![]() |
Eminescu ateu?
Ce parere avetzi de cele 2 strofe din poezia lui mihai eminescu :Imparat si proletar?
Religia - o frază de dânșii inventată Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug, Căci de-ar lipsi din inimi speranța de răsplată, După ce-amar muncirăți mizeri viața toată, Ați mai purta osânda ca vita de la plug? Cu umbre, care nu sunt, v-a-ntunecat vederea Și v-a făcut să credeți că veți fi răsplătiți... Nu! moartea cu viața a stins toată plăcerea - Cel ce în astă lume a dus numai durerea Nimic n-are dincolo, căci morți sunt cei muriți. |
tu ce crezi?
|
Citat:
[COLOR=green]De ce nu le dai in context ca sa se vada cui apartin cuvintele, in gura cui le pune Eminescu?[/COLOR] :79: |
[quote=pisi;124896]
Pe mine m-a lamurit Eminescu de credinta lui prin uramtoarele versuri. Sincer, dintr-o mintea atee nu se putea naste aceasta minunata poezie. [COLOR=maroon]INVIEREA[/COLOR] [COLOR=maroon]de Mihai Eminescu[/COLOR][COLOR=maroon][/COLOR] Al mortii rece spirit se strecura-n tacere; Un singur glas îngâna cuvintele de miere, Inchise în tratajul stravechii evanghelii. [/COLOR][COLOR=maroon][/COLOR] [COLOR=maroon]C-un muc în mâini mosneagul cu barba ca zapada, Din carti cu file unse norodul îl învata Ca moartea e în lupta cu vecinica viata, Ca de trei zile-nvinge, cumplit muncindu-si prada.[/COLOR][COLOR=maroon][/COLOR] [COLOR=maroon]O muzica adânca si plina de blândete Patrunde tânguioasa puternicile bolti; [/COLOR][COLOR=maroon]„[/COLOR][COLOR=maroon]Pieirea, Doamne Sfinte, cazu în orice colt, Inveninând pre însusi izvorul de viete. [/COLOR][COLOR=maroon][/COLOR] [COLOR=maroon]Nimica înainte-ti e omul ca un fulg, S-acest nimic îti cere o raza mângâioasa, In pâlcuri sunatoare de plânsete duioasa A noastre rugi, Parinte, organelor se smulg".[/COLOR] [COLOR=maroon]Apoi din nou tacere, cutremur si sfiala Si negrul întuneric se sperie de soapte, Douasprezece pasuri rasuna, miez de noapte, Deodata-n negre ziduri lumina da navala.[/COLOR][COLOR=maroon][/COLOR] [COLOR=maroon]Un clocot lung de glasuri vui de bucurie, Colo-n altar se uita si preoti si popor, Cum din mormânt rasare Christos învingator Iar inimile toate s-unesc în armonie:[/COLOR][COLOR=maroon][/COLOR] [COLOR=maroon]Cântari si laude’naltam, Noi, Tie Unuia, Primindu-L cu psalme si ramuri Plecati-va neamuri, Cântând Aleluia![/COLOR] [COLOR=maroon]Christos a înviat din morti, Cu cetele sfinte, Cu moartea pre moarte calcând-o, Lumina ducând-o Celor din morminte!"[/COLOR] |
[SIZE=4][COLOR=green]RUGACIUNE[/COLOR][/SIZE] |
Citat:
|
Pai strofele acelea sunt foarte corecte.
Domnul nostru Iisus Hristos nu a facut o biserica institutionalizata pe Pamant ci doar a trimis pe cei 12 Sfinti Apostoli care calauzati de Duhul Sfant lucrau la mantuirea tuturor. Aia nu a fost religie ci modul de viata natural al omului. Pai ce Sfintii Apostoli aveau biserici cu nu stiu aurarii si de astea prin ele? La ce iti foloseste aurul in Biserica daca nu se pogoara Duhul Sfant acolo? Sau cladirea cu marmura,covoare si icoane bogate? Au fost oare icoane mai folositoare de suflet ca cele pictate de Sfantul Evanghelist Luca? Sau se exista sa se bage nu stiu care rege sa decida cine trebuie sa fie episcop sau nu stiu care sa zica sa faca pe ala preot? Sau ca sa se bage vreun conducator sau rege sa schimbe dreapta credinta? Sau exista sa se faca abateri de la dreapta credinta sa se impace cica mai bine oamenii intre ei? Sau se auzea pe vremea aceea de crestini sa prigoneasca necrestini? Nu se auzea. Pai ce Domnul nostru Iisus Hristos cat a petrecut pe Pamant a omorat pe cineva? Da ce omorat ca nici macar o rana cat de mica nu a facut cuiva. Si ne-a aratat ca nu a facut asta nu pentru ca nu ar avea putere ci pentru ca nu vrea ca doar a aratat uscand maslinul ca ar putea la fel sa ne usuce si pe noi. Da ce s-a aude de vreun Sfant Apostol care sa fi binecuvantat vreo oaste sau vreun razboi ? Nu se aude oare caci crestinii aveau toate proprietatile comune si de obste? Ala era modul de viata crestin. Da oare se pomenea ca sa existe Biserica Israeliana,Biserica Antiochiana,Biserica Greaca,Biserica Romana,(adica a Romei),etc fiecare cu sinodul ei si independenta de celalte? Acum inteleg ca unii o sa se supere dar asa era atunci si acum este cum este. Eminescu nu era ateu doar spunea lucrurilor pe nume. Crestin ortodoxia nu e o religie ci e modul corect de a vedea pe tine,lumea in care traiesti si pe Cei de au facut lumea. Ia sa se duca careva sa se uite la natura sa vada de acolo cum vede pe cel de a creat-o ca e bland,milos,iubitor,intelept etc si sa uite la mare majoritate a celor care predica in BOR sa vada seamana modul in care e vazut Dumnezeu de acolo si din predica? Ce sa mai zic la catolici sau la protestanti. La catolici cu absurditatea conform careia Dumnezeu se suparase pe om si ii luase harul si il omorase iar la protestanti si mai aberant ca se vede relatia dintre om si Dumnezeu ca dintre om si bancher... |
Nu tocmai:
Citeste documentul asta: http://www.noidacii.ro/Noi%20Dacii%2...a%20Fiului.pdf si o sa-mi spui tu daca a fost ateu sau nu.
Un șoc, cu totul particular, inedit, îl provoacă poezia „Mortua est”. Începută ca o meditație încă din octombrie 1866, e trimisă spre publicare din Viena la Convorbiri Literare în februarie 1871. Geneza ei cu fiecare strofă și vers e ca un foc continuu, cu „troznituri de incendiu” cum tâlcuiește G. Călinescu. Dar finalul, asupra căruia nu știm să se fi stăruit prin vreo exegeză autentică până acum este de-a dreptul uluitor: „La ce?...Oare totul nu e nebunie? Au moartea ta, înger,de ce fu să fie? Au e sens în lume?...Tu chip zâmbitor Trăit-ai anume ca astfel să mori?” Dar mai ales: „De e sens într-asta, e'ntors și ateu Pe palida-ți frunte nu-i scris Dumnezeu”. Poate unii vor fi fost ispitiți să concludă de aici că Eminescu are momente de slăbire a credinței, forme de ateism. Nimic mai infam n-ar fi la adresa lui decât o asemenea părere deșartă. Dimpotrivă, nu cred să se fi exprimat în literatura universală o sentință genială asemenea acesteia. „De e sens într-asta-în moarte, e'ntors și ateu”-deci: moartea e atee! Și, ”Pe palida-ți frunte nu-i scris Dumnezeu”, adică, de o limpezime fulgerătoare” Dumnezeu nu este semnatarul morții. Uimitor, de unde țâșnea în geniul lui o asemena viziune; nu din filosofiile lumii ci numai din Sfânta Scriptură. Căci de unde chiar la unii teologi, de n-am pomeni pe un mare teolog al veacului K.Rahner (1904-1984) moartea apare firească, Dumnezeiasca Scriptură vorbește neîndoios: „Dumnezeu n-a făcut moartea și nu se bucură de pieirea celor vii, El a zidit toate lucrurile spre viață” (Înțelepciunea lui Solomon 1, 13-14).Și numai prin neascultarea poruncii dumnezeiești, prin gustarea „ din pomul cunoștinței binelui și răului” i s-a atras atenția lui Adam ca „va muri” (Fac.2, 17). Atunci, real „moartea este plata păcatului” (Rom. 6, 23). Iar Părintele ceresc a trimis pe Fiul său în lume tocmai „ca să surpe prin moartea Sa pe Cel ce are stăpânirea morții, adică pe diavolul”(Evr. 2, 14). Moartea nu e deja Dumnezeu: moartea e atee, operă diabolică, distrusă de Hristos. Uimitor cum în acest duh revelat al Sfintei Scripturi cugetă Eminescu încă chiar din prima tinerețe. ... A și trăit ca un fiu devotat, drept credincios ei. I.P.S. Arhiepiscop Bartolomeu Anania a descoperit pe paginile unui Molitfelnic de la Mânăstirea Neamț înscrisul unui duhovnic de o adâncă semnificație privind adevăratul suflet al poetului. În noiembrie 1886 Eminescu se retrage la Mânăstirea Neamț. Acolo s-a spovedit și s-a împărtășit, iar duhovnicul a înregistrat în cartea lui de slujbă, o dorință și rugămintea poetului, ca un testament anume: să fie îngropat pe malul mării, la umbra unei mânăstiri, de unde să audă chiar și dincolo, de pe celălalt tărâm al existenței: „Lumina lină”. |
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=5927
"Dumnezeu nu a creat moartea" de la Sfantul Grigorie Palama. Eminescu avea intr-adevar o viziune foarte crestin ortodoxa. |
Cum ar fi putut scrie asemenea poezii, daca era departe de Bunul Tata Ceresc? E imposibil sa cladesti ceva durabil si frumos, fara o temelie, care e iubirea, descoperirea si trairea pentru Dumnezeu.
|
Foarte frumos articolul parintelui Galeriu.
|
Poate poetul a avut mai multe perioade in viata, ca si multi de pe acest forum care nu au fost crestini practicanti de la nastere si pana in prezent in continuu. Uite de exemplu textul unei alte poezii a sale, "Eu nu cred nici in Iehova".
Eu nu cred nici în Iehova, Nici în BuddhaSakya-Muni, Nici în viață, nici în moarte, Nici în stingere ca unii. Visuri sunt și unul ș-altul, Și tot una mi-este mie De-oi trăi în veci pe lume, De-oi muri în vecinicie. Toate-aceste taine sfinte Pentru om frânturi de limbă În zădar gândești, căci gândul, Zău, nimic în lume schimbă. Și fiindcă în nimica Eu nu cred o, dați-mi pace! Fac astfel cum mie-mi pare Și faceți precum vă place. Nu mă-ncântați nici cu clasici, Nici cu stil curat și antic Toate-mi sunt de o potrivă, Eu rămân ce-am fost: romantic. Stie cineva din ce an este? |
Vreau sa spun ca poate a mai avut si caderi, indepartari de la credinta, dar mai apoi probabil a revenit la calea cea dreapta. Am citit undeva ca inate de a muri s-a spovedit si impartasit.
Bogdan. |
Citat:
[COLOR=green]Plauzibilă părerea ta. Da, se poate să fie și așa. :79: [/COLOR] |
pentru Bogdan F2
Sper sa nu fie raspunsul meu .. prea tarziu A scris ,,Eu nu cred nici ..in 1876 si a fost publicata dupa moartea poetului Nu cred ca era ateu,poate asa cum zici o fi avut si el rataciri . .
|
Eu nu cred ca Eminescu este(a fost)ateu,ca avut si acesta momente de deznadejde,este normal,fiecare dintre noi le avem,poate,la un moment dat,doar ca acesta le asternea si pe hartie pentru poporul pentru care si traia,oferindu-le geniul din sine prin sacrificiul dedicarii literaturii.
Nu este usor a fi poet,mai ales cand "ai ceva a spune",vorba lui... Sub o alta forma,strofele amintite pot fi interpretate ca o intriga si repulsie fata de oamenii fatarnici ce au inventat religia,in sensul ca au imprumutat-o,doar pentru a supune pe cei umuli,doar in scopuri meschine si asupritoare de suflete si trupuri.Pana la urma o poezie poate fi interpretabila,dar se stie ca Eminescu ura foarte mult fatarnicia si ierarhia mereu ipocrita si tot mai avara,care impartea lumea intr-un mod evident in saraci si bogati,in asupriti si asupritori. Nu avea cum sa fie ateu atata timp cat a scris mai multe poezii in virtutea credintei,decat in decaderea acesteia,sau mai degraba in decaderea celor care se folosesc de ea ca,fara sa o adopte in inima lor. |
Iata niste versuri interesante din rugaciunea unui dac:
"El singur zeu stãtut-au nainte de-a fi zeii Si din noian de ape puteri au dat scânteii, El zeilor dã suflet si lumii fericire, El este-al omenimei izvor de mântuire: Sus inimile voastre! Cântare aduceti-i, El este moartea mortii si învierea vietii" E un pic mai ciudata ultima strofa: "Sã cer a tale daruri, genunchi si frunte nu plec, Spre urã si blestemuri as vrea sã te înduplec, Sã simt cã de suflarea-ti suflarea mea se curmã Si-n stingerea eternã dispar fãrã de urmã!" Aci pare ca Eminescu cere lui Dumnezeu sa ii intrerupa existenta sufletului sau. Dar poate nu am inteles eu bine. |
Imi pare rau de diacritice:
El singur zeu statut-au nainte de-a fi zeii Si din noian de ape puteri au dat scanteii, El zeilor da suflet si lumii fericire, El este-al omenimei izvor de mantuire: Sus inimile voastre! Cantare aduceti-i, El este moartea mortii si invierea vietii! Ultima strofa e mai ciudata: "Ca tu mi-ai dat în lume norocul sa traiesc. Sa cer a tale daruri, genunchi si frunte nu plec, Spre ura si blestemuri as vrea sa te înduplec, Sa simt ca de suflarea-ti suflarea mea se curmã Si-n stingerea eterna dispar fara de urma" |
Citat:
Ma alatur ideii ca Eminescu era un crestin convins. Fara Dumnezeu nu ar fi creat operele sale nemuritoare, nu ar fi fost Luceafarul Poeziei Romanesti. Doamne-ajuta! |
Mortua est
Făclie de veghe pe umezi morminte,
Un sunet de clopot în orele sfinte, Un vis ce își moaie aripa-n amar, Astfeli ai trecut de al lumii otar. Trecut-ai când ceru-i câmpie senină, Cu râuri de lapte și flori de lumină, Când norii cei negri par sombre palate, De luna regină pe rând vizitate. Te văd ca o umbră de-argint strălucită, Cu-aripi ridicate la ceruri pornită, Suind, palid suflet, a norilor schele, Prin ploaia de raze, ninsoare de stele. O rază te-nalță, un cântec te duce, Cu brațele albe pe piept puse cruce, Când torsul s-aude l-al vrăjilor caier Argint e pe ape și aur în aer. Văd sufletu-ți candid prin spațiu cum trece; Privesc apoi lutul rămas... alb și rece, Cu haina lui lungă culcat în sicriu, Privesc la surâsu-ți rămas încă viu - Și-ntreb al meu suflet rănit de-ndoială, De ce-ai murit, înger cu fața cea pală, Au nu ai fost jună, n-ai fost tu frumoasă? Te-ai dus spre a stinge o stea radioasă? Dar poate acolo să fie castele Cu arcuri de aur zidite din stele, Cu râuri de foc și cu poduri de-argint, Cu țărmuri de smirnă, cu flori care cânt; Să treci tu prin ele, o sfântă regină, Cu păr lung de raze, cu ochi de lumină, În haină albastră stropită cu aur, Pe fruntea ta pală cunună de laur. O, moartea e-un chaos, o mare de stele, Când viața-i o baltă de vise rebele; O, moartea-i un secol cu sori înflorit, Când viața-i un basmu pustiu și urât. - Dar poate... o ! capu-mi pustiu cu furtune, Gândirile-mi rele sugrum cele bune... Când sorii se sting și când stelele pică, Îmi vine a crede că toate-s nimică . Se poate ca bolta de sus să se spargă, Să cadă nimicul cu noaptea lui largă, Să văd cerul negru că lumile-și cerne Ca prăzi trecătoare a morții eterne ... Ș-atunci de-ai fi astfel... atunci în vecie Suflarea ta caldă ea n-o să învie, Atunci graiu-ți dulce în veci este mut... Atunci acest înger n-a fost decât lut. Și totuși, țărână frumoasă și moartă, De racla ta razim eu harfa mea spartă Și moartea ta n-o plâng, ci mai fericesc O rază fugită din chaos lumesc. Ș-apoi... cine știe de este mai bine A fi sau a nu fi... dar știe oricine Că ceea ce nu e, nu simte dureri, Și multe dureri-s, puține plăceri. A fi? Nebunie și tristă și goală; Urechea te minte și ochiul te-nșală ; Ce-un secol ne zice, ceilalți o deszic. Decât un vis sarbăd, mai bine nimic. Văd vise-ntrupate gonind după vise, Pân' dau în morminte ce-așteaptă deschise, Și nu știu gândirea-mi în ce să o stâng Să râd ca nebunii? Să-i blestem? Să-i plâng? La ce?... Oare totul nu e nebunie? Au moartea ta, înger, de ce fu să fie? Au e sens în lume? Tu chip zâmbitor, Trăit-ai anume ca astfel să mori? De e sens într-asta, e-ntors și ateu, Pe palida-ți frunte nu-i scris Dumnezeu. |
Citat:
|
August 1882
Măi fată nebună și drăgălașă, Și zi e pozitiv că eu te-nșel, că te uit, că-mi ești dragă numai pe cât te văd cu ochii? Mânca-ți-aș ochii tăi cei dulci, nebuno, dar te iubesc cu sufletul, dar nu știu nici ce să-ncep, nici ce să fac de dragul tău. Dar zi și tu - ce e de făcut? În vremea asta în care nu-i nimenea aici, în care vegetez ca un adevărat animal, bolnav și descurajat - cum să vin la tine, pe cine să las în loc? tu mă sfătuiești să petrec, să mă folosesc de tinerețe și alte asemenea mofturi nihiliste pe cari le citești în romanuri. Viața mea ești tu, prin urmare nici un gând nu-mi vine măcar să petrec când sunt fără tine. Nimeni nu mă vede nicăiri, duc o viață monotonă de pe-o zi pe alta. Singur, fără prieteni și fără cunoscuți, și tu zici să petrec, ca și când un asemenea lucru se poate comanda în starea sufletească în care sunt. Tu zici că presimți nenorociri. Nu mai presimți, dragul meu suflet, nimic; ceea ce e pozitiv este că suferi de superexcitație nervoasă, care va înceta când vom fi împreună și vom fi împreună. Ce dracu! Odată trebuie să se schimbe în bine mizeria actuală, odată trebuie să ne regăsim pentru toată viața ca să nu ne mai despărțim nici odinioară. Iubirea mea pentru tine nu mai e un vis sau o speranță depărtată; e ceva aievea, e o simțire hotărâtă și de toate zilele cum e aerul pe care-l respir. Tu știi fără bine că sunt statornic, chiar încăpățânat, și poate dacă n-aș fi așa, ar fi pe de-o parte mai bine, dar pe de alta nu te-aș iubi cu atâta nestrămutare, precum te iubesc. E prea adevărat ceea ce-mi scrii, că oamenii sunt mai îngăduitori cu viciile celor bogați decât cu patimele adevărate ale omului sărac. Dar așa e lumea, așa a fost totdeuna. Cu toate acestea, dacă lumea e nedreaptă, natura nu e tot astfel. O singură clipă din viața a doi nenorociți ca noi, o clipă de uitare de sine și de beție plătește mai multe decât viața întreagă a acestor oameni. Ți-am spus, Nicuță, că urâtă să fii, oricum ai fi, tot dragă ai să-mi rămâi și nici nu se poate altfel - căci tu ești cel dintâi amor al meu și vei fi unicul și cel din urmă. Dacă aceasta poate fi o mângâiere pentru singurătatea ta, o mângăere e drept că deșartă și goală, dacă te poate mângâia jurământul meu sfânt că nu iubesc și nu voi iubi niciodată pe nimeni afară de tine, dacă te poate mângâia mărturisirea că neagră mi-e ziua în care nu te văd, și pustie viața fără de tine, atunci crede-le, căci adevărate sunt și mângâie-te măcar cât de puțin. Îți sărut picioarele tale, copilul meu cel dulce, și te rog, te rog mult să te liniștești, să crezi în statornicia și în iubirea mea și să speri, dacă poți spera. Dacă am avea religie, noi doi, am crede că Dumnezeu nu va lăsa nerăsplătit atât amor, dar n-o avem, de aceea numai în noi înșine putem crede și pe noi înșine ne putem întemeia. Eu zic: crede în mine și nu vei fi amăgită, afară doar dac-oi muri. Te sărut și te rog, liniștește-te, căci starea ta mă doare mai mult decât mizeriile mele proprii. Al tău Emin sursa : http://ro.wikisource.org/wiki/Coresp...Veronica_Micle |
iar într-o asfel de corespondenta, credinta lui in d-zeu pare sa fie chiar neanta...
|
scrisoarea nu reflectă poetul sau omul politic Mihai Eminescu, ci OMUL Mihai Eminescu, scriind o scrisoare intimă unei persoane în care avea încredere...
|
Acum vre-o 12 ani ma aflam la Iasi,si am intrat intr-un magazin anticariat,unde lucra o prietena.M-am uitat prin carti si am gasit una care mi s-a parut foarte interesanta,Cartea cu poeziile lui Veronica Micle,dar si multe dintre scrisorile pe care Veronica si Eminescu si le scriau.Nu aveam bani sa cumpar cartea,dar mi s-a ingaduit si am stat acolo pana am citit-o pe toata.
Eminescul este unic,nu doar prin scriere,ci si prin daruirea totala si simtirea profunda,care-i determina scrierile,si poezia si proza. |
Dom-le exprimarea:
"Mânca-ți-aș ochii tăi cei dulci, nebuno" de a lui Eminescu? Pai deja am inceput sa rad. Hai mai fratilor... |
1 atașament(e)
Despre Eminescu s-au scris atâtea și oricât s-ar mai scrie sensurile poeziei sale sunt infinite ca însăși viața.
Oricât am încerca să-l catalogăm pe aceste în credincios,ateu sau orice altceva un lucru este cert:Eminescu este tot ce a dat mai bun pământul Românesc este mistic și misterios,este și credincios și ateu,este și om este și înger iar noi să mulțumim lui Dumnezeu că îl avem și ne putem potoli setea de frumos citind versurile lui. Eu personal cred că geniul lui Eminescu este ceva divin și numai oamenii aleși au parte de talentrul pe care l-a avut.Drept dovadă este nemurirea lui.Această imagine pe care o postez mai jos se află la Ierusalim,și veți observa vresurile "Ce-ți doresc eu ție,dulce Românie...." |
Citat:
Vrei să spui că atei nu pot face ceva bun? |
Lupta cu noi insine este cea mai grea lupta.
|
Citisem undeva ca el nu stia ce sa creada...
|
As recomnda articolul lui Eminescu din ziarul Timpul "Chipul blandului Nazarinean" in care reconoaste superioritatea lui Hristos fata de alti reformatori sau intemeietori de religie si considera ca Hristos este chipul dupa care se creste omenirea de aproximativ 2000 de ani. In acest articol este un adevarat marturisotor al lui Hristos.
|
Citat:
Ci de Benjamin Franklin . Iata ce zicea Benjamin Franklin: http://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_franklin "I never doubted, for instance, the existence of the Deity; that He made the world, and governed it by His providence; that the most acceptable service of God was the doing good to man; that our souls are immortal; and that all crime will be punished, and virtue rewarded, either here or hereafter." iata ce zicea despre Domnul nostru Iisus Hristos cu o luna inainte de a muri: "As to Jesus of Nazareth, my Opinion of whom you particularly desire, I think the System of Morals and his Religion, as he left them to us, the best the world ever saw or is likely to see; but I apprehend it has received various corrupt changes, and I have, with most of the present Dissenters in England, some Doubts as to his divinity; tho' it is a question I do not dogmatize upon, having never studied it, and I think it needless to busy myself with it now, when I expect soon an Opportunity of knowing the Truth with less Trouble" Avea niste dubii in legatura cu faptul ca Domnul nostru Iisus Hristos e Dumnezeu; dar recunoastea ca nu facea o dogma din asta si ca nu o studiase niciodata. Si mai zicea ca e inutil sa se ocupe cu asa ceva atunci ca asteapta in curand Oportunitatea sa cunoasca Adevarul cu mai putina osteneala. Se referea negresit la adormirea/moartea sa. Ca l-a cunoscut pe Domnul nostru Iisus Hristos pe cealalta lume - eu cred ca da. |
Din corespondenta cu Veronica Micle:
August 1882 Dacă am avea religie, noi doi, am crede că Dumnezeu nu va lăsa nerăsplătit atât amor, dar n-o avem, de aceea numai în noi înșine putem crede și pe noi înșine ne putem întemeia. Eu zic: crede în mine și nu vei fi amăgită, afară doar dac-oi muri. Te sărut și te rog, liniștește-te, căci starea ta mă doare mai mult decât mizeriile mele proprii. Al tău Emin |
Citat:
|
Cred ca Mihai Eminescu era ateu si nu stia ce sa creada datorita vietii sale triste pe care o avea,stim cu toti ca suferea,suferea ,suferea.
|
Citat:
|
Marturisirea de credinta a lui Eminescu
Citat:
Nici în Buddha*Sakya-Muni, Nici în viață, nici în moarte, Nici în stingere ca unii. Visuri sunt și unul ș-altul, Și tot una mi-este mie De-oi trăi în veci pe lume, De-oi muri în vecinicie. Marturisirea limbii sale, nu? ______________ Ecleziast 3:21 Cine știe dacă suflarea omului se suie în sus, și dacă suflarea dobitocului se pogoară în jos în pământ? |
Căutând ceva despre trezvie am găsit aceasta:
http://sinaxis.wordpress.com/2008/04...al-ortodoxe-x/ (fragmente din articole publicate de Eminescu) http://sinaxis.wordpress.com/2008/05...aghioritul-xi/ [COLOR=#5b211a]Eminescu versifică învățăturile isihaste ale Sfântului Nicodim Aghioritul)[/COLOR] [COLOR=#5b211a][/COLOR] [COLOR=#5b211a][/COLOR] [COLOR=#5b211a][/COLOR] [COLOR=#5b211a][/COLOR] http://sinaxis.wordpress.com/2008/07...ura-de-aur-xv/ ([COLOR=#5b211a]Iubirea și ispita desfrânării. Versificarea pedagogiei Sfântului Ioan Gură de Aur).[/COLOR] |
Azi se implinesc 160 de ani de la nasterea marelui poet. Oare conteaza atat de mult pentru noi daca a fost ateu sau nu? Tot geniu ramane. Daca am vrea sa facem ceva pentru sufletul lui, mai bine i-am aprinde o lumanare, ca sigur ii va folosi, in loc sa discutam versuri scoase din context. Dumnezeu sa-l ierte pe Mihail Eminescu!
Edit - http://www.youtube.com/watch?v=SMMm4E6C6KA |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:54:10. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.