Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Nume anticrestine (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=5204)

fllorina 30.12.2008 20:13:22

Nume anticrestine
 
Pe un alt forum, un parinte a scris:

Isabela sau Izabela

Cu toată înțelegerea și părerea de rău pentru cele care au primit un asemenea nume, trebuie să spunem că acesta nu este creștinesc, ci dimpotrivă.
În Dicționarul enciclopedic al numelor de botez... de Tatiana Petrache, o lucrare de altfel excepțională, se face afirmația că ar veni de la Elisabeta. Afirmația este falsă, fiind o justificare occidentală pentru un nume altfel rușinos. De ce este o afirmație falsă? Pentru că în Sfintele Scripturi în greaca veche se face o deosebire evidentă între cele două nume. Elisabet (ca în, de pildă, Luca 1.57), este limpede alt nume decât Iezabel (ca în III Regi 20.5 sau 21.5, după versiunea românească). Numele de Izabel(a) era un nume de slăvire a lui Bel sau Baal, domnul demonilor. În Vechiul Testament se arată cum Izabela, fiica lui Etbaal, regele Sidonului (de asemenea închinător la Baal), a atras pe Ahab în rătăcire, făcându-l să se ânchine lui Baal și ucigând pe toți proorocii lui Dumnezeu, în afară de Ilie. A luptat împotriva lui Dumnezeu până la sfârșitul vieții ei.
Românii nu au folosit niciodată un asemenea nume până când unii s-au îndepărtat de Dumnezeu și l-au preluat din Apus, unde sunt tot felul de nume cu totul anti-creștinești, printre care și acesta.

Lilith
Cu sau fără "h" final (care oricum nu se pronunță), numele, occidental, este conform tradiției apusene numele unui demon-"femeie" care l-ar fi sedus pe Adam. Fără a insista mai mult asupra ideii, este de reținut că Lilith este nume de demon, de drac.
Din nefericire, am cunoscut un caz în care părinții, snobi, voiau să dea fetiței lor acest nume, crezând că este o formă apuseană (deci "cool") pentru românescul Lili.
Cu toate că la noi încă nu a pătruns, numele este tot mai răspândit în Apus, alături de alte nume de aceeași factură.

nelamuritul 30.12.2008 20:19:02

"anticrestin" imi pare pretentios...mai degraba ne crestin... daca vom avea o mucenita izabela o sa fie crestin...de ce anticrestin?!

fllorina 30.12.2008 20:20:33

Si te vei ruga sfintei "satan este dumnezeu"?

Am vazut ca Mantuitorul a schimbat numele multora. Citeam intr-o carte de canoane ca la casatorie, calugarie si horotonie se poate schimba numele de botez pt ca omul incepe o viata noua.

fllorina 30.12.2008 20:22:06

Si te vei ruga sfintei "satan este dumnezeu"?

Am vazut ca Mantuitorul a schimbat numele multora. Citeam intr-o carte de canoane ca la casatorie, calugarie si hirotonie se poate schimba numele de botez pt ca omul incepe o viata noua.

geo.nektarios 30.12.2008 20:31:14

Citat:

În prealabil postat de fllorina (Post 106519)
Si te vei ruga sfintei "satan este dumnezeu"?

Am vazut ca Mantuitorul a schimbat numele multora. Citeam intr-o carte de canoane ca la casatorie, calugarie si hirotonie se poate schimba numele de botez pt ca omul incepe o viata noua.

...si este CONSACRAT prin TUNDERE de catre un CLERIC (fie preot sau Ierarh) intr-o slujire numai si pentru Dumnezeu!

nelamuritul 30.12.2008 20:38:57

cred ca existe destule nume care intr-o limba suna de bine in alta de rau...

patinina34 30.12.2008 20:40:56

Isabela sau Izabela

Cu toată înțelegerea și părerea de rău pentru cele care au primit un asemenea nume, trebuie să spunem că acesta nu este creștinesc, ci dimpotrivă.
În Dicționarul enciclopedic al numelor de botez... de Tatiana Petrache, o lucrare de altfel excepțională, se face afirmația că ar veni de la Elisabeta. Afirmația este falsă, fiind o justificare occidentală pentru un nume altfel rușinos. De ce este o afirmație falsă? Pentru că în Sfintele Scripturi în greaca veche se face o deosebire evidentă între cele două nume. Elisabet (ca în, de pildă, Luca 1.57), este limpede alt nume decât Iezabel (ca în III Regi 20.5 sau 21.5, după versiunea românească). Numele de Izabel(a) era un nume de slăvire a lui Bel sau Baal, domnul demonilor. În Vechiul Testament se arată cum Izabela, fiica lui Etbaal, regele Sidonului (de asemenea închinător la Baal), a atras pe Ahab în rătăcire, făcându-l să se ânchine lui Baal și ucigând pe toți proorocii lui Dumnezeu, în afară de Ilie. A luptat împotriva lui Dumnezeu până la sfârșitul vieții ei.
Românii nu au folosit niciodată un asemenea nume până când unii s-au îndepărtat de Dumnezeu și l-au preluat din Apus, unde sunt tot felul de nume cu totul anti-creștinești, printre care și acesta.


Florina - uite si alte semnificatii pe care le are acest nume:
Isabela = Isabella
Isa= vine de la Elisabeta
Bella= frumoasa
si este foarte frecvent in limba italiana.
Traducerea ar fii Elisabeta cea frumoasa, considerat un nume catolic sfant.

TRADUCERILE NU SE FAC NICIOADATA cuvint=cuvint.

Citat:
Iezabel (ca în III Regi 20.5 sau 21.5, după versiunea românească). Numele de Izabel(a) era un nume de slăvire a lui Bel sau Baal, domnul demonilor. În Vechiul Testament se arată cum Izabela, fiica lui Etbaal, regele Sidonului (de asemenea închinător la Baal), a atras pe Ahab în rătăcire, făcându-l să se ânchine lui Baal și ucigând pe toți proorocii lui Dumnezeu, în afară de Ilie. A luptat împotriva lui Dumnezeu până la sfârșitul vieții ei.

Am controlat cu Biblia in limba italiana a sotului: este o biblie catolica, poate e modificata, nu stiu eu, habar n-am sa fiu sincera, insa am gasit ca: numele Izabel(a) din versiunea noastra(cea citata de tine) este doar Baal.
Deci iata cum in alte culturi, acest nume are o semnificatie placuta si frumosa.
Care o fii cea adevarata?

nelamuritul 30.12.2008 20:49:46

oricum florina ne bucuram daca ne ziceai de la inceput explicatia...
se poate schimba numele la canonizare????

studentu 30.12.2008 21:10:29

ca veni vorba de versiuni la Biblie....vreau sa invat greaca veche...sugestii,opinii?(astept in special de la competenti...geo si care a mai avut tangente cu ea...)

tigerAvalo9 30.12.2008 21:17:05

Scuza-ma dar nu inteleg ce vrei sa ne arati,de parca acei copii si-au pus nume singuri sau au vreo vina.Daca eu ii pun numele copilului meu Fernando,nu este nimic rau,nu conteaza numele,haina ci sufletul,credeti ca daca pe copil il cheama Petru sau pe fetita Maria va fi credincioasa ?Eu mereu am contestat astfel de gandiri si sincer sa fiu ,cand eram mai mic mereu vreiam sa ma cheme Max,Fernando,Bill,Tom,Mike pentru ca imi placeau numele.Numele nu trebuie sa fie ceva care sa arate ceva ci doar un cod de identificare cu care-l identifici in viata de zi cu zi.Daca pe cineva il cheama Lui Fernando sau Mike si sta in Romania credeti ca nu poate fi cu credinta ?NU CONTEAZA NUMELE CI SUFLETUL!!!!!!!!!

anonim-anonim 02.11.2010 21:06:55

Citat:

În prealabil postat de fllorina (Post 106513)
Pe un alt forum, un parinte a scris:

Isabela sau Izabela

Cu toată înțelegerea și părerea de rău pentru cele care au primit un asemenea nume, trebuie să spunem că acesta nu este creștinesc, ci dimpotrivă.
În Dicționarul enciclopedic al numelor de botez... de Tatiana Petrache, o lucrare de altfel excepțională, se face afirmația că ar veni de la Elisabeta. Afirmația este falsă, fiind o justificare occidentală pentru un nume altfel rușinos. De ce este o afirmație falsă? Pentru că în Sfintele Scripturi în greaca veche se face o deosebire evidentă între cele două nume. Elisabet (ca în, de pildă, Luca 1.57), este limpede alt nume decât Iezabel (ca în III Regi 20.5 sau 21.5, după versiunea românească). Numele de Izabel(a) era un nume de slăvire a lui Bel sau Baal, domnul demonilor. În Vechiul Testament se arată cum Izabela, fiica lui Etbaal, regele Sidonului (de asemenea închinător la Baal), a atras pe Ahab în rătăcire, făcându-l să se ânchine lui Baal și ucigând pe toți proorocii lui Dumnezeu, în afară de Ilie. A luptat împotriva lui Dumnezeu până la sfârșitul vieții ei.
Românii nu au folosit niciodată un asemenea nume până când unii s-au îndepărtat de Dumnezeu și l-au preluat din Apus, unde sunt tot felul de nume cu totul anti-creștinești, printre care și acesta.

Lilith
Cu sau fără "h" final (care oricum nu se pronunță), numele, occidental, este conform tradiției apusene numele unui demon-"femeie" care l-ar fi sedus pe Adam. Fără a insista mai mult asupra ideii, este de reținut că Lilith este nume de demon, de drac.
Din nefericire, am cunoscut un caz în care părinții, snobi, voiau să dea fetiței lor acest nume, crezând că este o formă apuseană (deci "cool") pentru românescul Lili.
Cu toate că la noi încă nu a pătruns, numele este tot mai răspândit în Apus, alături de alte nume de aceeași factură.

ca sa fiu sincera acest subiect mi se pare o mare prostie!nu esti mai crestin daca ai un nume crestin!NUMELE nu te face un crestin mai bun!Sunt mandra de numele meu desi tu incerci sa ne faci pe noi toti sa credem(cei cu astfel de nume)ca ar trebui sa ne fie rusine!Numele de Isabela e foarte frumos,e nume de printesa,multora le place si sunt multe persoane cu nume de Lili si nu poti sa vii tu si sa spui:vai....numele tau nu stiu ce!Nu e vina noastra ca ne chemam asa!E doar un cuvant scris pe un act si pe care il folosesc altii zilnic ca sa te identifice!A spus vreodata Dumnezeu ceva de nume crestine si nume necrestine?Daca chiar ai fi un adevarat crestin adevarat nu ar trebuie sa spui astfel de chestii care poate pe altii ii deranjeaza desi stii asta foarte bine!Nu ar trebui sa te intereseze de capra vecinului!Sau de ciorba altuia!As accepta ce ai spus doar daca ar scrie in biblie ca Dumnezeu ne diferentiaza dupa ce nume avem!Cu ce te avantajeaza un nume mai crestin atunci cand conteaza doar sufletul!Daca sufletul e gol nu mai e important numele!Degeaba insisti cu treaba asta!Subiect de doi bani!PUNCT!

Ovidiu Vasile Pop 02.11.2010 21:33:18

Citat:

În prealabil postat de fllorina (Post 106513)
Pe un alt forum, un parinte a scris:

Isabela sau Izabela

Cu toată înțelegerea și părerea de rău pentru cele care au primit un asemenea nume, trebuie să spunem că acesta nu este creștinesc, ci dimpotrivă.
În Dicționarul enciclopedic al numelor de botez... de Tatiana Petrache, o lucrare de altfel excepțională, se face afirmația că ar veni de la Elisabeta. Afirmația este falsă, fiind o justificare occidentală pentru un nume altfel rușinos. De ce este o afirmație falsă? Pentru că în Sfintele Scripturi în greaca veche se face o deosebire evidentă între cele două nume. Elisabet (ca în, de pildă, Luca 1.57), este limpede alt nume decât Iezabel (ca în III Regi 20.5 sau 21.5, după versiunea românească). Numele de Izabel(a) era un nume de slăvire a lui Bel sau Baal, domnul demonilor. În Vechiul Testament se arată cum Izabela, fiica lui Etbaal, regele Sidonului (de asemenea închinător la Baal), a atras pe Ahab în rătăcire, făcându-l să se ânchine lui Baal și ucigând pe toți proorocii lui Dumnezeu, în afară de Ilie. A luptat împotriva lui Dumnezeu până la sfârșitul vieții ei.
Românii nu au folosit niciodată un asemenea nume până când unii s-au îndepărtat de Dumnezeu și l-au preluat din Apus, unde sunt tot felul de nume cu totul anti-creștinești, printre care și acesta.

Lilith
Cu sau fără "h" final (care oricum nu se pronunță), numele, occidental, este conform tradiției apusene numele unui demon-"femeie" care l-ar fi sedus pe Adam. Fără a insista mai mult asupra ideii, este de reținut că Lilith este nume de demon, de drac.
Din nefericire, am cunoscut un caz în care părinții, snobi, voiau să dea fetiței lor acest nume, crezând că este o formă apuseană (deci "cool") pentru românescul Lili.
Cu toate că la noi încă nu a pătruns, numele este tot mai răspândit în Apus, alături de alte nume de aceeași factură.

Ufff !...oare nu te-ai gandit ca se vor simti ofensate cele care poarta acest nume?...Crezi ca ele nu pot fi bune crestine? Sper sa nu ia nimeni in serios ...Doamne ajuta!

costel 03.11.2010 12:54:33

Sa nu facem o tragedie din asta. Sunt atat de multe persoane care desi poarta nume de sfinti, nu au nicio legatura cu ei. Sa ne fie clar, fara legatura cu ei, simplul fapt ca purtam un nume de sfant, nu ne este de folos.

Dar si sunt si persoane care nu au nume de sfinti si sunt in continua crestere in Hristos. Asa ca mai castigati sunt cei din urma.

Izabelle 07.07.2014 12:18:18

Despre nume
 
Vin si eu cu o mica completare, chiar daca subiectul a fost discutat cu ani in urma, dar inca apare la cautari, in momentul in care scrii numele de Izabelle.
Vorbiti de nume necrestin ca si cum e o mare tragedie si ca numele te poate mantui sau condamna. Vreau doar sa intreb : Santa Isabel a Frantei e mai putin Sfanta daca are acest nume? Si da, este catolica, dar si catolicii sunt CRESTINI. Sfanta se sarbatoreste pe 26 feb.
Eu ma numesc Izabelle si mi se pare cel mai frumos nume, el insemnand totodata promisiunea lui Dumnezeu .
P.S. Mi-am intrebat si duhovnicul ( crestin-ortodox) referitor la numele acesta si mi-a raspuns ca semnifica zeita

Corinusha 07.07.2014 13:24:50

Izabelle, ai un nume superb, unu din numele care e pe lista de eventuale viitoare nume pentru copil daca va fi fetita. De altfel, imi place si Lili(TH) si, de fapt, imi plac multe nume straine. De baieti imi plac Max, Mark, Alex. Imi place enorm si numele de Yasmin/Yasmina, Kathy si multe altele care nu au nici o legatura cu numele se Sfini sau cu numele romanesti.

Pe mine ca cheama si Mariana; trebuia din cauza numelui sa fim mai crestina ca alte persoane care nu au nume de Sfinti? Am nume de Sfanta, si nu sunt nici pe departe o sfanta.

Patrie si Credinta 07.07.2014 13:33:57

Si mai multi mari sfinti ai Bisericii ii chema Isidor("dar al lui Isis"), sau Apollo si Amon. Daca ei nu au avut o problema cu numele, nu vad de ce ar trebui sa avem noi.

P.s.: Vezi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_fallacy si http://en.wikipedia.org/wiki/Etymological_fallacy

CristianR 07.07.2014 13:49:28

Există două tendințe în privința numelor date copiilor în ultima vreme: una care preferă nume străine (Mirco, Ianik, Erik ș.a.m.d.), alta care redescoperă frumusețea numelor românești: Tudor, Ștefan, Andrei, Ana, Ileana ș.a.m.d.

Cred că numele trebuie să spună ceva despre cel care îl poartă. De exemplu, ce naționalitate este, mai ales că mulți vor pleca în străinătate când vor deveni adulți, iar un nume străin va contribui, și el, la pierderea rădăcinilor.

Unele nume nu ne plac din cauza celor care le poartă. Altele, tocmai din această pricină ne plac. Cred că cel care-l poartă poate face ca un nume să fie frumos sau urât.

Parascheva16 08.07.2014 15:35:48

Conteaza ce nume ii punem copilului. Daca sotii sunt ortodocsi, ii vor pune copilului un nume de sfant. Asta nu inseamna ca un copil, cu un nume ne crestin, care provine dintr-o familie necredincioasa nu se poate mantui. Doar sa nu plece mama de la premiza ca omul sfinteste numele, caci asa promite indirect ca copilul ei o sa ajunga sfant.

Ne crestin este sa punem copilului mai multe nume de botez, caci copilul este o persoana, deci un nume. Insa, multi dintre noi avem doua prenume, folosind doar unul, sau ambele.

Sa nu uitam ca sunt Sfinti Ortodocsi (nu ma intereseaza de catolici) si in Occident. De exemplu Rupert(in engleza Robert) este un Sfant german, ortodox. Eduard (Edward) este un Sfant ortodox din Anglia. Unele parohii din disapora (mai ales cele din Europa de Vest), au ca hram un Sfant ortodox din tara respectiva si un Sfant din Romania si sarbatoresc si Sfintii din acea tara, care sunt au fost uitati de nativii tarii respective.

Izabella, Isabella nu m-a dus niciodata cu gandul la Bal. In Vest numele prescurtat este Bella, care inseamna frumoasa.

Sa nu uitam ca romanii au multe nume de Sfinti greci sau slavi, desi si noi avem Sfintii nostrii stra-romani sau daco-romani.
De exemplu.
Sfantul Dionisie Exiguul (Smeritul) (Dionysius Exiguus). Cati romani poarta numele acesta? Si nu e un Sfant oarecare. Sf. Dionysius Exiguus este cel care a "marcat cultura universala prin asezarea numararii anilor incepand cu Hristos". Mai intalnim acest nume la monahi si atat. Si nu e singurul mare Sfant stra-roman.
Sau Sf.Apostol Andronic, cel care a increstinat Crisana.

Patrie si Credinta 08.07.2014 17:11:21

Sau Patrick, sau Edmund.

tabitha 08.07.2014 21:25:33

----------

ioana3 09.07.2014 16:49:21

La biserica la care merg, preotul ne-a spus ca e bine sa punem nume de sfinti copiilor nostri pt ca acestia ii protejeaza si le sunt si modele de viata, dar tot el a spus citand nu stiu pe cine, ca daca numele nostru nu corespunde unui sfant din calendar, sa-l facem noi sfant prin viata noastra!

Parascheva16 09.08.2014 11:51:20

Ieromonahul Petru, de la teologie.net, a scris cateva articole pe tema aceasta si a facut si un sinaxar neoficial a Sfintilor ortodocsi din Apus.
Daca o sa intalniti pe cineva cu numele mai neobisnuite ca Afrodita sau Aurelian, sa stiti ca sunt nume de Sfinti ortodocsi.

Despre numele de botez. Există nume €œcreștine€ și €œnecreștine€?
Întrebare: Părinte Petru, vă rog să explicați de ce unii preoți din Moldova nu vor să boteze cu nume precum Mihaela, Florin, Ovidiu, Lilia ș.a.? Este adevărat că persoanele care nu primesc nume de Sfinți nu au Înger Păzitor și dacă au nume necreștinești trebuie să și le schimbe pentru a fi pomeniți la slujbă?
Răspuns: Consider această problemă drept una foarte dureroasă pentru Biserica Ortodoxă în general, și pentru cea din Moldova în particular, pentru că din cauza modei de a pune copiilor nume exotice, dar și a inculturii unor preoți, copiii ajung să sufere un anumit disconfort sau chiar o traumă psihologică atunci când li se spune că nu pot fi pomeniți la slujbe cu un anumit nume sau că nu ar avea €žînger păzitor€. Și ca să elucidăm această problemă, voi încerca să o abordez sistematic, în câteva puncte. Totodată, menționez că subiectul nu ține numai de teologie, ci și de lingvistică, istorie și chiar de cultură generală.


1. Numele în general este mai mult decât un apelativ sau un cod alfabetic personal (analogic cu codul numeric personal). Teoretic, omul poate purta orice nume (dorit de el sau de părinții lui), dar trebuie să fim conștienți că acesta va fi purtat toată viața și chiar dincolo de această viață, și va crește sau va scădea în popularitate odată cu persoana care poartă acel nume. De aceea numele nu trebuie pus la întâmplare sau schimonosit după bunul plac, pentru că el se identifică cu persoana care-l poartă.

2. Primii creștini €ždintre neamuri€ (adică non-iudeii) purtau nume păgâne, iar la botez acestea nu erau schimbate pentru că supra-numele de €žcreștin” sfințea €žnumele mic / prenumele€, oricare ar fi fost acesta. Sfântul Mucenic Dimitrie (Î”Î·ÎŒÎźÏ„ÏÎčÎżÏ‚), de exemplu, purta numele unei zeități păgâne (Demetrius), dar și-a păstrat acest nume și după botez, iar prin viața, și mai ales moartea sa (martirică), a sfințit acest nume atât de iubit astăzi de noi. Aceeași situație o avem și la Sfântul Dionisie, iar exemplul este valabil pentru multe alte sute și mii de sfinți din primele veacuri, care nici nu aveau cum și de unde să împrumute doar nume de sfinți. Culmea e că uneori, chiar dacă la botez numele erau schimbate, Biserica continua să-i pomenească după numele lor vechi păgâne, considerate astăzi nume de sfinți. Așa este cazul Sfântului Kneaz Vladimir, botezat Vasile sau a Sfintei Kneaghine Olga, botezată Elena.

3. Totuși, de prin secolele IV-V, se observă tendința de a pune copiilor de creștini doar nume de sfinți, dar tendința nu a devenit niciodată o regulă general valabilă, ci doar un sfat. În unele medii creștine, printre care se numără și Rusia Țaristă de până la 1917, numele erau puse de obicei după calendar, conform datei nașterii sau botezului și nu de puține ori era ales chiar de preot. Iată de ce rușii au foarte multe nume care în România sau Grecia sunt considerate exclusiv călugărești (Maxim, Vitalie, Ghenadie ș.a.). În alte țări sau regiuni era obiceiul de a da copiilor numele unor rude sau personalități ale neamului (Traian, Cezar €“ la latini), fiind acceptate și nume populare (Mircea, Radu, Neagu/Neagoe, Doina €“ la români; Ruslan, Igor, Oleg €“ la ruși) sau nume de flori (Viorel, Viorica ș.a. €“ la români). O parte din aceste nume, atât de la români cât și de la ruși, au ajuns și în calendar, iar unele (încă) nu.


Complet aici:

http://www.teologie.net/2011/08/24/n...otez-crestine/

Parascheva16 09.08.2014 11:53:21

Iarăși despre numele de botez. Un scurt Sinaxar al Sfinților ortodocși din Apus

http://www.teologie.net/2013/09/06/i...ocsi-din-apus/


Sfinti ortodocsi din Apus:


http://www.teologie.net/data/pdf/sfi...docsi-apus.pdf


Ora este GMT +3. Ora este acum 03:27:43.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.