Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserici Protestante (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5030)
-   -   reforma protestanta (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=6020)

catalinabalhui 09.04.2009 10:22:39

reforma protestanta
 
Care sunt cauzele si urmarile reformei protestante?

danyel 09.04.2009 18:42:37

Depinde prin ce prizma privesti lucrurile

Cauze ar putea fi
-Coruptia Bisericii Catolice,
-Traficul de indulgente
-Framantarile lui Martin Luther cu privire la credinta si mantuire duc la o interpretare proprie a Scripturii
- Luther compune 95 de teze ale reformei

Consecinte,
-Luther este excomunicat de BC
-Isi infinteaza o proprie "biserica" basata pe teoria "Sola Scriptura"
-Apar si alti reformatori
- in timp miscarea de reforma a dat nastere unui val de reforme si re-re forme formand un conglomerat de secte crestine si pseudo-crestine care se faramiteaza pana in ziua de azi

Maleahi 29.05.2009 14:25:09

Intervenția divină prin Reformă a fost surprinzătoare, dar din perspectivă biblică ea a fost departe de a fi suficientă. Aici stăm în fața întrebării dacă reformatorii, în totalitate fii ai bisericii romane, au înțeles cu adevărat că era necesar un nou început, pentru că acest sistem nebiblic și lumesc nu mai era reformabil. Într-un fel s-a potrivit atunci, pe de-o parte, cuvîntul profetic din Ieremia: „ Desțeleniți-vă un ogor nou, și nu semănați între spini! ” (cap. 4, 3), iar pe de altă parte, s-a potrivit și proorocia: „ Am voit să vindecăm Babilonul, dar nu s-a vindecat! Părăsiți-l și haidem... ” (cap. 51, 9). A fost un exod, o ruptură, ca și cum ai auzi un glas strigînd din cer: „ Ieșiți din mijlocul ei, poporul Meu, ca să nu fiți părtași la păcatele ei, și să nu fiți loviți cu urgiile ei! ” (Apoc. 18, 4).

Reformatorul Martin Luther a înțeles corect sensul cuvintelor pe care apostolul Ioan le-a vestit în Numele Domnului: „ pentru că negustorii tăi erau mai marii pămîntului, pentru că toate neamurile au fost amăgite de vrăjitoria ta, și pentru că acolo a fost găsit sîngele proorocilor și al sfinților și al tuturor celor ce au fost înjunghiați pe pămînt ” (Apoc. 18, 23-24). Tot așa, el a înțeles și sensul cuvintelor proorocului Ieremia: „ Babilonul era în mîna Domnului un potir de aur, care îmbăta tot pămîntul; Neamurile au băut din vinul lui; de aceea au fost neamurile ca într-o nebunie ” (cap. 51, 7). Totuși reformatorii nu au făcut o străpungere spre creștinismul primar. De fapt au fost reformate unele lucruri, altele au fost schimbate sau anulate.

În primul rînd era vorba despre comerțul cu indulgențe, despre rolul papei și despre stările mizerabile în general. Străpungerea spre o mărturie puternică, potrivit căreia omul este neprihănit doar prin har, prin credința în Mîntuitor, a format apogeul scriptural. A fost o străpungere propriu-zisă, au fost rupte zăvoarele închisorii babiloniene. Dar, pe de altă parte, au fost preluate învățături care sînt cu totul nebiblice și tipic catolice. Așa-zisele sacramente, de exemplu, au fost reduse, botezul copiilor a fost preluat ș.a.m.d.

AlinB 29.05.2009 14:46:46

Ai omis ceva foarte important. Daca "Reforma" n-ar fi fost sustinuta politic din dorinta de indepenenta politica fata de Roma, care se putea traduce numai si numai prin indepenenta religioasa, ea ar fi esuat fara doar si poate. Reformatii si cei care le-au urmat n-au fost cu nimic mai buni in esenta decat catolicii, a fost nevoie doar de o noua religie pentru o noua politica. "Apogeul scriptural" de care vorbeste Maleahi n-a fost decat o alta aberatie doctrinara, cu nimic mai prejos decat comertul cu indulgente. In chestiunea asta a castigat cine a vandut mantuirea mai ieftin, romano-catolicii o dadeau pe bani, reformatii au promis-o perfect gratuit, "prin credinta". Asta nu inseamna ca reformatii au fost scutiti de plati si daruri catre biserica reformei, banii s-au luat doar prin alte cai, mai tarziu s-a introdus zeciuiala (alta aberatie protestanta), etc.

Maleahi 29.05.2009 18:29:27

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 141732)
Ai omis ceva foarte important. Daca "Reforma" n-ar fi fost sustinuta politic din dorinta de indepenenta politica fata de Roma, care se putea traduce numai si numai prin indepenenta religioasa, ea ar fi esuat fara doar si poate. Reformatii si cei care le-au urmat n-au fost cu nimic mai buni in esenta decat catolicii, a fost nevoie doar de o noua religie pentru o noua politica. "Apogeul scriptural" de care vorbeste Maleahi n-a fost decat o alta aberatie doctrinara, cu nimic mai prejos decat comertul cu indulgente. In chestiunea asta a castigat cine a vandut mantuirea mai ieftin, romano-catolicii o dadeau pe bani, reformatii au promis-o perfect gratuit, "prin credinta". Asta nu inseamna ca reformatii au fost scutiti de plati si daruri catre biserica reformei, banii s-au luat doar prin alte cai, mai tarziu s-a introdus zeciuiala (alta aberatie protestanta), etc.

Din mișcările înnoitoare și reformatoare au rezultat diverse comunități libere. Din cauza greșelilor omenești au existat devieri și amestecuri, ceea ce nu ne îndreptățește să respingem lucrarea infailibilă a lui Dumnezeu. Scopul și sensul fiecărei treziri erau de a aduce Biserica mai aproape de starea creștinismului primar. Așa cum a fost Duhul lui Dumnezeu lucrător în fiecare mișcare, tot așa a fost El lucrător și la așa-numita mișcare „ penticostală” , unde a avut loc, din nou, o revărsare a Duhului, pe care au trăit-o credincioșii neprihăniți și născuți din nou.

Imediat după cel de-al doilea război mondial, în mai 1946, a început în S.U.A. o mișcare puternică de trezire printr-un predicator simplu și smerit, William Branham (†1965). Reverendul Gordon Lindsay, martor ocular timp de mai mulți ani, relatează în cartea sa „ William Braham, un om trimis de Dumnezeu” , că Dumnezeu a lucrat prin slujba acestui predicator aceleași minuni și semne care s-au întîmplat în zilele lui Isus Hristos și ale apostolilor: orbii au primit vederea, șchiopii au putut umbla din nou, chiar bolnavii de cancer în stadiu avansat au fost vindecați. În ediția a doua a cărții pe care a editat-o la vremea sa editura „ Mehr-Licht ” , din Hamburg, este tipărită pe pagina a patra și scrisoarea episcopului german al bisericii evanghelice-lutherane, D. Dr. Dibelius către traducătorul și preotul M. Gensichen: „ Vă mulțumesc din inimă pentru bunăvoința prin care ne-ați trimis această broșură interesantă despre evanghelistul William Branham, pe care ați tradus-o așa de curgător. Această metodă, care este folosită de americani, nouă ne este încă oarecum străină. Dar probabil este bine, că se aduce un alt duh în practica noastră de evanghelizare. Dealtfel eu sînt de acord cu planul dumneavoastră de a-l invita pe Branham și în Germania.”

Această slujbă supranaturală și legitimată a fost un impuls pentru un mare număr de evangheliști care au apărut mai tîrziu cu o lucrare asemănătoare. Astfel au apărut multe comunități evanghelice, ca, de exemplu, «Asociația oamenilor de afaceri ai Evangheliei pline»; chiar și mișcarea charismatică și alte diferite orientări și-au făcut apariția. La o privire mai atentă observăm însă că încurcătura religioasă este azi mai mare ca niciodată. Se spune: „ Aici este Hristosul! Acolo este Hristosul! ” Însă nu s-a format nici o biserică întru totul asemănătoare, în învățătură, în practică, printr-o confirmare divină, cu aceea care trebuie să existe conform Scripturii. Acum, la sfîrșitul timpului noutestamentar, este necesară o lucrare puternică de încheiere a Duhului, prin care Biserica ajunge la desăvîrșire. Scopul divin este de a face sfîrșitul la fel ca începutul. Așa cum a lucrat Hristos la început, așa o va lucra El și la sfîrșit.

danyel 29.05.2009 21:04:20

Citat:

În prealabil postat de Maleahi (Post 141794)
Din mișcările înnoitoare și reformatoare au rezultat diverse comunități libere. Din cauza greșelilor omenești au existat devieri și amestecuri, ceea ce nu ne îndreptățește să respingem lucrarea infailibilă a lui Dumnezeu. Scopul și sensul fiecărei treziri erau de a aduce Biserica mai aproape de starea creștinismului primar. Așa cum a fost Duhul lui Dumnezeu lucrător în fiecare mișcare, tot așa a fost El lucrător și la așa-numita mișcare „ penticostală” , unde a avut loc, din nou, o revărsare a Duhului, pe care au trăit-o credincioșii neprihăniți și născuți din nou.

Imediat după cel de-al doilea război mondial, în mai 1946, a început în S.U.A. o mișcare puternică de trezire printr-un predicator simplu și smerit, William Branham (†1965). Reverendul Gordon Lindsay, martor ocular timp de mai mulți ani, relatează în cartea sa „ William Braham, un om trimis de Dumnezeu” , că Dumnezeu a lucrat prin slujba acestui predicator aceleași minuni și semne care s-au întîmplat în zilele lui Isus Hristos și ale apostolilor: orbii au primit vederea, șchiopii au putut umbla din nou, chiar bolnavii de cancer în stadiu avansat au fost vindecați. În ediția a doua a cărții pe care a editat-o la vremea sa editura „ Mehr-Licht ” , din Hamburg, este tipărită pe pagina a patra și scrisoarea episcopului german al bisericii evanghelice-lutherane, D. Dr. Dibelius către traducătorul și preotul M. Gensichen: „ Vă mulțumesc din inimă pentru bunăvoința prin care ne-ați trimis această broșură interesantă despre evanghelistul William Branham, pe care ați tradus-o așa de curgător. Această metodă, care este folosită de americani, nouă ne este încă oarecum străină. Dar probabil este bine, că se aduce un alt duh în practica noastră de evanghelizare. Dealtfel eu sînt de acord cu planul dumneavoastră de a-l invita pe Branham și în Germania.”

Această slujbă supranaturală și legitimată a fost un impuls pentru un mare număr de evangheliști care au apărut mai tîrziu cu o lucrare asemănătoare. Astfel au apărut multe comunități evanghelice, ca, de exemplu, «Asociația oamenilor de afaceri ai Evangheliei pline»; chiar și mișcarea charismatică și alte diferite orientări și-au făcut apariția. La o privire mai atentă observăm însă că încurcătura religioasă este azi mai mare ca niciodată. Se spune: „ Aici este Hristosul! Acolo este Hristosul! ” Însă nu s-a format nici o biserică întru totul asemănătoare, în învățătură, în practică, printr-o confirmare divină, cu aceea care trebuie să existe conform Scripturii. Acum, la sfîrșitul timpului noutestamentar, este necesară o lucrare puternică de încheiere a Duhului, prin care Biserica ajunge la desăvîrșire. Scopul divin este de a face sfîrșitul la fel ca începutul. Așa cum a lucrat Hristos la început, așa o va lucra El și la sfîrșit.

Fiecare cu parerea lui, dar eu nu prea cred in autenticitatea unor astfel de proroci autodeclarati, cred insa ca Hristos a infintat Biserica Sa pe temelia Apostolilor si cred ca toate dogmele care s-au format in aceasta Biserica infintata de apostoli,sunt lucrari ale Duhului Sfant si totodata forme de exprimare a inchinarii aduse lui Dumnezeu de catre oameni
Asa cum ai parafrazat tu, in vremurile din urma vor veni multi hristosi mincinosi care vor zice ca Hristos este la ei, chiar acest lucru il fac sectele neoprotestante,
Problema e ca orice neo-protestant acuza Biserica traditionala in necunostinta de cauza sau informandu-se din surse scrise tot de neo-protestanti, surse care distorsioneaza imaginea adevarata a Bisericii, aceea de lucratoare a tainelor lui Dumnezeu si revarsatoare a Harului Sau
S-a ajuns la acel individualism excesiv, in care Biserica, comunitatea este data la o parte si se formeaza o relatie sentimentala si teoretico-emotionala cu Hristos, pierzndu-se toata comuniunea prin Tainele Bisericii, prin Euharistie, prin marturisirea pacatelor, si formandu-se o "biserica" individualista , in interiorul fiecaruia, individul insusi fiindu-si propriul mentor si propriul talcuitor al Scripturii si a invataturii despre mantuire

catalinabalhui 10.06.2009 22:38:47

DECI SA INTELEG CA URMARILE REFORMEI PROTESTANTE SUNT:
-aparitia unor noi secte
-aparitia indoielii in perceperea adevarului evanghelic
-scepticismul
-individualismu
...........

bmd 18.06.2009 17:23:04

Depinde ce vrei sa vezi ca urmari. Urmarile ortodoxiei pot fi si ele:
aparitia unor noi secte
-aparitia indoielii in perceperea adevarului evanghelic
-scepticismul
-individualismu

cristiboss56 19.06.2009 01:09:13

Citat:

În prealabil postat de bmd (Post 146513)
Depinde ce vrei sa vezi ca urmari. Urmarile ortodoxiei pot fi si ele:
aparitia unor noi secte
-aparitia indoielii in perceperea adevarului evanghelic
-scepticismul
-individualismu

-neghiobismul
-tembelismul , etc.

bmd 19.06.2009 18:49:30

Da, putem continua la nesfirsit! Fiecare vede doar ce vrea sa vada, sau e capabil sa vada!

amarius 06.02.2010 15:48:45

Citat:

În prealabil postat de danyel (Post 141843)
Problema e ca orice neo-protestant acuza Biserica traditionala in necunostinta de cauza sau informandu-se din surse scrise tot de neo-protestanti, surse care distorsioneaza imaginea adevarata a Bisericii, aceea de lucratoare a tainelor lui Dumnezeu si revarsatoare a Harului Sau
S-a ajuns la acel individualism excesiv, in care Biserica, comunitatea este data la o parte si se formeaza o relatie sentimentala si teoretico-emotionala cu Hristos, pierzndu-se toata comuniunea prin Tainele Bisericii, prin Euharistie, prin marturisirea pacatelor, si formandu-se o "biserica" individualista , in interiorul fiecaruia, individul insusi fiindu-si propriul mentor si propriul talcuitor al Scripturii si a invataturii despre mantuire

Nu este adevarat ca protestantii sau nou-protestantii acuza Biserica Ortodoxa ci anumite ca si credinta ci anumite traditii (sau depinde la ce se refera) care nu sunt cum am spune biblice sau nu isi au rostul si poate indeparta pe om de o legatura cu D-zeu.
Mantuirea este la fel prin Domnul Isus, dar in afara Biserici, care in general este o data pe saptamana, omul are legatura individuala, familiara,... cu D-zeu, adica ,,unde sunt adunati 2 sau 3 in Numele Meu acolo sunt si Eu,,, sunt mai multe forme de rugaciune, post,...
La fel se considera ca Isus este capul bisericii, biserica inseamna ,,cei chemati afara,, adica nu sunt din lume, ekklēsia, ek-klay-see'-ah, ek = afara, iar kal-eh'-o = afara.
...
In Biblie sunt 2 metafore ptr. Biserica. 1 Biserica este o familie. 2 Biserica este un trup.
...

veveritza 07.02.2010 19:00:20

[quote=amarius;209148]Nu este adevarat ca protestantii sau nou-protestantii acuza Biserica Ortodoxa ci anumite ca si credinta ci anumite traditii (sau depinde la ce se refera) care nu sunt cum am spune biblice sau nu isi au rostul si poate indeparta pe om de o legatura cu D-zeu.
Mantuirea este la fel prin Domnul Isus, dar in afara Biserici, care in general este o data pe saptamana, omul are legatura individuala, familiara,... cu D-zeu, adica ,,unde sunt adunati 2 sau 3 in Numele Meu acolo sunt si Eu,,, sunt mai multe forme de rugaciune, post,...



I-auzi ce spune dracul in direct pe acest forum:
- Crucea, Maica Domnului, sfintii, sfanta Impartasanie nu isi au rostul si ne indeparteaza de legatura cu Dumnezeu!
- e de ajuns o legatura individuala cu Dumnezeu si sigur ne vom mantui!
- mantuirea este la fel dar in afara bisericii!
Concluzia: ce mantuire usoara ne ofera satan!


http://www.SiteVacuum.com/publisher/...IconShadow.gifhttp://www.SiteVacuum.com/publisher/...IconShadow.gif

amarius 08.02.2010 00:03:44

Citat:

În prealabil postat de veveritza (Post 209499)
I-auzi ce spune dracul in direct pe acest forum:
- Crucea, Maica Domnului, sfintii, sfanta Impartasanie nu isi au rostul si ne indeparteaza de legatura cu Dumnezeu!
- e de ajuns o legatura individuala cu Dumnezeu si sigur ne vom mantui!
- mantuirea este la fel dar in afara bisericii!
Concluzia: ce mantuire usoara ne ofera satan!


http://www.SiteVacuum.com/publisher/...IconShadow.gifhttp://www.SiteVacuum.com/publisher/...IconShadow.gif

Depinde de ce discutii ati avut ca-s mai multe aici.

Crucea este semnul crestinilor, privitor la moartea si invierea Lui,...
Maica Domnului, sa ma rog ei nu pot caci stiu ca este om si nu am voie si o fac degeaba, doar Tatalui si in Numele Lui Isus, deoarece nu este alt nume mai mare ca al Lui, si nici de inlocuit nu poate fi. Cunosc foarte multi crestini ortodocsi printre care si preoti, care nu fac rugaciuni mamei Domnului.
Cea cu ,,mantuirea este la fel...,, nu am inteles.
...

danyel 08.02.2010 00:26:39

Citat:

În prealabil postat de amarius (Post 209603)
Depinde de ce discutii ati avut ca-s mai multe aici.

Crucea este semnul crestinilor, privitor la moartea si invierea Lui,...
Maica Domnului, sa ma rog ei nu pot caci stiu ca este om si nu am voie si o fac degeaba, doar Tatalui si in Numele Lui Isus, deoarece nu este alt nume mai mare ca al Lui, si nici de inlocuit nu poate fi. Cunosc foarte multi crestini ortodocsi printre care si preoti, care nu fac rugaciuni mamei Domnului.
Cea cu ,,mantuirea este la fel...,, nu am inteles.
...


In legatura cu Maica Domnului cred ca e vorba de o neintelegere din partea ta
nu te condamn ca nu o rogi sa se roage pt tine dar nici tu nu trebuie sa-i condamni pe cei ce o cinstesc pe cea care a fost aleasa de Dumnezeu sa-i fie Mama dupa trup
logica mea e foarte simpla, Maria e in prezenta Fiului in acest moment, daca eu o rog sa sa fie impreuna rugatoare spre Dumnezeu cu mine, nu gresesc ba inca intaresc comuniunea aceasta a trupului tainic care este Biserica
Daca o cinstesc (nu o divinizez) o cinstesc pt curatia si ascultarea de care a dat dovada si o cinstesc pt ca prin ea s-a intrupat cel mai bun Prieten al meu, IIsus Hristos cel prin care am primit mantuirea, eu cred ca procesul mantuirii incepe inca de cand ingerul Gavril a zis "nu te teme Marie.."

amarius 08.02.2010 01:52:43

Citat:

În prealabil postat de danyel (Post 209609)
In legatura cu Maica Domnului cred ca e vorba de o neintelegere din partea ta
nu te condamn ca nu o rogi sa se roage pt tine dar nici tu nu trebuie sa-i condamni pe cei ce o cinstesc pe cea care a fost aleasa de Dumnezeu sa-i fie Mama dupa trup
logica mea e foarte simpla, Maria e in prezenta Fiului in acest moment, daca eu o rog sa sa fie impreuna rugatoare spre Dumnezeu cu mine, nu gresesc ba inca intaresc comuniunea aceasta a trupului tainic care este Biserica
Daca o cinstesc (nu o divinizez) o cinstesc pt curatia si ascultarea de care a dat dovada si o cinstesc pt ca prin ea s-a intrupat cel mai bun Prieten al meu, IIsus Hristos cel prin care am primit mantuirea, eu cred ca procesul mantuirii incepe inca de cand ingerul Gavril a zis "nu te teme Marie.."

Danyel, bine daca asa crezi, orice crestin o cinsteste pe Maria, si nu condamna pe cei ce se rog ei ci judeca (gandesc), iar pe langa Maria sunt multi crestini, sau mai deosebiti sfinti, martiri,... si nu cred ca ea sau altii au puterea de a ne implini rugaciunile.
La fel cum Maria a ascultat de D-zeu prin ingerul Gavril tot asa putem sa ne gandim si de Iosif, ca si barbat i-a fost foarte greu si a ascultat.

tricesimusquintus 08.02.2010 08:52:48

Citat:

În prealabil postat de danyel (Post 209609)
logica mea e foarte simpla, Maria e in prezenta Fiului in acest moment, daca eu o rog sa sa fie impreuna rugatoare spre Dumnezeu cu mine, nu gresesc ba inca intaresc comuniunea aceasta a trupului tainic care este Biserica

Logica aceasta suferă de un viciu: Maria este moartă. "Maria e în prezența Fiului în acest moment" este un eufemism ce încearcă să justifice invenția târzie a Bisericii Catolice despre învierea și urcarea la cer a maicii Domnului.

Jane Says 08.02.2010 09:15:56

Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.

tricesimusquintus 08.02.2010 09:29:38

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 209637)
Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.

Uiți un lucru esențial: Iisus și apostolul Pavel vorbesc alternativ despre moarte și "somn", referindu-se la aceeași stare a omului ce-și încheie viața. Așa că eu folosesc termenul "moarte" în același sens în care l-au folosit atât Iisus cât și Pavel. Dacă vrei să mă contrazici, poți s-o faci, dar mai întâi va trebui să-i contrazici pe ei....

Jane Says 08.02.2010 09:35:09

Atunci de ce exista parabola aceea a lui Lazar si a bogatului, ca nu se vorbea niciunde de starea de DUPA Judecata de Apoi, ci de o stare care e dupa moartea noastra fizica si in acelasi timp precede Judecata.

Citat:

Era un om bogat care se imbraca in porfira si in vison, veselindu-se in toate zilele in chip stralucit. Iar un sarac, anume Lazar, zacea inaintea portii lui, plin de bube, poftind sa se sature din cele ce cadeau de la masa bogatului, iar cainii venind ii lingeau bubele lui. Si a murit saracul; a fost dus de catre ingeri in sanul lui Avraam. Și a murit si bogatul si a fost inmormantat. Și in iad, ridicandu-si ochii, fiind in chinuri, el a vazut de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui. Și strigand a zis: Parinte Avraame, fie-ti mila de mine si trimite pe Lazar sa-si ude varful degetului in apa si sa-mi racoreasca limba, caci rau ma chinuiesc in aceasta vapaie!
Deci a murit si a fost luat si dus de ingeri, la fel cum celalalt a ajuns in iad si Judecata nu e pomenita nicaieri, si oricum la Judecata Christos Insusi ne va pune de-a dreapta (da Doamne) sau de-a stanga Sa, nu ingerii. Si dupa cum vezi, niciunul nu doarme :)

Ba mai mult, ca sa vezi ca nu e vorba despre un moment post-apocaliptic:

Citat:

Iar el a mai zis: Rogu-te, dar, parinte, sa-l trimiti in casa tatalui meu, caci am cinci frati, sa le spuna si lor acestea, ca sa nu vina si ei in acest loc de chin.
Deci inca nu venise sfarsitul si Judecata de Apoi, cand acestia dialogau, mai exista timp, mai exista pocainta, pe pamant oamenii continuau sa traiasca la fel cum facusera mii de ani.

Edit: In ideea ca ar sustine cineva ca oricum era "doar" o "parabola" si ca nu trebuie luata ad litteram: nu cred ca Dumnezeu, creatorul a toate cate sunt, s-ar fi ocupat cu fictiunea cand avea la dispozitie intreaga istorie a umanitatii si intreaga lume vazuta si nevazuta. Cu inventii ne-am putea ocupa noi, micul nostru act de creatie, dar chiar nu cred ca era cazul ca Dumnezeu sa ilustreze un caz "ipotetic", intr-un timp si spatiu imaginar, ca sa ne demonstreze noua ceva. Asa ca, daca a zis ca acela a murit si l-au dus ingerii in sanul lui Avram, pai asa a fost, inseamna ca exista acesti ingeri care te pot duce, exista acele doua spatii intre care e o prapastie de netrecut, exista o constiinta activa si posibilitatea de a suferi sau de a te mangaia la modul cat se poate de concret, si toate astea inainte de Judecata de Apoi (pentru ca atunci se va fi terminat istoria asa cum o stim si nu ar mai fi nici cei 5 frati ramasi pe-aiurea care ar trebui avertizati). Nu avem nici un motiv sa credem ca lucrurile astea au fost imaginate de Christos numai de dragul discutiei, ca-L facem mincinos.

tricesimusquintus 08.02.2010 10:28:38

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 209644)
Atunci de ce exista parabola aceea a lui Lazar si a bogatului, ca nu se vorbea niciunde de starea de DUPA Judecata de Apoi, ci de o stare care e dupa moartea noastra fizica si in acelasi timp precede Judecata.



Deci a murit si a fost luat si dus de ingeri, la fel cum celalalt a ajuns in iad si Judecata nu e pomenita nicaieri, si oricum la Judecata Christos Insusi ne va pune de-a dreapta (da Doamne) sau de-a stanga Sa, nu ingerii. Si dupa cum vezi, niciunul nu doarme :)

Ba mai mult, ca sa vezi ca nu e vorba despre un moment post-apocaliptic:



Deci inca nu venise sfarsitul si Judecata de Apoi, cand acestia dialogau, mai exista timp, mai exista pocainta, pe pamant oamenii continuau sa traiasca la fel cum facusera mii de ani.

Edit: In ideea ca ar sustine cineva ca oricum era "doar" o "parabola" si ca nu trebuie luata ad litteram: nu cred ca Dumnezeu, creatorul a toate cate sunt, s-ar fi ocupat cu fictiunea cand avea la dispozitie intreaga istorie a umanitatii si intreaga lume vazuta si nevazuta. Cu inventii ne-am putea ocupa noi, micul nostru act de creatie, dar chiar nu cred ca era cazul ca Dumnezeu sa ilustreze un caz "ipotetic", intr-un timp si spatiu imaginar, ca sa ne demonstreze noua ceva. Asa ca, daca a zis ca acela a murit si l-au dus ingerii in sanul lui Avram, pai asa a fost, inseamna ca exista acesti ingeri care te pot duce, exista acele doua spatii intre care e o prapastie de netrecut, exista o constiinta activa si posibilitatea de a suferi sau de a te mangaia la modul cat se poate de concret, si toate astea inainte de Judecata de Apoi (pentru ca atunci se va fi terminat istoria asa cum o stim si nu ar mai fi nici cei 5 frati ramasi pe-aiurea care ar trebui avertizati). Nu avem nici un motiv sa credem ca lucrurile astea au fost imaginate de Christos numai de dragul discutiei, ca-L facem mincinos.

Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...

danyel 08.02.2010 11:25:14

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 209633)
Logica aceasta suferă de un viciu: Maria este moartă. "Maria e în prezența Fiului în acest moment" este un eufemism ce încearcă să justifice invenția târzie a Bisericii Catolice despre învierea și urcarea la cer a maicii Domnului.


Ei asta daca asi fi adventist, dar eu sunt ortodox si cred ca sufletul este nemuritor pentru ca este suflare din suflarea lui Dumnezeu iar dupa moartea trupului sufletul merge la Dumnezeu cel care la dat asa cum spune si Scriptura

tricesimusquintus 08.02.2010 12:05:00

Citat:

În prealabil postat de danyel (Post 209672)
Ei asta daca asi fi adventist, dar eu sunt ortodox si cred ca sufletul este nemuritor pentru ca este suflare din suflarea lui Dumnezeu iar dupa moartea trupului sufletul merge la Dumnezeu cel care la dat asa cum spune si Scriptura

Nu este nevoie să devii adventist pentru a-L crede pe Dumnezeu [și] în privința aceasta. Aceeași confuzie între suflet și suflare de viață, generată de inconsecvența traducerii ortodoxe a Bibliei:

7."Atunci, luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul ființă vie."[nephesh în originalul ebraic și psiche în traducerea Septuaginta, adică suflet] (Facerea 2)

7."Și ca pulberea să se întoarcă în pământ cum a fost, iar sufletul să se întoarcă la Dumnezeu, Care l-a dat." (Eclesiastul 12) Mai trageți-l de mânecă pe ÎnaltPreaSfinția Sa amintindu-i că în originalul ebraic, cuvântul este ruach (suflare de viață, duh, spirit, vânt); iar în traducerea Septuaginta pneuma (aceeași tâlmăcire); nicidecum suflet.

Jane Says 08.02.2010 14:55:31

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 209654)
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...

Prin asta incerci sa spui ca acel fragment din Evanghelie este o fantezie evreiasca si nimic mai mult? Ok. Si atunci de ce nu am spune ca intreaga Evanghelie e doar o fantezie evreiasca? Daca un citat din Chritos lasa loc acestor dubii, de ce nu ar lasa toate? In care din parabolele spuse de El se arata interventia directa a lui Dumnezeu? Te intreb pentru ca eu nu stiu Noul Testament pe de rost.

AndruscaCIM 08.02.2010 15:06:10

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 209637)
Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.

De ce scrii Christos?:1:

Jane Says 08.02.2010 15:10:15

Dintr-un obicei stupid de care se pare ca nu m-am dezbarat inca ;(

danyel 08.02.2010 16:33:41

Nu vreau sa intru in noi polemici, deoarece s-a mai discutat
Biserica a crezut dintodeauna in nemurirea sufletului iar Biblia imi comfirma acest lucru, starea de fapt s-a schimbat odata cu invierea lui Hristos si biruinta mortii
"
Avem încredere și voim mai bine să plecăm din trup și să petrecem la Domnul. .De aceea ne și străduim ca, fie că petrecem în trup, fie că plecăm din el, să fim bineplăcuți Lui.)2 Corinteni 8-9)

Căci pentru mine viață este Hristos și moartea un câștig. .Dacă însă a viețui în trup înseamnă a da roadă lucrului meu, nu știu ce voi alege. Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; (Filipeni 1:21-23)

Ci v-ați apropiat de muntele Sion și de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc și de zeci de mii de îngeri, în adunare sărbătorească, Și de Biserica celor întâi născuți, care sunt scriși în ceruri și de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, și de duhurile drepților celor desăvârșiți, Și de Iisus, Mijlocitorul noului testament, și de sângele stropirii care grăiește mai bine decât al lui Abel. ( Evrei 12:22-24)


In anul 150 intr-o scrisoare care prezinta martiriul lui Policarp ucenicul apostolului Ioan, apare urmatorul text "Si acum impreuna cu apostolii si cu toti sfintii slaveste in ceruri cu bucurie pe Dumnezeu Tatal si binecuvinteaza pe Domnul nostru Iisus Hristos"

deci se vede din istoria bisericeasca timpurie ca se credea in nemurirea sufletelor
pentru mine este suficient si nu doresc sa mai polemizez, eu asta cred si nu pot altfel cum zicea Luther

veveritza 08.02.2010 17:50:40

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 209633)
Logica aceasta suferă de un viciu: Maria este moartă. "

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 209633)
Maria e în prezența Fiului în acest moment" este un eufemism ce încearcă să justifice invenția târzie a Bisericii Catolice despre învierea și urcarea la cer a maicii Domnului.





Stai jos, ai nota 0 la religie!adica esti mort din punct de vedere spiritual.

AlinB 08.02.2010 19:41:01

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 209654)
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...

Simplu!

Daca ai sa citesti VT ai sa vezi ca vorbirea directa cu Dumnezeu nu era pentru oricine, era rezervata celor alesi de El.
Oamenii obisnuiti (cu atat mai mult pacatosii!) se adresau lui Dumnezeu prin acestia iar acestia erau/reprezentau/exprimau vointa Lui.

Nu e prea complicat, daca stai sa te gandesti bine, nu-i asa?

Alte intrebari?

Dar dovezi cu importarea "nemurii sufletului" din Babilon, ai?
Adica, sa zicem ca daca o sa-ti gasesc intr-o religie precrestina conceptul nasterii din fecioara, ai sa tragi concluzia ca de fapt nu exista asa ceva in crestinism, e importat din paganism?

tricesimusquintus 09.02.2010 13:36:42

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 209720)
Prin asta incerci sa spui ca acel fragment din Evanghelie este o fantezie evreiasca si nimic mai mult?

Fragmentul acesta evanghelic este mai mult decât atât. Domnul Hristos S-a folosit de concepția populară a vremii pentru a le transmite prin absurdul situației create de învățătura lor că trebuie să aibă grijă cum își gestionează viața aceasta: a doua șansă nu mai există. În plus, concluzia parabolei din finalul ei spune [nu mai mult, ci] totul:

"Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți." (Luca 16,31)

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 209720)
Ok. Si atunci de ce nu am spune ca intreaga Evanghelie e doar o fantezie evreiasca? Daca un citat din Chritos lasa loc acestor dubii, de ce nu ar lasa toate? In care din parabolele spuse de El se arata interventia directa a lui Dumnezeu? Te intreb pentru ca eu nu stiu Noul Testament pe de rost.

Nu am pus problema intervenției directe a lui Dumnezeu, ci faptul că Avraam se pare că face totul în Iad, Rai, Pămînt... de parcă ar fi Dumnezeu. Aceasta fapt nu indică oare ceva alegoric, fantastic, fără legătură cu realitatea?

P.S.

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 209720)
Daca un citat din Chritos [...]

Citat:

În prealabil postat de AndruscaCIM (Post 209724)
De ce scrii Christos?

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 209727)
Dintr-un obicei stupid de care se pare ca nu m-am dezbarat inca

Eram pe punctul de a te felicita pentru această consecvență lingvistică, acum îmi pare rău ca n-am făcut-o la vremea potrivită...
Noi (neoprotestanții) nu avem nici o problemă în felul cum scriem Numele Domnului Hristos, însă pentru un ortodox care face caz de aceasta, scriind Iisus, ar trebui să fie consecvent în a grafia și Christos. Ciudat și amuzant totodată este faptul că nici un ortodox nu se pretinde a fi hreștin.:21:

tricesimusquintus 09.02.2010 13:37:49

Citat:

În prealabil postat de veveritza (Post 209806)

Stai jos, ai nota 0 la religie!adica esti mort din punct de vedere spiritual.

Mulțumesc pentru apreciere doamna profesoară, însă profesorul meu de religie este adventist, nu ortodox. Ați greșit catalogul.
Mulțumesc pentru diagnostic doamna doctor, însă Medicul meu este Singurul abilitat s-o facă, așa că nu vă supărați n-aș vrea să vă jignesc...

tricesimusquintus 09.02.2010 13:41:19

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 209844)
Simplu!

Daca ai sa citesti VT ai sa vezi ca vorbirea directa cu Dumnezeu nu era pentru oricine, era rezervata celor alesi de El.
Oamenii obisnuiti (cu atat mai mult pacatosii!) se adresau lui Dumnezeu prin acestia iar acestia erau/reprezentau/exprimau vointa Lui.

Nu e simplu, e simplist!

Parabola se găsește în NT, nu în VT.
În probleme de viață și de moarte (veșnică), nu crezi că ar fi normal să se adreseze direct Dumnezeu, El fiind Cel ce are autoritate peste Iad și Rai? Adaugă și faptul că Avraam nu avea cum să-i cunoască pe toți evreii cu problemele lor cu tot:

"Pentru mine, acestea au încetat! Dar Tu ești Părintele nostru! Avraam nu știe nimic, Israel nu ne cunoaște. Tu, Doamne, ești Tatăl nostru, Mântuitorul rostru: acesta este numele Tău de totdeauna." (Isaia 63,16)


Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 209844)
Dar dovezi cu importarea "nemurii sufletului" din Babilon, ai?

De unde altundeva s-o fi importat după întoarcerea din exil, căci în VT nu vei găsi o asemenea învățătură. Dacă tu ai vreo dovadă textuală din VT cum că "sufletul e nemuritor", te rog s-o aduci. Până atunci, citește te rog postările mele de pe zăvorâtul topic "Adventiștii neagă viața sufletului după moarte".

Jane Says 09.02.2010 13:53:36

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 210094)
Fragmentul acesta evanghelic este mai mult decât atât. Domnul Hristos S-a folosit de concepția populară a vremii pentru a le transmite prin absurdul situației create de învățătura lor că trebuie să aibă grijă cum își gestionează viața aceasta: a doua șansă nu mai există. În plus, concluzia parabolei din finalul ei spune [nu mai mult, ci] totul:

"Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți." (Luca 16,31)



Nu am pus problema intervenției directe a lui Dumnezeu, ci faptul că Avraam se pare că face totul în Iad, Rai, Pămînt... de parcă ar fi Dumnezeu. Aceasta fapt nu indică oare ceva alegoric, fantastic, fără legătură cu realitatea?

Un bob zabavaaaa.. Deci Dumnezeu, care a spus ca El este Adevarul, Calea si Viata, in loc sa corecteze "absurdul situatiei create de credinta lor", se foloseste de acest absurd (de aceasta minciuna, ce mai atat, ca orice e in afara Adevarului e minciuna) ca sa ajunga la o concluzie adevarata? El care se luase la tranta cu toate celelalte absurditati si credinte false (chiar si cand acestea erau mult mai putin absurde decat aceasta in particular), a facut o exceptie in cazul acestei parabole? A calarit El minciuna pentru a ajunge la un adevar, fara a o demasca pe prima ca fiind minciun ci chiar folosindu-se de ea?

Mai, vorbim despre acelasi Iisus, ca se pare ca nu. Daca El este Adevarul, Calea si Viata, ORICE I-a iesit pe gura de la facerea lumii si pana la sfarsitul ei, si inca si mai mult, in timpul pogorarii Sale pe pamant, trebuie sa fi fost Adevarat.

almaris 09.02.2010 14:10:29

Citat:

În prealabil postat de catalinabalhui (Post 127608)
Care sunt cauzele si urmarile reformei protestante?

Nu exista reforma la nivel instututional, cel putin asa cred eu. Reforma aceasta trebuie sa aiba loc la nivel de persoana, eu asa vad din lucrarea Mantuitorului. Ca o biserica sau alta vrea sa urmeze inavatatura mai indeaprope e foarte frumos, e necesar, insa adevarata reforma trebuie sa aiba loc cu "mine". Asa i-a zis Domnul lui Nicodim, un om de o moralitate exemplara in neamul lui, un om deosebit, dar caruia stim ca Mantuitorul i-a zis ca trebuie sa-si schimbe mentalitatea, sa se nasca din nou, sa nu mai creada ca lucrarea mainilor lui ii va da mantuirea ci ceea ce a facut Dumnezeu prin Fiul Sau.

tricesimusquintus 09.02.2010 17:10:29

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 210105)
Un bob zabavaaaa.. Deci Dumnezeu, care a spus ca El este Adevarul, Calea si Viata, in loc sa corecteze "absurdul situatiei create de credinta lor", se foloseste de acest absurd (de aceasta minciuna, ce mai atat, ca orice e in afara Adevarului e minciuna) ca sa ajunga la o concluzie adevarata? El care se luase la tranta cu toate celelalte absurditati si credinte false (chiar si cand acestea erau mult mai putin absurde decat aceasta in particular), a facut o exceptie in cazul acestei parabole? A calarit El minciuna pentru a ajunge la un adevar, fara a o demasca pe prima ca fiind minciun ci chiar folosindu-se de ea?

Mai, vorbim despre acelasi Iisus, ca se pare ca nu. Daca El este Adevarul, Calea si Viata, ORICE I-a iesit pe gura de la facerea lumii si pana la sfarsitul ei, si inca si mai mult, in timpul pogorarii Sale pe pamant, trebuie sa fi fost Adevarat.

Într-adevăr Iisus a reușit să fie pradoxal și atipic în multe situații, de cele mai multe ori contrariindu-Și ascultătorii. Am fi prea duri să considerăm poveștile acestea evreești ”minciuni”, ele aveau totuși un substrat religios. Am fi de acord să le catalogăm la fel pe cele din ograda ortodoxiei (la fel de multe și de absurde)?

Nu mi s-a răspuns totuși unde este Dumnezeu în această parabolă ce ”reflectă perfect relitatea” și unde mai apare în întreaga Scriptură ”sânul lui Avraam”, unde se pare că ajung toți ”drepcredincioșii” (încă n-am auzit preot să-l trimită pe defunct în focul iadului, toți îi trimit la ”loc cu verdeață”).

inorog 09.02.2010 17:17:12

Basicutza, Iisus este el insusi scriptura. Sigur, si multe altele (nesfarsit de multe) peste, dar cred ca ai inteles ca "unde mai apare" e o poveste denotand aerul vostru paduchios de cazuisti: fac ceva si pe ce-a zis Mantuitorul daca nu convine ereziei mele si "traditiei" ereziarhilor aparuti dupa "evlaviosul" Luther "Nu se mai fac minuni ca decretez eu ca nu se mai fac", dupa dictatorul Calvin "calcati ce spun, sa vedeti cum sucesc Biblia sa va pun pe rug" si altii din aceeasi faina.

Jane Says 09.02.2010 17:19:46

Bine, nu intelegi. Repet: atunci, daca te incapatanezi sa nu intelegi, eu ce sa inteleg, ca e mincinos Hristos? Si daca e minciuna intr-un loc, de ce nu ar fi in toate? Te rog iarta-ma ca nu vreau sa ma cert cu tine sau sa-ti dau in cap cu dreptatea mea (nu c-as avea vreuna), dar:

1. Eu cred ca tot ce a spus Iisus a fost adevarat si ca in acele paradoxuri si chestii 'atipice' nu putea fi nici umbra de neadevar sau minciuna. Dumnezeu nu a fost mentionat nici in alte parabole: ce, a fost mentionat Dumnezeu in parabola fiului risipitor? Sau in parabola in care stapanul viilor isi trimite slugile si in final fiul la lucratori si acestia i-l omoara?

2. A fost foarte transant cu toate patimile si caderile noastre din credinta. Adica tu crezi ca i-ar fi mustrat atat de vehement pe farisei, care totusi tineau credinta "cea dreapta" a Vechiului Testament pe care El le-o daduse, DAR ar fi lasat sa treaca o credinta straina de sine, imprumutata de la pagani, fara a o vadi ca fiind falsa?

Mie-mi par cam tulburi apele astea in care te scalzi tu, corectandu-i pe altii acolo unde Insusi Mantuitorul nu a facut-o, lasand impresia ca stii tu mai bine decat El ce lume si ce viata a creat (atat asta de-aici cat si-aia de dupa). Nu vreau sa te superi, dar uita-te si tu la ce aberatii ajungem cand interpretam dupa cum ne trazneste: ori ca a mintit El, ori ca a mintit Evanghelistul. Si daca a mintit oricare, la ce mai existam si la ce ne mai numim crestini?

PS: Si daca era o credinta pagana culeasa de prin ale babilonului, de ce i-ar fi dat Domnul glas, implicandu-i si pe ingerii Sai in ea, spunand ca ei l-au luat pe Lazar si l-au dus in rai? De ce nu doar ca nu a vadit falsitatea acestei credinte ba chiar a intarit-o, El care a spus ca nu are partasie lumina cu intunericul, credinciosul cu necredinciosul etc? Raspuns: pentru ca o fi fost adevarata, de-aia :)

tricesimusquintus 09.02.2010 17:51:38

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 210245)
Bine, nu intelegi. Repet: atunci, daca te incapatanezi sa nu intelegi, eu ce sa inteleg, ca e mincinos Hristos? Si daca e minciuna intr-un loc, de ce nu ar fi in toate? Te rog iarta-ma ca nu vreau sa ma cert cu tine sau sa-ti dau in cap cu dreptatea mea (nu c-as avea vreuna)

Ce bine că nu am scris noi Evangheliile, am fi fost tentați să scotem pasaje ce nu ne convin sau să-L corectăm pe Hristos acolo unde ni se pare nouă că nu a fost destul de tranșant...

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 210245)
1. Eu cred ca tot ce a spus Iisus a fost adevarat si ca in acele paradoxuri si chestii 'atipice' nu putea fi nici umbra de neadevar sau minciuna. Dumnezeu nu a fost mentionat nici in alte parabole: ce, a fost mentionat Dumnezeu in parabola fiului risipitor? Sau in parabola in care stapanul viilor isi trimite slugile si in final fiul la lucratori si acestia i-l omoara?

Iartă-mă că te corectez, Parabola fiului risipitor este ce mai sugestivă parabolă în care apare Dumnezeu și iubirea Lui nemărginită pentru o lume pierdută în păcat. Cealaltă parabolă menționată Îl prezintă de asemenea pe Dumnezeu Tatăl și pe Fiul Său. Nu pot să cred că nu ai cunoaște aceste lucruri... Te rog nu-mi spune că în Parabola cu bogatul și săracul Lazăr Dumnezeu ar fi reprezentat de Avraam, că nu se păsălește...

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 210245)
2. A fost foarte transant cu toate patimile si caderile noastre din credinta. Adica tu crezi ca i-ar fi mustrat atat de vehement pe farisei, care totusi tineau credinta "cea dreapta" a Vechiului Testament pe care El le-o daduse, DAR ar fi lasat sa treaca o credinta straina de sine, imprumutata de la pagani, fara a o vadi ca fiind falsa?

El nu a mustrat tot timpul și nici n-a folosit biciul de ștreanguri în orice ocazie. Mai des a alinat, a vindecat, a povestit cu iubire și îngăduință și de multe ori a plâns pentru cei ce nu-L acceptau. Probabil a folosit și ironia fină ca în cazul de față (e o părere pur personală, nu trebuie s-o accepți). Aș fi vrut să-I văd mimica feței și tonul pe care-l folosea când povestea această parabolă...

[quote=Jane Says;210245]
Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 210245)
Mie-mi par cam tulburi apele astea in care te scalzi tu, corectandu-i pe altii acolo unde Insusi Mantuitorul nu a facut-o, lasand impresia ca stii tu mai bine decat El ce lume si ce viata a creat (atat asta de-aici cat si-aia de dupa). Nu vreau sa te superi, dar uita-te si tu la ce aberatii ajungem cand interpretam dupa cum ne trazneste: ori ca a mintit El, ori ca a mintit Evanghelistul. Si daca a mintit oricare, la ce mai existam si la ce ne mai numim crestini?

Nu cred că e nevoie să-L corectez, tot ce face El face perfect, probabil doar în veșnicie vom afla toate amănuntele parabolei. Cât privește ”viața aceasta și-aia de după”, de nenumărate ori a vorbit despre moarte și înviere, niciodată despre spirite, fantome, strigoi si alte grozăvii din presupusa ”viață din moarte” (uite ce absurd sună).

Jane Says 09.02.2010 17:58:08

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 210251)
Ce bine că nu am scris noi Evangheliile, am fi fost tentați să scotem pasaje ce nu ne convin sau să-L corectăm pe Hristos acolo unde ni se pare nouă că nu a fost destul de tranșant...



Iartă-mă că te corectez, Parabola fiului risipitor este ce mai sugestivă parabolă în care apare Dumnezeu și iubirea Lui nemărginită pentru o lume pierdută în păcat. Cealaltă parabolă menționată Îl prezintă de asemenea pe Dumnezeu Tatăl și pe Fiul Său. Nu pot să cred că nu ai cunoaște aceste lucruri... Te rog nu-mi spune că în Parabola cu bogatul și săracul Lazăr Dumnezeu ar fi reprezentat de Avraam, că nu se păsălește...



El nu a mustrat tot timpul și nici n-a folosit biciul de ștreanguri în orice ocazie. Mai des a alinat, a vindecat, a povestit cu iubire și îngăduință și de multe ori a plâns pentru cei ce nu-L acceptau. Probabil a folosit și ironia fină ca în cazul de față (e o părere pur personală, nu trebuie s-o accepți). Aș fi vrut să-I văd mimica feței și tonul pe care-l folosea când povestea această parabolă...

Nu cred că e nevoie să-L corectez, tot ce face El face perfect, probabil doar în veșnicie vom afla toate amănuntele parabolei. Cât privește ”viața aceasta și-aia de după”, de nenumărate ori a vorbit despre moarte și înviere, niciodată despre spirite, fantome, strigoi si alte grozăvii din presupusa ”viață din moarte” (uite ce absurd sună).

Dragul meu, eu nu spun ca nu a fost *destul* de transant, cred ca a fost indeajuns. Si ca daca NU a fost, inseamna ca lucrul in legatura cu care nu a fost transant- era adevarat, pentru ca NU exista jumatate de adevaruri la Dumnezeu si nimic din ce a rostit nu putea lasa vreo umbra de indoiala. Daca e un lucru pe care sa-l cred pe lumea asta, 100%, si-n care sa fiu la fel de "credula" ca un om simplu, ca un retardat daca vrei, ca un orice, e ca tot ce a zis Iisus Hristos a fost adevarat (oricat de putin mi-ar conveni).
In parabola cu Lazar nu apar niciunde fantome si strigoi, sper ca nu ne-apucam acum sa-i bestelim si pe sfintii ingeri si sa-i punem pe-aceeasi treapta cu poltergeistii.

Dar uite, din cauza neputintei mele, cred ca oprim conversatia aici: daca am ajuns sa discutam despre mimica fetei, tonul si o eventuala fina ironie a lui DUMNEZEU, eu nu mai am ce cauta in conversatia asta, pentru ca e si cum mi-as cauta singura un traznet din cer senin cand accept sa-L cobor pe Dumnezeu la nivelul atitudinilor de genul asta (paradoxuri, atipicareli si fine ironii). Sa nu fie, vorba aceea :)

Sanatate si bucurie in continuare.

tricesimusquintus 09.02.2010 18:38:25

Citat:

În prealabil postat de Jane Says (Post 210253)
Dragul meu, eu nu spun ca nu a fost *destul* de transant, cred ca a fost indeajuns. Si ca daca NU a fost, inseamna ca lucrul in legatura cu care nu a fost transant- era adevarat, pentru ca NU exista jumatate de adevaruri la Dumnezeu si nimic din ce a rostit nu putea lasa vreo umbra de indoiala. Daca e un lucru pe care sa-l cred pe lumea asta, 100%, si-n care sa fiu la fel de "credula" ca un om simplu, ca un retardat daca vrei, ca un orice, e ca tot ce a zis Iisus Hristos a fost adevarat (oricat de putin mi-ar conveni).
In parabola cu Lazar nu apar niciunde fantome si strigoi, sper ca nu ne-apucam acum sa-i bestelim si pe sfintii ingeri si sa-i punem pe-aceeasi treapta cu poltergeistii.

Dar uite, din cauza neputintei mele, cred ca oprim conversatia aici: daca am ajuns sa discutam despre mimica fetei, tonul si o eventuala fina ironie a lui DUMNEZEU, eu nu mai am ce cauta in conversatia asta, pentru ca e si cum mi-as cauta singura un traznet din cer senin cand accept sa-L cobor pe Dumnezeu la nivelul atitudinilor de genul asta (paradoxuri, atipicareli si fine ironii). Sa nu fie, vorba aceea :)

Sanatate si bucurie in continuare.

Mulțumesc, asemenea :103:
Doamne ajuta!

veveritza 10.02.2010 10:14:40

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 210096)
Mulțumesc pentru apreciere doamna profesoară, însă profesorul meu de religie este adventist, nu ortodox. Ați greșit catalogul.
Mulțumesc pentru diagnostic doamna doctor, însă Medicul meu este Singurul abilitat s-o facă, așa că nu vă supărați n-aș vrea să vă jignesc...



In ortodoxie diagnosticul este CORECT, de consideri ca nu e....ia-ti talpasita pe forumul adventist, poate ai uitat pe ce forum esti:103:


Ora este GMT +3. Ora este acum 07:09:17.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.