![]() |
Coborârea la iad a Mântuitorului
Potrivit invățăturii Bisericii, in perioada celor trei zile și trei nopți, cât a stat cu trupul in mormânt ( intre Răstignire și Inviere ) , Mântuitorul S-a coborât la iad ca biruitor asupra morții și a păcatului, pentru a-i elibera pe cei drepți. Prima epistolă a Sf. Apostol Petru constituie singurul loc din Sfânta Scriptură in care găsim această invățătură : " Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El , Cel drept, pentru cei nedrepți , ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu Duhul, care S-a coborât și a propovăduit și duhurile ținute in inchisoare, ce fuseseră neascultătoare altădată, când indelungata răbdare a lui Dumnezeu aștepta, in zilele lui Noe, și se pregătea corabia in care puține suflete , adică opt, s-au mântuit prin apă". De asemenea , această invățătură se regăsește in multe texte din cultul Bisericii Ortodoxe. De exemplu, preotul , in cadrul slujbei Sf.Liturghii, după Vohodul Mare, rostește in taină rugăciunea : " In mormânt cu trupul, in iad cu sufletul, ca un Dumnezeu, in rai cu tâlharul și pe scaun impreună cu Tatăl și cu Duhul ai fost, Hristoase, toate umplându-le, Cel ce ești necuprins". Superbă rugăciune !
|
Da, Cristi, e intr-adevar frumoasa!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
de la ora 16-rastignirii- pana searao zi.de seara aceea pana a 2 zi seara inca o zi.. si de seara aceea pana noaptea cand o inviat inca o zi:)..stim ca noaptea deoarece" foarte de dimineata mironositelee au alergat la mormantul tau tanguindu`se dar inaintea lor ingerul a stat si le a zis: de ce socotiti pe cel viu cu cei morti?caci ca un Dumnezeu a inviat din morti" din binecuvantarile invierii |
Citat:
Mantuitorul Si-a dat Duhul in mainile Tatalui vineri la ora 15:00 PM (al noualea ceas din zi). Pana sambata la 15:00 e o zi completa si o noapte completa; apoi pana la Inviere, care a fost in noaptea de sambata spre duminica ramane mai putin de o zi. Unde gresesc? Unde sunt cele trei zile si trei nopti?... Am intrebat si un preot care mi-a dat un raspuns tare evaziv, asa incat am schimbat subiectul din motiv de politete. |
Citat:
|
Negroponte !
Văd că e conectat Negroponte. Este cel mai in măsură in a ne lumina. Poate ne ajută !
|
Dar ce este asa greu de inteles, Mantuitorul a stat in mormant pe durata a 3 zile, nu inseamna ca aceste zile au si fost complete
Vinerea dupa ce si-a dat Duhul , sambata toata ziua, si prima parte din ziua intai (duminica) pana in zori , deci sederea in mormant s-a petrecut pe durata a trei zile distincte |
Citat:
Aici e dilema noastra si de aia asteptam specialistii sa ne raspunda. |
Mesajul mântuirii a fost adresat tuturor celor decedați , de la Adam și până in momentul coborârii la iad a Mântuitorului, dar nu toți au beneficiat de coborârea Mântuitorului la iad, ci doar cei drepți.
Numai drepții au primit harul Răscumpărării și au fost scoși pri Invierea Domnului, numai cei care decedaseră, având in suflet nădejdea Invierii. |
Coborarea la iad a Mantuitorului. Ma face sa ma gandesc la coborarea Mantuitorului in cel mai adanc loc al nostru, in inima noastra pierduta. Doar ca noi suntem mai rai decat moartea, caci moartea nu L-a impiedicat pe Hristos sa coboare in iad, ci mai ales L-a impins acolo. Insa noi nu voim sa ii dam voie sa se coboare in noi, iar impietrirea inimii noastre este usa la care El sta si bate, asteptand sa coboare in noi, spre a ne ridica impreuna cu el.
Nu vom putea invia pana ce Hristos nu se va putea pogora in noi, in iadul pe care ni l'am creat singuri si pe care, fara sa vrem (sau cu vrere) in hranim zilnic cu neiubirea noastra. Tine de noi sa'I dam voie lui Hristos sa se coboare in adancul nostru, spre a invia ceea ce a murit, spre a face simtitor ceea ce a devenit impietrit. "Tine mintea in iad si nu deznadajdui." (Sfantul Siluan Athonitul) Pana la moarte tot avem sanse de a ne sparge impietrirea, spre a primi pogorarea Lui in noi. |
LITURGHIERUL spune:
[SIZE=4]In marmant cu TRUPUL, in iad cu sufletul, ca un Dumnezeu, ia rai cu talharul, si pe scaun impreuna cu Tatal si cu Duhul ai fost, Hristoase, toate ummplandu-le, Cel ce esti NECURPINS! (rugaciunea in taina la intrarea preotului in Sf.Altar dupa Vohodul cu Cinstitele Daruri)[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] |
In toate coborarile smerite ale lui Dumnezeu intalnim ca scop ridicarea omului. Coborarea ala iad are ca scop ridicarea lui Adam. Ce frumos se spune intr-o strofa din Prohod.
"Pe pamant ai venit, Pe Adam sa-l mantui. Si pe-acesta negasind, jos Te-ai pogorat Pan-la iad, Stapanul meu, l-ai cautat". Iata coboraea care da sens, ca si bobul de grau care da rod insutit. |
Pai cu ajutorul la ce ne zice parintele Cleopa se intelege cum a stat Domnul nostru Iisus Hristos 3 zile si nopti in iad cu sufletul.
Pentru ca la Crez zicem: "Si a inviat a treia zi dupa scripturi". Nu e vorba de trei zile normale si iata de ce: Domnul nostru Iisus Hristos a murit cand era cu trupul pe cruce si imediat soarele a disparut pentru trei ceasuri. Si apoi iar a rasarit. Deci iata o noapte. Apoi a fost seara de vineri si soarele a apus.Deci o zi si o noapte. Apoi noapte de vineri spre sambata a fost cea de-a doua noapte si ziua de sambata a fost cea de-a doua zi. Apoi a apus soarele de ziua sambetei - pana aici au fost doua zile si doua nopti. Iar duminica cand se lumina de dimineata a inviat. (noaptea data de ascundere soarelui in ziua de vineri,noaptea de vineri,noapte de sambata spre duminica.) Adica a stat in mormant 3 nopti si a treia zi a inviat. Dupa cum zice la Prohodul Domnului nostru Iisus Hristos toti din iad l-au primit pe Domnul nostru Iisus Hristos si toti au fost eliberati din legaturile intunericului. |
extraordinar
Citat:
|
Exista o reprezentare apuseana plastica a cuvintelor: "Iata, Eu stau la usa si bat." Hristos se afla in fata unei usi care nu are maner pe afara. Desi nu pot spune ca imi place acea scena, ideea este una minunata. Usa nu are maner pe afara, deoarece ea poate fi deschisa doar din interior. Doar noi avem maner la usa. Hristos nu are. De aici vedem cata putere avem in a da voie lui Hristos sa intre si sa cineze cu noi.
|
Citat:
1. De ce in Sfanta Scriptura exista o singura referire la pogorarea Domnului Iisus Hristos in iad? Stim ca Sfanta Scriptura foloseste, spre invatare, metoda repetitiei.De regula, orice invatatura este enuntata de mai multe ori (unele chiar de zeci de ori). 2. De ce se face referire doar la Noe si la cei din vremea lui? Nu mai existau si alte suflete in iad? Sau este vorba despre lucrarea pe care Domnul Iisus Hristos a facut-o in Duhul, chiar in vremea lui Noe? |
Pt cei ce citesc:
Adventistul de ziua a șaptea: Mariann/Vasinec, a reintat pe forum sub acest nou nume- Litanu. I s-a mai explicat aceste lucruri de multe ori, chestia este că nu are ce face și din cauza faptului că secta sa nu il lasă să creadă in existența constientă a sufletului după moarte, face pe niznaiul si intră pe forum poate face niscaiva adepți. Biblia face numeroase referiri la pogorârea in Iad a Mântuitorului: [SIZE=2] Psalmi 21 13-23 [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]13. Deschis-au asupra mea gura lor, ca un leu ce răpește și răcnește. 14. Ca apa m-am vărsat și s-au risipit toate oasele mele. 15. Făcutu-s-a inima mea ca ceara ce se topește în mijlocul pântecelui meu. 16. Uscatu-s-a ca un vas de lut tăria mea, și limba mea s-a lipit de cerul gurii mele și în țărâna morții m-ai coborât. 17. Că m-au înconjurat câini mulți, adunarea celor vicleni m-a împresurat. 18. Străpuns-au mâinile mele și picioarele mele. 19. Numărat-au toate oasele mele, iar ei priveau și se uitau la mine. 20. Împărțit-au hainele mele loruși și pentru cămașa mea au aruncat sorți. 21. Iar Tu, Doamne, nu depărta ajutorul Tău de la mine, spre sprijinul meu ia aminte. 22. Izbăvește de sabie sufletul meu și din gheara câinelui viața mea. 23. Izbăvește-mă din gura leului și din coarnele taurilor smerenia mea[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]. [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2] Ioan 14.30 "[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]vine stăpânitorul acestei lumi și el nu are nimic în Mine;[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][SIZE=2] [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]Unde are loc confruntarea dintre Hristos-Dumnezeu și stăpânul acestei lumi (Satan)? Nu în iad? Din acest motiv, pentru că Hristos a fost fără pată (spune "el nu are nimic in Mine" a putut să mântuie omenirea și să o izbăvească din Iad. 1 Petru 3.18 „Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar VIU FĂCUT CU DUHUL, CU CARE S-A COBORÂT ȘI A PROPOVĂDUIT ȘI DUHURILOR ȚINUTE ÎN ÎNCHISOARE, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă”. Am încercat să dau citatul complet. Sf. Petru se referă clar la cele trei zile ale Mântuitorului în care a fost mort cu trupul (pentru că spune clar “omorât cu trupul”) și la pogorârea Sa în Iad unde erau duhurile unor oameni care trăiseră demult pentru că face și precizarea „în zilele lui Noe” Apoi în aceași carte biblică și referindu-se la același episod sf. Petru face precizarea : 1 Petru 4.5-6 „Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta S-A BINEVESTIT MORȚILOR, CA SĂ FIE JUDECAȚI CA OAMENI DUPĂ TRUP, DAR SĂ VIEZE DUPĂ DUMNEZEU CU DUHUL. “ În Biblia tradusă de B. Anania scrie “s-a bivestit CHIAR ȘI morților” iar în Biblia Cornilescu: “Ș[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]I CELOR morți". Adică sensul e clar: pe lângă cei vii cărora le-a propovăduit Mântuitorul în timpul vieții pământești le-a propovăduit ȘI CELOR MORȚI în timpul coborârii în Iad. [/SIZE] |
Citat:
Hotarati-va, cum stau de fapt lucrurile. Eu cred ca cel care are dreptate este "cristiboss56". Dvs., d-le Ovidiu-s, ati luat niste versete si incercati sa dati niste interpretari trase de par. Eu am pus doua intrebari legitime. Incercati sa fiti la subiect. Puteti da niste raspunsuri? |
Biblia face numeroase referiri la pogorârea in Iad a Mântuitorului:
[SIZE=2][COLOR=red]Aceasta e mărturisirea Bisericii:[/COLOR] [/SIZE] [SIZE=2][/SIZE] [SIZE=2]Psalmi 21 13-23 [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]13. Deschis-au asupra mea gura lor, ca un leu ce răpește și răcnește. 14. Ca apa m-am vărsat și s-au risipit toate oasele mele. 15. Făcutu-s-a inima mea ca ceara ce se topește în mijlocul pântecelui meu. 16. Uscatu-s-a ca un vas de lut tăria mea, și limba mea s-a lipit de cerul gurii mele și în țărâna morții m-ai coborât. 17. Că m-au înconjurat câini mulți, adunarea celor vicleni m-a împresurat. 18. Străpuns-au mâinile mele și picioarele mele. 19. Numărat-au toate oasele mele, iar ei priveau și se uitau la mine. 20. Împărțit-au hainele mele loruși și pentru cămașa mea au aruncat sorți. 21. Iar Tu, Doamne, nu depărta ajutorul Tău de la mine, spre sprijinul meu ia aminte. 22. Izbăvește de sabie sufletul meu și din gheara câinelui viața mea. 23. Izbăvește-mă din gura leului și din coarnele taurilor smerenia mea[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]. [/SIZE]Despre Cine e vorba aici? [SIZE=2][SIZE=2] Ioan 14.30 [COLOR=red]"[/COLOR][/SIZE][/SIZE][COLOR=red][SIZE=2]vine stăpânitorul acestei lumi și el nu are nimic în Mine;[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][/COLOR][SIZE=2] [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]Unde are loc confruntarea dintre Hristos-Dumnezeu și stăpânul acestei lumi (Satan)? Nu în iad? Din acest motiv, pentru că Hristos a fost fără pată, fără păcat (spune "el nu are nimic in Mine") a putut să mântuie omenirea și să o izbăvească din Iad. 1 Petru 3.18 „Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar VIU FĂCUT CU DUHUL, CU CARE S-A COBORÂT ȘI A PROPOVĂDUIT ȘI DUHURILOR ȚINUTE ÎN ÎNCHISOARE, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă”. Am încercat să dau citatul complet. Sf. Petru se referă clar la cele trei zile ale Mântuitorului în care a fost mort cu trupul (pentru că spune clar “omorât cu trupul”) și la pogorârea Sa în Iad unde erau duhurile unor oameni care trăiseră demult pentru că face și precizarea „în zilele lui Noe” Apoi în aceași carte biblică și referindu-se la același episod sf. Petru face precizarea : 1 Petru 4.5-6 „Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta S-A BINEVESTIT MORȚILOR, CA SĂ FIE JUDECAȚI CA OAMENI DUPĂ TRUP, DAR SĂ VIEZE DUPĂ DUMNEZEU CU DUHUL. “ În Biblia tradusă de B. Anania scrie “s-a bivestit CHIAR ȘI morților” iar în Biblia Cornilescu: “Ș[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]I CELOR morți". Adică sensul e clar: pe lângă cei vii cărora le-a propovăduit Mântuitorul în timpul vieții pământești le-a propovăduit ȘI CELOR MORȚI în timpul coborârii în Iad.[/SIZE] [SIZE=2][/SIZE] [SIZE=2]Să vedem in ce fel sunt trase de păr cum spun adventistii lui Vasinec/Litanu? [/SIZE] |
Citat:
2. Faptul ca interpretarea dvs. este trasa de par se vede cu ochiul liber. Ati citat un psalm mesianic al patriarhului David, in care sunt profetite evenimente care urmau sa aiba loc pe dealul Golgotei (strapungerea trupului Domnului fara a-i rupt vreun os, tragerea la sort a camasii Sale-evenimente redate de Evanghelii). Nu este nicicum vorba de pogorarea in iad. Nu cred ca are rost sa mai reiau si celelalte versete si interpretarile dvs. Sunt in acelasi stil. Macar recunoasteti ca astfel de interpretari va apartin si nu va mai ascundeti in spatele bisericii. |
Nimic din am scris mai sus, nu imi aparține mie ci literaturii patristice. Problema voastra a adventistilor este ca voi nu credeti decat in Ellen White si in prostiile ei.
[SIZE=2][/SIZE] [SIZE=2]Coborarea lui Hristos la iad este un adevar fundamental de credinta, recunoscut din inceput de intreaga Biserica de Rasarit si Apus. El intrase adanc in constiinta Bisericii primare, prin cateheza apostolica. Aluzii la aceasta problema se intalnesc in nenumarate locuri din Vechiul Testament, precum: Psalmii VI,5; XV, 10; XXIX, 3; XLVIII, 16; LXXJII, 24; LXXV, 13; CVI, 16; CXXXVIII, 7; Isaia XXIV, 22; XLIX, 19; Daniel XII, 1-3 ; Osea XIII, 14; Zaharia IX, 11; Maleahi II, 17; III, 13-15 si intelepciunea lui Solomon IX, 15; XVI, 13-14, etc.; iar in Noul Testament se fac aluzii la aceasta idee in: Matei XII, 39-40; XXIV, 52-53; Luca XXIII, 43; XVI, 22-23; Ioan V, 25, 29; Fapte II, 24-25, 31; I Cor. XV 24 s.u. Efes. 1, 21-22; IV, 8-10; Filip. II, 10; Col. I, 18; Evr. XI, 39 s.u.; XII, 23; I Petru III, 18-20 ; IV, 6; Apoc. I, 18, etc.[/SIZE] [SIZE=2][/SIZE] [SIZE=2]Literatura patristica s-a ocupat de aceasta problema, pe care Sfintii Parinti si comentatorii vechi si noi au privit-o sub toate aspectele, desi n-au tratat-o in chip special. Acest adevar de credinta a patruns si in simbolurile de credinta si marturisirile Bisericii Ortodoxe si Romano-Catolice. In vremea marilor erezii, Sfintii Parinti s-au folosit de acest adevar dogmatic al coborarii lui Hristos la iad cu sufletul unit cu Dumnezeirea, sau "cu sufletul indumnezeit", spre a combate si a condamna, cand pe arieni, cand pe apolinaristi, dochetisti si altii, care refuzau sa recunoasca un suflet omenesc in Cuvantul (Logosul) intrupat. "Daca sufletul e corporal - zice Sfantul Atanasie cel Mare catre apolinaristi - de ce nu moare odata cu trupul si pentru ce Petru numind sufletele din inchisoarea iadului "duhuri", a zis: "Hristos a coborat sa vesteasca invierea, duhurilor din inchisoare?".[/SIZE] Psalmi 21 13-23 [SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]13. Deschis-au asupra mea gura lor, ca un leu ce răpește și răcnește. 14. Ca apa m-am vărsat și s-au risipit toate oasele mele. 15. Făcutu-s-a inima mea ca ceara ce se topește în mijlocul pântecelui meu. 16. Uscatu-s-a ca un vas de lut tăria mea, și limba mea s-a lipit de cerul gurii mele și în țărâna morții m-ai coborât. 17. Că m-au înconjurat câini mulți, adunarea celor vicleni m-a împresurat. 18. Străpuns-au mâinile mele și picioarele mele. 19. Numărat-au toate oasele mele, iar ei priveau și se uitau la mine. 20. Împărțit-au hainele mele loruși și pentru cămașa mea au aruncat sorți. 21. Iar Tu, Doamne, nu depărta ajutorul Tău de la mine, spre sprijinul meu ia aminte. 22. Izbăvește de sabie sufletul meu și din gheara câinelui viața mea. 23. Izbăvește-mă din gura leului și din coarnele taurilor smerenia mea[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]. [/SIZE]Despre Cine e vorba aici? [SIZE=2][SIZE=2]Ioan 14.30 [COLOR=red]"[/COLOR][/SIZE][/SIZE][COLOR=red][SIZE=2]vine stăpânitorul acestei lumi și el nu are nimic în Mine;[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]"[/SIZE][/SIZE][/COLOR][SIZE=2] [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]Unde are loc confruntarea dintre Hristos-Dumnezeu și stăpânul acestei lumi (Satan)? Nu în iad? Din acest motiv, pentru că Hristos a fost fără pată, fără păcat (spune "el nu are nimic in Mine") a putut să mântuie omenirea și să o izbăvească din Iad. Nu spune Hristos:[/SIZE][/SIZE] [SIZE=2][SIZE=2][/SIZE][/SIZE] [SIZE=2][SIZE=2]Apoc 1.17 "Nu te teme! Eu sunt Cel dintâi și Cel de pe urmă, Și Cel ce sunt viu. [COLOR=red]Am fost mort, și, iată, sunt viu, în vecii vecilor, și am cheile morții și ale iadului[/COLOR]." [/SIZE][/SIZE] [SIZE=2][SIZE=2] 1 Petru 3.18 „Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar VIU FĂCUT CU DUHUL, CU CARE S-A COBORÂT ȘI A PROPOVĂDUIT ȘI DUHURILOR ȚINUTE ÎN ÎNCHISOARE, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă”. Apoi în aceași carte biblică și referindu-se la același episod sf. Petru face precizarea : 1 Petru 4.5-6 „Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta S-A BINEVESTIT MORȚILOR, CA SĂ FIE JUDECAȚI CA OAMENI DUPĂ TRUP, DAR SĂ VIEZE DUPĂ DUMNEZEU CU DUHUL[/SIZE][/SIZE] |
Citat:
Mihailt, Unde ai gasit aceasta explicatie? In ce carte a lui Cleopa? Hristos a murit dupa cele 3 ceasuri de intuneric si nu inaintea lor, asadar nu pot fi socotite dupa parerea mea: MATEI 27:45-46 45. Iar de la ceasul al șaselea, s-a făcut întuneric peste tot pământul, până la ceasul al nouălea. 46. Iar în ceasul al nouălea a strigat Iisus cu glas mare, zicând: Eli, Eli, lama sabahtani? adică: Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit? Sunt foarte interesat de aceasta problema si nu i-am gasit raspunsul inca. Este adevarat ca Hristos a inviat a treia zi si este o "aparenta" contradictie intre acest sens (invierea in a treia zi) si sensul de inviere dupa trei zile si trei nopti (complete) prezentat la: MATEI 12:39-40 39. Iar El, răspunzând, le-a zis: Neam viclean și desfrânat cere semn, dar semn nu i se va da, decât semnul lui Iona proorocul. 40. Că precum a fost Iona în pântecele chitului trei zile și trei nopți, așa va fi și Fiul Omului în inima pământului trei zile și trei nopți. Are cineva o explicatie pentru aceasta "aparenta" contradictie? |
Ei am citit intr-o carte de aceea cu "Ne vorbeste parintele Cleopa".
Da Domnul nostru Iisus Hristos zice ca si-a dat duhul in ceasul al 9 lea adica la ora 15. Dar nu scrie nicaieri ca soarele a rasarit complet la ora 15. Pana la ora 15 a fost bezna totala. Deci rastimpul de la ora 15 pana cand a rasarit soarele poarta numele de o noapte. |
Citat:
Problema este aici unde Matei spune asa: MATEI 12 39 Iar El, răspunzând, le-a zis: „Neam viclean și desfrânat cere semn, dar semn nu i se va da, în afară de semnul lui Iona profetul. 40 Că precum a fost Iona în pântecele chitului trei zile și trei nopți, tot așa va fi și Fiul Omului în inima pământului trei zile și trei nopți. El precizeaza CLAR de trei zile si trei nopti in inima pamantului si asemanarea cu Iona. Dar daca te uiti la Luca vei vedea ca el spune altfel: LUCA 11 29 Și cum mulțimile creșteau, El a început să grăiască: „Neamul acesta este neam viclean; cere semn, dar semn nu i se va da, în afară de semnul profetului Iona. 30 Că precum a fost Iona semn pentru Niniviteni, tot așa și Fiul Omului va fi pentru neamul acesta. Este o deosebire. Personal tin sa-i dau mai multa dreptate lui Luca in acuratete (desi nu a fost martor direct cum a fost Matei). Totusi Matei va spune si el in acelasi fel in alta parte: MATEI 16 3 Iar dimineața ziceți: Cerul e roșu-posomorât, așa că azi va fi furtună. Fățarnicilor, fața cerului știți s'o tălmăciți, dar semnele vremilor a nu puteți. 4 Neam viclean și desfrânat cere semn, și semn nu i se va da, fără numai semnul lui Iona“. Și, lăsându-i, a plecat. Pana si evreii din vremea aceea ramasesera cu aceeasi idee ca nu e vorba de trei zile si trei nopti complete ci de a treia zi (asa cum stim si noi): MATEI 27 64 Deci, poruncește ca mormântul să fie ținut sub pază până a treia zi, ca nu cumva, venind ucenicii lui, să-l fure și să spună poporului: s'a sculat din morți; și rătăcirea de pe urmă va fi mai rea decât cea dintâi“. HA!! Acum vad un comentariu in (http://www.dervent.ro/biblia.php) facut la versetul: Iona 2:1 Dumnezeu însă i-a poruncit unui chit mare a să-l înghită pe Iona. Și a fost Iona în pântecele chitului trei zile și trei nopți. Comentariul aici spune asa: Cele trei zile și trei nopți petrecute de Iona în pântecele chitului vor fi evocate de Iisus ca „semn“ (simbol) al propriei Sale morți și învieri (Mt 12, 40). Deci trei zile si trei nopti au fost doar un "semn" asa cum spune si Luca si Matei la Cap 16. Intelegerea adliteram ca trebuiau sa treaca trei zile si trei nopti complete cum au trecut la Iona este o intelegere gresita dupa parerea mea. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 21:23:01. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.