![]() |
Iertare
Am inteles ca trebuie sa iertam gresitilor NOSTRI. Dar cum sa iertam pe cineva care a facut rau cuiva pe care iubim? Niciodata nu mi-a fost clar lucrul asta.
|
Exista o diferenta in a ierta celor ce ne gresesc noua si a ierta pe cei ce gresesc aproapelui nostru, fie el vecin ori ruda. In vederea faptelor de dragoste fata de aproapele, apararea acestuia de orice atat fizic ori verbal este o cerinta maxima a gragostei crestine.
Daca cineva se ia de prietena mea, eu trebuie sa ii iau apararea intr'un mod maxim, fara a ma cruta de la nici un fel de risc, insa asta nu inseamna ca eu urasc pe acela care s'ar lua de ea. A iubi un om si a'l apara nu inseamna a ura pe acela care il afecteaza cu ceva. Sfintii soldati Martiri nu urau pe cei pe care ii omorau, ei doar isi aparau pamantul de barbari si necredinciosi, care aduceau cu ei multe rele. |
Nu este usor a ura pacatul si a iubi omul, a ura fapta si a iubi faptuitorul.
Insa nu este nici imposibil... caci Hristos a urat ipocrizia fariseilor, insa pe farisei i'a iubit. "Iarta'le, Doamne, ca nu stiu ce fac." Insa, ce lucru bun este usor? Cred ca nici unul. |
Citat:
Scrie in Biblie ca nici Dumnezeu nu ne va ierta daca noi nu iertam din toata inima. In rugaciunea Tatal Nostru spunem: "(...) Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri". Spun Parintii ca cel ce nu iarta altora, se blesteama pe el insusi cand spune Tatal Nostru. Se blesteama ca nici Dumnezeu sa nu-l ierte, ca nici el nu iarta. Trebuie sa iertam pentru ca si Dumnezeu ne iarta noua mult mai multe. Trebuie sa iertam pentru ca tinerea de minte a raului este o otrava care ne poate otravi sufletul vesnic. Spunea Sf. Siluan Atonitul: "Cel ce nu iubeste pe vrajmasii lui, nu-si va afla pacea nici daca ar fi asezat in mijlocul Raiului." Dumnezeu sa ne ajute sa putem ierta! Bogdan. |
Imi cer iertare daca mesajul meu anterior pare prea dur. Nu vreu sa condamn pe nimeni, cunosc din proprie experienta ce greu poate fi sa ierti pe cineva, chiar daca nu ti-a facut mare lucru... Dar ce este cu neputinta la oameni, este cu putinta la Dumnezeu.
|
[SIZE=2]"Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri..." [/SIZE][SIZE=2]Dumnezeu asculta de om. il urmeaza. Iarta dupa cum el iarta. Caci a coborat printre noi si a ramas extrem de singur. El si Crucea pe care a vazut-o in ochii primului om creat. Si atunci a cautat ca macar oamenii, in toata durerea si uitarea lor, sa se apropie unii de altii. Sa se ierte reciproc. Hristos S-a uitat pe Sine din nou. Nu a cerut nimic pentru Sine. Dar a indraznit sa ceara pentru omul cel de langa om. Caci pe el il vad. Pentru cel de alaturi nu e nevoie de ochii sufletului. Il ating si ma atinge. il vad si ma vede. Parintele Teofil Paraianu.
[/SIZE] |
Cu cuvânt bun, și pe cel rău îl faci bun. . .
În Pateric se spune despre Sfântul Macarie că, cu cuvânt bun, a ajutat pe cineva să creadă în bunătate, să fie și el bun, și chiar să se călugârească. Concluzia :"Cu cuvânt bun, și pe cel rău îl faci bun, iar cu cuvânt rău, și pe cel bun îl faci rău". Iertarea e semn al binelui , precum și "vorba dulce mult aduce", precum și vorba de nu-i urmată de faptă, de fapta bună, este egal cu zerog.
|
Citat:
Deseori renunțarea la ură apare prea târziu, pentru că omul pe care îl urâm cândva e posibil să-și dea sufletul până ce vom fi hotărât să-i acordăm iertarea pe care ne-a cerut-o în timpul vieții sale. Iar căința noastră va fi și mai amară când vom vedea că ținerea mâniei nu ne-a folosit la nimic bun. În "Etica nicomahică", Aristotel afirma : "Cel blând nu înclină spre răzbunare, ci mai mult spre iertare". Iată o maximă compatibilă cu religia creștină. Într-adevăr, ura sau mânia noastră îi provoacă si mai tare pe răufăcătorii noștri. Pe când o atitudine blândă și iertătoare îi dezarmează pe aceștia din urmă, ajungând să înțeleagă singuri greșeala pe care au săvârșit-o față de noi. Mitropolitul Varlaam grăia cu înțelepciune când ne îndemna astfel : " Așa și vrăjmașul tău acum, acela ce ți-a făcut rău, de-i vei îngădui cu blândețe, atunci vrajba lui vei potoli ". |
Citat:
Ana Intrebi, cum putem ierta unuia care raneste pe cel pe care noi il iubim.. Simplu! Intelegand ca nu il putem iubi noi mai mult decat Hristos... Ori daca Cela ce stie toate, (caci El a spus ca niciun fir de par nu se va clinti fara stirea mea...) ingaduie sa fie ranit..atunci fii pe deplin incredintata ca din fiecare lucru "rau" Domnul scoate si ceva BUN! Ti-o spun din proprie experienta... :6: |
Citat:
|
Ce ne spun Sfinții Părinți :
1 . "Ținerea de minte a răului este o vicleană tâlcuitoare a Scripturii, ca una ce tâlcuiește după propria știință cuvintele lui Dumnezeu" ; 2 . "Rugăciunea lui Iisus va rușina ținerea de minte a răului, căci nu o putem nicidecum rosti pe aceasta stăpâniți fiind de ținerea de minte a răului" ; 3 . " Cel ce viețuiește în liniște și ține minte răul, este ca aspida care, în gură poartă întru sine venin ucigător" ; 4 ."Dacă te ții rigid și nu te pleci să-i spui dușmanului măcar niște cuvinte bune îndulcind astfel câtuși de puțin relația, adaugi la patima ținerii de minte a răului și patima mândriei"; 5 ."Nimeni să nu-și închipuie cumva această întunecime ca o patimă usoară, trecătoare sau puțin primejdioasă, căci una ca aceasta de multe ori cuprinde până și inimile bărbaților duhovnicești .
|
Iertati toate pacatele gresitilor vostri, ca si voua sa va ierte Tatal vostru (Marcu 11, 26; Matei 6,14).
"Infricosator este cuvantul Domnului, ca de nu vezi inima ta curata fata de toti, sa nu ceri nimic de la Dumnezeu, caci ii aduci ocara, odata ce fiind pacatos si avand vreo suparare fata de omul asemenea tie, spui Celui ce cunoaste inimile: Iarta-mi pacatele mele. Unul ca acesta nu se roaga cu mintea, ci cu buzele, intru nestiinta. Fiindca cel ce voieste cu adevarat sa se roage lui Dumnezeu cu mintea, intru Duhul Sfant si cu inima curata, isi cerceteaza, inainte de a se ruga, inima sa, de este neimpovarata de vreo grija fata de orice om, sau nu. Si daca nu o face, se amageste pe sine. Caci in acest caz, nu este cine sa-l asculte pe el, pentru ca nu mintea lui se roaga, ci implineste o obisnuinta a orelor de canon. Dar cel ce voieste sa lucreze in chip curat, va cerceta intai mintea lui, ce are in ea. Astfel, de zici: Miluieste-ma, miluieste si tu pe cel ce te roaga, si de zici: Iarta-ma, iarta si tu, nevrednicul. Iar de zici: Nu-ti aduce aminte de pacatele mele, nici tu sa nu refuzi sa ierti pacatele aproapelui tau. Si daca zici: Nu-ti aduce aminte de relele ce le-am facut, nu trebuie sa gandesti ceva impotriva vreunui om. De n-ai ajuns sa faci acestea, in zadar te rogi. Caci Dumnezeu nu te va asculta cand ceri: Iarta-ma" (Cuviosul Isaia Pustnicul). |
Ora este GMT +3. Ora este acum 01:54:23. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.