Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Despre Biserica Ortodoxa in general (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=506)
-   -   "Razboiul nevazut" e o absurditate catolica!E contraindicata! (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=6486)

mihailt 11.06.2009 04:20:35

"Razboiul nevazut" e o absurditate catolica!E contraindicata!
 
Cartea e plina de absurditati.
Una din ele:
"Sa stii ca, dupa cum Dumnezeu este in afara de toate simturile si lucrurile ce se simt, afara de orice forma, culoare, distanta si loc, ca o fiinta fara forma, neinchipuita, fiind pretutindeni si mai presus de orice, - tot astfel este dincolo de orice inchipuire, in afara de orice imaginatie. "
Pe scurt Sfantul Grigorie Palama a aratat ca Dumnezeu e prezent cu lucrarile necreate in creatie si mai mult ca in oamenii Sfintii e prezent cu harul.
Mai apoi cel mai deplin prezent e in Sfanta Impartasanie.
Cum nu stim ca e o taina.Nu zice nimeni sa iti inchipui cum este Dumnezeu dar cum zice Sfantul prooroc David:
"Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria"
si Sfantul Apostol Pavel zice:
"Cele nevăzute ale Lui se văd de la facerea lumii, înțelegându-se din făpturi, adică veșnica Lui putere și dumnezeire"
Deci iata ce bune sunt simturile si cat folos duhovnicesc ne aduc!
Si de aci (din minunatia si maretia lumii create) putem sa ne dam seama ca e mai presus de puterea de intelegere a mintii umane Dumnezeu si celalte.
Si este inca o contemplatie cu totul minunata peste aceasta.

Mai mult:
Sfantul Grigorie Palama arata ca Sfintii Apostoli nu au vazut numai cu mintea slava lui Dumnezeu pe Tabor ci au vazut-o si cu ochii fizici transfigurati de puterea Duhului Sfant.
Iar a zice ca Dumnezeu e in afara de toate cum sustine lucrarea "Razboiul nevazut" nu e o invatatura crestin ortodoxa si mai rau ca e o absurditate.
Dimpotriva invatatura crestin ortodoxa arata ca Dumnezeu e prezent cel mai deplin in Sfanta Impartasanie.
Apoi e prezent cu harul in Sfintele Icoane,in Sfintele Taine,in Sfanta anafura,in Sfanta aghiasma, in moastele Sfintilor etc.
Cu lucrarile necreate cele de viata facatoare in animale si plante.
(dar nu cu harul.)
Cu lucrarile necreate cele cu care se ingrijeste de buna functionare a materiei e prezent si in materie cum se intelege adica se vede cu mintea.
Ca doar plantele se invartesc in ordine iar nu anapoda iar daca se invartesc precum se cuvine se arata ca e Cineva care are si grija sa se invarteasca asa frumos si bine!

Oricum Sfantul Nicodim Aghioritul pentru viata sa de asceza,smerenie a conclucrat cu Dumnezeu si i-a fost Sfintit trupul care acum da marturie impotriva la ce e scris in acea absurditate de carte si arata ca Dumnezeu e prezent acum cu harul in Sfantul trup al Sfantului Nicodim Aghioritul!
:))

Pentru a cunoaste pe Dumnezeu mai intai trebuie sa ne pazim de mandrie si apoi si de celalte pacate.
Ca Domnul nostru Iisus Hristos a marturisit zicand:
"Ca să se împlinească ce s-a spus prin proorocul care zice: "Deschide-voi în pilde gura Mea, spune-voi cele ascunse de la întemeierea lumii". "
Si iarasi zicand:
"3. Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor.
4. Fericiți cei ce plâng, că aceia se vor mângâia.
5. Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul.
6. Fericiți cei ce flămânzesc și însetează de dreptate, că aceia se vor sătura.
7. Fericiți cei milostivi, că aceia se vor milui.
8. Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu.
9. Fericiți făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema. "
:))
Cei saraci cu duhul adica cei smeriti a caror minte adica duh isi recunoaste saracia ca desi e dupa chipul slavei celei negraite s-a intunecat cu pacatele.
Si recunoscandu-si omul pacatele la care actiune il cheama Dumnezeu si le si plange si Duhul Sfant iertandui-le se mangaie omul.
Apoi omul se imblanzeste,se smereste cauta a lucra legea lui Dumnezeu insetand si infometand la a lucra legea cat mai deplin si mai in adanc.
Si lucrarea legii mai are si partea catre fratii nostri si de aci milostenia.
Si aceasta sinergie duce la curatarea inimii care duce la vederea lui Dumnezeu.Dumnezeu celor cu inima curata se arata pe cat pot a-l vedea.
Iar cand se salasluieste deplin Duhul Sfant in ei,care se arata ca e si Duh al pacii si de aceea se si arata in chip de porumbel acestia devin "facatori de pace" raspandind imprejur pacea cea necreata Duhul Sfant din-transii.
Asa acum cuvintele lor vindeca nu osandesc,sfatul lor e cu adevarat sfat si altele de acestea.Caci purtand in dansii pe Duhul pacii fiind biserici insufletite ale Duhului Pacii,Duhul Sfant sunt acum facatori de pace.
Asa precum erau Sfintii Apostoli.


Lucrarea dealtfel e luata de la catolici si asa se explica pentru ce este atat de absurda.

Lavrentiu 11.06.2009 09:11:47

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 144868)
Cartea e plina de absurditati.
Una din ele:
"Sa stii ca, dupa cum Dumnezeu este in afara de toate simturile si lucrurile ce se simt, afara de orice forma, culoare, distanta si loc, ca o fiinta fara forma, neinchipuita, fiind pretutindeni si mai presus de orice, - tot astfel este dincolo de orice inchipuire, in afara de orice imaginatie. "
Pe scurt Sfantul Grigorie Palama a aratat ca Dumnezeu e prezent cu lucrarile necreate in creatie si mai mult ca in oamenii Sfintii e prezent cu harul.

Iubite frate,
de ce nu te exprimi asa:
Bucura-te, Sfinte Nicodime, care te-ai invrednicit de lucrarea cea sfintitoare a lui Dumnezeu, care cu sfintii petreci si te rogi pentru noi, desi ai luat ideile catolicilor si ai scris carti pline de absurditati.

Oare tu stii distinctia intre fiinta si lucrare - pe care Sfantul Grigorie Palama a subliniat-o? Ca Dumnezeu e prezent in lucrare, noi il cunoastem dupa energiile lui necreate, dar nicidecum dupa fiinta. Despre fiinta lui Dumnezeu vorbeste Sfantul Nicodim, nu despre lucrari.

Roaga-te, rogu-te, Sfantului Nicodim sa se roage pentru noi lui Hristos, ca unul care a trecut dincolo de catapeteasma si acum este partas al bucuriei vesnice si jertfelnice a lui Hristos!

mihailt 11.06.2009 13:07:22

Si Sfantul Teofan Zavoratul a scris despre faptul ca aceasta carte e nefolositoare de suflet.
Iar pe orthodoxwiki zice asa despre aceasta lucrare:
http://orthodoxwiki.org/Nicodemus_of_the_Holy_Mountain
"He translated and edited The Spiritual Combat (1589) by Lorenzo Scupoli, a Catholic priest of Venice, renaming it Unseen Warfare"
"El a tradus si editat "Lupta spirituala" (1589) de Lorenzo Scupoli un preot catolic din Venetia,redenumindu-o Razboiul nevazut."

Marius22 11.06.2009 13:25:09

Mihail, faptul ca, in randul anumitor teologi, exista aceasta parere conform careia Sf. Nicodim Aghioritul ar fi influentat in scrierile sale de catre teologia apuseana nu este o noutate. Recomand un articol, bine documentat, care dezminte aceasta opinie: [SIZE=2][/SIZE]Pretinsa influenta apuseana asupra operei Sfantului Nicodim.

mihailt 11.06.2009 14:11:08

Eu prefer sa cred ce scrie pe orthodoxwiki si ce a zis Sfantul Teofan Zavoratul.
Cartea "Razboiul nevazut" e pagubitoare de suflet.

mihailt 11.06.2009 14:13:49

Articolul acela se arata ca e o absurditate din start de cand incepe cu gandirea reductionista in genul:
"Exista doua curente".

razvan_m 11.06.2009 15:16:49

dar cand te muncesc aia cu cornite de iti vine sa injuri de toate cele sfinte si nu te poti abtine in niciun fel, atunci crezi ca e vorba de vreun razboi vazut ale demonilor cu tine, Mihail?

razvan_m 11.06.2009 15:17:21

erat: al demonilor in loc de "ale demonilor"

mihailt 11.06.2009 23:12:55

Dupa cum se vede in "Viata Maicii Domnului" de Sfantul Maxim Marturisitorul Preasfanta Stapana noastra de Dumnezeu nascatoarea si pururea fecioara Maria a stat in Sfanta Sfintelor adica in altarul templului din Ierusalim; dar nu acolo a primit pe Duhul Sfant iar mai apoi pe Dumnezeu Logosul in al Sau preacurat pantece ci dimpotriva cum arata Sfantul Maxim Marturisitorul la izvor.
"Fecioara era deja in post si in picioare la rugaciune langa izvor pentru aceea ca avea sa zamisleasca Izvorul vietii."

Pentru aceea ca precum tot Sfantul Maxim Marturisitorul arata la Mystagogia intreg Cosmosul creat este tot Biserica lui Dumnezeu si normal Terra tot Biserica lui Dumnezeu este.Deci Preasfanta Stapana noastra de Dumnezeu Nascatoare si pururea Fecioara Maria se afla cum se vede tot in Templu (Biserica) dar maretul templu zidit de Preasfanta Treime.
In aceasta Biserica facuta chiar de Preasfanta Treime se cuvenea pare-se sa se arate Dumnezeu cel mai deplin.
Iar nasterea lui Dumnezeu cu trup are loc intr-o pestera tot in Biserica lui Dumnzeu creata de Dumnezeu adica in natura iar Dumnezeu intrupat este pus in iesle pentru a arata ca animalele nu sunt deloc necurate,necurat fiind doar pacatul.

Probabil de aceea s-au facut acestea asa ca Dumnezeu zice ca nu locuieste in temple facute de maini omenesti.
Iar natura este Biserica lui Dumnezeu zidita chiar de Dumnezeu care arata maretia,bunatatea,blandetea,intelepciunea,dragoste a,frumusetea si cate mai sunt fara sfarsit a Preasfintei Treimi.

Sfanta Liturghie o face Dumnezeu prin preot,hirotoniile prin episcop.
Sfanta Liturghie fara preot hirotonit este imposibil a se face.
Omul este templu facut de Dumnezeu ,Terra si Cosmosul la fel.
Sfanta Liturghie se poate savarsi oriunde pe Sfantul Antimis; spre exemplu parintele Arsenie Boca savarsea Sfanta Liturghie la un izvor,in natura.
Maretia cosmica a lui Dumnezeu nu se poate reduce numai la cladirile bisericilor.
Biserica ca si cladire tot de Duhul Sfant prin episcop se sfinteste.
Mai deplin ca in Sfanta Impartasanie prezent (ca Sfanta Impartasanie e chiar trupul Domnului nostru Iisus Hristos care trup are si Sfantul sau suflet unit cu Dumnezeirea sa) Dumnezeu nu este prezent in creatie nici in cea materiala nici in cea spirituala.

AlinB 12.06.2009 00:43:12

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 144977)
Articolul acela se arata ca e o absurditate din start de cand incepe cu gandirea reductionista in genul:
"Exista doua curente".

Din partea ta era de asteptat o critica mai profunda asupra articolului in cauza..

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 144976)
Eu prefer sa cred ce scrie pe orthodoxwiki si ce a zis Sfantul Teofan Zavoratul.
Cartea "Razboiul nevazut" e pagubitoare de suflet.


"eu prefer sa cred" nu e un argument teologic.

Poti sa ne dai indicatii mai exacte in ce lucrare (carte, pagina) afirma Sf. Teofan Zavoratul cele spuse de tine si toate argumentele lui?

mihailt 08.02.2010 21:13:08

Cartea e foarte absurda.
E scrisa de un catolic inselat de draci.
De ce apare sub numele Sfantului Nicodim Aghioritul nu am idee.
Heruvimii sunt prezentati hulitor in contradictie cu ce zice Sfantul Ioan Damaschinul la Dogmatica,asta ca un mic exemplu.

Catolicul care a scris cartea inselat de draci se mai apuca si huleste si pe Sfantul Grigorie Palama vorbind in zemflea fata de Sfant ("unii si-au inchipuit ca perfectiunea consta in rugaciuni mentale neincetate").
Acesti eretici scolastici continua cu absurditatile lor pe care ii inseala dracii sa le zica.
Cugetarea continua la legea lui Dumnezeu si confruntare gandurilor noastre,faptelor noastre,vorbelor noastre cu legea lui Dumnezeu in continuu duce la apropierea de Dumnezeu.Apropierea nu se face spatial ca Dumnezeu e pretutindeni prezent ci prin faptul ca Dumnezeu "vine" sa ne ajute.
Asta e un fel de rugaciune neincentata.
Dupa ce se obtine aceasta se trece la amintirea neincetata de Dumnezeu Iisus Hristos dar nu in mod mantrist ci avand legea sa in vedere si rugandu-l sa ne ajute cand vedem anumite pacate in noi,ii cerem mila pentru aceste pacate,ii cerem sa ne vindece de ele.
Si mai mult decat atat,eu am scris aci dupa slaba pricepere.
Daca mintii noastre ii este lene sa faca asa asta nu inseamna sa hulim pe cei care au facut asa si au dobandit unire nemijlocita cu Dumnezeu dupa cat puteau primi,precum a fost cu Sfantul Grigorie Palama!
Cum sa afli care e voia lui Dumnezeu in fiecare situatie daca nu ai uniune nemijlocita cu El?
Si daca cumva rezolvarea corecta la o situatie e ceva la care tu nici macar nu te-ai gandit?
Nu ai cum si atunci trebuie sa recunosti pana nu ai uniunea cu Dumnezeu sa te povatuiasca Dumnezeu starea in care te afli.Aci vine necesitatea "batranului" (povatuitorului) duhovnicesc.
Sfantul Grigorie Palama a aratat ereticilor scolastici catolici inselati de draci ca imaginatia e o putere foarte de cinste a sufletului uman.
Si a aratat Sfantul Grigorie Palama ca Sfantul prooroc Moise primeste o viziune cu imagini de la Dumnezeu si ca vede ceva anume vede un cort.
Nu imaginatia sau simturile ne despart pe noi de Dumnezeu ci pacatele care sunt si in sufletul nostru,de care suntem bolnavi.

hanico 08.02.2010 21:28:27

Carti si ... carti
 
Ce nu inteleg eu este de ce e neaparata nevoie de atata polemica fata de aceasta carte cind mesajul ei este atat de clar: exista un razboi nevazut si in fata lui se poate cistiga cu rugaciunea si cu trezvia.
Cartea te invata cum sa-l duci la modul foarte explicit.

Noi suntem ortodocsi si tinem de biserica ortodoxa, daca biserica accepta aceasta carte si pe autorul ei ca pe un sfant, noi nu putem schimba nimic. Normal ar fi ca fiecare dintre noi sa aleaga pentru sine din intreaga bibiloteca a ortodoxiei ce carti vorbesc mai pe intelesul lui, fara sa le desconsidere pe altele pe care le judeca doar poate pentru ca nu le intelege.

Ca are sau nu influente apusene eu nu am bagat de seama pentru ca de obicei apusenii nu sunt chiar asa de drastici in ceea ce priveste trezvia si nici nu exceleaza cu rugaciunea.
Doamne ajuta!

sofia_78 08.02.2010 23:57:00

...
 
Nu stiu ce sa zic despre carte, dar pot spune ca imaginatia folosita in rugaciune este foarte periculoasa!!!!! Cunosc cazuri care au ajuns demonizati numai imaginandu-si in timpul rugaciunii ingeri, sfinti etc... Cititi despre rugaciune carti, mai ales despre rugaciunea inimii si veti vedea ca e INTERZIS! sa-ti imaginezi ceva in timpul rugaciunii, sa nu ai nii un fel de imagine in minte, mai ales a Lui Dumnezeu, care intr-adevar, cartile spun ca noi ni-L putem imagina pentru ca nici un ochi omenesc nu L-a vazut pana acum, in Persoana, ci doar ca lucrare, ceea ce e un lucru foarte diferit, Duhul Sfant s-a aratat, chiar si Sfanta Treime s-a aratat la Mamvri dar intr-o forma umana, 3 Tineri, dar in cea Dumnezeiasca numai Sfintii din cer poate L-au vazut si ingerii, dar noi nu.

Cititi "Pateric despre visuri si vedenii" !!!! o carte impresionanta despre lupta calugarilor din Muntele Athos cu demonii, li se arata sub forma Maicii Domnului, a Mantuitorului, iar unii si-au imaginat lucruri sfinte in rugaciune (fara sa stie ca-i vatama) si au ajuns demonizati, unii si-au pierdut mintile de tot, e FOARTE! periculor, cititi cartea pe care v-am recomandat-o. Deci daca asta e problema, atunci Razboiul Nevazut aici nu greseste, si fiind totusi scrisa de un calugar, sfant, athonist, ma indoiesc ca greseste, pentru ca lupta pe care o dau ei acolo cu necuratii e de neinchipuit pentru noi, eu am citit si am auzit niste lucruri incredibile legate de subiectul asta din Muntele Athos.

mihailt 09.02.2010 10:06:23

Sunt Sfintele Icoane pentru folosirea corecta a imaginatiei la Sfintele Rugaciuni.Nu a zis nimeni sa iti inchipui cum sunt Sfintii Ingeri dar Sfintele Icoane sunt pictate dupa cum a fost vazut Dumnezeu Intrupat- Dumnezeu Iisus Hristos,Maica Domnului,Sfintii Apostoli,Sfintii,etc.Sfintele Icoane arata mintii noastre neputinta ei.
Asa nimeni nu poate sa priceapa cum Dumnezeu petrecea pe Pamant imbracat cu fire umana (Sfantul Ioan Damaschinul zice de aceasta "printr-o pogorare inexprimabila si incomprehensibila") si in acelasi timp avea grija de intreg Universul dar si de ingerii din ceruri.Dar cum zice Sfantul Ioan Damaschinul la Dogmatica Dumnezeu este pretutindeni.Dumnezeu nu e circumscris intr-un loc si daca se pogoara in noi cu darul la Sfanta Rugaciune asta nu inseamna ca noi suntem fruntea lumii ci inseamna ca s-a pogorat si in noi.

La Imnul acatist se spune:
"Bucură-te, că porti pe Cel ce pe toate le poartă;"
Oricum daca ni se pare ca noi suntem buni si altii pacatosi nu Dumnezeu s-a pogorat in noi ci am primit duhuri dracesti de inselare.

S-a mai discutat aceasta la Sfantul Sinod Ecumenic al saptelea.
Pricina nalucirilor e pacatul trufiei nu imaginatia.

inorog 09.02.2010 11:34:30

"Eu prefer sa cred ce scrie pe orthodoxwiki si ce a zis Sfantul Teofan Zavoratul.
Cartea "Razboiul nevazut" e pagubitoare de suflet."

Hai, frate, lasa si tu un pic de la tine. Umbla in Romania carti ale lui Gregorian Bivolaru, umbla secta "doamnei cu cireasa in frunte" aka Shri Mataji, aia cu burta cat o librarie de carti (precizez: carti laice, haha), spunand ca guruleasa lor e (Doamne iarta-ma) reincarnarea Preacuratei, umbla nene invatand tot felul de rataciri de ti se ridica parul si ne legam de niste exprimari construite putin mai stangaci ca vaaai, daca ajunge vreun frate la rugaciunea lucratoare si citeste cartea asta si se sminteste. Pfff. Pai daca ajunge la aceea si se sminteste de aceasta, atunci e cu porunca de sus, ca inseamna ca avea fratele ceva albeatza de trufie pe ochi si incepuse sa vada prost. :) Daca procedam cu atata alarmism, in chestiuni atat de subtiri, o sa ajungem sa inventam oficiul pentru puritatea cartilor ortodoxe si stii, oricat de "ortodox" ar fi acest oficiu, functia lui e erezie catolica "cu acte". :)

mihailt 09.02.2010 12:05:56

Ei mai frate mai gresesc si eu...Normal ca o fi avand si multe chestii bune cartea intr-ansa.

inorog 09.02.2010 12:39:05

Nu ai de unde sa stii cum a lucrat Dumnezeu in inima cuiva. Parinti ai ortodoxiei sfatuiesc lumea sa citeasca si pe Dante, desi in fond e fictiune si scrisa de un catolic. Uneori lucrurile acelea contin greseli evidente, dar daca le generalizam si spunem "gata, pe foc cu ele, toate sunt la fel", de unde vom sti ce fel functioneaza sufletul cui le-a scris? Aaaa nuu frate, stai, ca eu sunt asa un modest si nu cred ca putem indrepta nimic, ca pe astia ii poate indrepta numai un sfant parinte de la Athos d-ala vazator cu duhul si noi sa ne smerim si sa ne vedem de (oftat, dat okii peste cap) sffffanta noastra ortodoxie. Pfff. Iisus vorbind cu samarineanca n-avea atatea "fitze", doamne iarta-ma. Ba chiar a parut sa treaca usor peste oprelistile pe care le stia ea: "cum bei apa de la mine fiind iudeu"?
Crezi ca intamplarea aceasta e consemnata degeaba? Va sa zica fiica Samariei (a idolatriei...) are ceva bun in ulcior. Dar trebuie sa stii ce si cum sa-i ceri. Nu sa vii ca si cum poti sa-i dai.

Antoni0 14.02.2010 13:01:26

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 144976)
Eu prefer sa cred ce scrie pe orthodoxwiki si ce a zis Sfantul Teofan Zavoratul.
Cartea "Razboiul nevazut" e pagubitoare de suflet.

Imi poti da sursa, unde Sfantul Teofan afirma ce zici tu!

nacu simona 10.12.2013 22:37:14

razboiul nevazut
 
Precizati in ce consta "absurditatea catolica" .In ceea ce priveste cunoasterea lui Dumnezeu cu puterea simturilor trupesti , sa ne aducem aminte de intalnirea celor doi ucenici cu Iisus Hristos in drum spre Emaus.Ei nu L-au putut recunoaste cu ochii firesti ai trupului , pentru ca nu li se deschisesera ochii duhovnicesti ai sufletului.Puteti face o mica discutie pe aceaste tema ? Explicati cum putem recunoaste cu mijloacele firii cazute sub pacat prin simturi, ceea ce este mai presus de lume si nu face parte din ea ? Nu a zis Iisus apostolilor ca " pe voi lumea va uraste pentru ca nu sunteti din aceasta lume " ? Cum se poate sa traiesti in lume , dar sa nu fii din lume ?

nacu simona 10.12.2013 23:36:08

viziune
 
Aveti grija cum confundati "viziunea de la Dumnezeu" , cu imaginatia . Viziunea este o vedere data de Dumnezeu cui si cand vrea El , prin care arata anumite lucruri ascunse pe care vizionarul nu le-a stiut si nu le-a imaginat niciodata , cu un scop precis , anume spre indreptare si spre sporire duhovniceasca si altele asemenea . Iar imaginatia este o vedere ,in scop de revedere mentala a unor imagini deja vazute in viata noastra , lucru care se intampla voluntar sau si involuntar. Si mai este o imaginatie care compune imagini a ceea ce nu a vazut si nu a stiut , in scopul unei satisfactii personale si care nu are nimic comun cu realitatea . Imaginatia in scop creativ , sau inventiv , in caz de anumite necesitati , este o imaginatie benefica . Dar ea poate fi foarte vatamatoare ,daca se centreaza pe reverie , pe visare , sau pe inchipuirea lumii nevazute , creata de Dumnezeu , care nu se poate vedea cu ochi "omenesti " .


Ora este GMT +3. Ora este acum 12:26:06.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.