![]() |
Sursa:
Rezumat: cum isi bate joc Maica Siluana de canoanele Sfintilor Parinti care zic clar ca nu e voie sa dansezi (vedetzi ca asa zice si parintele Arsenie Papacioc) cu argumente yoghisto-sectare. Un citat elocvent "E o intelepciune a firii pe care ar trebui s-o redescoperim. Noi, din cauza grijilor si a dorintelor prea multe, sa avem, sa parem… Mai ales sa parem! Ca multi nu se mai ingrijesc sa aiba ce le trebuie pentru a trai, ci sa para intr-un anume fel. Sa-si joace bine rolurile, nu sa fie. Sa astupe toate, sa-si puna o masca adecvata. Din cauza asta suntem tot timpul foarte incordati si intepeniti. si din cauza asta ne doare spatele, mai ales in zona cervicala (la ceafa) de aici, unde suntem noi mai incapatanati si, nu mai circula puterea vietii prin noi liber. Pentru ca trupul nostru este un ansamblu minunat si complicat de miscari; de la cele mai vizibile pâna la cele mai subtile, care nu se observa decât cu microscoape extrem de fine. De fapt, trupul nostru, viata noastra, este un dans, o orchestra, o muzica si un dans minunat. Totul se misca, totul vibreaza. Fiecare gand al meu starneste milioane si milioane de vibratii ordonate, armonioase, imnul vietii. Daca sunt dezordonate atunci vor fi vibratii care ma descompun, care ma lovesc, care ma ucid. si, daca umblam intepeniti, incordati, din cauza problemelor si a necazurilor noastre si a patimilor noastre nu mai circula viata libera pe acolo. si atunci e nevoie sa te deznozi. Un dans frumos, privirea unui dans, un dans clasic, un balet, un patinaj, sunt bine*venite pentru cei care traiesc in lume si care nu s-au dedi*cat plansului pentru pacatele oamenilor, in pustie, si care au viata randuita altfel decat calugarul. Care e randuiala omului din lume? Plange când are motiv sa planga, plânge pentru cel drag." |
te pomenesti ca o fi pacat sa dansezi:|
|
:)Frate Mihai,pana acum nuai spus nimic incriminator la adresa maicii Siluana.Nu esti tu oare prea aspru cu altii?
|
Mihaile, adu-ti aminte, ca vom da socoteala de orice vorba desarta si de tulburarea pe care o producem!
|
Se spune ca in casa spinzuratului sa nu pomenesti de funie,dupa cum in casa ecumenistului sa nu pomenesti de canoane,credinta,Iisus Hristos si de Sfinti Parinti!
Draga Mihai, Nu numai ca nu este nici o erezie(abatere de la dreapta credinta) in acest citat,ci daca ma uit mai bine cu lupa...cred ca ni se adreseaza chiar noua(mie dar si tie...poate si altora).Ia uite cum zice....noi,din cauza grijilor si dorintelor prea multe...sa parem si nu sa fim,sa ne punem o masca adecvata(mai mult pentru mine aici)....suntem incordati si intepeniti(mai mult pentru tine aici)...iar efectul...ne doare ceafa,unde sintem noi mai incapatinati( ca bulgarii lui Eminescu,parca ) Se spune despre un dans frumos(cu sotia evident,la nunta de aur sau argint poate...nu cel erotic de pe aiurea),privirea lui,dans clasic,balet,patinaj...si acestea pentru cei ca noi doi,care nu plingem pacatele oamenilor,poate nici pe ale noastre... Daca nu te mai incapatinezi sa scrii despre Maica Siluana...eu....iti multumesc de pe acum,inseamna ca ai inceput sa pasesti usor pe drumul mintuirii. |
Citat:
eu l-am redus si mai mult aici, adica am eliminat penibilitatile despre viata noastra ca un dans. viata e o lupta, nu un dans! am lasat fraza ta de sfarsit din citat, desi nu are mare relevanta, fiindca doar face o constatare a unei stari normale a omului, care nu mi se pare deloc de incriminat. |
Am scris un mail la sf-arh@m-ol.ro in legatura cu acestea.
Credetzi ca am primit vreun raspuns? Nu. Si-o fi schimbat adresa centrului Maica Siluana si trebuie sa ii scriu pe alta adresa? |
De ce trebuie sa aruncam cu noroi in oameni care slujesc cu credinciosie si cu roade frumoase in Biserica noastra? Maica Siluana are binecuvantare pentru lucrarea ei. Iar citatul de mai sus nu vad ce defecte are. Voi chiar sunteti siguri ca ati inteles bine ce vrea sa spuna Maica acolo?
|
Citat:
Si tu, mihailt, nu filosofa numai, pt ca te incurci in argumente care pot fi mult prea usor descurcate de catre cineva care se pricepe. Maica Siluana nu este eretica! De ce bati cap in cap afirmatiile unor mari duhovnici, ca sa demonstrezi cu atata sarg nu stiu ce aberatii mai nascocesti, si sa salvezi tu lumea din ghearele maicii Siluana vezi Doamne... Alta ocupatie chiar nu aveti? Se pare ca nu... |
Citat:
|
Rezumat: cum isi bate joc Maica Siluana de canoanele Sfintilor Parinti care zic clar ca nu e voie sa dansezi (vedetzi ca asa zice si parintele Arsenie Papacioc) cu argumente yoghisto-sectare.
Un citat elocvent "E o intelepciune a firii pe care ar trebui s-o redescoperim. Noi, din cauza grijilor si a dorintelor prea multe, sa avem, sa parem… Mai ales sa parem! Ca multi nu se mai ingrijesc sa aiba ce le trebuie pentru a trai, ci sa para intr-un anume fel. Sa-si joace bine rolurile, nu sa fie. Sa astupe toate, sa-si puna o masca adecvata. Din cauza asta suntem tot timpul foarte incordati si intepeniti. si din cauza asta ne doare spatele, mai ales in zona cervicala (la ceafa) de aici, unde suntem noi mai incapatanati si, nu mai circula puterea vietii prin noi liber. Pentru ca trupul nostru este un ansamblu minunat si complicat de miscari; de la cele mai vizibile pâna la cele mai subtile, care nu se observa decât cu microscoape extrem de fine. De fapt, trupul nostru, viata noastra, este un dans, o orchestra, o muzica si un dans minunat. Totul se misca, totul vibreaza. Fiecare gand al meu starneste milioane si milioane de vibratii ordonate, armonioase, imnul vietii. Daca sunt dezordonate atunci vor fi vibratii care ma descompun, care ma lovesc, care ma ucid. si, daca umblam intepeniti, incordati, din cauza problemelor si a necazurilor noastre si a patimilor noastre nu mai circula viata libera pe acolo. si atunci e nevoie sa te deznozi. Un dans frumos, privirea unui dans, un dans clasic, un balet, un patinaj, sunt bine*venite pentru cei care traiesc in lume si care nu s-au dedi*cat plansului pentru pacatele oamenilor, in pustie, si care au viata randuita altfel decat calugarul. Care e randuiala omului din lume? Plange când are motiv sa planga, plânge pentru cel drag." [/quote] Iti dai seama,isi bate joc de canoanele Sf Parinti.Te pomenesti ca exista un canon sa nu dansezi,mai omule,mai bine ai scoate tu un canon,sa stai toata ziua in pat uitandu-te la stele.Pai si cand mergi,si cand alegi,si cand joci fotbal tot miscari ca la dans faci,Sau te pomensti ca este pacat sa faci sport,ti-am zis,stai frate toata ziua in pat,nu te misca,sau de fapt,sa nu respiri ca se misca cutia toracica prea lasciv,si gata,ai calca toate canoanele:D.Mai omule revino la normal si lasa prostiile,si mai ales,nu te lega de un slujitor al Domnului,printre putinii autentici care mai exista in tara asta. |
:)Va aduceti aminte de dansurile binecuvantate din biserica in jurul sfintei evanghelii cu ocazia botezului,a cununiei?Cred ca spre acest gen de dans s-a referit maica Siluana.Sa nu "strecuram tantarul si sa inghitim camila":)Doamne ajuta!
|
Mie mi se pare acest topic o batjocura pentru care initiatorul va plati ca pentru hula de fete bisericesti cand va ajunge in fata lui Dumnezeu. Mihailt, ati facut multa judecata pe aici. Problema este ca sunteti in inselare in multe privinte, atat in legatura cu Maica Siluana cat si in legatura cu alte afirmatii negandite asupra Mitropolitilor Olteniei. Mie nu mi se pare deloc potrivit ca monahiile care au ceva de spus sau de facut spre mantuirea oamenilor sa ingroape talantul! Maica Siluana este o monahie foarte instruita si numai cei care s-au folosit de seminariile ei stiu cat de imporant este sa oferi unui disperat care nu gaseste punte de legatura intre el si Dumnezeu, solutii care sa insemne pentru el iesirea la liman. Sunt multi oameni care au nevoie de Maica Siluana ca sa invete sa ierte, si sa-si poata gasi drumul catre Hristos!
Acum din fericire pentru oameni vor avea unde sa mearga, ba chiar cred ca Moldova avea nevoie de talantul Maicii Siluana, dar din pacate, Manastirea Jitianu va ramane o vreme fara obste.... Locul maicilor nu este neaparat asa cum vrem noi, sa stea incuiate in manastire si sa se mantuiasca numai personal, eu cred ca daca Dumnezeu trimite o maica sa salveze sau sa zideasca duhovniceste pe cineva aflat pe marginea prapastiei se aseamana situatia cu ce pe care Sf. Vasile cel Mare o recomanda in "Regulile Monahale", spunand: "daca stai izolat cui vei mai spala picioarele?" Maica Siluana nu traieste prin lume si nu umbla aiurea; are de implinit o misiune, o slujire pentru care face ascultare. Haideti sa nu mai judecam aiurea, ca ne aflam doar in treaba... |
2 Regi 6
16. Iar cand a intrat chivotul Domnului in cetatea lui David, Micol, fiica lui Saul, se uita pe fereastra si, vazand pe [color=red]regele David sarind si jucand inaintea Domnului[/color], l-a dispretuit in inima sa. (...) 23. Si Micol, fiica lui Saul, n-a avut copii pana in ziua mortii ei. David a jucat inaintea Domnului, si acest lucru a fost bine primit de Dumnezeu. |
"Un dans frumos, privirea unui dans, un dans clasic, un balet, un patinaj, sunt bine*venite pentru cei care traiesc in lume si care nu s-au dedi*cat plansului pentru pacatele oamenilor, in pustie, si care au viata randuita altfel decat calugarul."
Dom-le pe mine sa ma iertati da nu stiam pana acum ca baletul e voie sa fie practicat de catre crestini fie ei ortodocsi,catolici sau protestanti. Va rog sa ma iertati pe mine pacatosul ca v-am suparat! |
Citat:
|
Aveti aici cum Maica Siluana ia teoria brahmanica din yoga si vrea sa zica ca e crestin-ortodoxa aceasta idee:
Maica Siluana zice ca: "Primul: Domnul nu mai este fizic printre noi, adevarat, dar este fizic in noi! Harul nu vine din afara, ci dinauntru si e dus acolo inauntrul nostru de Sfanta noastra Biserica prin Sfintele ei Taine. Rugaciunea noastra nu este altceva decat o permanenta conectare la această Putere inauntrul nostru, de care suntem, de multe ori, departe sau chiar straini. Da, puterea e in noi si ea este Imparatia Domnului, Care ne-a daruit Duhul Sfant ca sa ne curete de toată intinarea si sa ne invete toate! " Foarte gresit. Dumnezeu este prezent trupeste in Sfanta Impartasanie ca Sfanta Impartasanie este Domnul nostru Iisus Hristos. Daca Maica Siluana ar fi studiat cu atentie "Imnele dragostei dumnezeiesti" de Sfantul Simeon noul teolog ar fi observat ca Sfantul primeste pe Duhul Sfant din afara lui. Alta erezie in mod catolico-yoghist-neo-satanist: "Dumnezeu ne-a daruit Duhul Sfant". Gresit. Dumnezeu nu ne-a daruit Duhul Sfant ci Duhul Sfant s-a pogorat peste oameni intrucat Duhul Sfant nu este o energie ci este o persoana. Dar nu s-a coborat cu fiinta ci cu lucrarea dupa cat putea fiecare a primi. De aceea si zice ca Sfinti Apostoli au primit Duh Sfant si nu Duhul Sfant. |
Teoria cu rugaciunea vazuta in acest fel este erezie yoghista.
De fapt te rogi la cineva adica la Dumnezeu si strigi catre Dansul fara incetare. Sau te rogi la Sfinti la Maica Domnului. Noi nu trebuie sa o osandim pe Maica Siluana ci sa ne rugam pentru dansa ca au inselat-o raii vrajmasi si sa o trecem la Sfantul Maslu ca sa o vindece bunul Dumnezeu de acestea idei. |
:)Frate Mihail,te inseli cu ceea ce a spus Maica Siluana cu referire la Duhul Sfant.Faci confuzie intre persoana Duhului Sfant si harul Duhului Sfant despre care vorbeste maica Siluana si care este energie dumnezeeasca necreata,care se transmite prin sfintele taine ale bisericii.Doamne ajuta!
|
Pai cum parinte Dumnezeu nu este prezent fizic in Sfanta Impartasanie?
Nu este Sfanta Impartasanie Trupul si Sangele Domnului nostru Iisus Hristos? Normal nu e numai trupul ci si firea dumnezeiasca. Da aia cu conectatul la acea putere dinlauntru nostru oare nu e teoria brahmanica? Pai de aia ii zice rugaciune si nu ii zice meditatie transcendentala ca rogi pe o alta persoana ceva. In Sfanta Scriptura zice ca Domnul nostru Iisus Hristos zice "Alt Mangaietor am sa va trimit voua". Deci nu spune ca va da asa in stil energo-yoghist-catolicist (asa cum zice Papa ca iarta el pacatele - la ortodocsi corect se zicea ca Duhul Sfant iarta pacatele da s-a introdus formula scolastica - la greci se zice in cadrul tainei Sfintei Spovedanii "se iarta" iar nu preotul iarta.Preotul marturiseste la molifta ca el nu este decat un martor) ci zice ca va trimite si se refera la a treia persoana a Sfintei Treimi. |
Dumnezeu "nu e departe de fiecare dintre noi, caci în El traim si ne miscam si suntem" (Faptele Apostolilor 17, 27-28 ).
Sf. Ioan Damaschin ( Dogmatica ) : "dumnezeirea... este in intregime in toate si in intregime mai presus de toate" , " Dumnezeu este amestecat in toate pentru ca tine firea" , dar " toate sunt distantate de Dumnezeu, nu prin loc, ci prin fire " . "Ea (dumnezeirea) strabate prin toate fara sa se amestece, dar prin ea nu trece nimic" . Sfantul Maxim Marturisitorul ( Raspunsuri catre Talasie ) : "Duhul Sfant nu e absent din nici o faptura si mai ales din cele ce s-au invrednicit cu ratiune [...]. Asadar in chipul cel mai general se afla in toti, intrucat ii sustine si ii providentiaza pe toti si misca germenii naturali din toti; ... se mai afla in alt chip in toti cei ce ii urmeaza lui Hristos, ca facator al infierii ." |
frate Mihail,Maica Siluana nu spune nicaieri ca Sfanta impartasanie n-ar fi trupul si sangele Domnului,ci se refera la "Imparatia lui Dumnezeu care este in voi"dupa cum spune sfanta scriptura.Noi la botez primim harul Duhului Sfant care ramane in noi totdeauna.Ca el sa produca efecte trebuie ca si noi sa lucram faptele cele bune.Aceasta se cheama sinergie,adica conlucrarea cu Duhul Sfant,care prin Harul Sau prin credinta cea dreapta unita cu faptele bune produce in noi roadele Duhului Sfant,care sunt- Pacea,infranarea,nadejdea si toate celelalte virtuti.Doamne ajuta!
|
Sfintii Parinti vorbesc de " loc al lui Dumnezeu", ca fiind "acela care participa mai mult la energia si harul Lui" , si dupa fagaduinta Domnului ( Lev.26, 12-13; II Cor. 6, 16 ) , considera ca "sfintii sunt locul potrivit pentru Duhul" si ca "cel mai potrivit locas al lui Dumnezeu este numai mintea curata".
Daca in Noul Testament numirile de har si Duh alterneaza si par a se folosi cu acelasi inteles, aceasta se intampla pentru ca Sfantul Duh are o prezenta tainica in om. In ziua Cincizecimii, El se pogoara in lume ipostatic, ne devine interior, fara insa a se confunda cu noi, incat este sesizat doar uneori de oamenii duhovnicesti ca un Eu, atunci cand percep harul imprimat in ei drept lucrare a Sfantului Duh insusi. De aceea Duhul Sfant primeste toata multimea de nume care se poate da harului dupa darurile lucrate in cei vrednici. In acest sens se exprima si Sfantul Grigorie Palama cand arata ca la botez credinciosul primeste "insusi harul si puterea indumnezeitoare, insusi Duhul Sfant, varsat in cel botezat, nu dupa fiinta, ci dupa harul care porneste din El, prin harul sfinteniei, aflat prin fire in El" ( Despre impartasirea dumnezeiasca ) . Sau Sfantul Vasile, care precizeaza ca "atunci cand avem in vedere slava personala a Duhului, il consideram cu Tatal si cu Fiul, iar cand ne referim la harul care lucreaza in cei ce l-au primit, zicem ca Duhul este in noi" ( Despre Duhul Sfant ). Sfantul Ioan Damaschin spune : " Fiul este icoana Tatalui, iar Duhul Sfant icoana Fiului, prin care Hristos, locuind in om, da acestuia asemanarea cu Dumnezeu" ( Dogmatica ). Vladimir Lossky indrazneste sa spuna ca Duhul Sfant, "care nu-si are chipul intr-un alt ipostas, se va arata in persoanele indumnezeite: caci multimea sfintilor va fi chipul Sau" ( Teologia mistica a Bisericii de Rasarit ) . Ca Duh al infierii, va infatisa pe sfinti inaintea Tatalui ca fii asemenea Fiului. |
"Da, puterea e in noi si ea este Imparatia Domnului, Care ne-a daruit Duhul Sfant ca sa ne curete de toata intinarea și sa ne invete toate!
" Deci puterea asta care este in noi (remarcati ca nu e scris cu litera mare) este Imparatia Domnului , nu Duhul Sfant care de fapt nu are alt rol decat ca sa ne invete cum sa ne curatam de toata intinarea si sa ne invete toate. Eu credeam de fapt ca Dumnezeu este Imparatia Cerurilor ("aceasta este viata vesnica sa te cunoasca pe tine singurul Dumnezeu adevarat si pe Iisus Hristos pe care l-a trimis in lume" remarcati ca nu zice ca imparatia cerurilor este cunoasterea sinelui -adica a propriului suflet ci cunoasterea lui Dumnezeu). Parinte eu nu am zis ca Maica Siluana zice ca Sfanta Impartasanie nu este trupul si sangele Domnului ci ca a zis ca Dumnezeu nu mai este fizic printre noi. Pai cum in Sfantul Potir pe Sfanta Masa nu se afla Domnul fizic printre noi? Cand Dumnezeu zice ca imparatia cerurilor este in inima noastra nu zice ca e inima noastra. Ci se refera la intalnirea credinciosului cu Dumnezeu de se petrece in inima omului. Cunoasterea lui Dumnezeu la toti sfintii este cunoasterea unei persoane. Daca o luam de la Adam care vorbeste cu Dumnezeu in Rai,la Sfantul prooroc Noe caruia Dumnezeu ii da sfat sa construiasca corabia,la Sfantul prooroc Avram,la Sfantul prooroc Ilie,iar mai apoi la sfintii de dupa venirea Domnului nostru Iisus Hristos pe pamant si petrecerea sa cu oamenii tot asa este. Dumnezeu chiar vorbeste cu ei. |
Vezi-ti de treaba mai frate Grigorie ca nu la ceea ce zice mata adica la prezenta personala a lui Dumnezeu in om se refera Maica Siluana acolo.
Daca ar fi fost asa nu ar mai fi folosit termenii "conectare" si "putere" in loc de "rugaciune" si "Duhul Sfant". Daca s-ar fi putut explica in cuvinte ce este rugaciunea ar fi explicat Sfantul Grigorie Palama ; dar cum zice Sfantul Ioan Damaschin exista "cognoscibil si incognoscibil" si nu toate cele "cognoscibile" sunt si "exprimabile" unele fiind "inexprimabile". Rugaciunea fiind unirea omului cu Dumnezeu este o taina si nu se poate descrie in cuvinte chiar de ar fi omul geniu universal asa cum a fost Sfantul Grigorie Palama. (sfantul Grigorie Palama la 18 ani stia logica,matematica,geometrie,astronomie si alte stiinte la un nivel foarte ridicat - cu toate ca le stia foarte bine nu le ridica in slavi caci viata ascetica era mai inalta ca acestea). Puterea care exista in om este de fapt liberul-arbitru si nu cine stie "energie". Ca Duhul Sfant nu vrea sa sileasca pe cineva sa faca ceva si ramane omul sa aleaga ce sa faca. Aceasta o arata in chip lamurit si sora Mihaela. |
Uite din inceputul "Dogmaticii" de Sfantul Ioan Damaschin:
"Cel care vrea sa vorbeasca sau sa auda despre Dumnezeu trebuie sa stie in chip clar ca atat cele cu privire la doctrina despre Dumnezeu, cat si cele cu privire la doctrina intruparii, nu sunt toate inexprimabile si nici toate exprimabile, nici toate incognoscibile si nici toate cognoscibile. Altceva este cognoscibilul si altceva exprimabilul, dupa cum altceva este vorbirea si altceva cunoasterea. Pentru aceasta nu pot fi exprimate cu claritate multe din acelea care se inteleg in chip obscur despre Dumnezeu, ci suntem siliti sa exprimam lucrurile, care sunt mai presus de noi, in felul nostru omenesc de a vorbi, dupa cum spunem ca Dumnezeu doarme, ca se manie, ca nu ne poarta de grija, ca are maini, picioare si cele asemenea. Noi cunoastem si marturisim ca Dumnezeu este fara de inceput, fara de sfarsit, vesnic, pururea dainuitor, nezidit, neschimbat, neprefacut, simplu, necompus, necorporal, nevazut, impalpabil, necircumscris, infinit, incomprehensibil, indefinit, insesizabil, bun, drept, creatorul tuturor fapturilor, atotputernic, atotstapanitor, atoatevazator, atoatepurtator de grija, stapanitor si judecator. Cunoastem si marturisim ca este un singur Dumnezeu, adica o singura fiinta; ca este cunoscut si este in trei ipostase, adica Tatal si Fiul si Sfantul Duh; ca Tatal si Fiul si Sfantul Duh sunt unul in toate, afara de ne-nastere, nastere si purcedere; ca Fiul, Unul-Nascut si Cuvantul lui Dumnezeu si Dumnezeu, din pricina indurarii milei Sale pentru mantuirea noastra, a fost zamislit, fara de samanta, prin bunavointa Tatalui si prin conlucrarea prea Sfantului Duh, si s-a nascut prin Sfantul Duh, fara stricaciune, din Sfanta Fecioara si Nascatoarea de Dumnezeu Maria si s-a facut din ea om desavarsit; ca acelasi este, in acelasi timp, si Dumnezeu desavarsit si om desavarsit, din doua firi, din Dumnezeire si omenire, si in doua firi, care au facultatea de a intelege, de a voi, de a lucra si de a actiona liber, si ca sa spunem intr-un cuvant, fiind desavarsite, potrivit definitiei si ratiunii fiecareia din firi, adica a Dumnezeirii si a omenirii, dar intr-o singura ipostasa compusa; ca a flamanzit, a insetat, a obosit, a fost rastignit, a primit incercarea mortii si a ingroparii de trei zile, s-a inaltat la ceruri, de unde a si venit la noi, si iarasi va veni in vremea de apoi. Si martora a acestora este dumnezeiasca Scriptura si toata ceata sfintilor. Ce este insa fiinta lui Dumnezeu, sau cum este intru toate, sau cum Fiul, Unul-Nascut si Dumnezeu, golindu-se pe El insusi, s-a facut om din sangiuri feciorelnice, fiind plasmuit dupa o alta lege decat cea fireasca, sau cum a umblat pe ape, fara sa-si ude picioarele, nu cunoastem si nici nu putem spune. Asadar, nu este cu putinta sa spunem ceva despre Dumnezeu si, in general, sa intelegem altceva decat cele care, in chip dumnezeiesc, ni s-au vestit sau ni s-au spus si revelat prin cuvintele dumnezeiesti ale Vechiului si Noului Testament. " Si nu este cu putinta sa spunem nici ce sunt lucrarile lui Dumnezeu ci este cu putinta sa le experiem. (adica mai pe romaneste sa il traim/sa il cunoastem pe Dumnezeu ). |
Citat:
|
Citat:
|
ba eu zic ca Mihail are dreptate.
acesti oameni care vor sa indrume duhovniceste pe altii trebuie sa ia bine seama la ei insisi, la ceea ce exprima si cum exprima. cui i s-a dat mult, mult i se va cere. |
Maica Siluana vă răspunde
Lauda si defãimarea În lume suntem ca marfa scoasã la vânzare. Unii negustori ridicã pretul nostru pânã la cer, altii îl coboarã pânã la nimic. Totdeauna lauda sau defãimarea care vin de la oameni împart sufletul nostru în douã: cu o parte ne bucurãm de laude, iar cu cealaltã ne întristãm de defãimãri. Si dimpotrivã: cu partea cu care ne bucurãm ne putem întrista; dupã cum, cu partea cu care ne întristãm, ne putem bucura. Dar cu toate acestea, simtim în adâncurile tainice ale constiintei noastre cã nici lauda si nici defãimarea n-au spus totul despre noi. De aceea, fii bãgãtor de seama la laudele peste mãsurã, ca si la defãimãrile de acelasi fel si te socoteste mai mic decât cele dintâi si mai mare decât cele din urmã. Ca astfel sã nu fii înãltat prea sus, fãrã aripi, si sã te nimicesti, fãrã nici un sprijin. Din cartea "Învãtãturi despre bine si rãu" de Sfântul Nicolae Velimirovici Spor în toate cele bune, Leonard Multumesc mult, Leonard! Asa sã ne ajute Dumnezeu sã înaintãm pe calea sfintelor porunci mântuitoare! Sã mã iertati pentru tãcere. Suntem în plinã mutare la Iasi si voi ajunge mai greu, aici, o vreme. Multumim tuturor pentru rugãciuni si ajutorul de care am avut si încã avem atâta nevoie. Cu dragoste si recunostintã M. Siluana (preluat de pe "Sf. Arhangheli") |
:)Eu nu am gasit ceva neortodox la maica Siluana,dimpotriva, promoveaza invataturile sfintilor parinti cu o pricepere asemanatoare maicii Magdalena de la manastirea sfantului Ioan Botezatorul din Essex(Anglia)
|
Citat:
Si pt o conditie morala buna, daca in acelasi timp iti infranezi gandurile netrebnice! ...scapi de anchilozarea cefii si a inimii invartosate:dontgetit: |
Citat:
"Domnul nu mai este fizic printre noi, adevarat, dar este fizic in noi!" Mantuitorul Hristos nu mai este vazut de ochii nostri trupesti ("Ma duc la Tatal Meu si nu Ma veti mai vedea" - Ioan 16,10 ) , asa cum a fost pentru apostoli in timpul vietii Sale in trup. El insa ia chip in cei credinciosi prin lucrarea Duhului Sfant (hristificarea). Sf. Pavel le scrie galatenilor: "O, copii mei, pentru care sufar iarasi durerile nasterii pana ce Hristos va lua chip in voi!" (Gal. 4, 19) "Harul nu vine din afara, ci dinauntru si e dus acolo inauntrul nostru de Sfanta noastra Biserica prin Sfintele ei Taine." Aici este cred eu evident ca Maica Siluana nu se refera la conceptia "yoghista" conform careia omul este o scanteie din divinitate si mantuirea (eliberarea) consta in constientizarea identitatii dintre atman (sufletul individual) si brahman (sufletul universal). Insusi cuvantul "har" (haris = dar) este incompatibil cu conceptia hinduista, fiind specific unei relatii personale intre Daruitor (Dumnezeu) si primitor (omul). Notiunea crestina de har cuprinde si gratuitatea acestuia, este nemeritat de primitor, fiind un dar absolut liber al Daruitorului. Ca harul devine interior omului prin Sfintele Taine, incepand cu Botezul si culminand cu Euharistia, este un lucru marturisit de crestinism ("Imparatia lui Dumnezeu este inlauntrul vostru" - Luca 17, 21 ). A fi interior omului nu inseamna ca este produs de om. A pune pe seama Maicii Siluana o astfel de idee denota atitudini inchizitoriale. Daca am aplica astfel de metode in discutiile obisnuite dintre crestini, comunicarea s-ar complica foarte mult. Unele lucruri se subinteleg atunci cand vorbesc ortodocsii intre ei. Altfel ar trebui sa ne explicam si sa ne justificam afirmatiile la tot pasul. "Eu voi ruga pe Tatal si alt Mangaietor va va da voua ca sa fie cu voi in veac, Duhul Adevarului, pe Care lumea nu poate sa-L primeasca, pentru ca nu-L vede, nici nu-L cunoaste; voi Il cunoasteti, ca ramane la voi si in voi va fi!" (Ioan 14, 16-17 ) "Daca Ma iubeste cineva, va pazi cuvantul Meu, si Tatal Meu il va iubi, si vom veni la el si vom face locas la el." (Ioan 14, 23 ) "Va este de folos ca sa ma duc Eu. Caci daca nu Ma voi duce, Mangaietorul nu va veni la voi, iar daca Ma voi duce, Il voi trimite la voi." (Ioan 16, 7 ) |
Mai frate Grigorie harul "nu este facut prezent" ci Dumnezeu vine in sufletul credinciosului.
Ba Domnul nostru Iisus Hristos nu a zis ca nu ne paraseste si este totdeauna cu noi? Matei cap. 28 versetul 20: "... si iata Eu cu voi sunt în toate zilele, pana la sfarsitul veacului. Amin." Adica daca s-a inaltat la Tatal aceea arata schimbarea firii sale umane care acum nu mai este supusa mortii si durerii si este acum in mai multe locuri. De aia se si afla fizic si cu noi si se afla in acelasi timp si cu Tatal. Si se afla in toate Sfintele Potire Domnul nostru Iisus Hristos deci aceasta idee tragediana protestanto-catolico a absentei lui Dumnezeu din lume este o aberatie de proportii. Se afla si in Sfintele Taine e prezent fizic cu noi si vine din afara noastra (dar cum vine nu se poate spune) si locuieste in noi cand dorim sa ne apropiem de Dansul. Nu zice "Aproape este Domnul de toti cei care-l cauta pe Dansul"? Cum zice Maica Siluana ca nu se afla Dumnezeu fizic printre noi cand i-a vizitat pe Sfintii din pateric? Pai ce sunt ideeile astea tragice? |
Frate Mihaile, eu cred ca tu vezi probleme acolo unde nu sunt (Maica Siluana, Parintele Iulian). Vezi sa nu te trezesti si tu intr-o zi ca-ti analizeaza cineva vorbele, le intoarce pe toate fetele si gaseste probleme (reale sau inventate). Hai sa nu mai fim asa rautaciosi si sa vedem rele intentii acolo unde nu sunt.
Ca si in cazul cu Parintele Iulian (topicul "ASCOR Bucuresti"), mie mi se pare ca argumentatia ta este subreda, mai degraba cauti cu orice chip sa arati ca tu ai dreptate si altii se inseala. Greselile si contradictiile pe care tu le vezi sunt in mare parte inventate, punand pe seama autorilor intentii care nu le apartin. Gandeste-te ca nu exista doi oameni care sa exprime identic, folosind aceleasi cuvinte si reliefand aceleasi idei cand vine vorba de ceva. Dar este posibil ca amandoi sa spuna adevarul. Eu ma opresc aici cu mesajele pe aceasta tema. Pace! |
frate mihaile,
Daca pina acum eram ingrijorat de mintuirea mea,acum incep sa devin ingrijorat si de a ta...greu cu ascultarea ,crede-ma...ca vorbesc din experienta. In duh ortodox a scris Maica Siluana ceea ce a scris...iar tu scrii in duh "protestant-ar"...chiar nu-ti dai seama ? ...eeeeee... Pai daca tu construiesti(lucrezi) o casa in romania...asta inseamna ca tu te afli fizic in bahamas,la plaja ? Pai unde lucreaza Duhul,acolo se si afla....zic si eu. |
Frate Mihail,
Te rog din tot sufletul inceteaza a mai critica un sfant aflat inca in viata. Da, am spus bine: un sfant inca in viata, caci Maica Siluana asa este cu adevarat. Am urmarit pe blogul fratiei sale toate sfaturile pe care le ofera credinciosilor aflati in nevoi si suferinte, care i se adreseaza. Crede-ma! Nu e nimic anti-ortodox/eretic in ce a scris. Iar daca tu nu crezi ca Duhul Sfant Isi afla salas in sufletul omului, n-ai decat sa nu crezi... Totusi, ar fi bine sa mai lasi la o parte aceasta mandrie a ta, caci isi are izvorul in insusi Lucifer, diavolul-sef, cel "satana cea cazuta ca un fulger din cer". Citeste, ca sa te convingi, un interviu acordat de Parintele pustnic Proclu Nicau nr. 9/2005 al revistei "Glasul Monahilor, intitulat "Smerenia si Semnele Smereniei": Link: www.razbointrucuvant.ro/2007/10/10/parintele-proclu-ne-invata-smerenia-si-mila-interviu-din-revista-glasul-monahilor-2005/. Domnul sa va lumineze si sa va ajute pe toti! Va rog din tot sufletul, iertati-ma pe mine, pacatosul, si sa va ierte si pe voi, Bunul Domnul, fratilor si surorilor intru Hristos! Razvan Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul! |
Pentru mihailt:
ată un citat din maica Siluana: "E o întelepciune a firii pe care ar trebui s-o redescoperim. Noi, din cauza grijilor si a dorintelor prea multe, să avem, să părem� Mai ales să părem! Că multi nu se mai îngrijesc să aibă ce le trebuie pentru a trăi, ci să pară într-un anume fel. Să-si joace bine rolurile, nu să fie. Să astupe toate, să-si pună o mască adecvată. Din cauza asta suntem tot timpul foarte încordati si întepeniti. Si din cauza asta ne doare spatele, mai ales în zona cervicală (la ceafă) de aici, unde suntem noi mai încăpătânati si, nu mai circulă puterea vietii prin noi liber. Pentru că trupul nostru este un ansamblu minunat si complicat de miscări; de la cele mai vizibile până la cele mai subtile, care nu se observă decât cu microscoape extrem de fine. De fapt, trupul nostru, viata noastră, este un dans, o orchestră, o muzică si un dans minunat. Totul se miscă, totul vibrează. Fiecare gând al meu stârneste milioane si milioane de vibratii ordonate, armonioase, imnul vietii. Dacă sunt dezordonate atunci vor fi vibratii care mă descompun, care mă lovesc, care mă ucid. Si, dacă umblăm întepeniti, încordati, din cauza problemelor si a necazurilor noastre si a patimilor noastre nu mai circulă viata liberă pe acolo. Si atunci e nevoie să te deznozi. Un dans frumos, privirea unui dans, un dans clasic, un balet, un patinaj, sunt bine*venite pentru cei care trăiesc în lume si care nu s-au dedicat plânsului pentru păcatele oamenilor, în pustie, si care au viata rânduită altfel decât călugărul. Care e rânduiala omului din lume? Plânge când are motiv să plângă, plânge pentru cel drag. Nimeni nu va dansa când îi moare cineva în familie, nimeni nu dansează când e bolnav." Sursa pe care ar trebuii dvs. să o folositi: "Viata si învătătura Sfântului Grigorie Palama" de părintele profesor Dumitru Stăniloae. Mă îndoiesc că voi primi răspuns la mail. Mihail T. Maica Siluana raspunde: Dragă Mihail, În primul rând, te rog mult să-mi spui care sunt ideile yoghiste din siteul nostru? Eu stiu cât de cât ce însemnă yoga în mentalitatea credintelor cu rădăcini în hinduism si budism, si destul de bine ce însemnă ea în variantele "aclimatizate" în Europa si la noi. Si cred si mărturisesc ca în fata Marii Judecăti că nu am asemenea idei si atitudini. Dacă totusi tu ai sesizat asemenea nuante, te rog sa mi le semnalezi concret si în cuvintele tale ca să înteleg si să iau aminte. În citatul pe care mi-l dai eu nu văd nimic yoghist. Te rog să-l oferi spre analiză critică unui teolog în care ai încredere si să-mi spui rezultatul. Multumesc pentru onestitate si curajul de a-mi vorbi deschis. Te astept. În al doilea rând, te rog să mă ierti dacă acest cuvânt al meu despre dans si minunea trupului pe care ni l-a zidit Dumnezeu te-a tulburat. În privinta trupului te rog să te minunezi si tu împreună cu mine de acest templu minunat al Duhului Sfânt si să ne unim puterile si rugăciunea ca să nu-l lăsăm în paragină sau să fie doar capiste idolească ... În privinta dansului, îti înteleg nelinistea numai dacă esti ostas al Domnului sau unul dintre credinciosii care, desi în lume, trăiti la un nivel mult mai profund de asceză. Vă rog să primiti tot respectul meu si vă cer iertare că nu m-am gândit si la voi atunci, în emisiunea de la Radio Logos care e transcrisă în articolul din care citezi. Atunci mă adresam credinciosilor care trăiesc în Biserică, în dreapta credintă, dar la altă măsură ascetică. Ei acceptă multe din bunătătile cele pământesti la care renuntă monahii si credinciosii mai nevoitori, dar se străduiesc să le guste cu frică si respect de Dumnezeu, uneori mai profund decât multi credinciosi numiti "habotnici", care nu dansează si nu merg la un spectacol, dar în ascunsul inimii urăsc, invidiază, clevetesc, se mândresc ... Nu te teme, Mihail, nu dansul după rânduiala cinstită a traditiei populare sau culturale ne duce în iad! Nu într-acolo să ne îndreptăm frica, ci spre necurătia inimii din care izvorăsc toate relele, după cum ne spune Domnul. Si, ca să întelegi mai bine ce am spus acolo pentru credinciosii care se aproprie de Domnul cu toată viata lor asa cum este ea, acum si aici, te-as ruga, dragul meu Mihail, să faci în fiecare zi câte 300 de metanii si 1000 de închinăciuni, cu rugăciune. Acesta este dansul celor care nu mai dansează la horă sau la nuntă si o posibilă poartă către locul în care vei simti cât de mult îi iubeste Domnul pe oameni si cât de mult se bucură de bucuriile lor simple dacă le păstrează cât mai curate de păcat si îsi curătă sufletul prin pocăintă si Spovedanie pentru tot păcatul inerent vietii în această lume. Si să stii, Mihail, că singurul motiv pentru care nu răspund la un email este neprimirea lui sau adresa gresită dată de expeditor. Se întâmplă să întârzii forte mult, din cauza multimii mesajelor, dar de răspuns răspund oricât de putin tuturor. Cu respect si cu dorinta sinceră de a comunica în adevăr, spre folosul nostru sufletesc si slava lui Dumnezeu, Maica Siluana PS Voi pune mesajul tău si pe site, pentru ca oricine a mai sesizat vreun aspect dubios, să ni-l comunice spre dumirire si îndreptare. |
Preluat din : http://www.sfintiiarhangheli.ro/intrebare.php?iid=1242
|
:)Frate Mihail cred ca ar trebui sa-ti reconsideri atitudinea fata de maica Siluana,dar hotararea iti apartine.Doamne ajuta!
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 08:42:40. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.