![]() |
Facultatea de teologie ortodoxa din Cluj are un decan cam ciudat
http://ot.ubbcluj.ro/dotnetnuke_2/Pr...4/Default.aspx
Date personale Data nașterii: 07 februarie 1962 Locul nașterii: Măgoaja, Cluj, România Adresa: E. Grigorescu 114, Cluj-Napoca, jud. Cluj Locul de muncă Universitatea „Babeș-Bolyai”, Facultatea de Teologie Ortodoxă, p-ța A. Iancu 18, Cluj-Napoca, tel/fax: 00 40 264 431 005 Studii 1999 doctor în teologie, specialitatea Studiul Vechiului Testament și Limba Ebraică, la Facultatea de Teologie Ortodoxă “Andrei Șaguna” a Universității “Lucian Blaga” din Sibiu sub îndrumarea Pr. prof. univ. dr. Dumitru Abrudan, cu teza “Cartea profetului Osea, introducere, traducere, comentariu și teologia cărții”, susținută în sedință publică în data de 18.10.1999, obținând calificativul "Foarte Bine". 1992 – 1998 cursurile școlii doctorale de teologie, Sibiu, teza cu titlul “Cartea profetului Osea, introducere, traducere, comentariu și teologia cărții”, conducător Pr. prof. univ. dr. Dumitru Abrudan, la Facultatea de Teologie Ortodoxă “Andrei Șaguna” a Universității “Lucian Blaga” din Sibiu. Stagii de documentare în Israel și Grecia în anii : 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001. 1991 – 1996 cursuri de doctorat în Istorie modernă universală la Facultatea de Istorie și Filozofie a Universității “Babeș–Bolyai” din Cluj-Napoca sub conducerea domnului Prof. univ. dr. Ladislau Gyemant, cu teza “Relații cultural – bisericești româno-ebraice în Transilvania în secolele XVIII – XIX” (în curs de finalizare pentru susținere) 1994 – 1995 bursier al Universității din Tel Aviv, Israel, studiind la Institutul Goren-Goldstein, la Ecole Biblique de Jerusalem, la Studium biblicum franciscanum din Jerusalem și în cadrul Arhivelor Sionismului, în vederea alcătuirii celor două teze de doctorat. În același timp am urmat cursurile de specializare în Lb. Ebraică în cadrul Universității din Tel Aviv. 1992 – 1993 (lunile octombrie – noiembrie 1992) curs de specializare în Lb. Ebraică la Universitatea din Budapesta, în cadrul Institutului de Asirologie și Babilonistică sub îndrumarea prof. univ. dr. Komoroczi Geza; 1988 - licențiat în teologie cu lucrarea “Ființa harului – din punct de vedere interconfesional“, alcătuită sub îndrumarea pr. prof. univ. dr. Ioan Ică, obținând calificativul “Excepțional”. 1984 – 1988 Institutul Teologic de grad universitar din Sibiu, obținând în sesiunea iunie 1988 titlul de licențiat în teologie 1980 – 1983 Seminarul Teologic Ortodox Român din Cluj-Napoca, în regim de cursuri intensive. 1976 – 1980 Liceul “A. Mureșanu “- Dej, Bacalaureatul în sesiunea iunie 1980 Activitate profesională Din 2007 Visiting Professor al Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca 01.10.2004 Profesor titular la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca, la disciplina Studiul Vechiului Testament 01.10.2000 Conferențiar titular Facultatea de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca, la disciplinele Studiul Vechiului Testament, Limba Ebraică și Arheologie biblică. 01.10.1995 Lector Facultatea de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca 05.10.1992 Asistent Facultatea de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca pentru discipline biblice, predând prin delegație Studiul Vechiului Testament și Limba Ebraică. 01.10.1990 transferat ca asistent universitar - spiritual la Institutul Teologic de grad Universitar din Cluj Napoca 01.04.1989 profesor-duhovnic titular la Seminarul teologic Ortodox din Cluj-Naopca, predând disciplinele : Studiul Noului Testament și Studiul Vechiului Testament. 01.09.1988 pedagog la Seminarul Teologic Ortodox din Cluj Napoca și hirotonit diacon. Am susținut cursurile pentru nivel licență (1991-2000) ale disciplinelor: Istoria limbii Ebraice, Limba Ebraică biblică și Istoria literaturii ebraice, Arheologie Biblică la Institutul de iudaistică Moshe Carmilly din cadrul UBB Cluj Napoca și în cadrul Facultății de Litere a UBB, și Cursurile de Arheologie biblică (1996-2000), nivel Master, la Centrul de studii iudaice Goren Goldstein al Universității București. Funcții administrative 2004 – prezent Decanul Facultății de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca 1997 – 2004 Cancelarul Facultății de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca. 1995 – 1998 Directorul Seminarului Teologic Liceal Ortodox Român din Cluj-Napoca. Premii 2006 Premiul special pentru poezie al revistei „Dor de Dor” la Concursul Național de Poezie și Pictură „Dor de Dor”, ediția I, Cluj-Napoca 2006 Diplomă din partea Centrului de creație și cercetare „Sf. Ev. Luca” al Facultății de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca 2006 Diplomă de excelență a Societății Academice de Cercetare a Religiilor și Ideologiilor 2006 Diplomă de aniversare din partea Radio Renașterea la împlinirea a 7 ani de emisie, pentru colaborarea temeinică 2006 Diplomă de onoare pentru creația literară la Festivalul „Primăvara studențească”, 10-15 aprilie 2006 Diplomă de excelență din partea Fundației Protecției Sociale Generale din România „Dan Popescu” – filiala județeană Cluj 2006 Diplomă pentru excelență științifică din partea UBB 2005 Diploma de inovație instituțională 2005 Diplomă de onoare din partea Inspectoratului Școlar Județean Cluj 2005 Diplomă de onoare din partea secției Artă Sacră a Facultății de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca pentru contribuția la realizarea expoziției Proiect-Atelier Îngeri, ed. a III-a, 2005. 2004 Diploma de excelență didactică (UBB) 2003 Premiul Universității „Babeș-Bolyai” pentru lucrarea „Fragmentarium exegetic filonian II. Nomothetica. Repere exegetice la Decalog” Daca vad parintele Justin Parvu sau ieromonahul Filotheu biografia asta fac criza de nervi. Parerea mea. |
http://www.isro-press.net/Portal/ind...-372&Itemid=59
Initial am crezut ca un hacker s-a tinut de glume proaste si a hackuit siteul facultatii de teologie ortodoxa din Cluj! Daca e o facatura e cam extinsa! |
http://www.ceeol.com/aspx/issuedetai...e-07a2df94d407
Parintele profesor Ioan Chirila a fost inselat de dracii si scrie carti despre erezia gnostica! |
Doamne ce Fericire!
Sa sarim in sus de bucurie ca avem un profesor universitar/decan de origine ebraica a ajuns sa fie un bun ortodox. FELICITARI! si multumim Mihail ca l-ai dat exemplu aici pe forum desi l-ai numit ciudat(Poate este ceva ce stii doar tu si nu ne spui?) cred ca nu! Sa-i dea Dumnezeu multa sanatate si prin el sa lumineze mintile multor altor evrei care poate cauta modele crestine de urmat in vederea aderarii si convertirii la frumoasa Ortodoxie romaneasca! Este chiar foarte impresionant CV-ul. Ce n-as da sa-l cunosc! |
Citat:
Ar fi insa foarte trist ca un monah /duhovnic sa faca crize de nervi. Banuiesc ca nu te-ai exprimat cum trebuie, nu frate? |
Mai frate Andrei nu ai observat ca am aratat ca acest preot e inselat de draci si scrie carti care propovaduiesc erezia gnostica?
|
“Relații cultural – bisericești româno-ebraice în Transilvania în secolele XVIII – XIX” (în curs de finalizare pentru susținere)
1994 – 1995 bursier al Universității din Tel Aviv, Israel, studiind la Institutul Goren-Goldstein, la Ecole Biblique de Jerusalem, la Studium biblicum franciscanum din Jerusalem și în cadrul Arhivelor Sionismului, în vederea alcătuirii celor două teze de doctorat. În același timp am urmat cursurile de specializare în Lb. Ebraică în cadrul Universității din Tel Aviv. 1992 – 1993 (lunile octombrie – noiembrie 1992) curs de specializare în Lb. Ebraică la Universitatea din Budapesta, în cadrul Institutului de Asirologie și Babilonistică sub îndrumarea prof. univ. dr. Komoroczi Geza; 1988 - licențiat în teologie cu lucrarea “Ființa harului – din punct de vedere interconfesional“, alcătuită sub îndrumarea pr. prof. univ. dr. Ioan Ică, obținând calificativul “Excepțional”. Tu despre asta vorbesti Unde scrie ca studiaza si scrie despre erezii gnostice? Eu unul observ ca este un preot ortodox care si-a largit orizontul foarte mult studiind lucruri interesante pentru a putea creste si intari in credinta. Asa ar trebui sa fie orice preot, un cunoscator al mai multor limbi, un om de cultura, citit, si studiat, tocmai pentru a nu cadea usor in diverse plase ale vicleanului Asa era pe vremuri, nu ca cei de acum care sunt facuti la fara frecventa in unele cazuri si mai grave, in doua saptamini, vezi cazul Minastirea Cozia "one on one" |
Pai mai frate nu ai observat linkul la acea carte?
http://www.ceeol.com/aspx/issuedetai...e-07a2df94d407 Apoi ce e aia: "fiinta harului din punct de vedere interconfesional"? Nu e erezie? |
Citat:
Si unde e erezia? In faptul ca e interesat sa vada cum alte confesiuni vad o anumita problema? Mihailt, ti-ai facut obiceiul ce a arunca cu acuzatii care mai de care mai fanteziste -- si apoi sa le retractezi. Nu-i bine. |
nu va mai batetzi capshorul cu ce face shi pentru ce face stimatul shi dragul decan Ioan Chirila, caci face pentru planul lui Dumnezeu, pe care voi nu-l cunoashtetzi, nici eu decat foarte putzin, in partzi, inparte, iar ereticul sectant interior de care va e atat de frica, din voi sa-l scoatetzi shi nu din mai marii voshtrii... lovind mereu in ei cu sfintzii parintzi shi cu monahii... ca daca vreunul se sminteshte, atunci nu cu tortza ci cu faclia, shi nu cu abuzul natang shi dulce delasat ca betzivii caci spune parintele Arsenie Boca: "Nici abuzul, nici refuzul" ca oricum "numai putregaiul cade din biserica ortodoxa (creshtin ortodoxa)" dar domnilor, Dumnezeu ne va socoti dupa viatza traita shi faptele facute in interior shi exterior, shi nu ca ne numim noi pe noi inshine creshtini dreptzi iar ceilaltzi or fi pacatoshi ori eretici ca zicem noi... "au doara" shtie vreunul din voi inima omului? asha fara nici cea mai elementara cerecetare... ca daca suntetzi calare pe szvon ca pe o camila ori ca o vrajbitoare pe matura plutind printre nori, atunci unde credetzi ca o sa va sumfle furtuna? poi direct in abisul absolutului mandriei piedestalului... ca acolo ne mana pe totzi cei ce shi-au strans gushe pentru soclu, caci cu ce masura socoteshti cu aceea tzi se va masura daca te dovedeshti fatzarnic... puishor de naparparca...
deci nu va mai luatzi de slujitorii Altuia... ca nu e frumos. |
Citat:
Aaa, si normal ca unii ca Filotheu sa se isterizeze, au obiceiul sa o faca din mai nimic, de ce ar rata ocazia? Si deja vedem cum ajunge si "vestea" lar parintele Iustin: "decanul ..etc..propovaduieste erezia in facultatea ortodoxa din Cluj, cu binecuvantarea IPS, etc". Si pe urma apare imediat pe youtube "cuvantul parintelui Iustin" cum traim vremuri apocaliptice, in care BOR s-a departat de dreapta credinta, ca e timpul sa iesim sa facem sa dregem, sa murim cu dusmanul in brate, etc. Traim vremuri "ciudate", intr-adevar. |
Pai varful misticismului iudaic a fost reprezentat de Sfantul Ioan Botezatorul si de Maica Domnului.
Iar dupa ce zice Sfantul Grigorie Palama nu e nevoie sa iesi cu sufletul din trup ca sa cunosti pe Dumnezeu. Dumnezeu cui stie ca ii este de folos dupa judecatile(gandirile) sale dumnezeiesti care sunt spre binele tuturor dar fara putinta de inteles pentru vreo minte atat de fara sfarsit ,minunate etc fiind se reveleaza unora. De exemplu Sfantul prooroc Avraam a primit pe Sfanta Treime fiind foarte primitor si iubitor de oaspeti. Deci iata ca "misticismul" practicat de Sfantul prooroc Avraam consta in a tine legea constiintei care e similara cu legea lui Dumnezeu in Duh si nu in cine stie ce postiri. Sfantului prooroc Moise i se reveleaza Dumnezeu Logosul,Dumnezeu Fiul adica si ii vorbeste fata catre fata pe muntele Sinai dar fara ca sufletul Sfantului prooroc sa fie scos din trup ,fara ca Moise sa fie rapit in extaz. Deci misticismul iudaic consta a tine pe cat se putea omului legea lui Dumnezeu dar in Duhul legii adica in Duhul Sfant iar nu in litera ca litera ucide iar Duhul face viu si da viata.Legea era o revelare in umbra a Domnului nostru Iisus Hristos,cea mai deplina revelare a fost aratare sa imbracat in fire umana. Maica Domnului a stat in Sfanta Sfintelor si a petrecut in postiri,citiri de psalmi si nu putem noi intelege viata Maicii Domnului ca e o taina;aceasta ca randuiala exterioara ;dar Sfantul Maxim Marturisitorul si Sfantul Grigorie Palama arata ca Maica Domnului pentru smerenia si dragostea altruista (dar si pentru alte motive ) ei este cea mai Sfanta si Preasfanta. (Sfantul Maxim ne arata pe cat poate despre smerenia Maicii Domnului iar Sfantul Grigorie Palama pe cat poate despre dragostea Maicii Domnului.) Dupa cum zice Sfantul Maxim Marturisitorul Maicii Domnului Dumnezeu i s-a aratat pe cand se ruga pe cat a putut sa il vada si i-a zis ca din-transa se va naste Fiul Sau. Ca dealtfel asa zice si Maica Domnului: "Ca a cautat spre smerenia roabei sale". Apoi arata Sfantul Grigorie Palama ca Maica Domnului (care normal este cea mai inteleapta din toti oamenii nascuti fireste desi a avut trup femeiesc ca Domnul nostru Iisus Hristos e si Intelepciunea intrupata; smerenia e direct proportionala cu intelepciunea) intelegand caderea oamenilor din Sfanta Scriptura s-a rugat la preabunul Dumnezeu sa vindece pe oamenii care sufereau de boala pacatului si lui Dumnezeu tare mult i-a bineplacut aceasta dragoste altruista a Maicii Domnului. Aceasta era impotriva legii in litera ca sa te rogi pentru cineva care a pacatuit dar era in Duhul legii. Si oare auzim ca Maica Domnului sau Sfantul Ioan Botezatorul practicau procedee kabaliste de scoatere a sufletului din trup si de vizitare a ceva "palate ceresti"? Nicidecum. Dimpotriva Sfantul Grigorie Palama zice ca Maica Domnului ducea o viata de isihie in Sfanta Sfintelor. Iar Duhul Sfant cand rapeste mintea omului la rugaciune il "intiaza" in cele duhovnicesti dupa cat poate omul primi si dupa ce ii este omul de folos sa primeasca dar si altfel si mai mult dupa cum nu putem noi intelege.Mintea nu mai lucreaza ale sale, zice Sfantul Maxim Cavsocalivitul din cercare ci o conduce Duhul Sfant.La acelea cu merkaba dimpotriva mintea trebuie sa stie nu stiu ce parole,nu stiu ce cai si alte de astea sa ajunga in cele ceresti. De aceea zicea Sfantul Apostol Pavel despre sine si ceilalti Sfinti Apostoli,pentru ca era Duhul Sfant pogorat peste toti: "avem mintea lui Hristos". |
Acolo am scris gresit voind sa scriu invers adica "intelepciunea e direct proportionala cu smerenia".
|
Explicati-mi si mie ce e ciudat la decan.Ca nu pricep.Doamne ajuta!
|
Ma indoiesc ca IPS Anania e de acord cu numirea aceluia ca decan acolo.
IPS Anania e ierarhul care imi place cel mai mult din Sfantul Sinod al BOR. |
Citat:
Confuzie in care cadem din pacate adeseori. |
Citat:
|
Citat:
ai mare dreptate eresuri sunt toate, dar mai mare eres este cand ispita intrebandu-te daca n-ai aflat, itzi strecoara pita, shi astfel de tine insushi inshelat, tu ceri shi-tzi pune'n mana sita, ca in loc sa itzi cerni graul de neghina din inima ta, atat cat ai primit tu de la Domnul, spre ascultare, te apuci shi le cerni pe ale altora, spre tradare, caci nu mantuieshti ci osandeshti, raspandind virujul ca-n poveshti, pentru ca ai aflat ca shti prea putzin, shi daca iarashi vrei sa aflii, din necredintza, de-acu n-ainte dracul, venit de pe pustii, incepe de-zi da shtiintza, pe care nu o shtii, la care nu eshti dumneata chemat, a trage de coada pe Pisi-Cutza, ca sa te flatezi ca fraierul ca tu ai putea arata shi manca, ca un prooroc vestit pe sharpele Ka, trezindu-ne din hutza-hutza, ca sa nu ne mai dam in scranciob de oala sparta fiindca nu-i inca moarta... matza, ci este chemat decanul ca sa citeasca toate ca la nevoi din rahat turcesc pe noi, el sa shtie shi sa poata a ne scoate, impreuna cu voi, cu ajutor de la Dumnezeu, de sus, de la Domnul Hristos Iisus. deci ai dreptate ca toate sunt eresuri, restul, asha ca nu-tzi mai bate capshorul cu-atatea nentzelusuri shi cu testul, caci din apa-ntulburare, piciorul cine tzi-l va mai scoate? fara durere de oale sparte? daca oasndeshti incestul... shi nu asha in general pe fatza ci crezand c-ai impushcat o lenebada, o ratza. te-ai amagit, fireshte, shi mi te-ai facut de poveste... Asa ca ma iarta deci shi tu pe mine ca te-am zugravit in poezie spre rushine. |
Dom-le daca am gresit exista aci adresa mea de mail, nu sunt inregistrat anonim, respectivul profesor sau cine doreste sa se planga la Sfantul Sinod despre mine si sa se ia masurile care se considera de cuviinta.
Apartin de arhiepiscopia Bucurestilor nu are decat sa ma judece cine e pus aci si sa imi dea mustrarile sau ce considera de cuviinta sa se dea. |
Daca se considera sa fiu banat de pe acest forum sa fiu banat.
|
Citat:
Ai scris tu ceva mai sus dar nu reusesc sa-mi dau seama la ce ai facut referire de fapt. |
Citat:
caci daca nu erai senin am incercat prin poezea sa-tzi alung negura cea rea care te-a umplut de venin, deci ma iarta daca ma arat mai drept, de parc-ash fi intzelept, caci trebuie sa marturisesc cinstit ca nu sunt ci inca pescuiesc, pe carunt exact asha cum invatza oul pe gaina, cine shi la ce se inchina, shi cum ar trebui s-o faca... doar ca eu ma aflu mereu cu capu-n apa... dar shansa mea este ca este binecuvantata... deci nu te mai supara frate, ca tzi-am dat iarashi dreptate in partzi, inmparte. |
Ei pana la urma cam asa e ca am osandit nu am mantuit prin ce am scris.
Mai intai ar fi trebuit sa iau respectiva carte pe engleza si sa o citesc si lucrarea de doctorat. Daca mi se parea ceva neortodox in acelea ar fi trebuit sa merg pe la oameni duhovnicesti si sa cer parerea lor si sa sa cer parerea si cum sa actionez sau sa ii las pe dansii sa actioneze. Asa am judecat superficial din rautate si osandire a altora. Da acum deja am raspandit microbul si la altii afara de cei de pe forum... |
Oricum aceia foarte probabil nu vor actiona asa ca mine cu rautate si superficialitate.
|
Citat:
Sunt unii care au niste obsesii asemanatoare dar pe langa ei, tu esti un ingeras. Nu glumesc. |
bre mihailt ce se intampla cu tine? a nu stiu cata oare cand initiezi un topic numa de dragu de a improsca cu noroi unele persoane, nu te supara dar ce pregatire teologica ai mata?
|
Citat:
Nu ti-am zis inca de la inceput ca asa ai sa faci? Adica arunci cu piatra si apoi spui ca ai gresit? Ai facut asta de nu stiu cate ori, nu poti sa gandesti inainte? |
Citat:
Cred ca ii inteleg acum mai bine pe antiecumenistii inversunati (din care, mihail, parca nu faceai parte), care zic ca ne tradam credinta daca discutam cu cei din alte confesiuni. Daca numai studierea unor doctrine de ale lor si compararea lor cu a noastra este tradare, atunci unde ajungem? Ii consideram eretici si pe cei dintre sfintii parinti care au scris despre erezii? Chiar ma mir din partea ta, mihail. Sau poate n-am inteles eu ce vrei tu sa zici? |
Mihail, problema trebuia adusa aici pentru dezbatere colectiva, nu cu verdict dat!
Este mai normal asa, la fel cum se procedeaza in guvern, unde exista si opozitie. Fara opozitie ne transformam in aplauDaci! |
Citat:
Dupa parerea mea (care nu inseamna mare lucru), mi se pare ca e important ca sa se explice dogmele interconfesional, pentru ca ortodocsii sa inteleaga diferentele, sa inteleaga de ce ortodoxia este in adevar iar ceilalti sunt in eroare. Intr-adevar, dogmele se traiesc, in lucrarea Duhului Sfant, in Biserica, dar "credinta vine din auzite", din "cuvintele adevarului". Asa ca e important sa se explice care e diferenta, de exemplu, intre dogma Sfintei Treimi la noi vs. la catolici, ca sa inteleaga omul ce zicea Sfantul Fotie, ca Filioque "rupe unitatea Sfintei Treimi". Sa ma iertati daca am vorbit aiurea. |
Mai fratilor, omul s-a smerit, si-a recunoscut greseala, mustrarea nu-si mai are locul dupa ce omul s-a indreptat pentru ca acesta exista mustrarea, pentru a-l indrepta pe om cu duhul blandetii FARA A CADEA SI TU IN ISPITA. El a terminat cu judecatul, a recuoscut ca a gresit stie ce ar fi trebuit sa faca, iar voi il judecati acum in continuare pentru ce a facut inainte.
|
Citat:
Oricat de modern ar fi sa fim ecumenisti, trebuie sa ne vedem interesul (spiritual, nu material). Problemele pot fi discutate , dar cu sinceritate, nu prin prisma intereselor economice si politice. Sa fim sinceri pana la capat. Cum va apara Ortodoxia cineva care nu s-a convins de valoarea ei? Dar deocamdata e bine sa ne convingem noi pe noi insine de valoarea Ortodoxiei. Caci transformarea incepe cu noi insine. |
par.Ioan Chirila
Dragii mei, luati bine seama cand vorbiti despre un preot! Ca e mare greutatea acestui cuvant! Cine vrea sa vorbeasca despre par. Chirila il invit sa-l asculte. Se adreseaza in predici fiecaruia in parte, la fel in viata de zi cu zi si la cursuri. Are cuvinte pentru fiecare suflet si vorbeste de la inima la inima. A studiat mult si o face mereu spre sporirea celor care-l asculta; are un cuvant bun si un zambet pentru fiecare. Simti o bucurie launtrica cand il vezi si o bucurie duhovniceasca cand il asculti.
|
Citat:
|
pr. I. Chirila
se vede treaba ca majoritatea celor care se dau mari ganditori si mari ortodocsi aici pe forum habar nu au cine este Pr. Chirila si nu l-au auzit niciodata la vreo predica sau la vreun curs, si probabil ca nu au nici o legatura cu clujul sau cu facultatea de teologie de oriunde in tara. libertatea de exprimare are si ea neajunsurile ei, cum ar fi comentariile stupide.
Pr. Chirila mi-a fost profesor si decan 5 ani cat am fost la Facultate+ master. este o personalitate complexa teolog, filosof, literat. este ciudat, intr-adevar, daca prin ciudat se intelege o minte sclipitoare, o super cultura, un vocabular teribil de bogat si neologistic, naturalete, un simt al umorului plin de ironie. e un deliciu sa mergi la cursul lui. IPS Bartolomeu Anania nu numai ca l-a acceptat ca decan dar l-a si desemnat personal. in ce priveste discutia despre ortodoxia/ erezia pr. Chirila, mi se pare o idiotenie atat de mare incat refuz sa o comentez. doar un total necunoscator ar putea afirma asa ceva. mai puneti mana si cititi, are destule carti scoase: http://www.jsri.ro/old/html%20versio...-recenzie2.htm http://www.librarultau.ro/autor/chirila-ioan--i15879 desi ma indoiesc ca veti intelege mare lucru. http://www.ftr.ro/adevarul-e-unul-si...multi-3613.php byyyyyyye! |
Citat:
Poți să începi să urmărești materialele sale: uite aici un link - http://www.youtube.com/watch?v=-PzMuS4iDG8 Poate dacă dovedea un comportament eretic nu îl țineau lângă ei cei doi mitropoliți ai Clujului. Doamne ajută! |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 21:46:10. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.