![]() |
Bunavestire a Preasfintei,Stapanei noastre de Dumnezeu Născătoarei ...
[SIZE=3][COLOR=blue]Astăzi este Înainte-prăznuirea Buneivestiri către Stăpâna noastră și pururea Fecioarâ Maria,Bunăvestirea Arhanghelului că în sfatul Lui cel tainic,Făcătorul lumii a ales-o pe ea Fecioara Maria ,să fie mama lui Dumnezeu ,Carele S-a făcut om,Mântuitorul lumii,Cel de-a pururi binecuvântat,Dumnezeu și omul,Domnul nostru Iisus Hristos.[/COLOR][/SIZE]
[COLOR=darkred]"Îngerul cel mai întâi stătător din cer a fost trimis să-i zică Născătoarei de Dumnezeu"Bucură-te!și împreună cu glasul cel netrupesc ,văzându-Te pe Tine Doamne întrupat s-a spăimântat și a stat înainte grăindu-i unele ca acestea:[/COLOR] [COLOR=darkred]Bucură-te prin care răsare bucuria;[/COLOR] [COLOR=darkred]Bucură-te prin care piere blestemul.[/COLOR] [COLOR=darkred]Bucură-te chemarea lui Adam celui căzut;[/COLOR] [COLOR=darkred]Bucură-te mântuirea lacrimilor Evei.[/COLOR] [COLOR=darkred]Bucură-te Mireasă,pururea fecioară! [/COLOR] |
...
1 atașament(e)
este hram... la sihastria putnei...
Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi! |
HRAM la M.Saraca din jud.Timis
Si la Manastirea Saraca din jud.Timis este hram, de Buna vestire !
Doamne ajuta! |
Si la Sihastria Voronei, jud Botosani este hram, acolo unde se afla Moastele Sf cuv Onufrie.
|
Citat:
Este minunat Acatistul Buneivestiri. Eu ascult cu mare placere acest acatist cantat la Schitul Lacu: http://www.crestinortodox.ro/acatist...-vestiri-audio Bunavestire este chiar hramul uneia dintre chiliile Schitului Lacu, al carei [/SIZE][SIZE=3]staret si duhovnic este parintele [/SIZE][SIZE=3]Stefan Nutescu (cel care da binecuvantarea de inceput)[/SIZE][SIZE=2][SIZE=3]. In Muntele Athos Bunavestire va fi praznuita peste 13 zile dupa randuiala calendarului neindreptat.[/SIZE][/SIZE] |
Cata smerenie in "Fie mie dupa cuvantul tau"-raspuns dat de Maica Domnului Arhanghelului. Cu adevarat ca Dumnezeu nu se putea salaslui decat in sufletul smerit al Maicii Domnului.
|
Icoana Bunei Vestiri
De-a lungul istoriei, icoana Bunei Vestiri a suferit mai multe schimbari. Daca la inceput s-a pus accent pe pururea-fecioria Maicii Domnului si calitatea pe care o are ea de a fi Nascatoare de Dumnezeu, incepand cu al doilea mileniu, accentul a cazut pe dialogul dintre Sfantul Arhanghel Gavriil si Maica Domnului, dupa cum ne-a spus doamna Mihaela Palade, conferentiar la catedra de Arta Sacra a Facultatii de Teologie din Bucuresti. Alaturi de Sfanta Evanghelie de la Luca (1, 26-38), mesterii iconari au folosit drept sursa si textul apocrif al Protoevangheliei lui Iacob.
Asezata in biserica chiar pe cele doua usi imparatesti ale sfantului altar, icoana Bunei Vestiri contine cateva elemente esentiale: cele trei personaje - Sfantul Arhanghel Gavriil, Sfanta Fecioara Maria si Duhul Sfant -, arhitectura din fundal, tronul, valul cu care este acoperit baldachinul tronului si firul rosu din mana Fecioarei, elemente cu o simbolistica aparte. "In general, suntem obisnuiti cu ultima etapa a acestei intalniri, dar, in principal, as dori sa mentionez ca, in iconografia Maicii Domnului prezenta in Imnul Acatist, sunt infatisate patru etape ale acestei intalniri dintre arhanghel si Fecioara Maria", spune doamna Mihaela Palade. Sfantul Arhanghel Gavriil este reprezentat cu piciorul stang in miscare si cu aripile deschise pentru a arata ca exprimarea vestii incepe inainte de oprirea sa. Binecuvantarea pe care acesta o da Mariei este expusa in icoana prin semnul pe care il face cu mana dreapta. Si expresia fetei arhanghelului este exprimarea in pictura a puterii conferite pe care vine sa o vesteasca, iar puterea prezenta pe fata Maicii Domnului, dar si firul rosu tinut in maini sunt urmarea consimtamantului "Fie mie dupa cuvantul tau!". Sfantul Arhanghel Gavriil este sol, el poarta in mana stanga un toiag, "nu un crin, cum gresit se interpreteaza, fiind o influenta catolica, ci un toiag, pentru ca arhanghelul este un vestitor, un sol", sustine doamna Palade, care continua: "Gestul de retragere al Maicii Domnului in fata vestii, prezent in icoana, arata atitudinea de aparent refuz, de teama ca sa nu fie amagita, asa cum a mai fost amagita odata de sarpe Eva; este si un act de smerenie, pentru ca, intr-adevar, din anumite istorioare ale vietii ei, aflam ca si-ar fi dorit acest lucru, dar, totusi, in smerenia ei, nu a indraznit. Si atunci gestul acesta de retragere are mai multe semnificatii". Practic, icoana reprezinta intalnirea cerului cu pamantul - Maica Domnului este numita "scara", "pod". Acum se realizeaza aceasta intalnire, se releva Taina cea "din veci ascunsa", pe care nici ingerii n-au stiut-o, doar Arhanghelul Gavriil avand cinstea de a o afla si de a o aduce. Este un dialog intre smerenia divina si ascultarea noii Eve. In icoana aceasta se arata o tema majora a omenirii, a maternitatii - femeia da nastere vietii -, insa Maica Domnului a dat nastere Izvorului Vietii, prin smerenie si curatie. "Trebuie mentionat ca nu sunt numai doi participanti la scena, asa cum suntem noi obisnuiti sa vedem, ci de fapt trei, pentru ca acel dialog dintre Arhanghelul Gavriil si Maica Domnului nu poate avea loc decat prin intermediul Sfantului Duh. Deci Duhul Sfant este principalul actor, personaj - vulgar vorbind - al acestei scene, creandu-se astfel un triunghi. Duhul Sfant este prezent in icoana prin acel cearcan de lumina care pleaca de sus - noi suntem obisnuiti cu acea raza care se duce catre Maica Domnului, de obicei pe care se afla si un porumbel, simbol al Sfantului Duh (nu toti teologii iconari sunt de acord cu aceasta reprezentare). Mai des intalnite sunt cele trei raze care se indreapta catre Maica Domnului", ne lamureste doamna Mihaela Palade. In icoana, raza dumnezeirii este filtrata printr-un val rosu atarnat peste baldachinul tronului din spatele Sfintei Fecioare. "Uneori, Maica Domnului este reprezentata fie pe tron, fie in picioare, dar tronul nu dispare niciodata. El o arata pe Maica Domnului ca fiind Imparateasa a cerului si a pamantului, dar si a ingerilor". Valul rosu mai este considerat acoperamantul Maicii Domnului oferit de ea Fiului, adica placenta in care acesta Si-a gasit primul adapost terestru, dupa cum spune Canonul cel Mare al Sfantului Andrei Criteanu. "In ultima scena din iconografia Imnului Acatist al Maicii Domnului, cand se pogoara Sfantul Duh asupra Fecioarei Maria si are loc Intruparea Mantuitorului, in marea majoritate a expunerilor, Sfantul Arhanghel Gavriil lipseste. Maica Domnului este reprezentata pe tron cu un val de purpura care o acopera, uneori este tinut de ingeri, simbolizand umbrirea Sfantului Duh", explica doamna conferentiar in Arta Sacra. Principala arhitectura din icoana care apare in fundal semnifica ori casa in care a locuit si in care a avut loc aducerea vestii ori simbolul Templului sau al Cortului sfant, pentru ca Maica Domnului avea sa fie "templu al Dumnezeului cel viu", sau sa arate ca intalnirea nu a fost in desert, in pustie. Imbracamintea Fecioarei Maria nu este lipsita de importanta. Culoarea rosie a hainelor este imparateasca, iar cea verde - simbol al pamantului. In iconografia ortodoxa incaltamintea Maicii Domnului are intotdeauna culoare rosie, in Bizant doar imparatii purtand incaltaminte purpurie. (George ANICULOAIE) |
Sa fie ca Buna vestire, sa ne aduca noua tuturor, o veste buna despre innoirea sufletelor noastre cazute in nenumarate pacate!!!!
|
Desi e randuit sa fie serbat de fiecare data in perioada Postului Mare, praznicul Bunei Vestiri este o sarbatoare a bucuriei. Sfantul Nicolae Cabasila explica motivele acestei stari: „Daca ar fi trebuit ca vreodata omul sa se bucure, daca ar fi avut vreo clipa pe care s-o praznuiasca in stralucire si maretie, daca trebuie ca pentru aceasta sa cerem inaltimea duhului, frumusetea discursului si avantul cuvintelor, eu nu cunosc o alta zi decat aceea in care un inger a coborat din cer, aducand bunele vestiri pe pamant“.
|
Iar ea, vazandu-l, pe Arhanghel, s-a tulburat de cuvantul lui si cugeta intru sine: Ce fel de inchinaciune poate sa fie aceasta? Ca un copil! Maria este cu adevarat un copil. Domnul a spus: “De nu va veti intoarce si veti fi precum pruncii, nu veti intra in Imparatia Cerurilor” (Matei 18:3, 19:4). Lumea aceasta, cu pofte si patimi, indata il imbatraneste pe om. Copilaria noastra este scurta si in vremurile moderne se face si mai scurta. Cine se mai poate face copil din nou? Maria a fost si a ramas asa toata viata ei, prin curatia si intreaga ei intelepciune, prin frica ei de Dumnezeu si ascultarea de El. Nu ar fi intrat in Imparatia Fiului Ei chiar inainte de a predica El despre Imparatie? Doamne, Imparatia lui Dumnezeu era in launtrul ei (Luca 17:21). Ca un copil, ea s-a speriat de aratarea ingerului; ca un copil, ea cugeta intru sine ce fel de inchinaciune poate sa fie aceasta. Nu era nimic mincinos, prefacut sau inselator in ea, ci totul era copilaros - simplu, neprihanit, curat si nevinovat.
Marele Gavriil, care a fost de fata la facerea omului si la inceputul veacurilor si care a avut puterea de a judeca limpede sufletele oamenilor, a judecat limpede gandurile framantate ale Preacuratei Fecioare, mai curat decat putem judeca noi. Atunci, el a vazut nedumerirea sufletului ei si s-a grabit sa o linisteasca cu aceste cuvinte blande: “Nu te teme, Marie, caci ai aflat har la Dumnezeu“. Nu te teme, copila mea! Nu te teme, tu, fiica lui Dumnezeu cea plina de har! Nu te teme, preabinecuvantata tuturor celor muritori, pentru ca binecuvantarea Domnului se va pogori prin tine peste toti oamenii! Nu te teme, caci ai aflat har de la Dumnezeu! Aceste ultime cuvinte ale arhanghelului se impotrivesc unor teologi din apus, cu privire la “conceptia imaculata“, pe care o au ei; cu alte cuvinte, faptului ca Fecioara Maria s-a nascut din parinti care nu aveau nici o urma din pacatul lui Adam sau din urmarea acelui pacat. Daca ar fi fost asa, de ce ar fi spus ingerul ca a aflat har de la Dumnezeu? Harul lui Dumnezeu, care are si intelesul de iertare, este aflat de catre cel caruia ii este de folos harul si de catre cel care il cauta. Preacurata Fecioara se ostenise cu vrednicie ca sa-si inalte sufletul la Dumnezeu si fusese intampinata de harul lui Dumnezeu pe calea acestei inaltari. Sf. Nicolae Velirimovici Sursa: Razboi intru cuvant |
"Ingerul privind-o cu o mare bunavointa si veselie, i-a zis :"Nu te teme marie, ca ai aflat Har inaintea lui Dumnezeu.Si iata vei zamisli in pantece si vei naste Fiu, si vei chema Numele Lui Iisus.Acesta va fi Mare si Fiul Celui Preainalt Se va chema.Si-i va da Lui Domnul Dumnezeu Scaunul lui david si Imparatia Lui nu va avea sfarsit."
Preacurata Fecioara Maria si-a petrecut vremea copilariei si tineretea ei (in casa parinteasca, in Templu si in Nazaret) in invatarea credintei sfinte, in citirea Dumnezeiestilor Scripturi, cugetarea zilnica in Legea Domnului si in deprinderea lucrului de mana. Sa invatam si noi zilnic a cunoaste strabuna noastra Lege Crestina Ortodoxa, Dumnezeiestile Scripturi, Traditiile Sfinte si lucru trebuincios pentru castigarea existentei noastre, ajutorarea aproapelui nostru si binele obstesc.Precum Preasfanta Fecioara a ascultat si a primit cu smerenie insarcinarea data ei de la Dumnezeu prin Arhanghelul Gavriil pentru intruparea lui Dumnezeu-Cuvantul, tot astfel sa primim si noi toate insarcinarile pe care Dumnezeu ni le va da in folosul Bisericii, Patriei si Neamului nostru romanesc, crestin ortodox.(Viata Maicii Domnului, Protos.N.Mandita ) Sa luam aminte, noi cei de azi care ne departam de Credinta cea dreapta , ratacind pe cai ce ne duc la pieire.Doamne ajuta-ne , pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Tale ! |
Citat:
|
'Fila de Acatist' - poezie-'acatist' dedicata Maicii Domnului, scrisa de Zorica Latcu
Fila de Acatist - poezie de Zorica Lațcu (monahia Teodosia)
Bucura-te, leagan alb de iasomie, Catre care-n roiuri fluturii coboara, Bucura-te, raza stelei din vecie, Bucura-te, Maica pururea Fecioara, Dulcea mea Marie. Bucura-te, floare fara de prihana, Alba ca argintul noptilor de vara, Spicul cel de aur vesnic plin cu hrana Mirul care vindeca orice fel de rana, Bucura-te, Maica pururea Fecioara, Ploaia cea de mana. Bucura-te, brazda plina de rodire, Munte sfant, in care s-a-ngropat comoara, Bucura-te, cantec tainic de iubire, Clopot de chemare, cantec de marire, Bucura-te, Maica pururea Fecioara, Blanda fericire. Bucura-te, marul vietii care-nvie, Pomul greu de roada-n plina primavara. Bucura-te, iarasi, tarm de bucurie, Dintru care curge miere aurie, Bucura-te, Maica pururea Fecioara, Sfanta mea Marie. |
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Biserica Greceasca Buna Vestire din Bucuresti
"Biserica Greceasca Buna Vestire din Bucuresti;Biserica este declarata monument istoric, fiind trecuta in listele Comisiei Monumentelor Istorice din Bucuresti. Este unica in Romania prin constructia sa si poate fi considerata ca una dintre frumoasele biserici din capitala si ca o emblema a Elenismului din Bucuresti. In prezent, Biserica Greceasca Buna Vestire este renovata in intregime si reprezinta o podoaba a comunitatii grecesti, dar si a orasului Bucuresti."
http://video.crestinortodox.ro/jAAwc...Bucuresti.html |
Sărbătoarea Bunei Vestiri
Sărbătoarea Bunei Vestiri, denumită în popor Blagoveștenie (după termenul slavon), este rânduită pentru amintirea zilei în care Sfântul Arhanghel Gavriil a vestit Sfintei Fecioare că va naște pe Fiul lui Dumnezeu. Buna Vestire este prima sărbătoare confirmată în documente dintre sărbătorile închinate Maicii Domnului. Potrivit tradiției, încă din secolul IV, în Nazaret s-a zidit o biserică pe locul unde Maica Domnului a primit de la înger vestea că va naște pe Dumnezeiescul Prunc. Biserica a rânduit cinstirea acestei sărbători în ziua de 25 martie, cu nouă luni înainte de Nașterea Domnului, pentru că acum are loc întruparea Fiului Lui Dumnezeu (Lc. 1, 35-38). Bucură-te ceea ce ești plină de har! Temeiul scripturistic al sărbătorii îl găsim în primul capitol al Sfintei Evanghelii după Luca. 'În zilele acelea Elisabeta, soția lui Zaharia, a zămislit și s-a tăinuit pe sine cinci luni, zicând: Astfel mi-a făcut mie Domnul în zilele în care a socotit să ridice dintre oameni ocara mea. Iar în a șasea lună a fost trimis îngerul Gavriil de la Dumnezeu, într-o cetate din Galileea, al cărei nume era Nazaret, către o fecioară logodită cu un bărbat care se chema Iosif, din casa lui David; iar numele Fecioarei era Maria. Și, intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată ești tu între femei. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui și cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta? Și îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu. Și, iată, vei lua în pântece și vei naște Fiu și vei chema numele Lui Iisus. Acesta va fi mare și Fiul Celui Preaînalt se va chema și Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său. Și va împărăți peste casa lui Iacov în veci și Împărăția Lui nu va avea sfârșit. Și a zis Maria către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu știu de bărbat? Și, răspunzând, îngerul i-a zis: Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea și Sfântul care Se va naște din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema. Iată, Elisabeta, rudenia ta, a zămislit și ea fiu la bătrânețea ei, și aceasta este a șasea lună pentru ea, care se numea stearpă. Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputință. Și a zis Maria: Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău! Și îngerul a plecat de la ea.' (Ev. Luca 1, 24-38) |
Bserica Ortodoxa sarbatoreste Buna Vestire pe 25 martie a fiecarui an. Semnificatia acestei sarbatori este reprezentata de momentul in care Arhanghelul Gavril o anunta pe Fecioara Maria ca va da nastere Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Crestinii tin cu sfintenie aceasta sarbatoare avand in vedere faptul ca la noua luni distanta, domnul nostru Iisus Hristos se naste. Nu doar biserica ortodoxa, ci si cea catolica sustine faptul ca Buna Vestire a avut loc la Nazaret. Singurul aspect care difera este locatia exacta in care aceasta minune s-a intamplat. Crestinii de credinta catolica sustin faptul ca Buna Vestire a avut loc la Bazilica Bunei Vestiri, pe cand crestinii ortodocsi considera ca totul s-a petrecut la Biserica Ortodoxa Greceasca a Bunei Vestiri.
Buna Vestire oferita Mariei reprezinta „plinirea timpului” (Gal 4, 4), si anume implinirea fagaduintelor si pregatirilor sosirii Domnului nostru Iisus Hristos. Maria este chemata sa-l zamisleasca pe Iisus. Aceasta a incuviintat si a devenit Nascatoare de Dumnezeu. Buna Vestire este prima sarbatoare confirmata in documente, dintre sarbatorile Maicii Domnului. In popor, aceasta sarbatoare poarta si numele de Ziua Cucului datorita faptului ca aceasta zi reprezinta primul cantec pe care cucul in canta in acel an, astfel anuntand venirea primaverii. De asemenea, craca pe care cucul statea cand a cantat, era taiata si pusa in scaldatoarea fetelor, astfel sperand ca flacaii nu vor decide sa le ocoleasca. Iată roaba Domnului! Fie mie acum după cuvântul tău! Și îndată în sfântul ei pântece, prin lucrarea Sfântului Duh, s-a făcut zămislirea cea nespusă, fără îndulcire trupească, dar nu fără de îndulcirea cea duhovnicească. RUGACIUNEA CATRE PREASFÂNTA NASCATOARE DE DUMNEZEU O, Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara Stapana, Ceea ce esti mai inalta si mai presus decat ingerii si arhanghelii si mai cinstita decat toata faptura; mirarea cea mare a ingerilor, propovaduirea proorocilor, podoaba cea aleasa a arhanghelilor, intarirea cea tare a mucenicilor, lauda cea preamarita a apostolilor, povatuitoarea cea tare a calugarilor, infranarea cea tare a postitorilor, curatirea si marirea fecioarelor, veselia cea lina a maicilor, intelepciunea si invatatura pruncilor, carmuitoarea saracilor si a vaduvelor, imbracaminte celor goi, sanatate celor bolnavi, izbavire celor robiti, liniste celor de pe mare, liman bun celor inviforati, povatuitoare neostenita celor rataciti, mergere usoara celor calatori, odihna buna celor osteniti, acoperamant si scapare celor asupriti, nedejde celor fara de nadejde, ajutatoare celor lipsiti, celor saraci bogatie neimputinata, celor intristati de-a pururi mangaiere, celor pe care nu-i iubeste nimeni, iubire cu smerenie, celor pacatosi mantuire catre Dumnezeu, tuturor crestinilor ingradire tare, ajutatoare nebiruita si folositoare. Prin tine Cel nevazut S-a facut vazut, pentru care aducem rugaciune tie, noi robii tai, Doamna noastra. O, preamilostiva Imparateasa luminii celei intelegatoare si preamarita, care ai nascut pe Imparatul nostru, Hristos Dumnezeu, Cel ce da viata tuturor, Ceea ce esti marita de cele ceresti, minte ingereasca, stea cu totul luminoasa si mai sfanta decat toti sfintii; Imparateasa imparatilor, Stapana tuturor fapturilor, Fecioara incuviintata de Dumnezeu, Mireasa nestricata, palat al Preasfantului Duh, scaun de foc al nevazutului imparat, chivot ceresc purtator al Cuvantului lui Dumnezeu, caruta cea in chipul focului; odihna Dumnezeului celui viu, zamislirea negraita a trupului lui Hristos, cuibul Vulturului ceresc, turtureaua cea cu buna glasuire, porumbita cea preabuna, lina si fara de rautate; Maica iubitoare de fii, adancul milelor, picatura care risipeste mania lui Dumnezeu, adancimea cea nemasurata, taina cea negraita, minunea cea nestiuta, minune nespusa; Biserica nefacuta de mana omeneasca a insusi Imparatului tuturor veacurilor; tamaia cea cu bun miros, vesmant cinstit, porfira de Dumnezeu tesuta, rai sufletesc, odrasla pomului celui de viata purtator, floarea cea preafrumoasa, care ai inflorit noua veselia cereasca, strugurele mantuirii noastre, paharul Imparatului ceresc, intru care s-a dres de la Duhul Sfant vinul harului celui neimputinat; solitoarea legii, incepatura credintei celei adevarate a lui Hristos, turnul cel neclintit, pieirea ereticilor, sabia maniei lui Dumnezeu impotriva tuturor celor nelegiuiti, ingrozire diavolilor, biruinta in razboaie, pazitoare adevarata tuturor crestinilor si lumii incredintata mantuire. O, intru tot milostiva Doamna Fecioara, Stapana Nascatoare de Dumnezeu, auzi-ne pe noi cei ce ne rugam tie si arata mila ta poporului dreptcredincios; roaga pe Fiul tau sa ne izbaveasca de tot raul. Si pazeste locasul acesta si toate orasele si satele si partile crestinesti si tot poporul cel binecredincios, care scapa si cheama numele tau cel sfant de toate napastiile, de boala, de cutremur, de potop, de foc, de sabie, de venirea altor neamuri asupra noastra si de razboiul cel dintre noi, de toate durerile si de toata imbulzeala. Ca sa nu fie imputinati robii tai nici cu rani, nici cu ingrozire, nici cu moarte, nici cu dreapta manie a lui Dumnezeu; ci ii pazeste si ii mantuieste cu mila ta, Doamna, Ceea ce te rogi pentru noi si pentru buna intocmire a vazduhului, spre vremi aducatoare de roadele cele de folos, pe care noua le daruiesti. Usureaza, ridica si miluieste, Stapana preamilostiva, Nascatoare de Dumnezeu prealaudata, de toate nevoile pe cei ce sunt in primejdii. Adu-ti aminte de robii tai si nu trece cu vederea lacrimile si suspinarea lor; ci ne innoieste pe noi cu bunatatea ta, ca sa ne mangaiem cu multumire, aflandu-te pe tine ajutatoare. Milostiveste-te, Doamna preacurata, spre ajutorul poporului celui binecredincios. Nadejdea noastra, aduna pe cele risipite: pe cei rataciti pe cale povatuieste-i, pe cei cazuti de la dreapta credinta iarasi la credinta intoarce-i, pe cei batrani sprijineste-i, pe cei tineri ii invata, pe prunci hraneste-i si preamareste pe cei ce te preamaresc; dar mai ales pazeste Sfanta Biserica a Fiului tau si o fereste intru lungime de zile. O, milostiva si preaindurata Imparateasa a cerului si a pamantului, Nascatoare de Dumnezeu, pururi Fecioara, miluieste cu mijlocirea ta poporul cel dreptcredincios si toata dreptcredincioasa crestinatate. Pazeste-o sub acoperamantul milei tale, apar-o pe ea cu cinstitul tau acoperamant si roaga pe Hristos, Dumnezeul nostru, pe Care mai presus de fire L-ai intrupat, sa ne incinga pe noi cu putere de sus, ca sa ne putem apara impotriva vrajmasilor nostri vazuti si nevazuti, ce se ostesc asupra noastra. Miluieste si mantuieste cu rugaciunile tale, Maica, pe Prea Fericitul Parintele nostru (N), Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, pe (Inalt) Prea Sfintitul (Arhi-) Episcopul (si Mitropolitul) nostru (N) si pe toti ortodoxii arhierei, parinti arhimandriti, preoti si diaconi si pe tot clerul bisericesc si pe tot poporul dreptcredincios care se inchina icoanei tale. Cauta spre noi toti cu folosinta ta cea preamilostiva, ridica-ne pe noi din adancul pacatelor si ne lumineaza ochii inimii spre cautarea mantuirii. Milostiva fii noua aici, iar la infricosatorul judet, pe Fiul tau pentru noi roaga-L. Pe cei ce s-au mutat intru buna credinta din aceasta viata in cea vesnica, impreuna cu ingerii, cu arhanghelii si cu toti sfintii, impartaseste-i ca sa stea de-a dreapta Fiului tau si Dumnezeu; si cu rugaciunea ta invredniceste pe toti ortodocsii crestini sa vietuiasca cu Hristos si cu bucurie in locasurile ingeresti sa se desfateze. Ca tu esti, Doamna, marirea celor ceresti si ajutatoarea pamantenilor; tu esti nadejdea si folositoarea tuturor celor ce alearga la tine si cer ajutorul tau cel sfant; tu esti rugatoarea cea fierbinte catre Fiul tau si Dumnezeul nostru, ca rugaciunile Maicii mult pot spre imblanzirea Stapanului. Si cu a ta mijlocire indraznim sa ne apropiem de sfantul altar, de harul preasfintelor si de viata facatoarelor Taine, desi suntem nevrednici. Pentru aceea, si pe icoana vazand chipul tau cel intru tot cinstit si pe Cel atottiitor cu mana tinand, ne bucuram noi pacatosii si cu umilinta cazand, pe acesta cu dragoste si cu frica il sarutam, asteptand, Doamna, prin sfintele si de Dumnezeu primitele tale rugaciuni , sa ajungem la cele ceresti ale vietii celei fara de sfarsit si sa stam fara de rusine in ziua judecatii de-a dreapta Fiului tau si Dumnezeului nostru, slavindu-L pe El impreuna cu Cel fara de inceput al Lui Parinte si cu Preasfantul si bunul si de viata facatorul Lui Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. |
- BUNA VESTIRE -
Venind îngerul Gavriil în cetatea Nazaret, i-a zis :" Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine!" (Ev. Luca 1,26) " Nu te teme, Marie, că ai aflat har la Dumnezeu. Și, iată, vei lua în pântece și vei naște fiu și vei chema numele lui - Iisus -. Acesta va fi mare și Fiului Celui Preaînalt Se va chema, și Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său și, împărăția Lui nu va avea sfârșit "(Ev. Luca 1, 30-33). " Duhul Sfânt se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri. Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputință. "(Ev. Luca 1, 34-37). " Iată, roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău "(Ev. Luca 1, 38). |
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:16:13. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.