![]() |
Credeti ca exista extraterestri?
Credeti ca exista extraterestrii?
|
Citat:
La fel si cei care sustin ca au fost rapiti de extraterestri, au fost de fapt posedati de diavol. Cineva (ne-ortodox) a remarcat ca toti cei care spuneau asa ceva facusera la viata lor vrajitorie, spiritsm si alte pacate de astea oculte si foarte grave, strict interzise de Biserica, in acest fel dand drepturi diavolului asupra lor. |
Citat:
Hristos a Inviat! Iti multumesc Bogdane. |
Nicaieri nu scrie de o alta planeta,de o alta civilizatie...
|
Credeti ca existe extraterestri
Tinand cont ca in Galaxia noastra exista miliarde de sisteme solare, iar in Univers miliarde de galaxii, cel mai probabil si logic este ca viata inteligenta sa existe si in afara Terrei. De acceiasi parere este si singurul cosmonaut roman Dumitru Prunariu.
Din toate datele transmise de sondele spatiale, incepand din anii 60'' si pana astazi, se poate afirma aproape cu certitudine ca in sistemul nostru solar, in afara Terrei, (exceptand poate microrganisme sau bacterii pe planeta Marte) nu exista viata! Din cauza mijloacelor tehnologice de care dispunem in prezent (de-abia este in stadiul de proiectare si constructie racheta cu motor cu plasma, care ar permite o expedie cu echipaj uman pe Marte), nu se poate sti si cerceta in mod eficient Galaxii situate la o mare departare. Cea mai apropiata stea de Soarele nostru este "Proxima Centauri", aflata la o distanta de 4,5 ani-lumina de noi! Nici acel program OZMA nu s-a soldat cu rezultatate concludente, singurul semnal-radio care este posibil sa fie de origine extraterestra captat (semnalul "Wow"" din 1977), provenind din constelatia "SAGITARIUS"". In urma ultimilor cercetari, planete capabile sa sustina forme de viata situandu-se la cca 600 ani-lumina de Terra! Deocamdata, cu mijloacele tehnice existente, asemenea distante enorme nu pot fi acoperite! Pe de alta parte, nu este mai putin adevarat ca pe Terra s-au semnalat deseori aparitia de acele OZN-uri. Daca o buna parte din ele sunt cu siguranta aparate militare secrete sau interpretari gresite a unor fenomene naturale, totusi ramane un anumit procent din ele, care fie au fost observate de oameni calificati in domeniul aeronauticii (piloti, controlori de zbor, cosmonauti), fie pe aparatura radar, care probabil au fost aparate realizate de civilizatii extraterestre! Daca este asa, atunci acele OZN-uri nu proveneau din sistemul nostru solar, ci din alte sisteme solare sau chiar alte Galaxii! Tinand cont de distantel enorme , atunci probabil acele OZN-uri utilizau sisteme de propulsie (teleportare, antigravitatie, "gauri de viermi"") care in acest moment sunt inaccesibile pentru oameni! |
Citat:
Inafara de ei, pot fi si altii... ! Nu stim daca exista viata inteligenta in alte sisteme solare dar e posibil sa existe macar viata unicelurara. In univers sunt planete cu apa, metan, CO2, etc... Ramane doar o problema: sa existe conditii propice pentru existenta vietii! |
Exista deja un topic mult mai consistent pe tema asta:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=2948 |
Astronomii au inceput sa faca o lista cu planete ce ar putea fi locuite:
http://www.descopera.ro/dnews/103846...de-viata-video |
Extraterestru este o notiune generala,putem vorbi despre inteligenta extraterestra sau doar viata extraterestra,ceace ce poate fi doar un microrganism.Si va rog nu mai comparati diavolul si credinta cu chestii ce tin de cu totul altceva.Serafim Rose a vorbit despre subiectul acesta din persepectiva ascetului si a misticului,nu a tratat subiectul stiintific.Si da e foarte posibil sa fie forme de viata in univers poate chiar forme inteligente daca vreti mai multe informatii va rog sa cautati documentare sau carti competente.
|
O excelenta conferinta stiintifica (in engleza f accesibila) http://www.youtube.com/watch?v=aYOR0dPZc3I cu preotul astronom George Coyne, fost sef al Observatorului Astronomic al Vaticanului: "Evolutia vietii in Univers".
|
Citat:
Consider pertinenta prezentarea creationismului evolutionist teist hristocentric. Doamne ajuta. |
Citat:
Insa toate teoriile, fie ca vorbim de evolutioism, creationism, evolutionism teist, au ceva in comun: nici una nu poate fi oferi o explicatie completa, satisfacatoare, stiintifica a Creatiei. Este in mare parte, de fapt vesnica batalie ateism vs. credinta, dusa insa pe teritoriul stiintei, inclusiv cu sacrilegiile de rigoare din toate partile. |
Citat:
Stiinta nu incearca sa explice tainele si bineintele nu va putea oferi niciodata o explicatie eshaustiva nici pentru existenta universului si nici a omului intrucat aceste intrebari ontologice implica cauza si scopul existentei (deci domeniul metafizic). Ceea ce ne ofera stiinta (prin diverse paradigme stiintifice) si trebuie apreciat inclusiv de teologi este o explicatie din ce in ce mai precisa a modului in care functioneaza universul si trupul omului (fiziologic, psiho-somatic). Atata timp cat vedem distictia intre stiinta si teologie, intre domneiul fizic si cel metafizic, intre epistemologie si gnoseologie, intre viata biologica si viata duhovniceasca sunt de parere ca nu vom rataci ci vom intelege ca intreaga creatie este hristocentrica si viata noastra este in Hirstos Iisus, in Sfanta Sa Biserica prin Sfintele Taine. Doamne ajuta. |
Citat:
In mod tendetios si insidios filozofia materialista atee incearca sa acapareze stiinta, sustinand o incopatibilitae elucubranta intre stiinta si teologie. Din moment ce stiinta (in principal stiintele exacte, "pozitive") nu isi propune sa explice (prin diverse paradigme stiintfice) decat modul in care functioneaza unversul (nu si cauza si scopul acestui mod de functionare), iar din punct de vedere antropologic doar modul in care functioneaza trupurile (psiho-stomatic) este evident ca nu poate face nici o referire la Dumnezeu (nici confirmare nici negare). Doamne ajuta. |
Dumnezeu nu poate fi demonstrat "stiintific", cel putin nu asa cum este inteleasa stiinta la ora actuala.
Asadar din start, orice teorie stiintifica care vrea sa-L includa sau excluda pe Dumnezeu din Creatiei, este un esec din start, de fapt nici nu mai vorbim de stiinta ci de ideologie si din pacate, din aceasta perspectiva sunt destui care se vor oameni de stiinta dar de fapt sunt slujitorii unui crez care doresc sa-l impuna ca un punct de vedere stiintific. Evolutionistii fac o fatala greseala atunci cand pleaca de la premiza ca pot demonstra aparitia Creatiei fara a implica altceva decat mecanisme fizico-chimice angrenate haotic. Un credincios autentic si rational nu poate decat sa puna la indoiala acest aspect, trebuie sa fie constient ca o demonstratie categorica si indubitabila a opusului este imposibila la ora actuala. Din acest punct de vedere, creationismul care implica apelul la cunoasterea stiintifica cred ca este mai mult decat suficient. Nu l-as numi tocmai "creationism stiintific" pentru ca ceea ce s-a consacrat ca atare are, cred, caderile lui. In ceea ce priveste creationismul evolutionist, nu stiu daca reuseste sa faca un pas mult mai departe (desi probabil isi propune sa acopere minusurile "creationismului stiintific") si risca, mai mult, sa primeasca condamnari din ambele parti. Pentru un credincios, cred ca e suficient sa stie ca Dumnezeu este Creatorul si sa accepte ca procesul efectiv prin care a fost creata lumea este si va ramane un mister pana la sfarsitul veacurilor. Iar daca tine musai sa discute cu un evolutionist, e suficient sa stie si sa-i arate partile goale din teoria, sau mai bine zis, crezul lui. |
Citat:
Totusi remarc folosirea conceptului de "evolutionism" in sens reductionist, ceea ce consider ca nu este adecvat. Pentru mai multe detalii legate de "evolutionism" precum si de creationism evolutionist teist, recomand: LECOURT Dominique, Dicționar de istoria și filozofia științelor, trad. (coord) Laurențiu Zoicas, București: Polirom, 2009. P.S. Creationismul (pseduo)stiintific ("intelligent design", plan inteligent) consider ca este indadecvat inclusiv din punct de vedere teologic ortodox, intrucat din punct de vedere stiintific ilaritatea si elucubranta sunt evidente. |
Oameni si demoni Autor :Rodion, parinte ed.Sophia
http://www.librariasophia.ro/carti-O...e-so-1072.html
,,Consider ca aceasta carte a parintelui Rodion este una dintre cele mai importante lucrari despre ratacirile vremurilor noastre. In fata avalansei de vindecatori cu bioenergie, de doveyi ale existentei extraterestrilor, de tehnici de ghicire in stele si de fenomene paranormale, cuvantul Bisercii sta ca o stavila. Cine vrea sa se mantuiasca va trebui sa stea deoparte de toate aceste valori care isi primesc puterea si forta de atractie de la diavol. Afirmatie brutala, e adevarat. Dar parintele Rodion o demonstreaza cu multa pricepere? Danion Vasile Fiecare veac asaza in fata crestinului noi probleme, il face sa-si puna noi intrebari, pe care trebuie sa le patrunda cu mintea si carora sa le gaseasca dezlegarea in spiritual Traditiei patristice. Ratiunea omului este create astfel incat nu sufera spatii goale, si daca nu ai un raspuns clar, deslusit la intrebarile aparute, golul ce se formeaza oricum se umple cu ceva, fie chiar si cu niste idei neverificate, adesea false. Acceptarea unui punct de vedere eclectic necrestin asupra unui fenomen necunoscut poate duce la denaturarea vietii spirituale a crestinului, abatandu-l pe o cale gresita, primejdioasa (?). Pentru a intelege mai bine natura fenomenelor demonice care se produc in lumea contemporana, e necesar sa cunoastem istoria aparitiei, caracterul si structura, capacitatile si posibilitatile, de asemenea, scopurile si finalitatile pe care le urmaresc duhurile necurate in lumea materiala. (Parintele Rodion) |
Citat:
"cuvantul (evolutionism) era folosit curent in stiintele vietii inca de la sfarsitul sec al xvii-lea si pe atunci sinonim cu dezvoltare, a suscitat impresionante speculatii metafizice. De altfel sensul cel mai vechi al cuvnatului "evolutie" in stiintele vietii (desfasurarea a ceea ce este infasurat) trimite la o serie de doctrine filozofice si teologice ale Antichitatii, doctrine a caror esenta era reprezentarea universului ca desfasurare a unor forme prefigurate in "seminte" [...] Vom numi evolutionism E1, imensul cortegiu filozofico-religios care cu pretul multor reevaluari si rasturnari de sens care se intainde de la teoria metafizica a ratiunilor seminale a stoicilor pana pa filozofia lui Spencer". Desigur ca acest concept de "ratiuni semniale" (logoi spermatikoi) este intalnit si la Sfintii Parinti, indeosebi la Sfantul Maxim Marturistitorul si la Sfantul Grigorie de Nyssa... Doamne ajuta. P.S. in limbajul contemporan creationismul evolutionist teist se refera tocmai la acest concept de "logoi spermatikoi" (ratiuni seminale). |
Pr. Prof. Univ. Dr. Nicolae Mosoiu (dogmatica ortodoxa) ne aduce in atentie invatatura patristica despre "logoi" (ratiuni seminale):
"Profesorul Nicolae Chițescu a reliefat în teologia română tema raționalității lumii. Prologul ioaneic ni-L prezintă pe Fiul lui Dumnezeu în calitate de Logos împreună Creator cu Tatăl și cu Duhul Sfânt, Cel care întru ale Sale a venit. Nu se spune însă explicit că El a sădit acei logoi, rațiuni seminale în creație, în schimb, Sfânta Tradiție, prin con-glăsuirea unor Sf.Părinți, ne oferă temeiuri clare, de aceea profesorul român consideră că învățătura despre paradigmele divine și implicit despre logoi, trebuie cinstită în calitate de teologumen, “având temei explicit în una din coloanele Revelației dumnezeiești și circulând în Teologia creștină” . Această învățătură “deschide un luminiș în întunericul care planează asupra preludiului creației. A fost pregătită de înțelepții pâgâni, care au meritat să pătrundă până în tinda Bisericii creștine, prin înălțimea învățăturii lor (cunoscută de ei din Revelația mozaică, sau din cea primordială, potrivit admiratorilor lor creștini). Ce lucru adânc și minunat este să pătrunzi până în străfundurile de taină ale planurilor dumnezeiești cu privire la creație!” . Potrivit profesorului Nicolae Chițescu, paradigmele sunt modelele dumnezeiești veșnice iar logoi sau rațiunile seminale, rationes seminales sunt legile firești, sau cauzele producătoare și raționale în univers; deosebirea esențială între paradigme și logoi fiind aceea că ei aparțin planului temporal și lumii empirice, pe când paradigmele “preexistă sintetic în Dumnezeu, ca elemente primordiale ale oricărei realități” , iar energiile dumnezeiești necreate sunt rațiunile în acțiunea creatoare și susținătoare a făpturilor. Prin urmare, raționalitaea lumii se datorează rațiunilor (logoi) ( ) sădite de Logos-ul dumnezeiesc. Pentru Sfântul Maxim Mărturisitorul, logos-ul unui existent este principiul sau rațiunea sa esențială, ceea ce-l definește fundamental și-l caracterizează ca atare, și, de asemenea, finalitatea sa, pe scurt rațiunea sa de a fi în dublul sens menționat. Principiul și finalitatea sa sunt în Dumnezeu, de aceea cuvântul logos are și un sens duhovnicesc. Faptul că orice există corespunde unui logos, face ca diversitatea lumii create și singularitatea fiecărui existent să fie fondată în Dumnezeu ( ). Această valorizare a particularului, care conservă independența și existența individuală a celor create, se opune fundamental concepției platoniciene potrivit căreia particularul este o cădere din universal (Ideile sau Esențele). Orice existent are în același timp un logos care-l situează într-un gen (genos), într-o specie (eidos), și care-i definește esența (ousia) sau natura (physis) (Sfântul Maxim se referă adesea la acest logos fundamental al naturii - logos tes physeos), un logos care-i definește constituția (krasis), logoi care-i definesc puterea, respectiv lucrarea, pasiunea, și, de asemenea, ceea ce-i este propriu în legătură cu cantitatea, calitatea, relația, locul, timpul, poziția, mișcarea, stabilitatea ( ), precum și un mare număr de alți logoi care corespund calităților sale multiple. În conformitate cu toți acești logoi, toate cele ce există “au o ordine și o permanență, și nu se îndepărtează cu nimic de proprietatea lor naturală, nici nu se schimbă în altceva, nici nu se amestecă”( ). Anumiți logoi au astfel o funcție particularizantă, pentru ca lucrurile să nu se confunde, iar alții au o funcție unificatoare, pentru a se ajunge la o unitate supremă ( ), în lume existând în același timp “o diferență indivizibilă” și o “particularitate inconfundabilă” ( ). Unitatea desăvârșită a logoi-lor este realizată în și prin Logos-ul, Cuvântul lui Dunnezeu ( ), care este începutul și sfârșitul (finalitatea) tuturor logoi-lor ( ), întrucât sunt conținuți și subzistă în El înainte ca toate cele create să fi fost aduse la existență ( ). Prin urmare orice creatură există, prin logos-ul său, virtual în Dumnezeu mai înainte de veci, dar în mod actual, potrivit aceluiași logos, începe să fie atunci când Dumnezeu, potrivit înțelepciunii Sale, a socotit oportun s-o creeze ( ). “Momentul favorabil” conținut în logos-ul fiecărei creaturi transformă o viziune cronologică în împlinirea “kairologică” și eshatologică a timpului, succesiunea în trecere, în “paște”. Odată create potrivit unui logos, Dumnezeu, prin Providența Sa, le conservă, le actualizează potențialitățile (creaturile înzestrate cu rațiune și cu liber arbitru contribuie ele însele la această actualizare) și le conduce înspre Sine ( ). " Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos spre a face voia LUI si nu pe a noastra. |
Citat:
Ar trebui sa intelegi asta daca n-ai considera ca Dumnezeu e un tiran, un despot. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Legat de evolutionism, chiar de curand am vazut un documentar (cat am prins din el) in care era si cate ceva despre revolutia franceza. Se sublinia conceptia iluminista a evolutiei, a omului, societatii, etc. Din acest curent filozofic a rezultat si teoria evolutionista, care la inceput nu a avut prea mare legatura cu stiinta. |
Citat:
Conform acestei conceptii omul este doar "un morman de celule" ce are o existentia exclusiv fiziologica, psiho-somatica... ceea ce implica o morala axata pe senzorial. Cu mare "dibacie" filozofica se "ascunde" imposiblitatea stiintelor pozitive (exacte) de a oferi o explicatie pentru cauza constiintei umane, liberul arbitru... Sunt de parere ca ultimele mele doua postari sunt utile intelegerii coceptului de "logoi" (ratiuni seminale), care in limbajul contemporan este: creationism evolutionist teist (cosmologie teonoma); in opozitie totala cu conceptul de evolutionism materialist ateu (agnostic, deist etc) Doamne ajuta. |
Cateva probleme teologice legate de existenta extraterestrilor:
1. Se trag din Adam si Eva? Daca nu, atunci inseamna ca ei sunt supusi pacatului fara sa mosteneasca pacatul stramosesc, ceea ce ar insemna o inconsistenta din partea lui Dumnezeu 2. Au suflet rational? Daca nu, atunci problema anterioara se rezolva, dar inseamna ca sunt in rand cu maimutele si serpii - greu de presupus ca isi fac maimutele navete spatiale supra-luminice... 3. Daca exista si au suflet, ce relatie este intre ei si Hristos? Se stie ca Hristos "ceea ce nu a asumat, nu a mantuit". Ca atare, daca ei sunt supusi pacatului dar nu se trag din Adam, atunci jertfa Noului Adam nu are efect asupra lor si Hristos ar trebui sa se intrupeze si intr-un extraterestru ca sa ii mantuiasca si pe ei. 4. Daca totusi se trag din Adam si Eva, inseamna ca in istoria noastra a existat o supra-civilizatie chiar inainte de Noe care a plecat in stele si se intoarce acum... Exista si multe alte probleme teologice de acest gen - care nu au de fapt rezolvare. Si daca nu au rezolvare pentru ca incalca Revelatia lui Hristos, inseamna evident ca extraterestrii nu sunt ceea ce par a fi. Iar ceea ce sunt de fapt au aratat-o Sfintii Parinti si in zilele acestea din urma Parintele Serafim Rose. |
La min 16 este prezentata o opinie pertinenta cu privire la extraterestri.
Pr. PhD. George Coyne - Directorul observatorului astronomic de la Vatican: http://www.youtube.com/watch?v=wHqxlj_n-nk Doamne ajuta. |
Citat:
Un preot care trece cu vederea Revelatia lui Hristos - si de fapt Persoana lui Iisus Hristos Insusi - poarta degeaba gulerul alb la gat. Cum e posibil sa zica ca descoperirea unei presupuse inteligente extraterestre ne va da o idee mai buna despre noi insine... si compara asta cu vederea pamantului din spatiu sau televiziunea, de parca astea si extraterestrii ar fi in aceeasi discutie teologica - sau macar logica. Un preot care ajunge sa puna mai mult pret pe lentilele observatorului decat pe Persoana lui Iisus Hristos... nici nu-mi imaginam ca poate exista asa ceva... |
Citat:
Credinta nu se bazeaza pe argumente stiintifice ci pe relationarea duhovniceasca cu Iisus Hristos in Sfanta Biserica. Doar o credinta falsa in Dumnezeu se bazeaza pe "gaurile" din stiinta, adica acele aspecte din functionarea universului pe care stinta nu le poate explica deocamndata. De asemnea sunt in asentimentul dumnealui in ceea ce priveste impertinenta viziunilor creationiste fundamentaliste, extremiste gen: intelligent design care propmoveaza o pseudo-stiinta si o pseduo-teologie. De asemnea dumnealui subliniaza pertinent ca Biblia nu este un manual de stiinta, chiar si cosmologia biblica nu isi propune sa explice nimic stiintific despre functionarea universului, ci scopul este acela de a-L prezenta pe Dumnezeu ca si Creator si proniator. In aceea ce priveste stiinta, dansul cu mare eleganta arata limitele stiintei, ca nu poate afirma ca omul este doar un obiect fizic ("un morman de celule"). Asadar consider afrimatiile dumnealui pertinente atat din punct de vedere teologic cai si stiintific, fara insa a pretinde infalibilitate sau eshaustivitate. Recomand cu acesata ocazie urmatoare discutie a dumnealui cu Richard Dawkinks, in care cu deosebita eleganta stiintifica si teologica face o apologie a crestinismului patristic (deisgur din punctul de vedere romano-catolic, dar foarte apropiat de punctul de vedere patristic ortodox, in contemporaneitate repezentat de Sfantul Luca al Crimeii). Richard Dawkins intr-un interviu cu preotul catolic George Coyne http://www.youtube.com/watch?v=oeF5x_5zxlw Doamne ajuta. |
Citat:
Subscriu la afirmatia dumneavoastra ca religia si stiinta se ocupa de lucruri distincte. Dar asta nu a fost dintotdeauna. La inceput stiinta si religia au fost unite (stiinta fiind subordonata religiei). |
Citat:
Citat:
In ceea ce priveste stiinta in perioada patristica, paradigma stiintifica a vremii lor era una filozofica intrucat nu existau inca o metoda stiintfica care sa certifice empiric explicatiile stiintifice ale fucntionarii universului. Si din acest punct de vedere discursul patristic era adecvat epocii respetive. In contemporaneitate insa, Sfantul Luca al Crimeii are o abordare pertineta atat stiintfica cat si teologica, potrivit metodologiei si modelului patristic precum si paradigmei stiintifice contemporane. Doamne ajtua. |
Citat:
Insa aici este un aspect mai dificil... Dumnezeu (notiunea de Dumnezeu pe care o au oamenii) se schimba in functie de paradigma folosita. |
Citat:
Doar un Dumnezeu conceput de oameni in mod rational, conceptual, filozofic poate suferi "schimbari" insa acesta este diferit de Dumnezeul iudeo-crestin (care este "iubire" - I Ioan). Teologia apofatica specifica ortodoxiei crestine este elocventa in acest sens, vederea duhovniceasca fiind relevanta; caci teologia catafatica (exprimarea in limbaj omenesc a caracteristicilor Adevarului, nu are niciodata pretentia de esuastivitate si nici de substituire a relatiei personale cu Dumnezeu) este derivata subordonat teologiei apofatice. Doamne ajuta. |
M-ati aruncat intr-o zona care nu are legatura cu postarea mea.
Despre stiinta si religie s-a discutat si se discuta pe alte threaduri. Nu asta este discutia. Eu am prezentat cateva dileme teologice din care teologia "extraterestrilor" nu poate iesi. Si oricat ar fi ea de pertinenta sau nu, nici stiinta nu are cum sa o scoata din ele. Eu am ridicat, cu umila mea parere de ne-teolog dar credincios in Hristos, aceste probleme care tin mai ales de hristologie. Puteti sa raspundeti la ele, daca doriti, sau nu. Dvs ati ales sa-mi raspundeti cu argumentele sau neargumentele unui om de stiinta catolic. Ce legatura are una cu alta? Uitati, ca sa reformulez final dilema principala: Daca Teologia - si mai ales Hristologia - sunt contrazise de teoria existentei extraterestrilor, nu este evident ca acestia nu exista? |
Citat:
Galiei a venit si cu instrumentul care ii confirma ipoteza: telescopul. Pana cand vom avea ceva care sa confirme existenta extraterestrilor (fie simple microorganisme, fie organisme complexe sau chiar cu inteligenta comparabila cu cea umana) nu ne putem hazarda decat in ipoteze. |
uite am gasit ceva interesant si interactiv:
http://scaleofuniverse.com/ http://www.bbc.com/future/story/2012...n-worlds-exist nota: eu sunt de parere ca Universul in mare e un loc rece,ostil vietii, si plin de lucruri care vor sa ne faca felul( apropo: http://www.cracked.com/article_19117...t-warning.html). Acestea fiind spuse, uitati-va totusi. |
Citat:
Personal nu vand cum alte forme de viata biologica (intra-terestre sau estra-terestre) ar putea afecta hristologia, soteriologia, ecleziologia... Doamne ajuta. |
Citat:
|
Citat:
Cu acasta ocazie recomand cosmologia si antropologia ortodoxa exprimata in limbaj paradigmatic stiintifico-filozofic contemporan a Sfantului Luca al Crimeii. Doamne ajuta. |
Citat:
Inteleg faptul ca nu vedeti cum existenta altor forme de viata rationale dar care nu mostenesc pacatul stramosesc (al altora) dar sunt supuse lui afecteaza credinta ortodoxa in universalitatea Jertfei lui Hristos. Ca o nota, dogma ortodoxa nu poate fi "afectata" de nimic. Este perfecta, intrucat Cel care a revelat-o este perfect. Neintamplator, este Acelasi care a creat omul si universul. Nu caut despartirea, si, desi cred ca credinta in extraterestri este cale spre inselare, stiu ca credem impreuna in Hristos si atunci e mai bine sa lasam discutia aici. Doamne ajuta. |
Hmmm... Daca visezi extraterestru zburand calare pe matura e semn rau oare? Presimteam ca o ceata mare de extraterestri citesc forumul crestinortodox.ro si il vizeaza cu razele lor fotonice invizibile Pixelii de pe ecranele noastre se albeau, deveneau transparenti si dispareau. Noi dispaream. Pixel cu pixel, universul internautic era ucis de catre niste omuleti mici, verzi, calare pe maturi zburaahaaatoaaareee si nimeni nu avea schaparheeeeeeeee.
Ce treaba are extraterestrul cu ortodoxul, oameni buni? |
Citat:
Natura intreaga, universul este victima caderii omului. In mod direct pacatul stramosesc afecteaza specia umana si in mod indirect intreg universul, inculsiv plantele si animalele. Sper ca dvs sa aveti o intelegere adecvata a notiunii de pacat stramosesc spercifica ortodoxiei (in care este exclusa orice implicare juridica). Omul "este animal indumnezeit" si intru Hristos Iisus este preot al universului intreg. Citat:
Dogma ortodoxa nu pretinte eshaustivitatea afirmatiilor, de aceea Sfintele Sinoade au adaugat noi formulari despre Adevar in functie de contextul teologic al epocii respective. Toate afirmatiile dogmatice ulterioare sunt in armonie cu cele anterioare. Citat:
Doamne ajuta. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 14:54:29. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.