Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Diferenta dintre viciu si pacat ! (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=4738)

cristiboss56 15.10.2008 20:14:32

Diferenta dintre viciu si pacat !
 
Nu odata, am avut discutii contradictorii, pe temea vicilor in general si al pacatelor ce le savarsim cu voia sau fara voia noastra. Chiar printre crestini sunt destui care considera fumatul spre exemplu, un viciu si mai putin un pacat, cum sunt preoti ce nu impartasesc pe fumatori si preoti ce impartasesc fumatorii. Unde este atunci adevarul? Un alt viciu este betia, consumul exagerat de alcool. Dupa voi , este si acesta un viciu sau un pacat? Care este granita dintre viciu si pacat. Si pe ce temei, baza, stabilim aceasta granita.

danyel 15.10.2008 20:40:56

Sfanta Scriptura condamna adeseori consumul de alcool Levitic 10:9; Numeri 6:3; Deuteronom 14:26; 29:6; Judecatori 13:4,7,14; 1 Samuel 1:15; Proverbe 20:1; 31:4,6; Isaia 5:11,22; 24:9; 28:7; 29:9; 56:12; Mica 2:11; Luca 1:15).etc faptul de a bea un pahar de vin, in sine nu este pacat, pacat este trecerea de la cumpatare la betie, toti betivii au pornit de la acel "un pahar" , astazi este putin probabil sa vezi un crestin care sa nu se apropie decat foarte rar de bautura, mai ales la tara, alcoolul face parte dintr-un tabiet zilnic, zicea parca Sf Ioan Gura de Aur (nu garantez) primul pahar e de la Dumnezeu, al doilea de la diavol, abstinenta totala de la alcool nu te face neaparat sfant, dar te tine totusi departe de anumite patimi, daca un om este destul de sigur pe sine atunci poate consuma un pahar, daca nu ar fi bine sa se abtina, din pacate Bis Ortodoxa de-a lungul timpului a fost mai permisiva in ceea ce priveste consumul de alcool, cred ca daca ar fi luat o atitudine mai radicala in aceasta privinta lucrurile ar fi stat altfel , astazi este foarte greu sa-i convingi pe oameni ca prea deasa prietenie cu paharul nu ii este bine placuta lui Dumnezeu,

Despre fumat nush ce sa zic, nu exista referire in Scriptura (evident, nu exista acest obicei atunci) multi aduc ca argument, care de altfel mi se pare destul de solid , versetul din I Corinteni 6" Sau nu știti că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveti de la Dumnezeu si că voi nu sunteti ai vostri?"

da intradevar fumatul spurca acest templu al Duhului care este trupul nostru, si parca si constiinta ne spune ca fumatul nu-l poate caracteriza pe un credincios, nu poate aprinde un credincios si baga in gura spurcaciunea care o aprind altii prin carciume unde este bucuria diavolului,

Preotul meu paroh explica odata ca fumatul ar fi un mare pacat pe care el il asemana cu pacatul suicidului, zicea preotul "fumatul este o sinucidere lenta, nu ne omoram deodata ci in timp ne omoram putin cate putin fumegand tigara si alterandu-ne madularele asfel ajungandu-se ca pan la urma din aceasta cauza sa murim"

Pana la urma este clar ca lumina ca un crestin, care este pe calea induhovnicirii, care vrea sa se asemene cu Dumnezeu sa fie fiu de Dumnezeu, nu v-a fi mare prieten cu paharul, destul de complezenta, si nu va fumega ca un horn cu gura care ar trebui sa-l laudam pe Domnul,
Toti parintii contemporani s-au pronuntat impotriva fumatului si cred intradevar ca este un pacat, o atentare asupra trupului care dupa cum spune Scriptura, nu sunt ale noastre ci ni s-au dat in dar

danyel 15.10.2008 20:48:35

Am omis ceva referitor la vicii, fumatul iti da dependenta extrem de repede, majortitatea covarsitoare a fumatorilor sunt dependenti de nicotina, ori dependenta e contrara libertatii, iar daca nu esti liber inseamna ca esti rob, esti robul cuiva in acest caz robul tigarii, si atunci automat viciul este pacat pt ca te afil sub robia lui la fel si cu alcoolul, sunt oameni care se trezesc la 4 dimineata si merg la magazinul non-stop sa-si cumpere bautura, ascund bautura prin casa sau prin haine sunt total "devotati" acestui "flagel" tot ce este important pentru ei e sa aiba aproape aceasta "placere" a fumatului sau a bautului, asta este destul de tragic, sunt multi oameni care ajung in asfel de situatii si unii incearca cu disperare sa lupte cu ele, unii reusesc, altii cedeaza.. ce trebuie sa concluzionam? nu exista diferenta intre viciu si pacat, viciu este pacatul insusi, aceasta robie este pacatoasa atat pentru trup cat si pentru suflet

veilur 15.10.2008 20:54:22

Asa cred si eu, atata timp cat iti distrugi sanatatea, indiferent in cat timp, este un mare pacat. Tigarile hranesc cu ceva? Satura? Face bine la organism? Wow, chiar nu-i inteleg pe fumatori...:confused:

Traditie1 15.10.2008 21:04:55

Pacatul se refera la relatia cu Dumnezeu sau la calcarea constiintei.

Dar termenul a fost generalizat pentru toate faptele nocive.


Sunt fapte care pentru toti oamenii, în toate culturile si religiile sunt pacate (afara poate de Islam), cum ar fi omorul, furtul. Aceasta pentru legea morala e sadita în constiinta oamenilor, dupa cum spune Sf. Pavel.

antoniap 15.10.2008 21:32:42

Fumatul, in opinia unor Sfinti Parinti, constituie o ofranda adusa diavolului.

Nu tamaiem prin casa din zgarcenie sau din lene, dar acceptam sa se fumeze in casa noastra, sau fumam chiar unii dintre noi. Fumand, spurcam templul lui Dumnezeu care ar putea fi chiar trupul nostru. Eu am inteles din scrierile Sfintilor Parinti ca fumatul constituie un PACAT.

Iar bautura fara noima este aducatoare de pacate, este o momeala prin care cel rau ii atrage pe oameni sa faca voia lui. Vinul, in sine, nu e rau. Rea e PATIMA BETIEI, lacomia si lipsa discernamantului.

cristiboss56 15.10.2008 22:01:39

Da vinul este accepta in consum mic, dar si el la randu-i este nociv in cantitati mari. Si la acest capitol, al bauturii, berea si celelalte bauturi am inteles ca nu sunt acceptate, indiferent de cantitate. Vinul find singura bautura acceptata. Pe vremea lui Iisus, de fapt era un vin mult mai slab , spre must. Si aici parerile sunt impartite . Tigara, fumatul, intradevar nu constituie subiect de negociere si totusi unii accepta impartasirea fumatorilor, altii nu accepta. De fapt tot ce dauneaza organismului , trupului sunt de neacceptat, de condamnat. Dar oare ce aliment gasit pe piata, nu dauneaza trupului ? Cam toate, prin aditivii si colorantii din compozitie si atunci cand imbuibarea pantecului este de necontrolat, sinuciderea este tot lenta, precum la alcool si tutun si de ce nu si la cafea, vorba fratelui nostru vsovi.

veilur 16.10.2008 15:39:31

Hehe Cristiane, incerci sa te ascunzi dupa deget repede gasind motiv de aparare faptul ca si produsele alimentare ar fi un pic daunatoare....eu zic sa o lasi balta la faza asta, ce sa mai...deja ai dat--n'bara rau de tot. Frate, fara macare mori, dar fara tigari nu mori, asta e diferenta

danyel 16.10.2008 15:46:27

Dau tind sa-i dau dreptate lui veilur , alimentele ne sunt necesare ne sunt folositoare , insa consumul de tutun, alcool, droguri etc nu, vedem ce spune si Sf Pavel "Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi folosesc. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate zidesc."(I Corinteni 10;23)

mihailt 16.10.2008 16:16:20

Si viciul si pacatul tot una sunt.
Sau Cristi se refera la pacatul ocazional si la pacatul devenit obicei ?
Pentru clarificare cititi cele 12 trepte ale pacatului de parintele Cleopa.

Nu mai Cristi este voie sa bei un pahar de vin sau o bere .
(asa zice doctorul ca pana la 500 ml bere/zi sau 250 ml vin/zi nu dauneaza organismului - parintele Arsenie Papacioc zicea 1-2-3 pahare de vin da poate se referea la de alea de 150 ml :) .
parerea mea la ce zicea parintele Arsenie Papacioc - normal ca cineva mai slabut ca greutate si cu organismul mai putin rezistent la alcool bea un pahar de 150 ml si nu mai mult cine e mai solid si mai rezistent la alcool 2 de 150ml - iar mai mult de atat nu prea ca oamenii din ziua de azi nu mai sunt asa sanatosi ca cei din vechime sa poate sa suporte alcoolul.

Tuica si alte tarii,tigara nu prea sunt permise la crestini.
(alcoolul tare e facut sa fie folosit ca si dezinfectant , pentru a fi folosit pe post de combustibil da nu ca sa fie baut).
(tutunul e bun de pus in dulap ca alunga moliile si cine stie ce alte utilizari o fi avand).
Nu stiu ce sa zic de cola si alte sucuri de acest gen,mancare cu arome artificiale,ciocolata si alte de astea.
(una e gemul natural si fructele si compoturile si alta e ciocolata facuta cu cine stie ce chimicale).
Nu zic - toate materia este buna si este creata de Sfanta Treime da nu toata e facuta sa o mananci.
Ca de exemplu nu te apuci sa bei petrol sau mercur sau sa mananci ceva planta otravitoare (care negresit are si aceea ceva folosuri in cantitati mici - cum e matraguna medicament in cantitati mici de exemplu sau veninul de vipera).

vsovi 16.10.2008 16:18:25

Grea diferentza...

poi cum sa potzi sa faci sa nu te ia in spate ca sa calareshti shi sa te poarte pana-n deshert cei 7 ballAuri, sa nu te tzina de vorba shi sa nu te invetze cei 8 shoareci de "biblioteca" (bar), shi cum ar putea sa nu te ispiteasca cele 9 shi jumatate tarfe de farisei? deci cum vei face deosebire intre viciu shi pacat shi faradelege shi gresheala? cum vei ieshi din rautate? ca vezi aici e buba, ca desfranarea itzi arata mereu ca totul e bine, totul e bun, toate sunt frumoase imbatandu-te cu fericirea inshelarii.... sunt lucruri care par rele dar fac bine shi lucruri care par bune dar fac rau shi sunt lucruri care fac rau la ceva dar fac bine la altceva shi invers... deci cum vei shtii sa-tzi faci socoteala shi cum vei urma este o dibacie a intzeleptzilor... ca intzelept este nu cel ce alege calea de mijloc, ca peste tot e mult trambitzata calea asta a armistitziului, adica aia prin care te invoieshti cu pacatul ca sa treci puntea, sau cu pacatele mititele cat sa crezi ca nu se vad, ca nu le-ai faptuit shi trait, ca aia e calea compromisurilor, ca nu ne-a chemat Hristos la negocieri cu patimile, cu pacatele, cu viciile, ci la perfectziune adica la desavarshita neprihanire....

doar atunci eventual, cand te manii, potzi sa aplici calea de mijloc, adica sa cedezi de la tine, sa te umileshti pentru a ajunge la pacea de sus...

unii o folosesc la cumpatare, poi cumpatarea este de a folosi cumpana nu pentru indoieli ci pentru a nu crede in patimi, in visurile aurifere ale lenei, ale aruncarii obosite in mocirla care te indeamna la odihna... la mancare shi goliciune... cu betzie, injuratura, barfa, rautate... pentru marea realizare sa te crezi mare... egoist. :mad::):( ... :rolleyes:

cristiboss56 17.10.2008 05:10:03

Citat:

În prealabil postat de danyel (Post 96103)
Dau tind sa-i dau dreptate lui veilur , alimentele ne sunt necesare ne sunt folositoare , insa consumul de tutun, alcool, droguri etc nu, vedem ce spune si Sf Pavel "Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi folosesc. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate zidesc."(I Corinteni 10;23)

Foarte pertinenta postarea ta si da un raspuns clar pentru viciul nefolositor ce in nici un caz, nu zideste. E un raspuns ce-l putem da atat in cazul fumatului, betiei, consumului de droguri care nu numai ca nu zidesc, ci naruie totul in jur.

ortodox4life 18.10.2008 06:31:13

http://ortodoxiatinerilor.files.word...pg?w=308&h=205
"Un bun mod de a înțelege mecanismul păcatului este de a analiza traficul dintr-un oraș.
În trafic fiecare participant trebuie să respecte niște reguli pentru ca el să circule în siguranță și pentru a nu-i pune în pericol pe alții. Fiecare participant se bazează pe celalălalt că va respecta regulile și va fi corect: de exemplu toți cei care trec pe culoare verde a semaforului sunt convinși că ceilalți vor aștepta pe culoarea roșie, și-i vor lăsa să treacă, deși s-au întâmplat multe cazuri când nu a fost așa.
Dacă cineva greșește în trafic sau nu respectă regulile, în mod intenționat, atunci vor fi afectați și ceilalți șoferi și astfel greșeala unuia are consecințe asupra mai multora. Dacă cineva trece pe roșul și lovește pe altcineva, la o oră de vârf, atunci se blochează circulația în acea intersecție, iar coada de mașini de la semafor se mărește vizibil: încep să fie afectați și cei de pe alte străduțe și astfel aglomerația creată de accident se propagă în câteva minute pe toate marile bulevarde ale orașului. Astfel greșeala unui singur om, care s-a grăbit, trecând pe roșu, influențează direct și indirect un număr foarte mare de oameni.
De aceea este normal ca poliția să pedepsească pe cei ce greșesc, este normal să dirijeze circulația, deci în concluzie e normal să asigure buna circulație a traficului.
Noi oamenii care ne-ntâlnim unii cu alții zilnic suntem participanții la trafic (la viața nostră) și trebuie să respectăm anumite reguli pentru ca să ne fie nouă bine și tuturor în general. Dumnezeu este Cel care dirijează circulația și care asigură la bunul mers al tuturor. Când cineva greșește vocea Lui Dumnezeu (conștiința) îl mustră și-l ceartă sau câteodată Dumnezeu îl pedepsește, ca pe viitor durerea pedepsei să-i fie sfătuitor și să nu mai greșească. Dumnezeu nu dorește doar așa o bună înțelegere între oameni ci vrea chiar să ne iubim unii pe alții așa cum ne iubim familia noastră.
Dumnezeu e Tatăl iar noi toți, participanții la trafic, suntem copiii Lui. Noi toți suntem frați unii cu alții. Când un frate face rău celorlalți frați, bâtându-i, înșelându-i sau mințindu-i atunci Tatăl vine și-l pedepsește, îl mustră pentru că a stricat armonia și liniștea familiei. Dumnezeu vrea mereu ca în familia Lui toți să se-nțeleagă bine, toți să se ajute unii pe alții, toți să-i ceară ajutorul pentru a se iubi. El este și arbitrul, și medicul, și judecătorul nostru, El ne ajută în toate felurile, și-n tot timpul ca să ne-nțelegem ca frații.
Păcatul strică armonia familiei, păcatul făcut de un frate îi afectează pe toți frații. Cel ce face păcatul nu-l iubește nici pe Tată nici pe frații lui, ci caută să-i fie numai lui bine. Cel ce face păcatul este egoist și-și caută doar plăcerea lui.
De aceea păcatul este pedepsit, de aceea păcatul e boala familiei (a lumii) căci strică armonia ei.
De aceea uciderea, avortul, ura, mândria, zgârcenia, lăcomia, beția, fumatul, desfrânarea, etc. sunt toate păcate, pentru că fac rău tutoror direct sau indirect. De aceea Dumenzeu le pedepsește, dar le și iartă."

“Căci nu este om care să fie viu și să nu greșească, numai Tu singur ești fără de păcat, dreptatea Ta este dreptate în veac și Cuvântul Tău este Adevărul” (Rugăciune pentru cei adormiți)

dorinastoica14 18.10.2008 07:39:45

" ...caci nimic necurat nu va intra in imparatia cerurilor..."Betia,fumatul ,drogurile sunt pacate care daca devin patimi pot sa omoare omul duhovnicesc din noi si chiar sa ne uciuda.
Sfintii Parinti spun ca, prin pocainta devenim asemenea pruncilor care se nasc,adica fara vicii si trebuie,atunci cind plecam dincolo sa fim asa cum ne-am nascut.
"...si vinul veseleste inima omului"psalmul 1o3. Vimul este folosit in savirsirea tainei sfintei impartasanii,iar Iisus la nunta din Caana Galilea a transformat apa in vin asadar,nu cred ca este un pacat consumul de vin(care este un aliment) in cantitate mica si la ocazii speciale.
Daca cineva are vicii dar se lupta cu ele si se spovedeste prin rugaciunea preotului si prin nevointa sa se poate vindeca.
Am cunoscut persoane care fumau,li s-a dat impartasania iar dupa aceasta au renuntat definitiv la acest viciu.
Pentru viciul betiei este de folos "Acatistul Maicii Domnului potirul nesecat" .

Traditie1 18.10.2008 07:47:03

De unde e citatul acela O4l?

El prezinta pacatul asa cum îl prezinta ratacitii, ca având doar consecinte sociale, când de fapt calcarea constiintei aduce moartea sufletului, asa cum spune Scriptura.

Ai citit pe ava Dorotei, care spune ca constiinta se astupa prin pacate si ajunge sa nu te mai mustre?

veilur 18.10.2008 19:59:21

Citat:

În prealabil postat de Traditie1 (Post 96349)
[...]
Ai citit pe ava Dorotei, care spune ca constiinta se astupa prin pacate si ajunge sa nu te mai mustre?

Consider ca asta e cea mai mare capcana, atunci cand un om a ajuns astfel incat sa nu mai simta nici o mustrare de constiinta atunci cand face ceva rau, e cea mai sigura cale spre iad.


Ora este GMT +3. Ora este acum 18:05:38.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.