![]() |
Preotul - ce invata el la facultate?
Ma intreb adesea ce si cat invata un student la teologie?
Un preot slujeste lui Dumnezeu sau oamenilor? E bine sa fie mai aspru cu oamenii, sau mai uman, mai cu iubire de oameni? Invata in facultate cum sa lucreze cu oamenii? Invata psihologie? Invata sa fie duhovnic, ceva special in sensul asta? |
Citat:
Din ce retin, un studiu mai din trecut clasa facultatea de teologie pe locul 3 ca dificultate dupa arhitectura si medicina. Ce pot zice ... ca unul ce fac parte din sistem ... "in facultatile de teologie ne invata doar sa vorbim, nu sa si tacem". Har si Pace de la Domnul! |
Citat:
Daca tot esti in sistem, pentru viitor, te rog sa scrii "daca am sti", nu "daca am stii". Dar poate e o greseala de tastare. Doamne ajuta. |
da sophia la facultate se invata multe,insa depinde si de facultate multe sunt
scolastice rau dar se invata cum sa fi duhovnic .La alba iulia cel ce preda cursurile de spiritualitae si acum credca si morala e IPS Andrei cre e un ierarh foarte imbunatatit si de la care ai multe de invatat.Iata doua titluri de carti scrise de Inalt Prea Sfintia Sa : Spovedanie si comuniune si Dinamica despatimirii .La sibiu IPS Streza preda Liturgica materia care ii invata pe studenti slujirea la altar si toate randuielile Sf Slujbe se invata si psihologie exista si Modulul pedagogic si pedagogia studiile biblice de Noul respectiv Vechiul Testament unde se studiaza exegeza pe textele scripturistice (inerpretarea lor) se invata drept canonic adica canoanele si legislatia bisericeasca si contabilitatea parohiei protoieriei sunt studiile de teologie speciala dogmatica morala geaca ebraica limbi moderne engleza de ex. si studentii mai participa la sesiuni de comunicare pe diferite teme sunt multe despus si nu e usor sa razbati prin facultae daca nu esti muncitor |
Citat:
|
Citat:
Cat despre greseala, imi cer scuze, uneori ma grabesc, sau mai schimb pc-ul (nu e cazul aici) si se mai intampla; multumesc de observatie. Har si Pace de la Domnul! |
Nu prea am gasit raspuns la intrebarile mele.
Am inteles ca exista diferente intre facultatile din tara. Vazusem pe scribd niste cursuri de la facultatea de teologie puse de cineva din Alba Iulia si erau f. interesante. Mi-ar fi placut sa asist doar la unele cursuri, sau sa gasesc materialele sa le citesc. Sigur ca este munca multa si iti trebuie si calitati suplimentare care nu stiu daca se verifica la intrarea la facultate: daca esti facut intr-adevar sa fii preot, sa lucrezi cu oamenii etc. Dar acum nu stiu daca este o facultate asa grea fata de altele. Iti trebuie memorie multa, asta este clar, pentru ca totul se invata pe de rost, exact ca la medicina si trebuie citit mult. Facultatile tehnice au si ele dificultatea lor in altele (desen, formule, proiecte etc.) Intrebare, daca tot suntem la ce se invata: Ce limbi straine se invata la teologie? Se invata cele vechi: latina, greaca, ebraica? Calitati muzicale trebuie sa aibe obligatoriu un preot ortodox, pentru ca are mult de cantat. La altfe confesiuni si religii poate n-o fii asa. Nu stiu. In rest cred ca depinde si de fiecare om in parte. Eu cunosc un preot care era f.studios si il interesa sa citeasca si sa se informeze mult si avea si mult har pentru a fi preot. Il chema...Parintele Galeriu. |
Citat:
-La unele facultati de teologie se da admitere, acest lucru ajutand la o prima selectie. Nu stiu daca toate se bazeaza pe invatat de pe rost, sincer multe vin din revelatie personala si se leaga intre ele, multe sunt logice, dar ce-i drept ai foarte mult si de memorat. -Despre limbile straine : ebraica, greaca, latina, engleza/franceza/germana si paleografie (alfabetul chirilic) -Despre calitatile muzica, fiecare cat i-a dat Domnul... unul are mai putin dar la muzica dar mai mult la rugaciune... s.a. -Nu are nimeni cum sa-si dea seama cine e pentru preot si cine nu, asta numai Domnul stie. Har si Pace de la Domnul! |
Facultatea este ca o scoala de soferi. Te invata ce sa faci si ce sa nu faci, te invata cum sa faci si cum sa nu faci un lucru. Depinde apoi de tine sa "conduci" cum trebuie, sa ocolesti gropile sau sa dai in ele.
|
Citat:
Sunt multe materii, dar am ajuns sa-mi dau seama ca nu sunt foarte importante pentru o buna vietuire. Legatura cu Hristos iti va oferi raspuns la toate. Noi ne-am obisnuit sa punem mare pret pe aceste informatii, pentru ca este mai importanta speculatia decat unirea cu Dumnezeu. Un lucru m-a uimit neincetat: la facultate salile erau aproape goale, prezenta mai aducea un numar ridicat de studenti, pe cand la conferinte cu duhovnici, salile erau pline, si asta nu pentru ca se intra gratuit, ci pentru ca oamenii cautau viata in cuvinte si nu teorie (cuvinte moarte). Indiferent cata psihologie faci, ea nu se compara cu pogorarea lui Dumnezeu in om. Duhovnicul ca sa dea raspuns potrivit problemelor noastre, nu sta cu tratate de psiholigie in brate, ci sta de vorba cu Dumnezeu. Iar din aceasta intalnire, el ia cuvantul care il vindeca pe om. |
Citat:
Nu se spune ca cine se roaga este teolog si cine este teolog se roaga? Eu cred ca este un pericol aici, in despartirea trairii de teologia 'teoretica'. Daca se prda asa, abstract, fara duh, este rau. Dar nu s epreda asa intotrdeauna! Suntem oameni diferiti si avem nevoie unii dintre noi si de cuvinte teoloigice in care sa joace si ratiunea un loc, in care sa ni se puna si mintea, luminata de duh, la contributie. Nu este periculos sa lasam la o parte 'logosul' teologiei? poate bancile erau goale si pentru ca nu se pune destul accent in cateheza pe aceasta cunoastere, se lasa sa se inteleaga ca omului de rand ii ajung vietile sfinbtilor ca studiu... La intrebarile sophiei nu stiu insa sa raspund, iertati-ma ca am deviat discutia darc mi se parea important de facut aceasta precizare. |
Am scris ce am simtit eu. Pe mine ma sufocau cursurile din facultate. Se rezumau doar la teorie. Pana si prezenta noastra la Liturghie, era prezentata sub forma unei necesitati de a intra la un examen si nu sub forma de a gusta "viata vesnica". Lucrul cel mai de pret cu care am ramas din facultate este prietenia cu alte persoane. Si ea nu s-a realizat prin cursul de morala, dogamatica, liturgica, etc. ci prin intalnirile noastre, intalniri dincolo de facultate.
|
Citat:
Da, daca asa era la facultate inseamna ca este o problema.. Pe mine m-au inbogatit si inspirat multe din cursurile pe care le-am urmat (nu au fost nenumarate, pt ca am studiat la distanta) dar erau si unele asa cum zici tu. |
Eu nu ma pricep si am deschis acest fir pentru a intelege putin profesia preotului.
Mi se pare ca trebuie sa invete cumva sa lucreze cu oamenii, sa-i convinga, sa-i ajute, sa comunice cu ei. Teoriile si scripturile abstracte nu au valoare daca nu pot fi impartasite oamenilor si eu aici vad dificultatea. E mai usor de lucrat pentru Dumnezeu decat pentru oameni, mai ales in ziua de azi, cand este atata suferinta pe pamant si lumea cauta ajutor. Iar in ceea ce priveste duhovnicul, cred ca trebuie si sa fii facut pentru asta, sa ai suflet, finete, intelegere pentru om, intr-un cuvant har, dar trebuie sa si citesti psihologie. Stiu preoti care erau f.interesati in asta si citeau mult. Spunea unul din ei ca nu poti vindeca, ajuta un om, daca nu-i intelegi, cunosti sufletul, fiinta. Si la ceea ce spunea Costel: Te duci la slujba la biserica, indiferent la care, dar cumva este departe de om, mai greu de patruns. Ai nevoie de aceea si de alte lucruri la biserica. Ca sa fac o paralela: inveti carti manuale, studiezi singur, te duci la curs, dar iti trebuie si profesor si seminar si practica, unde sa intrebi sa comunici, sa nu fii numai spectator si sa inveti pe e rost niste scripturi. |
Mulți chemați, puțini aleși ...
Un fost elev a terminat în vara trecută Facultatea de Teologie. Pe tot parcursul anilor de facultate a fost prieten cu o fată de care este și acum îndrăgostit până peste urechi... Nimic nepotrivit în iubirea lor. Patru ani de despărțiri și împăcări succesive... Era trist, abătut de fiecare dată când se despărțeau și mă suna întotdeauna să-și răcorească amarul. După ce se împăcau mergeau împreună la părintele duhovnic (au același duhovnic) care îi îndemna la răbdare și rugăciune pentru a se împlini voia Domnului.
Când despărțirea a fost definitivă, fără cale de reconciliere, plângea ca un copil neajutorat... Discutând cu el, la un moment dat îi spun că poate e mai bine să se adune în recitirea Bibliei decât să se risipească în suferință. ”Poate vreți să spuneți în citirea ei.” ... Astfel am descoperit, cu stupoare :13:, că nu citise deloc Biblia... I-am găsit atunci explicație la frământarea lui... Dacă se căsătorea cu fata aceea, avea să ajungă preot. Domnul nu a îngăduit relația lor pentru a feri altarul slujirii de un fiu al Lui care încă nu L-a descoperit... |
Bun lucru e ca omul sa citeasca, dar mai bun si mai ziditor e sa se roage. Daca se va ruga, altfel va citi si Scriptura, "cu alti ochi".
Eu raman la credinta ca o teologie ca sa fie vie, trebuie sa fie profund duhovniceasca. Noi am ajuns doar sa vorbim frumos despre sfinti si sa nu facem mai nimic in a-i urma. Pe de alta parte ramanem doar la manuale si nu ajungem la dialogul cu Dumnezeu. Nu stiu cum stau lucrurile acum, dar pe vremea mea predomina o raportare exterioara, exclusiv rationala, fara incercarea de aflare a viului din interiorul oricarei abordari teologice. Se vorbea in chip exterior despre Liturghie, Dumnezeu, Parinti. Toate acestea au un efect dezastruos asupra studentilor. Ei pleaca din facultate fara vlaga spirituala. |
"Invatamantul teologic respira greu"
Astazi este un articol interesant pe acest site, legat de lipsurile invatamantului teologic, mai precis practica preoteasca (exact ce spuneam si eu pe alt fir, din banuieli).
Stie cineva cine este Adrian Cocosila? Ca in semnatura nu scrie nici ca e preot si nici altceva. Articolele lui sunt insa interesante, fara a avea limbaj filozofic. Pe urma de la acest articol mai apare unul al parintelui Teofil Paraian. Incearca sa arate (dupa titlu) avantajele si dezavantajele studiului teologiei. Nu prea resuseste pentru ca se pierde in propria biografie. Se intelege insa ca rar stie omul de ce se duce sa studieze teologia. termina si nu stie nici ce a devenit si nici incotro s-o apuce. Pe sfintia sa inteleg ca l-a ajutat sa cunoasca mai bine teologia, dar nu a devenit preot ci s-a calugarit. Altii fac invers, intai se calugaresc si vad partea practica si mai apoi studiaza. |
Citat:
O banuiala.. |
Dar are ceva studii teologice?
|
Citat:
|
Da, si mie mi s'a parut interesant articolul cu studiile teologice. Am simtit pe propria piele contactul cu o categorie de oameni axata pe un discurc mecanic, lipsit insa de blandetea comuniunii personale, mereu alta si mereu noua.
Din fericire, inca exista oameni care "vad" lucrurile, spre deosebire de cei ce "ochi eu, dar nu vad". Stim ce se zice despre Biserica lui Hristos, ca indiferent de greutatile lumii si ale istoriei, "portile iadului nu o vor birui". Se cade deci a ramane mereu o mana de sfinti in orice oras, in orice sat, in orice facultate, in orice bloc, in orice comunitate. |
Scurt si la obiect articolul. In primul rand nu expune o imagine din exterior, ci o realitate din interior. Cat de departe suntem de apoftegma patristica : "teolog este cel care se roaga si cel care se roaga este teolog". Dintre Sfinti doar trei sunt teologi spune Parintele Staniloe: Sfantul Ioan Evanghelistul, Sfantul Grigorie Teologul si Sfantul Simeon Noul Teolog. Astazi avem mii de studenti "teologi". Cred ca in facultatile de teologie s-a pierdut raportul acesta dintre cunostere si viata. Se porgreseaza in cunoasterea lui Dumnezeu numai in masura in care se progreseaza in viata duhovniceasca. Este nevoie de expunere sistematica a crestinismului-discipline istorice, dar este nevoie si de spiritualitate.
|
Eu cred ca problema prezentata in aceasta discutie de catre toti participantii, nu difera de problema pe care o intampina tinerii studiind orice alta disiplina si pregatindu-se pentru orice alta directie in viata, nu doar pentru studiile teologice. Realitatea cred ca tine si de varsta la care tinerii iau contact cu aceste studii, varsta la care majoritatea nu isi cunosc inca adevarata vocatie si nici macar daca au vreuna. Indiferent de motivul pentru care tinerii decid sa urmeze studiile teologice, sau orice alte studii universitare, o parte dintre ei vor descoperi pe parcurs ca nu este ceea ce se asteptau, poate chiar ca nu e ceea ce isi doresc. Unii dintre ei vor continua totusi studiile alese, neavand o alta vocatie suficient de puternic conturata pentru a se orienta catre o alta directie.
N-am intalnit in nici o facultate tineri care sa fie multumiti de ceea ce invata, de profesorii lor, de sistemul de invatamant. Varsta studentiei este si varsta marilor reforme, este si varsta la care mai toti tinerii isi imagineaza ca ei ar face lucrurile mai bine, ca au solutii la care cei dinaintea lor nu s-au gandit. Cred ca invatamantul teologic, atat cel superior cat si cel liceal, trebuie privit in primul rand prin prisma eficientei rezultatelor sale. Dupa parerea mea este cel mai inalt nivel de calitate din invatamantul romanesc. Biserica Ortodoxa Romana este cea mai veche si mai puternica instutie din aceasta tara, si ar fi destul de logic sa presupunem ca si invatamantul care a alimentat-o secole de-a randul cu preoti este cel putin la fel de performant. Este foarte greu sa judeci un sistem, fie el si invatamantul teologic, cand te situezi in interiorul lui sau foarte aproape de el (student, profesor, tanar absolvent etc.). Evident ca orice perspectiva, chiar si cea din interior, nu poate decat sa ajute si la fel de evident ca orice sistem construit de om este perpetuu perfectibil, dar la fel de adevarat este si ca "mai binele este dusmanul binelui" si ca trebuie sa fim foarte atenti cand dorim reformarea unui sistem cu ce punem in locul lui. Eu mi-as dori imens ca absolventii altor discipline universitare sa aiba atata cunoastere a profesiei alese cata au absolventii de teologie, cu toate lipsurile lor. |
Citat:
|
Pai si atunci cum se poate face sa-si verifice tinerii vocatia inainte sa urmeze o facultate care nu le aduce nimic? Tot practica de care spuneam si pentru teologie mai ales, niste sfatuitori care sa stea de vorba cu ei, sa-i lamureasca si sa-si dea si seama daca au aceasta vocatie.
Da, invatamantul a avut probleme tot timpul si au fost mereu nemultumiri. Ca o fi sistemul, dar si tinerii, generatiile sunt mereu altele. Invatatul, studial devine tot mai superflu. Toti ar vrea sa sara peste scoala si ce sa faca in schimb, nu stiu. Revenind la teologie : candidatii la calugarie inteleg ca sunt sever verificati si sfatuiti pana a fi primiti (si tot nu sunt toti facuti pentru asata si se mai pierd inclusiv in pacate), daca s-ar face si cu viitorii preoti macar atat. Facultatea, in general, este inca mult prea teoretica si nu te invata sa lucrez cu oamenii, sa te descurci in situatii dificile in profesie, nu te invata lucruri de care mai apoi te lovesti zi de zi. Nici nu stim bine ce se studiaza la o facultate si pentru ce anume te pregateste (unele sunt asa de moderne si de nebuloase) si te trezesti la sfarsit cu surpriza: ah, asta trebuie sa fac, asta am devenit? Pai eu credeam/imi doream altceva, nu asta. O stiu din experienta proprie. Plus ca exista (inca) multi care fac o facultate pentru ca sa aibe hartia, sau una anume ca asa vrea mama sau/si tata, dar ei n-au nici o treaba cu domeniul respectiv, sau pentru alte motive si mai ciudate. Lipseste complet orientarea porfesionala, inca de pe vancile scolii. Ex. la preoti: se duce tanti Leana cu problema ei la preot. Acela incepe sa-i insire filozofii de prin cartile studiate si citate si etc. Iar tanti Leana zice trista: "da parinte, toate bune, dar eu ce fac ca uite am problema asat si asta, omul meu, sau copilul, sau sora, sau sunt necajita." Si parintele nu stie si ii spune sa se roage si tanti Leana pleaca asa cum a venit (ca stie si dansa ca trebuie sa se roage). Mirela: probabil ca adminul a studiat dar nu practica profesia, altfel isi punea la semnatura macar "preot". Vezi, exemplul ma conduce la o idee: Sunt unii buni teoreticieni, care citesc si studiaza, dar practic nu reusesc sau nu le place, si invers, unii care au acel har, acea indemanare de a pune in practica macar lucruri de bun simt, chiar daca nu au destul cunostinte. Nici una din aceste categorii nu e mai buna, si nu e completa. Este dorit sa se imbine ambele capacitati. Sigur, daca o faci numai pentru tine personal si nu ca sa profesezi, este altceva. Exista si oameni care ar invata/studia numai pentru setea lor de cunoastere si aici cred ca ar trebui sa existe studii teologice, cantareti de strana si altele si pentru femeile care isi doresc asa ceva. |
credeam ca stii ca nu toti absolventii de Teologie devin preoti. :25:
|
Citat:
Dar din experinta ta cu Biserica, ce ne mai poti spune? A filozofat cu tine preotul, in loc sa-ti vorbeasca pe inteles? Sper ca nu. Dar, Sophia, este si rolul nostru de a acumula cunoastere; sa nu ne bazam doar pe ce ne invata altii. Vei invata mai temeinic citind, si intreband pe forum ceea ce nu intelegi. Dar nu poti aduna cunoastere fara a citi; si fara credinta si fapte bune. |
Eu cred ca avem uneori tendinta prea repede sa genralizam din experientele punctuale intalnite. Daca omula intalnit un preot care "filozofeaza" in loc sa adreseze concret problema enoriasului nu e cazul sa facem o regula din asta, si eventual sa si formulam niste recomandari despre cum ar putea fi remediata aceasta "lipsa" a sistemului. Orice sistem genereaza erori, dar nu cred ca il putem judeca pe baza a 2-3exemple din viata personala. Fiecare ne dorim ca viata noastra sa fie relevanta, sa conteze, da nu e totusi cazul sa generalizam experientele personale. Poate ca e si asta una din bazele smereniei.
Daca vrem sa discutam despre sistemul de educatie religioasa r trebui sa depasim exemplele de genul "l-am vazut pe x ca face cutare lucru- iata ce rezultat prost da sistemul", sau "de ce sistemul face asa in loc sa faca invers". |
[COLOR=darkred]Prapastia dintre teorie si practica[/COLOR], dintre stiinta si cunoastere nemijlocita, este tot mai mare. Aceasta este de vina pentru toata impietrirea inimilor, tot aceasta pentru racirea credintei si a dragostei.
Insa, [COLOR=darkred]cine sa fie vinovat[/COLOR] pentru aceasta? Profesorul, caci el e dator sa aprinda in elev ravna spre cele sfinte, ori studentul, care nu alearga spre scop (dobandirea Duhului Sfant) indiferent de circumstante? Nu stiu. Cred ca fiecare este vinovat intr'o anumita masura. |
la facultatea de teologie
Pentru mine ,facultatea de teologie de la Bucuresti a fost o adevarata binecuvantare,o adevarata revelatie.Am descoperit aici si am traita experiente duhovnicesti extraordinare.Pe langa profesorii deosebiti pe care i-am avut:par.Necula,Par.Constantin Coman,par.David,par.Stefan(spiritualul,pe atunci),par.Raduca(pe care si acum il ascult cu mare interes la Trinitas) si altii foarte buni,am avut ocazia sa ascult si sa intalnesc la Teologie mare duhovnici precum:par.Cleopa,Ioanichie Balan,Teofil Paraian,Mihoc,prof.Christos Yanaras si altii.
Personal,am trait la Teologie experiente duhovnicesti pe care ulterior nu le-am mai avut. Zicea cineva de ,,vina'' profesorului sau elevului.Eu cred ca vina este in primul rand a elevului,caci depinde de atitudinea cu care ii asculta pe profesorii de la Teologie. Aveam un coleg din Galati care era rocker.Asta era pus permenent pe intrebari sucite si orice raspuns din partea profului atragea 10 intrebari,incat uneori eram inclinati sa-i spunem noi sa ia loc si sa inchida gura. Parerea mea:nu locul,nu altul este de vina ,ci doar eu sunt de vina ca nu sunt orientat cum trebuie,ca nu am ochi duhovnicesc sa vad ceea ce trebuie. Doamne ajuta! ps:rockerul nu s-a facut preot! ;)) |
Citat:
|
In urma studiilor, parintele trebuie sa ajunga sa inteleaga ca are [COLOR=darkred]datoria de a se face tuturor toate[/COLOR], de la cel mai simplu, pana la cel mai filosof. Se cade ca, invatand toate cele de trebuinta ale Bisericii, el sa le practice intr'un chip odihnitor pentru toti cei din Biserica, de care si este ales drept preot.
|
Citat:
|
Cea mai buna materie care ne invata sa ne facem tuturor toate sunt profesorii.
Ei ne pot arata in mod faptic anume cum sa ne facem tuturor toate, facandu-ni-se pilda. Cand "capul" este netrebnic, intreg "trupul" ajunge rau lucrator. Profesorii au datoria de a conduce in mod minunat intreg trupul. Cand profesorii ajung roboti, reci, lipsiti de caldura si comuniune, atunci studentii vor cauta izvoare din afara facultarii. |
Studentul nu trebuie sa se opresca la profesor, ci la duhovnic. De multe ori profesorul ii descopera studentului omul din el, duhovnicul doar pe Dumnezeu din el.
Daca se intampla ca profesorul sa fie si duhovnic, atunci trebuie sa lase manualul, ca cel din fata sa nu mai este un student, ci un fiu duhovnicesc - o persoana care are nevoie de "parinte". |
Frumos logo-ul tau
Frumos logo-ul tau, dar, ar trebui sa ne rugam Domnului Isus sa ne dea puterea sa [b]pastram mantuirea pe care, deja o avem. Atentie la gramatica ! ,,Prin har sunteti mantuiti, prin credinta, si acesta nu este de la voi, este darul lui Dumnezeu, fara plata, ca sa nu se laude nimeni" . De asemenea ,, Cine crede in mine are viata vesnica " ... ,, si aceasta este viata vesnica: sa Te cunoasca pe Tine, Adevaratul Dumnezeu, si pe Iisus Hristos, pe care Tu L-ai trimes". Vreau ca acest reply sa nu fie interpretat ca ceva malitios, ci ca pe o sincera incurajare in lucrurile care nu se vad, pe drumul spre cer. Sa schimbam acum in prag electoral mesajul prezidential ,, sa traiti bine" in ,,sa traiti frumos si bine" sau ,,sa traiti frumos, ca-n timpul zilei". Pentru dumneavoastra, ,,Sa traiti vesnic".
|
Citat:
|
Facultate
De ce toata lumea are impresia ca daca faci Teologia esti de meserie preot?
Si daca terminini seminarul teologic poti ajunge preot. Mai mult, sunt calugari fara studii care sunt preoti. A termina Teologia nu inseamna automat ca esti si preot. E usor de aflat ce discipline, materii se studiaza la Teologie. Facultatile in general au site-uri. Preotul slujeste oamenilor. Exista din anul I disciplina Formare duhovniceasca. Nu orice preot este si duhovnic. |
Citat:
|
frate
Frate De-ti este sufletul zdrobit de cumplitele sarcinii vietii si nimeni nu se apropie de tine,pentru ca sa ti le ridice,intra in biserica Domnului si cere de la El izbavire prin Rugaciune. De-ti simti inima pustiee de orice adevarata bucurie,in mijlocul tuturor inselaciunilor lumei acestei,vino inaintea altarului,cazi in genunchi si te roaga. Esti apucat napraznic de valul deznajduirii din princina rautatii oamenilor,care din toate partile te inconjoara,tu nu sta nici o clipa cu sufletul nelucrator, ci TE Roaga. .. Tot,tot ce te striveste,pacatul tau sau al altora,slabiciunea,ispita,,boala sau saracia,numai cu un suflet puternic luminat prin rugaciune,poate fi inlaturat. DECI TE ROAGA.. Rugaciunea este pentru sufletul tau aceea ce este respirarea pentru trup,aerul si aripile pentru pasari,apa pentru pesti. FARA O RUGACIUNE FERBINTE,SMERITA SI STARUITOARE,NU ESTE CU PUTINTA SA SA TRAIM SI SA BIRUIM DURERILE IN MIJLOCUL LUMII.,ATATA TRAIM CAT NE RUGAM. De aceea ,iubite frate oricate ori treci pasii tai pe dinaintea unei Biserici deschise,nu trece nepasator mai departe si nici nu te multumi numai cu o singura cruce mecanica,facuta pe chipul tau,ci intra inauntrul ei,aprinde o lumanare smerit in fata Altarului si cazi in genunchipentru o clipa in fata indurarii Domnului care locuieste intransul si vei vedea cum pe data te vei ridica Luminat si Mantuit,de ajutorul Celui care este DUMNEZEUL TAU.. ASA FRATE NU UITA CA TOATA INTELEPCIUNEA VIETII STA CUPRINSA TRAINIC IN ACESTE TREi CUVINTE... ROAGA-TE,, ROAGA-TE, ROAGA-TE.Si munceste cu spor si cinstit ori de cate ori vei fii randuit.Noi rugam pe Dumnezeu sa te binecuvanteze cu sanatate trupeasca si sufleteasca cu belsug si pace munastirea tismana
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 21:50:23. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.