![]() |
Semnati pentru libertatea de expresie
Deputatul olandez Geert Wilders,cel care a creat renumitul si mult disputatul film Fitna,care arata adevarul despre islam,este pe cale de a fi pedepsit de guvernul olandez pentru libertatea de expresie,in urma sesizarilor facute de musulmani.
Ceea ce se intampla este de neconceput pentru un stat precum Olanda. Semnati petitia pentru libertate si nu lasati musulmanii sa ne acapareze libertatea din Europa. http://www.petitiononline.com/wilders/petition.html |
Sa ne vedem de ortodoxia noastra si sa nu cadem in plasa altora din prea mult zel.
Wilders spune ca...
"[COLOR="rgb(255, 0, 255)"]Trebuie sa castigam razboiul impotriva islamului, altfel o sa ne pierdem propria cultura[/COLOR]" "[COLOR="Magenta"]We have to win the war against Islam otherwise we will lose our cultural[/COLOR] identity said Dutch parliamentarian Geert Wilders after screening his film Fitna at a conference called Facing Jihad in Jerusalem. The 17 minute film claims that the Koran encourages acts of terrorism, and antisemitism, and also deals with the influence of Islam on the Netherlands. Due to death threats Wilders is constantly accompanied by bodyguards." Alexandra noi suntem ortodocsi, sa nu ne bagam unde nu ne fierbe oala! [COLOR="Red"]Wilders nu afirma precis care cultura vrea s-o apere! [/COLOR] Si din punct de vedere Hristic, olandezii nu mai au demult o cultura crestina! -legea avorturilor, legea eutanasiei, legea inversiunilor sexuale, legea accesibila drogurilor etc etc. Si atunci ce vrea sa-si apere Wilders! Cele enumerate mai devreme? Tocmai pt asta ii da Dumnezeu pe mana arabilor! Noi sa ne vedem de ortodoxia noastra care e in pace cu toate neamurile! |
pai ne vedem de ortodoxia noastra dar trebuie sa ne vedem si de libertatea noastra,nu sa ramanem izolati de restul lumii ca si cum nu ne-ar interesa de ceilalti crestini.
aici este vorba despre libertate,apararea libertatii,principiu crestin si de o lupta impotriva islamizarii europei.atunci cand islamul va patrunde puternic in europa,vom spune adio si ortodoxiei,si icoanelor si libertatii de exprimare. |
Desi nu cred ca semnarea petitiei e de vreun folos, totusi sunt de acord ca trebuie sa existe o solidaritate cu Wilders fiindca desi s-a exprimat asa, omul nu lupta doar pentru pastrarea identitatii culturale ci lupta împotriva satanei islamice. Iar prin identitate culturala nu se efera la avorturi si celelalte rautati ci la identitatea euroopean-crestina.
|
Anti-occidentalismul orbesc, fundamentalismul pseudo-ortodox gen Petru-Voda nu reprezinta cautari ale adevarului ci idei fixe. Noi trebuie sa cautam adevarul si pornind de la adevar sa discernem ce e bun sau rau, nu sa pornim de la o traditie (cea ortodoxa). Daca traditia respectiva e adevarata, ea nu va avea de suferit.
|
Citat:
|
Daca nu ai vreo idee de spus, de ce nu taci?
|
Pur si simplu...Nu pot sa tac si sa stau pasiv sa vad cum il arunci in oala pseudo-ortodoxiei [ a se citi EREZIEI] pe parintele Iustin. Ar insemna sa devin apostat prin tacere la adresa hulelor cu care tu [mai bine zis duhul cel rau din tine] improsti Sfanta Manastire Petru-Voda si o data cu ea si pe parintele Iustin.
Apoi, observ un mod propriu al tau si deosebit de sugestiv de a pune in practica cultivarea smereniei crestine, prin ceea ce ai spus :"Daca nu ai [...], de ce nu taci?" [...] R. |
Iustin este klegionar nepocait si promotor al ideilor infantile despre conspiratia iudeo-masonica. Asta nu e ortodoxie. Atât timp cât nu-si renega trecutul legionar, nu poate fi numit nici macar crestin.
|
Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim
PE NIMENI SĂ NU OSÂNDUIM, DACĂ DORIM SĂ NE MÂNTUIM • Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți • Mărturisitor Ortodox • JUDECAREA APROAPELUI, OSÂNDIREA, PUNE CAPĂT VIEȚII DUHOVNICEȘTI • Judecarea aproapelui e văzută de unii ca ceva nevinovat din punct de vedere duhovnicesc, de alții ca ceva folositor și de alții chiar ca o virtute. Acest păcat a reușit să câștige mult adepți deoarece se arată în chipul virtuții. În realitate el are urmări dezastruoase. Perseverența în el zădărnicește mântuirea sufletului. Dintre cele mai grele păcate, osândirea este cea mai răspândită printre oameni. Îmbrăcați în mantia iubitorilor de dreptate, aproape fiecare dintre noi ne-am însușit dreptul acesta dușmănos de a ponegri pe alții și de a găsi tuturor defecte. Oare cum se va mântui omul care în fiecare zi osândește pe frații săi, pentru care Hristos a fost răstignit pe cruce ? Nu prin răutatea osândirii aproapelui putem să îndreptăm greșelile lui. Oricine se face pe sine judecător este asemenea unui doctor neglijent care, cu mâinile nespălate și cu pansamente de tifon murdare, leagă rănile bolnavilor, iar prin aceasta, în loc să-i tămăduiască, le pricinuiește o și mai mare infecție. Comentând cuvintele Mântuitorului nostru Iisus Hristos privind paiul și bârna din ochii apropelui nostru , putem arăta că Hristos aseamănă păcatul aproapelui cu paiul, iar osândirea o compară cu bârna. Biserica Ortodoxă dă dreptul de a osândi doar pe eretici, care sunt cei mai rafinați slujitori ai satanei. Ei par a propovădui pe Dumnezeu, dar ne conduc la diavol. Sfântul Nichifor Mărturisitorul numea învățătura eretică : "mușcătură de șarpe." Un pustnic plângea în pustie: Vai, fratele meu a greșit azi, iar eu voi greși mâine la fel. Diavolul a reușit să întoarcă aproape toate lucrurile cu capul în jos în lume făcând confuzie în noțiunile oamenilor despre păcat și virtute, iar cea mai mare strădanie a lui e îndreptată în a ne învăța în rânduiala lui stricată. |
Încercați să apărați astăzi Sfânta Ortodoxie așa cum au apărat-o Sfinții Părinți și vă veți confrunta cu o deplină neînțelegere din partea multora ori cu o furtună de riposte. Creștinul ortodox înțelept trebuie să știe unde poate să osândească și unde să nu facă aceasta. Fiindcă fiecare patimă poate, cu ajutorul lui Dumnezeu și prin străduință personală, ca să se transforme dintr-un defect într-o calitate a sufletului. Adevărata dragoste de Dumnezeu nu este compatibilă cu atașamentul către diavol. Cel ce iubește pe vrăjmașii săi vede că aceștia sunt jertfe jalnice în mâinile satanei, ceea ce naște în inima lui compătimire și dragoste pentru ei.
Ce e la bază osândirea ? Manifestarea capacității sufletului de a critica, despărțind binele de rău, el laudă binele și mustră răul. Folosește drept acest dar de a judeca acela care-l mustră pe diavol ca inventator al răului și se osândește pe sine când urmează influenței lui. Care dintre noi, dacă a pierdut pe cel mai scump om pentru sufletul său, de pildă pe mama sa, va lăsa groapa ei și va pleca să plângă la morminte străine ? Păcatele străine sunt departe de sufletul nostru. Ele nu ne apasă conștiința. Nu pentru ele vom răspunde noi în fața lui Dumnezeu ! Cum putem să ne izbăvim de păcătoșenia proprie atâta timp cât o sprijinim cu cea străină ? Cel ce osândește este nesătul de răutate. Lui nu-i ajunge otrava propriilor lui vicii. Gândiți-vă: Osândirea pune capăt vieții duhovnicești. Ce lucru tulbură pe cineva, despre acela vorbește cel mai adesea. Chiar și când omul dorește să ascundă cele ce are în inima sa, gura, fără de voie, câteodată îl vădește. Limba e organul prin care, de obicei, se manifestă sentimentele inimii. Treptele osândirii aproapelui acestea ar fi: să vorbești de rău, să osândești și să disprețuiești. Poate să-i treacă prin cap orbului să-și bată joc de ceilalți orbi ? El se neliniștește de propria lui stare. Cine osândește pe alții este trufaș, nu e smerit. Cine osândește pe cineva nu îl laudă, ci îl mustră. Și, pe cât de multe cuvinte rele spune la adresa lui, pe atât se simte mai mulțumit. Noi osândim pe alții în mod obișnuit din auzite, fără să fi văzut și probat păcatul lor, deci clevetim. Cu clevetirea ne asemănăm diavolului. Dragostea toate le iartă. Nimeni nu poate să-i slujească drept motiv de a vorbi de rău pe alții. Ca să poți osândi, trebuie să-ți lipsească dragostea din inimă. Sfântul Ioan Scărarul ne spune că : "cei ce zavistuiesc râd cu mulțumire de învățătura, faptele și meritele aproapelui" . Iar Sfântul Ioan Gură de Aur ne arată : "precum muștele se așează pe rănile străine, așa și cei ce osândesc apasă pe păcatele străine" . Avva Dorotei arată : Ce altă lucrare are diavolul decât să ne îndemne la răutate ? Câtă viclenie ! Cel rău ne împinge să greșim împotriva unei porunci a lui Dumnezeu și, dacă totuși nu o călcăm pe aceasta, măcar să osândim pe cei ce greșesc, astfel încât, dacă nu reușește să ne prindă în cursa păcatului, să ne prindă în cursa care pare că este împotriva păcatului. Osândirea este unul dintre păcatele cele mai potrivnice lui Dumnezeu, pentru că e răpirea drepturilor Lui. Sfântul Atanasie Sinaitul ne arată: "cine osândește înaintea Judecății de Apoi a lui Hristos, acesta este Antihrist, pentru că își însușește dreptul lui Hristos" . Iar Sfântul Tihon de Zadonsk ne îndeamnă pe toți să fim buni: "fără harul lui Dumnezeu nu putem să săvârșim nimic în afară de răutate" . Sfântul Ioan Scărarul ne îndrumă: "osândirea este o boală subțire, dar o lipitoare grasă, ascunsă și tăinuită, care suge și seacă sângele iubirii … Ea este fățărnicia iubirii, pricinuitarea întinăciunii și a poverii inimii" . Pentru că omul nu stă într-un singur loc, dacă nu reușește în bine, el înainteaza în rău. Prin osândire, nimeni nu a îndreptat vreodată pe cineva. Dimpotrivă, cu ea mulți s-au rănit crud și s-au înrăit. Să luăm exemplu de la Cuviosul Isaia, ce a văzut pe un frate păcătuind : Dacă Dumnezeu, Care l-a creat, vede aceasta și-l rabdă, cine sunt eu ca să-l osândesc ?" Păcătoșii care trec cu vederea greșelile lor, nu pot să sufere greșelile celorlalți. Iar drepții, ce se grăbesc să izgonească fiecare păcat ivit în propriul lor suflet, cu îndelunga răbdare suferă greșelile aproapelui. |
Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți. Astfel de judecători suntem noi. Altora le cerem totul, iar pe noi nu ne obligăm la nimic; la păcatele noastre privim printre degete, iar pe cele străine le punem sub lupă. Cât de cumplit este să osândești pe cel care chiar Dumnezeu l-a iertat și l-a îndreptat. Adesea ne minunăm de ce în jurul nostru este atâta haos. De ce, atât de des, ne ciocnim unii cu alții. Iar aceasta se întâmplă pentru că ne osândim reciproc, mai bine spus, ieșim din orbitele noastre. Dacă un creștin de rând începe să osândească pe aproapele său cu scopul de a-l face de râs în fața altora, va fi judecat de Dumnezeu cu mare asprime. Sfântul Ioan Gură de Aur ne arată : "cel ce cinstește pe preot va cinsti și pe Dumnezeu, iar cel ce a început să disprețuiască pe preot, treptat va ajunge să-L jignească și pe Dumnezeu" și "Când începem să examinăm viața celor care ne conduc, atunci dorim singuri să fim unși ca învățători și, în acest fel, se deformează toate" . Sfântul Ioan Hrisostom - "totul este după credința ta; nici cel drept nu-ți va aduce vreun folos dacă tu ești necredincios, nici cel necurat nu te va atinge cu ceva câtuși de puțin, dacă tu ești credincios … Darurile lui Dumnezeu nu atârnă de virtutea preoțească, totul provine din har. Lucrul preotului este numai să-și deschidă gura și totul săvârșește Dumnezeu; preotul săvârșește numai partea văzută a lucrurilor" . Sfinții Părinți ne sfătuiesc să nu credem, când este vorba de osândirea aproapelui, chiar dacă vedem cu ochii noștri. Avva Dorotei ne îndeamnă: "când mergem undeva, mai mult decât orice trebuie să ne păzim de bănuială, din care se naște osândirea cea de suflet pierzătoare" . Cel bun tot timpul descoperă ceva folositor pentru sine și se folosește de aceasta. Fantezia celui cu o stare păcătoasă este așa de bogată și așa de fină, că de multe ori ea vede păcatul și acolo unde nu este. Iar Sfântul Ioan Scărarul ne arată: "un bun grădinar gustă numai din roadele coapte, iar pe cele acre și necoapte le lasă; tot așa și sufletul bun și întelept ia aminte numai la virtuțile altora" .
Cum să scăpăm de clevetire: Nu discuta cu oamenii bârfitori, nu te împrieteni cu clevetitorii, dar nici nu cădea în cealaltă extremă - să începi să osândești pe osânditori. Sfinții Părinți au oprit aspru transmiterea ori povestirea cuvintelor străine, când aceasta are caracter de bârfă. Dacă ceea ce vrei să spui nu este nici adevărat, nici bun și nici de trebuință, să rămână îngropat și să nu te mai împovărezi nici pe tine, nici pe mine cu acele cuvinte. Dacă invidia din noi vrea să nască osândirea, să ne reținem limba să nu vorbim acestea. Sfinții Părinți ne arată cum să tăiem acest izvor rău: Smeriți-vă, luați aminte la păcatele voastre și nu la cele străine ! Când un om se află în întuneric, el nu vede cât praf zboară prin cămăruța lui. Dar dacă, prin vreo oarecare crăpătură a ușii, se strecoară înauntru o rază de soare, deodată se pot vedea mii de particule de praf, care zboară prin aer. Dacă eu propriul meu suflet nu l-am înțeles, cum voi cunoaște fără greșeală neajunsurile, înclinările și predispozițiile din sufletele altora ? Când vedem pe cineva că greșește, noi trebuie să-l compătimim, să vedem în el pe cineva bolnav și să ne rugăm pentru el, ca să-l izbăvească Dumnezeu din ghearele păcatului. După cuvântul Sfântului Varsanufie cel Mare, "când cineva împinge pe altul în groapă, noi nu-l mustrăm pe cel căzut, ci pe acela (diavolul) care l-a împins" . Cel mai bun medicament al acestei boli este osândirea de sine. Sfântul Serafim de Sarov ne îndrumă: "Osândește-te pe tine și vei înceta să mai osândești pe alții !" Cel ce se mustră pe sine duce o luptă eroică cu păcatul în arena sufletului său. Findcă, niciodată să nu uităm aceasta, cel ce osândește este asemenea apei din baie: dorind să-i spele pe alții, ea singură se murdărește. Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți. Pe nimeni să nu osândim, dacă dorim să ne mântuim. Gândiți-vă: Osândirea pune capăt vieții duhovnicești. Cel ce osândește este nesătul de răutate. Lui nu-i ajunge otrava propriilor lui vicii. Cum putem să ne izbăvim de păcătoșenia proprie atâta timp cât o sprijinim cu cea străină ? Manca-v-ar raiul (Arhim.Ilie Cleopa) |
Citat:
|
parintele IUSTIN PIRVU A FACUT ANI BUNI DE PUSCARIE PT CREDINTA ,iar cei -i pun la indoila vorbele ,ba mi si clevetesc isi f.f.mari pacate.Sa multumim lui DUMNEZEU ca mai avem inca asemenea oameni printre noi ca sfintia sa.
|
adorcrysti, e vorba daca Pârvu este sau nu un om duhovnicesc. Un legionar nu poate fi un om duhovnicesc.
Coana Sofia (daca ma iei cu baiete nu stiu cum ar trebui sa te iau eu), eu zic ca mata aiurezi. Cine are dreptate? A facut puscarie? Si o gramada de sectanti au facut puscarie pentru convingerile lor religioase, asta nu înseamna ca erau corecte. Pârvu a facut puscarie fiindca sprijinea legionarii, nu pentru ideile lui religioase. |
Citat:
Daca n-ar fi conspiratie iudeo-masonica, oare cum va fi instaurat antihrist rege intai al evreilor in Templul din Ierusalim reconstruit si apoi al intregii lumi? Poti raspunde concret la aceasta intrebare? Iar cu masura cu care judeci, vei fi la randul tau judecat de Domnul... Cu atat mai mult daca il judeci pe parintele Iustin. Stie Bunul Dumnezeu trecutul sfintiei sale si stie si de ce l-a invrednicit sa ajunga ce a ajuns si zilnic sa se formeze cozi de credinciosi la usa chiliei sale. |
Doctrina legionara amesteca nationalismul cu religia, ceva periculos. În plus propovaduiau ura fata de anumite categorii sociale.
Nu stiu despre ce profetie vorbesti, oricum, nu trebuie sa absolutizezi profetiile, rolul lor e de a îndrepta oamenii si a-i pregati pentru cele viitoare, nu trebuie sa se împlineasca exact. Asta daca sunt profetii de la Dumnezeu, ca sunt si multe nascocite de oameni sau draci, inclusiv în Ortodoxie. |
Sfântul Pavel îsi iubea neamul pâna acolo încât si-ar fi dat viata vesnica (asa spune el) pentru iudei dar nu a amestecat aceasta iubire cu credinta în Hristos.
|
Venirea lui antihrist ca si rege al lui Iuda si apoi al lumii intregi nu e profetie de la draci, e pur si simplu scrisa negru pe alb in Cartea Apocalipsei, transmisa de Insusi Dumnezeu Sfantului Ioan Teologul prin Duhul Sau Sfant in insula Patmos.
|
Cand esti in fata preotului Iustin Parvu, aproape de domnia sa, cand iti vorbeste, iti dai seama ca are mult har, ca este vazator cu duhul, ca este omul lui Dumnezeu! Numai cine nu a fost in apropierea sa, cine nu-l cunoaste decat din lecturi scrise de cine stie ce "binevoitor" ateu sau crestin deghizat, poate crede ceva rau despre un inger!
Am mai auzit cuvintele astea din gura securitatii cand umplea puscariile cu oamenii care au aparat credinta noastra ortodoxa, valorile romanesti! Traim din nou acele vremuri? Nu ne ramane decat sa ne rugam neancetat Bunului Dumnezeu sa ne ierte si sa ne lumineze! |
Sf. Teofan Zavoratul
"Infraneaza-ti mania, ca ea se face maica turbarii atunci cand iese din
masura. Sa cinstesti pe toti preotii. Sa iubesti casele lui Dumnezeu si insuti sa te gatesti a fi casa lui Dumnezeu. Sa mergi des la biserica, ca aceasta ne acopera de inviforarile si invaluirile cele launtrice. Cand navaleste gandul patimii dulcetii, stai impotriva lui cu rusinea de oameni si gandul ca-L vei intrista pe Dumnezeu. Zavoraste auzul si ochii tai, ca prin ele intra toate sagetile raului. Bucura-te de smerenie, ca mare inaltime are si nici nu poate sa cada. Gandurile rele taie-le cu altele bune. Trebuie sa imparti sufletul intre fapte si rugaciune, caci astfel diavolul nu va afla multe intrari in noi. Pe Sfintii cei adevarati cunoaste-i dupa fapte, fiindca tot pomul dupa roada lui il poti cunoaste. Straduieste-te intotdeauna sa te folosesti cu ceva din vederea Sfintilor: ia seama chiar si la privirea si la felul lor de-a face un lucru sau altul, caci toate acestea sunt folositoare. Sufera necazurile cu rabdare, ca in ele odraslesc si cresc faptele bune, ca florile pe un trandafir spinos." Sf. Teofan Zavoratul |
Citat:
Insa din fericire pt ei, bine ca macar in tot amalgamul asta sodomo-gomoric, mai exista pe acolo (inca) o mana de ortodocsi traitori. Si pt acesti cativa, exact ca in vremea lui Lot, isi face Dumnezeu mila de toti si-i mai ingaduie inca un an, si inca un an, Dumnezeu stie cat o fi de milostiv... Si revenind la islam, ....daca olandezii ar fi fost un popor crestin traitor, islamul nu ar fi avut unde sa inainteze...Lucru valabil pt orice popor crestin! |
Citat:
|
Probabil din graba... Sau, erai prea suparat...
Citat:
Draga frate, Cum sa-ti spun astfel incat sa nu te supar? Ce cuvinte sa gasesc pentru ca sa nu te inversunezi si mai tare? Cred ca ai tastatura defecta. Altfel nu vad cum ai putea sa vorbesti despre parintele Iustin Parvu cu apelativul Parvu. Sau poate din neatentie ai omis forma de politete. Pentru "coana Sofia" am pierdut cinci minute si nu am gasit nici o teorie care sa explice transformarea cuvantului "sora" in "coana". Sigur ca, fratia ta nu si-ar permite un limbaj care tine de o alta zona decat aceasta a unui forum crestin ortodox. Si care descalifica un barbat. Despre cei care au facut puscarie politica in regimul comunist vorbesti ca despre niste infractori de duzina. Ma tem ca nu cunosti ce s-a intamplat in acei ani in care rusii impreuna cu o mana de rataciti din tara noastra au umplut Romania cu sfinti si de martiri. Nu-i bai, sunt multi cei care nu stiu. Si eu, acum 25-30 de ani credeam ca legionarii au fost niste ticalosi care nu-i lasau pe bravii muncitori comunisti sa cladeasca o lume noua. Atata stiam, atata ziceam. Despre legionari daca nu vrei sa citesti cum s-au comportat in puscariile comuniste trimite-mi nr de telefon pe privat si te pot pune in legatura cu oameni care au facut puscarie politica, nu au fost legionari, dar care iti pot spune cum s-au comportat legionarii in inchisorile comuniste. O sa ai o surpriza mare. Frate draga, chiar daca ai gresit, mai mult sau mai putin, slava Domnului ca aceasta s-a intamplat pe un forum crestin ortodox. Pentru ca aici fratii si surorile se iarta imediat. Dumnezeu a avut grija de fratia ta si nu l-a lasat pe ala sa te impinga sa faci astfel de greseli pe site-uri cu alte orientari unde iertarea nu-i chiar cea mai mare virtute. Har Domnului. Doamne-ajuta! |
Gandul este liber. ( Friedrich Schiller) Cine-l poate ingradi?!?
Atunci la ce bun sa mai vrem sa-i dam libertate, devreme ce o are dintru inceputuri?!? A ajuns omul sa se creada mai bun decat Dumnezeu... |
Citat:
Citat:
Iar comparatia între ortodocsii de acolo si Lot nu-si are locul. Acei ortodocsi sunt imigranti, omeni care s-au dus peste olandezi (nimanui nu-i place sa vina straini în tara lui) fara remuscari, deci cu o constiinta morala scazuta si oricum, faptul ca te-ai nascut ortodox nu te face mai bun decât un neortodox. Citat:
Nu consider ca sunt infractori de duzina dar nici nu trebuie absolutizata suferinta detinutilor politici. Cum am zis, au fost destui sectanti (neoprotestanti) care într-adevar au fost închisi pentru opiniile lor religioase spre deosebire de Pârvu care a fost închis pentru orientarea politica) ceea ce nu înseamna ca au fost martiri. Cu legionarii, am simpatizat si eu putin cu ei si am citit despre comportamentul lor în puscarii. Acelasi comportament aparent nobil îl aveau si sectantii. Mândria îti da tarie pentru asa ceva. Patimile pacatoase au multe chipuri. Legionarii nu au fost asa cum îi zugraveau comunistii dar au fost niste rataciti care au facut mult rau românilor. Poate (si) pentru ei ne-a pedepsit Dumnezeu cu greutatile pe care le-am avut si le avem. Doctrina legionara e opusa iubirii universale crestine. Este o doctrina fascista, opunând un grup de oameni altor grupuri. |
Citat:
dumneata itzi dai seama ca nici macar nu ai judecat ci direct ai osandit? conspiratia iudeo-masonica exista parintele Iustin asta face de o viatza, pocaintza, ca altfel era cu automatul shi cu parrpalacul shi diagonala pe el shi cizmele! ideile legionare sunt furate din ortodoxie dar interpretate absurd spre avocatzie, shi spre natzionalizm de sfintzishori, deci daca unii au luat idei din ortodoxie, nu inseamna ca noi trebuie sa le lasam balta ca le-au luat shi ei... multzi dintre legionari erau tineri fara nici o vina, doar curentul ideologic legionar era aberant, nu legionarii caci ei n-au facut mai nimic in comparatzie cu celelalte curente: -fascism, nazism - curente democrat nationaliste de stanga -comunism, socialism, -europenism al libertatii masonice shi altele Ba da, tocmai felul dansului de a indemna shi imbarbata shi pe ceilaltzi fratzi ca este timpul marturisirii shi chiar al muceniciei, acesta este spiritul ortodox care nu spune adevarul numa din buze ci il traieshte shi este oricand gata sa moara pentru el daca cineva ar impune prin fortza alt adevar ca sa traim in minciuna, caci o face shi pentru el dar mai ales pentru noi. Nu are de ce sa-shi renege trecutul atat vreme cat n-a facut fapte rele, ori adeziunea la vre-un curent politic, fie el mason, nazist, comunist, socialist, democrat, sau alte curente politice, nu sunt sanctzionabile, ci eventual Dumnezeu care cunoashte inima fiecaruia il poate judeca daca este greshit, dar dumneata il acuzi exact ca shi evreii, pardon, nu evreii ci jidovii aia cu partidele lor shi cu interesele lor politice de a-l introna pe fiul faradeligilor.... deci tare ma tem draga Traditzie ca da data asta ai dat-o rau cu bata-n balta shi te-ai improshcat de mocirla... asha ca sunt contra ta. |
sf
402]Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim
PE NIMENI SĂ NU OSÂNDUIM, DACĂ DORIM SĂ NE MÂNTUIM • Sfinții nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriți • Mărturisitor Ortodox • JUDECAREA APROAPELUI, OSÂNDIREA, PUNE CAPĂT VIEȚII DUHOVNICEȘTI • Judecarea aproapelui e văzută de unii ca ceva nevinovat din punct de vedere duhovnicesc, de alții ca ceva folositor și de alții chiar ca o virtute. Acest păcat a reușit să câștige mult adepți deoarece se arată în chipul virtuții. În realitate el are urmări dezastruoase. Perseverența în el zădărnicește mântuirea sufletului. Dintre cele mai grele păcate, osândirea este cea mai răspândită printre oameni. Îmbrăcați în mantia iubitorilor de dreptate, aproape fiecare dintre noi ne-am însușit dreptul acesta dușmănos de a ponegri pe alții și de a găsi tuturor defecte. Oare cum se va mântui omul care în fiecare zi osândește pe frații săi, pentru care Hristos a fost răstignit pe cruce ? Nu prin răutatea osândirii aproapelui putem să îndreptăm greșelile lui. Oricine se face pe sine judecător este asemenea unui doctor neglijent care, cu mâinile nespălate și cu pansamente de tifon murdare, leagă rănile bolnavilor, iar prin aceasta, în loc să-i tămăduiască, le pricinuiește o și mai mare infecție. Comentând cuvintele Mântuitorului nostru Iisus Hristos privind paiul și bârna din ochii apropelui nostru , putem arăta că Hristos aseamănă păcatul aproapelui cu paiul, iar osândirea o compară cu bârna. Biserica Ortodoxă dă dreptul de a osândi doar pe eretici, care sunt cei mai rafinați slujitori ai satanei. Ei par a propovădui pe Dumnezeu, dar ne conduc la diavol. Sfântul Nichifor Mărturisitorul numea învățătura eretică : "mușcătură de șarpe." Un pustnic plângea în pustie: Vai, fratele meu a greșit azi, iar eu voi greși mâine la fel. Diavolul a reușit să întoarcă aproape toate lucrurile cu capul în jos în lume făcând confuzie în noțiunile oamenilor despre păcat și virtute, iar cea mai mare strădanie a lui e îndreptată în a ne învăța în rânduiala lui stricată.[/quote] |
Osândirea înseamna a dispretui si a crede ca Dumnezeu trimite un sufket în iad. Dar a discuta despre orientarile gresite ale unor persoane nu este osândire.
|
Citat:
A-i pune la indoiala verticalitatea nu e osandire?!? Ba este! Doar din nestiinta se poate spune ceva rau despre Pr. Iustin Parvu. http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...tin/#more-5647 |
Daca puteti sa-l ignorati pe Traditie,el are mare nevoie de ajutor,de la oricine il poate ajuta,dar nu cu vorbe ci cu ragaciune,Doamne ajuta!
|
Citat:
|
Citat:
R. |
A se vedea situl www.razbointrucuvant.ro, pentru mai multe amanunte despre apelul public al monahilor Sf. Schit Lacu de solidarizare cu parintele arhimandrit Iustin Parvu.
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 18:18:38. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.