Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Despre Sfanta Scriptura (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5014)
-   -   cunoasterea binelui si al raului (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=6324)

Anna 19.05.2009 15:17:30

cunoasterea binelui si al raului
 
4. Atunci șarpele a zis către femeie: "Nu, nu veți muri! 5. Dar Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi ca Dumnezeu, cunoscând binele și răul".


Va spun cum interpretez eu partea asta. Mi se pare ca inainte de a pacatui, oamenii nici macar nu stiau ce e ala rau. De aceea nu aveau cunostinta binelui si al raului. Ca pestele care se afla in apa si nu stie ca e in apa, ca numai apa o cunoaste. Am ajuns la interpretarea asta deoarece toate pacatele si patimile mele m-au dus la o cunoastere pe care as fi vrut sa n-o am niciodata. Si cu cat am mai multe pacate, cu atat mai bine vad raul din ceilalti, pentru ca il cunosc, si ii judec.
Cum se interpreteaza pasajul asta?

costel 19.05.2009 15:49:59

A spus in mod ironic ca "veti cunoaste binele si raul". Omului i se pare ca placerea celor sensibile, pe care o gusta, sau cele sensibile insesi constituie adevaratul bine. Si tinand seama de aceasta parere viitoare a omului, Dumnezeu numeste cu anticipatie pomul din care va gusta el, in sens ironic, pom al cunostintei binelui si raului. E bine sa fim atenti si la expresia "se vor deschide ochii". Asta nu inseamna ca Adam umbla precum un orb prin rai. Ochii care se vor deschide, sunt ochii simtirii. Asa se face ca dupa Inviere, multi nu-L vor recunoaste pe Hristos, desi petrecusera cu El multa vreme.

windorin 19.05.2009 16:15:59

Da, nici eu nu cred ca putem cunoaste ceva ce nu experimentam in cel mai direct mod cu putinta. Cu toate acestea, este bine sa ne ferim de pacat fara a'l mai experimenta, ci doar in baza credintei si increderii in cei cu viata aleasa, care au fugit de el.

Nu este nevoie sa ne drogam, ca sa ne fie teama de droguri si sa fugim de ele. Tot asa, nu a fost nevoie ca parintii din pustie si sfintii sa experimenteze toate nenorocirile de patimi trupesti (desfranari de tot felul) ca sa lupta contra lor si sa predice ferirea de ele.

Omul putea cunoaste binele si raul si fara sa cada in pacat. Eu asa cred. Faptul ca abia dupa ce a calcat porunca, omul a inteles mai bine pacatul se datoreaza faptului ca acest lucru i'a grabit cunoasterea, care ar fi venit la vremea potrivita.

[COLOR=darkred]Daca omul nu ar fi putut cunoaste binele si raul, fara a cadea mai intai in pacat, aceasta l'ar face pe Dumnezeu nedrept si constrangator la pacat, spre a putea ajunge la asemanarea cu Sine, adica la cunoasterea binelui si a raului, omul fiind nevoit sa treaca prin pacat !!![/COLOR]

eduardd 20.05.2009 22:49:19

Frumos spus Dorin, omul putea cunoaste binele si raul fara a cadea in pacat. Dar a cazut! Postarea ta imi aminteste de acel copil ( nu mai stiu numele lor) crescut intr-un mediu virtuos. Traia ca un inger pe pamant, era fara de pacat ..cum il vedea batranul sau. Pe la 20 de ani a murit si intr-o noapte i s-a arata batranului. Era in Iad! Plangand batranul se roaga nopti la rand sa ii arate de ce acolo, toata viata sa a trait ca un inger in trup. Atunci a auzit un glas. Toate l-ai invatat avvo..dar smerenia ai uitat-o! Caderea din punctul meu de vedere "lamureste credinta". Nimic nu iti arata mai bine cat de slab si nimic esti decat [COLOR=Red]propria-ti cadere[/COLOR].. Poti citit toate tratatele de teologie, poti duce o viata desavarstita, poti simti ca stai pe palmele Stapanei, daca nu iti vezi nimicnicia...mergi la Iad precum copilul. Ori teama de Iad nu ai ai decat prin cadere. Daca gresesc Doamne iarta-ma!

windorin 21.05.2009 09:05:09

Citat:

În prealabil postat de eduardd (Post 139632)
Caderea din punctul meu de vedere "lamureste credinta". Nimic nu iti arata mai bine cat de slab si nimic esti decat [COLOR=red]propria-ti cadere[/COLOR]. Poti citit toate tratatele de teologie, poti duce o viata desavarstita, poti simti ca stai pe palmele Stapanei, daca nu iti vezi nimicnicia... mergi la Iad...

Adevarat. Pana nu cadem in pacatul X, nu vom putea iubi cu adevarat si ne'judeca pe cei care sunt tinuti de pacatul X. Cat de usor e sa spui "ala s'a imbatat" sau "ala a cazut in pacat cu ala'lalt". Insa abia cand te vei imbata si tu, ori cand vei cadea in pacat cu altcineva, vei intelege cu adevarat esenta ne'judecarii celorlalti.

Cum spuneam si mai sus, nu este nevoie sa cadem in toate pacatele pentru a ne feri de ele sau pentru a nu le mai judeca atunci cand le vedem in altii. Insa, din marea Sa iubire de oameni, Dumnezeu ingaduie diavolului sa ne ispiteasca, iar la cat de neintariti suntem, adesea cadem. Abia apoi ne vom da seama ca prin acea cadere ni s'a aratat mila lui Dumnezeu, adica abia experiind slabiciunea proprie, nu vom mai judeca slabiciunea aproapelui.

topcat 21.05.2009 10:42:43

Citat:

În prealabil postat de Anna (Post 139270)
4. Atunci șarpele a zis către femeie: "Nu, nu veți muri! 5. Dar Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi ca Dumnezeu, cunoscând binele și răul".


Va spun cum interpretez eu partea asta. Mi se pare ca inainte de a pacatui, oamenii nici macar nu stiau ce e ala rau. De aceea nu aveau cunostinta binelui si al raului. Ca pestele care se afla in apa si nu stie ca e in apa, ca numai apa o cunoaste. Am ajuns la interpretarea asta deoarece toate pacatele si patimile mele m-au dus la o cunoastere pe care as fi vrut sa n-o am niciodata. Si cu cat am mai multe pacate, cu atat mai bine vad raul din ceilalti, pentru ca il cunosc, si ii judec.
Cum se interpreteaza pasajul asta?

Parerea mea este ca A&E pacatuiau si inainte de minca marul, doar ca habar nu aveau de asta :78:
Dar, mai ales, stiu ca marul avea un vierme.

Anna 21.05.2009 11:08:53

Citat:

În prealabil postat de topcat (Post 139737)
Parerea mea este ca A&E pacatuiau si inainte de minca marul, doar ca habar nu aveau de asta :78:
Dar, mai ales, stiu ca marul avea un vierme.

Pai e parerea ta, eu am spus parerea mea.

topcat 21.05.2009 11:21:18

Citat:

În prealabil postat de Anna (Post 139742)
Pai e parerea ta, eu am spus parerea mea.

Da, in religie poti doar sa-ti dai cu parerea

orthodoxia.i.thanatos 23.05.2009 15:18:58

Citat:

În prealabil postat de topcat (Post 139744)
Da, in religie poti doar sa-ti dai cu parerea

Sigur ca da! Exact ca si oriunde in stiinta cu exceptia aritmeticii.

georgeval 23.05.2009 19:37:39

Citat:

În prealabil postat de Anna (Post 139270)
4. Atunci șarpele a zis către femeie: "Nu, nu veți muri! 5. Dar Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi ca Dumnezeu, cunoscând binele și răul".


Va spun cum interpretez eu partea asta. Mi se pare ca inainte de a pacatui, oamenii nici macar nu stiau ce e ala rau. De aceea nu aveau cunostinta binelui si al raului. Ca pestele care se afla in apa si nu stie ca e in apa, ca numai apa o cunoaste. Am ajuns la interpretarea asta deoarece toate pacatele si patimile mele m-au dus la o cunoastere pe care as fi vrut sa n-o am niciodata. Si cu cat am mai multe pacate, cu atat mai bine vad raul din ceilalti, pentru ca il cunosc, si ii judec.
Cum se interpreteaza pasajul asta?

Interpretarea Sfintilor Parinti se refera la un mod existential, la verbul "a fi" nu la verbul "a cunoaste". In urma pacatului apare un mod ambiguu de existenta omul nu se mai impartaseste de bine, raul imbraca haina binelui- de aceea pomul se numeste al cunostintei binelui si raului.

topcat 25.05.2009 10:21:40

Citat:

În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos (Post 140402)
Sigur ca da! Exact ca si oriunde in stiinta cu exceptia aritmeticii.

Mai mult sau mai putin
De exemplu, atunci cind spun ca "orice actiune are o reactiune" nu poti sa zici ca doar imi dau cu parerea

orthodoxia.i.thanatos 26.05.2009 03:37:10

Citat:

În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Sigur ca da! Exact ca si oriunde in stiinta cu exceptia aritmeticii.
Citat:

În prealabil postat de topcat (Post 140734)
Mai mult sau mai putin
De exemplu, atunci cind spun ca "orice actiune are o reactiune" nu poti sa zici ca doar imi dau cu parerea

N-o spun eu, o zic altii!

“…self-forces can be induced on single asymmetric objects and the action-reaction principle between two objects can be violated.”

“We also show that the action-reaction principle does not apply for the internal Casimir forces between a circle and a plate.”

Aici ai sursa: http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=20756654, dar mai gasesti si in alte locuri.

Ramii la aritmetica. Acolo esti sigur.

Maleahi 26.05.2009 16:01:36

Destinația divină a omului era de a domni peste pămîntul întreg. Prin căderea în păcat el a pierdut această poziție înaltă. Numai prin căderea în păcatul prin care primii oameni au ajuns sub puterea Satanei, se explică faptul potrivit căruia domnitorul acestei lumi a putut exercita, din clipa aceea, dominația sa asupra oamenilor și asupra întregului pămînt. Dușmanul a ajuns, prin șarpe, în omenire.

Nimeni nu poate spune cît timp au trăit, netulburați, Adam și Eva în comunitate cu Dumnezeu. Ei nu cunoșteau durerea, suferința, nici lacrimile; nu exista boală, nici moarte. Ei se bucurau de ocrotire în paradis și trăiau cu Domnul Dumnezeu în armonie fericită. În răcoarea serii El îi vizita; cerul era pe pămînt. Starea aceasta va veni din nou: „ Iată cortul lui Dumnezeu cu oamenii! El va locui cu ei, și ei vor fi poporul Lui, și Dumnezeu însuș va fi cu ei. El va fi Dumnezeul lor” (Apoc. 21, 3b).

Domnul Dumnezeu le-a dat oamenilor o voință liberă, astfel încât ei se pot decide pentru viață sau moarte. Ei pot să aleagă între bine și rău, ascultare și neascultare, credință și necredință. Așa este cu noi toți și astăzi. Atunci la început era vorba despre ascultare, la care din păcate au dat greș: întâi Eva, apoi Adam. Ea a ascultat argumentele și minciunile lui Satan în chip de șarpe, a fost ispitită, a căzut în păcat și l-a atras și pe Adam în acesta. Prin aceasta, căderea în păcat a fost perfectă. Astfel au ajuns amândoi, prin încălcarea poruncii lui Dumnezeu, sub influența dușmanului și au trebuit să moară. Domnul Dumnezeu a împlinit avertizarea și i-a alungat din paradis. Legătura cu El a fost întreruptă, suferința, boala și moartea au venit asupra întregii omeniri, deși dușmanul a făgăduit: „ Hotărât, că nu veți muri veți fi ca Dumnezeu ” (Gen. 3).

Nimeni să nu se spele pe mâini a nevinovăție și să spună: „ Ce mă interesează pe mine? ” , căci fiecare bărbat și fiecare femeie, fiecare fată, fiecare băiat ar fi procedat exact ca Adam și Eva da, ei o mai fac și astăzi. Dumnezeu ne cunoaște pe toți și a știut că nici un om nu poate să împlinească cerințele și poruncile Sale. Și totuși El, în dreptatea Lui, ne-a lăsat să recunoaștem fărădelegile și neascultarea față de El.

Dacă nu ar exista o lege dumnezeiască, nimeni nu ar putea fi condamnat pentru încălcarea ei, și nimeni nu ar vedea necesitatea iertării și mântuirii. Noi toți am fost născuți în această lume pierdută și despărțită de Dumnezeu, de aceea avem nevoie de împăcarea cu El, să fim născuți prin Duhul așa cum a fost născut Fiul lui Dumnezeu și să primim viața veșnică. Conștiința îi avertizează pe toți, chiar și pe cei care nu au auzit niciodată mesajul divin și nu au citit niciodată Biblia. Fiecare știe când minte, înșeală, fură sau face altceva nepermis. Toți, fie săraci sau bogați, buni sau răi, au devenit la fel de vinovați înaintea lui Dumnezeu. Nimeni să nu spună că el n-a omorât pe nimeni sau că nu a comis vreo altă infracțiune, deci nu este așa de rău. Deasupra tuturor stă pedeapsa dreaptă a lui Dumnezeu, de aceea toți trebuie să moară. În viață nu este nimic mai sigur decât moartea, căci „ oamenilor le este rânduit să moară o singură dată, iar după aceea vine judecata (Evrei 9:27). ” Noi suntem răspunzători pentru faptele noastre.

topcat 26.05.2009 17:56:17

Citat:

În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos (Post 141017)
N-o spun eu, o zic altii!

“…self-forces can be induced on single asymmetric objects and the action-reaction principle between two objects can be violated.”

“We also show that the action-reaction principle does not apply for the internal Casimir forces between a circle and a plate.”

Aici ai sursa: http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=20756654, dar mai gasesti si in alte locuri.

Ramii la aritmetica. Acolo esti sigur.

Nu e chiar asa: fortele Casimir apar la suprafata, insa nu exista obiecte cu o singura suprafata :1:

orthodoxia.i.thanatos 27.05.2009 02:45:16

Citat:

În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
N-o spun eu, o zic altii!

“…self-forces can be induced on single asymmetric objects and the action-reaction principle between two objects can be violated.”

“We also show that the action-reaction principle does not apply for the internal Casimir forces between a circle and a plate.”

Aici ai sursa: http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=20756654, dar mai gasesti si in alte locuri.

Ramii la aritmetica. Acolo esti sigur.

Citat:

În prealabil postat de topcat
Nu e chiar asa: fortele Casimir apar la suprafata, insa nu exista obiecte cu o singura suprafata :1:

Nu stiu la ce te referi. Fortele Casimir apar intre doua placi foarte apropiate in absenta cimpului electromagnetic si in vacuum.


Conform Newton :
For every action, there is an equal and opposite reaction.

Asta ar trebui sa fie o lege universala, dar probabil ca i-a venit si ei timpul sa fie reimpachetata si revinduta ca un caz particular al unei alte teorii care sa explice noul adevar la care a ajuns stiinta. Pina la inceputul secolului XX practica stiintifica era de a renunta la o teorie in momentul in care experimentele o contraziceau si de a concepe alte teorii care sa explice si ultimele rezultate. Dupa aceea s-a ajuns la concluzia ca o asemenea abordare stirbeste pozitia lumii stiintifice, a stiintei ca nou dumnezeu si pune la indoiala credibilitatea profetilor celei mai noi religii, Newton, Einstein, Marie Curie si ceialalti, asa ca s-a preferat peticirea teoriilor existente oridecite ori experimentele le invalidau si indifferent de contradictiile pe care le introduceau sau reclasificarea la caz particular acolo unde operatia tindea spre gradul de aberatie.

Probabil ca nu peste multa vreme Legea a III-a a lui Newton va deveni primul caz particular al Legii Cu Adevarat Universale a Actiunii si Re-actiunii si ar putea suna cam asa:

For every action, there is an equal and opposite reaction, but for some, there is none.


Ora este GMT +3. Ora este acum 04:09:01.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.