Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5028)
-   -   Pot fi mantuiti si ne-ortodocsi? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=633)

08.08.2006 16:52:02

In catehismul romano-catolic se spune ca nu poate fi mantuit nimeni in afara Bisericii Romano-catolice. Deci ortodocsii si protestantii n-ar avea nici o sansa.
La randul lor, ortodocsii sustin ca mantuirea nu este in afara BO.

Care-i adevarul? Ce spune Dumnezeu prin Biblie- ca suntem mantuiti doar prin Iisus Hristos sau ce sustin bisericile apostolice?

13.08.2006 17:04:53

Este cea mai mare prostie sa crezi ca nu te poti mantui decat tu (la modul general vorbesc)...si nu este de mirare caci prostia este una din marile caracteristici ale omenirii.
Chiar credeti ca Dumnezeu are un sablon si doar dupa ala mantuieste pe cineva?
Pai atunci unde mai este IUBIREA LUI NEMARGINITA?
Eu sunt sigura ca toti au sansa mantuirii ,indiferent de apartenenta religioasa...si cred asta pt ca sunt sigura ca Dumnezeu are alte criterii si alte judecati decat mintea omului care cu tot dinadinsul vrea sa ramana limitata si nu tinde spre "asemanare" cu Creatorul sau...dupa cum a spus Tatal (vezi Geneza).

MARIUS_DANIEL 28.08.2006 19:04:12

Citeste ce a scris fratele Phradmon la ALTE RELIGII - LEGILE DUPA CARE VA JUDECA DUMNEZEU LUMEA.

phradmon 09.09.2006 09:33:35

Extra ecclesia nulla salus (In afara Bisericii nu exista mantuire) - Sf. Ciprian

sovidiu 11.09.2006 09:50:02

Mantuirea este o treba foarte grea pe care o face Domnul Dumnezeu cu unii, bine ar fi sa fim si noi printre aceia, dar la aceasta intrebare pusa asha, eu nu stiu raspunde si nici nu cred ca doresc, si clausemi a raspuns bine cred ca in lipsa de ipocrizie si pentru tolerantza, dar totusi parca in alt loc ea a raspuns si mai bine, fiind o fosta vietzuitoare de manastire plecata prin occident... din cate am intzeles...

11.09.2006 17:30:31

Citat:

În prealabil postat de sovidiu
Mantuirea este o treba foarte grea pe care o face Domnul Dumnezeu cu unii, bine ar fi sa fim si noi printre aceia, dar la aceasta intrebare pusa asha, eu nu stiu raspunde si nici nu cred ca doresc, si clausemi a raspuns bine cred ca in lipsa de ipocrizie si pentru tolerantza, dar totusi parca in alt loc ea a raspuns si mai bine, fiind o fosta vietzuitoare de manastire plecata prin occident... din cate am intzeles...

Si intoarsa din occident dar cu dorinta de a pleca din nou in occident.
Dar asta nu are nici o legatura cu credinta si cu indatoririle pe care le ai fata de Dumnezeu...esenta este sa te mentii pe DRUM ...

euftalia 11.11.2006 20:38:06

Poti fi orice natie si orice religie, daca ai fond bun si mergi instinctiv pe calea lui Iisus, te mantuiesti. Sa nu facem greseala pe care evreii o faceau demult, cand credeau ca daca sunt fiii lui Avraam este suficient. Poate crestinilor le este mai usor, dar toti suntem oameni si Dumnezeu vrea sa ne mantuie cu orice pret, de aceea a venit pe pamant. Doamne ajuta!

Negroponte 11.11.2006 21:02:32

:)Mantuitorul Hristos a zis:"Eu sunt calea,adevarul si viata.","Eu sunt vita voi sunteti mladitele.Mladita(crestinul)care se rupe de vita(de Biserica)se usuca."Adica nu mai are harul Duhului Sfant fara de care

Negroponte 11.11.2006 21:04:51

Fara de care nu este mantuire(scuza-ti intreruperea).Doamne ajuta!

iosif 12.11.2006 23:41:57

Sigur ca da, doar ortodocsii se mantuiesc ca Hristos este ortodox. Nu?:angry:

Ce viziuni inguste fratilor, degeaba ne stau cuvintele Sfintei Scripturi in fata ochilor! Ce spune Ap. Pavel de cei care se mantuiesc prin legea naturala? Ce le spune Hristos samaritenilor? Cum o miluieste pe cananeianca?

Degeaba, un om care e prins in neputinta neintelegerii cauzata de mandrie nu vede mai departe!

Si v-as sfatui pe cei care sunteti cu pasi subrezi pe calea aceasta ortodoxa sa va preocupati de zidirea voastra sufleteasca, sa lasati subiectul acesta pentru m-ai tarziu. Habar n-avem daca ne mantuim noi, insa stim sa ii excludem pe altii de la mantuire.

Mare rusine este aceasta, de parca am sti noi mai multe decat Dumnezeu. El este Mantuitor, nu noi!

maria55 13.11.2006 05:37:29

Ptr.Iosif
Negroponte nu a pronuntat cuvintul ortodox . Nu inteleg de unde vine atacul.
Nici eu nu cred ca exista mantuire in afara Bisericii , si Biserica e UNA .
Chiar daca un om traieste 30 de ani in pustiu ,tot il aduce Dumnezeu in Biserica pina la urma (Maria Egipteanca). Deci eu sint convinsa ca Dumnezeu are grija .
Acum , ai lipsi pe cei neortodoxi de mantuire nu sta in puterea mea .Indraznesc sa cred ca intr-un fel il va judeca Domnul pe unul nascut intr-o secta sau alceva ,si altfel pe altul care cunoscind credinta dreapta e trecut la erezie .
Ma intristeaza mesajele lipsite de dragoste sau cele in care mihnim sau judecam pe aproapele .(sau afimatii ca , prostia este calitatea omenirii).
Ar trebui sa ne fie mila de toti , pentru ca multi nu stiu ce fac (nu neaparat din rautate stau departe de Dumnezeu), iar noi cei care credem ca avem vreun Dar ,nu ne facem datoria asa cum trebuie . Cine e smerit sa se roage ! S-ar putea sa fim mai vinovati decit ne inchipuim .
Doamne ajuta !

mioara 13.11.2006 12:41:05

Dupa cum scrie Parintele Arsenie Papacioc exista doar o singura Biserica:" biserica Ortodoxa;n-a propovaduit Hristos si pe ala si pe ala! Am fost una si am ramas cu Hristos; n-am schimbat nimic din ce ne-a vorbit El, deci EL ESTE ORTODOX". Si daca NUMAI in Biserica Ortodoxa ne este GARANTATA mantuirea,( daca traim ortodox, bineinteles) de ce trebuie sa-i smintim pe altii cum ca orice religie ai avea te poti mantui? Sigur ca numai cu ajutorul lui Dumnezeu te poti mantui, dar putem sa ne asumam noi un raspuns atat de greu la Judecata de apoi pt. ca poate am lipsit pe altii de mantuirea lui si implicit si de a noastra?.Ma refer la raspunsurile de genul: stati in orice religie vreti,ca oricum va mantuiti. Nu este deloc asa caci iata ce spune Sfantul Ciprian al Cartaginei(secII): "ERETICII NICIODATA NU SE VOR INTOARCE LA BISERICA DACA II INTARIM IN CONVINGEREA LOR CA EI AU BISERICA SI TAINE".
Nu inteleg cum poti sa fii ortodox,si totusi sa le spui la altii ca e bine sa ramana in fel de fel de religii ca este bine? Cum ii iubiti atunci stiind ca isi pericliteaza mantuirea? Nu ati dori sa fie toti ortodocsi,care nu degeaba inseamna "dreapta credinta"?
Pe femeia cananeeanca Hristos a miluit-o pt. ca ea L-a cautat si I s-a rugat cu credinta puternica , desi ea era pagana. Caci Hristos numai atunci Se grabeste sa Se apropie de om, cand si omul vrea sa-L cunoasca si sa se mantuiasca. Si sunt convinsa ca dupa vindecarea fiicei sale, cananeeanca nu s-a mai intors niciodata la idolii la care se inchina pana atunci, ci L-a urmat pe Marele ei binefacator, Hristos.
Parintele Arsenie Papacioc a scris o carte minunate exact despre acest subiect-"SINGUR ORTODOXIA"-in care nu este de parere ca te poti mantui oricum. Si nu cred ca cineva poate sa spuna ca un preot care a suferit atat de mult pt. Hristos si care si-ar fi dat si viata pt. El poate spune minciuni. Caci de fapt asta se face: se neaga tot ce au scris Sfintii Parinti si se vine cu fel de pareri proprii, din care se stie ca s-au nascut cele mai mari erezii. Doamne ajuta!

euftalia 13.11.2006 13:19:18

Daca un om ,fie el chinez, fie evreu sau turc nu a avut sansa sa se nasca crestin nu inseamna ca nu se mantuie. Poate avea instinctiv binele in el, dsin inima lui, precum sunt si asa zisi crestini care sunt rai. Dar eu merg pe premisa ca orice om este bun sau are sansa de a se inbuna. Sa ne ajute Dumnezeu tuturor!

iosif 13.11.2006 13:52:13

Imi pare rau ca mesajele mele sunt vazute ca un atac. Asa ne-am obisnuit sa le intelegem pe toate, tot din mandrie, care ne afecteaza pe toti, fara exceptie.

Intrebarea discutie " Pot fi mantuiti si ne-ortodocsii?" pleca de la premiza clara ca cei ortodocsi se mantuiesc. NU ne mantuim in virtutea titlului de ortodox, ci in virtutea unei vieti ortodoxe.

Duhul sufla unde vrea, unde-i Duhul acolo-i biserica! Asa ca e treaba lui Dumnezeu pe cine mantuieste sau nu. Asta nu tine de neascetism si nici de supraconfesionalism, tine de treaba lui Dumnezeu. Si ar fi bine sa incheiem subiecte de genul asta, nu de alta dar deja se exagereaza!

"Pe acesta deci, vazandu-l, Petru a zis lui Iisus: Doamne, dar cu acesta ce se va intampla?
Zis-a Iisus lui: Daca voiesc ca acesta sa ramana pana voi veni, ce ai tu? Tu urmeaza Mie. "

Mai faceti efortul si intelegeti si Sfanta Scriptura si nu va mai limitati la propriile voastre convingeri.

Ortodoxia este dreapta credinta, calea directa spre Dumnezeu. Ce va face El cu ceilalti, e treaba Lui. Sa ne vedem de oile noastre si sa dam marturia ortodoxa prin adevar si iubire. Acestea doua nu pot fi despartire.

Adevarul ortodox nu impedica sa vadim iubirea! Dar ma tem ca nu intelegem nici adevarul si nici iubirea...avem bube destule, ar fi bien sa ne vindecam noi pe noi insine inaint de a ne pronunta despre sfarsitul altora!

mioara 13.11.2006 14:44:33

Citat:

În prealabil postat de iosif
Imi pare rau ca mesajele mele sunt vazute ca un atac. Asa ne-am obisnuit sa le intelegem pe toate, tot din mandrie, care ne afecteaza pe toti, fara exceptie.

Intrebarea discutie " Pot fi mantuiti si ne-ortodocsii?" pleca de la premiza clara ca cei ortodocsi se mantuiesc. NU ne mantuim in virtutea titlului de ortodox, ci in virtutea unei vieti ortodoxe.

Duhul sufla unde vrea, unde-i Duhul acolo-i biserica! Asa ca e treaba lui Dumnezeu pe cine mantuieste sau nu. Asta nu tine de neascetism si nici de supraconfesionalism, tine de treaba lui Dumnezeu. Si ar fi bine sa incheiem subiecte de genul asta, nu de alta dar deja se exagereaza!

"Pe acesta deci, vazandu-l, Petru a zis lui Iisus: Doamne, dar cu acesta ce se va intampla?
Zis-a Iisus lui: Daca voiesc ca acesta sa ramana pana voi veni, ce ai tu? Tu urmeaza Mie. "

Mai faceti efortul si intelegeti si Sfanta Scriptura si nu va mai limitati la propriile voastre convingeri.

Ortodoxia este dreapta credinta, calea directa spre Dumnezeu. Ce va face El cu ceilalti, e treaba Lui. Sa ne vedem de oile noastre si sa dam marturia ortodoxa prin adevar si iubire. Acestea doua nu pot fi despartire.

Adevarul ortodox nu impedica sa vadim iubirea! Dar ma tem ca nu intelegem nici adevarul si nici iubirea...avem bube destule, ar fi bien sa ne vindecam noi pe noi insine inaint de a ne pronunta despre sfarsitul altora!

In prima postare de pe acest topic se spune si despre catolici care sustin ca numai catolicii se vor mantui. Dar cu ei nu are nimeni nici o treaba,tot ortodocsii sunt cei care gresesc si nu au iubire. Eu nu am spus nici o parere de-a mea, dar asta nu s-a observat. Propria mea convingere este ca Biserica Ortodoxa este adevarata Biserica si numai ea garanteaza mantuirea. Si daca asa frumos spui, ca ortodoxia este calea directa catre Dumnezeu, nu inteleg de ce nu vrei sa mearga toata lumea pe aceasta cale? Doamne ajuta!

iosif 13.11.2006 15:20:43

Cu adevarat sa mearga toti pe calea aceasta. Insa trebuie sa intelegem ca nu e posibil acest lucru. Sunt foarte multi factori care intervin. E vorba de educatia religioasa, de nestiinta, de ceea ce vad la ortodocsi si nu le place, ca nici ortodocsii nu dau marturia faptelor in prezent, ma refer.

Oricine marturiseste ca are drept exclusiv la mantuire huleste!

iosif 13.11.2006 15:21:25

Mantuirea nu este un drept, este un dar!

Traditie 13.11.2006 19:25:51


Daca un om ,fie el chinez, fie evreu sau turc nu a avut sansa sa se nasca crestin nu inseamna ca nu se mantuie. Poate avea instinctiv binele in el, dsin inima lui, precum sunt si asa zisi crestini care sunt rai. Dar eu merg pe premisa ca orice om este bun sau are sansa de a se inbuna. Sa ne ajute Dumnezeu tuturor!

Daca respectivul se va stradui pentru bine, Dumneyeu îl va calauzi în BO. De fapt e si greu în zilele noastre sa nu fi auzit de BO iar a ramâne deliberat în afara ei este un act de revolta cu consecinte fatale.


Imi pare rau ca mesajele mele sunt vazute ca un atac. Asa ne-am obisnuit sa le intelegem pe toate, tot din mandrie, care ne afecteaza pe toti, fara exceptie.
Nu vezi ca si tu percepi mesajele altora ca pe un atac la adresa ne-ortodocsilor? Cum nu întelegi ca te înseli?


Duhul sufla unde vrea, unde-i Duhul acolo-i biserica!
Nu mai interpreta antihristic Scriotura! N-ai vazut ca Domnul a suflat asupra Apostolilor dându-le Duh Sfânt? Numai în BO lucreaza Duhul.
Sensul cuvintelor adresate de Domnul Sfântului Nicodim e ca Hristos, ca si oamenii duhovnicesti, apartin unui plan de existenta dincolo de cel material.


Asa ca e treaba lui Dumnezeu pe cine mantuieste sau nu. Asta nu tine de neascetism si nici de supraconfesionalism, tine de treaba lui Dumnezeu.
Idei ratacite. Fara asceza nu se va mântui nimeni fiindca mântuirea e dobândirea Duhului iar aceasta dobândire nu se poate face fara asceza.


Sa ne vedem de oile noastre si sa dam marturia ortodoxa prin adevar si iubire.
Fara asceza?


Acestea doua nu pot fi despartire.
La tine totul e la nivel de idei, de analize filozofice.



Dar ma tem ca nu intelegem nici adevarul si nici iubirea...avem bube destule, ar fi bien sa ne vindecam noi pe noi insine inaint de a ne pronunta despre sfarsitul altora!

Când o sa te potolesti sa vorbesti împotriva necesitatii ascezei?



Oricine marturiseste ca are drept exclusiv la mantuire huleste!
A marturisit vreun ortodox asa ceva? Asta e fixismul sectantilor neoprotestanti, ca ei sunt mântuiti si ceilalti osânditi.

iosif 14.11.2006 11:07:08

"A marturisit vreun ortodox asa ceva? Asta e fixismul sectantilor neoprotestanti, ca ei sunt mântuiti si ceilalti osânditi"

"Numai în BO lucreaza Duhul"

Asta nu inseamna ca doar cei ortodocsi se mantuiesc? Te contrazici.

Atat insisti asupra ascezei, dar niciodata nu ai definit aceste termen. Ce intelegi prin asceza concret de la teorie la practica, o descriere completa ??

ory 14.11.2006 17:06:55

Referitor la termenul de asceza pe care-l tot foloseste Traditie,si ne-ndeamna sa-l urmam,m-am exprimat intr-un alt topic,probabil acest om nici nu stie ce-seamna de abuzeaza atat de acest cuvant,"ascet".In primul rand nu poate fi vorba de o astfel de viata cochetand cu calculatorul,viata de asceza se manifesta cu precadere in pustie,intrupata de vointa pustnicilor de-a se lepada aproape in totalitate de cele lumesti,nici macar la manastire nu mai exista viata de asceza,doar la schimonahi(in cazuri izolate),si Traditie vorbeste numai de aceasta viata ascetica pentru mireni?!!!!Omule,daca vrei,fa-te tu ascet si mai lasa predicile desavarsite pe un forum ca nu prea se leaga indemnarea ta extremista,de-acum,cu indeletnicirile crestinilor liberi din fata calculatorului,chiar nu intelegeti ca atata timp cat profitam de tehnologia moderna,nu ne putem numi desavarsiti si strict traditionalisti.In acest sens ar trebui si pentru un pahar de apa sa ne ostenim si sa-l dobandim mergand drum lung pana la o fantana,ce sa mai zicem de toata tehnologia moderna din casa noastra si din jur de care ne folosim bine mersi!!!Asta-nseamna asceza??????? Mai si aprofundati cuvintele pe care le rostiti!!!......ca tare m-am saturat de fatarnicie,inteleg,suntem crestini,unii constat ca sunteti practicanti,este ok,dar este cale lunga pana a fi desavarsiti ori asceti,aceasta comoditate cu care societatea moderna ne-a obisnuit nu este chiar prietena cu nevointa crestina de altadata.Deci fiti realisti si sinceri cu voi insiva,atunci cand predicati fara noima scrierile atat de vechi si atat de neluate in consideratie in zilele noastre,bine-nteles,unele scrieri.

Traditie 14.11.2006 17:07:03

Asta nu inseamna ca doar cei ortodocsi se mantuiesc? Te contrazici.
Duhul nu poate lucra decât în BO. Teoretic, El ar putea lucra i la oameni din afara BO dar cum lucrarea Lui e de a aduce pe oameni la adevar, pe cei din afara BO îi aduce la BO. Mântuirea nu este o existenta creata ci unirea omului cu Dumnezeu cel necreat, cu adevarul, deci toti cei ce se mântuiesc sunt în acelasi loc si sunt la fel.



Atat insisti asupra ascezei, dar niciodata nu ai definit aceste termen. Ce intelegi prin asceza concret de la teorie la practica, o descriere completa ??

Renuntarea la orice lucru care nu poate fi facut fiind total afundati în urgaciune.

iosif 14.11.2006 23:42:44

Bine ca te-ai exprimat mai concret. Renuntarea la orice lucru si afundarea toatala in rugaciune nu este o stare permanenta, nici macar a sfintilor. Asta inseamna desavarsire, se dobandeste numia in viata vesnica. Asa ca tu vorbeste despre alt plan existential.

Sa mai avem totusi rabdare si sa exersam asta putin cate putin.

Doamne ajuta!

Traditie 15.11.2006 18:50:26

Bine ca te-ai exprimat mai concret. Renuntarea la orice lucru si afundarea toatala in rugaciune nu este o stare permanenta, nici macar a sfintilor. Asta inseamna desavarsire, se dobandeste numia in viata vesnica. Asa ca tu vorbeste despre alt plan existential.
În fiecare fractiune de secunda a vietii noastre putem alege între a ramâne în Dumnezeu în rugaciune si a face altceva. Eu sustin ca Dumnezeu vrea sa ramânem permanent în rugaciune si El are puterea sa ne tina într-o astfel de stare. Numai sa avem curaj si credinta sa ne încredintam Lui.



maria55 15.11.2006 19:42:45

Traditie ,
asta am vrut sa spun si eu azi dimineata in "Post cu bucuria nadejdii" .
Ca poti sa ai o zi intreaga de libertate si sa nu-ti zboare nici o secunda gindul la Dumnezeu ,si poti sa tai ceapa la bucatarie si sa fii in rugaciune ( nu neaparat cu cartea in mana). Ce pacat ca avem nevoie de atitia ani pina invatam despre ce-i vorba .
Prilej de mantuire avem la tot pasul ,trebuie numai sa luam aminte sa ne rugam la Dumnezeu sa ne calauzeasca .
Doamne ajuta !

iosif 16.11.2006 14:03:01

Mai bine te-ai exprima ca aceasta este directia, scopul straduintelor noastre, sa ramanem neincetat cu mintea la Dumnezeu. Mentioneaza insa si faptul ca acest lucru nu este posibil doar prin eforturile noastre. Eforturile sunt o premiza fara de care nu se pot implini masuri inalte, insa a fi neincetat in minte si in inima cu Dumnezeu este darul Lui!

Si nu e nevoie de mai multi ani, ci de o viata intreaga. Aceasta experienta este una continua si daca ne straduim prin rugaciune, post si fapte bune deschidem usa acestui dar.

Cat priveste faptul ca exista posibilitatea sa nu iti zboare o secunda gandul de la Dumnezeu, ea exista teoretic si practic. Insa e un dar, nu un rezultat al straduintelor omenesti.

maria55 16.11.2006 15:07:32

Ptr.iosif
Cine vrea sa priceapa , pricepe si cuvinte incrucisate ,cine nu ,o tine pe a lui .
Daca te simti mai fericit dupa aceasta "corectura" n-am decit sa ma bucur .
Doamne ajuta !

iosif 16.11.2006 15:37:20

Citat:

În prealabil postat de maria55
Ptr.iosif
Cine vrea sa priceapa , pricepe si cuvinte incrucisate ,cine nu ,o tine pe a lui .
Daca te simti mai fericit dupa aceasta "corectura" n-am decit sa ma bucur .
Doamne ajuta !

Daca situatiile nu sunt nuantate, risti sa nasti fanatici, monstri, etc... Intelege totusi de ce insist pe delimitarea clara a ideilor.

Traditie 16.11.2006 17:34:51

Parintii se straduiau sa de pocaiasca AZI, prin pocainta întelegând lasarea tuturor lucrurilor pentru Dumnezeu. Pentru a ajunge la aceasta nu este nevoie de o perioada intermediara ci de o încetare imediata si totala a legaturilor cu lumea. Altceva, adica o amânare oricât de mica duce la întunecarea mintii si pierderea definitiva a posibilitatii întoarcerii la Dumnezeu.


iosif 16.11.2006 18:28:11

Si noi sa ne pocaim in fiecare zi. Numai sa intelegi ca nu toti putem lasa lumea, ca noi cam traim printre oameni si atunci ne luptam cu alte forme ale pacatului si ispitele imbraca si ale alte chipuri. Ca tot asta ma chinui sa iti explic, desi nu ma indoiesc ca stii.

Va_iubesc 16.11.2006 20:22:16

Citat:

În prealabil postat de iosif
Si noi sa ne pocaim in fiecare zi. Numai sa intelegi ca nu toti putem lasa lumea, ca noi cam traim printre oameni

Iosif, cred ca si Traditie se refera la o "lasare a lumii", desi traim in lume. Lasarea lumii este atat pentru cei din lume, cat si pentru ceilalti.

Traditie, ne-ai putea explica, te rog, ce vrei sa spui prin faptul ca pocainta inseamna o "incetare imediata si totala a legaturilor cu lumea"? Obiectiv, pragmatic, cum se face asta pentru cineva care e in lume?

Traditie 16.11.2006 20:35:50



Traditie, ne-ai putea explica, te rog, ce vrei sa spui prin faptul ca pocainta inseamna o "incetare imediata si totala a legaturilor cu lumea"? Obiectiv, pragmatic, cum se face asta pentru cineva care e in lume?

A nu ne mai ghida dupa gândurile si pornirile care ni se înfatiseaza ci a cauta numai voia divina, în fiecare clipa.

Va_iubesc 16.11.2006 20:55:37

Citat:

În prealabil postat de Traditie

A nu ne mai ghida dupa gândurile si pornirile care ni se înfatiseaza ci a cauta numai voia divina, în fiecare clipa.

Traditie, sunt de acord ca trebuie sa cautam voia divina. Problema care se pune e cum sa facem ca sa stim care este aceasta voie. Ne putem insela numind "voia divina" propria noastra reflectie asupra lucrurilor. Cum e in cazul protestantilor care tot timpul cred ca li se arata cate ceva.

A simti voia divina cred ca implica o schimbare adanca a noastra, o renuntare totala la noi, o parasire a nostra pentru a-L lasa pe El sa locuiasca in noi. Si cum asta a o "operatiune" de o viata intreaga, de multe ori nu cunoastem voia divina, fiindca mai raman in noi resturi din noi. Eu cred ca voia divina o putem percepe numai in spovedanie, fiindca acolo este singurul loc unde Hristos iti vorbeste fara sa mai fie prezent si raul din noi. Tu ce crezi? Cum ajungi sa simti clipa de clipa voia divina?

Elena


Traditie 16.11.2006 21:25:45

Problema care se pune e cum sa facem ca sa stim care este aceasta voie. Ne putem insela numind "voia divina" propria noastra reflectie asupra lucrurilor. Cum e in cazul protestantilor care tot timpul cred ca li se arata cate ceva.

Nu exista o reteta dupa care sa stim care e voia lui Dumnezeu în fiecare situatie dar ne putem stradui, dupa cuvântul Domnului: Cine cauta gaseste.



A simti voia divina cred ca implica o schimbare adanca a noastra, o renuntare totala la noi, o parasire a nostra pentru a-L lasa pe El sa locuiasca in noi.

Într-adevar, scopul este schimbarea noastra, care numai harul o poate lucra daca ramânem permanent în Dumnezeu. Iar ramânerea se face cautând voia Lui.

Cred ca orice simtire si interpretare sunt înselatoare, nu acestea trebuie sa fie reperele. Cum zicea un Parinte: cauta-L pe Dumnezeu dar sa nu crezi ca L-ai gasit.



Eu cred ca voia divina o putem percepe numai in spovedanie, fiindca acolo este singurul loc unde Hristos iti vorbeste fara sa mai fie prezent si raul din noi. Tu ce crezi? Cum ajungi sa simti clipa de clipa voia divina?

Duhovnicul nu poate sa stea lânga tine sa-ti spuna continuu ce sa faci. Cred ca ambele trebuie utilizate, una fara cealalta duce sigur la ratacire. Ma refer la sfatul duhovnicului si cautarile proprii.

iosif 16.11.2006 22:07:42

Traditie

Cred ca daca ai reusi sa iti expusi parerile mai concis si complet, s-ar evita mai multe neintelegeri. Ai dreptate in ce ai spus in aceste mesaje.

”Cum zicea un Parinte: cauta-L pe Dumnezeu dar sa nu crezi ca L-ai gasit.”

A nu se interpreta literal ca da in deznadejde si nesiguranta totala!

Va_iubesc 16.11.2006 23:33:24

Citat:

În prealabil postat de iosif
Traditie

Cred ca daca ai reusi sa iti expusi parerile mai concis si complet, s-ar evita mai multe neintelegeri. Ai dreptate in ce ai spus in aceste mesaje.

Iosif,
Eu gasesc ca Traditie e suficient de concis, chiar prea concis. Cateodata eu as vrea sa detalieze mai mult, dar se pare ca e cam scump la cuvinte.

Traditie,
Sa presupunem ca te incredintezi total lui Dumnezeu, te predai in mainile Lui si in voia Lui. In momentul in care ai lua o decizie care nu este voia Lui, crezi ca ai simti in inima ta ca iti pierzi linistea interioara si astfel ai regandi decizia luata? Este aceasta pierdere a linistii un semn sau este numai o iluzie care nu trebuie luata in considerare?

Ma gandesc ca totusi cautarea voii Lui nu trebuie sa fie un scop in sine, ci dorinta de a fi cu El trebuie sa fie primordiala. Iar increzandu-ne in El, ne va calauzi pasii spre voia Lui. Eu una am vazut asta chiar in viata mea. Luasem o decizie in care nici duhovnicul nu intervenea, imi dadea libertatea totala, asa ca eram cam in ceata. Am luat decizia sa merg intr-o directie, dar in acelasi timp ma rugam sa se faca voia Lui, fara a ma mai preocupa de "care este" si a fost exact invers decat prevazusem eu. Ulterior mi-am dat seama ca a fost cea mai buna varianta.

Adica eu cred ca Dumnezeu se uita la sinceritatea noastra si la faptul ca Il lasam sa decida El pentru noi, asa ca daca nu ne preocupam sa stim voia Lui, El tot o sa ne indrume pasii spre ea. Deci as zice ca e esential sa incercam sa ne apropiem de El, sa ne preocupam de mantuirea sufletelor noastre si nu neaparat de cunoasterea voii Lui, fiindca daca noi Il lasam sa fie Stapan peste noi, El va putea sa ne indrume. Nu stiu daca e prea clar ce am vrut sa spun...sper sa intelegeti cu inima.

Elena

Traditie 17.11.2006 00:15:55

Sa presupunem ca te incredintezi total lui Dumnezeu, te predai in mainile Lui si in voia Lui. In momentul in care ai lua o decizie care nu este voia Lui, crezi ca ai simti in inima ta ca iti pierzi linistea interioara si astfel ai regandi decizia luata? Este aceasta pierdere a linistii un semn sau este numai o iluzie care nu trebuie luata in considerare?


Încredintarea noastra lui Dumnezeu presupune cautarea voii Lui.
Nu cred ca pierderea linistii interioare e un semn. Cred ca faptul ca facem ceva fara a fi cufundati în rugaciune e un semn al faptului ca nu facem ce trebuie.



Ma gandesc ca totusi cautarea voii Lui nu trebuie sa fie un scop in sine, ci dorinta de a fi cu El trebuie sa fie primordiala.
Asta e o complicare inutila. Cei care cauta voia Lui evident doresc sa fie cu El.




Am luat decizia sa merg intr-o directie, dar in acelasi timp ma rugam sa se faca voia Lui, fara a ma mai preocupa de "care este" si a fost exact invers decat prevazusem eu.
Nu trebuie nici o secunda sa alegem confortul. A crede ca faci voia lui Dumnezeu e sigur o reflectie a mintii noastre, nu e adevarat.



Adica eu cred ca Dumnezeu se uita la sinceritatea noastra si la faptul ca Il lasam sa decida El pentru noi, asa ca daca nu ne preocupam sa stim voia Lui, El tot o sa ne indrume pasii spre ea.
Acest gând introduce un grad de inevitabilitate a mântuirii, e nefolositor, poate chiar daunator.


Deci as zice ca e esential sa incercam sa ne apropiem de El, sa ne preocupam de mantuirea sufletelor noastre si nu neaparat de cunoasterea voii Lui, fiindca daca noi Il lasam sa fie Stapan peste noi, El va putea sa ne indrume.

Trebuie sa ne straduim din toate puterile si pe toate caile. "Sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta, din tot sufletul tau, din tot cugetul tau si din toata puterea ta".

iosif 17.11.2006 11:11:43

Dar Traditie si Traditie2 par sa fie aceeasi persoana sau chiar asa este?

Elena, orice mesaj incomplet poate da nastere la multe neintelegeri. A livra efectiv concluzii fara explicatii nu convinge pe nimeni.

Va_iubesc 17.11.2006 12:00:27

Citat:

În prealabil postat de iosif
Elena, orice mesaj incomplet poate da nastere la multe neintelegeri. A livra efectiv concluzii fara explicatii nu convinge pe nimeni.

Iosif, la ce te referi? Unde e mesajul incomplet?

Elena

iosif 17.11.2006 14:15:08

Elena, nu acesta este mesajul incomplete, ci celalalte care au iscat neintelegeri!

Va_iubesc 17.11.2006 18:24:28

Traditie,

Am impresia ca tu cam scoti din context si nu ne mai intelegem. Te-as ruga sa incerci sa percepi ideea, nu sa raspunzi la fragmente. ???

Eu cred ca noi trebuie sa ne preocupam de a ne apropia mai mult de Dumnezeu, de a renunta mai mult la noi, de a merge pe calea ascezei, de a posti, de a ne ruga, de a inmulti binele, de a ne ajutora aproapele, de a avea mai multa iubire de El si de toti, de a fi in Biserica, de a ne apropia de Sfintele Taine, etc...intr-un cuvant de a merge spre asemanarea cu El. Dar asta e un drum de o viata, asa ca niciodata noi nu vom sti 100% care e voia Lui.

Cand spunem "Tatal nostru" zicem "Faca-se voia Ta!", asa ca eu zic sa nu mai pierdem vremea gandindu-ne care e voia Lui, ci sa facem ceva ca sa mergem spre asemanarea cu El. A crede ca noi stim voia Lui e sigur o dovada de mandrie. Mi se pare mai bine sa urmam calea asemanarii cu El cum am aratat-o in paragraful anterior si sa zicem ceva de genul: "Doamne, eu nu stiu care e voia Ta, dar stiu ca Tu ma iubesti, iar in iubirea Ta o sa-mi calauzesti pasii. Eu ma predau in mainile Tale si Te las sa faci cu mine ce doresti. Sunt a Ta."

Ce zici? :)

Elena


Ora este GMT +3. Ora este acum 15:49:59.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.