Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Intrebari pentru adventisti, baptisti si penticostali (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=4754)

Anca-Miha 17.10.2008 19:57:09

Intrebari pentru adventisti, baptisti si penticostali
 
Am niste intrebari pe care le adresez adventistilor, baptistilor si penticostalilor, caci au aceeasi metoda de a intelege biblia prin biblie, si anume: cum se poate explica Noul Testament prin Vechiul Testament?
Si ca sa dau si un exemplu: cum explicati prin intermediul VT iubirea de vrajmas, stiut fiind ca in VT se aplica Legea, care spune: ochi pentru ochi. Ce faceti intr-o situatie, incare VT indeamna la "ochi pentru ochi", iar NT la intoarcerea si a celuilalt obraz?

Deasemeni v-as ruga sa imi spuneti cum se face impartasania cu Trupul si Sangele Domnului in bisericile adventiste, baptiste si penticostale? Cum se procedeaza pentru a transforma painea si vinul in Trupul si Sangele Domnului? Cand are voie credinciosul sa se impartaseasca?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

vasinec 17.10.2008 21:18:10

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96291)
Am niste intrebari pe care le adresez adventistilor, baptistilor si penticostalilor, caci au aceeasi metoda de a intelege biblia prin biblie, si anume: cum se poate explica Noul Testament prin Vechiul Testament?
Si ca sa dau si un exemplu: cum explicati prin intermediul VT iubirea de vrajmas, stiut fiind ca in VT se aplica Legea, care spune: ochi pentru ochi. Ce faceti intr-o situatie, incare VT indeamna la "ochi pentru ochi", iar NT la intoarcerea si a celuilalt obraz?

Deasemeni v-as ruga sa imi spuneti cum se face impartasania cu Trupul si Sangele Domnului in bisericile adventiste, baptiste si penticostale? Cum se procedeaza pentru a transforma painea si vinul in Trupul si Sangele Domnului? Cand are voie credinciosul sa se impartaseasca?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

"Si tot ce a fost scris mai inainte, a fost scris pentru invatatura noastra, pentruca, prin rabdarea si prin mangaierea pe care o dau Scripturile, sa avem nadejde"(Romani 15:4). Cand spunea "Scripturi care dau nadejde" Apostolul Pavel se referea la Vechiul Testament (Noul Testament inca nu era scris).
"Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, sa dea intelepciune in neprihanire, pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna."(2 Timotei 3:16,17) Si aici era vorba de Vechiul Testament.

Daca o sa incerc sa scot in evidenta importanta Vechiului Testament sper sa nu intelegeti ca noi credem in vechiul legamant. Vreau sa spun doar ca cine nu cunoaste bine Vechiul Testament nu va intelege corect Noul Testament. De ce spun asta? Am gasit in Noul Testament, de cca 80 de ori expresia "este scris". Aceasta expresie era folosita de Domnul Iisus Hristos si Apostolii Sai atunci cand dadeau invataturi si faceau referire la ce este scris in Vechiul Testament.

Va rog sa nu considerati aceasta postare ca un raspuns la intrebarie dvs. ci doar ca o introducere. O sa incerc sa raspund la intrebarile dvs., pe rand, cat ma pricep (sper sa intervina si alte persoane mai pricepute ca mine).

vasinec 17.10.2008 21:36:40

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96291)
Cand are voie credinciosul sa se impartaseasca?

Am inceput cu ultima pentru ca mi s-a parut cea mai usoara.
Raspunsul se gaseste in 1 Corinteni cap 11:23-29. Este un capitol in care Apostolul Pavel vorbeste despre Cina Domnului sau Sfanta Impartasanie.
"Fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance painea aceasta si sa bea din paharul acesta"(1 Corinteni 11:28). Aici nu se vorbeste de spovedanie ci de o cercetare personala. Trebuie sa te impartasesti din trupul si sangele Domnului fiind impacat cu toata lumea. Eu am avut o problema. Am jignit o persoana. Nu am putut merge sa iau Sfanta Imparasanie (cum se spune la ortodocsi) pana nu am primit iertarea de la acea persoana (am primit-o imediat, dar aveam mare nevoie de ea). Nu am avut nevoie de canoanele nimanui ci de iertare. Cand am primit-o si m-am simtit impacat cu toata lumea m-am considerat vrednic (in masura in care poate fi vrednic un pacatos) sa ma impartasesc din sangele si trupul Domnului.

Aceasta nevoie de a fi impacat cu toata lumea nu este impusa de nimeni altcineva, decat de duhul tau calauzit de Duhul lui Dumnezeu.

Nu stiu daca acesta era raspunsul pe care-l asteptati.

Anca-Miha 17.10.2008 23:39:21

Nu astept un raspuns anume, ci as vrea sa aud cum se rezolva aceste situatii la adventisti, baptisti si penticostali.
Nu am inteles din raspuns cine da painea si vinul; daca e folosit intr-un moment anume, sau fiecare decide pentru sine cand sa ia ceeea ce numiti "Cina Domnului". Cum se procedeaza pentru transformarea painii si a vinului in Trupul si Sangele Domnului? Exista rugaciuni speciale?
Stiu deasemeni ca nu beti vin, acceptand vinul numai la Cina Domnului. Asa e? Unii nu mananca nici carne, precum adventistii; altii insa mananca, de ex.: baptistii si penticostalii. Aveti perioade de post? Cand? si in ce consta postul?
Am inca multe intrebari... sper sa primesc raspuns.

vasinec 18.10.2008 08:48:23

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96311)
Nu astept un raspuns anume, ci as vrea sa aud cum se rezolva aceste situatii la adventisti, baptisti si penticostali.
Nu am inteles din raspuns cine da painea si vinul; daca e folosit intr-un moment anume, sau fiecare decide pentru sine cand sa ia ceeea ce numiti "Cina Domnului". Cum se procedeaza pentru transformarea painii si a vinului in Trupul si Sangele Domnului? Exista rugaciuni speciale?
Stiu deasemeni ca nu beti vin, acceptand vinul numai la Cina Domnului. Asa e? Unii nu mananca nici carne, precum adventistii; altii insa mananca, de ex.: baptistii si penticostalii. Aveti perioade de post? Cand? si in ce consta postul?
Am inca multe intrebari... sper sa primesc raspuns.

La adventisti Cina Domnului se ia o data pe trimestru. Aceasta perioada a fost stabilita de biserica adventista, pe anumite criterii. Dar nu este lege. Scriptura Spune: "oridecate ori mancati din painea aceasta si beti din paharul acesta..".

In biserica adventista nu se practica euharistia: transformarea painii si vinului in trupul si sangele Domnului Iisus Hristos. Personal, consider fara sens asa ceva. Painea(nedospita) si vinul (nefermentat) reprezinta simboluri ale trupului si sangelui Domnului Iisus Hristos si nu necesita nici o transformare. Frangerea painii se face de catre pastor si batranii bisericii. Apoi sunt serviti cu paine si vin toti cei ce doresc sa ia Sfanta Cina. Totul se face cu rugaciuni la Bunul Dumnezeu. In esenta, Cina Domnului reprezinta reinoirea legamantului facut cu Dumnezeu, prin Domnul Iisus Hristos.

O sa incerc sa mai vin cu completari. Acum trebuie sa plec la biserica. Domnul sa fie cu dvs.

Anca-Miha 18.10.2008 13:55:17

Sfanta Impartasanie
 
Inteleg; totusi sa vedem ce scrie in biblie:

"Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel, cap. 11
24. Și, mulțumind, a frânt și a zis: Luați, mâncați; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceți spre pomenirea Mea.

Sfanta Evanghelie după Luca, Cap. 22
19. Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea.

Sfânta Evanghelie după Marcu, Cap. 14
22. Și, mâncând ei, a luat Iisus pâine și binecuvântând, a frânt și le-a dat lor și a zis: Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu."

Nu am gasit nicaieri ca scrie: acesta este simbolul trupului Meu, ci acesta ESTE trupul Meu.
De ce sa transformam in simbol, ceea ce este cu adevarat. Avem multe relatari ale sfintilor, parintilor si monahilor de-a lungul timpului, adunate in cartea "Minuni si descoperiri din timpul Sfintei Liturghii", din care citez urmatoarele:

Un monah se lupta cu ganduri indoielnice, daca Sfintele Daruri sunt intr-adevar Trupul si Sangele lui Hristos sau simple simboluri.
Ceilalti calugari, cand au aflat despre aceasta, l-au chemat la o Sfanta Liturghie in timpul careia s-au rugat sa-I arate Dumnezeu adevarul, ca sa-i alunge gandurile necredintei. Dupa ecfonis, fratele acesta a marturisit celorlalti urmatoarele: "Cand diaconul s-a suit in amvon ca sa citeasca Evanghelia, am vazut cum s-a deschis cupola bisericii. Dupa rugaciunea proscomidiei am vazut cum cerurile s-au deschis si foc a coborat asupra Sfintelor Daruri. Dupa aceea s-a aratat multime de ingeri si intre ei si un copil. Impreuna cu ei au coborat alte doua persoane de o frumusete nedescrisa. Dupa aceea ingerii au stat in jurul Sintei Mese iar Pruncul s-a asezat deasupra ei".
"Cand s-au apropiat preotii sa taie painea, am vazut acele doua persoane luand pruncul de maini si de picioare si cu cutitul il taiau in parti mici, pe care le-au asezat deasupra bucatilor de paine. Atunci, imediat painile s-au transformat si acestea in carne.
La "cu frica..." fratilor care se apropiau li se dadeau bucati de carne si nu am putut sa ma impartasesc. Atunci am simtit o voce soptindu-mi la ureche:
- Omule, de ce nu te impartasesti? Nu ti se ofera exact ceea ce ai cerut?
- Fie-ti mila de mine, Doamne! Nu ma pot impartasi cu carne!
- Afla deci ca daca omul ar fi putut sa se imartaseasca atunci cu carne, in sfantul Potir ar fi existat carne asa cum ai vazut tu. Insa pentru ca nu poate sa manance acrne, Dumnezeu a ingaduit painile proscomidiei. Daca ai crezut ca aceasta paine sfintita este chiar trupul lui Hristos, impartaseste-te cu ceea ce ai in mana!
- Cred, Doamne! am raspuns atunci ingrozit.
Imediat carnea pe care o tinea s-a facut iar paine. am multumit lui Dumnezeu si m-am impartasit.
Dupa ce s-a terminat Sfanta Impartasanie, am vazut cu s-a deschis iar cupola bisericii si puterile ingeresti s-au ridicat la cer.

Citind aceasta carte vedem, ca au existat multi care s-au indoit ca la impartasanie omul primeste chiar Trupul si Sangele Domnului, iar celor care au fost vrednici, Dumnezeu le-a deschis ochii ca sa vada si sa priceapa si sa creada.

Daca pot primi Trupul si Sangele Domnului, de ce sa ma multumesc doar cu un simbol?!?

Iustin32 18.10.2008 14:21:22

Nu intelegi ca ei nu cred nici daca cel care a patit aceasta le-ar povesti fata catre fata? Dar se lauda mult cand un ortodox necredincios trece la ei sau cand au revelatii cum a avut E. White. Dar in literatura patristica cuprinsa in Sfanta Traditie nu cred in ruptul capului dupa cum spune Mantuitorul ca strecoara camila si mananca tantarul.

Anca-Miha 18.10.2008 17:51:26

Iustin, stiu ca poti contribui si constructiv la acest topic. Ajuta-ma, ca eu nu sunt teolog.
Tot Pr. Cleopa ne-a invatat ca trebuie sa avem:Rabdare, rabdare, rabdare. Mai ales in acest caz, in care e vorba de primul membru, care a iesit dintr-o familie de ortodocsi. Sa ne gandim la familiile de ortodocsi, care si-au pierdut fii la sectari, atunci cand postam la "Secte". Nu noi ii vom intoarce pe sectari, ci Domnul.
Aici as dori sa discutam despre diferente, ca sa-si dea seama ce si cat au pierdut, lasand credinta strabuna.
Dar sa revenim la Sf.Impartasanie...

Anca-Miha 18.10.2008 18:13:44

Sa nu credem cumva, ca nu mai au loc asemenea descoperiri in timpul Sf. Liturghii. Iata ce s-a intamplat nu demult in biserica Cinstitei Cruci din Petersburg, Lavra Sf. Alexander Nevschi:

"In timpul unei Sfinte Liturghii, arhiereul slujitor Stefan, dupa ce a citit rugaciunea "Cred, Doamne si marturisesc..." a ridicat acoperamantul sfantului potir si a ramas impietrit. A vazut carne si sange omenesc in sfantul potir! S-a intors catre diacon, viitorul staret Sampson (+1979) si i-a spus: "Vezi, parinte?"
Ce sa faca?... Episcopul, dupa ce a asezat sfantul potir pe sfanta masa, a ingenunchiat si s-a rugat Domnului. Cum ar fi impartasit credinciosii cu sange si carne? Cine s-ar mai fi impartasit?
Dupa ce s-a rugat pentru un sfert de ora cu bratele ridicate s-a uitat din nou in sfantul potir. Sangele si carnea se facusera vin si paine. Asa a iesit si a impartasit credinciosii.
Cati clerici au aflat despre aceasta minune au spus ca a fost providenta divina ca sa se intareasca in credinta. Chiar diaconul Samson, care tinea sfantul potir a spus mai tarziu ca din acea zi nu a mai avut nici o indoiala si a crezut din acel moment ca Painea si Vinul sunt chiar Trupul si Sangele lui Hristos!
S-a convins el insusi si a spus-o si altora ca sa se intareasca in credinta. Aceasta minune a fost si un motiv ca preotii sa inteleaga nevrednicia lor."

marmat 18.10.2008 22:33:29

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96420)
Sa nu credem cumva, ca nu mai au loc asemenea descoperiri "

Anca apreciez interesul tau pentru fratii crestini pierduti in protestantism.
Lucrurile nu stau chiar asa . In primul rind teologiile protestante se bazeaza pe credinta si nu pe fenomene mistico-fantastice de genul celei pe care tocmai ai povestit-o .Price protestant ar suride la asemenea marturii.Nu mai vorbesc de cei care nu mai simt nimica crestin in ei.

Am vazut nivelul discutiilor de pe aici .Nu se va ajunge la nimic contructiv.
pt ca noi sintem ca samaritenii pt voi. Evreii nu se atingeau ,nici intrau in contact cu samaritenii ,si ar fi trebuit sa sa spele pe corp pt cs-a atins de un pagin si sfintania lor ar fi fost perimata.

Eu unul ma simt iubit Domnul Isus ,pentru ca am ales sa cred in puterea Lui de rascumparare a noastra a pacatosilor.
O sa te rog sa citesti pilda samaritencei si sa vezi cum i s-a adresat Domnul Isus si de ce a fost uluita ea.

O sa incerc mai jos sa prezint cum vad oficial adventistii ,Sfinta Cina .
Daca nu o sa mai vezi postarea mea ,inseamna ca adminul forumului nu imi mai da voie sa vorbesc ; ca doar e crestineste nu ?

marmat 18.10.2008 22:38:57

[SIZE=3][COLOR=black]Introducere: [/COLOR][COLOR=black]„Hristos Se afla la locul de trecere între cele două așezăminte și al celor două sărbători mari ale lor. El, ca Miel fără cusur al lui Dumnezeu, era gata să Se dea ca sacrificiu pentru păcat și urma să pună capăt în felul acesta sistemului tipurilor și ceremoniilor, care timp de patru mii de ani arătase către moartea Lui. In timp ce mânca Pastele cu ucenicii Săi, El a instituit în locul lor slujba care tre­buia să amintească sacrificiul Său cel mare. Sărbătoarea națională a iudeilor trebuia să fie pentru totdeauna desființată. Slujba rânduită de Hristos trebuia să fie păstrată de urmașii Lui în toate țările, în toate timpurile." [/COLOR][/SIZE]
[COLOR=black]„Rânduiala Cinei Domnului s-a dat pentru a comemora liberarea cea mare săvârșită prin moartea lui Hristos. Până va veni El a doua oară în slavă și putere, trebuie să se serbeze această instituție. Ea este mijlocul prin care marea Lui lucrare pentru noi se păstrează proaspătă in amintire."[/COLOR]
[COLOR=black]Cititi [COLOR=black]Marcu 14,12.22-25[/COLOR][/COLOR]
[COLOR=black][COLOR=black][/COLOR][/COLOR]
[COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black]„In ziua a patrusprezecea a lunii, seara, era serbat pastele, comemorându-se prin ceremoniile sale solemne și impresionante elib­erarea din robia Egiptului, arătându-se înainte spre Jertfa care avea să ne scape din robia păcatului. Când Mântuitorul Și-a dat viața pe Golgota a încetat semnificația Pastelor și a fost instituită rânduiala Cinei Domnului ca o comemorare a aceluiași eveniment al cărui simbol a fost paștele."[/COLOR][/COLOR][/COLOR]
[COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black][/COLOR][/COLOR][/COLOR]
[COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black]Ambele orânduiri arată în două direcții. Pastele amintea de eliberarea din robia egipteană, dar arăta și către Mielul lui Dumnezeu care va să vină să ridice păcatele lumii (Ioan 1,29). Cina Domnului ne aduce aminte de evenimentul - Golgota, care ne-a scăpat din robia păcatului, dar arată și înainte către Nunta Mielului, când Planul Mân­tuirii se va realiza în întregime.[/COLOR]
[/COLOR]
[/COLOR]
[/COLOR]

marmat 18.10.2008 22:42:43

[SIZE=3]1Cor. 11,23-[/SIZE]25

[SIZE=3][COLOR=black]„Hristos era încă la masa pe care se împărțise cina pascală. Pâinile nedospite folosite la paști erau în fața Lui. Vinul pascal, nefer­mentat era pe masă. El folosi aceste simboluri pentru a reprezenta pro­priul Său sacrificiu fără defect. Nici un lucru stricat prin fermentare, simbolul păcatului și al morții nu putea să înfățișeze 'Mielul fără cusur și fără prihană' (1 Petru 1,19)." 5)[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3]Iudeii, aflându-se în săptămâna azimilor, nu contestă că pâinea de pe masa ucenicilor a fost nedospită. Dar vinul putea să fie nefermen­tat? Știm că Ioan Botezătorul nu băuse băuturi alcoolice (Luca 1,15[/SIZE]Căci va fi mare înaintea Domnului. Nu va bea nici vin, nici băutură amețitoare, și se va umplea de Duhul Sfînt încă din pîntecele maicii sale.[SIZE=3][COLOR=black]), de asemenea nici esenienii. Din sulurile qumraniene reiese că absti­nența pe bază de principiu a fost un mod de trai răspândit. Iată un pasaj din „Statutul" comunității din Qumran:[/COLOR][/SIZE]
[COLOR=black]„Și când se pune masa pentru mâncare, sau se pune mustul (tiroș) pentru băutură, cohenul (preotul) să fie primul care întinde mâna ca să binecuvânteze pâinea și mustul înaintea celorlalți".[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black][COLOR=black]2. în Cina Domnului ni se oferă trupul adevărat, cel material al lui Hristos? [/COLOR]
[COLOR=black]Ioan 6,53-55.7) [/COLOR]
[COLOR=navy]53[/COLOR] Isus le -a zis: ,,Adevărat, adevărat, vă spun, că, dacă nu mîncați trupul Fiului omului, și dacă nu beți sîngele Lui, n'aveți viața în voi înșivă.
[COLOR=navy] 54[/COLOR] Cine mănîncă trupul Meu, și bea sîngele Meu, are viața vecinică; și Eu îl voi învia în ziua de apoi.
[COLOR=navy] 55[/COLOR] Căci trupul Meu este cu adevărat o hrană, și sîngele Meu este cu adevărat o băutură
[COLOR=black]Notă: [/COLOR][COLOR=black]Adventiștii de Ziua a Șaptea cred că pâinea și vinul sunt semnele exterioare și vizibile ale harului interior și invizibil. Harul di­vin nu subzistă în elementele materiale ale sacramentului, ci în făgă­duința care este legată de act și care devine activă prin primirea mijlocită de credința celui ce participă la comuniune.[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]3. Cina Domnului reânvie legământul harului în care am fost acceptați: [/COLOR]
[COLOR=black]Luca 22,20[/COLOR][COLOR=black]Tot astfel, dup[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black]ce au m[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]ncat, a luat paharul, [/COLOR][COLOR=black]ș[/COLOR][COLOR=black]i li l -a dat, zic[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]nd: ,,Acest pahar este leg[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black]m[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]ntul cel nou, f[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black]cut [/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]n s[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]ngele Meu, care se vars[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black] pentru voi.``[/COLOR]
[COLOR=black].[/COLOR]
Notă: Isus a asociat cele două elemente ale Cinei cu moartea Sa, „iar moartea Sa a legat-o de noul legământ făcut prin El de Dumnezeu cu poporul Său. Acest legământ putea fi numai cel descris în
Ieremia 31,31-34
[COLOR=navy]31[/COLOR] ,,Iată, vin zile, zice Domnul, cînd voi face cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda un legămînt nou.
[COLOR=navy] 32[/COLOR] Nu ca legămîntul, pe care l-am încheiat cu părinții lor, în ziua cînd i-am apucat de mînă, să -i scot din țara Egiptului, legămînt, pe care l-au călcat, măcarcă aveam drepturi de soț asupra lor, zice Domnul.``
[COLOR=navy] 33[/COLOR] ,,Ci iată legămîntul, pe care -l voi face cu casa lui Israel, după zilele acelea, zice Domnul: Voi pune Legea Mea înlăuntrul lor, o voi scrie în inima lor; și Eu voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu.
[COLOR=navy] 34[/COLOR] Niciunul nu va mai învăța pe aproapele, sau pe fratele său, zicînd: ,Cunoaște pe Domnul!` Ci toți Mă vor cunoaște, dela cel mai mic pînă la cel mai mare, zice Domnul; căci le voi ierta nelegiuirea, și nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatul lor.
[COLOR=black]; iertarea păcatelor este partea esențială a acestui legă­mânt."8)[/COLOR]
[COLOR=black]„Impărțind cu ucenicii Săi pâinea și vinul, Hristos S-a obligat să le fie Răscumpărător. El le-a încredințat noul legământ, prin care toți cei care îl primesc devin copii ai lui Dumnezeu și împreună moștenitori cu Hristos. Prin acest legământ, ei primeau orice binecuvântare pe care cerul o putea da pentru viața aceasta și pentru cea viitoare. Acest act al legământului trebuia să fie ratificat prin sângele lui Hristos. Iar săvârșirea sacramentului trebuia să amintească ucenicilor nemărgini­tul sacrificiu făcut pentru fiecare din ei individual ca o parte din marele tot al neamului omenesc căzut." [/COLOR]
[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]



marmat 18.10.2008 22:47:12

[COLOR=black][SIZE=3]4. Cina Domnului reânvie speranța apropiatei reveniri a lui Isus Hristos:[/SIZE][/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]1 Cor. 11,26[/COLOR][/SIZE][COLOR=black]Pentruc[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black], oridec[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]teori m[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]nca[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i din p[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]nea aceasta [/COLOR][COLOR=black]ș[/COLOR][COLOR=black]i be[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i din paharul acesta, vesti[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i moartea Domnului, p[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]n[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black] va veni El.[/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black].[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]„Serviciul de împărtășire arată către a doua venire a lui Hristos. EL urmărea să țină vie în mintea ucenicilor tocmai acest lu­cru... în necazul lor au găsit mângâiere în nădejdea că Domnul lor va reveni... Lucrurile acestea nu trebuie să le uităm niciodată... Numai pentru faptul că a murit El pentru noi să privim cu bucurie a doua Lui venire. Sacrificiul lui este centrul nădejdii noastre. De aceea trebuie să ne legăm noi credința." [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][SIZE=4]Pregătirea pentru Cina Domnului[/SIZE]

1. Ca act pregătitor pentru comuniune, Isus a rânduit actul umilinței:
Ioan 13,3-5
[SIZE=3]„Cina Domnului este asociată cu noua poruncă dată ucenicilor Săi, și anume, că ei trebuie să se iubească unii pe alții așa cum i-a iubit El, în spiritul servirii pe care El 1-a exemplificat prin spălarea picioarelor ucenicilor[/SIZE]
1 Cor. 11.29 [COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Singura măreție este măreția umilinței... Prin fapta Domnului, ceremonia aceasta a umilinței a devenit una din rânduielile consacrate Trebuia să fie practicată și de ucenici, pentru ca ei să păstreze în minte totdeauna învățătura Lui despre umilință și serviciu... Rânduiala aceasta a fost pusă de Hristos ca o pregătire pentru lucrurile sfinte care trebuie să urmeze."12)[/SIZE]
„Actul umilinței care vine înainte de Cina Domnului, are ca scop să îndepărteze neânțelegerile acestea, să scoată pe om din egoismul lui, să-1 coboare din picioroangele înălțării de sine la umilința de inimă care să-1 facă a sluji pe fratele său... Ori de câte ori actul acesta este săvârșit așa cum trebuie, copiii lui Dumnezeu sunt aduși într-o sfântă legătură unii cu alții, să ajute și să fie o binecuvântare unii pen­tru alții.

Ce fel de pregătire sufletească trebuie făcută înainte de Cina Domnului?
1 Cor. 11,28.29.
[COLOR=navy][/COLOR][COLOR=navy]28[/COLOR] Fiecare să se cerceteze dar pe sine însuș, și așa să mănînce din pînea aceasta și să bea din paharul acesta.
[COLOR=navy] 29[/COLOR] Căci cine mănîncă și bea, își mănîncă și bea osînda lui însuș, dacă nu deosebește trupul Domnului.

Pregătirea cea mai cu folos este judecarea propriei noastre stări:

1 Cor. 11,31[COLOR=black] Dac[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black] ne-am judeca singuri, n'am fi judeca[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i.[/COLOR]
.
Notă: „Hristos este de față prin Duhul Său cel Sfânt pentru a pune sigiliul asupra propriilor Sale întocmiri... Nimeni nu trebuie să se re­tragă de la împărtășire pentru motivul că persoane nevrednice sunt de față... Se poate ca mâini și inimi mânjite să servească Cina, totuși Hristos este Cel care servește pe copiii Săi... Toți cei care neglijează aceste ocazii de dumnezeiești privilegii vor suferi pierderi. Despre ei se poate spune foarte bine: "Voi nu sunteți cu toții curați'."
[/COLOR]

[/COLOR][/SIZE]

marmat 18.10.2008 22:50:10

[SIZE=3][COLOR=black]Concluzii [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]1. Pentru întărirea credinței lor, la ce act comemorativ iau parte credincioșii?[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]„Spre întărirea și unificarea în credință a membrilor Bisericii, credincioșii iau parte la Sfânta Cină, care este simbol în amintirea morții Domnului, iar nu un mijloc de dobândire a iertării păcatelor." [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black]2. Care sunt elementele fizice constituante ale Cinei Domnului și ce simbolizează ele?[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]„Administrarea Cinei Domnului se face cu pâine nedos­pită și cu vin nefermentat, vrând să exprime că Cel preânchipuit prin aceste semne a fost fără păcat.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]3. Care este dubla semnificație a Cinei Domnului?[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]în primul rând ea ne amintește că am fost salvați din ro­bia păcatului prin moartea Mântuitorului, iar în al doilea rând reânvie speranța apropiatei reveniri a Domnului.[/COLOR][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=3]4. Ce act trebuie săvârșit înainte de Cina Domnului? [/SIZE][/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]Ea trebuie să fie precedată de actul umilinței, în care[/COLOR][COLOR=black]dragostea și considerația față de fratele nostru este exprimată prin cea mai umilă servire.[/COLOR][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=3]5. Cum trebuie să ne pregătim pentru Cina Domnului? [/SIZE][/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]Pregătirea pentru comuniune constă dintr-o serioasă[/COLOR][COLOR=black]cercetare de sine, mărturisirea păcatelor noastre și aplanarea oricăror diferende pe care le-am fi avut cu semenii noștri.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=5]Concluzii dogmatice[/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=black]Cina Domnului este participarea la simbolurile trupului și sângelui Domnului Isus, ca o expresie a credinței noastre în El, Domnul și Mântuitorul nostru. în această experiență a comuniunii, Hristos este prezent să întâlnească și să întărească pe poporul Său. Prin partici­parea noastră proclamăm cu bucurie moartea Domnului până va re­veni El. Pregătirea pentru Cină include cercetarea de sine, regretul și mărturisirea păcatelor. Invățătorul a rânduit serviciul spălării picioarelor ca să însemne înnoirea curățirii, să exprime voința de a servi unul altuia în umilință creștină și de a ne uni inimile în dragoste.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Adventiștii de Ziua a Șaptea cred că semnele simbolice vizibile trebuie să exprime cât mai perfect realitatea invizibilă reprezentată de ele, de aceea pâinea folosită în acest scop trebuie să fie nedospită, iar vinul nefermentat.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=5]Concluzii etice[/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=black]Dumnezeu 1-a creat pe om pentru comuniune cu El și cu semenii lui. Păcatul 1-a izolat pe om prin ruperea comuniunii. Moartea lui Isus Hristos a refăcut comuniunea, realizând împăcarea omului cu Dum­nezeu, împăcarea devine reală când păcătosul recunoaște prin credință că prețul răscumpărării a fost plătit de Isus Hristos pentru el în mod personal.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Cina Domnului reânvie acest act al împăcării prin participarea la comuniune. Semnele de aducere aminte folosite cu credință, prin făgă­duința lui Hristos ce este legată de ele, îl fac pe credincios să fie părtaș la viața oferită prin Mântuitorul. Cel care neglijează participarea la comuniune sau participă fără o pregătire spirituală corespunzătoare, se sustrage de la părtășia, de la viața și puterea spirituală oferită de comuniunea cu Hristos. Cel mândru, cel care nu se poate umili, prin repetarea păcatului luciferian, rupe comuniunea de dragoste și nu va fi părtaș la viața lui Hristos oferită prin împăcarea ispășirii.[/COLOR][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=3]Nici participarea celor considerați nevrednici, nici pretinsa ne­vrednicie a uneltelor care administrează semnele comuniunii, nu pot constitui un motiv pentru absentarea sau sustragerea de la înnoirea comuniunii cu Răscumpărătorul nostru.[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Daca n-o sa mai vezi comentarii de la mine inseamna ca mi s-a pus calus in gura.:o[/SIZE][/COLOR]

Anca-Miha 18.10.2008 23:46:51

Cina Domnului - o comemorare
 
Cred ca un preot ar fi mai in masura sa scrie un raspuns la cele postate cu bunavointa de marmat.
Diferenta dintre Sfanta Liturghie si aceasta comemorare prin Cina Domnului este enorma.

Ceea ce pot spune este, ca la impartasania din Sf. Evanghelie, Iisus Hristos, Dumnezeul nostru este Cel Care transforma Painea si Vinul in Trupul si Sangele Sau. Cuvintele folosite sunt simple, asa cum simplu este limbajul biblic, dar profunzimile sunt mari. Oare orice om, fara punerea mainilor, sa aiba harul de a transforma Painea si Vinul in Trupul si Sangele Domnului? Nu, acest lucru nu este posibil; de aceea s-a ajuns la adventisti si ceilalti, la reducerea la nivel de simbol a acestei Taine a Euharistiei, dupa cum se vede din materialul adventist postat. Ma gandesc, ca daca adventistii si altii ca ei, se multumesc cu simbolul, in loc sa se impartaseasca cu Insusi Hristos, e treaba lor, dar imi pare rau ca este asa.
Si apoi, cei, carora Iisus le da prima Impartasanie sunt Sf. Apostoli, care au fost cu El si care sfintiti fiind, numai picioarele au trebuit sa li se mai spele. Oare noi ne putem compara in curatie si sfintenie cu Apostolii?!? Nicidecum.
Tocmai de aceea vad necesitatea Sf. Liturghii: pentru ca puterile ceresti sa vina sa sfinteasca ceea ce omul singur nu poate sfinti.
Cu un lucru nu sunt impacata: cu ideea cu mustul. Fermentarea vinului este un proces de innobilare a lui. Iar daca in biblie scrie ca Iisus si Apostolii au baut vin, nu putem veni noi acum sa afirmam ca au baut must. Daca era must, s-ar fi spus must, caci cuvantul era cunoscut pe vremea aceea.
Ma iertati daca am gresit cu ceva.

Anca-Miha 18.10.2008 23:52:13

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96456)
[SIZE=3][COLOR=blackDaca n-o sa mai vezi comentarii de la mine inseamna ca mi s-a pus calus in gura.:o[/SIZE][/font][/COLOR]


Nu vad de ce ti s-ar pune calus in gura, cum zici.

vasinec 19.10.2008 07:42:59

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96398)
Inteleg; totusi sa vedem ce scrie in biblie:

"Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel, cap. 11
24. Și, mulțumind, a frânt și a zis: Luați, mâncați; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceți spre pomenirea Mea.

Sfanta Evanghelie după Luca, Cap. 22
19. Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea.

Sfânta Evanghelie după Marcu, Cap. 14
22. Și, mâncând ei, a luat Iisus pâine și binecuvântând, a frânt și le-a dat lor și a zis: Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu."

Nu am gasit nicaieri ca scrie: acesta este simbolul trupului Meu, ci acesta ESTE trupul Meu.
De ce sa transformam in simbol, ceea ce este cu adevarat. Daca pot primi Trupul si Sangele Domnului, de ce sa ma multumesc doar cu un simbol?!?

Este adevarat ca Domnul Iisus Hristos nu a spus nimic despre vre-un simbol. Dar El era prezent in acea sala cu trupul sau. Cand le-a dat ucenicilor painea si le-a spus "Luati, mancati, acesta este trupul meu", nu putem spune ca painea s-a transformat in trup. Adevaratul trup era prezent chiar acolo.

Este un mod de interpretare. Eu nu fac decat sa va infatises anumite aspecte ale gandirii si pacticilor nostre. Dvs. le judecati cum credeti de cuviinta.

P.S. Chiar daca Cina Domnului la adventisti are o infatisare mai simpla, asta nu inseamna ca nu are un caracter sacru.

P.S.2. Un fapt important care are loc atunci cad se ia Cina Domnului este si "actul umilintei", adica spalarea piciorelor. Este un exemplu si o datorie despre care ne-a invatat insusi Domnul Iisus Hristos (Ioan 13:4-17)"Deci, daca Eu, Domnul si Invatatorul vostru, v-am spalat piciorele si voi sunteti datori sa va spalati piciorele unii altora"-vers 14.

Iustin32 19.10.2008 18:16:08

E normal ca voi cu gandirea voastra rationalista si cu ,,sola scriptura,, ati ajuns sa va indoiti de cuvintele Domnului, rastalmacindu-le. Atunci, de ce Sfantul Apostol Pavel afirma:
[COLOR=Navy]16. Paharul binecuvantarii, pe care-l binecuvantam, nu este, oare, impartasirea cu sangele lui Hristos? Painea pe care o frangem nu este, oare, impartasirea cu trupul lui Hristos?[/COLOR](1Cor 10,16)
Atata doar ca in Noul Testament nu se specifica cum se face binecuvantarea, ci a fost transmisa oral si practic in Sfanta Traditie.

Toate ereziile voastre vin din faptul ca voi neavand credinta, ati inlocuit-o cu ratiunea sintetizata in ,,sola scriptura,, fara a va intreba, oare crestinii din epoca primara a crestinismului au avut ,,sola scriptura,,, nu, ci Apostolii au crezut cu toata fiinta lor in cuvintele Lui:
[COLOR=Navy]53. Si le-a zis Iisus: Adevarat, adevarat zic voua, daca nu veti manca trupul Fiului Omului si nu veti bea sangele Lui, nu veti avea viata in voi.
54. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu [COLOR=Red]are viata vesnica, [/COLOR]si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.
55. Trupul este adevarata mancare si sangele Meu, adevarata bautura.
56. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu ramane intru Mine si Eu intru el.
57. Precum M-a trimis pe Mine Tatal cel viu si Eu viez pentru Tatal, si [COLOR=Red]cel ce Ma mananca pe Mine va trai prin Mine. [/COLOR]
58. Aceasta este painea care s-a pogorat din cer, nu precum au mancat parintii vostri mana si au murit. [COLOR=Red]Cel ce mananca aceasta paine va trai in veac.[/COLOR]
[/COLOR]
Mie mila de voi ca voi datorita rationalismului excesiv nu credeti nici ca in Liturghia Ortodoxa paine si vinul se transforma in mod tainic in trupul si sangele Domnului, nici ca [COLOR=Navy][COLOR=Red]Cel ce mananca aceasta paine va trai in veac. [COLOR=Black]adica va trai prin sufletul lui nemuritor.[/COLOR]
[/COLOR]
[/COLOR]

marmat 19.10.2008 21:14:43

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96466)
Ceea ce pot spune este, ca la impartasania din Sf. Evanghelie, Iisus Hristos, Dumnezeul nostru este Cel Care transforma Painea si Vinul in Trupul si Sangele Sau. ? .

Anca apreciez pentru inceput ca nu incepi ca majoritatea sa ma numesti eretic si sectant. Chiar am avut multe deziluzii ,crezind ca un crestin e in primul rind iubitor de semeni .Dar am constatat ca in realitate viata e altfel.Dupa cum vezi lumea si natura este foarte diversa . Si aste pentru ca sintem cu adevarat liberi . Poti secular la fel cum poti fi si credincios. Dumnezeu e drept si iubitor .Nu ne impune nimic .Doar ne spune ca ne asteapta la El ca un Tata iubitor. Voi o faceti in felul vostru
crezind ca El face totul prin minuni la fel ca la inceputul timpului din VT.
Noi protestantii intelegem ca prin credinta ne educam spiritual pentru ca sa dominam firea paminteasca care este inclinata spre rau din nastere.
Aceasta educatie trebuie facuta cu putere de sus ,prin Duhul Sfint ,Mingiietorul pe care n-i la lasat Isus Hristos cind s-a inaltat la cer ,ca sa fie cu noi pina la a doua venire . Dupa cum observi nu ne-a lasat trupul si singele cu noi .Ci doar credinta ca si noi putem nazui sa avem trupul de slava neprihanit si viata vesnica pe care El ne-a promis-o . Dar acest lucru are loc la a doua venire ,nu acum . Si doar daca avem o comuniune cu El si ne purtam cu semenii la fel cum El ne-a aratat.
Impartasirea cu Isus Hristos este prin credinta in El.Eu cred si inteleg ca mintuirea vine prin credinta ,nu prin faptul ca maninci piine si vin si te transformi in neprihanit ca dupa o doctorie miraculoasa.Dupa cum se vede in lume ,multi dupa ce ies din biserica se comporta de parca nimic nu s-a schimbat . Vorbesc si se comporta la fel de urit ca si cind au intrat.
Apoi la noi piinea si vinul se binecuvinteaza .Se parctica si punerea miinilor ,dar au dreptul doar cei care sint hrotonisiti ca pastori . Nu are voie oricine. Nici prezbiterii ,nici diaconii. La fel ca in Scriptura.

Legat de Sf. Apostoli . Ei au devenit apostoli dupa de Domnul nu a mai fost cu ei. Ei au fost oameni normali ca si noi cu probleme ca si noi.Cit au fost linga Domnul Isus ,au facut multe greseli ,pe care Domnul le-a corectat verbal. Dupa ce Domnul nu a mai fost cu ei ,a trebuit sa-si dovedeasca cu adevarat credinta ,pt ca nu mai puteau sa arate oamenilor pe nimeni.Doar marturia lor ,ca au fost partasi la evenimente cu Dumnezeu intrupat pe pamint.

Nu stiu daca stii . Ca sa spui Dumnezeu sau ceva din El se afla intr-un obiect sau material ,inseamna panteism. Ceea ce ortodoxia condamna.Nu stiu cum se impaca asta cu ce ai spus.

Ca sa nu fiu gresit inteles gresit .Noi credem ca ne impartasim cu trupul si singele ,dar nu ca mincam din trupul si singele Mituitorului in mod real.
Si credem ca tot ritualul e mijlocit de Duhul Sfint .

marmat 19.10.2008 21:42:21

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96466)
Si apoi, cei, carora Iisus le da prima Impartasanie sunt Sf. Apostoli, care au fost cu El si care sfintiti fiind, numai picioarele au trebuit sa li se mai spele. Cu un lucru nu sunt impacata: cu ideea cu mustul. Fermentarea vinului este un proces de innobilare a lui.

Spalarea picioarelor au dreptul s-o faca doar cei care au fost botezati cu apa si Duhul Sfint,in numele lui Isus.Ei atunci au fost curatiti si iertati de toate pacatele. Spalarea picioarelor semnifica un act de umilinta fata de semenul nostru ,pentru ca sa intelegem ca trebuie sa fim mici aici pe pamint ,sa slujim celui de linga noi ,ca sa putem fi numiti mari in Imparatia cerului,vorba Mintuitorului. De asemenea semnifica si o curatare spirituala .Nu este vorba de o sfintire instantanee. Sfint inseamna in traducere directa -pus deoparte . Sfintirea este un proces care are loc toata viata . Sfintirea se pierde daca te departezi de Dumnezeu ,daca credinta ta slabeste. Iar noi nu avem la indemina un obiect sfintit ca sa ne atingem de el si sa credem ca ne sfinteste. Totul se bazeaza pe credinta noastra ,daca este mai adinca sau slabeste.
Credinta este o nadejde nestramutata in lucrurile care nu se vad ,conform Scripturii.
Apoi in legatura cu mustul .
In perioada Pastelui , evrei trebuiau,sub porunca VT , sa curete toata casa de necuratie . Trebuia indepartat tot ce era invechit , mincarea trebuie sa nu fie stricata ,totul proaspat . Piinea(azimile ) trebuia sa fie nedospita si vinul nefermentat ca sa simbolizeze neprihanirea .Vinul proaspat este must.Dupa cum vezi piinea si vinul au o semnivicatie vechitestamentara ,nu era un lucru nou . Acest lucru tot Dumnezeirea il daduse evreilor prin Moise.Era un lucru obisnuit.
Apoi sa ne gindim .Alcoolul chiar innobileaza? Nu am nimic impotriva sa gusti un pahar .Dar Scriptura ne atntioneaza ca mari pacate putem face cind nu stim sa ne prim .De aceea la noi s-a hotarit ca in viata de credinta sa nu bem nici o picatura de alcool ,ca sa se previna acte incontrolabile. Exemple stim cu totii din viata de zi cu zi ,inclusiv cu conducatorii bisericilor,oricare ar fi ele.
Stiu ca in ortodoxie se merge pe ideea aluatului celui nou.
Dar aceasta trebuie sa fie schimbarea caracterului nostru ,sa incercam sa fim neprihaniti prin cinste si dreptate,prin puterea Duhului Sfint ,care mijloceste prin inima noastra ca Isus sa traiasca in noi.

Cu speranta sa nu te fi jignit cu ceva
Domnul cu tine.

Anca-Miha 19.10.2008 21:51:05

Citat:

În prealabil postat de vasinec (Post 96494)
Este adevarat ca Domnul Iisus Hristos nu a spus nimic despre vre-un simbol. Dar El era prezent in acea sala cu trupul sau. Cand le-a dat ucenicilor painea si le-a spus "Luati, mancati, acesta este trupul meu", nu putem spune ca painea s-a transformat in trup. Adevaratul trup era prezent chiar acolo.

Este un mod de interpretare. Eu nu fac decat sa va infatises anumite aspecte ale gandirii si pacticilor nostre. Dvs. le judecati cum credeti de cuviinta.

P.S. Chiar daca Cina Domnului la adventisti are o infatisare mai simpla, asta nu inseamna ca nu are un caracter sacru.

P.S.2. Un fapt important care are loc atunci cad se ia Cina Domnului este si "actul umilintei", adica spalarea piciorelor. Este un exemplu si o datorie despre care ne-a invatat insusi Domnul Iisus Hristos (Ioan 13:4-17)"Deci, daca Eu, Domnul si Invatatorul vostru, v-am spalat piciorele si voi sunteti datori sa va spalati piciorele unii altora"-vers 14.

Ma bucur ca am deschis acest topic, pentru ca ma ajuta sa vad diferenta dintre ortodoxie si celelalte culte.
Deci, cand adventistul citeste: "Luati, mancati, acesta este trupul meu", de fapt nu crede ca este vorba chiar de Trupul si Sangele Domnului, ci este doar un fel de a zice.
Spre deosebire, ortodoxul, cand se impartaseste, CREDE ca Vinul si Painea sunt de fapt Trupul si Sangele Domnului. Am mentionat ca exista si oameni care au dubiu in acest sens, dar dubiul acestora se bazeaza doar pe necredinta sau nestiita. Cu ajutorul Duhului Sfant, acestia, preoti sau calugari, au putut vedea interventia divina in actul transformarii Painii si Vinului in Trupul si Sangele Domnului; iar cei care se impartasesc cu Trupul si Sangele Domnului pot simti efectul impartasaniei.

marmat 19.10.2008 22:43:51

Citat:

În prealabil postat de Iustin32 (Post 96524)
Toate ereziile voastre vin din faptul ca voi neavand credinta, [COLOR=navy][/COLOR]

[COLOR=navy][/COLOR] [COLOR=navy][COLOR=red][/COLOR][/COLOR]

Iustin
te-as ruga sa nu-ti mai bati joc de credinta noastra.
Eu fac aceste lucruri pentru informare si ca sa inteleg care sint diferentele intre noi . Rautatea nu construieste nimic.
Nici nu dovedesti nimic . Oricine citeste Scriptura incepe sa rastalmaceasca in capul lui. Te intreb eu pe tine cu sinceritate cu ce sint mai deosebiti oamenii pe care ii numiti Sf. Parinti de personalitatile protestantismului. Toti au fost oameni ca si noi. La fel de pacatosi . Toti au avut nevoie de un Mintuitor(inclusiv apostolii) .Care a fost doar Isus Hristos . Poti nega asta?
Recunosc ca trebuie sa le purtam respect si sa le aducem cinstea cuvenita ,la fel ca si parintilor nostri. Dar trebuie sa ne pastram ratiunea ,si sa intelegem ca nimeni nu e perfect in afara de Dumnezeu cel nevazut .
Nu ne indoim sub nici o forma de vorbele Mintuitorului.
Am spus in postarea de mai sus .Noi credem ca na impartasim cu singele si trupul lui Hristos ,dar nu ca ar fi reale fizic ,transformate miraculos. Mama imi aducea anafura ,cind eram copil si crede-ma ca nu simteam altceva decit ca este piine goala.Gindeste-te la oamenii simpli ,fara multa carte ,ei stiu si inteleg ceea ce l-i se spunesau predica (sau copii)?
De aceea eu sustin ca tot ceea ce conteaza este credinta ca ne impartasim cu trupul si singele in sensul ca intelegem ce ele semnifica. Trupul de slava neprihanit fara inclinatia firii pamintesti si viata vesnica ce n-i s-a promis.
Cum intelegi [COLOR=#000080]Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu ?[/COLOR]
[COLOR=#000080]Ca o realitate intriseca? Sau ca ele simbolizeaza ,semnifica ceva spiritual?[/COLOR]
[COLOR=#000080]Pentru mine este ca un tel,ca un scop al meu ,ca prin credinta ,sa ma las condus de Duhul lui Hristos ,pentru ca firea mea ma trage in alta parte si nu e destul de puternica sa nu cada in ispita celui rau . Asta inseamna "a minca" spiritual pt mine. Sper ca am fost destul de explicit.[/COLOR]
[COLOR=#000080]Referitor la [/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Cel ce mananca aceasta paine va trai in veac[/COLOR]
[COLOR=#ff0000][COLOR=black]Eu cred ca prin credinta in[/COLOR] Isus hristos [/COLOR][COLOR=black],ca El a biruit lumea si pacatul si bazat pe promisiunea Lui ca se va intoarce pt ca ne-a pregatit un loc pt fiecare a crezut in El , ca are putere ca Dumnezeu vesnic viu sa ne reconstituie din nou cu trup neprihanit si suflare de viata pentru vesnicie. [/COLOR]
A minca painea ,insemna a urma toate invataturile lui Hristos ,sub conducerea Duhului Sfint prin viata de credinta.
Eu nu cred in filozofia greaca ,precum ca sufletul se desparte de trup si traieste vesnic,poate vedea ,auzi etc ,care nu pot avea sens fara trup.
Ci cred ca Dumnezeu are dreptul sa dea si sa ia suflarea de viata ,iar sufletul este o unitate trup +suflare de viata -exact cum spune Scriptura.
Domnul spune "Sta scris"- si este chiar la inceputul Genezei.

E de dorit ca mila ta sa fie sincera.
Domunul cu tine.

Iustin32 20.10.2008 01:55:29

,,Oricine citeste Scriptura incepe sa rastalmaceasca in capul lui. Te intreb eu pe tine cu sinceritate cu ce sint mai deosebiti oamenii pe care ii numiti Sf. Parinti de personalitatile protestantismului. Toti au fost oameni ca si noi. La fel de pacatosi .,,

Asta e ce v-au pacalit invatatorii vostri exact ca vulpea care spune ca strugurii sunt acri pentru ca nu a putut ajunge la ei. Tu ai citit ceva din vietile Sfintilor? Ai fi inteles ca ei inainte de a deveni invatatori ai altora, s-au lepadat cu totul de lume, de avere, de familie si de patimile lor, dupa sfatul Mantuitorului pentru cei ce vor sa devina desavarsiti, ajungand la smerita cugetare. Care din personalitatile protestantismului a facut asa ceva? Miller cumva, cand a pus bazele adventismului fara sa ceara sfatul nimanui, ignorand cuvantul Scripturii:,,Cararile celui nebun drepte i se par in ochii lui, iar cel intelept asculta de sfat?

,,Iustin
te-as ruga sa nu-ti mai bati joc de credinta noastra.,,

Dar voi cand va bateti joc de noi si credinta noastra, numindu-ne idolatri, inchinatori la satana datorita cultului icoanelor si al Sfintilor?!

ovidiu-s 20.10.2008 15:15:21

[COLOR=black][SIZE=3]
Citat:

În prealabil postat de marmat
Eu nu cred in filozofia greaca ,precum ca sufletul se desparte de trup si traieste vesnic,poate vedea ,auzi etc ,care nu pot avea sens fara trup.

Auzi acolo. De ce tocmai filosofia greacă ai ales-o cu care să ne compari? Pentru că așa ai auzit tu la Adunare? Că existența sufletului după moartea trupului în care crede Biserica Ortodoxa e de origine greacă păgână? Dar cea în care crede B. Catolică și alte secte protestante în afară de adventiști și iehoviști, e tot de origine greacă? De ce nu hindusă sau romană? Și ei credeau în existența sufletului după moarte.
[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]
Citat:

În prealabil postat de marmat
Eu nu cred in filozofia greaca ,precum ca sufletul se desparte de trup si traieste vesnic,poate vedea ,auzi etc ,care nu pot avea sens fara trup. Ci cred ca Dumnezeu are dreptul sa dea si sa ia suflarea de viata ,iar sufletul este o unitate trup +suflare de viata -exact cum spune Scriptura.

[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Nu, dragul meu. Tu crezi acest lucru pentru că acest lucru ți-a fost inoculat la Adunare prin proasta interpretare a Scripturii. Tu crezi acest lucru pentru că așa a propovăduit “profetesa” adventistă Ellen White. Eistă un topic pe acest forum intitulat “adventistii neaga existenta sufletului dupa moarte”. Acolo găsești si argumentele Scripturale in favoarea existenței sufletului după moarte și combaterea ereziei în care probabil ai fost crescut.[/SIZE][/COLOR]

Florin-Ionut 20.10.2008 16:20:27

Noi, ortodocsii, credem in cele sapte [COLOR=Red]taine[/COLOR] (Psalmi 50,[COLOR=Red]7[/COLOR]) prevestite de David (Psalmi 50,8-13). Prin ele, Hristos este prezent in noi prin Duhul Sfant. Noi credem ca la inaltare El ni l-a trimis pe Duhul Sfant, insa Iisus nu a ramas acolo in Ceruri, separat de Biserica pana la inviere, ci este prezent in noi prin tainele sale.

Daca alte confesiuni cred altceva, treaba lor. In fond, e o chestiune de credinta, nu? Si de interpretare a textului sacru... :)

Sanyi 20.10.2008 19:15:42

painea si vinul
 
Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96466)
Si apoi, cei, carora Iisus le da prima Impartasanie sunt Sf. Apostoli, care au fost cu El si care sfintiti fiind, numai picioarele au trebuit sa li se mai spele. Oare noi ne putem compara in curatie si sfintenie cu Apostolii?!? Nicidecum.
Tocmai de aceea vad necesitatea Sf. Liturghii: pentru ca puterile ceresti sa vina sa sfinteasca ceea ce omul singur nu poate sfinti.

Mihai, intrebarea mea este urmatoarea: Hristos la cina cea de taina a luat painea si a frant-o si le-a dato ucenicilor spunand astfel "Luati, mancati, acesta este Trupul Meu."
Domnul Iisus era inca in viata cand s-a petrecut aceste lucruri, daca El era viu, cum putea imparti trupul si sa-i dea sangele ca sa se bea?

Despre Apostoli pot spune doar atat. Nu erau cu nimica mai buni ca si noi credinciosii Domnului. Petru pe care este zidita Biserica spunea la un momendat "nu-l cunosc pe omul acesta." In privinta ta, ce ar insemna de la un crestin sa afirme aceste cuvinte despre Iisus "nu-L cunosc" se mai poate el numi credincios care asteapta mantuirea prin Iisus?

Cu multumiri.

Anca-Miha 20.10.2008 19:25:57

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Anca apreciez pentru inceput ca nu incepi ca majoritatea sa ma numesti eretic si sectant. .

Imi pare rau ca oamenii, care cred in Dumnezeu, sunt numiti astfel. Intrebarea care se pune este, de ce se face acest lucru? Biserica se sprijina pe cele 7 Sfinte Sinoade, de la care avem invataturi, care trebuiesc respectate. Oricine, care a venit cu alte invataturi, au fost numiti eretici, deoarece acest adevar de credinta a fost inspirat de Duhul Sfant si nu este de la oameni.
Deci, in loc sa va suparati pe oameni, mai bine cercetati aceste hotarari ale Sfintelor Sinoade si vedeti unde gresiti.

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
crezind ca un crestin e in primul rind iubitor de semeni.

Un crestin trebuie in primul rand sa fie iubitor de Dumnezeu, apoi iubitor de semeni.

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Si aste pentru ca sintem cu adevarat liberi .

A fi liber inseamna a fi liber de pacate. Cat timp ai pacate, nu poti fi liber. Asa ne invata Biserica.

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Dumnezeu e drept si iubitor .Nu ne impune nimic .Doar ne spune ca ne asteapta la El ca un Tata iubitor. Voi o faceti in felul vostru crezind ca El face totul prin minuni la fel ca la inceputul timpului din VT.

Dumnezeu nu poate fi atat de pasiv, precum spui. Nu ne impune nimic, caci ne-a dat liberul arbitru, pe care il respecta, dar asta nu inseamna ca ne lasa sa facem ce vrem, fara sa suportam consecintele faptelor noastre. Daca putem face ce vrem, pentru ce avem Ingerul nostru pazitor, pe care il avem de la botez si care ne sfatuieste de bine?

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Noi protestantii intelegem ca prin credinta ne educam spiritual pentru ca sa dominam firea paminteasca care este inclinata spre rau din nastere.
Aceasta educatie trebuie facuta cu putere de sus ,prin Duhul Sfint ,Mingiietorul pe care ni l-a lasat Isus Hristos cind s-a inaltat la cer ,ca sa fie cu noi pina la a doua venire.

Dar oare Duhul Sfant poate salaslui intr-o inima plina de pacate? La Cincizecime toti oamenii au primit Duhul Sfant? Nu, doar o mica parte. Cum crezi ca acum toti oamenii, indiferent de ce fac, au acest Duh Sfant? Trebuie sa-ti cureti vasul pentru a fi apt sa primesti Duhul Sfant. Aceasta curatire se face mai intai prin spovedanie si apoi prin Sf. Impartasanie, adica: "Luați, mâncați; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceți spre pomenirea Mea". Nu ajunge sa gandesti un lucru; trebuie sa-l si faci. Deci nu ne impartasim doar cu ideea de Trup al lui Iisus Hristos, ci chiar cu Trupul si Sangele Lui.

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Dupa cum observi nu ne-a lasat trupul si singele cu noi .Ci doar credinta ca si noi putem nazui sa avem trupul de slava neprihanit si viata vesnica pe care El ne-a promis-o . Dar acest lucru are loc la a doua venire ,nu acum . Si doar daca avem o comuniune cu El si ne purtam cu semenii la fel cum El ne-a aratat.

Prin interventia divina la Sf. Liturghie, painea si vinul se transforma in Trupul si Sangele Domnului. Omul singur nu poate face acest lucru. Omul, intr-adevar, poate folosi painea si vinul ca simbol. Crezi ca efectul este acelasi, daca primesti doar simbolul in locul Trupului si al Sangelui Domnului? Se intelege ca nu. Oare oamenii nu-si fura singuri caciula, primind doar simbolul?

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Impartasirea cu Isus Hristos este prin credinta in El.

Fara credinta nimic nu se face, dar credinta singura nu ajunge. De ex: Poti avea credinta, dar daca dragoste nu ai... Arata-mi credinta ta si eu iti arat faptele mele, etc.

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Eu cred si inteleg ca mintuirea vine prin credinta ,nu prin faptul ca maninci piine si vin si te transformi in neprihanit ca dupa o doctorie miraculoasa.
Dupa cum se vede in lume ,multi dupa ce ies din biserica se comporta de parca nimic nu s-a schimbat . Vorbesc si se comporta la fel de urit ca si cind au intrat.

Aici faci o confuzie. Nu noi ne mantuim, ci Dumnezeu ne mantuieste. Aportul nostru este insignifiant.
Confunzi deasemeni pe cei care se impartasesc, cu cei care merg la biserica, sau chiar cu cei care nici nu calca prin biserica. Cine se impartaseste NU se duce dupa aceea la baut. Pe acestia NU ii vei vedea in restaurant dupa impartasanie, caci nimeni din cei care se impartasesc cu Trupul si Sangele Domnului nu ramane neatins de acest lucru, ci este profund schimbat in interior.

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Legat de Sf. Apostoli . Ei au devenit apostoli dupa de Domnul nu a mai fost cu ei. Ei au fost oameni normali ca si noi cu probleme ca si noi.Cit au fost linga Domnul Isus ,au facut multe greseli ,pe care Domnul le-a corectat verbal. Dupa ce Domnul nu a mai fost cu ei ,a trebuit sa-si dovedeasca cu adevarat credinta ,pt ca nu mai puteau sa arate oamenilor pe nimeni.Doar marturia lor ,ca au fost partasi la evenimente cu Dumnezeu intrupat pe pamint.

Oare atat au fost Apostolii? Numai martori ai prezentei Domnului pe pamant? Ai uitat cati oameni L-au insotit pe Domnul Iisus? Cu miile. Oare toti au fost apostoli dintre ei? Daca nu, atunci a fi Apostol inseamna mai mult de atat. Ei au fost primii preoti crestini, prin punerea mainilor, preotie pe care au dat-o mai departe, si s-a pastrat neintrerupta pana in zilele de azi. Ca sa nu uitam si rolul lor de a increstina teritoriile indicate de Duhul Sfant.

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Nu stiu daca stii . Ca sa spui Dumnezeu sau ceva din El se afla intr-un obiect sau material ,inseamna panteism. Ceea ce ortodoxia condamna.Nu stiu cum se impaca asta cu ce ai spus.

Vorbesti aici atat despre Euharistie cat si despre icoane, banuiesc. Crezi cumva ca ii este imposibil lui Dumnezeu sa faca acest lucru? Dumnezeu a aratat in mod minunat atat transformarea painii si a vinului in Trupul si Sangele Domnului, cat si faptul ca icoana reprezinta Marimile ceresti.
"In credinta poporului ortodox icoana este un loc in care Hristos se afla prezent in chip haric sau ideal, este locul unei aparitii, al unei pre*zente tainice a lui Hristos, a Sfintei Fecioare sau a celorlalti sfinti pe care icoana ii infatiseaza. Crestinul se roaga dinaintea icoanei lui Hristos ca inaintea lui Hristos, insusi, fara ca totusi sa considere icoana ca fetis sau idol. " Poti citi mai mult pe: http://www.crestinortodox.ro/Pictura/Doctrina_Bisericii_Ortodoxe_despre_sfintele_icoane-232-7418.html

Citat:

În prealabil postat de marmat (Post 96539)
Ca sa nu fiu gresit inteles gresit .Noi credem ca ne impartasim cu trupul si singele ,dar nu ca mincam din trupul si singele Mintuitorului in mod real.
Si credem ca tot ritualul e mijlocit de Duhul Sfint .

Acum hotaraste-te: ori este simbol, ori este mijlocit de Duhul Sfant. Simbolul nu are nevoie de nici o mijlocire.

sherlock_holmes 20.10.2008 21:19:06

http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=6
...
41.Deci iudeii( adventistii ) murmurau impotriva Lui, fiindca zisese: Eu sunt piinea ce s-a coborit din cer.
42. si ziceau: Au nu este Acesta Iisus, fiul lui Iosif, si nu stim noi pe tatal Sau si pe mama Sa? Cum spune El acum: M-am coborit din cer?

( au nu este Iisus Hristos de fata ?...cum sa fie piinea sfint Trupul Lui si vinul sfint Singele lui ? )

....este Taina,minune precum inmultirea piinilor si pestilor putin mai sus,in link
...

51. Eu sunt piinea cea vie, care s-a pogorit din cer. Cine maninca din piinea aceasta viu va fi in veci. Iar piinea pe care Eu o voi da pentru viata lumii este trupul Meu.
52. Deci iudeii( adventistii ) se certau intre ei, zicind: Cum poate Acesta sa ne dea trupul Lui sa-l mincam?
53. si le-a zis Iisus: Adevarat, adevarat zic voua, daca nu veti minca trupul Fiului Omului si nu veti bea singele Lui, nu veti avea viata in voi.
54. Cel ce maninca trupul Meu si bea singele Meu are viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.
55. Trupul este adevarata mincare si singele Meu, adevarata bautura.
56. Cel ce maninca trupul Meu si bea singele Meu ramine intru Mine si Eu intru el...(devine nemuritor,mintuit in Imparatia Cerurilor )
...
60. Deci multi din ucenicii Lui, auzind, au zis: Greu este cuvintul acesta! Cine poate sa-l asculte?
61. Iar Iisus, stiind in Sine ca ucenicii Lui murmura impotriva Lui, le-a zis: Va sminteste aceasta?
62. Daca veti vedea pe Fiul Omului, suindu-Se acolo unde era mai inainte?
63. Duhul este cel ce da viata; trupul nu foloseste la nimic. Cuvintele pe care vi le-am spus sunt duh si sunt viata.
64. Dar sunt unii dintre voi care nu cred. Caci Iisus stia de la inceput cine sunt cei ce nu cred si cine este cel care il va vinde.
65. si zicea: De aceea am spus voua ca nimeni nu poate sa vina la Mine, daca nu-i este dat de la Tatal.
66. si de atunci multi dintre ucenicii Sai( adventistii ) s-au dus inapoi si nu mai umblau cu El.
67. Deci a zis Iisus celor doisprezece: Nu vreti si voi sa va duceti?
68. Simon Petru I-a raspuns: Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vietii celei vesnice.
69. si noi am crezut si am cunoscut ca Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu.
...

Poate o sa scriu din Sfintul Simeon Noul Teolog ce se savirseste prin Taina Sfintei Impartasanii...concret adica.

Anca-Miha 20.10.2008 22:00:46

Sherlock draga, ai uitat cumva ca textului biblic nu ai voie sa-i adaugi nici un cuvintel?
Cat priveste Taina Sfintei Impartasanii, chiar te rugam sa ne luminezi in acast sens.

sherlock_holmes 20.10.2008 22:46:12

nici pe forum ?

Ah,memoria,la osuta48 de ani draga Anca...rog admin sa stearga adventistii (din text...)

Legat de luminare,este cam mult de scris ( zice lenea din mine ),se gaseste in Filocalia nr 6 la Sfintul Simeon Noul Teolog,Cuvintarea morala nr 10:

"Toti sfintii zamislesc in ei pe Cuvintul lui Dumnezeu in chip apropiat cu Nascatoarea de Dumnezeu si il nasc pe El,si El se naste in ei,si ei se nasc in El.In ce fel sint fii si frati,si mame ale Lui."

Daca nu ma salveaza nimeni,am sa incerc sa scriu eu cite ceva,dar nu acum,tocmai sint pe punctul sa rezolv un caz important...sper sa nu ploua si sa se stearga urmele.

Anca-Miha 20.10.2008 23:09:42

Citat:

În prealabil postat de Sanyi (Post 96696)
Mihai, intrebarea mea este urmatoarea: Hristos la cina cea de taina a luat painea si a frant-o si le-a dato ucenicilor spunand astfel "Luati, mancati, acesta este Trupul Meu."
Domnul Iisus era inca in viata cand s-a petrecut aceste lucruri, daca El era viu, cum putea imparti trupul si sa-i dea sangele ca sa se bea?

Despre Apostoli pot spune doar atat. Nu erau cu nimica mai buni ca si noi credinciosii Domnului. Petru pe care este zidita Biserica spunea la un momendat "nu-l cunosc pe omul acesta." In privinta ta, ce ar insemna de la un crestin sa afirme aceste cuvinte despre Iisus "nu-L cunosc" se mai poate el numi credincios care asteapta mantuirea prin Iisus?

Cu multumiri.


Banuiesc ca pe mine ma numesti Mihai; pe insa mine ma cheama Anca.
In ceea ce priveste prima intrebare: uiti probabil, ca Dumnezeu poate, ceea ce unui om ii este imposibil de inteles. Nu putem aplica logica omeneasca faptelor lui Dumnezeu. De aceea le si numim minuni.
Rog pe unul din teologii de pe forum sa dea un raspuns mai cuprinzator, daca se poate.

In ceea ce priveste a doua intrebare, imi este greu sa cred, ca apostolii aflandu-se in apropierea lui Iisus Hristos, sa fi ramas neatinsi de acest lucru. Chiar Domnul spune ca ei sunt curati, si ca doar picioarele lor mai trebuiesc spalate. Totodata mentioneaza ca unul dintre ei nu este curat, si anume Iuda, care in curand avea sa-L vanda pe Iisus Hristos. Deci nu e vorba de o curatenie corporala, ci de una spirituala.

Matei 16.15-19:15. Și le-a zis: Dar voi cine ziceți că sunt?
16. Răspunzând Simon Petru a zis: Tu ești Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.
17. Iar Iisus, răspunzând, i-a zis: Fericit ești Simone, fiul lui Iona, că nu trup și sânge ți-au descoperit ție aceasta, ci Tatăl Meu, Cel din ceruri.
18. Și Eu îți zic ție, că tu ești Petru și pe această piatră voi zidi Biserica Mea și porțile iadului nu o vor birui.
19. Și îți voi da cheile împărăției cerurilor și orice vei lega pe pământ va fi legat și în ceruri, și orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat și în ceruri.

Mi se pare chiar blasfemie sa ne comparam cu Apostolii in ceea ce priveste pacatele.
Ultima ta intrebare ma face sa cred ca te crezi fara de pacate. Iertare daca am inteles gresit. Poate ca Dumnezeu l-a lasat pe Apostolul Petru sa nege legatura lui cu Domnul, pentru a ne arata ca oricine, oricat de avansat in credinta poate gresi, dar ca recunoscandu-si greseala si regretand amarnic fapta, poate fi iertat. Dar noi cat de mult gresim, si tot mai speram in iertarea pacatelor noastre.
In cazul in care esti catolic si crezi ca Biserica s-a ridicat pe "acesta piatra", adica pe Petru, trebuie sa te dezamagesc. Iisus este piatra pe care s-a intemeiat Biserica.

Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel
Cap. 10.4. Și toți, aceeași băutură duhovnicească au băut, pentru că beau din piatra duhovnicească ce îi urma. Iar piatra era Hristos.

Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel
Cap. 2.20. Zidiți fiind pe temelia apostolilor și a proorocilor, piatra cea din capul unghiului fiind însuși Iisus Hristos.

Faptele Sfinților Apostoli
Cap. 4.11. Acesta este piatra cea neluată în seamă de către voi, zidarii, care a ajuns în capul unghiului;

Iata si argumentul la cele spuse mai sus:
Sfânta Evanghelie după Luca:
Cap. 20

17. El însă, privind la ei, a zis: Ce înseamnă, deci, scriptura aceasta: "Piatra pe care n-au luat-o în seamă ziditorii, aceasta a ajuns în capul unghiului"?

18. Oricine va cădea pe această piatră va fi sfărâmat, iar pe cine va cădea ea îl va zdrobi.

Iata deci, inca odata, daca Apostolul Petru ar fi facut o greseala de neiertat, s-ar fi zdrobit de aceasta "Piatra". Sensul greselii lui trebuie sa fie altul.
Sa nu uitam ca si de la credinciosi se retrage Duhul Sfant, pentru a fi incercati si pentru a se intari.

Anca-Miha 21.10.2008 22:40:21

Va recomand urmatoarea carte PDF:ÎNVĂȚĂTURA DE CREDINȚĂ
CREȘTINĂ ORTODOXĂ, ca sa aveti i baza reala atunci cand vorbiti despre credinta ortodoxa.


http://s3.amazonaws.com/word_secret_...GYV5Q7TY85W4R2

Poate ca si ortodocsii vorbesc in necunostinta de cauza uneori, dar si adventistii, etc cu siguranta la fel.
Aici pe acest topic incercam sa ne cunoastem reciproc.

Anca-Miha 21.10.2008 22:44:09

VAd ca adresa nu merge. Dati va rog cautare pe Google: ÎNVĂȚĂTURA DE CREDINȚĂ
CREȘTINĂ ORTODOXĂ

Tipărită cu aprobarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române
Și cu binecuvântarea și puetarea de grijă Înalt Prea Sfințitului
IUSTINIAN
Patriarhul României
la anul 1952 de Editura Sfintei Arhiepiscopii a Bucureștilor,
retipărită în anul 1992 la București, în anul 1993 la Cluj iar în anul 1996 la Iași.

Se merita a fi citita.

vasinec 22.10.2008 09:48:44

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 96291)
Am niste intrebari pe care le adresez adventistilor, baptistilor si penticostalilor, caci au aceeasi metoda de a intelege biblia prin biblie, si anume: cum se poate explica Noul Testament prin Vechiul Testament?
Si ca sa dau si un exemplu: cum explicati prin intermediul VT iubirea de vrajmas, stiut fiind ca in VT se aplica Legea, care spune: ochi pentru ochi. Ce faceti intr-o situatie, incare VT indeamna la "ochi pentru ochi", iar NT la intoarcerea si a celuilalt obraz?

.

Banuind ca la subiectul Sfanta Impartasanie au fost epuizate aproape toate argumentele, si fiecare poate judeca si alege, ma gandeam sa trec la o alta problema pe care ati ridicat-o: metoda de a explica Biblia cu Biblia. Consider ca este cea mai buna metoda de a intelege corect Sfanta Scriptura. Daca vreti sa sugerati o metoda mai buna, si anume scrierile Sfintilor Parinti, vreau sa va spun o constatare. Scrierile Sfintilor Parinti au credibilitate partiala, chiar si in lumea ortodoxa. Bogadan Mateciuc, nu mai stiu in ce lucrare (dar pot gasi), facea afirmatia ca si Sfintii Parinti pot gresi. Aceeasi afirmatie, a facut-o pe acest forum, un participant destul de pregatit (Iustin 32), cand a fost vorba de o invatatura a Sfantului Iustin Martirul.

Dar sa trecem la aspecte mai concrete.
Sa luam mai exact exemplul postat de dvs.: cum explicam cu Vechiul Testament invatatura crestina "iubiti pe vrajmasii vostri" (in contrast cu invatatura "ochi pentru ochi"). Ca sa pot fi mai limpede, mai dau un exemplu de contrast: in Deuteronom cap. 24 se vorbeste despre posibilitatea ca barbatul sa de "o carte de despartire" nevestei, intr-un mod destul de usor. In Evanghelia dupa Matei, cap. 19. Domnul Iisus Hristos ne invata ca despartirea dintre sot si sotie poate avea loc numai din pricina de curvie: "Eu insa va spun, ca oricine isi lasa nevasta, in afara de pricina de curvie..."(Matei 19:9).

Cum se explica acest contrast? Caci, Biblia este un tot unitar. Si Vechiul Testament si Noul Testament reprezinta Cuvantul lui Dumnezeu. "Din pricina impietririi inimii voastre a ingaduit ..." "Dar la inceput nu a fost asa" spune Domnul Iisus Hristos. Erau anumite reguli civile si administrative specifice poporului evreu. Cand trebuie sa argumentez cu Vechiul Testament o invatatura precum "iubiti pe vrasmasii vostri", nu caut in ceea ce era specific evreilor ci ma duc sa vad cum "era la inceput". Pot gasi dovezi de iubire a vrajmasilor si in ceea ce i-a invatat Dumnezeu pe evrei referitor la misiunea lor printre popoare.

Banuiesc ca prin problema ridicata ati incercat doar sa-i puneti in incurcatura pe protestanti cu metoda lor de a explica Biblia cu Biblia. Cred ca nu v-ati indoit nici o clipa ca Dumnezeul plin de dragoste infatisat in Noul Testament este acelasi Dumnezeu din Vechiul Testament.

Daca doriti sa gasesc versete pentru a argumenta cu Vechiul Testament invatatura "iubiti pe vrajmasii vostrii", am sa incerc sa o fac.

Iustin32 22.10.2008 17:09:30

[COLOR=Teal],,Banuind ca la subiectul Sfanta Impartasanie au fost epuizate aproape toate argumentele, si fiecare poate judeca si alege, ma gandeam sa trec la o alta problema pe care ati ridicat-o: metoda de a explica Biblia cu Biblia. Consider ca este cea mai buna metoda de a intelege corect Sfanta Scriptura. Daca vreti sa sugerati o metoda mai buna, si anume scrierile Sfintilor Parinti, vreau sa va spun o constatare. Scrierile Sfintilor Parinti au credibilitate partiala, chiar si in lumea ortodoxa. Bogadan Mateciuc, nu mai stiu in ce lucrare (dar pot gasi), facea afirmatia ca si Sfintii Parinti pot gresi. Aceeasi afirmatie, a facut-o pe acest forum, un participant destul de pregatit (Iustin 32), cand a fost vorba de o invatatura a Sfantului Iustin Martirul.,,

[COLOR=Black]Ai uitat ca si Imparatul si profetul David a gresit; si inteleptul Solomon asemenea; si Sfantul Apostol Petru si Sfantul Apostol Pavel au gresit. Din cuvintele tale pline de intelepciune atotcunoscatoare a tainelor Bibliei inteleg ca doar Dumnezeu si voi adventistii nu gresiti in talcuirea Bibliei. Asa sa fie???:39:[/COLOR]
[/COLOR]

vasinec 22.10.2008 17:40:54

Citat:

În prealabil postat de Iustin32 (Post 97067)
[COLOR=teal],,Banuind ca la subiectul Sfanta Impartasanie au fost epuizate aproape toate argumentele, si fiecare poate judeca si alege, ma gandeam sa trec la o alta problema pe care ati ridicat-o: metoda de a explica Biblia cu Biblia. Consider ca este cea mai buna metoda de a intelege corect Sfanta Scriptura. Daca vreti sa sugerati o metoda mai buna, si anume scrierile Sfintilor Parinti, vreau sa va spun o constatare. Scrierile Sfintilor Parinti au credibilitate partiala, chiar si in lumea ortodoxa. Bogadan Mateciuc, nu mai stiu in ce lucrare (dar pot gasi), facea afirmatia ca si Sfintii Parinti pot gresi. Aceeasi afirmatie, a facut-o pe acest forum, un participant destul de pregatit (Iustin 32), cand a fost vorba de o invatatura a Sfantului Iustin Martirul.,,[/COLOR]

[COLOR=teal][COLOR=black]Ai uitat ca si Imparatul si profetul David a gresit; si inteleptul Solomon asemenea; si Sfantul Apostol Petru si Sfantul Apostol Pavel au gresit. Din cuvintele tale pline de intelepciune atotcunoscatoare a tainelor Bibliei inteleg ca doar Dumnezeu si voi adventistii nu gresiti in talcuirea Bibliei. Asa sa fie???:39:[/COLOR]
[/COLOR]

Nu am uitat asa ceva. Toti sfintii din Sfanta Scriptura, sunt oameni ca noi, cu greseli si pacate (cu vre-o doua exceptii). Biblia nu ascunde nimic. Este o carte perfecta, pe drept numita Cuvantul lui Dumnezeu. Arata greselile unor oameni (numiti sfinti) si arata si indreptarea lor.

Voiam sa arat ca pot gresi pana si Sfintii Parinti (lucru pe care-l recunoasteti). Doar Sfanta Scriptura este fara greseala in invataturile ei. Iar cei care invata si fac dupa cum spune Sfanta Scriptura (prin putere de la Dumnezeu) vor gresi tot mai putin si , mai ales, vor gasi calea spre mantuire. Adventistii pot gresi (si fac greseli, desigur); Sfintii Parinti pot gresi; Sfanta Scriptura nu greseste niciodata.

Anca-Miha 22.10.2008 22:08:48

Banuieli...infirmate
 
Citat:

În prealabil postat de vasinec (Post 96980)
Banuind ca la subiectul Sfanta Impartasanie au fost epuizate aproape toate argumentele

Drept sa-ti spun nici nu am inceput inca cu argumentele, atatea ar fi de spus despre Sfanta Impartasanie.


Citat:

În prealabil postat de vasinec (Post 96980)
ma gandeam sa trec la o alta problema pe care ati ridicat-o: metoda de a explica Biblia cu Biblia. Consider ca este cea mai buna metoda de a intelege corect Sfanta Scriptura.

Chiar te rog. Sa vedem cum functioneaza.

Citat:

În prealabil postat de vasinec (Post 96980)
Daca vreti sa sugerati o metoda mai buna, si anume scrierile Sfintilor Parinti, vreau sa va spun o constatare. Scrierile Sfintilor Parinti au credibilitate partiala, chiar si in lumea ortodoxa. Bogadan Mateciuc, nu mai stiu in ce lucrare (dar pot gasi), facea afirmatia ca si Sfintii Parinti pot gresi. Aceeasi afirmatie, a facut-o pe acest forum, un participant destul de pregatit (Iustin 32), cand a fost vorba de o invatatura a Sfantului Iustin Martirul.

Da, ai dreptate, ca si Sfintii Parinti au facut greseli, dar aceste greseli sunt cunoscute si suntem atentionati asupra lor. Asta insa nu inseamna ca toata opera lor este buna de aruncat la gunoi, ci ca trebuie sa evitam a citi anumite parti din scrierile lor. Deci credibilitatea lor nu este afectata.
Aceste greseli s-au facut cu toate ca Sfintii Parinti au fost inspirati de Duhul Sfant. Respingand cele scrise sub inspiratia Duhului Sfant, precum si nerecunoasterea Sfintilor, duce la cel mai greu pacat, si anume cel impotriva Duhului Sfant, care stiti bine ca nu se iarta.
In schimb credeti cu tarie ceea ce ganditi voi, cu mintea voastra. Nu v-ati pus problema ca si voi puteti gresi, daca chiar si Sfintii au gresit?!?

Citat:

În prealabil postat de vasinec (Post 96980)
Banuiesc ca prin problema ridicata ati incercat doar sa-i puneti in incurcatura pe protestanti cu metoda lor de a explica Biblia cu Biblia. Cred ca nu v-ati indoit nici o clipa ca Dumnezeul plin de dragoste infatisat in Noul Testament este acelasi Dumnezeu din Vechiul Testament.

Banuiala ta ascunde un gand rau. Nu, am dat acest exemplu pentru ca am citit ce a scris Pr. Nicolae Steinhard despre superioritatea NT. NT nu numai ca nu anuleaza Legea, dar o ridica la un nivel superior, datorita dragostei pe care ne-a aratat-o Mantuitorul, si pe care ne-a dat-o ca pe o porunca.

Citat:

În prealabil postat de vasinec (Post 96980)
Daca doriti sa gasesc versete pentru a argumenta cu Vechiul Testament invatatura "iubiti pe vrajmasii vostrii", am sa incerc sa o fac.

Da, chiar te rog. Si poate gasesti in VT niste versete, din care sa reiasa ca a suspecta pe cineva pe nedrept nu e altceva decat lipsa de dragoste pentru aproapele.

ovidiu-s 22.10.2008 23:26:14

[SIZE=3]Nu vă consumați prea tare referitor la cine poate greși . Toți oamenii, inclusiv sfinții o pot face. O spune clar Hristos: [/SIZE]
[SIZE=3]Luca 18.19 Iar Iisus i-a zis: Pentru ce Mă numești bun? Nimeni nu este bun, decât unul Dumnezeu. [/SIZE]
[SIZE=3]1 Ioan 1.8 Dacă zicem că păcat nu avem, ne amăgim pe noi înșine și adevărul nu este întru noi. [/SIZE]
[SIZE=3]Pavel a avut îndoielile sale, Petru a avut îndoielile sale și chiar s-a lepădat de Hristos, la fel și Marcu care a avut conflicte cu ceilalți apostoli.[/SIZE]
[SIZE=3]Diferența între Biserică și spiritul demonic al adventismului derivă din faptul că Biserica a fost înființată de Hristos și nu a profețit niciodată la modul mincinos sfârșitul lumii cum au făcut-o Wiliam Miller și Ellen White, iar deciziile în ce privește credința au fost întotdeauna luate de sinoade, adică de sute de clerici. Biserica- “trupul lui Hristos cel viu” nu se poate înșela. [/SIZE]
[SIZE=3]E adevărat că nici Biblia nu poate greși , dar ea poate fi interpretată doar în același spirit în care a fost elaborată, spiritul Bisericii, nu după bunul plac al fiecăruia:[/SIZE]
[SIZE=3]1 Pet.1. 20-21 Aceasta știind mai dinainte că nici o proorocie a Scripturii nu se tâlcuiește după socotința fiecăruia; Pentru că niciodată proorocia nu s-a făcut din voia omului, ci oamenii cei sfinți ai lui Dumnezeu au grăit, purtați fiind de Duhul Sfânt.[/SIZE]
[SIZE=3]2 Tes.3.6 Fraților, vă poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriți de orice frate care umblă fără rânduială și nu după predania pe care ați primit-o de la noi. [/SIZE]

vasinec 23.10.2008 18:41:00

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 97115)
In schimb credeti cu tarie ceea ce ganditi voi, cu mintea voastra. Nu v-ati pus problema ca si voi puteti gresi, daca chiar si Sfintii au gresit?!?

As vrea sa-l vad si eu pe omul care spune ca nu poate gresi. Iar lucrurile in care credem cu tarie sunt bine argumentate de Sfanta Scriptura. De exemplu, noi credem cu tarie ca cele 10 porunci sunt valabile in totalitate, asa cum le-a scris Insusi Dumnezeu pe piatra. Este gresit sa crezi cu tarie asa ceva? Ne puteti sfatui sa renuntam la credinta aceasta?

vasinec 23.10.2008 18:54:58

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 97115)
Banuiala ta ascunde un gand rau. Nu, am dat acest exemplu pentru ca am citit ce a scris Pr. Nicolae Steinhard despre superioritatea NT. NT nu numai ca nu anuleaza Legea, dar o ridica la un nivel superior, datorita dragostei pe care ne-a aratat-o Mantuitorul, si pe care ne-a dat-o ca pe o porunca.

Imi cer scuze. Nu am vrut sa par rau cu banuiala mea. Dar stiu ca, pe acest forum, se incearca punerea in dificultate a protestantilor, lucru care nu ma supara daca este facut in mod civilizat si onest.

Referitor la ce a scris Pr. Nicolae Steinhard (ma refer doar la ideea pe care ati postat-o): nu cred ca este corect sa spui ca NT ar fi superior VT. Fiecare parte a Cuvantului lui Dumnezeu, trateaza anumite probleme. VT ne vorbeste despre creatie si calauzirea lui Dumnezeu pt. poporul sau, in drumul spre mantuire,etc. NT. vine cu vestea buna (evanghelia) si cu legea dragostei. Cuvantul lui Dumnezeu este un intreg, la fel cum este si trupul omenesc. Daca ai o altfel de viziune asupra Sfintei Scripturi, risti sa pierzi din vedere anumite aspecte, aparent lipsite de importanta. Si daca totusi considerati superior NT, ca sa-l intelegeti corect cititi cu rugaciune si VT. Nu veti intelege corect cartea Apocalipsei daca nu cunoasteti bine cartea Facerii si profetiile din cartea Daniel. Nu veti intelge corect planul de mantuire daca nu veti pricepe simbolistica de la sanctuar, prezentata in cartile lui Moise. Exemplele pot continua.


Ora este GMT +3. Ora este acum 06:13:40.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.