Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Din Noul Testament (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5016)
-   -   Despre Ingeri (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=5221)

patinina34 02.01.2009 20:47:30

Despre Ingeri
 
Despre îngeri
Dumnezeu este făcătorul si creatorul îngerilor; El i-a adus de la neexistentă la existentă si i-a zidit după propriul Său chip, o natură necorporală, un fel de duh si de foc imaterial (se spune că este necorporal si imaterial în raport cu noi oamenii). Deci, îngerul are o fire ratională, spirituală, liberă si schimbătoare în felul său de a gândi sau a voi, căci tot ceea ce este creat este schimbător. Numai ceea ce este necreat este neschimbător. Tot ceea ce este rational este si liber. Deci, pentru că îngerul are o fire ratională si spirituală este liber; iar pentru că este creat si schimbător, are facultatea de a rămâne si a progresa în bine sau, de a se îndrepta spre rău. Ei se înclină greu spre rău, dar nu sunt neînclinati. Acum însă, au ajuns neclintiti nu din pricina firii lor, ci prin har si prin stăruinta în unicul bine. Sfântul Dionisie Areopagitul îi împarte în trei cete de câte trei: Serafimi, Heruvimi, Tronuri-Domnii, Puteri, Stăpânii-începătorii, Arhangheli si îngeri. Cei mai multi spun că îngerii s-au făcut înaintea oricărei făpturi, căci trebuie să fie zidită mai întâi fiinta spirituală si apoi cea sensibilă, si, în urmă, din cele două, însusi omul.

cristiboss56 03.01.2009 11:11:02

Rapit fiind Sfantul Pavel pana in la al treilea cer si vazand acolo deosebirile cetelor sfintilor ingeri, a spus aceasta si lui Dionisie, ca unui ucenic al sau. Iar acele noua cete sunt despartite in trei ierarhii, care cuprind cate trei cete ,cea mai de sus, cea de mijloc, si cea mai de jos. In cea dintai ierarhie , mai sus si mai aproape de Preasfanta Treime, sunt Serafimii, Heruvimii si Scaunele. Cei care stau mai intai inaintea Facatorului si Ziditorului, sunt iubitorii de Dumnezeu Serafimii, cei cu cate sase aripi , precum a vazut Isaia proorocul care a zis : "Serafimii stau imprejurul Lui , avand cate sase aripi. Ei sunt in chipul focului , precum scrie : " Dumnezeul nostru este focul mistuitor. Scaunul Lui para de foc, iar imbracamintea slavei Domnului este ca focul ". Si in alt loc zice : " Cel ce face pe ingerii sai duhuri si pe slugile sale para de foc ". Ei aprind pe oameni cu focul dumnezeiestii iubiri, precum si numele lor ii arata, caci in limba evreiasca serafim se talcuieste cel ce aprinde sau incalzeste.

wertygo 03.01.2009 13:03:07

S-ar putea ca Heruvimii sa fie mai aproape de Dumnezeu decat Serafimii.

cristiboss56 03.01.2009 13:51:57

Citat:

În prealabil postat de wertygo (Post 107284)
S-ar putea ca Heruvimii sa fie mai aproape de Dumnezeu decat Serafimii.

Ce credem noi e una sau ce ni se pare e alta, asa ca mai citeste odata cine a spus cele de mai sus. Da?

wertygo 03.01.2009 18:02:59

Poate cine a zis cele de mai sus a zis ca intai sunt Heruvimii dar prin trecerea timpului unii traducatori au pus intai Serafimii.

costel 03.01.2009 18:26:52

In ce priveste ierarhia ingereasca, Dionisie Areopagitul vede cetele ingeresti in numar de noua, asezate in cate trei grupuri suprapuse: serafimi, heruvimi, scaune; domnii, puteri, stapanii; incepatori, arhangheli, ingeri. Teologul grec Trembela considera ca ierarhizarea ingerilor iin cele noua cete este o opinie personala a lui Dionisie. Dar o ierarhizare a ingerilor o intalnim si la unii Parinti anteriori lui Dionisie. O astfel de ierarhizare este prezenta si in Pastorul lui Herma. Sfantul Vasile cel Mare declara ca "Serafimii au o pozitie mai apropiata de Dumnezeu". Cert este ca Biserica a acceptat invatatura lui Dionisie despre ierarhia ingereasca, de vreme ce a acceptat introducerea ei in pictura bisericeasca.

cristiboss56 03.01.2009 20:59:33

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 107268)
Rapit fiind Sfantul Pavel pana in la al treilea cer si vazand acolo deosebirile cetelor sfintilor ingeri, a spus aceasta si lui Dionisie, ca unui ucenic al sau. Iar acele noua cete sunt despartite in trei ierarhii, care cuprind cate trei cete ,cea mai de sus, cea de mijloc, si cea mai de jos. In cea dintai ierarhie , mai sus si mai aproape de Preasfanta Treime, sunt Serafimii, Heruvimii si Scaunele. Cei care stau mai intai inaintea Facatorului si Ziditorului, sunt iubitorii de Dumnezeu Serafimii, cei cu cate sase aripi , precum a vazut Isaia proorocul care a zis : "Serafimii stau imprejurul Lui , avand cate sase aripi. Ei sunt in chipul focului , precum scrie : " Dumnezeul nostru este focul mistuitor. Scaunul Lui para de foc, iar imbracamintea slavei Domnului este ca focul ". Si in alt loc zice : " Cel ce face pe ingerii sai duhuri si pe slugile sale para de foc ". Ei aprind pe oameni cu focul dumnezeiestii iubiri, precum si numele lor ii arata, caci in limba evreiasca serafim se talcuieste cel ce aprinde sau incalzeste.

Dupa Serafimi, stau inaintea lui Dumnezeu Celui Atoate -vazator, Care vietuieste in lumina cea neapropiata, inteleptii Heruvimi cei cu ochi multi, care mai mult decat alte cete , stralucesc totdeauna cu lumina intelegerii si a cunostintei lui Dumnezeu. Caci , fiind luminati in tainele lui Dumnezeu si ale stiintei adancului intelepciunii, lumineaza si pe altii, pentru care numele de heruvim, in aceasi limba evreiasca, se talcuieste, multa intelegere sau revarsare de intelepciune. Caci prin Heruvimi se revarsa intelepciunea si se da ochilor sufletesti luminare pentru vederea si cunostinta lui Dumnezeu.

patinina34 03.01.2009 21:28:36

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 107384)
Dupa Serafimi, stau inaintea lui Dumnezeu Celui Atoate -vazator, Care vietuieste in lumina cea neapropiata, inteleptii Heruvimi cei cu ochi multi, care mai mult decat alte cete , stralucesc totdeauna cu lumina intelegerii si a cunostintei lui Dumnezeu. Caci , fiind luminati in tainele lui Dumnezeu si ale stiintei adancului intelepciunii, lumineaza si pe altii, pentru care numele de heruvim, in aceasi limba evreiasca, se talcuieste, multa intelegere sau revarsare de intelepciune. Caci prin Heruvimi se revarsa intelepciunea si se da ochilor sufletesti luminare pentru vederea si cunostinta lui Dumnezeu.


corect, Cristi

cristiboss56 03.01.2009 22:36:49

Citat:

În prealabil postat de patinina34 (Post 107389)
corect, Cristi

Atat de minunat a alcatuit Dumnezeu lumea vazuta si nevazut, draga Nina, incat cuvantul este atat de sarac in a grai cele facute cu o genialitate unica, de necuprins cu mintea omeneasca. Inaîntea Celui ce sade pe scaun inalt stau purtatorii de Dumnezeu , precum ii numeste Sfantul Dionisie, adica scaunele, despre care voi scrie intr o postare viitoare. Slava Tie, Dumnezeul nostru, Slava Tie !

cristiboss56 04.01.2009 13:36:33

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 107384)
Dupa Serafimi, stau inaintea lui Dumnezeu Celui Atoate -vazator, Care vietuieste in lumina cea neapropiata, inteleptii Heruvimi cei cu ochi multi, care mai mult decat alte cete , stralucesc totdeauna cu lumina intelegerii si a cunostintei lui Dumnezeu. Caci , fiind luminati in tainele lui Dumnezeu si ale stiintei adancului intelepciunii, lumineaza si pe altii, pentru care numele de heruvim, in aceasi limba evreiasca, se talcuieste, multa intelegere sau revarsare de intelepciune. Caci prin Heruvimi se revarsa intelepciunea si se da ochilor sufletesti luminare pentru vederea si cunostinta lui Dumnezeu.

Inaintea Celui ce sade pe scaun inalt, stau purtatorii de Dumnezeu, precum ii numeste Sfantul Dionisie, adica Scaunele, caci pe dansii , ca pe niste scaune intelegatoare, se odihneste Dumnezeu ganditor- precum scrie Sfantul Maxim Marturisitorul. Iar purtatori de Dumnezeu se inteleg nu cu fiinta, ci cu darul si cu slujirea ; caci scrie Sf. Vasile cel Mare ca si trupul lui Hristos a fost purtator de Dumnezeu. Dar trupul Domnului era unit dupa fiinta si dupa ipostas cu Insusi Dumnezeu Cuvantul, ca Cel ce purta pe Dumnezeu, dupa unire nedespartita. Scaunele se socotesc asa, nu dupa fiinta, ci dupa darul cel dat pentru o slujire ca aceasta, odihnindu-se Dumnezeu pe ele ; de aceea se zic purtatoare de Dumnezeu.

C.tin 04.01.2009 15:04:13

Tot despre ingeri!
 
Voi fratilor, vad ca le stiti bine pe cele inalte, dar ia sa vedem ce ne zice parintele Cleopa si despre cele de jos...

"Mai întîi trebuie să știm că iadul este loc de chin rînduit diavolilor și celor ce le urmează lor (Matei 25, 41). Apoi să știm că în iad suferă și trupul și sufletul (Matei 5, 29; 18, 9; Marcu 9, 43). "Iadul este țara morții, împărăția diavolilor, a cărui poartă este deznădăjduirea, curte sînt legăturile; ferestre, întunericul; masă, reaua împuțiciune și miros greu; mîncarea, foamea; băutura, setea; ceasornic, plînsul; așternut, văpaia" (Ușa pocăinței, Brașov, 1812, p. 183)."
....
"Sfinții și dumnezeieștii Părinți în chip luminat ne arată ce se petrece în momentul cînd sufletul se desparte de trup. Îngerii buni și răi se înfățișează înaintea sufletului. Vederea celor din urmă, pricinuiește sufletului mare tulburare și frică, dar el găsește totuși o mîngîiere la vederea sfinților îngeri buni. Faptele bune ale omului și conștiința lui curată, sînt în acest moment un mare ajutor și o mare bucurie pentru suflet. Ascultarea, umilința, faptele bune și răbdarea necazurilor, sînt atunci o mare sprijinire a sufletului, care se înalță către Domnul într-o mare bucurie, însoțit de îngerii cei buni. În schimb, sufletul cel plin de patimi și de păcate este condus de diavoli la iad, unde va suferi veșnic."
....
"Într-o zi doi îngeri se arătară Sfîntului Macarie Alexandrinul și îi spuneau: "Sufletul omului păcătos ca și al celui drept, este cuprins de mare spaimă la vederea grozavilor și răilor îngeri. El aude plîngerile și suspinele celor ce îl înconjoară, dar nu poate nici vorbi nici scoate vreun glas. El este tulburat și înspăimîntat, cugetînd la îndelungatul drum ce are să-l facă și la noul fel de viață ce are să ducă după despărțirea sa de trup". Iar Sfîntul Chiril al Alexandriei arată ce groază și spaimă are sufletul pînă ce se rostește asupra lui judecata definitivă și zice că: "Puterile dumnezeiești stau în fața duhurilor necurate și arată cugetările cele bune, vorbele și faptele cele bune ce sînt ale sufletului, în timp ce acesta, plin de groază, stă în mijlocul îngerilor și al demonilor și așteaptă îndreptățirea și scăparea sa, sau osîndirea și pierderea sa în iad" (Viața repausaților noștri, București, 1899, p. 19-20).
Muncile iadului încep, după învățătura Bisericii Ortodoxe, la 40 de zile după moartea omului, cînd sufletul păcătos este aruncat în osîndă. Acesta este, însă, un iad provizoriu căci starea celor aruncați în iad patruzeci de zile după moarte, se poate schimba cu timpul prin rugăciunile Bisericii și milosteniile urmașilor, dacă, bineînțeles, cel ce a murit era în dreaptă credință și mai ales dacă a fost mărturisit înainte de moarte la duhovnicul său de toate păcatele sale. Iar iadul definitiv sau starea de osîndă veșnică, urmează după judecata generală ce va fi la sfîrșitul lumii, cînd drepții vor merge în Împărăția Cerurilor pentru veșnicie, iar păcătoșii în focul nestins, iarăși pentru veșnicie (Matei 25, 45-46).
Iubiți credincioși,
Iadul a fost creat de Dumnezeu pentru diavoli, dar nu pentru oameni, care sînt zidiți după chipul și asemănarea Sa. Dar prin căderea din rai, a primilor oameni, neamul omenesc a fost supus osîndei iadului pînă la venirea Fiului lui Dumnezeu pe pămînt. Numai prin moartea și Învierea Domnului nostru Iisus Hristos, iadul a fost deschis, iar drepții Vechiului Testament au fost eliberați și primiți în rai."
.....
"Dacă vrem să ne mîntuim, adică să scăpăm de iad și să fim primiți în rai și bucuria împărăției cerești trebuie să facem următoarele lucruri: Mai întîi să păstrăm cu sfințenie dreapta credință ortodoxă pe care o avem neschimbată de două mii de ani. Apoi să ascultăm de Biserica întemeiată de Hristos și de păstorii ei - preoți și episcopi. Să păzim cu multă evlavie poruncile Sfintei Evanghelii și mai ales, rugăciunea, milostenia, smerenia, iubirea creștină, nașterea și creșterea de copii, participarea regulată la biserică, spovedania și Sfînta Împărtășanie."
....
"Lazăr a intrat în rai după moarte, iar zgîrcitul și nepocăitul bogat a fost aruncat în iad cu diavolii? Vedeți în ce fericire sînt cei drepți și în ce foc și chinuri grele se află păcătoșii în iad? Vedeți, de asemenea, că cei din iad văd atît pe cei fericiți din rai, cît și pe cei ce trăiesc în păcate pe pămînt? Zadarnic cere bogatul apă să-și ude gura că nimeni nu are să-i dea. Zadarnic se roagă lui Avraam să trimită pe Lazăr pe pămînt ca să cheme la pocăință pe frații săi, că i se răspunde: Au pe Moise și pe prooroci! (Luca 16, 29).
La fel ni se va răspunde și nouă, dacă nu ne pocăim: Avem pe Hristos și pe preoți. Să-i ascultăm pe ei!
Deci, dacă vrem să scăpăm de iad, să ne pocăim și noi, frații mei, pînă avem vreme și să ne silim la toată fapta bună, mai ales la rugăciune, milostenie, iertare, viață curată și spovedanie. Numai așa vom fi iertați, miluiți și primiți în sînul lui Avraam, adică în veșnica bucurie a raiului, împreună cu proorocii, cu apostolii, cu mucenicii și cu toți drepții, împreună cu săracul Lazăr, împreună cu Hristos. Acolo și numai acolo nu mai este durere, nici suspin, ci viață fără de sfîrșit. Amin."

cristiboss56 04.01.2009 22:22:00

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 107590)
Inaintea Celui ce sade pe scaun inalt, stau purtatorii de Dumnezeu, precum ii numeste Sfantul Dionisie, adica Scaunele, caci pe dansii , ca pe niste scaune intelegatoare, se odihneste Dumnezeu ganditor- precum scrie Sfantul Maxim Marturisitorul. Iar purtatori de Dumnezeu se inteleg nu cu fiinta, ci cu darul si cu slujirea ; caci scrie Sf. Vasile cel Mare ca si trupul lui Hristos a fost purtator de Dumnezeu. Dar trupul Domnului era unit dupa fiinta si dupa ipostas cu Insusi Dumnezeu Cuvantul, ca Cel ce purta pe Dumnezeu, dupa unire nedespartita. Scaunele se socotesc asa, nu dupa fiinta, ci dupa darul cel dat pentru o slujire ca aceasta, odihnindu-se Dumnezeu pe ele ; de aceea se zic purtatoare de Dumnezeu.

In ierarhia cea de mijloc, la fel sunt tot trei cete ale sfintilor ingeri, Domniile, Puterile si Stapaniile. Se numesc Domnii pentru ca domnesc peste ceilalti ingeri care sunt sub dansii si care, fiind slobozi si lepadand- dupa Dionisie - toata temerea de rob, de bunavoie si cu bucurie slujesc neancetat Domnului. Ei revarsa acestora de jos, adica oamenilor care sunt pusi de Dumnezeu ca stapanitori, puterea stapanirii cu buna intelegere si a iconomiei celei intelepte, pentru ca sa domneasca bine si cu dreptate peste tarile ce le sunt incredintate. Apoi invata a stapani simtirile, a smeri poftele, cele fara randuiala si patimile ; iar pe trup il face rob duhului, adica a domni peste voia sa si a fi mai presus de orice ispita.

cristiboss56 05.01.2009 18:19:30

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 107713)
In ierarhia cea de mijloc, la fel sunt tot trei cete ale sfintilor ingeri, Domniile, Puterile si Stapaniile. Se numesc Domnii pentru ca domnesc peste ceilalti ingeri care sunt sub dansii si care, fiind slobozi si lepadand- dupa Dionisie - toata temerea de rob, de bunavoie si cu bucurie slujesc neancetat Domnului. Ei revarsa acestora de jos, adica oamenilor care sunt pusi de Dumnezeu ca stapanitori, puterea stapanirii cu buna intelegere si a iconomiei celei intelepte, pentru ca sa domneasca bine si cu dreptate peste tarile ce le sunt incredintate. Apoi invata a stapani simtirile, a smeri poftele, cele fara randuiala si patimile ; iar pe trup il face rob duhului, adica a domni peste voia sa si a fi mai presus de orice ispita.

Puterile, umplandu-se de Dumnezeiasca putere, slujesc voii celei tari si puternice a Domnului Celui Preatare si Atotputernic, fara zabava si fara osteneala savarsind slujba. Apoi fac minuni mari si acelasi dar al facerii de minuni il revarsa peste placutii lui Dumnezeu care sunt vrednici de acest dar, ca sa tamaduiasca toata puterea si sa spuna mai inainte cele viitoare. Sfintele Puteri ajuta oamenilor ce se ostenesc si sunt insarcinati cu puterea jugului cel pus asupra lor, in orice fel de ascultare, ca sa fie puternici a implini chemarea si a purta sarcina celor neputinciosi. Ele intaresc pe tot omul cu rabdare , ca sa nu deznadajduiasca in necazuri, ci sa rabde cu tarie, cu marime de suflet si barbatie puternica, toate cle ce vin asupra-i si sa multumeasca lui Dumnezeu cu smerenie, caci El toate le randuieste spre folosul nostru.

Florin-Ionut 06.01.2009 11:58:11

Ingerii sunt fiinte materiale, nu imateriale. In sensul in care energia din care sunt alcatuiti se aseamana cu focul pe care il stim noi, dar un foc "subtire". Numai Dumnezeu este duh, imaterial; ma gandesc ca ingerii se aseamana ca si constitutie cu sufletele noastre create din Dumnezeu, de esenta divina, insa nu identice cu El, ci dupa chipul Lui Hristos.

Ingerii populeaza alta lume creata, nu lumea noastra. O lume paralela (sau poate mai multe lumi paralele), o alta dimensiune daca vreti, dar care poate sa interfereze cu lumea noastra, dupa cum se stie. Deci ingerii sunt aici si oriunde, fara sa-i simtim sau sa-i vedem decat cu unele exceptii.

Traditia ne spune ca ingerii au fost creati liberi, rationali si buni. Buni, pentru ca nimic rau nu poate veni de la Dumnezeu. Probabil ca au fost creati in timp si in acelasi Multi-vers in care traim noi, pentru ca acel Lucifer (parca Serafim initial), crezand ca Il intelege pe Dumnezeu si voind sa se inalte prin voia proprie si sa devina egal Lui, i-a convins "in timp" si pe altii, din toate categoriile, sa faca la fel... Asta se stie, insa ceea ce ne scapa este ca atunci s-a dat o mare lupta intre ingerii care au ales prin voia lor proprie, prin decizia lor si numai a lor, sa ramana in locurile si in slujba data de Creator si ceilalti care s-au razvratit. Razboiul a fost condus de Arhanghelul Mihail (interesant este ca face parte dintr-o ceata "de jos") si, lucru foarte important, ingerii care "au stat bine si cu frica" s-au mantuit de posibilitatea de a mai cadea vreodata! Asta am vrut sa sesizez: ingerii care acum il slujesc pe Dumnezeu sunt acum intr-o stare similara cu starea omului care va reusi prin harul Domnului si vointa proprie sa se mantuiasca de rau. Logic, cei care au ales atunci despartirea de Creator s-au schimbat total si irevocabil in fiinte rele si absolut rele, fara drept de intoarcere, deci pe vecie! Acesta este chinul diavolilor si infernul: faptul ca ei stiu ca nu pot reveni la conditia dintai; asta ii va chinui pe vecie, despartirea de dragostea lui Dumnezeu.

Asa incat, la crearea omului, Lucifer si gasca lui trista au inteles ca omul, fiind creat dupa chipul lui Dumnezeu si in perspectiva infinitei asemanari cu El, are posibilitatea sa ajunga acolo unde diavolii au vrut sa ajunga prin ei insisi, sa fie asemenea Celui Preainalt. De asta l-a urat atat de mult pe om, aceasta faptura de lut, deci cumva inferioara deocamdata firii ingeresti, pentru ca a fost creata cu scopul de a-i depasi pana si pe ingeri...

cristiboss56 06.01.2009 20:35:09

Stapaniile +
 
Se numesc asa, pentru ca au stapanire peste diavoli, ca sa potoleasca stapanirea draceasca si sa ne fereasca de ispitele aduse de ei asupra oamenilor si a nu-i lasa sa vatame pe cineva atat cat ar voi ei. Apoi intaresc pe nevoitorii cei buni in nevointele si ostenelile lor cele duhovnicesti, pazindu-i ca sa nu piarda imparatia cereasca. Iar celor ce se lupta cu patimile si cu poftele, le ajuta în ceasul ispitei pentru a izgoni gandurile cele rele si asupririle vrajmasului si a birui pe diavol. Insa toate acestea le savarsesc ei prin sfintele incepatorii, Arhangheli si Ingeri , dupa cum spune marele Dionisie Areopagitul , in capitolul 50, despre ierarhia cea din mijloc si dupa cum zice si Sfantul Maxim Marturisitorul la talcuirea dumnezeiestilor nume: " Ca aceasta este ierarhia cea mai de jos si mai aproape de noi". Asemenea si in ierarhia cea mai de jos , sunt trei cete: Incepatoriile, Arhanghelii sî Ingerii, despre care voi vorbi in postarile viitoare.

cristiboss56 07.01.2009 18:56:43

Incepatoriile +
 
Incepatorii se numesc pentru ca sunt mai mari peste ingerii cei mai de jos, randuindu-i pe dansii spre implinirea dumnezeiestilor porunci. Lor le este incredintata indreptarea a toata lumea si pazirea imparatiilor si a domniilor, a tinuturilor , a popoarelor, a neamurilor si a limbilor. Caci fiecare imparatie, neam si limba are deosebit pazitor si indreptator al intregii sale laturi pe un inger dintr-aceasta ceata cereasca ce se zice Incepatorie. Slujba acestei cete, dupa intelegerea lui Grigorie, este a invata pe oameni ca sa dea cuviincioasa cinste la tot dregatorul , dupa vrednicia slujirii lui. Acesti ingeri inalta pe cei vrednici la treptele ierarhiilor celor mai cinstite si-i povatuiesc pe dansii ca sa nu caute dregatoria pentru castigul si chiverniseala lor, pentru iubirea de cinste si marirea cea desarta, ci pentru cinstea lui Dumnezeu si pentru cresterea si inmultirea laudei Lui si pentru folosul celor de aproape, slujind de obste tuturor treburilor celor ce sunt sunt sub stapanirea lor.

cristiboss56 08.01.2009 20:52:33

Arhanghelii +
 
Arhangheli se numesc cei mari si vestitori de bine, adica cei care vestesc tainele cele mari si preamarite si acestia au slujbe, precum zice marele Dionisie , a descoperi proorociile,cunostinta voii lui Dumnezeu si intelegerile pe care le primesc ei de la cetele cele mai de sus, pentru ca sa vesteasca ingerilor celor mai de jos si printr-insii oamenilor. Iar Sfantul Grigorie Decalogul zice : "Acestia inmultesc sfanta credinta intre oameni, luminand mintea lor cu lumina intelegerii Sfintei Evanghelii, descoperindu-le tainele credintei celei drepte . "

cristiboss56 10.01.2009 09:42:25

Ingerii +
 
Ingerii, in oranduielile cele ceresti , sunt mai jos decat toate randuielile si mai aproape de oameni. Acestia vestesc oamenilor tainele lui Dumnezeu si voile Lui cele mai mici povatuindu-i sa vietuiasca cu fapte bune si cu dreptate dupa Dumnezeu, precum se vede aratat in cartea Proocului Zaharia. Ei sunt pusi sa ne pazeasca pe noi , pe fiecare credincios. Deci , pe cei ce suntem buni , ne tin sa nu cadem, iar pe cei care cadem ne ridica. Ei niciodata nu ne lasa, desi uneori gresim si sunt totdeauna gata a ne ajuta , numai sa voim si noi. Cu acelasi nume se numesc toate cetele cele mai presus de cer, adica ingeri, cu toate ca au si alte nume, dupa randuiala si iconomia lui Dumnezeu si dupa numirile darului de la Dansul , precum : Serafimi, Heruvimi , Scaune , si celelalte cete , de care am amintit in topicul de fata. Insa toti de obste se numesc ingeri, caci numele de inger nu arata insasi natura lor, ci numai slujba. Deci toti sunt ingeri pentru ca toti slujesc lui Dumnezeu, dupa cele scrise : " Au nu sunt toti duhuri slujitoare, ce se trimit spre slujire ? "

costel 10.01.2009 12:39:24

Sfantul Grigorie de Nyssa spune ca ingerii sunt deodata trupesti si netrupesti. Netrupesti, in comparatie cu trupul omenesc, dar spiritualitatea lor nu este identica cu cea a lui Dumnezeu. Sfantul Grigore nu explica ce intelege el prin corporalitatea ingerilor, dar el ii intelege ca fiind realitati personale care cu toate ca nu au un corp ca al nostru, au o anumita "corporalitate" care le precizeaza calitatea de fiinte create.

petrut-angel 11.01.2009 10:56:44

Comunica ingerii prin limbi asemanatoare celor vorbite de oameni??
 
Cei care practica vorbirea in limbi (penticostalii),afirma ca vorbesc limbi ingeresti folosind ca temei 1Corinteni 13:1!!!

cristiboss56 11.01.2009 14:12:24

Citat:

În prealabil postat de petrut-angel (Post 108834)
Cei care practica vorbirea in limbi (penticostalii),afirma ca vorbesc limbi ingeresti folosind ca temei 1Corinteni 13:1!!!

Poate limbi dracesti , caci toate cu temei la ei , sunt rastalmacite !

cristiboss56 12.01.2009 17:15:33

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 108638)
Ingerii, in oranduielile cele ceresti , sunt mai jos decat toate randuielile si mai aproape de oameni. Acestia vestesc oamenilor tainele lui Dumnezeu si voile Lui cele mai mici povatuindu-i sa vietuiasca cu fapte bune si cu dreptate dupa Dumnezeu, precum se vede aratat in cartea Proocului Zaharia. Ei sunt pusi sa ne pazeasca pe noi , pe fiecare credincios. Deci , pe cei ce suntem buni , ne tin sa nu cadem, iar pe cei care cadem ne ridica. Ei niciodata nu ne lasa, desi uneori gresim si sunt totdeauna gata a ne ajuta , numai sa voim si noi. Cu acelasi nume se numesc toate cetele cele mai presus de cer, adica ingeri, cu toate ca au si alte nume, dupa randuiala si iconomia lui Dumnezeu si dupa numirile darului de la Dansul , precum : Serafimi, Heruvimi , Scaune , si celelalte cete , de care am amintit in topicul de fata. Insa toti de obste se numesc ingeri, caci numele de inger nu arata insasi natura lor, ci numai slujba. Deci toti sunt ingeri pentru ca toti slujesc lui Dumnezeu, dupa cele scrise : " Au nu sunt toti duhuri slujitoare, ce se trimit spre slujire ? "

Cand ingerul vorbea cu proorcul, alt inger iesea in intampinarea ingerului aceluia, poruncindu-i sa mearga la prooroc si sa-i vesteasca cele ce aveau sa fie pentru Ierusalim. Astfel se scrie : "Iar ingerul statea graind catre mine si un alt inger iesea in intampinarea sa si a zis catre dansul , graind : < Alearga si spune tanarului aceluia - adica proorocului Zaharia : Fara zid vor locui in Ierusalim, pentru multimea oamenilor si Eu voi fi lui, zice Domnul, zid de foc imprejur. > ".

cristiboss56 13.01.2009 09:05:28

Sfantul Grigorie spune : "Cand inger catre inger graieste : <alearga si spune catre tanarul acela> , nu este indoiala ca ingerii unul pe altul se trimit, adica cei mai de sus trimit pe cei mai de jos. Deci sunt mai mici cei trimisi si mai mari cei ce trimit . " La fel si in proorocia lui Daniil, se spune ca un inger porunceste ingerului sa-i spuna proorocului vedenia. Deci, de aici este aratat ca ingerii cetelor celor mai de jos se vestesc si se lumineaza de ingerii cetelor celor mai de sus despre dumnezeiasca vointa a "Facatorului lor". De aceea , in a opta zi a lunii noiembrie care este a noua dupa luna martie, cand a fost creata lume, Sfanta noastra Biserica luptatoare, careia ii trebuie ajutor, praznuieste cu cantari minunate soborul celor noua cete ale sfintilor ingeri. Sfintii Parinti ne arata ca toate aceste cete ingeresti se vor aduna in ziu "cea infricosata a judecatii Domnului " , care se socoteste de dumnezeiestii invatatori ai Bisericii, ziaua a opta : dupa veacul acesta, va veni Fiul Omului, Judecatorul cel drept, intru slava Sa si toti sfintii Ingeri cu Dansul , precum Domnul singur a zis in Evanghelia Sa : " Si va trimite pe ingerii Sai cu glas de trambita si vor aduna pe alesii Lui din cele patru vanturi, adica de la rasarit , de la apus , de la miazazi si de la miazanoapte . "

patinina34 13.01.2009 16:47:21

Infricosatoare zi pentru noi toti. Pentru mandria noastra, incapatzanarea noastra, cu alte cuvinte pentru pacatele noastre.

cristiboss56 13.01.2009 17:14:20

Da Nina, asa este si de aceea sa nu ne lipseasca din casele noastre "Acatistul Sfantului Inger Pazitor", din care reproduc Condacul al 13 -lea : " O , lumina preaslavita si intelegatoare, Ingere a lui Dumnezeu, primeste aceasta cantare de multumire si de cerere, iar cand va fi sa ma scol din pamant ca sa stau la Judecata, arata-ti milostivirea asupra mea, a pacatosului, sa stai langa mine, plin de liniste si de bucurie, luand de la mine frica cu nadejdea mantuirii, ca sa ma invrednicesc sa cant impreuna cu tine in lacasurile Raiului, in vecii vecilor, Imparatului Slavei, Celui mai inainte de veci : Aliluia ! +

cristiboss56 14.02.2009 10:08:12

Ingerii, curiosi sa afle ce mai cer oamenii in rugaciuni !
 
Citind cele lasate, spre luminarea noastra, de Sfântul Isaac Sirul, am dat de un pasaj interesant referitor la ingeri si cercetarea lor asupra rugilor noastre :
"Infatiseaza lui Dumnezeu cererile tale, pe măsura slavei Lui, ca să se mărească slava ta prin El, si Se va bucura de tine. Caci, precum cel ce cere de la imparatul puțin gunoi nu numai că se necinstește pe sine pentru lucrul fară de preț ce l-a cerut, deoarece a dovedit multa necunostința, ci a și jignit pe impăratul prin cererea lui, așa si cel ce cere de la Dumnezeu lucruri pământesti in rugaciunile sale. Căci ingerii si arhanghelii, care sunt mari dregători ai lui Dumnezeu, privesc la tine in vremea rugăciunii tale, ca să vada ce lucruri ceri de la Stăpânul lor si se uimesc si se veselesc când văd pe cel pământesc uitând de trupul lui si cerând cele ceresti, precum, iarăsi se mânie pe cel ce a lăsat cele cerești si cere gunoiul lui. "


Ora este GMT +3. Ora este acum 14:46:27.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.