Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Ecumenism? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=4966)

BogdanF2 20.11.2008 18:05:56

Ecumenism?
 
Citat:

În prealabil postat de razvan_m (Post 101483)
(...)Dan Ilie Ciobotea, care la sedinta Sfantului Sinod al BOR propunea nici mai mult nici mai putin redefinirea dogmelor de credinta ortodoxe pentru apropierea de ereticii romano-catolici. (...)


De unde stii asta? Cand anume a propus asa ceva? E chiar ingrijorator... In aceeasi ordine de idei, uite ce am citit azi pe site-ul Facultatii de Teologie Iasi: "Facultatea de Teologie Ortodoxă (...) promovează și cultivă bunele relații (...) cu facultățile teologice din țară și străinătate, contribuie la conlucrarea ecumenică dintre Biserica Ortodoxă Română și celelalte Biserici creștine și cultivă dialogul inter-religios, inter-cultural cu accent pe dialogul între religie și știință." (http://www.teologie.uaic.ro/default.php?t=site&pgid=38)

Tot astazi am aflat ca ASCOR Iasi are si o sectie dedicata relatiilor externe si ecumenismului. In raportul lor pe 2006 sunt trecute astfel de evenimente, care incepeau si incheiau ziua cu rugaciuni ecumenice. Nici nu mai stiu ce sa zic...

Bogdan.

silverstar 20.11.2008 18:15:15

Citat:

În prealabil postat de BogdanF2 (Post 101512)
De unde stii asta? Cand anume a propus asa ceva? E chiar ingrijorator... In aceeasi ordine de idei, uite ce am citit azi pe site-ul Facultatii de Teologie Iasi: "Facultatea de Teologie Ortodoxă (...) promovează și cultivă bunele relații (...) cu facultățile teologice din țară și străinătate, contribuie la conlucrarea ecumenică dintre Biserica Ortodoxă Română și celelalte Biserici creștine și cultivă dialogul inter-religios, inter-cultural cu accent pe dialogul între religie și știință." (http://www.teologie.uaic.ro/default.php?t=site&pgid=38)

Tot astazi am aflat ca ASCOR Iasi are si o sectie dedicata relatiilor externe si ecumenismului. In raportul lor pe 2006 sunt trecute astfel de evenimente, care incepeau si incheiau ziua cu rugaciuni ecumenice. Nici nu mai stiu ce sa zic...

Bogdan.

[COLOR=green]Este un pas spre progres, spre intelegere si dragoste. In sec 21 nu ar mai trebui sa auzim/sa citim ca romanii ortodocsi ii urasc pe romanii catolici. Asta ar trebui sa fie undeva, in istorie. Sa dea Dumnezeu sa fie asa pentru ca daca e asa aici e tot voia lui Dumnezeu![/COLOR]

BogdanF2 20.11.2008 18:17:47

Citat:

În prealabil postat de silverstar (Post 101517)
[COLOR=green]Este un pas spre progres, spre intelegere si dragoste. In sec 21 nu ar mai trebui sa auzim/sa citim ca romanii ortodocsi ii urasc pe romanii catolici. Asta ar trebui sa fie undeva, in istorie. Sa dea Dumnezeu sa fie asa pentru ca daca e asa aici e tot voia lui Dumnezeu![/COLOR]

Unii oameni trebuie iubiti de la distanta. Ii iubim si pe catolici, dar nu ne putem amesteca cu ei nici nu ne putem ruga cu ei, pentru ca nu avem aceeasi credinta. Sfintii Parinti au vorbit foarte clar si raspicat impotriva unor astfel de legaturi cu ereticii.

silverstar 20.11.2008 20:39:53

[COLOR=green]Bogdan, am copilarit si am mers la scoala cu copii de diferite etnii si confesiuni religioase. Au fost la noi în casa, i-am omenit la sarbatorile noastre si a fost si invers. Nu i-am auzit niciodata pe parintii mei hulind sau acuzand pe cineva din cauza etniei sau a comunitatii religioase.[/COLOR]
[COLOR=green][/COLOR]
[COLOR=green]Acum, ca profesor, am elevi de diferite nationalitati si confesiuni religioase. In scoala fac religia numai elevii ortodocsi si elevii catolici. Elevii de la celelalte confesiuni merg la scoala lor in weekend. Copiii nostri sunt prieteni, impart un mar sau o punga cu bomboane. Adesea copiii catolici merg la orele de religie ortodoxa si invers. Nimeni nu le interzice nimic. [/COLOR]
[COLOR=green][/COLOR]
[COLOR=green]Oare n-am putea invata de la copiii nostri dragostea, prietenia, toleranta, bunatatea, omenia? Copiii nostri nu s-au nascut sa urasca. Noi ii invatam ura, le-o transmitem, le-o inoculam, ii obligam ca de la o anumita varsta sa devina fiare. Cui foloseste? [/COLOR]
[COLOR=green][/COLOR]
[COLOR=green]Ce s-ar intampla daca soarele ar incalzi pamantul preferential? [/COLOR]

sherlock_holmes 20.11.2008 21:20:38

Cum silverstar,chiar nu stii ca soarele incalzeste preferential ? La ecuator e asa de cald iar la poli asa de frig.
Cum,ce zici ?...nu soarele este de vina ci alcatuirea planetei.Ai dreptate,cam asa este si la oameni.Dumnezeu este acelasi numai oamenii au conformatii diferite...deci unii sint incalziti mai mult iar altii mai putin.

Oricum, de data aceasta mi-a placut mesajul tau,sint de acord cu tine 197 %.Numai ca Bogdan vorbea de ecumenism,nu are nici o legatura cu ce ai scris tu.
Astia spun cam asa,metaforic:mai copilasi dragalasi,ortodocsi,catolici,protestanti,musulmani ,budisti,albi si negri,scunzi si inalti,grasi si slabi...pupa-i-ar mosul pe ei...voi nu stiati,dar parintii vostri nu sint de fapt adevaratii vostri parinti,asta este o chestie demodata care tine de prea multi ani si in care cred numai ortodocsii aia prosti...parintii vostri se vor naste abia miine,din eprubetele noastre sau poate ii clonam,vedem noi...asa ca daca vreti sa va jucati frumos,sa primiti prajiturele,sa va tineti de miini si sa cintati,etc...de miine sa nu va mai auzim ca spuneti cuvintele mama si tata...cam astia sint ecumenistii,asa ca sa inteleaga si ...si...."ortodocsii aia".

sherlock_holmes 20.11.2008 21:34:15

draga silverstar,

Am zis ca sint de acord cu tine numai 197 % si nu 200 % cum era normal pentru numai 2 cuvintele din mesajul tau... si invers ...

silverstar 20.11.2008 21:59:14

[COLOR=green]ECUMENÍSM n. [SIZE=3]Mișcare religioasă ce urmărește scopul de a unifica toate bisericile creștine[/SIZE][/COLOR] [COLOR=green](DEX)[/COLOR]

[COLOR=green]Exact la asta se refera mesajul meu de mai sus, la o unire. Asta insa presupune intelegere, iubire, acceptare. Si exemplul trebuie sa vina de sus, de la sefii ortodoxiei.[/COLOR]

cristiboss56 20.11.2008 22:30:18

Ecumenismul , prin intemeierea "Consiliului Ecumenic al Bisericilor", doreste sa inghita in mod viclean Biserica lui Hristos, prin chemarea Ortodoxiei la falsa unire cu mincinoasele "biserici" apostate, religii pagane si culte eretice; ecumenismul impaca fatarnic toate "dumnezeirile" si cuteaza sa amestece in acest sincretism chiar invatatura Ortodoxa despre Hristos. Prin aceste inselari C.E.B. doreste sa se impuna lumii ca o noua "biserica" supranationala , supraconfesionala si universala, spre a inlocui in constinta ortodocsilor adevarata Biserica si adevarata invatatura a lui Hristos. Nu uita Silvia ca Ecumenismul nesocoteste si desfiinteaza Sfintele Taine ale Bisericii zicand ca si catolicii, monofizitii, armenii , protestantii si mai era cineva dar momentan am un lapsus, au aceleasi "taine" ca si ortodocsii. Silvia te rog mult sa reti ca numai in Biserica Ortodoxa lucreaza Duhul Sfant pentru ca numai Ortodoxia a pastrat invatatura lui Hristos neschimbata si are nerupta continuitatea Harului daruit Sfintilor Apostoli . Numai la Ortodocsi vine de inviere Sfanta Lumina la Ierusalim, numai in Ortodoxie sunt sfinti cu sfinte moaste si argumentele, draga Silvia pot continua pe pagini intregi.
:77:

ory 20.11.2008 22:53:19

Mi-a placut ceea ce a scris Silverstar,intr-adevar,ar trebui sa invatam de la copii nostri,odata cu maturizarea,ei nu invata de la familie si societate doar despre responsabilitati si respect,ci si despre ura si discriminare.Este cumplit,mai ales pentru noi,presupuse fiinte superioare.In acest sens,tind sa stimez mai degraba un dobitoc care ma ataca doar cand se simte amenintat sau cand ai este prea foame,decat un om care o face din pura placere,ori dintr-un considerent atat de josnic cum este ura,dispretul nejustificat.Nimic nu este mai josnic decat ura!
Se observa ca si unii din ierarhii nostri mai scot capul din tarana,admitand fratia intre oameni,insa imediat este pus la zid de catre poporul "binecredincios".
Daca vizionati filmele vechi,despre discriminarea rasiala si confesionala,va veti ingrozi,si ma intreb,nu cumva diferenta intre vremurile de-atunci si cele de-acum sta tocmai in educatie si civilizatie,care presupune respect si toleranta fata de om!Nu este diferenta de dogma sau credinta.
Imi pare rau ca se gasesc justificari si legi pentru ura,dar pentru IUBIRE,maretia pe care a lansat-o Domnul nostru Iisus Hristos pe pamant,mai presus decat orice,nu prea se gasesc...decat in vreme fara incercari,adica teoretic.

cristiboss56 20.11.2008 22:59:45

Draga Ory nu stiu pe cine esti mahnita sau cum ti-ai creat anumite pareri , dar Ortodoxia este cea mai toleranta, iar acolo unde ura e, Ortodoxia dispare. Una este in a polemiza si alta este ura, ura cea urata si hidoasa.

BogdanF2 20.11.2008 23:55:08

Citat:

În prealabil postat de silverstar (Post 101539)
[COLOR=green]Bogdan, am copilarit si am mers la scoala cu copii de diferite etnii si confesiuni religioase. Au fost la noi în casa, i-am omenit la sarbatorile noastre si a fost si invers. Nu i-am auzit niciodata pe parintii mei hulind sau acuzand pe cineva din cauza etniei sau a comunitatii religioase.[/COLOR]

[COLOR=green]Acum, ca profesor, am elevi de diferite nationalitati si confesiuni religioase. In scoala fac religia numai elevii ortodocsi si elevii catolici. Elevii de la celelalte confesiuni merg la scoala lor in weekend. Copiii nostri sunt prieteni, impart un mar sau o punga cu bomboane. Adesea copiii catolici merg la orele de religie ortodoxa si invers. Nimeni nu le interzice nimic. [/COLOR]

[COLOR=green]Oare n-am putea invata de la copiii nostri dragostea, prietenia, toleranta, bunatatea, omenia? Copiii nostri nu s-au nascut sa urasca. Noi ii invatam ura, le-o transmitem, le-o inoculam, ii obligam ca de la o anumita varsta sa devina fiare. Cui foloseste? [/COLOR]

[COLOR=green]Ce s-ar intampla daca soarele ar incalzi pamantul preferential? [/COLOR]

De ce oare nu intelegi ca nu e vorba de nici un fel de ura. Nici eu nici ceilalti antiecumenisti nu uram pe nimeni. Dar nici de comuniune nu poate fi vorba. Citeste Biblia si ai sa vezi ca de la inceputuri Dumnezeu a spus cat de important este sa nu se amestece evreii cu cei de alte credinte. Si in Noul Testament la fel. Si Sfintii Parinti au vorbit despre cat de important este sa nu ne amestecam cu cei eretici sau necredinciosi. Canoanele Sfintilor Parinti de condamna chiar si daca intram in casa si stam la masa cu cei care traiesc necununati.

Exista 2 motive pentru aceasta separare:

1. Sa nu se molipseasca binecredinciosii de la eretici sau de la necredinciosi. Cei care nu asculta, ajung pana la urma sa se molipseasca, vezi si in Vechiul Testament.

2. Sa le arate ereticilor si necredinciosilor ca sunt in afara Bisericii. Cum spunea cineva, a-i confirma cuiva greseala, a-l face sa creada ca credinta lui falsa e adevarata, nu e dragoste normala, e o dragoste bolnava.

Bogdan.

ortodox4life 21.11.2008 10:56:28

Frumos post,Bogdan,am sa adaug si eu ceva:

[COLOR=#003300]Parintele Nicolae Steinhardt a spus-o definitiv in al sau “Jurnal al fericirii“: “Singura sansa de supravietuire a crestinismului rasaritean este aceea a unui razboi întru cuvânt. Sa marturisim pana la moarte pe Hristos si sa aparam ortodoxia cu pretul sangelui nostru.[/COLOR]
[COLOR=#003300][/COLOR]
[COLOR=#003300]Doamne ajuta![/COLOR]

Anca-Miha 21.11.2008 11:45:08

Subscriu celor scrise de Silverstar si ory, ca fiind expresia dragostei ce avem sa i-o dam aproapelui. Si eu provin dintr-un oras cu mai multe nationalitati conlocuitoare, care au trait si traiesc in pace unele cu altele.

Dar cand vorbim despre ortodoxie, trebuie sa ne gandim la credinta. Voi da un exemplu din care sper sa se inteleaga mai bine, despre ce e vorba in acest ecumenism:
E ca si cum s-ar da o lege prin care limba literara romana ar fi permis a se amesteca cu toate dialectele din Romania, cu toate jargoanele, cu toate arhaismele; iar rezultatul sa fie "noua" limba romana. Si nu numai atat, ci ca toate "noile" limbile de pe glob, obtinute in acelasi fel, sa se amestece intre ele, formand o singura limba a intregului pamant, scotandu-se din limba vorbita toate cuvintele care nu pot fi pronuntate de toata lumea. Va dati seama ce ar iesi: un haos de cuvinte.

La fel vor sa procedeze si cu religiile: sa le amestece pe toate de pe pamant, sa inlature particularitatile fiecarei religii, si sa existe numai o singura religie pe tot pamantul, avand si un singur cap al bisericii.
Iata deci, o comparatie cu ceea ce se vrea ecumenismul

cristiboss56 21.11.2008 11:58:13

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 101604)
Subscriu celor scrise de Silverstar si ory, ca fiind expresia dragostei ce avem sa i-o dam aproapelui. Si eu provin dintr-un oras cu mai multe nationalitati conlocuitoare, care au trait si traiesc in pace unele cu altele.

Dar cand vorbim despre ortodoxie, trebuie sa ne gandim la credinta. Voi da un exemplu din care sper sa se inteleaga mai bine, despre ce e vorba in acest ecumenism:
E ca si cum s-ar da o lege prin care limba literara romana ar fi permis a se amesteca cu toate dialectele din Romania, cu toate jargoanele, cu toate arhaismele; iar rezultatul sa fie "noua" limba romana. Si nu numai atat, ci ca toate "noile" limbile de pe glob, obtinute in acelasi fel, sa se amestece intre ele, formand o singura limba a intregului pamant, scotandu-se din limba vorbita toate cuvintele care nu pot fi pronuntate de toata lumea. Va dati seama ce ar iesi: un haos de cuvinte.

La fel vor sa procedeze si cu religiile: sa le amestece pe toate de pe pamant, sa inlature particularitatile fiecarei religii, si sa existe numai o singura religie pe tot pamantul, avand si un singur cap al bisericii.
Iata deci, o comparatie cu ceea ce se vrea ecumenismul

De aceasta misiune "nobila", asa cum am aratat in acest topic ceva mai inainte, se ocupa C.E.B., de care trebuie a ne feri ca "diavolul de tamaie"!

ortodox4life 21.11.2008 13:12:19

Citat:

În prealabil postat de Anca-Miha (Post 101604)
Si eu provin dintr-un oras cu mai multe nationalitati conlocuitoare, care au trait si traiesc in pace unele cu altele.

Draga Anca asa este cum zici tu,traiesc in pace pentru ca traiesc in patimi.Si aici in Canada traiesc in pace ca placerile ii tin in frau.Cum zicea Cezar:Da-le oamenilor circ si bani si vor uita de Dumnezeu,cam asa ceva.Adica distractie si bani si aparent traiesc in pace.Valoarea adevarata a unui om se vede atunci cand este la greu,cum a fost Iov dupa ce si-a pierdut tot ce avea,mai putin credinta.Pai aici de ex daca incerci sa vorbesti la cineva de Hristos,zice ca esti nebun,sau sa zici ceva rau de haloween,te mai si injura si poate daca dai peste unul mai fanatic iti da si in pumn sau chiar doi.Canada este tara cu cele mai multe nationalitati si traiesc in "pace" pentru ca sunt nepasatori fata de altii si doar ca se respecta legile.Sa vedem ce se va intampla cu ei in vremurile de pe urma,care deja incep sa se apropie cu pasi repezi.In Hristos este adevarata comuniune si pace,nu in afara Lui,in rest totul este aparenta si desertaciune,dupa cum spun si Sfintii Parinti,Doamne ajuta!

ilieion 21.11.2008 14:00:31

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 101605)
De aceasta misiune "nobila", asa cum am aratat in acest topic ceva mai inainte, se ocupa C.E.B., de care trebuie a ne feri ca "diavolul de tamaie"!

Gura pacatosului adevar graieste,ai zis ca tu ca ortodox te ferest de CEB ca"diavolul de tamaie",deci in sfarist recunosti cu tu,ca ortodox,esti diavol,adica impotrivitor lui Dumnezeu,care doreste prin tamaia bunului miros al dragostei ca "toti sa fie una,precum tu Parinte si Eu",cum s-a rugat in gradina Ghetsimani.
Deci da,sefulecristi68,ortodocsii ca tine sunt diavoli,si se feresc de dragoste ca cel mentionat de tamaie,desi saracu chiar nu are vreo problema cu tamaia,cat aveti voi,astfel de ortodocsi cu dragostea si unirea intre crestini.
Si zici ca te pricepi la Teologie ca ,stii de Sf Parinti,omule,daca te pun sa discuti cu un episcop romano-catolic despre orice subicet de credinta vrei tu,ai sa vezi cata teologie stii.
La fel,daca vei discuta cu un grec ortodox,insa la noi romanii,prostia se cheama traditie,nu se citeste nimic,nu se invata nimic,dar se invoca Sf Parinti si traditia.
Te doare capul de atata prostie,habar nu aveti ce se discuta la CEB,dar va irijati in mari aparatori ai ortodoxiei.Mai bine ai pune mana si ai mai citi cate ceva,ca sa vezi ce teologi au catolicii,ce teologi au fost si inainte de 1054,si sa vezi ca Roma a fost intotdeauan pastratoarea dreptei credinte,in timp ce in orient se bateau ca nebunii arieni,monofizitii,nestorienii,monotelitii ,etc,ei au pastrat dreapta credinta milenii intregi,ca singur reper de stabilitate.Si tu vii acum si arunci cu noroi in ei.Poate tu de fapt te mandresti cu marii ereziarhi ai rasaritului,pe care ti i-am numit mai sus,dar de Grigorie cel Mare ai auzit,de Ilarie de Poitier,de Leon cel Mare,de Ambrozie de Milan,de Ioan Cassian,de Dionisie Exiguul,de Ieronim,de Augustin,si de mii de mari teologi care nu s-au clintit din dreapta credinta.II arunci pe toti la gunoi si te madresti cu ereziarhii orientali,ii numesti Sf Parinti.Or fii parintii tai,dar ai crestinismului unit sigur nu sunt.
Toti astia care va mandriti cu ortodxia sunteti de fapt toti nestorieni,pentru ca nu acceptati si firea umana a Mantuitorului,ci va vad pe toti incanati de lumina necreata,in timp ce fratii vostrii sufera de foame si frig in jurul vostru,voi va desfatai in catedrale aurite in "lumina necreata"
Veti auzi toti infricosatorul cuvant,"nu toti cei ce-mi zic mie Doamne,Doamne,vor intra in imparatia mea,ci cei ce fac voia Tatalui Ceresc"
De asemenea,veti spune si voi,"Doamne,nu am mancat inaintea ta,nu ai mers pe ulitele noastre,nu am proorocit noi in numele tau".Si El va va raspunde"plecati de la Mine toti cei ce lucrati faradalegea,nu va cunosc pe voi"

Anca-Miha 21.11.2008 18:20:48

Citat:

În prealabil postat de ortodox4life (Post 101608)
Draga Anca asa este cum zici tu,traiesc in pace pentru ca traiesc in patimi.Si aici in Canada traiesc in pace ca placerile ii tin in frau.Cum zicea Cezar:Da-le oamenilor circ si bani si vor uita de Dumnezeu,cam asa ceva.Adica distractie si bani si aparent traiesc in pace.Valoarea adevarata a unui om se vede atunci cand este la greu,cum a fost Iov dupa ce si-a pierdut tot ce avea,mai putin credinta.Pai aici de ex daca incerci sa vorbesti la cineva de Hristos,zice ca esti nebun,sau sa zici ceva rau de haloween,te mai si injura si poate daca dai peste unul mai fanatic iti da si in pumn sau chiar doi.Canada este tara cu cele mai multe nationalitati si traiesc in "pace" pentru ca sunt nepasatori fata de altii si doar ca se respecta legile.Sa vedem ce se va intampla cu ei in vremurile de pe urma,care deja incep sa se apropie cu pasi repezi.In Hristos este adevarata comuniune si pace,nu in afara Lui,in rest totul este aparenta si desertaciune,dupa cum spun si Sfintii Parinti,Doamne ajuta!

Ma refeream la faptul ca traiesc in pace, in sensul ca nu se razboiesc intre ei, pe motiv de etnie. Dar cele spuse de tine sunt cat se poate de adevarate: omul isi arata intr-adevar adevarata valoare, atunci cand e lovit, bolnav, pagubit, dupa felul in care duce greul. Stiind acest lucru, sa ne intarim ca sa ducem ca niste viteji greutatile vietii, nu sa ne plangem si sa ne dam de ceasul mortii pentru mici piedici sau dureri. Cu cat facem fata greutatilor fara sa ne plangem, cu atat creste rezistenta noastra, putand duce tot mai mult. Sa nu-i dea Dumnezeu oului, cat poate acesta sa duca.
Iertare pentru off topic.

BogdanF2 21.11.2008 18:21:38

Citat:

În prealabil postat de ilieion (Post 101613)
(...)

Romano-catolicii au pastrat credinta adevarata? Ai citit vreodata o parere contrara? De exemplu cartea lui Clarck Carlton "What every Roman Catholic should know about the Orthodox Church"? Sau cartea Mitropolitului Hierotheos Vlachos, "The Mind of the Orthodox Church"? Sau cartea Sfantului Iustin Popovici, "Biserica Ortodoxa si ecumenismul"?

E foarte usor de vazut ca biserica romano-catolica e cea care a deviat din mai multe motive:

1. Fel de fel de dogme noi, introduse dupa 1054

2. Infailibilitatea papei se bate cap in cap cu declaratiile contradictorii ale diferitilor papi.

3. Am auzit ca recent au admis veridicitatea teoriei evolutiei, care in mod clar e falsa.

Exemplele pot continua...

Bogdan.

cristiboss56 21.11.2008 23:33:26

Venirea ecumenismului a fost proorocita de Sfintii Apostoli : " Duhul graieste lamurit ca, in vremurile cele de apoi, unii se vor departa de la credinta, luand aminte la duhurile cele inselatoare si la invataturile demonilor, prin fatarnicia unor mincinosi, care sunt infierati in cugetul lor " ( I Timotei 4:1 ) . Ecumenismul , prin ereticele sale invataturi privind unirea inter-religioasa si credinta intr-un "dumnezeu universal", arata asemanarare cu gandirea si lucrarea masoneriei. In fapt, amandoua imbratiseaza caderile Umanismului, prin care se pregateste imparatia si ridicarea templului lui Antihrist. " Prin iubirea toleranta fata de minoritatile sexuale ( lesbiene, homosexuali, transexuali) si a impunerii preotiei femeilor, ecumenismul se ridica impotriva randuelilor Sfintilor Apostoli, impotriva invataturilor Sfintîlor Parintî, impotriva a toata Ortodoxia. " (Ierom. Vasilisc Hristea ) . Aceasta este adevarata "infratire", asa arata adevarata fata a ecumenismului care loveste impotriva dragostei rastagnite a lui Hristos. "Si astfel Biserica noastra in loc sa fie judecatoarea si mustratoarea faradelegii, se preschimba in sustinatoarea ei. Este prinsa in capcana perspectivei lumesti si diferitelor religii si este coborata la nivelul unei religii lumesti cu caracter utilitarist. In acelasi timp este nevoita sa-si incalce indatorirea ei misionara, de vreme ce reprezentantii ei oficiali sustin ca toate religiile constituie <cai mantuitoare placute lui Dumnezeu > "( Revista Episkepsis, Nr.523, pag. 12) . Nu este , oare, limpede ca scopul ecumenismului nu este unirea crestinilor, ci instaurarea unei religii universale, nivelarea tuturor si preschimbarea Bisericii lui Hristos intr un " club al oamenilor religiosi", intr o organizatie lumeasca, asemanatoare Organizatiei Natiunilor Unite, fara viata si fara duh ?

antiecumenism 17.01.2014 01:11:07

Orice crestin ortodox este dator sa impiedice desfasurarea “saptamanii de rugaciune ecumenica”

http://ortodoxiacatholica.wordpress....une-ecumenica/
.

In perioada 18 ianuarie si 25 ianuarie va avea loc saptamana de uraciune ecumenica. Conform canoanelor Bisericii, impreuna-rugaciunea cu ereticii este un mare pacat. Acest pacat este mai mare decat a ucide un om. (iar a ucide un om e un pacat abominabil) Daca a ucide un om e un pacat atat de mare, cu atat mai mare este pacatul calcarii in picioare a invataturii Bisericii inspirate de Duhul Sfant.

Este necesar sa facem diferenta intre iubirea crestina, care trebuie sa se manifeste fata de orice om, indiferent de religia lui, rasa sau statutul lui social, dupa modelul samarineanului milostiv care a ajutat pe aproapele sau, si compromisul dogmatic si calcarea cu buna stiinta a canoanelor Bisericii.
Putem fi buni prieteni cu eterodocsii, trebuie sa ii iubim, dar asta nu insemna ca putem sa ne si rugam impreuna cu ei, ci trebuie sa facem deosebirea intre iubire si compromis dogmatic. Nu poate fi folosita iubirea ca argument pentru compromisul dogmatic, atata timp cat Dumnezeu, care este iubire, a descoperit Dogmele, care sunt rodul iubirii Lui fata de oameni.

Impreuna-rugaciunea cu eterodocsii duce la pierderea mantuirii.

Acest pacat este pacat impotriva Duhului Sfant, Cel care a inspirat canoanele Bisericii.

Canonul 10 al Sfintilor Apostoli spune: “Daca cineva s-ar ruga chiar si in casa cu cel oprit de la Sfanta Impartasanie (afurisit), acela sa se excomunice.”

Canonul Canonul 64 al Sfintilor Apostoli: ” Daca vreun cleric sau mirean va intra in adunarea iudeilor sau a ereticilor spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”

Canonul 6 al Sinodului de la Laodiceea confirmat de Sinodul VI Ecumenic prin canonul 2 spune: Sa nu fie ingaduit ereticilor sa intre in Casa lui Dumnezeu, daca staruie in eres.

Nu numai impartasirea din “Potirul comun” este oprita de canoanele Bisericii, ci si simpla rugaciune in casa, in biserica, etc.

Vecerniile cu participarea eterodocsilor sunt vatamatoare si se opun canoanelor Bisericii, participarea la ele de catre ortodocsi ducand la pierderea mantuirii, pentru ca aici nu este vorba de o simpla participare, ci de o saptamana de rugaciune organizata cu un scop precis: unitatea crestina, dar nu in ortodoxie, ci dupa modele straine invataturii Bisericii.

Prezenta episcopilor ortodocsi la aceste intalniri de impreuna-rugaciune atrage urgia lui Dumnezeu asupra poporului ortodox.

Saptamana de rugaciune ecumenica este o caricaturizare a a randuelilor Bisericii si are consecinte dezastruoase. Este un tribut platit diavolului, pe care unii din ierarhii nostri il platesc in fiecare an.
Sa cerem ierarhilor ortodocsi sa nu organizeze o astfel de saptamana de uraciune ecumenica, sa nu le permitem eterodocsilor accesul in bisericile ortodoxe cu scopul acestei rugaciuni!

Parintele Paisie Aghioritul a primit la chilia sa, cu multa dragoste, un grup de preoti papistasi. Acestia au ramas impresionati de dragostea parintelui fata de ei si i-au spus: Parinte, hai sa spunem “Tatal nostru” impreuna! Parintele Paisie insa le-a raspuns ca nu este posibil. Atunci ei au spus: Parinte, dar nu suntem si noi copiii lui Dumnezeu?
Parintele Paisie le-a raspuns: Da, sunteti copiii lui Dumnezeu, dar sunteti afara din Casa Lui, sunteti fiii risipitori!

Preot Matei Vulcanescu
Mitropolia Veriei, Nausei si Campaniei



Sa spunem un Nu categoric saptamanii de rugaciune ecumenica!

Va rugam sa semnati aceasta petitie in care cerem Patriarhului Romaniei si Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane ca sa nu se organizeze in tara noastra o saptamana de "rugaciune ecumenica"


http://www.petitieonline.com/signatu...une_ecumenica/


Săptămâna antihristică de rugăciune în comun cu ereticii. Să condamnăm această trădare a lui Hristos și să ne delimităm de cei ce o săvârșesc

Ecumenism_eretic_BOR

Iată programul din București, locuri unde putem protesta:

Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, orele 17.00, la Catedrala romano-catolică Sfântul Iosif din strada General Berthelot 19 ;

- Duminică, 19 ianuarie 2014, orele 17.00, fiecare Biserică va face rugăciuni pentru unitatea creștină în cadrul slujbelor duminicale;
- Luni, 20 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica anglicană din strada Arthur Verona 3;
- Marți, 21 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica reformată Calvineum din strada Luterană 13 bis;
- Miercuri, 22 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica greco-catolică Sf. Vasile cel Mare din strada Polonă 50;
- Joi, 23 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica evanghelică din strada Luterană 2;
- Vineri, 24 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica armeană Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil din bulevardul Carol I, 43;
- Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, orele 16.00, la Catedrala patriarhală din Dealul Mitropoliei

Săptămâna antihristică

Această săptămână, frații mei, este de câțiva ani dedicată rugăciunilor împreună cu ereticii și multor conferințe în vederea unirii cu aceștia într-o „varză” sincretistă, pseudo-creștină. Eu o numesc săptămâna antihristică (ecumenistă) deoarece toate adunările acestea se țin în duh anticreștin. De unde și până unde vorbesc ei de „unirea Bisericilor”? Câte Biserici există? Noi, creștinii (ortodocși), mărturisim credința într-Una, Sfântă, Sobornicească (ecumenică sau pan-ortodoxă) și Apostolească Biserică! De ce alții cred diferit? Simplu: toți ceilalți creștini sunt eretici (catolicii, protestanții și toate celelalte ce derivă din ele). De ce ? Pentru că numai erezia naște erezii.
Doctrina catolică însumează multe erezii, dintre care amintesc doar două, care stau la baza ei:
-pelagianismul, erezie care susține că harul este creat și supraadăugat omului. Astfel, omul, prin căderea în păcat nu a pierdut decât ceea ce era, oricum, supraadăugat lui. Deci, în om nu s-a schimbat nimic după cădere, Dumnezeu neluându-i decât ceea ce avea el în plus, adică harul.
-erezia lui Macedonie, care a extins arianismul la Persoana Sfântului Duh, minimalizând importanța Acestuia în iconomia mântuirii. De aici a pornit ideea că Duhul Sfânt purcede și de la Fiul.

Ekaterina 14.02.2014 13:22:07

Circ si Ecumenism
 
Am ramas uimita cand am vazut aceasta inregistrare. Credeam ca la aceste intalniri se petrec lucruri cel putin serioase.

http://www.youtube.com/watch?v=mhwmGdJeHsw

antiecumenism 14.02.2014 13:50:16

mie mi-au placut cei 2 de la circ (el si ea) si elefantii care dansau pe muzica house :21:; circ in toata regula

IULIAN496 14.02.2014 15:12:45

Cei ce au urechi de auzit sa auda!
P.S.:Iar cei ce au ochi de citit sa citeasca!
LA CE A SCRIS ANTIECUMENISM

antiecumenism 04.04.2014 18:30:55

Interviul acordat de Înaltpreasfinția-Sa Serafim, Mitropolitul Pireului, Părintelui Matei Vulcănescu:

http://ortodoxiacatholica.wordpress....wordpress-com/


Părintele Matei Vulcănescu:
Iubiți frați, cititori ai site-ului ortodoxiacatholica, bucurați-vă pururea întru Domnul! Astăzi e o zi istorică, atât pentru smerenia noastră, cât și pentru site-ul nostru, pentru că avem deosebita cinste, bucurie și binecuvântare să avem cu noi o mare personalitate a Bisericii, care în cumplitele vremuri din urmă prin care trecem – când șarpele înșelător, cel urâtor de bine și începător al răutății, diavolul, războiește Biserica lui Hristos prin cele din afară, dar mai ales prin cele dinăuntru – nu tace, ci propovăduiește cu îndrăzneală și curaj pe Hristos Cel Răstignit și Înviat. Această mare voce și personalitate contemporană nu este altul decât Înaltpreasfințitul Mitropolit al Pireului, kir Serafim, care, la rugămintea noastră a acceptat să ne acorde prezentul interviu. Înaltpreasfințite, binecuvântați!

Mitropolitul Serafim:
Vă sunt recunoscător pentru prilejul pe care mi-l oferiți de a comunica cu frați scumpi mie, care se află în țara soră și prietenă, România, de a exprima prin intermediul site-ului dumneavoastră cel mai profund respect și dragostea mea față de cinstitul Întâistătător al Preasfintei Biserici a Cinstitei Patriarhii a României, Preafericitul Patriarh Daniel, față de Sfântul Sinod, precum și față de clericii și laicii care sunt mădulare ale Bisericii Ortodoxe Române. Cele două popoare ale noastre, cel grec și cel român, sunt indisolubil legate prin legăturile credinței comune, prin legăturile dragostei frățești și ale profundei prețuiri reciproce. Și nu trebuie să uităm, cel puțin în Grecia nu uităm aceasta niciodată, că marea comunitate elenă de pe teritoriul României, în anii foarte grei pentru Grecia din timpul jugului otoman, a găsit în Țările Române înțelegere, ospitalitate, afecțiune și dragoste. Pentru toate acestea și mai ales pentru credința noastră comună în Mântuitorul nostru comun, simt o mare bucurie că am acest prilej să spun cinci cuvinte fraților care au noblețea și bunătatea de a mă asculta în acest moment.

Părintele Matei Vulcănescu:
Vă mulțumesc, Înaltpreasfinția-Voastră! În urmă cu două zile, duminică (9.02.2014), printr-o inițiativă vrednică de laudă din partea Înaltpreasfinției-Voastre, s-a sărbătorit, s-a consacrat festiv pentru prima oară în istoria Bisericii, în cadrul Sfintei Mitropolii a Pireului și cu împreună-slujirea Înaltpreasfințitului Mitropolit al Tomisului, kir Teodosie, praznicul Sinodului VIII Ecumenic întrunit în timpul lui Fotie cel Mare. Care este lucrarea principală a Sinodului VIII Ecumenic și ce mesaj transmite acesta, prin hotărârile sale, realităților ecleziale contemporane? Ce aveți să le spuneți celor care vă acuză de abuz liturgic?

Mitropolitul Serafim:
Împreună-slujirea care a avut loc în Catedrala Mitropolitană a Sfintei Treimi cu Înaltpreasfințitul Mitropolit al Tomisului, Teodosie, ne-a umplut de mare bucurie, pentru că, am simțit adierea Duhului Sfânt, am primit binecuvântarea Înaltpreasfințitului Teodosie, deopotrivă clericii și poporul mitropoliei noastre, care se străduiește să dea lupta cea bună. În același timp, am sărbătorit un mare eveniment al vieții Bisericii, însă, desigur, această sărbătorire nu reprezintă o proclamare a Sinodului VIII Ecumenic. Vreau să spun că noi nu avem competența, nici responsabilitatea de a proclama un Sinod Ecumenic. Acest lucru se poate realiza doar la nivel panortodox. Noi nu am făcut decât să îi cinstim pe cei 383 de de Dumnezeu purtatori Părinți care s-au întrunit la Constantinopol în anii 879-880 și au constituit acest sinod, care este considerat de Sfinți, de mari Părinți, de mari și vestiți profesori de teologie ca al VIII-lea Sinod Ecumenic. Și ce s-a realizat prin acest Sinod? S-au realizat lucruri importante. În primul rând, s-au reconsiderat granițele canonice ale Vechii și Noii Rome și a fost condamnată încă o dată viziunea papismului potrivit căreia acesta ar reprezenta Biserica universală; și asta deoarece concepția papistașă distruge sistemul sinodal, care ne-a fost predat de Sfinții Apostoli și reprezintă așezământul administrării Bisericii, așa cum Însuși Hristos l-a voit, și Apostolii, și Sfinții Părinți, următorii Sfinților Apostoli.
În al doilea rând, a fost condamnată ca erezie și cacodoxie celebra dogmă romano-catolică a lui Filioque, care introduce dualismul în Dumnezeul Treimic, care Îl degradează pe Duhul Sfânt la nivelul de simplă creatură, care suprimă însușirile ipostatice ale Dumnezeului Treimic și care reprezintă un abuz care vine în contradicție atât cu Sinodul I Ecumenic, cât și cu cel de-al II-lea. Și, în al treilea rând, a stabilit canoane și a proclamat ecumenicitatea Sfântului Sinod VII Ecumenic. Așadar, e vorba de un sinod la care au participat toate tronurile tradiționale ale vechii Biserici, inclusiv Papa ortodox al Romei, Ioan al VIII-lea, prin reprezentanții săi, la invitația și cu participarea Împăratului de atunci al Constantinopolului, Vasilie Machedon. Și astfel, acest sinod are toate însușirile formale și esențiale ale unui Sinod Ecumenic.
Acum, de ce trebuie să prăznuim acest Sinod? Pentru că, în confuzia generală în care trăim și în această atmosferă a sincretismului, toate sunt băgate într-un creuzet și omogenizate și devin un inacceptabil bun comun, spre câștigul și prin concesia tuturor, cu rezultatul că nu mai știi care este adevărul și care minciuna. Romano-catolicismul rămâne statornic în insistența cu care îi defăimează pe acești Sfinți Părinți, căci, după cum știți mai bine decât mine, în învățătura sa dogmatică, romano-catolicismul pretinde că acest sinod pe care noi l-am sărbătorit duminică (9.02.2014) nu este un sinod întrunit de Sfinți Părinți, ci un sinod al ereticilor. Tocmai de aceea îl caracterizează drept ereziarh pe Sfântul Fotie cel Întocmai cu Apostolii, pe acest mare Luminător al Bisericii. În schimb, recunosc ca al VIII-lea Sinod Ecumenic sinodul tâlhăresc de la 870 care l-a caterisit pe Fotie și s-a întrunit la porunca Papei de atunci al Romei, Nicolae.
Prin urmare, vedeți că noi nu ne-am întrunit pentru a proclama un Sinod Ecumenic, pentru că aceasta nu este competența noastră, dar i-am cinstit bisericește și euharistic pe Sfinții Părinți ai acestui Sinod de la Constantinopol, care ne-a oferit și ne oferă toate aceste daruri mari și minunate și vine în continuitatea neîntreruptă a Sfintelor Sinoade ale Bisericii noastre, care ne-au păstrat și ne-au păzit credința predată de Apostoli. Așadar, acest act al nostru nu poate fi socotit un abuz liturgic. Suntem o Biserică Locală care dă propria mărturie față de cei doi poli ai înșelării din zilele noastre: zelotismul necugetat – pe care îl trăiește și poporul român, ca și poporul elen, de altfel, prin pseudo-Biserica vechilor calendariști –, dar și ecumenismul sincretist, pe care, din nou, poporul român, ca și cel elen, îl cunoaște prin pseudo-Biserica Uniației. Trebuie să vă spun că în Atena, într-un punct foarte central există o biserică ce în mod fals poartă inscripția de ”ortodoxă”, închinată Sfintei Treimi. Și există și un pseudo-episcop pseudo-ortodox, domnul Dimitrios Saláhas, care se poartă ca un ierarh ortodox, câtă vreme în realitate el este un credincios romano-catolic, care doar joacă rolul de episcop ortodox.
Așadar, suntem datori în acest moment toți credincioșii ortodocși să umblăm pe calea de mijloc, pe calea împărătească, a discernământului și a înțelepciunii duhovnicești, fără să recurgem la acte arbitrare sau la egocentrisme sau la înșelarea la fel de gravă de a ne considera salvatori ai Bisericii. Biserica nu este salvată de oameni, ci ea salvează, ea mântuiește și, desigur, mântuiește atunci când omul are smerenie și când aude pururea în urechi acel cuvânt al Domnului Său, pe care Domnul l-a predat cu multă dragoste Sfântului contemporan Siluan Athonitul, căruia i-a spus: ”Ține-ți mintea în iad și nu deznădăjdui”. E nevoie de discernământ, smerenie, dar și de înțelepciune.

antiecumenism 04.04.2014 18:31:44

Părintele Matei Vulcănescu:
Papismul, protestantismul și monofizitismul sunt Biserici sau sunt erezii?


Mitropolitul Serafim:
Părinte Matei, răspunsul la întrebarea dumneavoastră nu îl dau eu, îl dau Sinoadele Ecumenice, îl dă Biserica cea Una, Sobornicească și Apostolească, care a condamnat monofizitismul, monotelismul și monoenergismul ca erezie care lovește în Întruparea Cuvântului lui Dumnezeu, pentru că, dacă Hristos era doar Dumnezeu, dacă nu avea lucrarea-energia omenească, dacă nu ar fi avut așadar lucrare-energie omenească și voință omenească, atunci cine s-a răstignit, cine a murit pe Cruce, cine s-a pogorât la iad, cine a înviat și cine s-a înălțat? Fără îndoială, Dumnezeu Cuvântul nu a murit, Dumnezeu Cuvântul nu a înviat, Dumnezeu Cuvântul nu S-a înălțat, pentru că Dumnezeu Cuvântul este a doua Persoană a Sfintei Treimi ci firea umana a Dumnezeu Cuvantului a murit, a înviat și s-a înălțat. Prin urmare, monotelismul, monoenergismul și monofizitismul constituie o teribilă erezie, pe care a condamnat-o Sinodul IV Ecumenic întrunit la Calcedon în 451.

Acum, cât privește romano-catolicismul, toate dogmele care s-au elaborat în acest spațiu în al doilea mileniu lovesc în credința Sinoadelor Ecumenice. Primatul și infailibilitatea? Ce să spun? Să menționez canoanele prevăzute de Sinoadele II și IV Ecumenice care se referă la ”întâietățile cinstirii” acordate patriarhatelor Pentarhiei și care se bazează pe însemnătatea politică a orașelor respective, iar nu pe vreo presupusă intervenție din partea lui Dumnezeu, nici pe vreo succesiune moștenită de la Apostoli, pentru că toți Apostolii sunt egali între ei, așa cum egali sunt între ei și toți episcopii, urmașii Apostolilor. Așadar, aceste întâietăți se întemeiază doar pe superioritatea administrativ-politică a orașelor respective. Dreptul nostru canonic spune foarte clar că Roma, Vechea Romă, a fost proclamată prima în ”întâietățile cinstirii” tronurilor patriarhale ale Bisericii vechi, pentru că era capitală a Imperiului. Pentru nici un alt motiv. Nu pentru că episcopul ei ar fi fost, chipurile, urmaș al lui Petru sau vicar al lui Hristos sau orice altceva. De aceea, romano-catolicismul a născocit o serie întreagă de istorii false, de plastrografii, după cum știm cel puțin din critica acestora, precum sunt Donația Pseudo-Constantiniană (Constitutum Donatio Constantini), Donația Pseudo-Pepiniană, Pseudo-Clementinele , Decretaliile Pseudo-Isidoriene și multe altele, care nu au alt scop decât să justifice un inexistent primat al puterii asupra întregii Biserici și jurisdicții.
Să vorbim despre Filioque? care, așa cum am spus, a fost condamnat de Sinodul de la Constantinopol [879-880], dar și de Sinodul III, care interzice adaosurile la Simbolul de la Constantinopol. Să vorbim despre imaculata concepție a Maicii Domnului? care în fapt creează un om eteric, de la care Dumnezeu Cuvântul nu ar fi putut asuma firea omenească așa cum este ea, ci ceva magic, ceva inexistent. Să vorbim despre purgatoriu? care nu există nicăieri în Tradiția Bisericii. Cu alte cuvinte, toate dogmele pe care romano-catolicismul le-a dezvoltat în cel de-al doilea mileniu sunt cu totul false, inexistente și lezează eclesiologia, triadologia, teologia Bisericii, dar și viețuirea și ethosul ei, desigur. Să vorbim despre războaiele religioase, despre Sfânta Inchiziție? Ce să spunem despre acest spațiu? Este, cu adevărat, o mare tragedie.
În ce privește protestantismul, simplul fapt că acesta contestă pururea-fecioria Maicii Domnului, sfintele icoane, tainele Bisericii, preoția, fac din protestanți niște lepădați de Biserică și îi pun sub incidența anatemelor Sfintelor Sinoade Ecumenice, ale celui de-al III-lea, ale celui de-al VII-lea și ale altora. Deci, ce să spunem despre eclezialitatea acestor spații? Sunt erezii, sunt cacodoxii, sunt, din păcate, și o spun cu durere, căderi cumplite ale unor oameni care se consideră creștini și reprezintă o rană grozavă în creștinism, mai general. Nu în Biserică, pentru că Biserica nu este un organism omenesc, ci dumnezeiesc-omenesc, teandric, dar creștinismul, pentru că este o entitate religioasă la nivel mondial, de bună seamă, cunoaște o mare rană din pricina tuturor acestor abateri de la Adevăr, abateri care se întemeiază pe cuvântul demonic și, desigur, pe semeție și pe părerea de sine. De aceea, în acest moment simțim o adâncă amărăciune, pentru că lumea creștină cunoaște aceste căderi, care sunt adevărate tragedii și care compromit propovăduirea acestor comunități creștine. Știți, la nivel mondial, în cadrul altor religii, nu se precizează adevărul că Ortodoxia este Biserica.
Acești oameni îi consideră pe toți creștini, indiferent ce sunt ei, cine sunt, ce cred, îi consideră creștini și când îi văd pe acești creștini… Să iau un exemplu recent: acești creștini, care invocă numele lui Hristos, cad în cumplite fărădelegi, așa cum sunt cunoscutele fărădelegi ale pederastiei săvârșite de pseudo-clerul romano-catolic. Autoritatea acestei comunități religioase, Vaticanul, în loc să pedepsească aceste comportamente după cum prevede dreptul canonic al Bisericii, le acoperă și se ajunge la scandaluri de nivel mondial, încât ajunge ONU să pronunțe vinovăția unora dintre reprezentanții acestui sistem romano-catolic pentru această mare fărădelege.
Omul simplu, care nu are o cunoaștere amplă, cum poate deosebi între Biserică și erezie? El vede creștini, nu poate să știe că acești așa-ziși creștini, romano-catolicii, au încălcat și încalcă hotărârile Bisericii, de pildă, Canonul 13 al Sinodului VI Ecumenic care interzice celibatul general al clerului sau chiar Sfânta Scriptură, pe Însuși Hristos, Care spune că celibatul total nu îl poate ține oricine: ”Nu toți pricep cuvântul acesta, ci aceia cărora le este dat” (Matei 19:11), sau pe Apostolul Pavel care spune că preotul sau diaconul trebuie să fie ”bărbat al unei singure femei” (I Timotei 3:2, 12) și atâtea alte lucruri, încalcă hotărârile Părinților și altele.
Așadar, cât de mare alterare și cât de mari probleme creează aceste formațiuni religioase pseudo-creștine, care sunt cunoscute sub numele de creștinism. Prin urmare, nu sunt Biserici, pentru că Biserica este Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească și, neîndoielnic, este Una, pentru că Unul este Hristos și, pentru că Hristos este Capul Bisericii, nu e posibil ca Hristos să aibă mai multe trupuri sau mai multe capete. Este, carevasăzică, o ”urâciune a pustiirii” (Matei 24:15, Marcu 13:14) din zilele noastre acest pluralism ecumenist, după cum se numește, care are ca scop să submineze Adevărul și să facă din Adevăr o mărime matematică, însă Adevărul este Persoană, este Hristos. El a spus: ”Eu sunt Calea, Adevărul și Viața” (Ioan 14:6).
În privința validării Adevărului, și un singur om, care crede în El, constituie majoritate, iar în ce privește Biserica, oricât de puțini membri ar avea, acest lucru nu are nici o importanță în raport cu numărul mare al aderenților concepțiilor religioase ale romano-catolicismului, protestantismului și monofizitismului. Ei ating în jur de 1,5 miliarde, dar faptul acesta nu are nici o importanță, pentru că Biserica nu este o mărime matematică, ci este comuniune cu Adevărul Care este Hristos.

antiecumenism 04.04.2014 18:32:32

Părintele Matei Vulcănescu:
Rezultatele dialogului dintre ortodocși și monofiziți îi determină pe mulți clerici și teologi de nivel academic ortodocși să afirme că monofiziții alcătuiesc o Biserică egală și de aceeași valoare cu Biserica Ortodoxă. Acest lucru reiese din Acordul de la Chambesy din 1993, pe care Patriarhia Română, prima dintre toate Bisericile Ortodoxe, l-a acceptat în urma unei decizii sinodale din 1994, dar și din practica contemporană de recunoaștere a monofiziților în cadrul Patriarhiilor Alexandriei și Antiohiei, ca și în America. Care este poziția Înaltpreasfinției-Voastre cu privire la acest subiect?

Mitropolitul Serafim:
Noi, ca Biserică Locală, și vorbesc despre Biserica Greciei, nu am acceptat la nivel sinodal acordurile de la Chambesy. La nivel sinodal, repet, pentru că reprezentanții noștri le-au semnat, din păcate, dar noi nu le-am acceptat la nivel sinodal, pentru că ele contravin Sinoadelor Ecumenice.
Așa-numiții monofiziți, monoteliți și monoenergiști, adică copții egipteni, etiopienii Abisiniei, ”Biserica” malankară (sud-vestul Indiei), armenii și siro-iacobiții, nu recunosc Sinoadele Ecumenice IV, V, VI, VII. Ei nu acceptă că Hristos este Dumnezeu desăvârșit și Om desăvârșit după unirea firilor prin Întrupare, nu acceptă hotărârile Sinodului IV Ecumenic. Am încercat aici în Grecia, în urmă cu un deceniu, să iau poziție față de această problemă. S-a publicat atunci un studiu hristologic al răposatului Papă și ”Patriarh” al copților din Egipt, Shenuda, apărut la Editura Armos. În această lucrare, Shenuda consemnează credința Bisericii copte, a monofiziților, și menționează foarte limpede că nu crede în cele două firi, dupa întrupare, dumnezeiască și omenească, ale lui Hristos, în cele două voințe, dumnezeiască și omenească. Așadar, ceea ce se spune, anume că Biserica Ortodoxă, Sobornicească și Apostolească, și ”Bisericile” orientale ale monofiziților au aceeași credință, nu este adevărat, pentru că monofiziții răstălmăcesc cuvântul Sfântului Chiril al Alexandriei, care, referindu-se la Hristos, spune: ”o fire a lui Dumnezeu Cuvântul întrupată” Nu e vorba de o fire compusă ce nu are cum sa ne mantuiască, ci de doua firi ce ramân distincte după întrupare. Aceste noțiuni subtile nu pot fi înțelese de lumea monofizită-miazită – coptă, etiopiană, indiană, armeană sau siro-iacobită. Și din acest motiv ne confruntăm cu o problemă uriașă.
Prin urmare, pe temeiul spus mai sus, nu este posibil să acceptăm comuniunea, intercommunio, cu aceste grupări eretice, care nu sunt biserici, nici nu putem găsi o justificare, pentru acceptarea intercomuniunii cu ei, în faptul că această epocă contemporană plină de multe greutăți ne-ar impune să găsim locuri comune, să găsim ceea ce ne leagă, așa încât să depășim dificultățile dogmatice și să ajungem astfel la o falsă unitate. Aceasta, pentru că monofizitismul, chiar și în forma lui actuală [erezia conform careia Hristos are o singura fire compusa din cele doua firi dumnezeiasca si omeneasca-miafizitism], a lui Sever al Antiohiei, lezează Întruparea lui Dumnezeu Cuvântul, căci, dacă Dumnezeu Cuvântul nu s-a făcut Om desăvârșit, cum îl va mântui El pe om? În aceasta stă marele secret al acestei chestiuni, și marea taină. Dacă, așadar, negăm firea dumnezeiască și firea omenească, faptul că Hristos este Dumnezeu adevărat și Om adevărat, atunci negăm posibilitatea îndumnezeirii omului și mântuirea lui de către Dumnezeu. Din acest motiv, deci, consider că trebuie să fim foarte atenți când vorbim despre aceste lucruri. De aceea, singura cale dreaptă în abordarea acestor subiecte este să îi urmăm pe Sfinții și de Dumnezeu purtătorii Părinți, nu pe noi înșine, nu gândirea și judecata noastră, să îi urmăm pe Părinți, care sunt îndumnezeiți, adică vorbesc fiind în părtășie cu energia necreată a lui Dumnezeu. Și astfel ei păstrează și păzesc dreapta slăvire, adevărul care mântuiește, căci, luați aminte!, toate păcatele se iartă, toate, afară de erezie și de schismă – pe care nu le iartă nici sângele martiriului, după cum prevede dreptul nostru canonic. Prin urmare, e foarte serioasă problema, de aceea trebuie să o abordăm cu credincioșie și cu multă frică, iar nu cu ușurătate sau mânați de buna intenție de a comunica cu unii oameni, care oameni însă nu primesc Adevărul lui Dumnezeu, așa cum a fost el formulat de Sfântul Sinod al IV-lea Ecumenic.
Trebuie să spun că șarpele cel începător al răutății, diavolul, după prigoanele primelor secole, a găsit alte căi de ispitire, ca să îl dezorienteze pe om și să îl îndepărteze de mântuirea sa – anume, atât arianismul care atacă dumnezeirea lui Dumnezeu Cuvântul întrupat, cât și monofizitismul, monotelismul, monoenergismul, care lezează omenitatea Lui – țintind să nimicească șansa mântuirii omului și a îndumnezeirii lui, pentru că scopul omului nu este să devină un om mai bun, ci să devină dumnezeu după har, să se asemene lui Dumnezeu, să dobândească asemănarea cu Dumnezeu.
Tocmai din acest motiv consider că avem datoria să fim simpli și smeriți ucenici ai Sfinților și de Dumnezeu purtătorilor Părinți.

Părintele Matei Vulcănescu:
Vă mulțumesc foarte mult. Vă rog să transmiteți un mesaj poporului român care așteaptă cuvânt de la episcopii mărturisitori, în această criză duhovnicească în care ne aflăm.

Mitropolitul Serafim:
Mesajul pe care aș dori să îl transmit fraților din frumoasa țară a României, aflată sub acoperământul și binecuvântarea Maicii Domnului și sub cinstitul omofor al Preafericitului Părinte Patriarh Daniel și al Preasfințiților Ierarhi ai Bisericii surori a României, este un mesaj de unitate și dragoste. Și îi rog pe toți să se roage și pentru noi, cei din Grecia, care ne ducem lupta în condiții foarte grele și în vremuri problematice. Ceea ce trebuie să însuflețească inimile noastre, ale tuturor, este unitatea care se întemeiază pe Potirul comun, pe Euharistie, pe Trupul și Sângele lui Hristos, Care ne sfințește pe toți și ne face cetățeni ai Împărăției Cerurilor. Le doresc tuturor putere, luptă duhovnicească, sfințenie a vieții, iar Dumnezeul Păcii, al dragostei și al unității, să ne acopere și să ne păzească de orice ispită, de orice problemă și de orice purtare păcătoasă, pentru că doar așa vom avea cu toții fericirea de a trăi Împărăția Cerurilor cea neînserată, în care nu există, știți asta, discriminări, diferențe date de proveniențele naționale, de limbi, neamuri, ci toți ”cu o gură și cu o inimă” slăvesc pe Tatăl, pe Fiul și pe Preasfântul Duh.

Traducerea din limba greacă: Tatiana Petrache

calinp 20.04.2014 22:35:58

Da, ecumenism
 
Pentru cei care se sperie de cuvantul ecumenism si descriu prin el tot ce poate fi mai rau, rog a se citi
http://www.scribd.com/doc/134218659/...ntru-ecumenism
(pe scribd)
sau
https://mega.co.nz/#!0QpzlYTL!eIovgs...udeQG_RNbtF2L0
(link de download)

Dumnezeu vrea sa aiba o Biserica unita si universala, spre slava Lui, dar oamenii fac tot ce pot ca sa impiedice asta.

antoniap 20.04.2014 23:15:28

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557118)
Pentru cei care se sperie de cuvantul ecumenism si descriu prin el tot ce poate fi mai rau, rog a se citi
http://www.scribd.com/doc/134218659/...ntru-ecumenism
(pe scribd)
sau
https://mega.co.nz/#!0QpzlYTL!eIovgs...udeQG_RNbtF2L0
(link de download)

Dumnezeu vrea sa aiba o Biserica unita si universala, spre slava Lui, dar oamenii fac tot ce pot ca sa impiedice asta.

Cred ca trebuie sa facem un efort sa facem voia lui Dumnezeu pur si simplu, adica fara vorbe mari. Voia lui Dumnezeu se descopera unor asceti cu viata sfanta. Sa ne smerim si sa-i ascultam in primul rand pe ei. Problemele de credinta sunt delicate. Sa ne asiguram ca nu ascultam de om, ci de Dumnezeu. Insusi Sfantul Serafim de Sarov ne atentiona ca este important sa avem trezvie, caci necuratul cauta sa-i insele si pe cei alesi.

Sa luptam cu gandurile rele, iar cei care suntem ortodocsi sa cautam sa ne cunoastem credinta cu adevarat si abia apoi sa vedem daca e nevoie s-o ajustam in vreun fel sau nu. Atunci cand ni se ofera o ciorba, nu putem sa adaugam sare in ea inainte de a o gusta. Riscam sa n-o mai putem manca deloc. La fel se intampla si cu credinta noastrea ortodoxa. Cei care o cunosc bine nu simt nevoia s-o modifice cu nimic.

oaie_cugetatoare 21.04.2014 04:02:29

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557118)
Dumnezeu vrea sa aiba o Biserica unita si universala, spre slava Lui, dar oamenii fac tot ce pot ca sa impiedice asta.

Dumnezeu vrea ca omul sa se mantuiasca.Si ca omul sa faca acest lucru
corect, Dumnezeu a lasat si un "manual" de mantuire.
Acel manual se numeste Biserica Ortodoxa Apostolica.Iar invataturile Bisericii Ortodoxe Apostolice reprezinta etapele pe care orice om trebuie sa le parcurga pentru a-si salva sufletul.

Chestia asta a ecumenismului, "unitate in diversitate", este o miscare
politico-religioasa, inventata de om(la fel ca si Cruciadele).

Citat:

Pentru cei care se sperie de cuvantul ecumenism si descriu prin el tot ce poate fi mai rau, rog a se citi
urmatoarea carte:
http://www.librariasophia.ro/carti-E...m-so-6787.html( Se gaseste si pe net in format PDF)
http://atitudini.com/2011/04/apariti...os-din-grecia/

calinp 21.04.2014 13:44:45

AntoniaP zice:
Voia lui Dumnezeu se descopera unor asceti cu viata sfanta. Sa ne smerim si sa-i ascultam in primul rand pe ei. Problemele de credinta sunt delicate. Sa ne asiguram ca nu ascultam de om, ci de Dumnezeu.

Daca cercetati cu atentie, veti vedea ca exista asceti cu viata sfanta care sunt antiecumenisti si asceti cu viata sfanta ecumenisti. Si la o cercetare si mai atenta, se vede ca viata ascetilor antiecumenisti nu e chiar asa de sfanta cum pare. Ascultam de Dumnezeu daca ne luam dupa cine trebuie. Vorba Pr. Porfirie: mare ispita e indrumatorul fals.

Ecumenismul nu e ciorba, ci discernamant si nejudecarea aproapelui

Oaia cugetatoare:
Dumnezeu a lasat si un "manual" de mantuire. Acel manual se numeste Biserica Ortodoxa Apostolica

In Biserica Ortodoxa Apostolica exista destui care nu se mantuiesc. Ba unii in cele mai venerate pozitii, plini de slava din partea tututor. Si in afara Bisericii Ortodoxe Apostolice exista oameni care se mantuiesc. Depinde de ce asezarea sufletului fiecaruia, pe care o vede Dumnezeu.

Asta nu e o miscare inventata de om. Mai degraba sunt inventata multe domenii teologice (dreptul canonic, de exemplu) dezvoltate dupa ce crestinismul a devenit religie de stat si pline de compromisuri intre duhovnicie si politica vremii, desueta acum.

iustin10 21.04.2014 14:30:45

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557143)

Ecumenismul nu e ciorba, ci discernamant si nejudecarea aproapelui

In Biserica Ortodoxa Apostolica exista destui care nu se mantuiesc. Ba unii in cele mai venerate pozitii, plini de slava din partea tututor. Si in afara Bisericii Ortodoxe Apostolice exista oameni care se mantuiesc. Depinde de ce asezarea sufletului fiecaruia, pe care o vede Dumnezeu.

Frate,nici eu nu prea inteleg Ortodoxia si sunt dintre cei care ii spui , care nu se mantuiesc in ea, dar cu toate acestea ecumenismul mi se pare si mie o ciorba , mult prea sleita pentru a putea satura pe cineva.
Desi nu inteleg ortodoxia,si in unele critici asupra ei te aprob,totusi o respect,si stiu ca eu sunt idiot si nu o inteleg. Faptu ca eu nu o inteleg nu inseamna ca ea e imperfecta, ci ca eu sunt dus cu pluta.
Fiecare religie ar trebui sa se tina de ea insasi . Dialogul intre ele e oricum un dialog al surzilor. Numai Dumnezeu poate rezolva aceasta problema cand va crede El ,oamenii nu fac decat sa arate cat de mare e falia dintre noi.
Ne intelegem politicos in congrese,ne zambim, facem planuri de unificare ,dar apoi fiecare se intoarce la credinta sa.
Prefer o Ortodoxie care nu o inteleg,dar poate cu timpul voi patrunde macar la usile ei ,decat o ciorba de religii , care sa deplaseze accentual de la Dumnezaeu ,la omul atotputernic si atotunificator
Sunt de accord cu tine ca nu trebuie sa ne judecam pentru asta unii pe altii ,si sa ne uram.
Dar in rest,fiecare sa isi vada de drumul sau ,si sa ne intalnim sa ne zambim politicos si ireconciliabil prin congrese :)

antoniap 21.04.2014 14:47:10

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557143)
Daca cercetati cu atentie, veti vedea ca exista asceti cu viata sfanta care sunt antiecumenisti si asceti cu viata sfanta ecumenisti. Si la o cercetare si mai atenta, se vede ca viata ascetilor antiecumenisti nu e chiar asa de sfanta cum pare. Ascultam de Dumnezeu daca ne luam dupa cine trebuie. Vorba Pr. Porfirie: mare ispita e indrumatorul fals.


Exista clerici politic corecti, vrei sa spui. Nimic nou sub soare.
Si pe vremea Sfantului Marcu Evghenicul, multi incercau sa indemne oamenii simpli, cu ipocrizie, la iubire si la nejudecarea aproapelui pentru ca ei sa-si poata impune ideile lor. Totusi, Sfantul Marcu Evghenicul, desi era renumit pentru smerenia si blandetea sa, nu a acceptat sa iubeasca o invatatura de credinta gresita sub pretextul iubirii aproapelui.

http://www.impantokratoros.gr/E077871E.ro.aspx
Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557143)
Ecumenismul nu e ciorba, ci discernamant si nejudecarea aproapelui


Discernamantul este un Dar al Duhului Sfant. Un dar important, care se cultiva in mare smerenie. Nu e ceva care poate fi obtinut cu mijloace materiale. La polul opus se afla inselarea diavoleasca, atunci cand omul cauta sa inventeze noi religii, noi secte, producand dezbinare in cadrul Bisericii.

Pr. Arsenie Boca:

,,Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni, inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereasca Dumnezeu!




Ce este ecumenismul?

Ecumenismul s-a născut în sânul Protestantismului la începutului secolului al XX-lea, ca un efort de redobândire a unității pentru o lume protestantă împărțită în nenumărate grupări și ramificații. Ecumenismul nu are absolut nici o legătură cu ecumenicitatea și catolicitatea Bisericii, care este pe deplin păstrată, atât geografic cât și ecleziologic, în Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică, adică Biserica Ortodoxă, care continuă să creadă ceea ce a fost crezut "întotdeauna, pretutindeni și de către toți." Existența ereziilor nu neagă nici unitatea, nici ecumenicitatea și nici catolicitatea Bisericii. Biserica continuă să fie una și universală. Erezii și schisme ca "bisericile" "catolice" și protestante ale Apusului sau cele anti-calcedoniene ale Răsăritului nu sunt bisericile locale autentice și legitime ale acelor ținuturi; aceste biserici redobândesc unitatea și catolicitatea, devin adevărate biserici, doar atunci când sunt reintegrate în credința și viața Bisericii Ortodoxe Sobornicești (Catolice), care nu este doar adevărata Biserică, ci și singura Biserică. Prin urmare, de la bunul lui început și până în ziua de astăzi, așa-numitul "Conciliu Mondial al Bisericilor", ca vehicul (purtător) al ecumenismului protestante, este, într-un adevărat sens ecleziologic, un "Conciliu Mondial al ereziilor și schismelor." (Din concluziile conferintei teologice inter-ortodoxe "Ecumenismul: Origini. Asteptari. Demistificare" - 2004)



Bazele ecumenismului
Ecumenismul nu are nici o baza in traditia si istoria Bisericii Ortodoxe: nici un sfant ortodox nu a fost vreodata ecumenist, nu a participat la intalniri cu ereticii ca sa faca schimb de experienta, nu s-a rugat impreuna cu ereticii. Ba din contra, falsele "uniri" care s-au realizat in Istoria Ortodoxiei au fost anatemizate si cei care s-au opus tradarii au fost trecuti in randul sfintilor si cinstiti de poporul drept-credincios care nu s-a unit cu minciuna si a aparat dreapta si sfanta credinta ortodoxa cu pretul sangelui.
Canonul 45 al Sfintilor Apostoli
Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, sa se afuriseasca numai; Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca. - PIDALION (Carma Bisericii Ortodoxe)''


Sursa:

http://www.credo.ro/ecumenism.php

oaie_cugetatoare 21.04.2014 18:17:22

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557143)
In Biserica Ortodoxa Apostolica exista destui care nu se mantuiesc. Ba unii in cele mai venerate pozitii, plini de slava din partea tututor. Si in afara Bisericii Ortodoxe Apostolice exista oameni care se mantuiesc. Depinde de ce asezarea sufletului fiecaruia, pe care o vede Dumnezeu.

Faptele fara credinta moarte sunt, iar credinta fara fapte este moarta.
Adica pentru a te mantui mai trebuie sa pui in aplicare cele scrise in acel
"manual" al mantuirii, adica ce spune Biserica Ortodoxa Apostolica.
Biserica Ortodoxa are tot ce-i trebuie.Nu-i lipseste nimic.Nu mai trebuie
nimic in plus si nimic in minus.Este desavarsita
Ceea ce multi nu inteleg este ca Biserica Ortodoxa este Biserica lui Hristos
si nu are nimic de-a face cu activitatile omului. Nu omul a creat Biserica Ortodoxa, ci Hristos.Implicit Biserica Ortodoxa este lucrarea Sfintei Treimi.
Capul Bisericii Ortodoxe este insusi Hristos si nu un prelat(om).
Citat:

Asta nu e o miscare inventata de om.
Daca stau sa ma gandesc, s-ar putea sa ai dreptate .Omul e prea slab la
minte pentru a pune la cale asa ceva.Tatal Minciunii este arhitectul acestei miscari.
Ecumenismul a fost anatemizat:
http://www.youtube.com/watch?v=DpGvSS9-kNQ
Nu poti amesteca lumina cu intunericul, adevarul cu minciuna.

calinp 21.04.2014 23:00:41

iustin,
Nu stiu daca nu intelegi nimic din Ortodoxie, cum spui, dar am senzatia ca nu intelegi ce am zis. Iar daca tu zici ca nu te mantuiesti, nu are rost sa mai discutam. nici nu stii sa discuti, daca incepi cu mistouri pe net... crezi ca poti aborda asa teme teologice? Comentam pe forumul libertatea.ro si ne injuram acolo cat vrei

antoniap
nu, ci exista duhovnici sfinti chiar facatori de minuni (adevarate, nu din vorbe), si cu sufletul alaturi de miscarea care se numeste ecumenism.
dimpotriva, toti cei care s-au lansat in critici dure impotriva ecumenismului au doar o faima gaunoasa, din care nu poti alege nimic trainic.
Nu poate fi pastrata catolicitatea "geografic" de Ortodoxie, cum zice acea conferinta.

Toti sfintii ortodocsi dintotdeauna au fost ecumenist, altfel nu ar fi fost sfinti. Mai citeste patrologie. Ecumenismul nu inseamna rugaciunea impreuna cu cei de alte credinte, ar fi necanonic. Cine a spus asa ceva? Sau poate te referi la un ecumenism din perspectiva neortodocsilor, dar aia e treaba lor.

oaie cugetatoare
capul Bisericii Ortodoxe e Hristos si cu toate astea nu toti ortodocsii se mantuiesc si nu toti neortodocsii merg in iad
referitor la anatema, in primul rand, din putinul pe care il inteleg, am senzatia ca se refera la ecumenism ca sincretism, ceea ce e foarte diferit de ecumenismul adevarat. Apoi, e o anatema cam hazardata: cineva ar intelege ca unul din grecia a anatemizat tot sinodul BOR, de pilda. Si nu spune in ce calitate reia el anatemele date nestorienilor sau monofizitilor, e cam grandoman, cred ca omul nu stie ce vorbeste. E un gest cam caraghios dupa parerea mea, vorbe goale. Cititi canoanele si veti vedea cat de maimutoi pot fi uneori episcopii: aproape toate aberatiile sunt prevazute in canoane despre ei, tocmai fiindca sfintii parinti au stiut ca starea de episcop nu ofera nici o garantie pentru duhovnicie. Se lega mai tare anatema daca o rostea mitica dragomir - atunci ma temeam mai mult decat de acest farseur prostut.

oaie_cugetatoare 21.04.2014 23:38:07

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557180)
capul Bisericii Ortodoxe e Hristos si cu toate astea nu toti ortodocsii se mantuiesc

Pai daca nu respecta Sfanta Scriptura, normal ca nu se mantuiesc.
Insa Ortodoxia este singura modalitate care iti da acces la mantuire.
Restul depinde de tine.
Citat:

si nu toti neortodocsii merg in iad
Aici cred ca va trebui sa-l intrebi personal pe Dumnezeu. Insa un lucru este
cert:in acest caz esti lipsit de Taina Botezului, Taina Mirungerii, Taina Pocaintei, Taina Impartasaniei, Taina Sfantului Maslu.Ori prin acestea il ai pe Hristos in chip tainic in inima ta. Fara aceste taine nu-l ai.
Ori daca nu-l ai pe Hristos, atunci pe cine il ai ?

Citat:

referitor la anatema, in primul rand, din putinul pe care il inteleg, am senzatia ca se refera la ecumenism ca sincretism, ceea ce e foarte diferit de ecumenismul adevarat
Argumenteaza.

Citat:

Apoi, e o anatema cam hazardata: cineva ar intelege ca unul din grecia a anatemizat tot sinodul BOR, de pilda.
Asta e problema celui ce intelege acest lucru.Ortodoxia nu a fost inventata
de om.Ortodoxia este calea dreapta, aleasa si aratata de Dumnezeu.
Daca cineva fiind ortodox nu lucreaza in spiritul ortodoxiei, atunci e problema lui si va da socoteala pentru acest lucru.

Citat:

Si nu spune in ce calitate reia el anatemele date nestorienilor sau monofizitilor, e cam grandoman, cred ca omul nu stie ce vorbeste. E un gest cam caraghios dupa parerea mea, vorbe goale.
Ceea ce zice acolo, este o marturie a sa. Acel preot a fost hirotonit (Taina
Hirtoniei) si a primit invatatura cea dreapta si luminata de la Duhul Sfant.
Ce spune acolo acel prelat, ii dicteaza atat constiinta cat si obligatia de a
marturisi adevarul

Citat:

Cititi canoanele si veti vedea cat de maimutoi pot fi uneori episcopii: aproape toate aberatiile sunt prevazute in canoane despre ei, tocmai fiindca sfintii parinti au stiut ca starea de episcop nu ofera nici o garantie pentru duhovnicie.
Nu poti sa citesti canoanele si sa le interpretezi daca nu ai asupra ta
harul Duhului Sfant. Cei care au scris acele canoane , nu au fost oameni
simpli, au avut Har de la Duhul Sfant. Numai cine are Har de la
Duhul Sfant poate interpreta corect, ceva scris, de catre altcineva care a avut Duhul Sfant.

De obicei sectarii vin iau ceva ce le convine din Scriptura si ce nu le convine
ignora sau incearca sa gaseasca explicatii cat mai fantasmagorice.

Citat:

Se lega mai tare anatema daca o rostea mitica dragomir - atunci ma temeam mai mult decat de acest farseur prostut.
Dar tu de unde il cunosti asa de bine, astfel incat sa-i atribui asemenea
epitete ?

antoniap 21.04.2014 23:47:36

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557180)

antoniap
nu, ci exista duhovnici sfinti chiar facatori de minuni (adevarate, nu din vorbe), si cu sufletul alaturi de miscarea care se numeste ecumenism.
dimpotriva, toti cei care s-au lansat in critici dure impotriva ecumenismului au doar o faima gaunoasa, din care nu poti alege nimic trainic.
Nu poate fi pastrata catolicitatea "geografic" de Ortodoxie, cum zice acea conferinta.

Toti sfintii ortodocsi dintotdeauna au fost ecumenist, altfel nu ar fi fost sfinti. Mai citeste patrologie. Ecumenismul nu inseamna rugaciunea impreuna cu cei de alte credinte, ar fi necanonic. Cine a spus asa ceva? Sau poate te referi la un ecumenism din perspectiva neortodocsilor, dar aia e treaba lor.

Sa apelam la dictionar:
ECUMENÍSM n. Mișcare religioasă ce urmărește scopul de a unifica toate bisericile creștine. /<fr. oecuménisme

ECUMENÍSM (‹ fr.) s. n. Mișcare de refacere a unității universale a Bisericilor creștine, cu respectarea autonomiei lor, pe calea acordurilor și a dialogului teologic. Începuturile e. sunt legate de încercările protestanților din sec. 16 de a intra în relații cu Bisericile istorice tradiționale. La originea e. contemporan se află Conferința Mondială a Misiunilor, reunind mai multe biserici protestante (Edinburgh, 1910). Această mișcare este coordonată de Consiliul Ecumenic al Bisericilor (World Council of Churches).

calinp 22.04.2014 00:06:16

antoniap
nu stiu ce dictionar e acela. eu ma refer la ecumenism in sensul de miscare de apropiere fata de cei de alte culte, ca si fata de pagani, de altfel. toti sfintii parinti au facut asta, doar ca ei cu mare succes - atragand la adevar oameni particulari si comunitati intregi. De pilda, Sf Fotie, care avea Occidentul tot cu Filioque, ca acum, dar i-a facut ortodocsi, fara sa le zica fatalai ca sunt barbieriti, de pilda, cum fac niste mari barbosi de acum.

oaie cugetatoare
Poti sa Il ai si fara taine - istoria bisericii o arata. De pilda, cei 40 de mucenici.
Ce sa argumentez - asa zice el in greceste, daca poti urmari. dar ecumenismul nu inseamna sincretism ci disponibilitate de dialog.
Nu poate ramane asa, in aer, sa anatemizeze el pe ocolite sinodul BOR. Si aceia sunt tot hirotoniti. Nu e un concurs care anatemizeaza mai tare. Asta e la tara, cu babele la gard.
Canoanele sunt publicate si se pot citi. Daca nu avem duh nici sa citim asta, despre ce mai putem vorbi? Oricum, mai mari insulte la adresa ierarhiei bisericesti ca in cazul antiecumenismului nu am vazut.
Sa zicem ca ma fac si eu preot si a doua zi ies in fata si anatemizez patriarhii rusiei si bulgariei, ca vreau eu - si mai adaug si toti ereticii din secolele III-IV, asa, pentru efect. Cum se poate califica asa ceva?

oaie_cugetatoare 22.04.2014 00:25:35

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557193)
Poti sa Il ai si fara taine - istoria bisericii o arata. De pilda, cei 40 de mucenici.

Nope.Aceia au primit botezul muceniciei(botezul sangelui si al jertfei) si
in momentul ala au devenit ortodocsi.

Citat:

Ce sa argumentez - asa zice el in greceste, daca poti urmari. dar ecumenismul nu inseamna sincretism ci disponibilitate de dialog.
Scopul dialogului fiind acela de a...?
Citat:

Nu poate ramane asa, in aer, sa anatemizeze el pe ocolite sinodul BOR. Si aceia sunt tot hirotoniti.
Dar acel prelat a anatemizat ecumenismul.Restul sunt efecte.

Citat:

Canoanele sunt publicate si se pot citi. Daca nu avem duh nici sa citim asta, despre ce mai putem vorbi?
Se pot doar citi.Insa iti trebuie cineva(preot) ca sa le intelegi si sa le aplici pentru fiecare om in parte.

Citat:

Oricum, mai mari insulte la adresa ierarhiei bisericesti ca in cazul antiecumenismului nu am vazut.
Dezvolta.

Citat:

Sa zicem ca ma fac si eu preot si a doua zi ies in fata si anatemizez patriarhii rusiei si bulgariei, ca vreau eu - si mai adaug si toti ereticii din secolele III-IV, asa, pentru efect. Cum se poate califica asa ceva?
Daca te faci preot o sa trebuiasca sa faci ascultare de cel care ti-e superior.
Ori in cazul acela, cel care anatemiza era un arhiereu(face parte din conducerea clerului).
O astfel de functie implica o mare raspundere, si nici un prelat care are astfel de functie nu face astfel de declaratii bombastice si la intamplare.

Atentie, insa si in cazul unui preot, trebuie sa faci ascultare, atat timp cat
ceea ce ti se impune nu contravine invataturii ortodoxe.

calinp 22.04.2014 00:42:51

oaie cugetatoare

chiar si cu logica ta: unii traiesc eretici si dupa moarte sunt ortodocsi, deci se poate

de a rezolva niste dezbinari intre cei care se inchina lui Hristos, de pilda

prelatul a anatemizat cam riscant

noi atunci la ce ne raportam si ce vorbim, daca nu avem preotul langa noi mereu? Si intre preoti e o diversitate exact ca intre toti oamenii

n-ai decat sa te uiti pe site-urile fanaticilor antiecumenism sa vezi ce e la gura lor. Si intotdeauna, impotriva episcopilor. halal ascultare, respect pentru ierarhie, ca sa nu mai zic de duh crestin!

cati episcopi eretici nu au fost, chiar in veacurile de glorie a bisericii! erau unii episcopi iconoclasti specializati in lovituri cu piciorul in capul episcopilor iconoduli, asa, ca la k1 astazi... ascultarea in ierarhie nu are nimic comun cu ascultarea de tipul patericului. Si trebuie sa nu te sminteasca nici un fel de pacat sau lucru urat pe care l-ar face un episcop. Pentru ca e posibil orice, mai ales in vremurile astea.

oaie_cugetatoare 22.04.2014 00:56:40

Citat:

În prealabil postat de calinp (Post 557198)
oaie cugetatoare
chiar si cu logica ta: unii traiesc eretici si dupa moarte sunt ortodocsi, deci se poate

Inainte de moarte devin ortodocsi(cand primesc botezul mucenicei).In momentul in care au ales martiriul pentru Hristos.
Una este sa-ti puna cineva sabia la gat si te intrebe daca te lepezi de Hristos sau nu ? (adica sa primesti botezul muceniciei)
Si alta este sa mori pe cale naturala, nebotezat, nespovedit, neimpartasit.
(exemplu:nu esti ortodox si mori intr-un accident de avion)
In al doilea caz, mori strain de Hristos.

Ce ai dat tu(exemplul celor 40 de mucenici), este cazul particular, ori noi vorbim de cazul general.Nu putem amesteca borcanele(cum face ecumenismul).Borcanul cu cazul general este un borcan si borcanul cu cazuri particulare este al doilea borcan.Sunt doua borcane diferite.
Citat:

de a rezolva niste dezbinari intre cei care se inchina lui Hristos, de pilda
Pai si care ar fi acele dezbinari ?


Ora este GMT +3. Ora este acum 07:43:49.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.