![]() |
Exista??? Si stiu doar cateva tari ortodoxe mai ales cele europene.Mi le puteti spune pe toate? Multumesc
|
Citat:
|
Din cate stiu eu, nu exista un lider al ortodocshilor in lume, fiecare tara ortodoxa are patriarhul ei.Capul bisericii ortodoxe esti Iisus Hristos.
Ps. nu stiu exact daca exista liderul Orodoxilor am spus doar ce stiu eu. |
Sanctitatea Sa Bartolomeu ar mai mult un "primat" de onoare intre liderii ortodocsi din lume, el nepuntandu-se amesteca in treburile altei biserici autocefale
|
Cand s-a pus problema pedepsirii preotului de la Timisoara care s-a fi impartasit la o biserica de alta confesiune decat cea ortodoxa, patriarhul bisericii ruse a intervenit cerand anchetarea acelui preot.
Tari cu populatie preponderent ortodoxa: Ruaia si inca vreo cateva tari din CSI, Bulgaria, Serbia (parca, nu stiu sigur!) si Grecia. In rest sunt comunitati ortodoxe prin tarile unde s-au stabilit. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
In cazul IPS Nicolae nu s-a bagat PF Alexei dar s-au bagat cei de la Sfantul Munte Athos si mai anume toti stateretii manastirilor de acolo au cerut caterisirea IPS Nicolae (aici incluzandu-se si staretii manastirilor romanesti).
Bisericile Ortodoxe nu au lider si patriarhul nu este capul bisericii ci intaiul intre arhi-episcopi ca functie onorifica. In schimb Sfantul Sinod are putere deplina in Bisericile Ortodoxe iar pe plan mondial sinodul pan-ortodox care inseamna cand se strang toti reprezentantii Bisericilor Ortodoxe. Sfantul Sinod are putere sa cateriseasca chiar patriarhul si aceasta s-a intamplat in istorie de multe ori. |
Biserica Ortodoxa este or*ganizata sinodal, spre deosebire de cea catolica, unde intalnim o organizare monarhic-centralista. In Biserica Ortodoxa forurile cele mai inalte de con*ducere sunt sinoadele de episcopi: pentru intreaga Biserica, si*nodul ecumenic, in care e reprezentat tot episcopatul, iar pentru Bisericile autocefale, sinoadele locale. In Biserica Catolica toata puterea e concentrata in fiinta unei singure persoane, a papei.
Ortodoxia este formata din Biserici autocefale locale, care, din punct de vedere administrativ-teritorial, se conduc in mod independent, ele pastreaza totusi intre ele in mod obligatoriu - unitatea dogmatica, cultica si canonica. O Biserica autocefala este recunoscuta ca fiind apta: sa constituie sinodul episcopilor locali, acesta fiind singura ei autoritate canonica ; sa aleaga propriul ei primat - arhiepiscop sau patriarh - (canonul 34 apostolic), avand un teritoriu limitat ca jurisdictie (can. 2 al Sinodului al II-lea ecumenic) ; sa sfinteasca Sfantul Mir necesar Tainei ungerii cu mir. |
Tari ortodoxe: Romania, Bulgaria, Grecia, Serbia, Rusia, Moldova, Ucraina, Belarus. Este recunoscuta ca fiind crestina si Etiopia (copta). In toate tarile europene, asiatice si americane exista comunitati ortodoxe, mai mici sau mai mari. De asemenea, in Australia.
Aria compacta, efectiva, a ortodoxiei ocupa o suprafata aproximativ egala cu cea descrisa in Apocalipsa. |
Georgia, Cipru, Macedonia.
|
Citat:
Infricosator dar realist! |
Citat:
|
dupa cum s-a mai spus Iisus Hristos e Liderul si Capul Bisericii Ortodoxe, diacon, preot, episcop sunt cele trei trepte ale preotiei sacramentale, ce este peste tine doar de partea administrativa, mitropoliti, patriarhi etc |
Ortodoxia are un papă!
Duminică 9 martie 2008, de Sfântul Nicolae Velimirovici Ortodoxia are și ea un papă, mai vechi decât toți papii și patriarhii din lume. L-a avut dintru început, și-l va avea până la sfârșitul vremurilor. Este același papă pe care l-au chemat și toți apostolii lui Hristos. Duhul Sfânt, Duhul înțelepciunii și înțelegerii, Duhul mângâierii și puterii lui Dumnezeu - El e ade¬văratul papă al Bisericii lui Hristos din veac și până în veac, neînlocuit și neschimbat, nevotat și necontestat, fără înaintaș și fără urmaș. Iar în ce privește faptul că apostolii L-au recunoscut pe Duhul Sfânt ca verhovnic și papă al lor, există din fericire un document scris¬ - scris chiar de mâna lor. La primul lor sinod, din Ierusa¬lim, apostolii au scris vestitele cuvinte: Părutu-s-a Du¬hului Sfânt și nouă să fie așa și pe dincolo (Fapte 15, 28). Evident, apostolii L-au pus pe Duhul Sfânt înainte și mai presus de sine. Înainte de acea întrunire și de ori¬care alta, Lui I se rugau, pe El Îl chemau, Lui I se supu¬neau necondiționat. Oare nu fac astfel până în ziua de astăzi mai-marii Bisericii Ortodoxe ? De câte ori se adună în sinod, ei își aduc aminte în primul rând să-L che¬me pe infailibilul lor papă, pe Duhul Sfânt; pe Acesta Îl cheamă cu frică și cutremur înainte de începerea a tot lucrul, și Lui I se supun necondiționat. […] Și stăpânește tot și toate, nu prin forță, ca un dictator pă¬mântesc, ci ca un tată - prin înțelepciune și dragoste. El ne și este tată prin botezul cu care suntem botezați. Iar dvs. știți că, în grecește cuvântul „papa” înseamnă pă¬rinte, tată. Așadar, în înțelesul corect din punct de vede¬re istoric și moral Duhul Sfânt este tatăl nostru, este papă al nostru. Și la ce i-ar mai trebui Bisericii Orto¬doxe încă un tată, altfel spus papă? Oare nu ne-a preîn¬tâmpinat și Însuși Domnul Hristos să ne ferim de papii - tații - pământești? El ne-a poruncit acum 19 veacuri: Și tată (a se citi: papă) să nu chemați vouă pe pământ, că Unul este Tatăl vostru Cel din ceruri (Matei 23, 9). (Răspunsuri la întrebări ale lumii de azi, vol. 1, Sophia, 2002, p. 96-97). Articol preluat de pe www.credinta-ortodoxa.ro |
E asta e raspunsul la intrebare!
Intr-adevar asta e liderul ortodocsilor Duhul Sfant! Foarte frumos si foarte adevarat ce a zis Sfantul Velimirovici. |
ro.orthodoxwiki.org/Lista_Bisericilor_autocefale_și_autonome - 34k -
Cautati aici! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:26:57. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.