![]() |
Exista o cantare ortodoxa numita "
Din pacate in foarte multe biserici ortodoxe (ba si in unele manastiri din pacate :( )se canta cantarea: " Fecioara curata Fecioara Maica Maria Stapana-mparateasa Pe tine te fericim Curata fiica din Adam Parfum de floare aleasa Pe tine te fericim Aleasa fiica de-mparat Fecioara nenuntita Pe tine te fericim Smerenia te-a ridicat Si te-a facut slavita Pe tine te fericim Mai sus de ceruri te-ai suit rin nasterea-ti straina Pe tine te fericim Pe haruvim i-ai covarsit In cinste si-n lumina Pe tine te fericim Si serafimii-n zborul lor La slava ta cu dor privesc Pe tine te fericim Arhanghelii si ceata lor De frumusetea ta doresc Pe tine te fericim Cantare haruvimilor Spre tine se indreapta Pe tine te fericim Iar ceata serafimilor In ode se desfata Pe tine te fericim Arhanghelii neancetat Cu toate ostile ceresti Pe tine te fericim In dorul lor nesaturat Din lauda nu se opresc Pe tine te fericim Esti bucuria cetelor De ingeri laudata Pe tine te fericim Esti paceasi sfintitul lor Al sfintilor curate Pre tine te fericim Esti mangaierea tuturor Ce tie se inchina Pre tine te fericim Esti maica ortodocsilor Si-alor nadejde buna Pe tine te fericim A randuielilor ceresti Stapana mult cantata Pe tine te fericim Esti si a celor pamantesti Scapare-ntemeiata Pe tine te fericim Din aurile ceresti Faclie de lumina Pe tine te fericim Si noua ne impartasesti Lumina cea curate Pe tine te fericim Potir sfintit ce daruiesti Izvor de nemurire Pre tine te fericim Adapa-ne pe noi cei reci Cu vesnica-ti iubire Pe tine te fericim Si ne hraneste ne-ncetat Cu painea de viata Pe tine te fericim Ce dintru tine s-a luat Fecoiara Preacurata Pe tine te fericim O Maica fara de pacat Balsam de mangaiere Pe tine te fericim Ne fii celor ce-am apucat Cararea spre-nviere Pe tine te fericim Fecioara Maica te avem Liman de mantuire Pe tine te fericim Si bucrie si indemn Si cale de suire Pe tine te fericim Bucura-te roza de mai Si floarea curatiei Pe tine te fericim Bucura-te sfintitul rai Salasul fecioriei Pe tine te fericim Mireasa sfanta al tau dor Ne umple de iubire Pe tine te fericim Si ni se face tuturor Urscus spre-mparatie Pe tine te fericim Fecioara acoperamant A lumii-ntregi Stapana Pe tine te fericim Pazeste al niostru sfant pamant Si vatra si gradina Pe tine te fericim Si calauza te rugam Stapana preasfintita Pe tine te fericim Pazeste-ne te imploram De-a celui rau ispita Pe tine te fericim Ne apara si te fa zid Si turn de aparare Pe tine te fericim Si calauza tuturor Ce-n tine si au scapare Pe tine te fericim Si-mparatia lui Hristos Ne-o da ca mostenire Pe tine te fericim Ca sa-ti aducem ca prinos A noastra multumire Pe tine te fericim Si sa-ti cantam neincetat Cantarea ta-n vecie Pe tine te fericim Cuvine-se cu adevarat Sa te slavim Marie Pe tine te fericim " Cantecul acestei cantari este de multe ori cantat pe un ritm sectaro-ostasesc care nu are absolut nicio legatura cu Sfanta Ortodoxie . Ba mai mult aceste text si aceasta melodie nu trebuie nimeni sa se chinuie prea mult pentru a distinge modul sectar in care suna.... (aceasta cantare de cine altcineva sa fi fost introdusa in BOR decat de sectarii deghizati in ortodcsi de la Oastea Domnului?) Daca cei de la Oastea Domnului cred ca nu stie nimeni faptul ca sunt sponsorizati de sectarii de la AIDROM care au sponsorizat si intalnirea ecumenista de la Sibiu apoi rau se inseala. Exista melodia originala Agni Parthene versiunea greceasca da aia chiar suna ortodox si nu versiunile sectariste de se aud in Romania (in ritm prea rapid si prea saltaret de zici ca esti la ceva petrecere la iarba verde si nu in Sfanta Biserica cand le auzi). |
Cu ce s-a gresit in aceasta cantare nu am inteles. Care e problema? Mie imi place foarte mult.
|
Nu inteleg pe cine blasfemiaza aceasta cantare ortodoxa.
Eu o am pe cd ,cantata de un monah de la shitul Lacu ,o voce curata ,feciorelnica. Nici sectara nu mi se pare ,este un elogiu adus Nascatoarei de Dumnezeu. |
mihailt, e un nonsens ce afirmi intrucat sectarii nu o cinstesc pa Maica Domnului, ei o considera ca o femeie obijnuita care a avut mai multzi copii, iar cantecul Oastei Domnului, deci a Domnului, ne arata o cinste mai presus de ceruri... o supravenerare conforma cu Adevarul deci nu poate apartzine decat ortodoxiei... :)
|
Nu stiu ce cantare ai auzit tu, dar eu cunosc varianta in romana abordata de muzica psaltica, la fel cantata ca si Agni Parthene. Eu personal in versuri nu am semnalat nicio erezie....sau poate nu sunt eu suficient de luminata.
Fecioara Maica te avem Liman de mantuire... |
Melodia este foarte frumoasa o cunosc si suna la fel cum suna pricesnele adresate Maicii Domnului care sa canta cu deosebire in Ardeal, mergi acum de 15 august la Manastirea Nicula sa auzi cantari precum "o Maicuta Sfanta" "Am venit Maicuta" etc, sa vezi ca nici una nu este psaltica dar toate sunt inaltatoare si ziditoare de suflet, a ne plafona si a nu trece de muzica psaltica bizantina nu mi se pare o idee tocmai buna, Muzica care aduce lauda Lui Dumnezeu nu trebuie neaparat sa fie psaltica, apropo, in cate biserici de parohie se mai canta muzica psaltica autentica? in foarte putine, n-o sa ai pretentia ca intr-un sat unde cantaretul are 4 clase si canta dupa ureche sa-ti cante muzica psaltica, deci prea rigid esti! Cat despre sectarii dehgizati in ortodocsi de la Oastea Domnului ma indoiesc, din OD fac parte o multime de preoti unii vrednici profesori univarsitari la Fac de Teologie, ori daca acestia sunt sectari sau introduc sectarismul in Biserica atunci insemna ca e ceva in neregula cu radacina cu scolile teologice locul in care se formeaza viitorii pastori care duc credinta mai departe |
Din cate stiu, textul imnului Agni Parthene (Fecioara curata) a fost alcatuit de catre Sfantul Nectarie din Insula Eghina – Grecia. Melodia apartine parintelui Grigorie Simonopetritul, un cunoscut autor de cantari psaltice din Sfantul Munte Athos.
Asadar, eu nu pun la indoiala nici ortodoxia textului si nici linia melodica, care se inscrie in traditia bizantina (glas V). Referitor la nemultumirea lui mihailt, in legatura cu ritmul in care este interpretat imnul, de cele mai multe ori,in bisericile de la noi, precizez faptul ca acest imn este compus in ritm ternar (trei timpi,)ceea ce face ca interpretarea sa sa fie executata gresit de catre un necunoscator al muzicii bisericesti. Cum in majoritatea bisericilor de la noi se canta "dupa ureche", se explica cum s-a ajuns la o interpretare diferita. |
|
atentie la noi insine, caci in mintea stramba si sensul cel bun se stramba si ochiul necurat toate le vede necurate etc...
|
Ce m-a deranjat pe mine este ca am auzit-o intr-o manastire din Romania cantata intr-un fel a la Oastea Domnului , manastire peste care nu ma asteptam sa vad ca isi intind cei de la OD intunecata lor influenta..
Daca cei de la OD l-au cunoscut pe Dumnezeu ce umbla aiurea prin bisericile si manastirile din Romania ca sa sminteasca preotii si credinciosii? Daca nu au pace in suflet este aratat foarte clar ca nu Dumnezeu ii mana la a face "misiune" ci diavolii. Dom-le ce ma deranjeaza pe mine este traducerea in limba romana. Nu se poate sa o numesti pe Maica Domnului "Marie" . S-a stabilit pe la un Sfant Sinod Ecumenic ca Maica Domnului este Theotokos adica Nascatoare de Dumnezeu. Maica Domnului este o formulare foarte foarte dogmatica si corecta. Nici nu se poate sa se numeasca un ziar "Iisus Biruitorul" - asa cum hulitor se numeste ziarul celor de la OD. (se zice Domnul Iisus Hristos - Iisus ii zice sectarii). Eu nu stiu varianta pe greceasca a acestei cantari Nu vad nicaieri in traducerea romaneasca cuvantul "Maica Domnului" sau "Nascatoare de Dumnezeu". Tare mi-e frica ca aceasta traducere e facut de Iosif Trifa sau Traian Dorz sau altul de la OD. Si e facuta in duh sectar. Cantarea pe greceste e mai lina , mai putin saltareata si suna mult mai bizantin. (interpretarea de la Schitul Lacu nu o stiu dar negresit ca e in duh ortodox ca acolo n-a patruns sectarii de la OD). Din simplul motiv ca atunci cand merge la biserica omul merge sa isi planga pacatele si nu sa se bata cu pumnul in piept cat este el de bun. Cantarile saltarete,cantarile prea rapide aduc o nepotrivita veselie trupeasca. Poate sufar eu de orbire dar unde in textul pe romana este numita Maica Domnului sau Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu? ??? In legatura cu acele cantari populare - pai sa se cante dar nu in Sfanta Biserica in timpul Sfintei Liturghii. |
Defapt in timpul Sfintei Liturghii se canta dupa "Unul Sfant Unul Domn" in timpul impartasirii preotilor, Oastea Domnului nu este sectara pt ca este recunoscuta si aprobata de Sfantul Sinod al BOR, la fel si ziarul "Iisus Biruitorul" ziar in care semneaza articole nu numai membrii ai OD ci si Ierarhi ai BOR, mai cu seama Mitropolitul Ardealului Laurentiu, daca spui ca este sectara inseamna ca ori Sfantul Sinod nu stie ce aproba ori introduce singur sectari in Biserica ori asta ar insemna sa "duca singur focu in podu cu fan" ori cred ca nu-i chiar asa |
Imi pare rau ca nu merge encodingul sa vedeti cantarea orgininala pe greceste.
Iata linkul de pe wikipedia cu textul pe greceste: (daca stie cineva sa imi zica cum pot schimba fontul ca sa scriu si litere grecesti - va rog) http://en.wikipedia.org/wiki/Agni_Parthene |
Iata aici textul original de pe greaca transcris pe litere de ale noastre:
Agni parthene Despoina,ahrante [color=red]Theotoke[/color] Here nimfi animfefte Parthene mitir anasa,panedrase te poke Here nimfi animfefte ipsilotera ouranon aktinon lamprotera Here nimfi animfefte hara parthenikon horon aggelon ipertera Here nimfi animfefte eklamprotera ouranon fotos katharotera Here nimfi animfefte ton ouranion stration pason ayiotera Here nimfi animfefte Maria aeiparthene kosmou pantos kiria Here nimfi animfefte ahrante numfi pannagne Despoina Panagia Here nimfi animfefte Maria nimfi anassa haras imon etia Here nimfi animfefte kori semni vasilissa mitir iperagia Here nimfi animfefte timiotera herouvim iperendoxotera Here nimfi animfefte ton asomaton serafim ton thronon ipertera Here nimfi animfefte here to asma herouvim here imnos aggelon Here nimfi animfefte here odi ton serafim hara ton arhaggelon Here nimfi animfefte here irini kai hara limin tis sotirias Here nimfi animfefte pastas tou logou iera anthos tis aftharsias Here nimfi animfefte here paradise trofis zois te eoinias Here nimfi animfefte here to xilon tis zois pihi athanasias Here nimfi animfefte se iketevo Despina se nin epikaloume Here nimfi animfefte se disopo pantanassa sin harin exetoume Here nimfi animfefte kori semni kai aspile Despina Panagia Here nimfi animfefte thermos epikaloume se nae igiasmene Here nimfi animfefte antilavou mou,rise me apo tou polemiou Here nimfi animfefte ke klironomon deixon me zois tis eoniou Here nimfi animfefte Dom-le de ce nu s-a respectat versurile asa cum le-a scris Sfantul Nectarie la traducere? A si daca adaugam aici si modul blasfemiator in care Maica Domnului a fost numita la adunarea ecumenista de la Sibiu "Sfanta Fecioara Maria" in loc de Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu ....tot opera alora de la AIDROM. |
Traducerea in romana daca o sa aiba cineva curiozitatea sa o faca este foarte foarte rastalmacita....:(
|
baiete, esti pierdut
|
nu-ți pierde vremea cu probleme de genul ăsta, că nu-i schimba tu lumea... arată-te ortodox cu fapta și în cămara inimii tale, nu te da războinic să te vadă lumea...
toate le pot întru Hristos, cel care mă întărește |
Dom-le la Biserica nu mergi la opera sa asculti muzica care sa iti placa si versurile Sfantului Nectarie sunt teologie curata.
Daca OD ar sta in banca lor nu as fi postat nici eu aici. Dar se duc si vor sa bage in toate bisericile si manastirile din tzara cantarile lor neo-protestante. In cate biserici ati auzit dvs. cantata aceasta melodie in stil bizantin? De ce OD modifica linia melodica lasata de Sfantul Nectarie? Traducerea in romana este foarte foarte departe de ceea ce este in greaca. Si apropo daca se canta in adevaratul stil bizantin adica lent se pot baga mai multe silabe pe o nota sau se poate pune aceeasi silaba pe mai multe note si nu se modifica nici linia melodica nici invatatura dogmatica. Cat despre argumentul ca nu se poate canta de 3 oameni in stil bizantin - ba se poate. Argumentul care il foloseste OD pentru a scoate sfintele cantari bizantine este de fapt ca indeamna omul la tristete. Foarte normal ca omul de aia vine la Sfanta Biserica sa isi planga starea de pacatosenie. Domnul nostru Iisus Hristos a venit cum zice dansul "numai pentru cei pacatosi". Nu a venit pentru cei drepti care nu au nevoie de pocainta cum tot Dansul zice. |
Nu imi dau seama ce avea textul original de a fost asasinat in halul acesta de s-a juns de la o cantare ortodoxa la una sectaro-pietista.
|
Citat:
pai... insusi Arhanghelul Gavriil a numit-o asa: "28. Si intrand ingerul la ea, a zis: Bucura-te, ceea ce esti plina de har, Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei. 29. Iar ea, vazandu-l, s-a tulburat de cuvantul lui si cugeta in sine: Ce fel de inchinaciune poate sa fie aceasta? 30. Si ingerul i-a zis: Nu te teme, Marie, caci ai aflat har la Dumnezeu. " in acatistul Domnului nostru Iisus Hristos, la fel ne adresam Lui: "Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma" |
IPS Hrisostom vorbea despre monahismul renovator care si-a facut aparitia in ortodoxie si in ce anume consta (presupun ca stiti)... apoi, facand o comparatie, spune "Ca si cum aceasta bresa nu ar fi fost suficient de serioasa, un numar de monahi ortodocsi din Apus au inceput sa reactioneze fata de monahismul renovator printr-un "monahism perfect", in care absolut fiecare element al monahismului ortodox clasic este studiat asiduu si pus in practica. O nota intonata gresit in timpul cantarii vechilor glasuri la Slujbele divine este considerata ca semn al lipsei de respect fata de Sfanta Traditie, aroganta ce aminteste de cei care si-au scris propriile slujbe. Deosebirile minore admise de Tipic intre practicile diverselor manastiri au devenit pe nepusa masa probleme de practica "buna" sau "gresita", sau nascocire si inovatie. [...] Si toate acestea sunt savarsite in numele a ceea ce un ierarh traditionalist grec, Mitropolitul Ciprian de Oropos si Fili, numea "supracorectitudine", un soi de realizare a perfectiunii exterioare in tehnicile monahismului, care se prezinta monahului indus in eroare ca smerenie nascuta din respectul hiperbolic fata de Biserica."
|
Citat:
|
Nu mai soro Ispita ma deranjeaza faptul ca a fost tradusa foarte foarte liber si a disparut adresarea originala din primul vers - Theotoke (Maica lui Dumnezeu) ...
|
Cum se poate observa niciunde in cantarea nu este numita Maica Domnului Maica Domnului sau Nascatoare de Dumnezeu.
|
Textul e foarte frumos si melodia lina; de cate ori il ascult ma simt inaltata in al noualea cer. Dar, sigur, e chestie de gust...
Fecioara Maica Maria...Stapana-imparateasa...Fecioara nenuntita...Mai sus de ceruri te-ai suit...Esti bucuria cetelor...Esti mangaierea tuturor...A randuielilor ceresti Stapana...Maica fara de pacat, etc Nu vad nimic rau in acest cantec. |
melodia este aceeasi din lb.greaca ,dar twxtul nu stiu ,dar mie imi place.
Iar ce a zis MIHAILT in leg cu OD eu cred ca are dreptate dc ascultam si predica pr.GHEORGHE ,intitulata oastea domnului ,de pe ortodoxmedia.com...deeeeehhhhhh,ce sa mai zicem!?? |
Citat:
|
Multumim, Gabri, ca ne-ai linistit in privinta acestei minunate melodii.
|
Mihail vorbea de traducerea in lb romana, ca schioapata, si melodia are ritm sectar.
|
Dom-le melodia originala si textul sunt facute de Sfantul Nectarie.
Eu nu de acea melodie zic care este foarte frumoasa. Zic de modul in care se canta de catre OD si mai nou in multe biserici si manastiri ortodoxe sub influenta OD. Traducerea din greaca in romana este foarte foarte diferita. Doamna Anca unde apare in cantarea asta informatia conform careia Maica Domnului este Nascatoare de Dumnezeu? Ca in cantarea pe greceste apare chiar in primul rand "Theotoke". Eu zic ca traducerea a fost facuta asa ca sa potriveasca cu ideeile ecumeniste moderne - se stie ca nu toti accepta ca Maica Domnului este Nascatoare de Dumnezeu. De aia si la adunarea sectaro-ecumenista de la Sibiu desfasurata anul trecut de nasterea Maicii Domnului s-a aniversat "Nasterea Sfintei Fecioare Maria"...:( Dvs. credetzi ca la ditai adunarea ecumenica s-a pus titlul asta asa intamplator? Sau credetzi ca aceasta cantare intamplator a fost rastalmacita? A sa nu uitam cealalta organizatie sectara care sponsorizeaza puternic OD este World Vision.Care a fost si sponsorul principal la adunarea de la Sibiu. |
mihailt, oare nu se subintelege ca e vorba de Fecioara Maria, Nascatoare de Dumnezeu, atunci cand se spune "Fecioara Maica Maria"? Ce alta fecioara si mama totodata mai cunosti, Mihaile, caci nu cred sa mai fie alta decat Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu.
|
Nu este asa doamna Anca.
Si arienii si musulmanii accepta faptul ca Maica Domnului este Maica si Fecioara dar nu accepta ca Cel nascut dintr-Ansa este si Dumnezeu deofiinta cu Tatal si egal cu Tatal. Si de aici si faptul ca nu se poate numi Nascatoare de Dumnezeu sau Maica Domnului. Nu spune la crez: "Si intr-unul Domn Iisus Hristos , Fiul lui Dumnezeu , etc" De aia eu intreb : de ce a disparut termenul de Nascatoare de Dumnezeu? Deci a numi pe Maica Domnului numai Fecioara si Maica nu este suficient. Daca ii zici Maica Domnului este foarte corect. Daca ii zici Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu si pururea Fecioara Maria ala e termenul dogmatic perfect corect. Si daca ii zici simplu ca in popor "Maicuta Domnului" este atat de frumos si de dogmatic! Poporul roman este popor crestin-ortodox! Nu are nevoie sa vina toti ratacitii (AIDROM , World Vision) sa il invete dreapta-credinta! Si BOR si Biserica ortodoxa face ecumenism activ la fiecare Sfanta Liturghie cand se roaga "pentru unirea tuturor". E cea mai ecumenista biserica din lume!Se roaga in fiecare zi la Sfanta Liturghie pentru unirea tuturor! |
De unde se poate intelege din versiunea romaneasca a cantecului Agni Parthene ca cel care Dansa l-a nascut este Dumnezeu?
|
Si de ma rog sa se subinteleaga si sa nu se spuna asa normal pe fata?
Da ce asta e credinta cu ascunzisuri , gnostica? Pai la Crez nu se spune totul pe fatza? |
mihailt: cred ca tu cauti nod in papura.
Pentru ca e vorba de poezie, nu de Crez. Nu ti se pare ca e o diferenta considerabila intre poezie si Crezul?!? Dar daca preferi textul grecesc, de ce nu il asculti in greaca; atunci ai fi si tu multumit. Lasa-ne pe noi, cei care nu vorbim greceste, sa ascultam si sa ne incalzim inima cu varianta romana. |
Eu nu caut nod in papura.
La Sfanta Liturghie nu se poate canta orice cantare cu versuri aiurea. Adica Sfanta Liturghie este asa de pe la anul 500 si acu s-a gasit unii mai destepti sa o modifice...sa ii modifice cantarile , stilul de cantat etc. |
Citat:
http://www.antiochian.org.nz/write/write.html iata si un link ce vorbeste despre aceasta Sf.Liturghie , veti observa preotii si diaconii imbracati in vesminte latine.Asta nu inseamna ca sunt catolici ci sunt ortodocsi. Ortodoxia nu inseamna un rit anume bizantin si nu se identifica cu o anumita cantare sau exprimare liturgica ci este Adevarul de Credinta... |
iata alte link-uri :
http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/6516/mainindex.html http://orthodoxie.free.fr/oeuvres_mgr_jean.htm ( acest site vorbeste despre Monseigneur JEAN Kovalevsky hirotonit de Sf.Ioan Maximovich si PS Teofil Ionescu. Veti observa ca Mons. PS.Jean Kovalievsky ese imbracat in vesmite liturgice latine, asta demonstreaza ca pe langa ritul ortodox bizantin mai exista si un rit ortodox occidental . Un rit ce exista deja in occidentul ortodox inainte de schisma. Dupa schisma romano-catolici papali au eliminat din occident toate riturile ortodoxe ce nu aveau in esenta lor ereziile introduse de papi eretici. Deaccea "liturghia" romana este eretica , findca nu mai are epicleza si au introdus Filioque. http://orthodoxchristianwest.blogspot.com/2007_03_01_archive.html http://images.google.it/imgres?imgurl=http://www.orthodoxresurgence.com/petroc/pics/censer.jpg&imgrefurl=http://www.orthodoxresurgence.com/petroc/&h=289&w=291&sz=18&hl=it&start=3&um=1&tbnid=8birpc 5djy8abM:&tbnh=114&tbnw=115&prev=/images%3Fq%3Dwestern%2Borthodox%2Brite%26um%3D1%26 hl%3Dit%26sa%3DX |
in acest link: http://www.orthodoxresurgence.com/petroc/( ce apartine de Biserica ortodoxa rusa din exil in comunune cu Moscova) veti vedea la imagini pe IPS Hilarion noul mitropolit primat al bisericii ortodoxe ruse din occident. Dovada a liturghiei ortodoxe occidentale raspandie in occident.
Va veti intreba ce rost are acest rit ? simplu catoliciilor si protestantantiilor nascuti in occident ce se convertesc la ortodoxie le este greu sa se adapteze la un rit bizantin, oriental , slav ...Iar aceasta liturghie ortodoxa avand nuante occidentale le este usor de inteles. Sunt multe parohii in occident ce au pastrat nuanta latina insa s-au debarasat de erezia romano- papale si s-au intors la Catlicitatea(universalitatea ) ortodoxa. |
Citat:
|
Fugi dom-le de aici ca e canon al Sfintilor Parinti ca nu ai voie sa folosesti instrumente muzicale in biserica.
Sfanta liturghie a Sfantului Iacov, ruda Domnului (Iisus Hristos) este Sfanta Liturghie care a fost un pic scurtata "pentru neputinta omeneasca" de catre Sfantul Ioan Gura de Aur si Sfantul Vasile cel Mare si a dat cele doua Sfinte Liturghii foarte identice care se folosesc in BOR acum. A zice ca Sfanta Liturghie a Sfantului Iacov ruda Domnului se celebra cu clopotei si flaute este o aiureala. Ortodoxia romaneasca l-a dat pe parintele Cleopa si pe parintele Dumitru Staniloae care cand vor fi canonizati se vor incadra la ceata Sfintilor Parinti. Acesti doi uriasi ai ortodoxie romanesti - parintele Cleopa si parintele Dumitru Staniloae- nu erau de acord cu modificarea Sfintelor Randuieli de catre toti ratacitii care se cred mai luminati decat altii si sunt sprijiniti cu bani grosi de catre sectarii neo-protestanti de peste ocean pentru distrugerea Sfintei Ortodoxii Romanesti. Dupa ce ne-au bagat pe gat oranduirea lor masonica la 1848 si au furat averile manastirilor acum vin sa ne modifice Sfintele Randuieli de slujba . |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:59:33. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.