![]() |
placere sau bucurie?
Inca o intrebare. Poate se starnesc si aici discutii nemarginite. Am citit undeva ca Maica Siluana spunea(si nu numai ea, am mai citit pe undeva dar nu mai stiu unde) ca dusmanul ne atrage prin alergarea dupa placere si fuga de durere. Dar cum bine stim, suntem facuti pentru bucurie.
Eu sincer de multe ori nu fac diferenta intre placere si bucurie. De exemplu, citesc un roman, e placerea estetica acolo sau gasesc si ceva bucurie? Ca amandoua sunt sufletesti ca sa zic asa. Sau cand mananc mere verzi, mie tare mult imi plac, e doar placere sau e si bucurie? Nu fac diferenta. Fani, as aprecia daca mi-ai raspunde si tu. Multumesc! |
placerea e atunci cand facand voia ta sau a glumii calci porunca shi legea cea noua, iar Bucuria este cand vom invia din mortzi prin Cuvantul lui Dumnezeu sau cand nadajduim in inviere shi dragoste shi sfintzenie ingrijindu-ne de mantuire shi fiind mereu in cautarea de a implini smerenia shi a rabda toata ocara de la diavolul shi satana ce vine de peste tot shi din dulceatza pacatelor shi din pofta lacomiei shi din minteresul rautatzii pentru gLoria gLumii... deci bucurie este cand Iubeshti curat intru Hristos shi ai conshtiintza dragostei de Dumnezeu shi de aproape curata shi curatzita ca rabdand shi neurmand ispitele sa te dovedeshti ca aurul shi ca argintul shi ca arama incercata in foc shi in fum...
dar oamenii au o placere deosebita sa-shi ranjueasca mereu unii altora shi pentru asta se arata bucuroshi nevoie mare ca sa-shi sulimenizeze toata viatza lor interioara shi exterioara cu tot felul de lucruri desharte ce te atrag cu viclenie in abisolutul iubirii nebune shi patimashe de "doriodoareu". acuma nu shtiu daca te-am lamurit sau iarashi am incurcat pe cineva... o singura placere este binecuvantata, pofta shi placerea de dulceatza Duhului Sfant, de Har, caci restul poftelor shi placerilor trebuiesc calcate pentru a trai dupa voia shi pentru placerea lui Dumnezeu : "Usa milostivirii deschide-ne-o noua binecuvantata Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara, ca sa nu pierim cei ce nadajduim in tine ci sa ne mantuim prin tine din nevoi caci tu eshti mantuirea neamului crestinesc" "Cu stralucirea Celui ce a rasarit din tine, Fecioara, mintea mea o straluceste, inima o lumineaza, intunericul pacatelor il izgoneste si pierde ceata lenii mele." „Lumineaza-mi, Doamne, ochii gândului si deschide-mi gura ca sa învat cuvintele Tale si sa înteleg poruncile Tale, si izbaveste-ma de toate cele lumesti, si de sporirea diavoleasca izbaveste-ma! Cel ce ispitesti inimile si rarunchii, curateste-ma de toate întinaciunile sufletesti si trupesti, facându-ma casa Duhului Tau Cel Sfânt,si-mi daruieste cu inima veghetoare si curata sa trec toata noaptea vietii mele, asteptând ziua Ta, când vei veni sa judeci si sa platesti fiecaruia, Doamne, dupa faptele lui!“. "Straluceste in inimile noastre, Iubitorule de oameni, Stapane, lumina cea curata a cunoasterii dumnezeirii Tale si deschide ochii gandului nostru spre intelegerea evanghelicelor Tale propovaduiri, ca toate poftele trupului calcand, vietuire duhovniceasca sa petrecem, cugetand si facand toate cele ce sunt spre buna placerea Ta. Ca Tu esti luminarea sufletelor si a trupurilor noastre, Hristoase, Dumnezeul nostru...". (CLD) "Pazeste-ne, cu aceste mari daruri, de haurile amagirii de sine, care apare in suflet din pricina pacatoseniei sale neluate in seama si neintelese, si se naste din lucrarile patimii dulcetii si slavei desarte care traiesc in el neluate in seama si neintelese." (sf Briancianinov) Deci placerea trupeasca ce vine din ispitire shi savarshirea pacatelor e o pofta rea shi o patimasha placere rea iar bucuria duhovniceasca in cautarea smereniei dupa Dumnezeu shi implinirea ei Tainice intru Hristos este o sfanta Bucurie buna. |
Placerea exprima de cele mai multe ori iubirea de sine. Iar iubirea de sine este iubirea a ceea ce este rau in noi; te face sa nu renunti la propria voie si sa vorbesti tot timpul de indreptatirea de sine.
Durerea este leacul, prin ea dai lovituri de moarte iubirii de sine. |
Voiam sa stiu cum deosebesc placerea de bucurie.
|
anna, nu stiu cum vei deosebi bucuria de placere, iti spun cum o deosebesc eu. cand o deosebesc.
cand primesc o prajitura, un zambet, o imbratisare, un cadou, ma rog Domnului si ii multumesc si vine bucurie in suflet. uneori imi spune sa impart ce am primit si se inmulteste bucuria desi se imputineaza ceea ce am primit. daca simt ca ma raneste cumva ca ofer ce am primit ma rog Domnului sa ma mangaie si sa vina cu mine si sa imi ierte ne-simtirea inimii mele, de a se face si ea prilej de bucurii, e a se imparte. cand vine durere iarasi ma rog si uneori este cu bucurie, alterori este greu si cu rabdare, alteori este foarte greu. dar cand rezist in rabdare la urma este multa mangaiere si marturie cum Domnul nu m-a lasat o secunda singur. alteori nu rezist si fug de durere. alteori nu stiu sa ma bucur, consum fara sa primesc. alteori nu am rabdare sa ma rog, sunt trist, imi lipseste ceva si dupa zile si zile imi dau cu greu seama ca ne-deplinatatea vietuirii mele este cauzata de izolarea mea, in durerile si placerile mele. jertfirea si impartirea micilor placeri poate fi inceput in domesticirea lor, pentru ca placerea sa nu mai fie inamicul bucuriei, la vieturii cu Domnul. |
Citat:
Se spune ca dupa cadere, a venit moartea, si pacatul se transmite prin moarte, care ne duce la frica, la durere si la placere (ca compensatie a fricii de moarte); asa, foarte simplificat, cat am retinut eu, din ce se spune despre transmiterea pacatului stramosesc. Dar despre ce placere e vorba? Cred ca este vorba de placerea pe care o simti si te opresti la ea, o iei in ea insasi, fara legatura cu Dumnezeu. De asta sexul poate fi cu doua taisuri, la fel si mancarea, si bucuria estetica de a citi, de a asculta muzica, de a fi cu prietenii, de a discuta pe forum ;-). Ele ne pot face sa ne oprim la ele, sa zicem 'clipa, ramai!', sa nu lasam valul pe care ni-l trimite Dumnezeu sa treaca cu multumire si bucurie, ci sa incercam sa il oprim (asta e o imagine din Perelandra lui C. S. Lewis, unde mi se pare ca este un raspuns genial la intrerbarea ta, pe care nu-l pot reda eu asa usor, ai citit-o? am citat ceva din asta in textul de la topicul respectiv). Dar daca gustam o placere si ii multumim lui Dumnezeu pentru ea, fara sa ne oprim si sa ne inchidem in ea, daca gustam acea placere si cu bucuria comuniunii cu Dumnezeu si cu altii (in cazul placerii sexuale, cu sotul sau sotia, in cazul mancarii, cu bucuria de a imparti cu altii sau recunostiinta pentru cei care au facut acea mancare, in cazul cartii si al muzicii cu bucuria altruista ca acest lucru a fost scris, ca si altii se bucura de el, cu recunostiinta fata de autor; ar mai fi multe, sunt niste idei. Deci, daca facem toate astea, putem transforma placerea in bucurie. Numai ca noi, fiind oameni pacatosi, in general, nu reusim sa facem chiar asa si lucrurile adeseori sunt amestecate. Insa putem sa invatam, incetul cu incetul, cu ajutorul lui Dumnezeu, daca avem dorinta. Adica placerea pura este o placere inchisa in sine, bucuria pura este o placere deschisa spre Dumnezeu si spre altii. Iar noi suntem adesea undeva la mijloc. Eu nu sunt foarte de acord cu ce a scris vsovi inainte ca singura bucurie buna este bucuria si dulceata pentru Duhul sfant, pentru ca Dumnezeu nu ne-a dat corpuri ca sa ne lepadam de ele ci ca sa le transfigureze, ca sa le invie. Sau poate n-am inteles eu ce a vrut sa zica, sa ma ierte. De aia eu ziceam in alt topic deschis de Ory ca ar trebui sa se puna mai mult aspect pe o spiritiualitate a mirenilor, care sa includa mai mult transfigurarea vietii pamantesti, materiale, si nu numai lepadarea de ea ca in calea calugareasca. Pe mine m-au impresionat in calea mea catre si in credinta cartile si oamenii care vorbeau de fericire si bucurie in legatura cu Hristos. De exemplu: Steinhardt, Jurnalul fericirii. Am citit si citit cu jubilatie anumite pasaje cand aveam 20 de ani. Bucuria lui dupa botez. Bucuria in inchisoarea aia infecta. Lumina care se revarsa. C. S. Lewis, surpised by joy. Acolo descrie cum bucuria, 'joy', care de fapt la el descrie un fel de dor-bucurie dupa ALTCEVA, m-a calauzit pana la credinta in Dumnezeul intrupat. Si aici citasem ceva in articolasul despre C. S. Lewis, insa din alta carte, Till we have faces. O carte nereligioasa, povestirea vietii in Gulag a unei doamne (necredincioase) Evghenia Ginsburg, care descrie acea bucurie inexplicabila si transcendenta pe care a simtit-o cand a iesit din inchisoare (insa spre surghiun, nu spre libertate) si mergea pe un drum in viscol impreuna cu cel pe care il iubea. Si altele, si momente de-ale mele de bucurie imensa, debordanta. Cam atat deocamdata.. Multumesc ca ai deschis aces topic, care e foarte interesant si cred ca si altii ar avea multe lucruri de zis. |
citatul din Lewis despre 'dor' (longing) numit atundeva 'joy'
.. il reiau aici pe cel din Till we have faces, cu comentariul meu:
De ce atâtea carti fantastice cu elemente mitologice? Lewis s-a hrănit încă din copilărie cu mitologia și povestirile fantastice. Ele îl făceau nu să fuga de realitate, ci să întrezărească în lumea înconjuratoare mai mult decat suprafața banală pe care de multe ori o confundăm cu realitatea, ceva ce îl făcea să vadă uneori voalul desprinzându-se și dezvăluind Altceva. Acest Altceva întrezărit uneori îi trezea un dor pe care unul din personajele sale îl descrie astfel: 'Îți amintești? Culorile, și mirosul, și imaginea Muntelui Cenușiu în depărtare? Și pentru că era asa de frumos, simțeam un dor, mereu un dor. Undeva în altă parte trebuie să fie mai mult decat atât. Totul părea să spună: vino! Dar nu puteam – încă – să vin și nu știam unde să vin. Aproape mă durea. Mă simțeam ca o pasăre în colivie când toate păsările de același neam sunt lăsate să zboare. (...) Cel mai drag lucru toata viața mea a fost acest dor – să ajung la Munte, să găsesc locul de unde vine toată frumusețea.' (Till we have faces, o adaptare a mitului lui Psyche, ultimul roman al lui Lewis). Acest dor după ce frumusețea tainică a lumii dezvăluie și învăluie în același timp, pentru Lewis nu avea în primii ani ai tinereții nici o legatura cu Dumnezeu. Încetul cu încetul, prin lecturi, cugetări și influența unor prieteni (printre care se afla si Tolkien, catolic credincios) Lewis ajunge mai întâi la un fel de credință abstractă într-o divinitate. Până în ziua în care înțelege fulgerător că atât credința că există Ceva mai presus de noi și de lume cât și acest dor care îl urmărea din copilărie, acea încântare și bucurie ce îi veneau dintr-o lume în același timp tainică și familiară, provin din aceeași sursă: un Dumnezeu personal, care este în același timp departe și aproape, căci s-a facut om. În Hristos, mitul devine realitate palpabilă și istorică, 'sălăsluiește printre noi'. Este de altfel și unul din subiectele cărtii pe care am citat-o mai sus, Till we have faces, unde Psyche, dorită de Zeul de pe Munte, este sacrificată lui, dar este regasită vie, în palatul invizibil al zeului cel viu de pe munte. (Lewis descrie drumul său către credința creștină în 'Surprised by Joy', 'Surprins de Bucurie', căci acea încantare, acest dor el le numea cel mai adesea 'joy', bucurie). |
PS
fantana, mi-a placut mult ce ai scris.
|
N-am citit de CS Lewis decat "Crestinismul redus la esente" si "Cele patru iubiri". Cronicile din Narnia doar filmul.
Sa stii ca am avut momente in viata mea in care am vrut sa spun "Clipa opreste-te" din toata inima. Dar nu a fost pentru placere, au fost mai degraba acele momente in care simteam ca e ceva ce mi-as dori sa fie vesnic. De cele mai multe ori asta mi s-a intamplat in doua situatii: cand am simtit o apropiere sufleteasca extraordinara cu cineva (sora mea, verisoarele, bunicii, prietenul), si stiam ca va trece sau cand ma atingea ceva absolut deosebit, ceva aproape de "dincolo" (cel mai mult in natura, dar si in momente de revelare interioara, nu stiu sa explic). Exact in acele momente in care parea ca sunt in "Rai". Asa as fi vrut sa nu mai treaca, simteam asa iubire pentru persoanele respective ca plangeam pur si simplu ca stiam ca nu va fi mereu asa, ma voi supara, le voi rani sau ne vom certa sau cel putin ne vom raci. Apoi in legatura cu momentele deosebite, erau momente in care cred ca ma simteam, fara sa exagerez, ca si apostolii care au participat la Schimbarea la Fata a Domnului "Ce bine e aici". Dar toate aceste lucruri aici sunt trecatoare si eu clipele acelea tare as fi vrut sa nu piara niciodata. Sper ca asa va fi in Rai. |
Citat:
Ma recunosc in ce ai scris. Mai scriu altadata mai mult, ca acum trebuie fac si altceva. Si azi si maine nu prea o sa am timp. |
Citat:
|
Citat:
|
Fany, Anna, suntem chemati tocmai ca in tot ce traim sa traim cu Domnul si prin asta sa ajungem ca vesnicia sa marturiseasca in noi.
Sfantul Simeon Noul Teolog spune ca trebuie sa incepem sa cunoastem pe Domnul si Imparatia sa de aici dar nu conceptual, rational, , ca persoana, sa vieze in noi. este minunata calea marturisita de parintele rafail Noica, a chemarii Domnului in toate cele ale noastre si care nu face diferenta intre monahi sau mireni. la fel intalnirea in fiecare liturghie cu Domnul, in chip real, pentru care ne-a chemat acolo, sa se impartasasca noua. sa ne fie noua fiecare duminica si zi ca ziua de Inviere. |
Bucurie e când Il faci părtaș pe Dumnezeu.
|
părere
Eu cred așa: plăcerea este o stare de bine mai efemeră, mai puțin profundă și mai puțin relevantă pentru pers. respectivă decât bucuria
Ex: plăcerea de a mânca nu știu ce, de a bea nu știu ce, de a vedea un film bun (în unele cazuri), o piesă de teatru bună (în unele cazuri), de a asculta o melodie frumoasă (în unele cazuri cazuri), etc Bucuria este o stare de bine care are o durată mai îndelungată, este mai profundă și este mai relevantă pentru persoana respectivă decât plăcerea. Ex: unele cărți, filme, piese de teatru, melodii, unele raporturi sexuale (dacă au o durată mai lungă și sunt însoțite de iubire) devin bucurii dacă toate acestea sunt mai profunde și mai de lungă durată. Nu numai durata contează, ci și profunzimea. Și mai contează și relevanța acelui lucru pentru viața ta. Dacă să zicem ai găsit un răspuns la o întrebare care te frământa de mult timp atunci ai o mare bucurie.Căci îți va folosi mult timp în viață. Dacă ai avut o dificultate în viață și ai descoperit cum să treci ușpr peste ea citind într-o carte sau îți spune cineva sau citești pe net, atunci iar ai o bucurie mare. Similar, îți va folosi mult timp. Dacă te vezi cu o persoană cu care ai fi vrut să vorbești dar, să zicem, nu știai cum s-o găsești ai o mare bucurie, nicidecum o plăcere căci era improbabil să se întâmple. Așadar contează și probabilitatea ca un lucru să se întâmple. Sau cum ar fi dacă-ți pică o sumă de bani, ai o bucurie, nu o plăcere. Și mai cred că există și plăceri bune și rele și bucurii bune și rele. Unii oameni invidioși resimt bucurie puternică când cuiva i se întâmplă vreun lucru rău, ca să dau cazul cel mai cunoscut. Sau chestia cu capra vecinului care trebuie să moară. Mai sunt și cazuri când unii cred că au bucurii bune dar, de fapt, ele sunt foarte rele (dacă au reușit să câștige în mod nedrept niște bani, dacă au bătut pe cineva, dacă s-au răzbunat pe cineva, etc). Mai sunt și bucurii pătimașe (la jucătorii de cărți sau alte jocuri pe bani, etc) Am uitat să zic și de bucuria de a sta de vorbă cu un prieten care este o bucurie clasică, nicidecum o plăcere, sau de a participa sau asista la o discuție interesantă cu mai mulți oameni care este la fel o bucurie (mai ales dacă rămâi cu ceva care-ți folosește), nicidecum o plăcere. Dacă e doar o plăcere, înseamnă că nu te-a prins chiar așa mult și o vei uita curând. |
Placerea e orice ne place si e trecator.
Bucuria ramane in suflet, apare numai cand ne gandim la ceea ce ne bucura. Placerea o gasesc cand mananc ciocolata. Bucurie gasesc cand ma gandesc la persoana iubita, imi apare zambestul numai cand imi amintesc de ea. |
...
Diferenta dintre placere si bucurie pare sa fie urmatoarea:
placerea este individuala, este doar a unui individ pentru ce i se intampla sau pentru ce are la un moment dat. bucuria este ceea ce simtim pentru implinirile altora. Nu cred ca se bucura cineva pentru sine insusi. Bucuria este rodul unui grup, nu al unui individ. Si asta face bucuria superioara placerii, ne arata deschiderea pentru altii.. vorba Sf Ioan Gura de Aur: ar trebui sa ne intristam pentru nefericirile altora, si sa ne bucuram pentru implinirile altora, dar, foarte des, ne intristam pentru implinirile altora si ne bucuram de nefericirile lor. |
Citat:
Bucuria, nu da dependenta vicioasa. Asta este linia dintre cele doua. |
Este privita ca periculoasa de catre Biserica placerea inchisa in ea insasi si privita ca scop in sine.
|
Citat:
De aceea eu cred ca bucuria e a sufletului si placerea e a trupului. |
"Nu fac diferenta"
Pentru mine placerea e ceva fiziologic(papile gustative, simtul tactil, vizual) iar fericirea ceva sufleteste dar ele coexista impreuna . |
Citat:
Pe partea cealalta, placerea nu este rea in sine. Pana la urma, Sf Ap Pavel a zis-o cel mai bine: TOATE imi sunt permise, dar nu toate de folos, TOATE imi sunt permise, dar nu ma voi lasa inrobit de ceva. Si aici e problema, placerea ca robie, ca inscriere in monotonia cercului placere durere. |
Citat:
Eu personal vad in bucurie si o parte trupesca si in placere una spirituala. |
Citat:
|
Citat:
|
Am reținut câteva idei:
- plăcerea este de multe ori un scop în sine, însă prin acesta devine cumva "închisă" și limitată, pe când bucuria este o deschidere spre Dumnezeu, ceea ce îi asigură posibilitatea de a fi re-trăită, re-memorată și multiplicată; - plăcerea este egoistă, iar bucuria devine mai mare dacă se împărtășește cu cei din jur; - plăcerea este îndeosebi trupească, iar bucuria spirituală ... Asceza poate fi văzută ca o fugă de plăcere. Care ar fi mecanismul prin care se dobândește bucuria adevărată? Adică de ce ajungem la bucurie abia atunci când scăpăm de plăcere? Poate pentru că atunci suntem liberi/ independenți de elementele care ne produceau plăcerea? |
Citat:
Dar experiența învierii este precedată de suferință, travaliul nașterii omului celui nou. De obicei, eșecul noastru survine din blocajul în unul din timpii procesului... fie de împotmolim în suferință, fie anticipăm învierea doar la nivel teoretic, refuzând jertfa. Asceza ca fugă de plăcere, a fost practicată în toate curentele religioase ale lumii, însă Biserica propune altceva: asceza ca transfigurare a plăcerii în bucurie, prin dezidolatrizarea plăcerii și transformarea ei în mijloc pentru un scop mai înalt. |
Citat:
Căci „la Dumnezeu se intră în stare de jertfă” (sf. Chiril al Alexandriei). Și cine intră la Dumnezeu intră întru bucuria Sa. Cred că nu trebuie să fim centrați atât pe evitarea plăcerii, nici chiar pe dobândirea bucuriei, ci pe a împlini cele ale lui Hristos. A trăi întru El înseamnă să ne lepădăm de noi înșine, de proiectele noastre, punând în loc proiectele Sale. Să împlinim poruncile, căci ele sunt lumină, cum spune un psalm; deci sunt bucurie. Și făcând acestea preocuparea pentru plăceri va scădea de la sine. Nu vom mai avea vreme pentru ele. |
Iată, simplu spus, și făcând legătura cu ce a scris Mihailc, bucuria înseamnă înviere, iar învierea e nedespărțită de cruce.
|
Uneori, cand ma lupt cu necazurile, pricinuite mai ales de tendintele mele pacatoase care sunt foarte puternice si ma robesc adeseori, primesc bucurie citind cu inima deschisa cuvinte ca acestea:
"1. Miluieste-ma, Dumnezeule, dupa mare Mila Ta 2. Si dupa multimea indurarilor Tale sterge faradelegea mea. ... 11. Inima curata zideste intru mine, Dumnezeule si duh drept innoieste intru cele dinlauntrul meu. .... 18. Jertfa lui Dumnezeu: duhul umilit; inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi." Dedicarea catorva minute de rugaciune ca aceasta aduce uneori multa bucurie, chiar de ma aflu in mijlocul unei mari suferinte sufletesti, a unor mari necazuri. Alteori, bucuria se inalta in timpul slujbelor, in vremea cantarilor, dupa Spovedanie etc. Este o bucurie pe care, atunci cand o traiesc, nu as vrea sa o dau pe nici o placere. Este insa trecatoare, din pricina tendintelor pacatoase care se reactiveaza in mine dupa o vreme... Atunci bucuria trece in plan secund si sufletul se arata cautator si multumit de placere... Apoi durere, apoi cainta si iar bucurie si tot asa... Daca nu am mai fi robiti de pornirile noastre pacatoase am avea parte mereu de o bucurie care, cu adevarat, inseamna a trai inviere. Bucuria vine din faptele cele drepte, ale umilintei si dragostei, cata ne straduim sa avem si cata primim in dar. |
Citat:
|
Placerea este o traire afectiva primara, simpla, elementara. este comuna omului si animalelor. As incadra-o la componenta "trup", in sensul trairilor sufletesti legate strict de satisfacerea trebuintelor primare, bazale.
Bucuria, insa, e deja (cel putin) o emotie, presupune participare intelectuala si implicarea unor intregi laturi ale personalitatii. Iar bucuria duhovniceasca este inca mult mai mult, un sentiment mai intai, implica evlavie, credinta, practica, duhul umilit, curatia inimii si, desigur, harul lui Dumnezeu lucrator in om. P.S. Placereea resimtita ca fapt estetic (in receptarea artistica) este de fapt un simtamant mai complex si rafinat. Nu e propriu-zis placere, cat complex de emotii innobilate de cultura, de gustul estetic, de multe... Este o rezonanta a intregii personalitati, o vibratie cu atat mai nuantata cu cat personalitatea receptorului (activ! co-creator al) actului artistic este mai bogata, mai nuantata... Este nefiresc, cred, sa numim aceasta rezonanta cu termenul de placere. Se apropie, mai degraba, de bucurie - o sarbatoare a duhului omului care isi depaseste trivialitatea.... Ma refer indeosebi la intalnirea cu capodoperele. |
Cred ca bucuria are sensul ei...placerea sensul ei....Cand se spune ca vrei sa fugi de durere si alergi dupa placere....nu cred ca e vorba de orice placere...ci placerea in sensul animalic, instinctiv, inferior...pacatos..dezumanizant etc....
De ex mie imi place sa ma uit la seriale americane politiste..nu pot sa zic ca nu mi-e deloc de folos..mai vad si eu cum e legislatia pe la ei, cum arata America, cum vorbesc oamenii de pe acolo etc. Altora le place sa faca sport...daca nu le-ar placea sa faca asta nu cred ca am avea niciodata campioni sportivi in niciun domeniu. Chiar in Biblie se vorbeste despre oameni care au "placut" Domnului.... It place sa mananci mere dar nu poti asocia asta cu bucuria...poate doar daca ai fost bolnav si te-ai facut bine si acum poti manca iar mere dupa mult timp.Bucuria e o reactie de scurta durata...placerea de mai lunga durata.Te bucuri cand zaresti pe cineva drag...pe moment..dar il placi in continuare in timp ce stai cu el.... Placerea e rea cand vorbim de patima...etc..Sau cand e vorba de a-ti placea ceva rau..unii simt placere in a face rau....in a pierde timpul , in a insela etc. Si exemplele pot continua... Cred ca faza cu durerea si placerea....se refera la faptul ca noi dorim o stare de supra confort, nimeni sa nu ne supere cu nimic nici macar atunci cand am luat-o pe campii...la vie en rose..din fericire, realitatea are grija ca lucrurile astea sa nu se prea intample. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 02:11:46. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.