Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Rugaciuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5048)
-   -   cei 10 psalmi cu puteri vindecatoare (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=5651)

dorinel78 14.02.2009 18:14:06

cei 10 psalmi cu puteri vindecatoare
 
care sunt acestea? are cineva cartea in format digital???

danyel 14.02.2009 18:16:08

Poi ca ce chestie ar fi 10 psalmi mai speciali? ca treaba asta "psalmi cu puteri" suna a magie nu a credinta

dorinel78 14.02.2009 18:22:22

Iertare!
Am înțeles că cineva a scris o astfel de carte, de asta am și întrebat.
Doamne ajută!

ionela7 14.02.2009 20:04:15

Psalmii alesi:
26,31,56,33,38,40,69,70,76,101
:53:

mirelat 14.02.2009 20:24:53

Citat:

În prealabil postat de dorinel78 (Post 116445)
Iertare!
Am înțeles că cineva a scris o astfel de carte, de asta am și întrebat.
Doamne ajută!

da, este o carte scrisa de Vasile Andru, daca imi aduc bine aminte. sorry, n-o am in format digital, dar daca o descopar pe aici (desi cred ca a ramas acasa in RO) o scanez si ti-o trimit.

mirelat 14.02.2009 20:32:34

despre Vasile Andru
 
totusi, se pare ca Vasile Andru este un autor controversat de carte crestina... (cam asa mi s-a parut si mie dupa ce am citit cartea ds cei 10 psalmi)

http://www.romfest.org/rost/nov-dec2004/andru.shtml

Anca-Miha 14.02.2009 22:04:46

Mi-am notat mai de mult de peForum: Vasile Andru "Zece psalmi pentru vindecare".
Totusi nu am gasit acest titlu printre cartile scrise de el; m-ar interesa si pe mine carte.

mirelat 14.02.2009 23:05:50

nu este propriu-zis o carte, ci o brosurica.

se numeste "10 Psalmi cu puteri vindecatoare" -- este un format cat 1/2 din A5 (taiat vertical), si pe prima are coperta, de culoare verde, apare poza lui Vasile Andru la o conferinta, cu o cruce de masa (cu piedestal) in dreapta sa.

din cate imi aduc aminte, V.A. vrea sa accentueze cum putem manipula noi evenimentele, prin puterea subconstientului. aduce mai mult a conferinta yoga, decat crestina. *** de aceea, probabil, daca dai cautare pe google dupa acest titlu gasesti tot felul de asocieri cu paranormalul.

Anca-Miha 14.02.2009 23:37:24

Multumesc, Mirela, am dat cautare pe Google si a vazut ca amesteca religiile...
Atunci sa nu ma mai mir ca este controversat.

patinina34 15.02.2009 02:47:51

Citat:

În prealabil postat de dorinel78 (Post 116442)
care sunt acestea? are cineva cartea in format digital???

Am psaltirea daca vrei.
Da-mi un mesaj cu adresa ta e-mail.

patinina34 15.02.2009 02:51:31

Hai sa citim noi Psaltirea noastra, ca e cea adevarata.
Psalmii sint toti cu puteri vindecatoare, daca sint cititi cum trebuie, nu credeti?

patinina34 15.02.2009 02:57:06

Uite ce am gasit eu:

http://bisericasecreta.wordpress.com...spuns-ortodox/


http://www.scribd.com/doc/2673129/vi...-de-sarlatanie

cind am googleit pe aceasta brosur/carte ce o fii.

gflorentina 01.06.2009 18:10:33

cei 10 psalmi cu puteri vindecatoare
 
Citat:

În prealabil postat de dorinel78 (Post 116442)
care sunt acestea? are cineva cartea in format digital???



http://www.scribd.com/doc/11340958/V...apie-Isihasta1

din care redau aici pasajul cu psalmii :

Psalmii și vindecarea
Zece Psalmi cu efecte terapeutice particulare
S-a constatat că citirea consecventă a unor texte biblice îmbunătățește climatul psihic, făcân-du-l favorabil
restabilirii sănătății. Am auzit despre medici care și-au selectat un „repertoriu" de texte biblice, pe care le rostesc
atât pentm spiritualizarea actului medical clasic, cât și ca terapie autonomă. De exemplu, știu că un medic
folosește sistematic Psalmul 22 (23) pentru echilibrare endocrină. Lectura Psalmilor se recomandă și în
profilaxia degenerăi,u Iată motive pentru care propunem să se facă o corelație între Psalmi și vindecare.
Un Psalm care a fost selectat pentru o trebuință psiho-somatică va fi citit, ce! puțin în șapte zile la rând, fie de
către terapeut (care cunoaște modul adecvat de citire sau de asociere cu practica sa medicală), fie de pacient sau
de penitent însuși. Citirea lui se face într-o stare de destindere, de liniște lăuntrică, cu uitare de sine, trăind
profund fiecare cuvânt al Psalmului.
Din cei 150 de Psalmi, am ales 10 ca prioritari în împrospătarea forțelor și refacerea sănătății. Pe aceștia i-am
împărțit în patru categorii:
1. Psalmi care se citesc în caz de boală, poticnire, stres, depresie anagapică, dizarmonie;
2. Psalmii profilaxiei, sau păstrătorii vieții;
3. Psalmii penitenței, sau ai purificării;
171
4. Psalmii perfecțiunii, pentru cei care, după însănătoșire, caută iluminarea.
I. Psalmii însănătoșirii: 22 și 102
Psalmul 22 (în unele Biblii, este numerotat ca Psalmul 23) începe cu versetul: „Domnul mă paște și nimic nu-mi
va lipsi" („Domnul este păstorul meu"). Se citește pentru orice fel de „poticnire" maladivă, psihică sau somatică.
Este un Psalm al însănătoșirii dinspre spirit spre trup. Puterea lui constă nu doar în sugestie, ci în activarea
arhetipului Tatălui protector și dătător de viață. Tatăl care biruiește „valea umbrei morții" stimulând resursele
vieții, neutralizând potrivnicii sau tăietorii vieții. „Toiagul Tău și varga Ta, acestea m-au mângâiat...": lovirea
sorpi este resimțită ca operație psihică de întărire.
Psalmul acesta este construit în întregime pe arhetipul renașterii și pe simbolul salvării: începând cu salvarea
fizică (hrana, apa), continuând cu cea energetică („... Sufletul meu l-a întors") și terminând cu cea pontificală
(„ca să locuiesc în casa Domnului..."). Efectul medical și atitudinea mentală imunogenă decurg din identificarea
cu realitatea Duhului.
Psalmul 102 (103) care începe cu „Binecuvântează, suflete al meu, pe Domnul...". Acesta conține sugestii
puternice, care creează un bine mental — condiția restabilirii sănătăpi. Pacientul e întărit în redescoperirea legii
revelate. Este prin excelență un psalm al regenerării, al întineririi.
172
II. Psalmii profilactici: 6 și 38
Psalmul 6, care începe cu „Doamne, nu cu mânia Ta să mă mustri pe mine, nici cu urgia Ta să mă cerți...". Este
un Psalm care evidențiază relația între păcat și boală. Eroarea, contrazicerea legii, păcatul, au ca urmare o
îmbolnăvire somatică sau psihică. Boala psihică apare mai întâi ca o îngustare a minții, alteori ca o tulburare de
personalitate, ca o scindare sau o dizarmonie. Psalmul 6 nu lasă păcatul să se încuibeze până ajunge boală, ci-l
stopează.
Trebuie spus că boala nu e o pedeapsă pentru păcat, ci o oprire de Ia păcat. Nu concepem un Dumnezeu
pedepsitor. El a plantat în om, în fiecare celulă a corpului omenesc, legea Sa. Când legea este încălcată sau
contrazisă, se manifestă durerea și boala — nu întru pedeapsă, însă, ci întru restabilirea legii.
Psalmul 38 (39) care începe cu „Zis-am: Păzi-voi căile mele, ca să nu păcătuiesc eu cu limba mea..." („Zis-am;
Voi veghea asupra căilor mele..."). Este un Psalm care ne îndeamnă la luarea de cunoștință a condiției noastre de
trecători, de pelerini pe acest pământ. Amintirea morții nu naște tristețe, ci o valorizare corectă a vieții. Este aici
conținut și mesajul din Ecleziast: Toate sunt zadarnice, numai poruncile lui Dumnezeu dau sens în acest
univers...
In alt Psalm găsim o idee care ar părea șocantă prin paradoxul ei: „minciună sunt fiii oamenilor", ca o traumă de
trezire spre Duh, spre salvare spirituală.
173
III. Psalmii penitentei sau ai purificării: 21, 31, 50,141
însănătoșirea presupune două etape; arderea negarivităpi ancestrale sau achiziționate și restabilirea comuniunii
cu armonia divină.
Psalmul 21 (22), care începe cu „Dumnezeul meu. Dumnezeul meu, ia aminte la mine, pentru ce m-ai părăsit ?
" („Dumnezeule, Dumnezeule! Pentru ce m-ai părăsit...") Știm că lisus, pe cruce, făcea rugăciunea Sa, rostind
chiar acest Psalm: „Eli, Eli! Lama sabahtani ?" (Mat. 27: 46). Nu-i vorba, deci, de o poticnire sau o deznădejde a
Sa, ci de penitență pentru neamul omenesc. lisus rostește acest Psalm, căci în acel moment EI îi împlinește
profeția; în acest Psakn se spune: „... Străpuns-au mâinile mele și picioarele mele (...) și pentru cămașa mea au
aruncat sorți". Penitența Lui arde păcatul lumii. Citind acest Psalm, reactualizăm penitența lui Hristos însuși.
Psalmul 31 (32). „Fericiți cărora s-au iertat fărădelegile și cărora s-au acoperit păcatele. Fericit bărbatul, căruia
nu-i va socoti Domnul păcatul, nici nu este în gura lui vicleșug..." („Ferice de cel cu ftrădelegea iertată și de cel
cu păcaml acoperit. Ferice de omul căruia nu-i ține în seamă Domnul nelegiuirea! Ferice de omul căruia Domnul
nu-i socotește greșala")
Este un Psabn cu putere de întărire. Apare însă întrebarea: există oare greșeli care nu sunt „socotite"? Greșeli
pentru care nu plătești prin boală sau moarte? Există greșeli pe care Dumnezeu le-ar trece cu vederea?
Răspunsul, (afirmativ),
174
rezultă și din acest psalm, dar și din observarea unei cazuistici a penitenței universale, însoțit însă de următoarea
explicație: prin greșeală, te micșorezi. Poți trăi și micșorat, suportând însă toate inconvenientele micșorării tale:
marginalizare, mediocritate... Poți trăi micșorat și sănătos (!), cu condiția să nu ieși de sub binecuvântare, ca
micșorarea să du devină nimicire.
Psalmul 50 (51). „Miluiește-mă, Dumnezeule, după mila Ta (...) întoarce fața Ta de la păcatele mele...". Este cel
mai important Psalm al penitenței. Uneori duhovnicii impun drept canon copierea zilnică a acestui psalm, timp
de 21 de zile. El conține și sugestia arderii păcatului, dar și imperativul iertării, ca ultima șansă a purificării.
Psalmul 141 (142). „Cu glasul meu către Domnul am strigat, cu glasul meu către Domnul m-am rugat." („Cu
glasul meu strig către Domnul...") Este Psalmul asumării sacrificiului de sine, spre ridicare celor părăsiți și spre
transformarea singurătății în șansă.
IV. Psalmii desăvârșirii: 45 și 119. Litania Legii
Psalmul 45 (46). „Dumnezeu este scăparea și puterea noastră, ajutor întru necazurile ce ne împresoară."
(„Dumnezeu este adăpostul și sprijinul nostru...") Este un Psalm al practicii spirituale. Adevărata sănătate nu este
o problemă medicală, ci sufletească. De aici reiese și importanța acestui Psalm al ascezei, unde găsim scris:
„Opriți-vă și cunoașteți că Eu sunt
175
Dumnezeu..." („Oprește-te și cunoaște ...") (45: 10) Unii autori filocalici (Isaia Pustnicul, de exemplu) au
dezvoltat acest verset, vorbind despre cele 6 opriri ale realizării.
Psalmul 118 (119). „Fericiți cei fără prihană în cale, care umblă în legea Domnului." („Ferice de cei fără prihană
în calea lor..."). Psalmul acesta îi „încununează" pe toți ceilalți. Este un tratat de medicină, de înțelepciune, de
mistică. El reamintește secretul restaurării omului: interiorizarea Legii revelate; și cauza bolilor: încălcarea
legilor universale. Cele mai importante legi universale pe care le încalcă omul sunt iubirea de Dumnezeu și
iubirea de semen. Această încălcare se numește: agresivitate, egoism, mândrie, furie, vanitate, osândirea
aproapelui și neputința iertării.
Psihologia numește această serie de erori, structurate în caracter, „complexul Cain": tendința omului de a-și
elimina semenul. Această tendință — adesea tradusă în practică — are ca urmare și ca avertisment o
îmbolnăvire. Blestemul, blasfemia, ura, osândirea, au ca primă urmare o cefalee, o dereglare endocrină sau
circulatorie, o scădere energetică. Nu ca să te pedepsească, ci ca să te oprească de la încălcarea legii universale.
Psalmul 118 ne trezește în memorie detaliile legii, rememorarea lor continuă, întru deplina sănătate a trupului și
întru iluminarea minții.
NOTA BENE. Se înțelege că nu numai Psalmii selectați de noi aici, ci p toți ceilalți, au o energțe benefică salvării noastre.
Scrierile revelate conțin coduri puternice, dar adesea enigmatice, pierdute uneori de noi, oamenii moderni Regăsirea lor
cere un travaliu ascetic, de fiecare dată răsplătit.


Ora este GMT +3. Ora este acum 05:07:31.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.