![]() |
Femeia daca este murdara sa nu intre in biserica?
Am citit in cartea pelerinul roman ca acest fapt este considerat pacat. Si am evitat sa merg la biserica in acele perioade.
Recent la biserica de langa casa mea au fost aduse niste moaste. O cunostinta foarte evlavioasa seara iesind de la liturghie cu gandul la mine m-a sunat si a is hai dute te rog si tu pana acolo ca e atat de aproape ca-ti face bine. Ma imbrac sa pornesc si-mi aduc aminte ca sunt in perioada aceea, imi zic nu-i nimic ma duc la usa bisericii si rog pe cineva sa-mi atinga macar lucrurile luate cu mine de sfintele moaste. dar vorbim intre timp la telefon si-mi spune sa ma duc fara frica ca asta era mai demult...asa acu nu mai e la fel. Eu neincrezatoare m-am dus totusi m-am inchinat si am sarutat moastele. Cred ca nu am facut bine . Plus ca mi-am ferit gura de groaza sa nu ating cu ea ceva ce-mi imaginam eu ca ar fi acolo. Va rog sa nu -mi spuneti vorbe de ocara prea grele. Stiu ca am gresit foarte tare dar din nestiinta -sau din necredinta ??? Cer iertare . Grea osanda o sa primesc pentru asta? |
Citat:
poi ce sa fac, o sa zic shi eu ca shi Domnul, parafrazand-uL sper sa nu fie cuiva cu suparare ca e un fel de sfat de la mai mic la mai mare: "sluga vrednica te voi judeca din cuvintele tale" -spui ca s-a lasat seara, deci daca te-ai spalat atunci ai fost necurata pana seara -daca nu te-ai spalat, te puteai curatzii prin diferite rugaciuni, inchinari shi metanii, dupa cum te-a invatzat duhovnicul -cine a scris pelerinul roman shi este ea in conformitate cu scriptura shi are binecuvantare ca sa fie temei de crezare? -singura ai scris ca era is -se vede ca nu shtii ca toate lucrurile atinse de tine se spurca shi nu numai tu asha ca degeba ai fi stat afara din biserica shi tzi-ai trimis lucrurile in interior, deci poate n-ai citit prea bine din VT -te-a intarit prin telefon shi te-a indemnat iar dumneata ai ascultat neincrezatoare in sfat, shi crezand ca nu faci bine ascultand de sfat dar crezand ca faci bine inchinandu-te shi sarutand sfintele moashte -daca ai sarutat ferindu-tzi gura inseamna ca ai sarutat cu nasul sau asha ca shi aia de se saruta in vant, poate ca te-ai gandit sa nu vina altzii shi sa sarute dupa tine... shi acuma, dupa cercetarea textului sa incerc sa raspund la intrebare, ca de la mai mic la mai mare, caci eu n-am sarutat niciodata sfinte moashte: "Va rog sa nu -mi spuneti vorbe de ocara prea grele. Stiu ca am gresit foarte tare dar din nestiinta -sau din necredinta ??? Cer iertare . Grea osanda o sa primesc pentru asta?" poi vorbele de ocara foarte grele tzi le-ai spus singura, dar n-ai greshit ci fara sa-tzi dai seama ai dat dovada de Dreapta Socotintza caci se pare ca Duhul care te-a calauzit a lucrat dupa intzelepciunea cumpatarii... deci dupa parerea mea n-o sa primeshti nici o osanda... dar nu potzi sa afli ce te ashteapta pentru greshala de la mai mic ci de la mai mare, deci roaga-te sfantului shi te va lumina. "cu ce masura vei judeca shi cu ce masura vei masura shi cu ce socoteala vei socoti shi cu ce citire vei citi, asha tzi se va socoti shi din cuvintele tale vei fi osandit sau vei fi mantuit, pui de naparca shi de vipera" asta imi zic mie ca m-am incumetat sa ma jucaresc de-a Domnul, shi sa-tzi dau raspuns... ca doar shi preotzilor le este greu cu raspunsurile dar atunci unui biet mirean, ol-leaca shi pagan shi eretic... ca doar nu e ushor sa te vindece Dumnezeu cu roatele Sale pe care ishi poarta Carul Sau cel greu.... deci ma iarta daca te-a durut prea putzin raspunsul meu. |
Pace Clementina , eu am intrat o data in biserica la Elefterie astfel , stiam ca nu e bine din auzite de la ai mei , dar insistentele preietenei mele si emotiile examenului de la facultatea de drept m-au determinat sa intru doar sa aprind cateva lumanari, acolo lumanarile se cumparau de la un ghiseu mititel din interior, toate bune ... in autobuz in drum spre casa realizez ca mi-am pierdut cheia de la apartament, probabil cand mi-am scos banutii din buzunar mi-a cazut cheia pe mocheta in biserica , pentru ca am avut-o cu cateva minute inainte sa intru in biserica deaorece mi-am aranajat niste documente si atunci mi-am pus cheia in buzunar la haina, nu m-am suparat ca mi-am pierdut cheia , desi la varsta aceea tatal meu era destul de sever , chiar am trecut cu bine peste hop in ziua aceea , dar m-am rugat la Dumnezeu sa ma ierte pentru ca am intrat chiar si pentru lumanari, am regretat amarnic si nu mai intru niciodata in astfel de momente, vezi tu , eu chiar stiam ca nu e bine si ma intrebam pe urma daca nu cumva am facut rau, Dumnezeu mi-a dat raspunsul lui, pe urma am invatat ca am savarsit un pacat de care ma feresc mereu de atunci, uff si mai sunt atat de multe pacate...
Dumnezeu sa ne binecuvanteze |
Eugenia, a fost o intamplare. Eu sustin ca persoanele de sex feminin sa intre in biserica si in aceasta perioada. Se invoca adesea ca sunt necurate in aceasta perioada. Dar oare noi suntem cu adevarat curati cand intram in biserica? Sa nu uitam ca Biserica ramane neintinata prin prezenta pacatosilor in ea.
|
Daca imi explica si mie cineva de ce o femeie este considerata murdara in acea perioada,cand e vorba de ceva absolut firesc lasat de la Dumnezeu?Ne-a lasat Dumnezeu murdari?
Si la fel,de ce sa fie pacat sau sa nu fie bine sa intri in biserica asa? Dar,va rog,sa fie argumente solide... |
Mie duhovnicul nu mi-a recomandat cind sunt la perioada menstruala sa imtru in biserica (a spus sa stau la intrare), sa ma ating de icoane, moaste, sa ma miruiesc, etc. Am intilnit preoti care mi-au spus ca pot chiar sa ma si impartasesc, (unul mi-a spus ca o pot face si daca nu am tinut post, deoarece tin miercurile si vinerile). Am vrut odata sa ating niste sfinte moaste care venisera in orasul meu si neputand din ac. cauza mi-a spus sa ating o esarfa de-a mea si sa o dau pe frunte dupa. Tot ce pot sa spun eu este ca fac ce spune el. Am mai auzit ca nici pr. Papacioc nu recomanda atinsul de cele sfinte cind femeia este la acea perioada. Despre impartasit, el spune ca se pierde singele Domnului.
|
Si totusi nu am auzit pe nicio femeie spunand: "Vai, nu indraznesc sa ma ating de sfintele moaste sau sa intru in Sf Biserica fiindca astazi am barfit (sau am ocarat pe nu stiu cine, sau am furat, etc.)" Ce este mai necurat -- pacatul sau o stare fiziologica absolut normala? TOATA creatia lui Dumnezeu este "buna foarte" in toate detaliile ei. Mi se pare aberant sa spui ca femeia, care este de fapt parte din neamul omenesc, si deci este, impreuna cu barbatul, coroana creatiei lui Dumnezeu, nu este chiar intotdeauna buna.
Eugenia, chestia cu cheia a fost pur intamplatoare. Poate Dumnezeu a vrut sa te atentioneze sa fii mai atenta cu lucrurile tale. Cheia nu se tine intr-un loc de unde poate cadea foarte usor, adica in buzunar impreuna cu banii. |
Citat:
|
Femeia pacatoasa si femeia care avea scurgere s-au atins de Mantuitorul si n-au ars.
Nu inteleg de ce Biserica s-ar intina prin prezenta noastra a pacatosilor, cand de fapt ea este o scaldatoare Vitezda-unde ne afundam pentru a primi iertare si curatire. |
[SIZE=2]"Intre altele, continua sa ma suprinda cu cata inversunare aud sustinandu-se ca femeile aflate in perioada menstruatiei nu au voie sa intre in biserica. Multi preoti sustin asta, interzicandu-le accesul in biserici in zilele sensibile, iar multe femei cred acelasi lucru. Explicatia oferita indeobste este aceea ca, in aceasta perioada, femeia ar fi necurata. Aici e problema! In ce fel e necurata la ciclu femeia? Spiritual nu vad cum, din moment ce asa a fost ea lasata de Dumnezeu - si nu cred ca un credincios poate admite ca creatia este necurata. Fizic, atunci? Da, daca e sa fim amanuntiti si grijulii cu igiena, numai ca in lumea moderna problema a fost demult rezolvata, iar reclamele TV ne arata obsesiv si cum. Cred, mai degraba, ca impartasim inertial inca o credinta pagana, conform careia erau considerati necurati acei oameni care erau diferiti. Or, o data pe luna, femeia este diferita, dar asta nu o face - si nu o poate face - nepotrivita pentru viata bisericeasca. De altfel, nici un canon al Bisericii Ortodoxe nu prevede vreo interdictie in acest sens, ceea ce ma face sa cred ca inversunarea cu care femeia continua sa fie alungata temporar din biserici este dovada unei cumplite ignorante semidocte. Exista, ce-i drept, un canon care interzice varsarea de sange in biserica, dar asta e cu totul altceva si se refera strict la ucidere." Cristian Tabara[/SIZE]
|
Acum citind un raspuns al parintelui Gavriil Stoica, trecut la cele vesnice, ma face sa primesc cu retinere cele marturisite de domnul Tabara. Iata ce spune "Apa si sapunul curata numai murdaria - jegul, iar nu si necuratia - spurcaciunea. Acestea rezulta din cap. 15, vrestele 21-23 din Levitic, unde se spune ca tot cel ce se va atinge de patul sau lucrurile folosite de femeie in perioada necuratiei sa-si spele hainele si trupul cu apa si acela necurata sa fie pana seara. Iata necuratia dureaza si dupa spalare, deci ea nu este numai trupeasca..."
|
costel , acest pasaj pe care l-ai dat este din Vechiul Testament(Levitic 15:25−20)...conform VT femeia este considerata "necurată tot timpul scurgerii ei". In VT sunt scrise multe versete despre aceasta problema pentru a ''face deosebire între ce este necurat și ce este curat, între dobitocul care se mănâncă și dobitocul care nu se mănâncă''
Conform regulilor Noului Testament femeii ii este permisa intrarea in biserica si in acele zile. Citind mai multe articole , am constatat ca sunt FOARTE multi parinti si biserici care interzic femeilor sa intre in biserica in acele zile. Aveam o prietena candva care poate simti cand o femeie este la acea perioada... chiar este o explicatie undeva, nu stiu acum exact unde am citit, foarte interesanta, legata de mirosuri emanate de catre om si de ce nu poate femeia intra in altar... |
si costel , stiu ca tu stii ca e din VT dar ca sa nu mai reproduc mesajul tau am scris pur si simplu numele tau, sperand ca persoana care a deschis topicul va culege informatiile care-i sunt necesare mai repede.
Pace si binecuvantari Domnul sa ne dea. |
si Dumnezeu sa ma ierte , femeile stiu , uneori chiar miroase, unele chiar se simt stanjenite si in autobuz, dapai in biserica:P...mentionez si faptul ca nu se aplica pentru toata lumea, depinde de la caz la caz... la fel ca si concluziile pe care le tragem fiecare din noi.
Biserica slujeste Domnului si Domnul se afla in sufletul nostru. |
Citat:
|
Citat:
se mai scria pe undeva... sa fim noi constiincioase si sa mergem la biserica in rest, lasand la o parte perioada cu pricina. [/SIZE] |
Asa este, in Hristos toate s-au innoit. Pe de alta parte, daca luam in discutie canonul 9 Timotei Alexandrinul, in care se mentioneaza ca si ereticii aveau voie sa ramana la Sfanta Liturghie daca fagaduiau ca se pocaiesc, nu pot sa nu ma intreb: ce e mai grav: erezia sau daturile firesti ale femeilor? Consider ca femeia are nevoie de Biserica si in aceasta perioada si ca e mult mai grava necuratia sufleteasca decat cea trupeasca.
|
Citat:
|
citat din Pacate care opresc de la Sf. Impartasanie....
"Femeia fiind în timpul periodului, adică în zilele necurătiei ei, să nu se împreune cu bărbatul si nici în biserică nu poate să intre, însă ia anaforă si aghiazmă, ori să sărute sfintele icoane, mai înainte de opt zile, adică mai înainte de a fi trecut periodul ei. Dacă femeia, după opt zile nu s-a facut bine, atunci mai prelungeste timpul până s-a facut deplin sănătoasă. In duminici si sărbători, miercuri si vineri si în cele patru sfînte posturi de peste an, sotul ei si sotia să se păstreze în curătie ( Pentru duminici si sărbători sotul si sotia să nu aibă împreunare de vineri orele 24 si până duminică orele 17. Cei căsătoriti dorind să se împărtăsească la praznice, sărbători duminica, sau în oricare alt timp să aibă 7 zile. fără împreunare înainte si trei zile după împărtăsanie. Cei tineri. însă, de curând căsătoriti, pot să se împărtăsească cu trei zile de curătie mai înainte de a se împărtăsi, si o zi după aceea.)"
sursa: Extrase din " ÎNDRUMĂTORUL BUNULUI CRESTIN " (editia 1997) - de Arhimandrit GHERONTIE GHENOIU |
Citat:
[COLOR=green]Si... cine poate sa afirme ca femeia este murdara in zilele ciclului? Biserica? Preotii? Si cene si de ce sa-i interzica sa intre in biserica? Repet: Rusinos si umilitor... Ca in continuare femeia sa fie tratata cu atata desconsideratie...[/COLOR] |
mai de folos ii este femeii sa stea acasa in perioada respectiva, decat sa calce pragul bisericii din inconstienta.
caci va vedea Dumnezeu respectul femeii fata de cele sfinte si o va rasplati ca atare. nu este absolut obligatoriu sa te rogi sarbatoare de sarbatoare in biserica, sa saruti o icoana sau sfintele moaste.. sau altele asemenea nu-s absolut obligatorii pt mantuire. e un sfant care odata, la o slujba, i-a vazut pe oameni intr-un mod ciudat: pe unii fara capte, iar altora nu le-a vazut decat capetele. cand s-a rugat lui Dumnezeu sa-i descopere aceasta taina, a aflat ca cei cu trup, dar fara cap, erau in biserica fizic, dar cu gandul in alta parte, iar cei carora nu li se vedea decat capul, desi fizic nu erau acolo, sufletul si gandul le erau acolo, la slujba, la Dumnezeu. oriunde te-ai ruga, te vede Dumnezeu. bineinteles, asta nu inseamna sa nu ne ducem deloc la biserica, dar cand suntem opriti, suntem opriti si supunandu-ne fara cartire, dam dovada de adevarata smerenie. a trece peste anumite legi doar pt ca noi, personal, nu le intelegem, este dovada mandriei fara doar si poate. [SIZE=1]".... pfff... daca eu nu inteleg, atunci am voie... ma dezleg singur sa fac asta..." [/SIZE] |
referitor numai si numai la intrebarea subiect a topicului: NIMENI nu numeste femeia ca fiind murdara, dupa ce s-au facut atatea si atatea postari se pare ca clementia nu si-a gasit inca raspunsul care sa o multumeasca, draga clementia te sfatuiesc din tot sufletul sa faci ce iti spune sufletul si daca vrei noroc in aceasta viata pentru tine si cei dragi roaga-te cu sufletul sa-ti spuna ce este bine si ce nu, este numai alegearea ta clementia...si pentru ca vrei "si o alta opinie" ....am sa-ti spun ca am vorbit cu duhovnicul meu si depre acest amanunt , eu fiind de rit vechi si pot sa-ti spun ca a ramas efectiv " perplex" cand i-am zis ca am prietene care nu stiu ce sa faca si uneori chiar ma roaga sa intru si eu si le zic nu si nu si mi-a zis ca NT CATEGORIC NU APROBA ACEST FAPT si ca nu citim noi bine ... concluziile sunt ale tale clementia ... si lasa la o parte chestia cu egalitatea intre sexe ca chiar nu isi are locul cand e vorba de Cuvantul Domnului...gandeste-te cu sufletul.
daca gasesc acel articol depre mirosurile pe care le emana femeia , despre ovulatie , sa ma ierte Dumnezeu , despre femeie fiind ispita pentru barbat, uneori pentru claugari sau preoti il postez aici , poate te va ajuta si acel articol , dar tu trebuie sa faci numai ce iti spune sufletul ...noi doar iti dam sfaturi din experientele noastre sau din ce ne invata pe noi preotii care slujesc in Biserica pentru noi in numele Domnului. |
raspunsul il putem gasi in cartile parintelui ARGATU
Citat:
|
Crestinismul nu propovaduieste nimic fara a intemeia frumos si simplu, in Adevar.
Inca nu s-a dat nici o marturie de intemeiere a practicarii acestui comportament, de a nu intra in Biserica sau a nu face anumite lucruri in acea perioada. S-a adus doar ceva din Vechiul Testament, care ma face sa gandesc faptul ca trecem cu vederea Legea Noua, a Duhului si a Inimii, in favoarea celei a Literei si a Talionului. Femeia nu este mai putin vrednica decat barbatul, si nu de putine ori chiar mult mai vrednica si cu inima mai cuprinzatoare de Dumnezeu. Este trista incercarea de a argumenta fara argumente aceste lucruri, iar folosirea cuvantului "necurata" mi se pare cel mai nenorocit lucru, atata timp cat barbatul este de o spurcaciune, nu de putine ori, socanta. Sincer, inca astept o marturie a Adevarului, privind aceasta atitudine, a vederii ca "necurata" a femeii, in acea perioada, imposibil de evitat, chiar si in urma dobandirii sfinteniei. Dar intemeierea sa nu inceapa cu "asa e bine" sau "asa trebuie", ca nu suntem lipsiti de minte, repetand mecanic ceea ce nu intelegem. Daca majoritatea dintre noi nu inteleg, macar unul, care-L simte pe Dumnezeu in mod real, sa ne ajute sa intelegem. Astept marturii ale Sfintilor Parinti (cat mai recenti sau contemporani) privind aceasta problema, si nu a celor de acum aproape 2000 de ani. Multumesc mult. Voi cauta si eu, desi nu prea am dat de aceasta problema. |
Si eu l-am intrebat pe parintele duhovnic, app de "spurcaciunea" femeii la menstruatie si de interzicerea intrarii in Biserica/atingerii de cele sfinte in aceasta perioada.
Mi-a spus ca e un lucru nelalocul lui sa ne gandim ca noi, femeile, suntem spurcate, si ca interzicerea intrarii in Sfanta Biserica se punea in practica cu multi, foarte multi ani in urma, cand nu existau mijoace sigure de protejare, cand poate abia se purta lenjerie intima, cu atat mai putin absorbante de orice fel...si se putea intampla ca sangele sa picure in Sfanta Biserica. Si atunci, mai bine ii era femeii sa evite sa intre, decat sa se intample asa ceva. Mi se pare o explicatie macar de bun simt, daca nu de logica. Eu am primit dezlegare de la duhovnic, cand s-a sfintit Biserica noastra, sa intru in Sfantul Altar, chiar daca eram in perioada delicata a lunii. Pt. ca era un eveniment unic in viata Bisericii (si a mea), parintele nu a considerat ca as putea intina cu ceva Sfantul Altar. Oricum, si mie mi se pare ca sunt atatea alte lucruri care ar trebui sa ne framante. Si cred ca cel mai bine este pt. fiecare sa-si intrebe duhovnicul, deoarece, dupa cum anumiti duhovnici impartasesc femeia care a facut avort, doar la in ceasul mortii, asa sunt unii parinti care impartasesc dupa cativa ani, sau chiar luni, depinzand de pocainta facuta de femeie. Slava lui Dumnezeu! |
"Canonul 1 al Sf. Atanasie cel Mare (+373)
„Toate făpturile lui Dumnezeu sunt bune și curate; fiindcă Cuvântul lui Dumnezeu n-a făcut nimic netrebnic și necurat; că după cum zice Apostolul, „ai lui Hristos bună mireasmă suntem între cei ce se mântuiesc" (II Corinteni 2,15). Dar fiindcă săgețile diavolului sunt diferite și de multe feluri, și pe cei mai curați la minte se nevoiește a-i tulbura, și oprește pe frați de la străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate și spurcate, vino, ca pe scurt să alungăm amăgirile diavolului, prin harul Mântuitorului nostru și să întărim mintea celor mai simpli. "Toate sunt curate celor curați, iar celor necurați și conștiința și toate le sunt spurcate" (Tit 1, 15). Dar mă minunez de vicleșugul diavolului, căci fiind el stricăciune și pieire, stârnește gânduri la aparență curate; iar ceea ce se face este mai curând cursă ori ispitire, căci precum am zis mai înainte, pentru ca să rețină pe cei străduitori de la zelul obișnuit și mântuitor și pentru ca să se pară că a învins în această privință, întrebuințează astfel de momeli, care nu aduc nici un folos pentru viață, ci provoacă întrebări și flecării, care trebuiesc înlăturate. Căci, spune-mi mie, iubite și prea cucernice, ce păcat, sau necurăție, are o scurgere firească. Aceasta ar fi tot așa ca și cum cineva ar voi să aducă învinuire pentru secreția ce se elimină prin nări, și pentru scuipatul ce se elimină prin gură; dar avem să spunem încă mai multe și despre curgerile din pântece, care sunt necesare celui viu pentru viață. Și apoi dacă credem că omul este făptura mâinilor lui Dumnezeu, după dumnezeieștile Scripturi, cum se putea face din puterea curată un lucru spurcat! "Dacă suntem neam al lui Dumnezeu, după Faptele dumnezeiești ale Apostolilor (17, 28-29), apoi nimic necurat nu avem în noi"; fiindcă numai atunci ne spurcăm, când făptuim păcatul cel prea puturos. Iar când se întâmplă vreo scurgere firească involuntară, atunci necesitatea firei, precum am spus, pe lângă celelalte o suferim și pe aceasta. Însă fiindcă cei ce vreau să grăiască împotriva celor ce se numesc drepte, sau mai bine zis, celor făcute de Dumnezeu, se referă și la cuvântul evanghelic, după care "nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele care ies", trebuie să se mustre și această nesocotință a lor, că nu o voi numi întrebare. Fiindcă înainte de toate, nefiind întăriți, în neștiința lor, vatămă Scripturile. Iar cuvântul divin este așa: Fiindcă iarăși unii au asemenea îndoială asupra mâncărilor, însuși Domnul, dezlegând neștiința lor, adică dând în vileag eroarea lor zice că: „Nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele ce ies; apoi adaugă: și de unde ies? și răspunde: din inimă; căci se știe că acolo sunt visteriile rele ale gândurilor spurcate și ale celorlalte păcate. Iar Apostolul învățând mai pe scurt despre aceasta zice: "Mâncarea nu ne va pune pe noi înaintea lui Dumnezeu" (1 Corinteni 8, 18). Și de ar zice cineva acum deslușit că scurgerea firească nu ne va duce spre păcat; se poate că și doctorii, ca măcar de la cei din afară să se rușineze, în privința aceasta vor răspunde că celui ce trăiește i s-au dat oarecari ieșiri indispensabile spre a elimina prisosința scurgerilor care hrănesc fiecare mădular din noi, precum cele de prisos ale capului sunt perii, și mucoasele cele ce se elimină din cap, și ale pântecelui ce se leapădă; deci cele de prisos ale canalelor de sămânță este aceea. Așadar, ce fel de păcat este în fața lui Dumnezeu, o bătrânule prea iubitor de Dumnezeu, când însuși Stăpânul cel ce a plăsmuit vietatea a voit și a făcut aceste mădulare, ca să aibă acest fel de ieșiri?..." |
-Este femeia necurată în acea perioadă?
Maica Siluana Vlad: "Trupește, este, dacă nu se spală. Și, să mă iertați, este și în afara acestei perioade dacă se murdărește efectiv cu farduri sau parfumuri agresive. Duhovnicește, este numai dacă este nespovedită sau muncită de gânduri și duhuri rele. Ritualic, este în funcție de regulile prevăzute în cărțile de cult, reguli pe care adevărații Păstori și Duhovnicii noștri nu le-au aplicat niciodată "orbește", ci le-au folosit, așa cum au și fost lăsate de Duhul Sfânt, ca niște repere ajutătoare pe Cale, cu rolul de a conduce voia răzvrătită a omului spre ascultarea iubitoare de Dumnezeu. În ce privește felul în care am rezolvat noi, la mânăstire, problema, te asigur că nu stăm la ușă ca să anchetăm credincioasele care intră și nici nu riscăm să mă pomenesc într-o zi singură la Sfânta Liturghie (numai eu sunt bătrână)!" |
De ce femeilor nu li se permite să între în biserică în timpul ciclului menstrual?
[SIZE=3]"Femeia are voie să intre în biserică chiar și în perioada aceasta, iar dacă se simte nedemnă sau necurată poate apela la duhovnic să-i dea dezlegare să intre sau să nu intre. Să nu mai facem de capul nostru. Să nu facem dogme din gura satului sau din zvonul băbesc…,,Ideea necurăției femeii în perioada ciclului menstrual este una ce ține de tradiția iudaică și de Vechiul Testament. Nicăieri în Noul Testament nu se spune că femeia este oprită de la a intra în biserică în perioada ciclului…" a spus ÎPS NIFON al Târgoviștei, ierarh care s-a pronunțat ferm în favoarea primirii femeii la Liturghie.[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Tradiția bisericii ortodoxe are la bază învățătura sfinților părinți bisericești care s-au expus diferite asupra participării femeii la slujbele bisericii când are ciclul menstrual. Astfel, Sf. Dionisie al Alexandriei scrie[/SIZE][SIZE=3]:[/SIZE] [SIZE=3]Iar în privința femeilor, care au curățirea lunară, dacă se cuvine, aflându-se ele așa, să intre în casa lui Dumnezeu, socotesc că și a întreba este de prisos; deoarece cred că nici ele fiind credincioase și cucernice n-ar îndrăzni aflându-se așa, sau să se apropie de masa cea sfântă, sau să se atingă de Trupul și de Sângele lui Hristos; căci nici ceea ce avea curgerea sângelui de 12 ani, nu s-a atins de El spre vindecare, ci numai de poalele Lui; dar este lucru neprihănit a se ruga, oricum ar fi cineva, și a-și aduce aminte de Stăpânul, oricum s-ar afla, și a se ruga spre a dobândi ajutor; iar cel ce nu este cu totul curat și cu sufletul și cu trupul, se va opri de a se apropia de cele sfinte, și de Sfintele Sfinților. (Canonul 2 al Sf. Dionisie al Alexandriei (+264)[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Sf. Ioan Postitorul scrie[/SIZE][SIZE=3] în canonul 28 astfel:[/SIZE] [SIZE=3]Femeile cele cu scurgeri de sânge obișnuite lor, să nu se atingă de cele sfinte până în a șaptea zi, dispune canonul 2 al Sf. Dionisie ca și al 7-lea al lui Timotei. Acestea poruncește pe legea veche, ba nici să se împreuneze cu bărbații, care să se întâmple ca din acestea să se nască slabi, bolnavi cei zămisliți atunci. De aceea și dumnezeiescul Moise a ucis pe tatăl copilului celui lepros, deoarece din cauza neînfrânării lui n-a așteptat curățirea femeii. Iar ceea ce se va necinsti în timpul necurăției sale și se va atinge de dumnezeieștile taine, poruncesc a fi neîmpărtășiți 40 de zile.[/SIZE] [SIZE=3]Sf. Atanasie cel Mare spune că interdicța aceasta pentru femei de a intra în biserică la perioada ciclului menstrual este un vicleșug al diavolului:[/SIZE] [SIZE=3]Toate făpturile lui Dumnezeu sunt bune și curate; fiindcă Cuvântul lui Dumnezeu n-a făcut nimic netrebnic și necurat; că după cum zice Apostolul, «ai lui Hristos bună mireasmă suntem între cei ce se mântuiesc» (II Corinteni 2,15). Dar fiindcă săgețile diavolului sunt diferite și de multe feluri, și pe cei mai curați la minte se nevoiește a-i tulbura, și oprește pe frați de la străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate și spurcate, vino, ca pe scurt să alungăm amăgirile diavolului, prin harul Mântuitorului nostru și să întărim mintea celor mai simpli. «Toate sunt curate celor curați, iar celor necurați și conștiința și toate le sunt spurcate» (Tit 1, 15). Dar mă minunez de vicleșugul diavolului, căci fiind el stricăciune și pieire, stârnește gânduri la aparență curate; iar ceea ce se face este mai curând cursă ori ispitire, căci precum am zis mai înainte, pentru ca să rețină pe cei străduitori de la zelul obișnuit și mântuitor și pentru ca să se pară că a învins în această privință, întrebuințează astfel de momeli, care nu aduc nici un folos pentru viață, ci provoacă întrebări și flecării, care trebuiesc înlăturate. Căci, spune-mi mie, iubite și prea cucernice, ce păcat, sau necurăție, are o scurgere firească. Aceasta ar fi tot așa ca și cum cineva ar voi să aducă învinuire pentru secreția ce se elimină prin nări, și pentru scuipatul ce se elimină prin gură; dar avem să spunem încă mai multe și despre curgerile din pântece, care sunt necesare celui viu pentru viață. Și apoi dacă credem că omul este făptura mâinilor lui Dumnezeu, după dumnezeieștile Scripturi, cum se putea face din puterea curată un lucru spurcat! «Dacă suntem neam al lui Dumnezeu, după Faptele dumnezeiești ale Apostolilor (17, 28−29), apoi nimic necurat nu avem în noi»; fiindcă numai atunci ne spurcăm, când făptuim păcatul cel prea puturos. Iar când se întâmplă vreo scurgere firească involuntară, atunci necesitatea firei, precum am spus, pe lângă celelalte o suferim și pe aceasta. Însă fiindcă cei ce vreau să grăiască împotriva celor ce se numesc drepte, sau mai bine zis, celor făcute de Dumnezeu, se referă și la cuvântul evanghelic, după care «nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele care ies», trebuie să se mustre și această nesocotință a lor, că nu o voi numi întrebare. Fiindcă înainte de toate, nefiind întăriți, în neștiința lor, vatămă Scripturile. «Mâncarea nu ne va pune pe noi înaintea lui Dumnezeu» (1 Corinteni 8, 18). Și de ar zice cineva acum deslușit că scurgerea firească nu ne va duce spre păcat; se poate că și doctorii, ca măcar de la cei din afară să se rușineze, în privința aceasta vor răspunde că celui ce trăiește i s-au dat oarecari ieșiri indispensabile spre a elimina prisosința scurgerilor care hrănesc fiecare mădular din noi, precum cele de prisos ale capului sunt perii, și mucoasele cele ce se elimină din cap, și ale pântecelui ce se leapădă; deci cele de prisos ale canalelor de sămânță este aceea. Așadar, ce fel de păcat este în fața lui Dumnezeu, o bătrânule prea iubitor de Dumnezeu, când însuși Stăpânul cel ce a plăsmuit vietatea a voit și a făcut aceste mădulare, ca să aibă acest fel de ieșiri?… (Canonul 1 al Sf. Atanasie cel Mare (+373)[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] Porunca Vechiului Testament despre femei la perioada ciclului [SIZE=3]În cartea Levitic, Dumnezeu a dar prin Moise următoarea poruncă:[/SIZE] [SIZE=3]Femeia care va avea o scurgere de sânge timp de mai multe zile, afară de soroacele ei obișnuite, sau a cărei scurgere va ține mai mult ca de obicei, va fi necurată tot timpul scurgerii ei, ca pe vremea când îi vine sorocul. Orice pat în care se va culca în timpul cât va ține scurgerea aceasta, va fi ca și patul din timpul când ea este la scurgerea de la soroc; și orice lucru pe care va ședea, va fi necurat ca atunci când este ea la scurgerea de la soroc. Oricine se va atinge de ele, va fi necurat; să-și spele hainele, să se scalde în apă, și va fi necurat până seara. După ce va fi curățită de scurgerea ei, să numere șapte zile, și apoi va fi curată. A opta zi, să ia două turturele sau doi pui de porumbel, și să-i ducă preotului, la ușa cortului întâlnirii. Preotul să aducă unul ca jertfă de ispășire, și altul ca ardere de tot; și preotul să facă ispășire pentru ea înaintea Domnului, pentru scurgerea care o făcea necurată. (Levitic 15:25−20)[/SIZE] [SIZE=3]Parintele Ilie Cleopa spune că în Legea Nouă, nu mai avem poruncile Legii vechi deoarece nici Avraam n-a primit îndreptarea prin împlinirea faptelor poruncite de Lege (tăierea împrejur, sâmbăta, jertfele, mâncărurile curate ș.a.), ci numai prin credința în Hristos (Romani 4, 9). «Căci dacă dreptatea vine prin Lege (Legea cea veche) atunci Hristos a murit în zadar» (Galateni 2, 16−21). Legea Veche «...ne-a fost călăuza spre Hristos pentru ca să ne îndreptăm din credință. Iar dacă a venit credința, nu mai suntem sub călăuză» (Galateni 2, 24−25). Însuși Mântuitorul nostru Iisus Hristos ne-a arătat cele menționate de Sf. Atanasie cel Mare, că necurăția omului nu vine din afară (de la anumite mâncăruri), ci din lăuntrul lui, din inimă, căci zice: «Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om... Nu înțelegeți ca tot ce intră în gură se duce în pântece și se aruncă afară? Iar cele ce ies din gură pornesc din inimă și acelea spurcă pe om. Că din inimă ies: gânduri rele, ucideri, adultere, desfrânări, furtișaguri, mărturii mincinoase, hule. Acestea sunt care spurcă pe om...» (Matei, 15, 11, 17−20). Sfinții Apostoli au urmat învățăturii Mântuitorului și în această privință. Lovindu-se direct de problema mâncărurilor curate și necurate, când s-au adunat în Ierusalim la primul Sinod, spre a stabili dacă legea lui Moise este obligatorie și pentru neamuri (adică pentru oamenii de altă naționalitate decât evreii), au hotărât că Legea Vechiului Testament este o sarcină nefolositoare, «un jug» prea greu (Fapte 15, 10) și de aceea nu mai trebuie pusă asupra creștinilor. Pentru aceasta, dintre toate poruncile, așezămintele, legile, legămintele și semnele veșnice ale Vechiului Testament, au stabilit ca obligatorii următoarele: 1) ferirea de desfrânare; 2) de cele jertfite idolilor; 3) de mâncarea dobitoacelor sugrumate și 4) de sânge (Fapte, 15, 20−29). La acest Sinod Apostolic, Sfântul Apostol Petru, care avusese o vedenie în care Dumnezeu îl îndemnase să mănânce din animalele pe care — după Legile Testamentului Vechi — el însuși le numise «spurcate» (Fapte, 10, 10−16), a luat cuvântul și a susținut — încredințat fiind, în urma vedeniei ce i s-a arătat — că poruncile din Vechiul Testament, între care se aflau si cele privitoare la mâncăruri, nu mai trebuie ținute în Testamentul cel Nou (Fapte, 15, 7−11)." Sursa Moldova Crestina[/SIZE] |
duhul Bisericii de Rasarit
Dumnezeu nimic nu a creat necurat, iar ce este de la Dumnezeu lasat, omul nu poate schimba. Iar neputand schimba, nici vinovat nu se poate face asupra acelui lucru, mai puternic decat vointa si lucrarea sa. Cum dar sa numim necurata firea cea neschimbabila?! Consider ca aceasta respingere a unei parti a firii vine numai din Apus, care a ajuns sa vada gresit trupul si femeia, sau dintr-o pietate bolnava, de tip puritan. Sfantul Atanasie cel Mare (+373) - Canonul 1 [COLOR=darkred]"Toate fapturile lui Dumnezeu sunt bune si curate, fiindca Cuvantul lui Dumnezeu n-a facut nimic netrebnic si necurat... Dar fiindca sagetile diavolului sunt diferite si de multe feluri, si pe cei mai curati la minte se nevoieste a-i tulbura, si opreste pe frati de la straduintele obisnuite, semanand pe ascuns in ei ganduri necurate si spurcate, vino, ca pe scurt sa alungam amagirile diavolului, prin harul Mantuitorului nostru si sa intarim mintea celor mai simpli. [/COLOR] [COLOR=darkred][/COLOR] [COLOR=darkred]"Toate sunt curate celor curati, iar celor necurati si constiinta si toate le sunt spurcate" (Tit 1, 15). Dar ma minunez de viclesugul diavolului, caci fiind el stricaciune si pieire, starneste ganduri la aparenta curate, iar ceea ce se face este mai curand cursa ori ispitire, caci precum am zis mai inainte, pentru ca sa retina pe cei straduitori de la zelul obisnuit si mantuitor si pentru ca sa se para ca a invins in aceasta privinta, intrebuinteaza astfel de momeli, care nu aduc nici un folos pentru viata, ci provoaca intrebari si flecarii, care trebuiesc inlaturate. [/COLOR] [COLOR=darkred][/COLOR] [COLOR=darkred]Caci, spune-mi mie, iubite si prea cucernice, ce pacat, sau necuratie, are o scurgere fireasca. Aceasta ar fi tot asa ca si cum cineva ar voi sa aduca invinuire pentru secretia ce se elimina prin nari, si pentru scuipatul ce se elimina prin gura; dar avem sa spunem inca mai multe si despre curgerile din pantece, care sunt necesare celui viu pentru viata. [/COLOR] [COLOR=darkred][/COLOR] [COLOR=darkred]Si apoi daca credem ca omul este faptura mainilor lui Dumnezeu, dupa dumnezeiestile Scripturi, cum se putea face din puterea curata un lucru spurcat! "Daca suntem neam al lui Dumnezeu, dupa Faptele dumnezeiesti ale Apostolilor (17, 28−29), apoi nimic necurat nu avem in noi", fiindca numai atunci ne spurcam, cand faptuim pacatul cel prea puturos. Iar cand se intampla vreo scurgere fireasca involuntara, atunci necesitatea firei, precum am spus, pe langa celelalte o suferim si pe aceasta. [/COLOR] [COLOR=darkred][/COLOR] [COLOR=darkred]Insa fiindca cei ce vreau sa graiasca impotriva celor ce se numesc drepte, sau mai bine zis, celor facute de Dumnezeu, se refera si la cuvantul evanghelic, dupa care "nu cele ce intra spurca pe om, ci cele care ies", trebuie sa se mustre si aceasta nesocotinta a lor, ca nu o voi numi intrebare. Fiindca inainte de toate, nefiind intariti, in nestiinta lor, vatama Scripturile. Iar cuvantul divin este asa: Fiindca iarasi unii au asemenea indoiala asupra mancarilor, insusi Domnul, dezlegand nestiinta lor, adica dand in vileag eroarea lor zice ca: "Nu cele ce intra spurca pe om, ci cele ce ies", apoi adauga: si de unde ies? si raspunde: din inima; caci se stie ca acolo sunt visteriile rele ale gandurilor spurcate si ale celorlalte pacate. [/COLOR] [COLOR=darkred][/COLOR] [COLOR=darkred]Iar Apostolul, invatand mai pe scurt despre aceasta, zice: "Mancarea nu ne va pune pe noi inaintea lui Dumnezeu" (1 Corinteni 8, 18). Si de ar zice cineva acum deslusit ca scurgerea fireasca nu ne va duce spre pacat; se poate ca si doctorii, ca macar de la cei din afara sa se rusineze, in privinta aceasta vor raspunde ca celui ce traieste i s-au dat oarecari iesiri indispensabile spre a elimina prisosinta scurgerilor care hranesc fiecare madular din noi, precum cele de prisos ale capului sunt perii, si mucoasele cele ce se elimina din cap, si ale pantecelui ce se leapada; deci cele de prisos ale canalelor de samanta este aceea. [/COLOR] [COLOR=darkred][/COLOR] [COLOR=darkred]Asadar, ce fel de pacat este in fata lui Dumnezeu, o batranule prea iubitor de Dumnezeu, cand insusi Stapanul cel ce a plasmuit vietatea a voit si a facut aceste madulare, ca sa aiba acest fel de iesiri?"[/COLOR] Minunat cuvant al Sfantului Atanasie cel Mare. Multumesc pentru link, adorcrysti. Am copiat cuvantul sfantului pentru o mai "la indemana" gasire a lui. Sa fie de folos si altora. |
Este evident ca Sfintii Parinti au parerile impartite in aceasta privinta. Sa inteleg ca in astfel de cazuri ramane la interpretarea individuala a preotului / credinciosului?
|
Si pana la urma ce este asa grav in a fi oprita sa nu intri in biserica 7 zile..eu una nu am nimic impotriva...ptr ca in acele zile nu este nicidecum interzis sa te rogi...de am intra noi cu vrednicie in celelalte zile din luna...
|
Mie SINCER mi se pare un lucru exagerat sa nu lasi femeia sa intre in Biserica in "perioada" ei lunara! Dece?
In primul rand ASA e lasata de Dumnezeu, cu aceasta functie a organelor de reproducere, nu are nicio vina de "curatirea" lor! Apoi NU ea este cea care vrea sa se intample asta! Nu este o provocare a ai insesi!!! Si atunci CARE ESTE VINA??? de ce sa NU intre in Biserica??? De sa nu sarute icoanele??? Adica bine ca noi care JUDECAM aproapele si injuram si si vorbim atatea, pacatuim in fel de fel, AVEM voie sa intram, iar femeia NU poate mai ales ca NU este VINA ei! Este ea vinovata ca asa este lasata de Dumnezeu??? Atunci noi de ce avem voie??? Cator barbati nu li se intampla polutii si ei intra in Biserica??? De ce??? NUMAI femeia este "necurata"??? Sa nu ne prostim mintile!!! In vechime CRED sa nu fi intrat femeia in Biserica pt ca NU erau atatea masuri de protectie ca AZI!!! Era nefericirea sa "picure" in biseirca SANGE!!! De aceea se oprea, nu pt "perioada ei" ci pt faptul ca "picura sange"!!!! Nu are voie sa se atinga de cele sfinte???? Care e motivul RATIONAL??? Mantuitorul NU alunga pe nimeni, precum nici pe desfranata care i-a spalat picioarele cu lacrimi si le-a sters cu parul capului ei! De ce pe femeia cu scurgerea de sange nu a alungat-o si sa ii spuna: "Pleaca spurcat-o, de ce Ma atingi? au nu stii ca nu ai voie?" ar fi fost distrusa acea femeie si ramasa fara vindecare, deci cu moartea asigurata in cel mai scurt timp! Surorilor, este vorba sa NU VA APROPIATI DE SF.EUHARSITIE, CACI ESTE VORBA DE SANGELE DOMNULUI IISUS HRISTOS!!! asta este singurul IMPEDIMENT!!!! Ce vina aveti ca asa sunteti lasate de Dumnezeu??? Dar pacatele NU ne opresc??? URA SI DUSMANIA nu ne opresc la a intra la Slujbe si mai ales la Sf.Liturghie??? "daca iti duci darul tau la altar si iti amintesti ca ai ceva impotriva aproapelui tau, lasa darul tau acolo si mergi si te impaca si apoi da-l la altar" ati vazut???? asta este!!! NU "perioada" voastra!!! Ci URA si DUSAMNIA ne OPRESC de la Sf.Taine!!! EU nu suport aceasta DIFERENTIERE intre barbat si femeie!!! oare pt asta a venit Hristos??? sau sa aduca EGALITATEA intre sexe??? Nu era injosita femeia in ultimul hal????? Si ACUM SA FIE INJOSITA??? Asta este IUBIREA CRESTINA???? SA NU NE INSELAM!!!! me facem de batjocura DRACLOR!!! Sa fiti Binecuvantate!!!! Mergeti si luati si anafura si va si miruiti si sarutati Sf.Icoane, numai sa NU va impartasiti in aceste perioade!!!! |
Geo.nektarios, cu tot respectul, te rog sa ma ierti de indrazneala, dar te rog sa te mai gandesti. Cuvantul tau este foarte respectat pe acest forum.
|
Citat:
...si BARBATII au scurgeri in somn! si se intampla mai des sau mai rar decat perioada LUNARA a femeii! Barbatul cand consuma alcool sau bere seara, cand manaca muraturi, de la mamaliga, de la alune, de la usturoi, acidulatia provocata in stomac PROVOACA scurgeri! De ce EL sa intre in Biserica??? De ce nu sunt canoane si impotriva LOR???? APOI SA STII CA SI LA "DREPT CANONIC" ni s-a pus aceeasi PROBLEMA!!! |
Pana la urma oricat am discuta noi subiectul acesta ..omul tot cum vrea face sau cum ii dicteaza constiinta sau cum il sfatuieste duhovnicul....geo legat de polutii exista un scurt canon sau rugaciune care se citeste inainte de a sluji ptr preot deci tot este ceva ....e randuiala preotului ce se ispiteste in vis...
|
Citat:
Sa stii ca in UNELE Manastiri se da voie chiar sa se impartaseasca!!! CU ASTA NU SUNT DE ACORD!!! Ne-a spus si Pr.profesor la Drept CAnonic!!! Asta nu se poate!!! SUNTEM ANIMALE??? NU trebuie sa fim ca NECIOPLITII!!! tot la Drept Canonic ni s-a spus de PRINCIPIUL ICONOMIEI!!! Acest pricipiu se aplica de catre B.O. mai ales in scaunul de spovedanie!! ce ai face mata daca ai fi pus la 500 de metanii si sa manaci numai paine uscat zilnic asa cum zic Canoanele???? ai lua-o razna!! Pricipiul ICONOMIEI tocmai vine cu aceasta INGADUINTA sau POGORAMANT de a aplica cu acrivie Sf.Canoane!!! (o sa postez intreg Principiul Iconomiei intr-un NOU thread) |
Citat:
dar pt ceilalti??? "de se ispiteste in vis, sa se cerceteze de a fost din curvie sau daca a fost din legea firii" atat se spune |
dar tu ca om stiind ca maine e sarbatoare si mergi la biserica te culci cu sotul (sotia) atunci? intr-adevar ptr preot regulile sunt mai stricte..dar ca si crestin de rand..sunt niste reguli...citeam in revista credintei un articol dintr-un nr mai vechi legat de anafora si spunea acolo ca nu au voie sa ia cei care au avut relatii cu o seara inainte...parca staretul Manastirii turnu ...
|
Citat:
|
Fratilor! Indiferent ce imi va spune geo sau un alt teolog niciodata nu va schimba ceea ce eu insumi stiu de la; Parintele Cleopa, parintele Antim, parintele Arsenie Papacioc, parintele Iacov, parintele Teofan, parintele Iustin, parintele Mina, parintele meu duhovnic si lista POATE continua. DA, sunt [COLOR=Red]EXCEPTII [/COLOR]cand ai voie sa INTRI in biserica sa saruti chiar icoanele ( la nunta si inmormatare) dar in rest [SIZE=4][COLOR=Red]NU!!![/COLOR][/SIZE][SIZE=4] [/SIZE]Clar! Scurt pe doi, [SIZE=4][COLOR=Red]NU!!![/COLOR][/SIZE] Toata citita NICIODATA[COLOR=Red] [SIZE=5]NU se va compara ci teologia TRAITA a acestor mari duhovnici. [/SIZE][/COLOR]DECI! Dragele mele surori faceti cum ca dicteaza constiinta dar SA NU spueni ca NU ati stiut!!!
jenica marturie imi sta Maica Domnului si Hristos ca cele ce v-am scris aici sunt Adevarate! NU am teolgie dar am avut bucuria de a trai langa batrani SFINTI |
Ora este GMT +3. Ora este acum 20:41:03. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.