Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Pocainta (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5019)
-   -   In ce consta mantuirea noastra (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=5650)

dorinastoica14 14.02.2009 15:15:37

In ce consta mantuirea noastra
 
Avem o aplecare înăscută spre religie și de mici copii la început, duși de mânuță de părinți, iar apoi singuri bătătorim drumul spre biserică sau,încercați de loviturile vieții intrăm întâmplător sau îndemnați de cineva într-un astfel de loc unde,găsim o liniște tulburătoare care ne chiamă mereu și mereu să revenim în spațiul sacru al lăcașului de închinare,mai devreme sau mai târziu majoritatea dintre noi ne căutăm identitatea religioasă.
Fără a înțelege de ce ne simțim atrași de credință ,mai târziu sau mai devreme vom ști că prin trăirea acesteia viața noastră pe acest pământ capătă un scop și anume câștigarea mântuirii.
Mântuirea constă în revenirea la comunicarea cu Dumnezeu.
Această comunicare a pierdut-o întreg neamul omenesc prin păcatul strămoșesc.Tot neamul omenesc este o totalitate de ființe pierdute.Pieirea este soarta tuturor oamenilor;și a celor buni și a celor răi."Căci în păcate m-a născut maica mea.."Ps.5o
Coborau în iad după sfârșirea vieții pe pământ, nu numai păcătoșii ci și drepții din Vechiul Testament.Acesta era prețul ființei umane decăzute.
Pentru restabilirea comunicării omului cu Dumnezeu,pentru mântuire era necesară răscumpărarea .
Rascumpărarea neamului omenesc nu a fost săvârșită de un înger, ea a fost săvârșită de însuși Dumnezeu.
Toate faptele bune,omenești neputincioase care pogorau făptura omenească în iad au fost înlocuite cu o singură faptă bună credința în Domnul nostru Iisus Hristos.
Mântuirea nu se poate obține decât prin -CREDINȚA ÎN DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS.
Cu credința și prin credință putem intra în comuniune cu Dumnezeu prin mijlocirea tainelor de el dăruite.
Gândire unora dintre atei sau sectanți precum că ei fac fapta bună și au o relație directă și personală cu Dumnezeu este greșită iar unii ca aceștia nu se voi măntui în veci.

dorinastoica14 15.02.2009 17:07:54

[SIZE=3]Sunt oameni care aduc cuvinte de hulă împotriva lui Dumnezeu și a Fiului lui Dumnezeu.Unul ca acesta nu fură,nu ucide ci chiar face unele fapte bune,este așa cum spune el sau alții asemenea lui - un om minunat![/SIZE]
[SIZE=3]Cum poate Dumnezeu să nu-i dea mântuire???- zice el![/SIZE]
[SIZE=3]El zice aceasta deoarece nu cunoaște creștinismul.[/SIZE]
[SIZE=3]Cel ce hulește pe Dumnezeu nu se va mântui! Prin cuvintele și prin faptele lor mulți se leapăde în fiecare zi de Hristos.Acei care se joacă de-a cuvintele vor plânge veșnic![/SIZE]
[SIZE=3]Citiți Noul Testament și scrierile Sfinților Părinți ai Bisericii Ortodoxe despre înțelegerea corectă a scripturii,despre ce fel de viață ce gânduri și simțăminte îi sunt de cuviință unui creștin.[/SIZE]
[SIZE=3]Să-l cunoaștem pe Hristos și creștinismul din credința vie,din trăirea credinței zi cu zi și din luarea crucii și urmarea Lui suportând toate necazurile și prigonirile cu bucurie până la sfârși.[/SIZE]
[SIZE=3]Aceasta este calea spre mântuire a unui creștin trăitor.[/SIZE]
[SIZE=3]([SIZE=2]În aceste postări m-am folosit de cuvine ale sfântului ierarh Ignatie Brancianinov[/SIZE][/SIZE][SIZE=2])[/SIZE]

carmina 15.02.2009 18:07:17

pasi pe calea spre Dumnezeu - Arhim.Sofronie
 
"In pragul coacerii tineretilor mele am savarsit un mare pacat:intr-o miscare nebuna a ignorantei mandriei,eu L-am “parasit” (pe Hristos) pentru un altul,un inchipuit Absolut Suprapersonal.Biruindu-mi bunul obicei de a ma ruga Dumnezeului copilariei mele,in ceasurile meditatiei nazuiam catre Fiinta absoluta.Ma sustrageam,precum mi se parea,de la tot ce este relativ,tot ce tine de felurite forme,vazute sau nevazute,simtite sau gandite.Ma duceam cu incapatanare in intunerecul necunoasterii,ca prin sustragere de la tot ce este trecator sa ajung la Ceea sau Cel ce transcede hotarele a tot ce este schimbacios,a tot ce se poate clatina.Se intampla ca cercam o oarecare “odihna”si ma indulceam,in chip nu simtitor sau trupesc,de aceasta stare.Intr-un avant si mai deplin catre atot-transcendenta Fiinta-Nefiinta de nenumit,imi vedeam propria minte ca lumina.(...)
Acea perioada a vietii mele,cineva ar putea-o vedea ca plina de inspiratie,insa eu,de departe nu cu bucurie imi amintesc de ea:am inteles ca ma dedam unei anumite “odihniri” care in realitate era o sinucidere in plan metafizic.(...)
Din aceasta stare mincinoasa eu niciodata nu as fi putut iesi cu propriile-mi puteri,dar Domnului I-a fost mila de mine si m-a prins,poate in ultima clipa.(...)
Porunca “a iubi pre Domnul cu toata fiinta,si pre aproapele ca insusi pre sine”(Lc.10:27),neasteptat s-a infatisat mintii mele in contextul sau evanghelic:contopirea fiintiala cu Dumnezeu se savarseste prin dragoste.Si astfel,ceea ce candva ma indepartase de la Evanghelie – “a iubi” imi aparuse atunci,in acel ceas ciudat intr-o straduta a Moscovei,ca un psihism ieftin – acum patrundea in inima mea si in minte ca lumina adevaratei cunoasteri:unirea fiintiala se savarseste in actul iubirii.Intelesul evanghelic al iubirii bate neasemuit mai departe decat intelegerea noastra psihica sau trupeasca.Dumnezeul copilariei mele se intorsese la mine in lumina intelegerii.
Viata crestina se intocmeste prin impletirea a doua voiri:cea Dumnezeiasca-vecinic una, si cea omeneasca-supusa clatinarilor.Dumnezeu se descopera omului prin multe si felurite cai.El nu silniceste voia oamenilor.Daca noi,cu dragoste vom primi apropierile Lui de noi,atunci El adesea va cerceta sufletul cu blandetea si smerenia Sa.Se poate intampla,precum poarta marturie intreaga istorie a credintei crestine,ca El sa se arate omului in Lumina mare.Sufletul,vazand pe Hristos in Lumina Iubirii Sale,este atras catre Dansul;el nu poate,nici voieste a se impotrivi acestei atrageri.Insa El este Foc care ne mistuie.Toata apropierea de El se insoteste de o dureroasa incordare.Este firesc firii noastre cazute sa ocoleasca durerea;si noi ne clatinam in hotararea noastra de a-I urma.Dar a ramane in afara Luminii sale devine de asemeni de nesuferit.Si astfel duhul era pus in fata a doua situatii:a ma smeri cu falsa smerenie,a ma amesteca cu realitatea ce ma inconjoara si a ma osandi stricaciunii – sau a primi infricosata chemare a lui Hristos.Cand am ales cea de-a doua hotarare,am renascut spre viata in Dumnezeul cel Viu.(...)
In viata fiecarui crestin,cresterea duhovniceasca ia ritmul sau secventa specifica,proprie acelei unice persoane.Dar temei a toate este unul si acelasi Duh (I Cor.12:4-11),prin urmare unul si acelasi tel final exprimat in poruncile lui Hristos care culmineaza cu:”Fiti dar voi desavarsiti,precum si Tatal vostru Cel din ceruri desavarsit este”(Mt.5:48).De unde urneaza ca ceea ce se intampla in calatoria unei persoane poate sa coincida cu experientele multor altora de aceeasi credinta,care s-au nevoit in epoci diferite,in conditii diferite nu numai launtric,ci si exterior.Una si aceeasi porunca a desavasirii a fost data pentru toate veacurile,tuturor oamenilor,indiferent de locul,cultura,nationalitatea sau orice altceva conditionat sau relativ.Cu alte cuvinte:poruncilor lui Dumnezeu le este propriu absolutul.
Viata duhovniceasca a unui crestin poarta un caracter deosebit de dinamic.Ea niciodata nu este statica:este nesfarsit de felurita in manifestarile ei.Pe de o parte aceasta ii vadeste bogatia,pe de alta-faptul ca noi nu am atins inca desavarsirea:in viata Dumnezeirii Insasi,Sfanta Treime,momentul dinamic si cel static se contopesc intru o unime de neinteles noua.Si in aceasta ”unime” se cuprinde adevarata neclatinare fagaduita tuturor celor ce vor fi adus adevarata pocainta.”


”Vom vedea pre Dumnezeu precum este” - Arhim.Sofronie

carmina 15.02.2009 18:15:00

in drumul spre mantuire - Arhim.Sofronie
 
“Partea lucrarii lui Dumnezeu din viata noastra o numim Pronie.Aceasta Pronie nicicum nu se aseamana ursitei pagane.In unele momente de rascruce,cu adevarat noi insine alegem dintre posibilitatile ce ne stau inainte.Cand in fata ni se deschid felurite cai,atunci,fireste,trebuie hotarat sa ne indreptam catre Bunul cel de pe urma pe care il cautam.Aceasta alegere neaparat va trebui insotita de hotararea de a merge pana la jertfa.In astfel de cazuri,deosebit de limpede se vadeste libertatea noastra duhovniceasca.Cel mai adesea,din nefericire,oamenii se calauzesc de indemnuri vremelnice,abatandu-se de la calea de Dumnezeu aratata catre Imparatia Luminii.Astfel omul cade in cercul patimilor inselatoare care-l impiedica a zari doritele zori.Insa orice alegere va fi si ea numaidecat insotita de suferinte si de jertfe.Iar cand alegem voia lui Dumnezeu,toata jertfa ne va asemana cu Hristos:”Parinte,de voiesti,sa treaca paharul acesta de la Mine,insa nu voia Mea,ci a Ta sa fie”(Lc.22:42).
Noi toti,de nevoie,trebuie sa trecem prin taina mortii pentru o mai mare asemanare cu Hristos.Dincolo de acest prag necunoscut noua,Dumnezeu si Tatal nostru ne duce in taramul zilei neinserate.Iata nadejdea noastra in Hristos,care va fi,caci toate fagaduintele Sale sunt nemincinoase si nestramutate,precum a aratat-o experienta milenara a Bisericii noastre.

In Imparatia lui Dumnezeu-Tatal nimeni nu se inchide egoist inlauntrul sau.Sfanta iubire,toata dorirea si-o stramuta in cei iubiti.Intreaga lume,si a lui Dumnezeu,si cea facuta,o imbratiseaza in smerenie.Astfel,intreaga Fiinta devine continutul ei.In aceasta consta mare-cuviinta dragostei,bogatia ei nepretuita si fericirea de negrait.
Saracia insa si intunerecul iadului se cuprind in inchiderea in sine din iubire de sine.Culmea inchiderii in sine a mandriei se exprima ca ura de Dumnezeu.

Pana la a ni se ivi Dumnezeiasca Lumina,suntem ca orbii.In afara acestei Lumini,noi nu recunoastem pacatul;fara ea nu se deschide inaintea noastra caderea omului in adevaratele ei dimensiuni.Numai Duhul Sfant,cu venirea Sa,ne da putinta la inceput a vedea tragismul propriei noastre stari si,prin noi,a trai apoi marea drama a intregii istorii a omenirii.Urmarea caderii este o boala de nevindecat de catre doctorii pamantesti.A impaca cugetele inimii noastre cu duhul poruncilor lui Hristos - noi nu o putem face;de unde si dureroasa nevointa a luptei cu “legea pacatului” care ne ucide (Rom.7:23-25).
Pretioasa este aceasta perioada a vietii noastre,cu toate ca si chinuitoare:din toate partile suntem cuprinsi de patimi inflacarate care iau forma “aprinderii ispitelor”(1Pt.4:12).Dar intru ajutor ne vine Harul,care la inceput nu se vede ca Lumina,ci se simte ca o flacara cereasca ce mistuie in noi radacinile pacatului.
De cate ori sufletul meu,ca o mica faptura neputincioasa,atarna deasupra prapastiei cu o frica mare;nu o frica pamanteasca - nu nazuiam a prelungi la nesfarsit aceasta viata:groaza mea consta in faptul ca,dupa ce Dumnezeu facuse pogaramant pana la a veni la mine,eu vedeam cu ce rani eram intreg acoperit.Ma constientizam cu desavarsire nevrednic Imparatiei lui Dumnezeu.Nu sunt in putere a descrie acea mahnire care ma afunda intr-un lung si adanc plans.Desi fara de minte,totusi stiam ca ma aflu in mainile Facatorului meu despre Care este scris:”Infricosat lucru este a cadea in mainile Dumnezeului Celui Viu”(Evr.10:31).Imi era uneori greu pana la a nu mai putea rabda,si o data am incercat sa ma smulg din Sfintele Sale Maini (Io.10:28),insa toate incercarile se naruiau,caci nu aveam unde sa ma duc:nimic in lume nu ma atragea,nu imi putea implini duhul.
Domnul a zis:”Nu va temeti de cei ce ucid trupul…ci…temeti-va de Cela ce,dupa ce a ucis,are stapanire sa arunce in gheena.Asa zic voua,de Acela sa va temeti”(Lc.12:4-5).Domnul,Cela ce S-a dat pe Sine mortii pe cruce,nu spunea cuvinte desarte,fara insemnatate.Iar eu nicicum nu voiam sa le micsorez caracterul categoric.Si frica,frica de viata datatoare - nu se departa de la mine.Mai mult,ceva straniu se petrecea:de cum slabea aceasta,simteam launtric indepartarea de la mine a unei puteri vii - rugaciunea scadea,mintea se risipea,simtamantul lui Dumnezeu se pierdea intr-o ceata:cu duhul muream.De-abia mult mai tarziu aveam sa aflu ca ma povatuia Duhul lui Dumnezeu,iar chinul mi s-a preschimbat intr-un folos de nemasurat:cutremurul inaintea vesnicei pierzanii si plansul pocaintei - in chip tainic ma prefaceau intreg in “rugaciune”.Duhul meu,slobod,fara vreo straduinta a vointei,se inalta in contemplarea unor realitati pana atunci necunoscute:nesfarsitele prapastii ale fiintei,intunecatele salasuri ale iadului,dar si Cerul luminat de Lumina Nefacuta.
Binecuvantat fie Numele Lui in vecii vecilor.”

”Vom vedea pre Dumnezeu precum este” - Arhim.Sofronie

costel 15.02.2009 20:36:12

Dorina, eu am inceput sa am dorul de Dumnezeu prin clasa a XII a. Pana atunci nu-mi amintesc sa-I fii vorbit. Mi-as fi dorit sa-L stiu prezent si in jocurile mele, in plimbatul prin livada, in rugaciunile pentru copii... Insa, la cat de mic sunt in aceasta lupta cu pacatul, ma simt ca un copil. O fiinta neputincioasa in a reusi fara ajutorul Tatalui. Asa ca, de fiecare data cand ies din casa, ma simt copil, dar un copil care este tinut de mana de un Dumnezeu-Tata.

carmina 15.02.2009 21:04:53

trei tipuri de bucurii
 
"Dacă citim viața Domnului nostru Iisus Hristos, putem să împărțim bucuriile Duhului Sfânt în trei grupe, și anume:


Bucuriile Betleemului, pe care le simte creștinul ce merge la biserică, care se închină cu evlavie, ascultă Sfânta Liturghie, postește, face milostenie, se spovedește curat și primește cu multă credință Preacuratele Taine. Acestea sunt cele mai obișnuite bucurii duhovnicești, care se dobândesc destul de ușor, fără multă osteneală și sunt de obște pentru toți creștinii dreptcredincioși. Se întâlnesc în casa săracului, în coliba văduvei, în inima străinului, în orice familie de creștin. Le-am putea numi și bucurii liturgice, euharistice, pentru că se nasc în Biserică, trăiesc prin Biserică și ajung la desăvârșire în Biserică prin unirea cu Sfânta Împărtășanie. Acestea sunt, deci, bucuriile tinereții duhovnicești, comune și mirenilor, și preoților și călugărilor.



Bucuriile Taborului sunt mult mai înalte ca cele dintâi și le simte numai cel lipsit de grijile lumii, care trăiește în liniște, care a dobândit cea mai curată rugăciune, care are izvoare de lacrimi pentru păcatele sale și iubește pe toți oamenii deopotrivă. Aceste bucurii se câștigă cu multă osteneală, smerenie și în timp îndelungat. Iar cine a ajuns acolo sus pe Tabor, cine și-a înălțat mintea și inima la Dumnezeu, acela este ca o făclie mereu aprinsă, care de-a pururi vede pe Dumnezeu înaintea feței sale (Psalm 15, 8) și poate striga cu Petru: Doamne, bine este nouă să fim aici... (Marcu 9, 5). Acestea sunt numite și bucuriile desăvârșirii, pe care foarte puțini le pot dobândi, căci se nasc numai din liniște și rugăciune.



Bucuriile Golgotei sunt și mai înalte ca cele de până acum și le pot simți cei ce urcă muntele Golgota, cei ce duc cu multă răbdare crucea suferinței, a bolilor îndelungate, a necazurilor pentru Hristos, a muceniciei, a jertfirii pentru aproapele pentru dreptate, care mor și înviază cu Domnul. Acestea sunt numite și bucuriile sângelui, ale jertfei, pentru că se nasc din sânge, din lacrimi și suferință. Mari sunt aceste bucurii și puțini sunt cei ce sunt vrednici să le poarte, pentru că fără multă suferință nu se pot câștiga de nimeni. (...)



Să primim ca pe un dar bucuriile cele duhovnicești și să le ascundem cu osârdie în inimile noastre. Cu osteneală se câștigă, cu multe ispite se păstrează, dar fără ele nu avem nădejdea mântuirii. Că cine face o faptă bună, cine se roagă sau face milostenie și nu simte mângâiere duhovnicească, acela fără folos s-a ostenit și este lipsit de nădejde.



Fiecare dintre noi să se ispitească pe ce treaptă a faptelor bune se află și fiecare să râvnească spre bunătățile cele mai alese, ca să fie mângâiat de Duhul Sfânt cu bucuriile cele mai înalte. Că bucuriile cele duhovnicești se nasc unele pe altele, se cheamă unele pe altele și se atrag unele spre altele, pentru ca bucuria noastră în Hristos să fie deplină."



(din „Predici la praznice împărătești", Arhimandrit Ioanichie Bălan, Editura Mănăstirea Sihăstria, 2008)

cristiboss56 15.02.2009 21:14:26

Citat:

În prealabil postat de carmina (Post 116625)
"Dacă citim viața Domnului nostru Iisus Hristos, putem să împărțim bucuriile Duhului Sfânt în trei grupe, și anume:


Bucuriile Betleemului, pe care le simte creștinul ce merge la biserică, care se închină cu evlavie, ascultă Sfânta Liturghie, postește, face milostenie, se spovedește curat și primește cu multă credință Preacuratele Taine. Acestea sunt cele mai obișnuite bucurii duhovnicești, care se dobândesc destul de ușor, fără multă osteneală și sunt de obște pentru toți creștinii dreptcredincioși. Se întâlnesc în casa săracului, în coliba văduvei, în inima străinului, în orice familie de creștin. Le-am putea numi și bucurii liturgice, euharistice, pentru că se nasc în Biserică, trăiesc prin Biserică și ajung la desăvârșire în Biserică prin unirea cu Sfânta Împărtășanie. Acestea sunt, deci, bucuriile tinereții duhovnicești, comune și mirenilor, și preoților și călugărilor.



Bucuriile Taborului sunt mult mai înalte ca cele dintâi și le simte numai cel lipsit de grijile lumii, care trăiește în liniște, care a dobândit cea mai curată rugăciune, care are izvoare de lacrimi pentru păcatele sale și iubește pe toți oamenii deopotrivă. Aceste bucurii se câștigă cu multă osteneală, smerenie și în timp îndelungat. Iar cine a ajuns acolo sus pe Tabor, cine și-a înălțat mintea și inima la Dumnezeu, acela este ca o făclie mereu aprinsă, care de-a pururi vede pe Dumnezeu înaintea feței sale (Psalm 15, 8) și poate striga cu Petru: Doamne, bine este nouă să fim aici... (Marcu 9, 5). Acestea sunt numite și bucuriile desăvârșirii, pe care foarte puțini le pot dobândi, căci se nasc numai din liniște și rugăciune.



Bucuriile Golgotei sunt și mai înalte ca cele de până acum și le pot simți cei ce urcă muntele Golgota, cei ce duc cu multă răbdare crucea suferinței, a bolilor îndelungate, a necazurilor pentru Hristos, a muceniciei, a jertfirii pentru aproapele pentru dreptate, care mor și înviază cu Domnul. Acestea sunt numite și bucuriile sângelui, ale jertfei, pentru că se nasc din sânge, din lacrimi și suferință. Mari sunt aceste bucurii și puțini sunt cei ce sunt vrednici să le poarte, pentru că fără multă suferință nu se pot câștiga de nimeni. (...)



Să primim ca pe un dar bucuriile cele duhovnicești și să le ascundem cu osârdie în inimile noastre. Cu osteneală se câștigă, cu multe ispite se păstrează, dar fără ele nu avem nădejdea mântuirii. Că cine face o faptă bună, cine se roagă sau face milostenie și nu simte mângâiere duhovnicească, acela fără folos s-a ostenit și este lipsit de nădejde.



Fiecare dintre noi să se ispitească pe ce treaptă a faptelor bune se află și fiecare să râvnească spre bunătățile cele mai alese, ca să fie mângâiat de Duhul Sfânt cu bucuriile cele mai înalte. Că bucuriile cele duhovnicești se nasc unele pe altele, se cheamă unele pe altele și se atrag unele spre altele, pentru ca bucuria noastră în Hristos să fie deplină."



(din „Predici la praznice împărătești", Arhimandrit Ioanichie Bălan, Editura Mănăstirea Sihăstria, 2008)

Păcat ca multe din predici, invațaturi, rămân simple postări, simple cuvinte. Mult mai de folos e sentimentul copilului din noi ce-L tine in permanență pe Tatăl de mână, așa cum cineva de aici spunea atat de simplu si atât de inălțator !

dorinastoica14 15.02.2009 22:06:50

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 116617)
Dorina, eu am inceput sa am dorul de Dumnezeu prin clasa a XII a. Pana atunci nu-mi amintesc sa-I fii vorbit. Mi-as fi dorit sa-L stiu prezent si in jocurile mele, in plimbatul prin livada, in rugaciunile pentru copii... Insa, la cat de mic sunt in aceasta lupta cu pacatul, ma simt ca un copil. O fiinta neputincioasa in a reusi fara ajutorul Tatalui. Asa ca, de fiecare data cand ies din casa, ma simt copil, dar un copil care este tinut de mana de un Dumnezeu-Tata.

Cât de frumos ai spus și cât de simplu! Am deschis aceast topic deoarece sunt mulți (așa cum am fost și eu) care nu știu care este scopul vietii creștine.
Este ușor să dai citate greoaie care chiar dacă sunt pline de învățături folositoare nu se lipesc de suflet așa cum se lipește o trăire personală așa cum este aceasta scrisă de tine.

carmina 16.02.2009 09:18:43

raspuns
 
Citat:

În prealabil postat de dorinastoica14 (Post 116641)
Cât de frumos ai spus și cât de simplu! Am deschis aceast topic deoarece sunt mulți (așa cum am fost și eu) care nu știu care este scopul vietii creștine.
Este ușor să dai citate greoaie care chiar dacă sunt pline de învățături folositoare nu se lipesc de suflet așa cum se lipește o trăire personală așa cum este aceasta scrisă de tine.

pe Dumnezeu il putem cunoaste din experientele proprii,din experientele semenilor nostri,din lectura... cred ca depinde de structura sufleteasca a fiecaruia dintre noi.

cat despre scopul vietii crestine,daca mi-ai fi pus asta intrebare acum 20 de ani,as fi raspuns ca implinirea poruncilor si o viata bine placuta Lui,conforma cu educatia ortodoxa.

astazi insa,pot afirma cu certitudine ca nu este suficient;il poti descoperi pe Dumnezeu in inima ta,dar trebuie sa stii sa-L si pastrezi acolo in ciuda tuturor greutatilor vietii;iar lucrul acesta l-am invatat pe parcurs,citind si incercand sa-mi corectez greselile;cu cat aflu mai mult,cu atat imi dau seama ca n-am facut decat primii pasi pe Cale.
personal,imi doresc sa cunosc nu numai trairile si convingerile fiecaruia,dar si lecturile care au zidit in sufletele lor simtamintele crestine.

cu riscul de a fi citata de n-ori si a ma supune comentariilor dezaprobatoare,postez cuvintele simple ale Sf.Serafim de Sarov privind scopul vietii crestine:

“Scopul vietii crestine este dobandirea Duhului lui Dumnezeu.
Daca,de pilda,rugaciunea si privegherea va da mai mult har,rugati-va si privegheati.Daca va da mai mult har postul,postiti.Daca milostenia va da mai mult har,atunci dati milostenie.La fel ganditi-va pentru fiecare alta virtute care se face intru Hristos.
Asa sa negutatoriti duhovniceste cu virtutile.Si dupa ce dobanditi in felul acesta harul Sfantului Duh,sa-l impartiti tuturor celor ce au nevoie de el,luand exemplu de la lumanarea aprinsa.Aceasta,desi arde cu lumina pamanteasca,aprinde de la ea si alte lumanari,lumineaza si alte locuri,fara ca lumina ei sa se micsoreze."
Doamne,ajuta!

windorin 16.02.2009 10:06:18

Dumnezeu este iubire !

Mantuirea este dobandirea dragostei.

Iubind pe toti si pe toate, cu siguranta ne vom mantui. Nu avem nevoie de tratate, de studii arpofundate pentru "a-L gasi" pe Dumnezeu. Este nevoie doar de o inima curata de orice rautate. Iubim vecinii, iubim oamenii in autobuze, iubim colegii, iubim rudele, nu raspundem nimianui cu rau, si gata.. Dumnezeu se descopera in inima noastra.

Dragostea este calea pe care a mers Hristos. Aceeasi cale o avem si noi !

patinina34 17.02.2009 04:27:50

Mantuire, inseamna dragoste dar in acelasi timp si iertarea celor cre ne-au gresit, de cite ori? De 77 ori 7.

t_a_pirvu 17.02.2009 05:02:38

Doar ce am acultat predica unui Parinte american orthodox pe aceasta tema:

postez si linkul (in engleza)

http://ancientfaith.com/podcasts/hopko

ultima predica

The Names of Jesus

Ce spune acest Parinte:

Chemarea noastra este a IL iubi pe Dumnezeu din toata puterea noastra. Prin jertfa Mintuitorului pe cruce noi toti suntem mintuiti.
DAR primim noi mintuirea? IL primim noi pe Mintuitorul in viata noastra?
(faptele noastre ne stau marturie). Il iubim noi pe Mintuitorul? (am citit
undeva ca Il iubim pe Hristos in aceias masura in care ii iubim pe vrajmasi!); vom fi noi vreodata vrednici? ar insemna sa plingem neincetat
si sa il Slavim pe Domnul mai des decit respiram!

Parintele incheie predica cu exemplul Sf Macarie: se zice ca Sf Macarie
dupa ce a murit si a ajuns cu un picior in Rai a auzit un glas: Macarie
ai invins! era Neprietenul cu o ultima ispita (daca era un glas din adevar
trebuia sa sune: Macarie, Hristos din tine a invins). La care Macarie
se uita imprejur si raspunde: Nu inca! si dupa a ajuns si cu celalalt picior
in Rai.

Deci asta e important: Sa Il iubim pe Dumnezeu (cum? prin faptele noastre) si El are putere sa ne mintuiasca.

Doamne ajuta,
Traian

patinina34 17.02.2009 06:09:13

Da si aici:
http://www.crestinortodox.ro/Asculta...nta_3-439.html

Parintele Rafail Noica.

vsovi 17.02.2009 10:46:39

poi de exemplu atunci cand vine gandul nespus shi nalucifariferizabilSF shi dulce placut, asha pe fagashul lui Dumnezeu, adica spunandu-tzi ca nu e nimic daca curveshti, nu e pacat, nu se intampla nimic, nu vezi ca nu simtzi ca nu-i pacat, fiindca Dumnezeu surade... nu simtzi ce placere calda shi blanda simtzi... deci cand spune asha ca o dulceatza alintatoare de la Dumnezeu ca nu-i pacat... cand te vrajeshte shi sigur ajungi beat de fericire sa crezi ca nu-i pacat... atunci ar trebui sa itzi dai seama ca itzi graieshte proorocul mincinos... ca sa:

crezi necredintza shi sa nu crezi credintza,

ca sa potzi visa la:

-ce fain ar fi daca... ar fi parca... shi deja simtzi ca parca ce fain ar fi daca...
-ce nasol ar fi daca... ar fi parca... shi deja simtzi ca parca ce nasol ar fi daca...

shi astfel ai ajuns sa crezi necredintza shi sa nu crezi credintza...

caci spun ei ca nu-i pacat shi merg de se mintuie de broblemele de saracie din bobor, de nemultzumire shi nedreptate la BARUL cu bara shi streep de avocatzi shi rezistentzi la beuturn caci s-au obijnuit sa se vindece prin nepasare shi aratarea propriei goliciuni shi astfel "Dumnezeu a sadit biserica shi dracul barul" spre mantuirea omului... cum ne spune CLD.

iar omul shi l-a strans in casa lui, BAR-ul caci fiecare casa are: bar, bordel, cinema, macelarie, shi depozit de mancare shi de haine shi de cartzi shi de mashini shi e shi atelier de reparatzii shi intretzinere corporala shi muzeu... shi frizerie manichiura pedichiura shi vopsitorie shi manjeala ca totzi sa ne unim in femeia straina, in femeia goliciunilor... femeia straina shi ispititoare asha ca o fecioara... straina.

iar omului ii umbla astea prin el fermecandu-l crezand ca nu pacatuieshte din pricina ochilor cei dulci,

BA-i pacat! Ba-i pacat!
moarte, moarte, moarte.... imediat, imediat, imediat!

dorinastoica14 17.02.2009 16:22:42

Citat:

În prealabil postat de patinina34 (Post 116881)
Mantuire, inseamna dragoste dar in acelasi timp si iertarea celor cre ne-au gresit, de cite ori? De 77 ori 7.

Dragostea nu se trufește ,nu caută ale sale,dragostea nu se mânie,nu pizmuiește,nu ține minte răul ,nu se bucură de nedreptate ci se bucură de adevăr...și de-aș avea toată știința lumii,și de-aș cunoaște toate tainele și de-aș avea credință încât să mut și munții din loc iar dragoste nu am nimic nu-mi folosește.(citat din memorie).
Iată așadar că prin Legea cea Nouă pe care ne-a adus-o Iisus Hristos prin moarta și învierea sa ni s-a oferit șansa mântuirii dându-ne porunca iubirii care cuprinde toate virtuțile, de aceia consider că într-adevăr creștinii au șansa de a se mântui prin dragoste.

vsovi 17.02.2009 16:48:32

Citat:
În prealabil postat de patinina34 http://www.crestinortodox.ro/forumac...s/viewpost.gif
Mantuire, inseamna dragoste dar in acelasi timp si iertarea celor cre ne-au gresit, de cite ori? De 77 ori 7.


Citat:

În prealabil postat de dorinastoica14 (Post 117000)
Dragostea nu se trufește ,nu caută ale sale,dragostea nu se mânie,nu pizmuiește,nu ține minte răul ,nu se bucură de nedreptate ci se bucură de adevăr...și de-aș avea toată știința lumii,și de-aș cunoaște toate tainele și de-aș avea credință încât să mut și munții din loc iar dragoste nu am nimic nu-mi folosește.(citat din memorie).
Iată așadar că prin Legea cea Nouă pe care ne-a adus-o Iisus Hristos prin moarta și învierea sa ni s-a oferit șansa mântuirii dându-ne porunca iubirii care cuprinde toate virtuțile, de aceia consider că într-adevăr creștinii au șansa de a se mântui prin dragoste.

poi ei ar fi trebuit sa ierte de cel putzin 7 ori pe fratele lor cand le va fi greshit fratele lor, dar au cerut ucenicii sa le inmultzeasca credintza,
shi atunci Domnul le-a inmultzit: iertatzi de 70 x cate 7...

ma gandesc ca de 70 x cate 7 pe un singur frate... ca despre un singur frate era vorba acolo... deci daca iar itzi vine gandul rau shi iar il scrii la catastif pe fratele care tzi-a greshit iar trebuie sa iertzi shi sa shterigi, shi daca iar itzi vine gandul rau shi barfeshti shi iar il scri la cronici, la catastif, iar trebuie sa iertzi shi sa-l shtergi de la catastiful greshelilor... shi tot asha.

caci a spus CLD cum trebuie sa facem cu fratele care tzi-a greshit:
"sa-l iertam pentru noi shi sa-l iubim pentru el"

dorinastoica14 18.02.2009 15:35:05

Întâmplările bune și cele rele
 
- Orișice lucru pe care îl simțim,faptă sau cuvânt este o arătare a ceia ce este înlăuntrul nostru atunci când aceasta nu este o întâmplare ci este o lucrare continuă.
- Fie bune su rele ,întâmplările vin peste cineva spre îndemn sau încercare spre a fi povățuit sau răsplătit.Cele ce vin spre încercare sunt socotite de către oameni rele;iar cele ce vin spre povățuire și răsplătire sun atât bune cât și rele.
Nimic nu se petrece întâmplător căci nici un bine și nici un rău nu i se întâmplă omului în chip întâmplător.
Există un înger păzitor cu fiecare dintre noi căruia nimic nu-i scapă și care mereu este în preajma noastră.
- Rugăciunea înfocată,îmbinată cu o viețuire potrivită poate schimba natura întâmplărilor și poate duce la îmbunătățirea acestora întărind totodată pe omul credincios și bun ,în timp ce omul rău care s-a rupt de Dumnezeu este dus în direcția opusă (adică spre cele rele).
Așadar nimic nu este întâmplător și nimc nu este fără Dumnezeu.
Fericit este omul care pentru orișice întâmplare bună sau rea din viața sa caută pricina și rădăcina acestora numai în Dumnezeu.
- Cine vrea să se facă nebun pentru Hristos și să fie înțelept în ochii lui Dumnezeu trebuie să disprețuiasă cele lumești chiar dacă trăiește în lume și să ascundă de lume osteneala sa.
- Nu este rugăciune atât de grabnic auzită ca aceia în care omul cere să se împace cu cei mânioși pe el căci atunci când se învinuiește pe sint însuși această rugăciune este grabnic auzită.
Când te socotești pe tine mai ticălos decât cei care te prigonesc și te ocărăsc ,când ești în ochii tăi urâciune și tot urâciune socotești și slava oamenilor atunci să fii sigur că mergi pe calea cea bună și că ești unit cu Dumnezeu.
Iar atunci când ești departe de aceste lucruri și când constați că te supără numai gândul la ocări atunci nu esti pe calea cea bună ci ești în minciună și în neadevăr.

[COLOR=darkred]Am postat aceastea pentru a vedea fiecare din cei care încercăm să mergem pe cale dacă suntem pe drumul cel bun și cam pe unde ne aflăm pe anevoiosul drum către mântuire.[/COLOR]

dorinastoica14 18.02.2009 15:41:21

In postările de pe acest topic mă folosec de următoarea bibliografie;
- Isaac Sirul -Cuvinte către singuratici;
- Stareții -despre vremurile de pe urmă;
- Mântuirea păcătoșilor.
- Nicolaie Steinhardt -Jurnalul fericiriii

simona62 17.04.2009 21:04:52

Citat:

În prealabil postat de carmina (Post 116684)
pe Dumnezeu il putem cunoaste din experientele proprii,din experientele semenilor nostri,din lectura... cred ca depinde de structura sufleteasca a fiecaruia dintre noi.

cat despre scopul vietii crestine,daca mi-ai fi pus asta intrebare acum 20 de ani,as fi raspuns ca implinirea poruncilor si o viata bine placuta Lui,conforma cu educatia ortodoxa.

astazi insa,pot afirma cu certitudine ca nu este suficient;il poti descoperi pe Dumnezeu in inima ta,dar trebuie sa stii sa-L si pastrezi acolo in ciuda tuturor greutatilor vietii;iar lucrul acesta l-am invatat pe parcurs,citind si incercand sa-mi corectez greselile;cu cat aflu mai mult,cu atat imi dau seama ca n-am facut decat primii pasi pe Cale.
personal,imi doresc sa cunosc nu numai trairile si convingerile fiecaruia,dar si lecturile care au zidit in sufletele lor simtamintele crestine.

cu riscul de a fi citata de n-ori si a ma supune comentariilor dezaprobatoare,postez cuvintele simple ale Sf.Serafim de Sarov privind scopul vietii crestine:

“Scopul vietii crestine este dobandirea Duhului lui Dumnezeu.
Daca,de pilda,rugaciunea si privegherea va da mai mult har,rugati-va si privegheati.Daca va da mai mult har postul,postiti.Daca milostenia va da mai mult har,atunci dati milostenie.La fel ganditi-va pentru fiecare alta virtute care se face intru Hristos.
Asa sa negutatoriti duhovniceste cu virtutile.Si dupa ce dobanditi in felul acesta harul Sfantului Duh,sa-l impartiti tuturor celor ce au nevoie de el,luand exemplu de la lumanarea aprinsa.Aceasta,desi arde cu lumina pamanteasca,aprinde de la ea si alte lumanari,lumineaza si alte locuri,fara ca lumina ei sa se micsoreze."
Doamne,ajuta!


Cuvintele tale mi-au patruns in suflet. Cautarea lui Dumnezeu e si cel mai minunat lucru si cel mai greu...Nu cred ca exista bucurie si liniste mai adevarata ca atunci cand Il simti chiar si pentru o clipa...Dar cata lupta si cata suferinta...Iti multumesc pentru gandurile tale simple si clare...
Primul sfant pe care l-am "citit" a fost Serafim de Sarov....a urmat apoi Sf Siluan Athonitul...Iti doresc Sarbatori fericite !

eduardd 21.04.2009 16:42:53

Citat:

În prealabil postat de windorin (Post 116693)
Dumnezeu este iubire !

Mantuirea este dobandirea dragostei.

Iubind pe toti si pe toate, cu siguranta ne vom mantui. Nu avem nevoie de tratate, de studii arpofundate pentru "a-L gasi" pe Dumnezeu. Este nevoie doar de o inima curata de orice rautate.
Dragostea este calea pe care a mers Hristos. !

Cat adevar... Adesea ne pierdem in amanunte si uitam esenta Ortodoxiei. Iubirea! Pentru ca ortodoxia toata poate fi cuprinsa intr-un singur cuvant, Dragoste! Cum frumos ai spus windorin. Mai mult decat atat, cautand noi insine sa ne punem la punct devenim cu voie sau fara voie lumina pentru cei ce sunt inca in intuneric. Nu stiu in ce consta mantuirea insa stiu ca ea este a fost si va fi un dar. Tot ce pot eu face este sa incerc sa ma fac vrednica (atat cat imi sta in putere ca om pacatos) de el. Restul? Mila Domnului...

antoniap 21.04.2009 20:56:24

Mantuirea - salvarea de chinurile iadului, iata ce-si doreste orice crestin. E un dar pe care mi-l doresc si vi-l doresc. E unicul lucru cu adevarat necesar.

Calatoria pe drumul mantuirii poate fi asemuit cu vietuirea intr-o gradina in care avem la dispozitie o floare si o buruiana, ambele uriase.Lucratorul intelept uda cu grija floarea si infometeaza buruiana pentru a putea salva floarea sau chiar pentru a dezradacina buruiana.

In aceste vremuri, trebuie sa ne cultivam discernamantul pentru a nu iubi deopotriva si floarea si buruiana. Prin buruiana inteleg tot ce aduce moarte duhovniceasca: pacat, patimi, erezii, supunerea fata de antihrist, tacere vinovata, sminteli etc. Caci daca-i oferi milostenie unui orb si ii spui multe vorbe frumoase, dar nu-i spui ca, daca mai face un pas, cade intr-o groapa adanca, dragostea aceasta nu e dragoste. Parintele care isi iubeste copilul il sfatuieste si chiar il cearta la timp.

Prin floare, inteleg voia lui Dumnezeu exprimata in poruncile evanghelice.


Ora este GMT +3. Ora este acum 23:34:14.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.