![]() |
Preoteasa gitul/capul preotolui?
Cum ar trebuii sa fie preotesele?
Cit de mult asculta un preot de sotia lui? La fel ca noi mirenii? Mai mult? Mai putin? De loc? Cine conduce biserica de ziduri: preoteasa, consiliu, preotul? Este preoteasa un exemplu, ar trebuii sa fie unul? |
Citat:
Ea, preoteasa trebuie sa fie un ex pentru comunitatea respectiva. Aici sint 2 biserici: 1. una englezeasca /cu 25% romaneste( pentru cei casatoriti mixt), ortodoxa, la care preoteasase implic in treburile bisericii de peste 40 ani, conduce corul, face si din cheltuieli, se ocupa de randuiala etc. Se amesteca si in consiliu, nu stiu care este greutatea votului ei. Ceea ce este de notat, ca este nelipsita de la slujba. Este mereu zambitoare , draguta si amabila. Totusi aceasta preoteasa are ceva studii de teologie. 2. cealalta e 100% romaneasca, cu 0% engleza, unde preoteasa sta de o parte, tot mereu imbufnata, fara a participa la absolut nici o sedinta de consiliu. Uneori, insa rar, participa la slujbe Vine f. rar la biserica, doar copii ii vezi mereu. Aceasta preoteasa nu are studii teologice. Care o fii regula: nu am habar cum am spus. As fii curioasa si eu sa aflu. Cand eram in tara, nu-mi mintesc preoteasa sa se fii amestecat in treburile bisericii. |
Eu consider ca preoteasa joaca un rol foarte important, si anume acela de model pentru enoriase. Daca enoriasii isi regasesc "echivalentul" in persoana preotului, preoteasa este cea care indeplineste "functia" similara pentru partea femeiasca.
Doamne ajuta! |
Eu spun ca preoteasa este si ea un om care are propriul ei destin,misiune in viata,pe langa faptul ca este casatorita cu un preot.
Mie imi suna putin ciudat "preoteasa ca orice femeie trebuie sa fie buna mama si un mare prieten"...dar femeie nu trebuie sa stie sa fie,sotie,inainte de a fi mama? Parerea mea este ca si casnicia unui preot trebuie intemeiata pe o iubire sincera intre cei doi,nu doar pe niste atribute rigide. Casatoria bazata pe prietenie si respect mie imi suna rau de tot a putred si a ceva nefiresc. Si chiar am auzit de cazuri de astfel de casnicii preotesti,unde au ajuns sa fie ca doi straini,pentru ca lucrurile nu au fost bazate inca de la inceput pe o IUBIRE fireasca intre un barbat si o femeie,ci doar pe acele atribute enumerate de unii mai sus. |
Citat:
Proteasa trebuie să fie o femeie credincioasă,modestă în comportament,milostivă și mai ales să nu fie geloasă nici omenește și nici duhovnicește căci dacă va fi multe păcate va atrage asupra sa! [SIZE=3][COLOR=darkred]Să nu se amestece în relațiile dintre părinte și mireni,să nu plece urecheia la bârfe,să nu se ducă la ghicitori sau la preoți care deschid caretea.să nu vadă peste tot numai farmece și făcături. Într-un cuvânt să fie o creștină adevărată și nu o femeie rea și dușmănoasă.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=darkred]Să ierte pe toată lumea,să nu alunge din biserică creștinii care sunt mai nevoitori sau care nu-i sunt pe plac,să nu fie răzbunătoare și să-și crească copii în frica de Dumnezeu.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=darkred]Scriu aceastea cu durerea în suflet de-a fi cunoscut o astfel de preoteasă și mă rog bunului și milostivului Dumnezeu să o ajute să înțeleagă că Dumnezeu este dragoste și nu ură![/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=darkred][/COLOR][/SIZE] |
Se stie (desi nu prea se recunoaste) ca femeia este capul barbatului (se recunoaste ca ar fi gitul..:21:...dar este mai mult) Mari politicieni, conducatori de popoare :48:se lasa condusi de sotie din umbra, dar si nea Gheorghe nu face exceptie, chiar daca la prima vedere nu s-ar zice. Din pacate (cel mai ades) este o realitate. Preotii nu fac nici ei exceptie de la aceasta "regula" asa ca in ciuda teologiei studiate, poate a unui doctorat sau mai multe, preotul ajunge sa arunce ce stie/simte ca sa aiba liniste in familie, arunca diplomele pentru parerea sotiei ....ca fiecare dintre noi astia reprezentantii "sexului tare":20:
Cum spunea Dorina mai sus Doamne fereste sa nu intrii in gratiile preotesei! De aceea cred eu ca-i mai de folos adesea o preoteasa care nu traieste in biserica decit "un stilp al bisericii" Preoteasa nu-i o sotie oarecare si nici o mama oarecare ea este/ar trebuii sa fie mult mai mult decit atit. IPS de la Sibiu auzisem ca-i cheama pe preotii care vor sa se casatoreasca impreuna cu viitoarea preoteasa, la lamurirea a ceea ce inseamna viata unei preotese. Un lucru deosebit de bun ca multe nu stiu la ce se inhama si vad doar partea roz. [COLOR=red]Un preot este in primul rind preot si apoi sot; este tatal nu doar a propiilor copii ci tatal a sute de copii cu aceleasi drepturi ca si ale copiilor sai, este fiu de vaduva, ajutator de saraci, medic pe salvare si cite si mai cite. [/COLOR] Un parinte spunea ca monahul se chinuie sa faca voia lui Dumnezeu in timp ce mireanul se chinuie sa faca voia sotiei! Preotul oare in ce categorie se incadreaza? Cred ca depinde de preoteasa, in excluxivitate asi spune! |
Citat:
la noi se cam manifesta prin preotese, care nu prea stralucesc in viata duhovniceasca si din pacate rasfrang o umbra de neincredere si lipsa de respect pentru enoriasi si pentru cei insarcinati cu administrarea bunurilor bisericii. |
Citat:
|
Citat:
|
cam cat un part-time, dupa cum singur s-a exprimat.
|
de ce preoteasa?
Sunt tare curioasa si nimeni nu mi-a raspuns cu claritate:de ce i se spune preoteasa?
In biserica ortodoxa nu exista decat preoti. Daca sotul unei femei e doctor,musai si ea se cheama doctorita? eu cred ca e deajuns sa fie "sotia preotului"...mai ales ca putine isi merita acest nume... casatoria cu un preot implica mult sacrificiu. unele dintre femei desi stiu aceasta cand se casatoresc cu preoti,uita pe parcurs si vai de vocatia acestui preot..... |
Stiut fiind, ca in Biserica Ortodoxa nu avem decat preoti, atunci doamna preoteasa nu e alta decat sotia preotului. Asa i s-a spus dintotdeuna.
|
Citat:
|
1. Biserica Romaneasca
Aici preotul, neavand inca biserica lui, deoarece este in constructie, primeste pentru cele 4 ore care le face saptaminal, ceea ce inseamna 200$/saptamina. Tot ceea ce tine de slujbe de sfintirea casei, botez, cununii, si lte activitati bisericesti si preotesti, vin platite de catre solicitator. Aceste sume de bani, sint locate de catre preot, la construirea bisericii. Este contributia personala a preotului pentru construirea bisericii. Preotul nu este platit de catre enoriasi. Preotul aici munceste 6 zile pe saptamina la pus faianta. Sotia preotului, lucreaza cu dnsul, la curatenie. Sotia preotului vine uneori la slujbe, este total in afara de consiliul bisericii, are citev - f. putine prietene - este mai tot timpul imbufnata. Nu stiu ce facea dansa in tara, ce studii are, cu ce se ocupa, insa aici face curatenie cu preotul la faianta. Au 3 copii, le merge foarte bine, insa muncesc din greu amindoi. 2. Biserica ortodoxa Englezeasca( tot romaneasca, insa slujba este 75% in engleza) Aceasta biserica este de circa 40 ani aici, si este bine stabilita, totusi au rate, cladirea nu este platita 100%. Aici preotul, nu are un loc de munca, traieste 100% din ceea ce dau enoriasii. Slujbele sint si in timpul saptaminii, insa merg doar cei cre nu lucreaza, din cauza distantelor. Sotia preotului, face parte din consiliul bisericii, participa la orice miscare bisericeasca, ea a organizat corul, se ocupa de ordinea in biserica, cu alte cuvinte controleaza totul, si nu-i scapa nimic. Daca nu ma insel, si ea vine platita. Aceasta preoteasa are studii teologice. |
Citat:
ps: daca chiar te intereseaza sa stii cum se traieste in State, venitul mediu brut este in jur de $50k/ an (taxele sunt cam ca si in RO). |
clarificari despre consiliu si preotese
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ca un adanc exemplu ptr ceea ce ar trebui sa semnifice o adevarata preoteasa,iata un citat din Vietile Sfintilor,cuvintele cu care a fost încurajat de către soția sa, Sfântul Nou Mucenic Pavel Rusul, care a primit mucenicia de la musulmanii hulitori de Dumnezeu: „Nu te teme soțul meu, nu-ți pierde curajul în fața morții. Stai tare în credința lui Hristos. Căci paharul morții ține doar o clipită, după care te vei veseli împreună cu mucenicii lui Hristos. Și eu voi fi fericită, căci voi fi soție de mucenic...”. |
O vorbă din popor spune că „preotesa este jumătate de preot...” Dacă această vorbă este înțeleasă așa cum trebuie, se dovedește cea mai simplă, cea mai clară și în același timp cea mai vastă definiție a preotesei ideale.
|
Cum ar trebuii sa fie preotesele?
Preotesele nu "ar trebui sa fie" ci SA FIE MODELE DE CREDINTA SI SFINTENIE PT INTREAGA COMUNITATE CRESTINA A ACELEI PAROHII!!! Sa fie exemplu de MAMA CRESTINA atat prin nasterea de prunci, prin cresterea lor si educatia mai ales religioasa a acestora! Sa fie INDEMN de NADEJDE si CREDINTA pt mamele deznadajduite de fiii lor, sa fie EXEMPLU de GOSPODINA si Harnicie!!! Cit de mult asculta un preot de sotia lui? La fel ca noi mirenii? Mai mult? Mai putin? Deloc? Un preot nu face ascultare de sotie (preoteasa) ci NUMAI IMPREUNA SE SFATUIESC si lucreaza la bunul mers al familiei cat si in greutatile preotului din parohie!!! Si nici EL sa nu se arate a fi "stapan" peste sotie (preoteasa)! Ci cu smerenie si dragoste se face totul NUMAI IMPREUNA!!! Cine conduce biserica de ziduri: preoteasa, consiliu, preotul? "Biserica de ziduri" NU se coduce! Este fixata bine in temelie!!! :10: Biserica ca si COMUNITATE este CONDUSA de preot si din oameni alesi (cnosilieri) de catre intreaga comunitate care sa fie de ajutor PREOTULUI la Bunul mers la INTREGII COMUNITATI!!!! Este preoteasa un exemplu, ar trebuii sa fie unul? am dat raspuns mai sus!!! Doamne ajuta !!! Fiti binecuvantati!!! |
Danion Vasile-Crucea preoteselor
"Terminând Facultatea de Teologie, mulți dintre colegii mei au devenit preoți; soțiile lor sunt acum preotese. În urma discuțiilor pe care le-am avut cu unii dintre colegi atât înainte cât și după nunta lor, observam împreună că în zilele noastre foarte mulți preoți sunt trași înapoi de către soțiile lor, că focul râvnei unor slujitori ai altarului este aproape stins după ani de zile de căsnicie.
[COLOR=Blue]Așa cum o parohie ar trebui să se îngrijească de preotul ei, ar trebui să se îngrijească și de preoteasă. Pentru că nu numai păstorul își modelează păstoriții, ci și păstoriții își modelează păstorul.[/COLOR] [SIZE=4][COLOR=Blue]Dacă preoteasa se definește în funcție de bărbatul ei, care îi este cap, bărbatul se definește în funcție de Capul său, care este Hristos.[/COLOR][/SIZE] La întrebarea: „Ce este preotul?” aș putea răspunde astfel: preotul este acel păstor care, iubindu-și oile, este gata să se jertfească pentru mântuirea lor. Această definiție nu este completă, dar arată una dintre trăsăturile fundamentale ale preotului. [COLOR=Blue]Preotul este inima care bate pentru mântuirea credincioșilor, care suferă pentru grijile, neputințele și căderile lor, care se roagă lui Dumnezeu pentru întreaga lume.[/COLOR] [COLOR=Blue][SIZE=4]Ce este preoteasa? Este jumătatea acestei inimi.[/SIZE][/COLOR] Face preoteasa Sfânta Liturghie? Nu. Spovedește preoteasa? Nu. Măcar o sfeștanie face? Nici atât. Atunci de ce este considerata ea jumătate de preot? [COLOR=Blue]Pe omul pe care diavolii nu îl pot birui prin gânduri păcătoase, încearcă să îl biruie ispitindu-l prin cei de aproape ai săi. Prin cine să atace diavolii pe preotul care luptă împotriva lor? Prin preoteasă...[/COLOR] [COLOR=Blue]Dacă preoteasa își iubește bărbatul și se teme de Dumnezeu, atunci are grijă ca nu cumva să îi fie părintelui pricină de sminteală: să nu îl supere, să nu îl mâhnească, să nu îl ispitească să calce posturile...[/COLOR] Preoteasa insa nu trebuie definită în funcție de răul pe care nu trebuie să îl facă, ci în funcție de binele pe care trebuie să îl facă. Ea trebuie să îi fie sprijin în toate. [COLOR=Red] [/COLOR] [COLOR=Blue]Ea nu este o anexă a bărbatului ei, o hidră cu care el trebuie să se lupte până la sfârșitul vieții. Preoteasa trebuie să fie un suflet cald și iubitor, un suflet jertfelnic.[/COLOR] Cel care se pregătește să devină preot nu trebuie să caute o soție care să aibă cât mai puține defecte, astfel încât să îl stânjenească cât mai puțin în slujirea sa. Ci trebuie să caute o soție încununată cu cât mai multe virtuți, care să își folosească talanții pentru a-l sprijini cu toată ființa ei. Iată care preoteasă este jumătate de preot! Aceasta, și nu alta. |
Citat:
In privinta salariului preotului, am cosntatat si aici, ca lumea vrea sa aiba un preot, dar nu prea e dispusa sa il plateasca, ca si cum acesta nu ar avea cheltuieli legate de existenta lui. Se pare ca romanii din afara sunt la fel peste tot. Si daca ar fi saraci ca cei din Romania, as intelege, dar au mai mult; devin insa tot mai zgarciti pe masura ce au mai mult. Si aici, de obicei cei care au sunt cei mai stransi la punga. De obicei preoteasa se baga in discutii, pentru ca preotul nu indrazneste. Iar daca primeste ca pentru "jumatate de norma", inseamna ca nu o duc stralucit; nu au cum. |
Ca de obicei, Anca, datul cu presupusul nu e punctul tau forte.
Oricum, nu-ti face griji pentru preotii de aici, o duc mai bine decat multi dintre enoriasii lor. |
Deci nu e vorba de 50.000$ pe an? Atunci K ce inseamna in America?
Oricum ca sa plangi cuiva de mila trebuie sa ai inima... |
Apropo de Doamna Preoteasă :
Ce pot spune,din ce văd zi de zi la Biserica mea de suflet, preoteasa este : femeie de serviciu, vânzătoare, truditoare de dimineața până seara. O persoană cu mult bun simț, smerită și cu multă frică de Dumnezeu.
|
Citat:
|
Citat:
|
Danion Vasile-Crucea preoteselor
În privința tinerilor care, dorindu-și preoția, își caută fete pentru însurătoare trebuie să fac o observație personală: am avut colegi care, grăbindu-se să primească preoția, s-au căsătorit fără a avea timp să își dea seama dacă fata este potrivită pentru a fi preoteasă. După căsătorie, și-au dat seama că s-au pripit. O fată nu trebuie luată de soție numai pentru că tânărul vrea să devină preot.
Trebuie luată de soție o fată care are calitățile necesare pentru a fi preoteasă, și nu numai atât: trebuie luată o soție care, înainte de a fi preoteasă bună, va ști să fie o soție bună. Cum ar putea deveni peste noapte o preoteasă bună o femeie care nu a știut să fie o soție bună? Am în minte exemplul unuia dintre cei mai buni colegi ai mei de facultate. S-a căsătorit, dorindu-și din toată inima să fie preot. Un tânăr virtuos, iubitor de Dumnezeu. Dar, după căsătorie, au apărut neînțelegeri între el și soția sa. Înainte de a fi hirotonit, s-a pus problema divorțului. Chiar dacă nu au divorțat (și poate îi va ajuta Dumnezeu să rămână împreună, și să meargă împreună pe calea cea bună), totuși sunt aproape de acest pas. Dacă ar divorța, el nu mai poate fi preot de mir, așa cum își dorea. |
Citat:
|
Danion Vasile-crucea preoteselor
Când se gândesc la însurătoare, unii tineri studenți teologi spun că fata pe care o vor lua trebuie să fie fecioară.
Este firesc să caute o fecioară, pentru că preoteasa trebuie să fie un suflet curat, un suflet care nu a fost vătămat de păcatul desfrâului. Există pravile foarte clare despre aceasta. Dar nu stă totul numai în feciorie. Dacă o fată este fecioară, nu înseamnă că neapărat este bună de preoteasă. Da, o viitoare preoteasă trebuie să fie fecioară. Dar trebuie să fie și credincioasă, și smerită, și înțeleaptă, și iubitoare, și și și ... Sunt atâtea virtuți care se leagă una de alta. Dacă singura virtute a viitoarei preotese este fecioria, nu va putea să fie un sprijin pentru soțul ei. Nu intru acum în detalii legate de cazurile neconvenționale. O cunoștință de-a mea, care acum este preoteasă, spunea că nu i se pare normal ca în vremurile noastre să se insiste atât asupra fecioriei preotesei și să se treacă cu vederea păcatele tinerilor care vor să devină preoți. După învățătura Bisericii atât viitorul preot, cât și viitoarea preoteasă trebuie să fie încununați cu cununa fecioriei. Curentul modernist care nu ține seama de această învățătură este de influență diavolească. Diavolul vrea ca familia preotului să nu fie o mică biserică, ci un lăcaș al neînțelegerilor, al dezbinării și al patimilor. Faptul că au existat preoți sau preotese care înainte de căsătorie nu au mers pe calea virtuții, dar care după căsătorie s-au pocăit și au fost modele de virtute nu trebuie să fie generalizat. Astfel de excepții nu fac altceva decât să întărească regula. Dacă stăm să ne gândim, dintr-o mie de păcătoși se pocăiesc foarte puțini. Și pravilele Sfinților Părinți nu trebuie călcate în picioare din cauza unor observații subiective. Nu vreau să insist asupra acestui subiect. Voi mai observa însă un singur lucru: că dacă viitorul preot și-a luat de soție o fecioară, o fată care a știut să reziste ispitelor vrăjmașului diavol și tinerilor care au plăcut-o, aceasta îl va ajuta pe părinte în viața de înfrânare pe care o cere slujirea preoțească. Și invers, cine nu a știut să se înfrâneze înainte de nuntă se va înfrâna cu greu după nuntă. Precum se știe, preotul are o anumită rânduială de nevoință peste care nu se poate trece. Preoteasa nu are dreptul să îi ceară să se unească trupește în anumite zile, în posturi, înainte sau după slujirea Sfintei Liturghii. Dragostea trupească este binecuvântată de Dumnezeu numai dacă se ține seama de rânduielile bisericești care sunt foarte precise în această problemă. [COLOR=Blue]Voi aminti aici exemplul celui mai cunoscut preot de mir care a trăit într-o aspră nevoință cu soția sa: au dus crucea curăției. Au trăit ca frații, și darurile duhovnicești cu care i-a binecuvântat Dumnezeu au fost pe măsură. Voi vorbi despre Sfântul Ioan din Kronstadt. [COLOR=Black] Sigur că[/COLOR][/COLOR] el nu trebuie să fie înțeles ca un exemplu absolut de înfrânare: scopul preotului nu este de a nu se atinge de soția sa. Un preot care are copii știe să înțeleagă problemele credincioșilor mai bine decât un preot fără copii - fie că trăiește în curăție, fie că soția sa este stearpă. Numai prin sporire duhovnicească acest raport poate fi inversat. Sfântul Ioan din Kronstadt înțelegea problemele celor căsătoriți mai bine decât orice alt preot. Nu am de gând să propun aici calea pe care a mers sfântul Ioan ca pe un țel care ar trebui atins de toți preoții. Nici nu consider că așa stau lucrurile. Sfințenia Sfântului Ioan nu a provenit de la faptul că s-a înfrânat de la unirea trupească cu femeia sa. Numai unii eretici consideră că unirea trupească trebuie defăimată pentru a fi bineplăcut lui Dumnezeu. Sfântul Ioan nu defăima această unire, dar nici nu o recomanda altora ca pe o procedură magică de agonisire a Sfântului Duh. Până să citesc mai multe despre viața Sfântului Ioan, mă gândeam că între el și soția sa a fost o relație distantă, rece, că de fapt căsnicia lor a fost un fel de contract prin care el, pentru că nu își dorea monahismul, a încercat să aleagă o căsnicie ciuntită: citisem doar că soția sa a acceptat cu greu înfrânarea pe care i-o cerea Sfântul. Mare a fost bucuria mea când mi-am dat seama că am greșit. Ei au avut o dragoste puternică unul față de altul. Lipsa dragostei trupești a fost covârșită de plinătatea dragostei sufletești. Cu trei zile înainte de a muri, sfântul a aflat că soția sa, bolnavă la rândul ei, era întristată de faptul că nu îl poate îngriji. „Spuneți-i soției mele că este întotdeauna cu mine, și eu sunt întotdeauna cu ea”. O astfel de dragoste este veșnică. |
Citat:
Anca draga mea, eu stiu sa vad meritele altora, n-avea grija asta. Ceea ce nu-mi place este sa discut amanunte nenecesare, cu persoane din afara, care oricum nu au o cuprindere in detaliu a situatiei despre care se intereseaza asa amanuntit. De asta am zis ca aici discutam un principiu, mai mult decat cazuri particulare. apropo, si eu cunosc femei deosebite, chiar si preotese. |
Sa nu uitam sa-l iubim pe aproapele nostru - indiferent cine ar fi el - practic nu teoretic, chiar daca acest lucru ni se pare uneori sau mai totdeauna greu sau chiar imposibil de realizat; atunci stim precis ca nu gresim.
|
Citat:
Sunt pline de bun simț și la obiect. |
Citat:
|
Daca eu imi doresc sa devin preoteasa?
Doamne ajuta!
Daca imi doresc sa devin preoteasa, cum trebuie sa ma pregatesc? (Inca nu-l cunosc pe viitorul preot crestin ortodox.) Ce ar trebui sa fac? Imi doresc atat de mult lucrul acesta!... Si nu este un gand de azi, de ieri, ci de cativa ani buni (sa tot fie vreo 7) |
Se pune mai intai intrebarea cam cum iti imaginezi tu un preot ortodox in viata lui particulara?
Noi toti ne imaginam ca ar trebui sa fie altfel, un supraom, un sfant. Unii pot sa fie, cei mai multi sunt oameni obisnuiti cu bune si rele. Din pacate am inteles ca la admiterea la Facultatea de Teologie nu se face evaluarea omului in sine, psihologica, daca este protrivit omul acela ca fire, temperament etc. sa fie preot. Pe urma un preot si ca atare si preoteasa lui trebuie sa faca unele compromisuri si renuntari in viata: 1. El este al Domnului si al enoriasilor - deci timp putin pentru familie 2. Posturi multe si alimentare si de altfel - deci renuntari si la sotie (faceti socoteala cat ar fi pe an si cand trebuie facuti si copiii printre astea). 3. Bani cam putini am inteles. 4. Preoteasa are serviciu sau nu, are niste indatoriri in parohie. Trebuie pus totul in balanta, gandit. In mod ideal si viata de familie a unui preot ar trebui sa fie o cale de mijloc, un echilibru, trebuie respectata si preoteasa. Nu se poate sa fie totul numai pentru unul din ei si celalalt numai renuntari. Ce a fost inainte de casatorie si ce va fi dupa: nu se poate pausaliza. Unii se mai potolesc dupa casatorie, altii dimpotriva (pofta mai vine si mancand, inclusiv la cele/cei care au fost fecioare/feciori). In plus trebuie sa existe potriveala, ca la orice pereche de viitori casatoriti: sa se potriveasca, sa aibe lucruri in comun: credinta si rugaciunea, alte interese (invatat - sunt preoti care tot timpul ar face doctorate, invata si mai ales in strainatate si atunci familia ramane de izbeliste, sau il ia asa cum este, preocupari culturale, etc.), copii, la tara mai sunt si alte munci pe langa casa (mai primesc si orasenii parohii la sat si preoteasa va merge si ea la sat atunci). Si nu in ultimul rand mai sunt si familiile lor: a lui il sustine (vor fi severi cu fata?), dar a ei (cata credinta este acolo, cata acceptanta pentru asta ?) Si chira daca nu ne place sa vorbim despre asta: preotii au probleme la un eventual divort. Si asta trebuie discutat cu viitorul preot si sot. O casatorie a lui nu este o joaca: "hai ne casatorim si dac-o fi...putem divorta". Este nevoie de iubire, respect, intelegere si compromis, fara margini intr-o astfel de casnicie. |
Da, aveti dreptate, trebuie sa te gandesti foarte bine la ceea ce-ti doresti, mai ales ca acest pas nu il faci pentru o zi-doua, ci pentru toata viata. Insa este pacat sa-ti doresti acest lucru (sa devii preoteasa, chiar daca nu cunosti niciun teolog/viitor preot crestin ortodox)?
|
Nu este pacat deloc. Si daca Dumnezeu vrea, atunci se si realizeaza.
|
Citat:
La hirotonie se vede cum preotul este jertfit (adus spre altar de catre alti 2), fiind scos din lume si afierosit lui Dumnezeu. De aceea si preoteasa trebuie sa aiba acelasi duh de jertfelnicie ca si el, altfel cred ca se vor chinui. |
Scria cineva mai sus ca preoteasa are indatoriri in parohie.Cam despre ce indatoriri este vorba?Multumesc!
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 19:52:43. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.