![]() |
Ecumenismul = EREZIA MONDIALA A LEPADARII DE HRISTOS!
Buna seara fratii mei dragi intru Domnul Iisus Hristos!
Ce inseamna in fapt ECUMENISMUL? Este o unire fortata, impusa de catolici si protestanti, numai pe baze strict administrative, in primul rand Ortodoxiei, apoi si neamurilor pagane, cele care Il refuza cu incapatinare si mandrie pana la cer pe Domnul Hristos. Dar de ce afirm cu tarie ca ECUMENISMUL este o erezie, o ratacire. Propun sa aruncam pentru inceput o privire critica asupra catolicilor, al caror motiv principal de dezbinare fata de Biserica Ortodoxa Rasariteana, Drept-Slavitoare a lui Hristos si pentru care s-au separat de noi, ortodocsii, la anul 1054, e reprezentat de spurcata si hulitoarea de Dumnezeu invatatura Filioque, potrivit careia Dumnezeu-Duhul Sfant purcede atat de la Dumnezeu-Tatal, cat si de la Dumnezeu-Fiul, cata vreme Ortodocsii stiu, in baza hotararilor Sinodului I Ecumenic de la Niceea de la anul 325 dupa Hristos, ca aceasta purcedere a Duhului Sfant se face numai de la Tatal. Sfantul Fotie Cel Mare, Patriarhul Constantinopolului, intr-o scrisoare schimbata cu Mitropolitul de Aquileea, denunta cu asprime si bazandu-se doar pe Sfanta Scriptura si hotararile celor 7 Sinoade Ecumenice, la anii 883-884 [momentul scrierii acestei epistole] aceasta doctrina batjocoritoare a latinilor [apusenilor] la adresa Unei dintre Persoanele Prea Sfintei Treimi - Dumnezeu - Duhul Sfant, care ii face eretici si hulitori de Dumnezeu - o acuza suficienta cat sa-l faca pe cineva, un bun crestin, sa frisoneze din toata fiinta lui. Iata aceasta scrisoare, unul dintre documentele esentiale ale Ortodoxiei acuzatoare ale ereziei latine Filioque, si prin aceasta, insasi a inimii doctrinei ecumeniste: Citat:
|
Ecumenismul = EREZIA MONDIALA A LEPADARII DE HRISTOS!
[continuarea postului precedent]
Citat:
|
Ecumenismul=EREZIA MONDIALA A LEPADARII DE HRISTOS!
[continuarea postului precedent]
Citat:
|
Ecumenismul = EREZIA MONDIALA A LEPADARII DE HRISTOS!
[continuarea postului precedent]
Citat:
|
Ecumenismul = EREZIA MONDIALA A LEPADARII DE HRISTOS!
[continuarea postului precedent]
Citat:
[COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Romeo[/COLOR] |
Erata:
Inaintea primului rand al mesajului precedent trebuie scris: "[COLOR=black]25. (c) Credem de asemenea că e necesar să îi arătăm – chiar dacă aceste evenimente, fiind ..."[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Romeo[/COLOR] |
Mai frate Romeo da stai asa ca vorbesti cam in general.
Adica la ce te referi spunand ecumenism? Ca nu esti specific deloc. Daca te referi la relatiile BOR cu alte biserici crestine apoi BOR nu vrea deloc sa se uneasca cu celalte biserici fortat si numai pe baze strict administrative. Iar despre bunele relatii din Bisericile Ortodoxe ,musulmani si evrei care nu pot fi considerati pagani asta e ceva care a poruncit-o Domnul nostru Iisus Hristos care a zis "sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti". Si parintele Arsenie Papacioc citea rugaciuni la musulmani daca veneau sa i-o ceara. Nu zice nimeni ca trebuie sa schimbi religia crestina dar nici nu ai voie sa faci cuiva ceva rau pentru ca nu crede in Domnul nostru Iisus Hristos. Domnul nostru Iisus Hristos e atotputernic si nu are nevoie de noi sa il aparam. Ecumenismul este propovaduirea dreptei-credinte de catre BOR care are aceasta datorie. Normal ca daca te duci si le zici acelora ca sunt eretici nu o sa te asculte ca Dumnezeu oare de ce nu le propovaduieste Dansul personal dogmele? Pai ca nu ar putea sa le primeasca si atunci mai degraba s-ar osandi. Iar in legatura cu ecumenism , parintele Sofian Boghiu zice in interviul de aici: http://video.crestinortodox.ro/Predi...-20001327.html Ca toata lumea crestina de pe glob serbeaza nasterea Domnului pe 25 decembrie. Dom-le daca parintele Sofian i-a numit si pe catolici si pe protestanti si pe neo-protestanti crestini , la fel parintele Cleopa ce argumente se mai gasesc? Ca nu sunt crestini-ortodocsi asta asa e dar sa fim seriosi parca ce Dumnezeu nu stie ca in acea religie s-au nascut? Dupa Sfantul Grigorie Palama care zice caci credinta intr-un Dumnezeu personal este mai mare decat ratiunea si este lucrare a Duhului Sfant in om , nu inseamna oare caci toti acesti crestini chiar daca cu unele greseli,care marturisesc dogma Sfintei Treimi,se impartasesc si ei de Duhul Sfant? "[COLOR=black]3[/COLOR]. De aceea, vă fac cunoscut că precum [COLOR=black]nimeni[/COLOR], grăind în Duhul lui Dumnezeu, [COLOR=black]nu[/COLOR] zice: Anatema fie [COLOR=black]Iisus[/COLOR]! - tot așa [COLOR=black]nimeni nu poate[/COLOR] să zică: [COLOR=black]Domn este Iisus[/COLOR], - decât în Duhul Sfânt. " (Epistola intai catre corinteni a Sfantului Apostol Pavel,capitolul 12) Normal crestinii ortodocsi trebuie sa isi tina religia care au primit-o. |
Frate Mihai,
Ca sa nu fie nicio neintelegere, am definit pe acest topic ecumenismul exact asa cum l-au definit protestantii, cei care au avut pentru intaia oara ideea unirii tuturor religiilor pe baze strict administrative. Iar astazi, inclusiv catolicii doresc o astfel de unire, in special cu ortodocsii...nu o unire bazata pe adevar si dragoste, ci una strict administrativa in urma careia noi, ortodocsii, sa devenim subalternii "sfantului parinte" de la Vatican, intaiul eretic al planetei, care in mod constient si-a asumat pe langa Filioque si doctrina primatului papal si a infailibilitatii papei pe probleme de religie. Adica...nu Dumnezeu este infailibil, ci si papa, el, o creatura pacatoasa intre atatea altele, care se considera perfect. Si se stie ce prevede Canonul 45 al Sfintilor Apostoli despre ierarhii care se roaga impreuna cu ereticii, caterisirea acelora. Intelesul ecumenismului in secolele XX si XXI a devenit unul eronat, avand la baza precepte protestante si in general, cacodoxe. Romeo |
parintzii noshtrii duhovniceshti shi trupeshti au zis ca :
"panecumenismul este erezia tuturor ereziilor" par pr Arsenie Boca (trambitza nr3) zicea ca "numai putregaiul cade din Biserica Creshtin Ortodoxa" parintele Cleopa care s-a dus la Domnul spunea ca "eu sunt Moshul Putregaiul manca-v-ar Raiul" (trambitza nr6) sfanta Verginica spunea ca la Vulcana Bai este cel rau shi oricine e liber sa aleaga Cetatea Noului Ierusalim a LUI DUMNEZEU sau CIE-Vulcana Bai, deci e liber subliniez, liber sa aleaga, cand trece prin acele locuri BOR practica dupa cum a fost invatzatura sfantului shi Preafericitului patriarh Teoctist, Ecumenismul Activ... bazat pe cele 7 sinoade Ecumenice din proorocii am aflat ca o sa urmeze o adunare ecumenica ce vor stabili nishte talharii, nu shtiu ce sinod va fi acela shi la care se refera, daca a fost sau daca va fi, eu nu shtiu, dar parca asha am citit. ce m-am gandit citind in ziar o parte infima din viatza sf Vasile Cel Mare, poi asha cum a pastrat el credintza shi cum a aplicat catre oameni indiferent de religia shi rasa lor, poi asha se poate face ecumenism activ doar asha daca urmam pe marele sfant, doar asha cum s-a comportat el shi cum a lucrat el pt Hristos,.... dar trebuie avut in vedere ca nu mai suntem in vremurile acelea shi ca mai sunt shi altzi mari sfintzi shi ca Hristos-Duhul ne cheama la pastrarea credintzelor noastre stramosheshti de dinainte de fiara roshie... eu banui ca noi suntem mai rau ca shi celelalte culte, chiar daca in bisericile nostre este Harul lucrator, deci suntem indemnatzti de catre sf Ap Andrei "pocainti-va pentruca s-a apropiat Imparatzia Cerurilor", iar sf Lavrentzie de Cernigov, Al Domnului care ne Cerne pentru ca sa lamureasca aurul shi sa-l probeze in foc lamurit spune ca sa nu intram in bisericile unde s-a intronat satana dupa ce acestea au fost renovate pe la fatzadele interioare shi aurite pe la cupole shi clopotnitze, caci nu au Harul, se aduce in ele jertfe sangeroase shi sunt o sinagoga a satanei, ceva de genul asta, shi ne mai sfatuieshte sa fugim, sa nu privim la fatza spurcata a satanei ce se va arata printre shtiri la rubrica noutatzi, shi sa nu semnam cand vor veni asha ca pentru un recensamant pentru intronarea satanei, antichrist in care a crescut in chip de om satana shi a trimis echipa de scamatori ca umbland din casa in casa sa ne inchinam pentru bunastarea familiei, pentru sotzie sau copii, iar Domnul zice sa nu venim la El cu semnul lui antichrist, ca nu avem ce cauta cu semnul lui la el, cu pecetluirile lui, && ori 666 ori cineshtie ce alte semne cum spun parintzii Aghioratzi cu codul de bare nociv ala cu 6 dungi mari ||..(codificare)..||..(codificare)..|| shi am impresia ca te taie in doua dracul in locul Domnului ca eshti sluga necredincioasa shi nu veghezi caci asta este o codificare rautacioasa shi nu se justifica alegerea cifrei 6 ca delimitatori decat daca a fost ales asha cu reacredintza cu reaintentzie shi nici sa primim cipul adica transponderul in cartzile de identitate sau alte acte ca cineshtie in ce scopuri e folosit shi ce date contzeine sau cum este marcat, inca nu shtiu ce este nociv la transponder... iar sf Efrem Sirul spunea ca dupa o indelungata postire va veni shi te va insemna pe mana dreapta sau pe frunte, deci sa nu-l primeshti, ca va fi ca sa nu-tzi mai potzi face cruce shi sa nu te mai potzi pecetlui in numele Domnului ci sa fie evident ca te pecetluieshti in dracie.... nici pe tampla sa nu primitzi shi nici pe suflet. dar fiecare e liber shi foarte liber shi ultra foarte liber sa-shi aleaga asha cum doreshte, dar ne spune Domnul ca daca vine echipa de scamatori care vor invia pana shi pe mortzi shi vor face minuni mari pana acolo incat sa se coboare foc din cer in fatza oamenilor shi din uscaturi lucruri shi alimente proaspete shi daca te-ai inchinat, atunci adio... iar in apocalipsa spune ca vei suferi in fatza sfintzilor ingeri multa vreme.... dar in timpurile antichristului vor veni cei doi finici, maslini, Ilie shi Enoh shi vor invatza pe oameni sa nu credem in antichrist, shi sa nu cautam la fatza lui marshava... shi dintre evrei shi iudei se vor intoarce la Dumnezeu cel Adevarat, shi iudeii, dintre ei vor pastra ascultarea cea dreapta shi nu i se vor inchina antichristului... |
Canonul 45 se refera la cei care nu cred in domnul nostru Iisus Hristos ca Dumnezeu intrupat.
Adica nu inteleg nu ai voie sa spui "Tatal nostru" impreuna cu un catolic sau prostestant sau miafizit? Normal nu ai voie sa iei Sfanta Impartasanie decat de la crestini ortodocsi,la fel anafura,aghiasma. Iar dupa cum a hotarat Sfantul Sinod nu ai voie sa faci slujbe nici macar de sfintire (ierurugii) impreuna cu ne-crestin-ortodocsi. Iar rugaciuni de astea cum se fac acum la saptamana de unitate nu e erezie. |
Citat:
De ce sunt fiecare dintre cei mentionati eretici? 1. Catolicii cel putin pentru dogma lor Filioque hulitoare la adresa Uneia dintre Persoanele Sfintei Treimi (Duhul Sfant); 2. Protestantii pentru eliminarea a 5 dintre cele sapte Sfinte Taine ale Bisericii, pentru nerecunoasterea icoanelor, ba pentru unii chiar contestarea semnului Sfintei Cruci, hulirea Prea Sfintei Nascatoare de Dumnezeu si Pururea Fecioarei Maria; 3. Monofizitismul și ramurile lui sunt o ereticească socotință nerecunoscand în Domnul Iisus Hristos deopotrivă firea dumnezeiască și cea omenească. Istoric vorbind, rădăcina ereziei monofizite se trage din învățăturile ereticului Nestorie, patriarh al Constantinopolului între anii 428 -431, care învăța că firile - cea dumnezeiască și cea omenească - ale lui Hristos sunt total separate și că Fecioara Maria nu este Născătoare de Dumnezeu ci de om, învățătură anatemizată de Soborul Sfinților Părinți la cel de al treilea Sobor al Bisericii Ortodoxe ținut la Efes în anul 431. Iata acum si un scurt istoric al ecumenismului contemporan de origine protestanta, deci eretica, preluat de la adresa http://www.sihastru.net/mirem/ceor/istorie_cucos.html Citat:
|
[continuarea postului precedent]
Citat:
|
Mai frate Romeo tu cred ca ai inteles un pic gresit despre Bisericile necalcedoniene care se zic de fapt mia-fizite.
Nu stiu despre protestanti dar stiu ca luteranii folosesc icoane. Deci mia-fizitii nu vor sa accepte formularea ca Domnul nostru Iisus Hristos este in doua firi ci accepta formularea ca Domnul nostru Iisus Hristos este din doua firi. Ba chiar acesti miafiziti cum e biserica copta au si sfinti de au trait dupa Sfantul Sinod de la Calcedon. Ei se sprijina pe aceasta pe marturisirea Sfantului Chiril al Alexandriei. Marturisesc si ei acelasi crez si cum se spune la crez: "Si intr-Unul Domn Iisus Hristos,Fiul lui Dumnezeu,Unul nascut,care din Tatal s-a nascut mai inainte de toti vecii....s-a pogorat din ceruri si s-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara". Deci oricine zice acest crez accepta clar ca Domnul nostru Iisus Hristos este o singura persoana sau ipostas dar are doua firi cea umana si cea dumnezeiasca. Nicidecum nu zic miafizitii caci firea omeneasca a fost absorbita de cea dumnezeiasca asa cum ii invinuiesc unii aiurea. Monofiziti au fost altii nu bisericile necalcedoniene ca cea copta. Daca matale poti sa imi explici care e diferenta dintre in doua firi si din doua firi astept sa vad ca eu unul nu o inteleg. Iar aceasta nici macar teologii de la Sfantul Sinod de la Calcedon nu o intelegeau caci au pus ambele formulari la moastele unei Sfinte si au gasit-o pe cea corecta. http://en.wikipedia.org/wiki/Coptic_..._of_Alexandria " Copts, thus, believe in two natures "human" and "divine" that are united in one hypostasis "without mingling, without confusion, and without alteration". These two natures "did not separate for a moment or the twinkling of an eye" (Coptic Liturgy of Saint Basil of Caesarea). " Cat despre interpretarea asa cum zici mata a acelui canon eu nu cred ca e vorba de aceasta. Ca Duhul Sfant lucreaza in continuare prin ierarhii de au facut acele rugaciuni e iar vadit si daca Duhul Sfant isi face lucrarea vadita apoi poate sa se vie cu cate canoane rastalamacite se doreste asa cum faceau arienii la Sfantul Sinod Ecumenic cand au fost biruiti de minunea cu caramida a Sfantului Spiridon. |
La pogorarea Sfintei Lumini se afla de fata catolici,armeni,copti si Sfanta Lumina totusi coboara....ce o fi insemnand asta oare?
|
Coptii sunt si ei monofiziti, frate Mihail.
Scopul acestei informari nu este neaparat numai pentru fratia ta, ci pentru miile de crestini ortodocsi care nestiind mai nimic despre erezia ecumenista, o iau de buna si isi pierd astfel sufletele. Daca vrei crezi, daca nu, nu, esti liber. Eu am examene in aceasta perioada si nu pot sta langa calculator sa argumentez si contra-argumentez ideile putin/mai mult ciudate ale fratiei tale. R. |
Imi cer iertare ca nu am fost atent si am scris aiurea:
La pogorarea Sfintei Lumini sunt de fata oficiali armeni,catolici,copti dar nu monofiziti. Iata o descriere data de parintele Ioanichie Balan: "Sf. Mormant este controlat inca din noaptea Vinerii Mari, dupa prohod, de cativa politisti civili necrestini – un arab, un turc si unul din partea statului Israel. Ei verifica toate obiectele din interior sa nu aiba vreo sursa de foc, verifica lespedea Sfantului Mormant si controleaza corporal pe Arhiereul grec care raspandeste vata pe Mormantul Domnului. Apoi se sting toate luminile si se pecetluieste usa Sfantului Mormant cu doua mai peceti, benzi de panza alba cu ceara si sigilii la capete, in forma de X. Gardienii raman de paza la usa Mormantului pana cand se aprinde Lumina Sfanta... Procesiunea pentru Vecernia Sambetei Mari se formeaza la sediul Patriarhiei Ortodoxe... La ora 9 dimineata procesiunea porneste spre Biserica Sfantului Mormant... In biserica, slujitorii, impreuna cu Patriarhul, se opresc in fata Sfantului Mormant pecetluit”. Urmeaza inconjurul bisericii de trei ori, in sunetul clopotelor si in cantarile rituale. “Apoi Patriarhul cu toti slujitorii se retrag in altarul bisericii ortodoxe de vizavi si stau in asteptare. Intre timp vin diferiti delegati oficiali, autoritati locale si bisericesti, armene, catolice si copte. Miile de credinciosi stau cu felinarele speciale in maini, sa duca acasa, in tara lor, Sfanta Lumina. Cei mai multi, insa, tin in maini cate un manunchi de 33 de lumanari albe, legate intre ele, simbolizand numarul anilor pe care i-a trait Mantuitorul pe pamant... Fiecare se roaga in tacere, asteptand cu emotie Lumina Divina. Deodata vin insa cateva sute de arabi ortodocsi, foarte evlaviosi, dar fanatici; inconjoara Sf. Mormant, se roaga tare, cu mainile in sus, se urca unii pe umerii altora, se agata de peretii baldachinului Sfantului Mormant, de jur-imprejur, ca albinele pe fagur, si ridica mainile, cerand Sfanta Lumina: Doamne, trimite-ne din Cer Lumina!”. Pe la ora 12 Patriarhul este condusin fata Sfantului Mormant. “Aici este controlat peste tot de politisti necrestini, in prezenta reprezentantilor oficiali armeni, catolici si copti, sa nu aiba vreo sursa de foc. Apoi Patriahul desigileaza usa Sfantului Mormant prin ruperea pecetilor si intra in prima incapere, insotit, dupa traditie, de un arab musulman”. Acesta ramane aici si supravegheaza, in timp de Patriarhul intra in a doua incapere si ingenucheaza in fata lespedei Sfantului Mormant. “Se sting toate lumanarile, candelele, luminile. In biserica se face o mare tacere. Emotia minunii ii cuprinde pe toti... Dupa 15-20 de minute de rugaciune fierbinte, lumea din biserica observa o lumina puternica, precum o scanteie de fulger, coborand in zig-zag din cupola mare a bisericii... Se zice ca daca nu vin arabii sa se roage, intarzie venirea Sfintei Lumini... In multime se aud glasuri de emotie, in toate limbile. Scanteia dumnezeiasca coboara deasupra Capelei Sfantului Mormant, ca un glob de lumina ce se sfarama in mici bucati, apoi intra inauntru ca u subtire raza de foc, coboara pe lespedea Mormantului si aprinde vata raspandita deasupra, care se incarca de o roua divina. In aceasta clipa Sfanta Lumina a venit! Minunea s-a savarsit! Multimea asteata cu nerabdare Sfanta Lumina, cu mainile intinse... Patriarhul aduna cu mainile vata aprinsa de o flacara galben-verzuie, care timp de cateva minute nu frige. Apoi pune vata aprinsa in doua cupe de aur si iese in prima incapere. Aici aprinde doua buchete mari de cate 33 de lumanari, in prezenta musulmanului, iar cupele le da, pe doua ferestre mici, afara, la cei doi diaconi ortodocsi. Acestia duc o cupa la Sf. Altar, iar pe a doua la Biserica Sfintilor Imparati Constantin si Elena, de la Patriarhie. Apoi Patriarhul iese in fata Sfantului Mormant, cu cele doua faclii aprinse, si striga de trei ori: Veniti de luati Lumina!... Toti credinciosii aprind felinarele si buchetele de lumanari. Biserica este parca o flacara vie! Multi se ating de flacara cu fata, cu mainile, cu hainele, pentru binecuvantare, fara a se arde. Tot acum iau Sfanta Lumina de la Patriarh si catolicii, armenii si coptii, ducand-o in altarele lor, unde o pastreaza tot anul... La ora 2 dupa miezul noptii Liturghia Invierii ia sfarsit”." (fragmentul e din cartea Pelerinaj la mormantul Domnului de parintele Ioanichie Balan). Deci cum stim e un canon care zice caci ereticii nu au voie sa participe la slujbe...ori e canonul gresit ori catolicii,armenii si coptii nu se considera eretici. Si aceste bune relatii intre BO a Ierusalimului,BC,biserica ortodoxa necalcedoniana copta,biserica ortodoxa necalcedoniana armeana cred ca sunt de ceva sute de ani. Ba patriarhul crestin-ortodox al Ierusalimului intra in Sfantul Mormant alaturi de un arab musulman caci asa cere traditia. La Sfantul Mormant sunt doua incaperi se pare ca arabul musulman ramane in prima iar patriarhul in cea de-a doua. Deci de se face rugaciuni crestine la care sunt de fata si musulmani si evrei pe aceasta baza probabil se face. Bine acum am auzit ca la Sfantul Mormant sunt de fata evrei si musulmani si asemenea crestini catolici,armeni,copti iar patriarhul crestin-ortodox al Ierusalimului slujeste si numai la rugaciunea patriarhului crestin-ortodox calcedonian al Ierusalimului coboara Domnul Sfanta Lumina. Caci un incercat si armenii si catolicii sa se roage si la ei Sfanta Lumina nu a venit. Acum eu aud aici ca patriarhul crestin-ortodox da lumina si la reprezentantii armenilor,catolicilor,coptilor dar am inteles ca da cu mana stanga sa arate ca exista diferente dogmatice. Acum nu aud sa dea lumina la reprezentanti ai ceva protestanti. |
Frate Mihail,
[justify]Imi cer iertare, pentru ca eronat am scris ca biserica copta este monofizita. Este intr-adevar, cum ai spus fratia ta, mia-fizita, dar si mia-fizitismul este de asemenea EREZIE, deoarece sustine nici mai mult, nici mai putin decat contopirea Firilor Omeneasca si Divina ale Mantuitorului Iisus Hristos intr-o singura Fire. Un exemplu concret privind faptul ereziei coptilor este spurcarea Paraclisului Bisericii Sfintei Ecaterina a Facultatii de Teologie din Bucuresti de catre acestia care in decembrie 1994 au tinut slujba [cum altfel decat eretica, mincinoasa] Nasterii Domnului, care de atunci nu a mai fost resfintita, si culmea, aceasta Biserica, pangarita de ereticii copti, adaposteste cea mai mare parte a mostelor Sfantului Ioan Gura de Aur, Arhiepiscopul si Mitropolitul Constantinopolului, cealalta parte gasindu-se la Schitul Darvari. Oare cum suporta Sfantul aceasta batjocura a Moastelor sale facuta chiar de catre BOR, care nu s-a sinchisit sa resfinteasca aceasta Biserica pangarita de tinerea unei slujbe a ereticilor copti? Ca drept dovada ca problema coptilor este intr-adevar asa cum am pus-o in randurile de mai sus, iata un comentariu de pe situl http://oiftime.googlepages.com/sfioa...ericaprofanata[/justify] [continuarea in postul urmator] |
[continuarea postului precedent]
Citat:
[SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3][continuare][/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] |
[continuarea mesajului precedent]
Citat:
[SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3][continuare][/SIZE] |
[continuarea mesajului precedent]
Citat:
|
[continuarea mesajului precedent]
Citat:
[SIZE=3][/SIZE] [COLOR=black]Sper, din tot sufletul cu nadejdea in Hristos, frate Mihail, sa-ti fi inlaturat nelamurirea fratiei tale in ce priveste erezia mia-fizita a coptilor.[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Domnul sa ne pazeasca de caderea in erezii pe noi, nevrednicii si pacatosii![/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Romeo[/COLOR] |
Mai frate Romeo daca Domnul nostru Iisus Hristos trimite Sfanta Lumina la Inviere la rugaciunea patriarhului Ierusalimului tu ce vrei sa faci acum sa zici ca Domnul nostru Iisus Hristos incalca canonul care zice caci ereticii nu au voie sa fie prezenti la slujbele credinciosilor?
Caci patriarhul Ierusalimului da Sfanta Lumina apoi si la copti si la armeni si la catolici. Pai Sfanta Lumina e o lucrare volitionala a Domnului nostru Iisus Hristos. Adica daca ar voi ar putea sa nu se aprinda lumanarea coptilor sau a catolicilor. Minunile invederate crestin-ortodoxe sunt mai mult ca nu stiu cate cuvinte. Asa este de nu stiu cati ani la Sfantul Mormant. Deci este clar ca si Domnul nostru Iisus Hristos confirma prin aceasta caci catolicii si mia-fiziti nu sunt eretici ci crestini dar ne-ortodocsi. |
N-ai voie sa mergi tu ca ortodox la "slujbele" ereticilor si nici sa-i lasi pe aceia sa "slujeasca" in Sfintele noastre Biserici, deoarece "slujbele" lor nu sunt slujbe, sunt minciuni, slujbe mincinoase pentru alt domn, nu pentru Mantuitorul nostru Iisus Hristos, chiar daca ereticii isi numesc domnul la care slujesc [si care in fond e mamona, dracul] tot cu numele lui Iisus Hristos.
Daca tu vrei sa urmezi calea ecumenismului, nimeni nu-ti interzice, dar rodul urmarii acestei cai il vei vedea dupa moarte, cand vei fi muncit in flacarile cele far' de sfarsit ale iadului. Oare chiar asta vrei, frate Mihail?... |
Mai este o teorie , sau sa-i zic slogan al celor ce sutin ecumenismul , " Teoria celor doi plamani ". Aceasta "teorie" s-a dezvoltat intre ecumenistii ortodocsi si papistasî. Potrivit cu aceasta teorie, Ortodoxia si papismul sunt cei doi plamani, prin care respira Biserica. Cand am citit despre aceasta asa zisa teorie, am zambit, gandindu-ma la cat si-au stors ei mintile pentru a inventa astfel de povestîoare "lacrimogene", fara vre-o sustinere, pentru ca acesti doi plamani sa poata incepe sa respire corect si di nou, va trebui o sincronizare a respiratiei. Minimalizarea dogmatica este metoda de baza , sau principiul fundamental de "lucru"al ecumenistilor. Dar despre aceste "metode" , in cele viitoare. Doamne ajuta ! +
|
Exista extrema de a-i considera pe catolici , copti,armeni eretici dar exista si extrema de a-i considera ortodocsi.
Si exista si opinia corecta caci nu sunt nici ortodocsi , nici eretici ci sunt diferente dogmatice intre ortodocsi,catolici,armeni,copti. Inre copti,armeni si ortodocsi mai mici ,intre catolici si ortodocsi mai putin mici. Dar toti sunt crestini caci altfel ce rost mai ar avea semnificatia termenului crestin-ortodox? |
Principiul acesta care zice ca ceva ori este asa ori nu este asa este un principiu din logica lui Aristotel si e impropriu a se aplica la viata duhovniceasca cum ne-a aratat Sfantul Grigorie Palama caci aceste taine sunt mai presus de logica aristoteliana.
Principiul care zice daca cineva nu e crestin ortodox atunci e eretic poarta numele de principiul tertului exclus si provine de la Aristotel. Asa e intuitiv dar nu e si corect. |
Citat:
|
Citat:
|
Pai PF Alexei s-a rugat in catedrala catolica Notre-Dame dar nu a slujit Sfanta Liturghie acolo.
Asta nu inseamna ca adormitul intru fericire PF Alexei a fost eretic. Iar daca coptii au savarsit Sfanta Liturghie pe antimisul lor si apoi ortodocsii o savarsesc pe antimisul lor asta nu inseamna ca s-a profanat biserica. Sfanta Liturghie in caz de nevoie se poate savarsi si pe afara dar pe Sfantul Antimis, in caz de necesitate. Cu atat mai mult intr-o biserica catolica care macar ca te adaposteste de ploaie si vant , dar normal pe un Sfant Antimis sfintit de un arhiereu ortodox. Normal in caz de necesitate. Iar coptilor li s-a dat voie sa savarseasca Sfanta Liturghie a lor acolo pentru ca nu aveau unde sa savarseasca Sfanta Liturghie deci a fost caz de necesitate. Adica au ajutat crestinii ortodocsi pe crestinii copti. De unde s-a scos deci ca s-a profanat Sfantul Altar acolo? Oare chiar atat nu stiati caci din lespedea Sfantului Mormant unde a fost lasat trupul Domnului nostru Iisus Hristos in adormire cele trei zile si trei nopti,dupa scripturi,cea mai mare parte apartine ortodocsilor iar o alta particica mica apartine coptilor? De ce credeti ca Dumnezeu lasa asta? La catolici nu apartine de loc. Luati-va poza cu Sfantul Mormant din Biserica Invierii sa vedeti Adevarul daca nu aveti cum sa ajungeti pe acolo. Trei zile si trei nopti dupa scripturi ca nu a fost trei zile si trei nopti calendaristice. O zi si o noapte se considera acea intunecare care a aparut cand sufletul Domnului nostru i-a parasit trupul. Apoi inca o zi si o noapte cand a rasarit soarele dupa acea intunecare si noaptea urmatoare. Si inca o zi si o noapte cele de sambata caci in zorii zilei de Duminica a inviat. |
Citat:
|
draga Mihai..l,
Sper ca ai sesizat ca Dumnezeu ( Lumina necreata ) vine la toata lumea (catolici,copti,arabi...) numai prin ortodoxie,adica prin Biserica,toate celelalte variante lasindu-se cu intuneric ( erezie sa-i spunem ). Este f bine ca participa si ceilalti,bine ar fi sa fie televizata slujba si minunea astfel incit intreaga lume sa vada...dar ma tem ca nu se va intimpla.Daca ar participa numai ortodocsi,atunci nimeni nu ne-ar mai crede.Bine este sa marturisim Adevarul pentru ca Iisus Hristos Dumnezeu doreste mintuirea tuturor oamenilor,bine este ca toti oamenii sa vina si sa ia Lumina Sfinta de la Patriarhul ortodox,sa cunoasca vietile si invataturile Sfintilor Parinti in care a trait Duhul Sfint Dumnezeu si a luat chip Domnul nostru Iisus Hristos. Din pacate,prin ecumenism...se pune rabi sa se roage,cia-ul in mod discret ii aprinde torta,vine apoi cnn-ul cu blitzuri si poze de familie + internet,apoi vine cardinalul,coptul,muftiul,hindusul si la final,daca mai ramine ceva ...si patriarhul ecumenist. Ai inteles ? |
Concluzia este ca nu mi se pare o problema ca se slujesc liturghii in aceleasi biserici , normal nu in acelasi timp, de catre ortodocsi si catolici.
Cu atat mai mult de catre copti in respectiva biserica. Asa ceva facandu-se normal pentru cazurile de necesitate. Cat despre rugaciunile comune cu catolici la care asista musulmani si evrei cum a fost cazul cu IPS Teofan pe care l-am acuzat degeaba , caci daca Domnul nostru Iisus Hristos da marturie de asa ceva cine poate zice ceva impotriva, nu mi se pare ceva eretic. Cu festivalul ecumenic de la Sibiu e complet alta problema pe care o vedeti enumerata mai jos. Ce cauta in aceasta miscare alte biserici decat catolicii,armenii,coptii, iar musulmanii si evrei numai sa asiste la rugaciuni si la discutii, nu inteleg. Mai grav nu inteleg ce cauta la aceste discutii femei sa ia cuvantul si sa vorbeasca. |
Daca si comunitatea Sfantul Munte Athos ii considera pe catolici si pe anti-calcedonieni eretici, putem noi sa ne punem de-a curmezisul parintilor inchinoviati la Manastirile Sfantului Munte si sa afirmam ca si Mihail ca anti-calcedonienii si catolicii nu sunt eretici? Ci doar ca exista mici diferente intre noi, Sfanta Biserica Ortodoxa si ei, bisericile anti-calcedoniene si biserica catolica? Dar daca noi, ca si Biserica Ortodoxa detinem invatatura apostolica neschimbata de 2000 de ani, oare cei care au "mici diferente" fata de invatatura de credinta si marturisire apostolica cum ar putea sa fie decat niste mincinosi si inchinatori la mamona, chiar daca il numesc pe mamona [dracul, diavolul] cu numele Mantuitorului nostru Preaiubit si Preamilostiv?
In acest sens citez epistola comunitatii extinse a Sfantului Munte Athos, adresata SS Patriarhul Bartholomeu al II-lea si referitoare la aiurelile asa-zisului document al intrunirii ecumenice de la Balamand [Liban] adoptat in 1993, care aduce in discutie atat schisma anticalcedoniana cat si cea latina[catolica, apuseana] fata de Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica a lui Hristos [nu doua, nici trei, ci Una Biserica Apostoleasca si Sfanta a lui Hristos], care este Biserica Ortodoxa: [SIZE=4]EPISTOLA ATHONITA[/SIZE] [SIZE=4]de Sinaxa Extinsa a Sfîntului Munte Athos[/SIZE] [SIZE=2]În ochii parintilor din Sfîntul Munte Athos, respectul total pentru adevar este una din primele îndatoriri pe care le impune iubirea pentru aproapele. Ei nu au nici o pozitie doctrinara aparte, ci marturisesc pur si simplu credinta Bisericii Ortodoxe: “Biserica este una. Aceasta Biserica una si adevarata, care pastreaza continuitatea vietii ecleziale, adica unitatea Traditiei este Ortodoxia. A admite ca aceasta[/SIZE][SIZE=2] Biserica una si adevarata nu exista pe pamînt în stare pura ci ca ar fi partial continuta în diferite ramuri, înseamna… a nu avea credinta în Biserica si în Capul acesteia“.[/SIZE] [SIZE=2]Fara ostentatie, calugarii athoniti tin ca aceasta convingere sa se înscrie în fapte. Nu pot aproba manifestari sau vorbe care ar implica o recunoastere practica a “teoriei ramurilor”. Unitatea crestinilor, care le e la fel de pretioasa ca oricarui alt crestin, nu poate fi împlinita decît prin alaturarea neortodocsilor la întregul si plinatatea credintei apostolice. Ea n-ar putea fi rodul unor compromisuri si eforturi nascute dintr-o aspiratie omeneasca si fireasca la unitate a unor oameni care nu dau doua parale pe învatatura încredintata Bisericii.[/SIZE] [SIZE=2]În materie de ecumenism, ca si în viata duhovniceasca, atitudinea Athosului este alcatuita din luciditate si discernamînt.[/SIZE] [SIZE=2]Traditia spirituala a Muntelui Athos este în esenta ei identica cu cea în care traiau Parintii si, în particular, toti vechii calugari din Apus, într-o perioada în care schismele si divizarile nu distrusesera înca unitatea spirituala a Europei. Drept pentru care, redam în cele ce urmeaza textul scrisorii Parintilor athoniti referitoare la Documentul de la Balamand, ca pe un raspuns patristic la o problema contemporana de o mare importanta:[/SIZE] [SIZE=2]Sanctitatii Sale, Patriarhul ecumenic,[/SIZE] [SIZE=2]Parintele si Stapînul nostru, Bartolomeu[/SIZE] [SIZE=2]Prea Sfintite Parinte si Stapîne,[/SIZE] [SIZE=2]Unirea Bisericilor sau pentru a vorbi mai precis, revenirea heterodocsilor la Biserica noastra, sfînta, soborniceasca, apostoleasca si ortodoxa este o dorinta fireasca a noastra, ca sa se împlineasca rugaciunea Domnului: “Toti sa fie una” (Ioan 17,21), rugaciune pe care o primim si o împartasim total în sensul ei ortodox. Dupa cum scrie profesorul J. Romanides: “Hristos se roaga aici pentru ca ucenicii Lui si ucenicii ucenicilor Lui sa fie una în perspectiva slavei Sale înca din aceasta viata, ca madulare ale Trupului Sau, adica ale Bisericii…“. Iata de ce, de fiecare data cînd crestinii heterodocsi ne viziteaza, desi îi primim cu dragoste în Hristos si le oferim ospitalitate, constientizam totusi cu durere despartirea noastra în credinta si imposibilitatea de a lega relatii ecleziale cu ei.[/SIZE] [SIZE=2]Schisma dintre ortodocsi si anticalcedonieni si apoi cea dintre ortodocsi si occidentali constituie o adevarata tragedie, cu care nu trebuie sa ne obisnuim si s-o acceptam linistiti si resemnati.[/SIZE] [SIZE=2]Asadar, întelegem eforturile care vizeaza unirea numai atunci cînd sunt facute cu frica lui Dumnezeu si în acord cu traditia ortodoxa, cînd ele nu rezulta în nici un caz din micsorarea sau anularea dogmelor ortodoxe si nici din indiferenta toleranta fata de marturisirile strîmbe ale heterodocsilor - pentru ca o astfel de unire nu va fi o unire întru Adevar, si ca atare nu va fi niciodata acceptata cu adevarat de Biserica, nici binecuvîntata de Dumnezeu. Asa cum spun Sfintii Parinti: “Binele nu e bine decît cînd e bine facut“.[/SIZE] [SIZE=2]Dimpotriva, o astfel de falsa unire ar provoca noi schisme, noi dureri si diviziuni în trupul astazi unit al Ortodoxiei. În aceasta privinta am spune ca, în fata marilor schimbari care s-au produs în tarile de traditie ortodoxa si în fata violentului curent care se manifesta sub diferite forme la scara mondiala, Biserica Ortodoxa, care este una, sfînta, soborniceasca si apostoleasca, ar trebui, pe de-o parte, sa consolideze coeziunea Bisericilor locale, avînd grija de membrii ei raniti si restabilindu-i spiritual, si, pe de alta parte, constienta de ea însasi, sa predice puternic si limpede, umanitatii decazute, puterea mîntuitoare, harul unic care-i apartine.[/SIZE] [SIZE=2]În acest duh urmarim, atît cît ne permite angajamentul monahal, manifestarile si dialogurile miscarii numita ecumenica si constatam cînd divizarea cuvîntului adevarului, cînd compromisurile si concesiile în chestiuni fundamentale de credinta.[/SIZE] [SIZE=2]Asadar, actele si declaratiile reprezentantilor Bisericilor ortodoxe ne-au pricinuit o adînca mîhnire, pentru ca sunt lucruri nemaiauzite si total contrare credintei noastre.[/SIZE] [SIZE=2]Mentionam mai întîi cazul Prea Fericitului Patriarh al Alexandriei, care a declarat cel putin de doua ori cã noi, crestinii, ar trebui sa-l recunoastem pe Mahomed ca profet! - si nimeni pîna astazi nu l-a criticat pe acest Patriarh asa de grav ratacit, care a continuat sa conduca destinele Bisericii sale ca si cum nimic nu s-ar fi întîmplat. Parasim, deci, limitele sincretismului pancrestin si intram în sincretismul tuturor religiilor![/SIZE] [SIZE=2]În al doilea rînd, va aducem la cunostinta cazul Patriarhului Antiohiei care, fara consimtamîntul unanim ortodox, a intrat în comuniune liturgica cu anticalcedonienii Antiohiei, fara sa se fi gasit cea mai mica solutie la foarte gravele probleme ale acceptarii lor de catre Sinoadele ecumenice posterioare Sinodului III si, mai ales, Sinodului de la Calcedon, care constituie o temelie de nezdruncinat a Ortodoxiei.[/SIZE] [SIZE=2]Din nefericire, nici în acest caz n-am vazut proteste din partea vreunei Biserici ortodoxe.[/SIZE] [SIZE=2]Dar motivul cel mai serios de neliniste este brusca si inadmisibila schimbare de atitudine a ortodocsilor, asa cum reiese din continutul declaratiei comune de la Balamand din iunie 1993 a Comisiei mixte pentru dialog între ortodocsi si romano-catolici, care adopta teze antiortodoxe si asupra careia tinem în mod special sa atragem atentia Sanctitatii Voastre.[/SIZE] [SIZE=2]Pentru a începe, se cuvine sa recunoastem ca declaratiile pe care Sanctitatea Voastra le-a dat din cînd în cînd în privinta uniatismului, considerat un obstacol de neocolit în calea dialogului dintre ortodocsi si romano-catolici - ne-au linistit.[/SIZE] [SIZE=2]Textul în cauza dadea, cu toate acestea, impresia ca declaratiile Voastre au fost ocolite, ca uniatismul beneficiaza de amnistie si se vede chiar invitat la masa Dialogului Teologic, în ciuda respingerii categorice din partea Conferintei panortodoxe din Rodos: “Iata de ce am hotarît sa pretindem, ca o conditie prealabila pentru reluarea dialogului, ca toti agentii si propagandistii uniatismului de la Vatican sa fie îndepartati definitiv din tarile ortodoxe, si ca toate Bisericile numite unite sa fie supuse si încorporate Bisericii Romei, deoarece uniatismul si dialogul sunt absolut incompatibile“. Pentru a ne justifica nelinistea, vom aduce ca dovada, între altele, articolul Înalt Prea Sfintitului mitropolit Demetriados K. Hristodulos, aparut în “Biserica Pireului”, din care vom cita cîteva fragmente.[/SIZE] [continuare in postul urmator] |
[continuarea postului precedent]
[SIZE=2]Dar tezele ecleziastice ale acestui document provoaca înca un si mai mare scandal, Sanctitate. Vom mentiona ratacirile cele mai strigatoare la cer.[/SIZE] Citim în articolul 10: “Ca reactie la Biserica Catolica ce, pretinzîndu-se unica depozitara a mîntuirii, îsi exersa eforturile misionare în detrimentul ortodocsilor - Biserica Ortodoxa, la rîndul ei, a adoptat aceeasi conceptie, potrivit careia numai la ea se gaseste mîntuirea. Pentru a asigura mîntuirea fratilor rataciti, ajungea chiar sa-i reboteze pe crestini, uitand exigentele libertatii religioase a persoanelor si a actelor de credinta, exigente la care epoca respectiva era putin sensibila“. Noi, ortodocsii, nu vom putea admite niciodata un astfel de punct de vedere, dat fiind faptul ca Sfînta noastra Biserica Ortodoxa nu a început sa se creada singura depozitara a mîntuirii ca reactie la uniatism, ci cu mult înainte de el, înca din epoca în care, din motive dogmatice, s-a produs schisma. Biserica Ortodoxa nu i-a asteptat pe uniati pentru a întelege ca ea este continuatoarea autentica a Bisericii una, sfînta, soborniceasca si apostoleasca a lui Hristos, pentru ca ea a avut întotdeauna constiinta ca papismul e o erezie. Daca n-a folosit prea des acest termen de “erezie”, a facut-o dintr-un motiv explicat de Sfîntul Marcu al Efesului: “Latinii nu sunt numai schismatici, ci eretici, iar daca Biserica n-a proclamat acest lucru foarte clar a fost pentru ca natiunea lor era mult mai numeroasa si mai puternica decît a noastra… înaintasii nostri n-au vrut sa-i zdrobeasca pe latini ridiculizîndu-i si stigmatizîndu-i cu numele de eretici pentru ca desi îi asteptau sa se întoarca, faceau toate eforturile sa le menajeze prietenia“. Atunci cînd uniatii si misionarii Romei au navalit în Anatolia noastrat pentru a-i converti, mai ales prin mijloace dubioase, pe ortodocsii slabiti de grele încercari - tactica mult folosita si astazi de ei, Ortodoxia a trebuit sa predice adevarul nu pentru a face prozelitism de tip roman, ci pentru a-si proteja turma. Astfel, Sfîntul Fotie a denuntat de mai multe ori Filioque ca o erezie si pe adeptii ei ca rau-marturisitori (kakodocsi). Sfîntul Grigorie Palama spune despre occidentalul Varlaam ca, venit la Ortodoxie, n-a aratat “ca sa spunem asa nici un semn de sfintire primit de la Biserica noastra, care ar fi putut sterge pacatele cu care a venit“. Este clar ca Sfîntul Grigorie îl considera pe Varlaam un eretic care are nevoie de harul sfintitor pentru a intra în Biserica Ortodoxa. Formula utilizata în articolul 10 arunca pe nedrept vina asupra Bisericii Ortodoxe, pentru a o atenua pe cea a sustinatorilor papismului. Cînd i-au rebotezat ortodocsii pe romano-catolici si pe uniati independent de vointa lor, calcîndu-le în picioare libertatea religioasa? Si daca exista exceptii, ortodocsii care au semnat acest text n-ar fi trebuit sa uite ca cei care au fost rebotezati “independent de vointa lor” erau urmasii ortodocsilor care fusesera uniti cu forta, cum a fost cazul în Polonia, Ucraina si Transilvania! (vezi articolul 11). Citim în articolul 13: “De fapt, mai ales dupa conferintele panortodoxe si al doilea Conciliu al Vaticanului, redescoperirea si punerea în valoare, atît de catre ortodocsi cît si de catre catolici, a Bisericii drept comuniune au schimbat radical perspectivele si deci si atitudinile fundamentale. Ambele parti au recunoscut ca ceea ce Hristos a încredintat Bisericii Sale - profesia de credinta apostolica, împartasirea cu aceleasi taine, mai ales preotia unica celebrînd jertfa unica a lui Hristos, succesiunea apostolica a episcopilor - nu poate fi considerat proprietatea exclusiva a uneia singure dintre Bisericile noastre. În acest sens este evident ca orice rebotezare este exclusa“. Redescoperirea Bisericii drept comuniune are desigur sens pentru romano-catolici care, în fata impasului în care se gaseau din cauza eclesiologiei lor absolutiste, au fost constrînsi sa se întoarca, printr-un joc dialectic, spre caracterul comunitar al Bisericii. Asadar, alaturi de o extrema, aceea a puterii absolute, ei pun alta extremat, aceea a puterii colegiale, asezîndu-se întotdeauna, în acest du-te vino, pe aceeasi baza antropocentrica. Biserica Ortodoxa, dimpotriva, a avut întotdeauna si conserva constiinta de a fi nu o simpla comuniune, ci o comunitate teandrica sau, cum spune Sfîntul Grigorie Palama în “Tratatul despre purcederea Sfîntului Duh” (2,78), o “comuniune de îndumnezeire”. Or, comuniunea de îndumnezeire nu este numai necunoscuta, dar ea este teologic incompatibila cu teologia romano-catolica, care refuza sa accepte energiile create ale lui Dumnezeu, singurele prin care aceasta comuniune poate exista. Acestea fiind zise, constatam cu cea mai mare tristete ca, în articolul cu pricina, sfînta noastra Biserica Ortodoxatilde; este pusa la egalitate cu Biserica Romano-Catolica rau-marturisitoare. Sunt trecute cu vederea gravele diferente teologice - Filioque, primatul papal, infailibilitatea, harul creat etc. - si este fabricata o unire artificiala fara cel mai mic acord asupra dogmelor. [continuarea in mesajul urmator] |
Citat:
Iti spun in cuvinte mai simple... Lumina sfinta...Duhul Sfint Dumnezeu,nu se coboara in Biserica decit la rugaciunea patriarhului ortodox...adica in Biserica ortodoxa se afla in mod neindoielnic Iisus Hristos Dumnezeu,Capul Bisericii,prezent in tainele mintuitoare,in mintile si sufletele sfintilor ,in ierarhia drept credincioasa,in mirenii drept credinciosi... Cind se roaga catolicul,coptul sau mai stiu eu cine...intuneric bezna,nu se aprinde nimic,nu se coboara nici o Lumina sfinta,nu este Duh,nu este Hristos ( adica este erezie )...ma folosesc doar de exemplul acesta. Daca vrei sa cunosti despre catolici si altii,despre viata bisericii...Adevarul se afla la oamenii care sint mintuiti,adica traiesc acum in Cer,noi le spunem Sfinti Parinti,adica oameni in care a trait Dumnezeu pe pamint.Vrem sa ne mintuim si noi si sa ne intilnim cu ei ? Daca da,evident ca trebuie sa ne asemanam pe cit este cu putinta cu ei,si la viata in primul rind,dar si la invataturi. Despre oamenii care traiesc astazi pe pamint,indiferent cine ar fi ei...nu poti sa stii daca se mintuiesc sau nu,sint incerti...asa cum le este si viata si invatatura.Daca se afla in Biserica,adica marturisesc ceea ce Biserica din toate timpurile a marturisit,atunci poti sa-i urmezi,dar daca vin cu inovatii,invataturi noi sau mai rau,marturisesc impotriva oamenilor care traiesc acum in Cer,a oamenilor mintuiti,a Sfintilor...atunci it's up to you...depinde de tine ce este mai important,adica cu cine vrei sa fii la un loc in vesnicie. Si concluzia ta mi se pare gresita...nu este Sfinta Liturghie,nu se slujeste impreuna,nu este biserica ortodoxa ( administrata numai de ortodocsi,dupa cite stiu eu )...ci este o minune,prin care ceilalti sint instiintati care este Biserica Domnului...asa,pe vazute si pipaite...semn cumva. |
Sfintele Canoane ale Bisericii noastre << interzic cu asprime rugaciunile impreuna cu eterodocsii>>, pentru ca acestia nu au aceeasi credinta cu noi. Ei cred intr-un Hristos diferit, denaturat. De aceea si Sfantuk Ioan Damaschin ii numeste necredinciosi :" Cel care nu crede potrivit traditiei Bisericii Sobornicesti, este necredincios."
Daca Sfintele Canoane interzic rugaciunile impreuna cu ereticii, cu atat mai mult <<ne opresc de a participa la "tainele" lor >>. |
Dom-le la textul ala de la Muntele Athos nu vad semnaturile staretilor de l-au dat.
In legatura cu situatia bisericii Sfanta Ecaterina este vreun om duhovnicesc de poate sa vada pe Duhul Sfant cand se pogoara la Sfanta Liturghie si a vazut el ca in acea biserica nu se mai pogoara spre a preface darurile dupa ce au slujit coptii? Daca este macar un om care a vazut asa si a vazut dansul ca nu se mai pogoara Duhul Sfant apoi acela este argument ca sa se faca resfintire. Ca coptii nu sunt monofiziti cred ca am aratat destul de clar. Faptul ca au sfinti,viata monastica,textul Sfintei Liturghii aproape asemenea cu cel al ortodocsilor daca nu chiar asemenea,posturile se tin,botezul se aplica la fel etc nu inteleg de ce vor unii a-i numi eretici daca nu sunt eretici. Eu pe parintele Petroniu nu l-am vazut intre semnatarii acelui document de l-a postat fratele Romeo aici , de fapt nu am vazut niciun semnatar. Eu nu am zis ca e voie sa te impartasesti de la catolici sau de la copti si nici nu a facut vreun ierarh din BOR asa ceva cu exceptia lui IPS Nicolae de a si fost mustrat pentru asta. Iar catolicii au avut si ei un sfant de a vazut Slava Sfintei Treimi (nu imi place sa zic lumina necreata termen impropriu - nu gasim vreodata in Sfanta Scriptura acest termen) adica pe Sfantul Ioan al Crucii. Normal tot asa viata ascetica a dus. Deci daca in acest Sfant catolic a existat dorirea dar si ajutorul de a ajunge la aceasta,aceasta dorire numai de Duhul Sfant (harul Sfintei Treimi) poate fi lucrata in cineva,iar acest ajutor de a ajunge la asemenea comuniune cu Sfanta Treime tot numai harul Sfintei Treimi il poate da. Deci iata ca si in BC lucreaza harul Sfintei Treimi. |
Care-i respectivul "sfant" al bisericii catolice de care vorbesti, frate Mihail?
N.B. N-am reusit sa termin inca epistola chinoviei extinse a Sfantului Munte Athos incare critica dur documentul de la Balamand, rod al unei intalniri ecumeniste intre prelati ortodocsi si catolici, insa sinaxa extinsa inseamna staretii si egumenii tuturor Sfintelor Schituri si Manastiri ale Sfantului Munte Athos. Asa ca autorii epistolei semnandu-se o data drept "sinaxa extinsa a Sfantului Munte Athos", se stie despre cine e vorba... |
Si mia-fizitismul coptilor este O MARE, F. MARE EREZIE. De ce se considera atunci ca Biserica Sfintei Ecaterina a Fac. de Teologie din Bucuresti a fost pangarita de o slujba a ereticilor miafiziti copti? T-am explicat de ce: ei considera amestecate cele doua Firi ale Mantuitorului: oDumnezeiasca si Omeneasca. Or, cele doua sunt separate conform Sfintelor Dogme de credinta ale Ortodoxiei!
...Sincer, frate Mihail, pentru atata propaganda facuta EREZIILOR si ECUMENISMULUI in general, ti-ar placea sa fii denumit ERETIC??? Cred ca nu...dar ca sa nu fii numit...si sa si devii eretic...te rog inceteaza cu propaganda fratiei tale facuta ereziilor...mia-fizita si ecumenista, in general... R. |
Am scris foarte clar acolo Sfantul Ioan al Crucii il chema pe respectivul Sfant catolic.
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 08:04:02. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.