Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Din Noul Testament (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5016)
-   -   despre viata vesnica (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=6552)

iordan 18.06.2009 18:42:21

despre viata vesnica
 
Unii oameni spun ca au viata vesnica altii spun ca nu au viata vesnica.
Ce parere aveti, care au dreptate?

The_Fallen 18.06.2009 19:08:44

Nu inteleg intrebarea.

Nevrednicul 18.06.2009 20:27:04

Depinde ce intelegi prin "viata". Daca te referi la mantuire... nu au toti. Daca te referi doar la o vesnica dainuire a sufletelor,atunci da,toti au viata vesnica!

iordan 18.06.2009 23:59:22

despre viata vesnica
 
Cand am intrebat daca cineva are viata vesnica m-am referit la sensul de mantuit. Si vreau sa mai clarific putin intrebarea? Poate sti cineva daca are sau nu are viata vesnica, adica daca e mantuit sau nu?

Fani71 19.06.2009 00:03:41

Citat:

În prealabil postat de iordan (Post 146598)
Cand am intrebat daca cineva are viata vesnica m-am referit la sensul de mantuit. Si vreau sa mai clarific putin intrebarea? Poate sti cineva daca are sau nu are viata vesnica, adica daca e mantuit sau nu?

Vom sti numai la Inviere.
Pana atunci, nimic nu e hotarat definitiv!
Dumnezeu ne-a creat liberi, si calea pe care o luam depinde de noi, la fiecare pas. El 'sta la usa si bate'.. Noi trebuie sa-i deschidem.
Sf. Isaac Sirul spunea ca lumina lui Dumnezeu din rai si focul iadului sunt de fapt acelasi lucru, prezenta lui Dumnezeu fara val, dar ca atunci cand noi ne-am intunecat sufletul si ne o punem acestei lumini, ea devine dureroasa si ne arde ca un foc.. asta e iadul. Noi il refuzam pe Dumnezeu.

zoridezi 19.06.2009 00:48:18

Citat:

În prealabil postat de Fani71 (Post 146599)
Vom sti numai la Inviere.
Sf. Isaac Sirul spunea ca lumina lui Dumnezeu din rai si focul iadului sunt de fapt acelasi lucru, prezenta lui Dumnezeu fara val, dar ca atunci cand noi ne-am intunecat sufletul si ne o punem acestei lumini, ea devine dureroasa si ne arde ca un foc.. asta e iadul. Noi il refuzam pe Dumnezeu.

Bine zis :67:

vultur 21.02.2010 22:11:22

DEspre viata vesnica
 
Domnule, nu este bine sa-l ispitesti pe Dumnezeu , ci sa faci voia lui spre viata vesnica si cu siguranta vei avea viata vesnica.

ofurnica 31.03.2010 20:40:47

Am si eu o intrebare! Pana la urma, dupa Judecata De Apoi , noi oamenii (unii dintre noi) unde ne vom situa ? Ce este cu acel cer nou si pamant nou, despre care se scrie in Biblie Eu stiu ca dupa moarte exista un Rai provizoriu - precum si imparatia mortior (Iadul pentru unii) iar dupa aceea mai este si Imaparatia Cerurilor (lacasul lui Dumnezeu) ....Pana la urma , cei buni unde-si vor petrece vesnicia...Multumesc...Doamne Ajuta

gabriela8 01.05.2010 16:44:14

Citat:

În prealabil postat de ofurnica (Post 230054)
Am si eu o intrebare! Pana la urma, dupa Judecata De Apoi , noi oamenii (unii dintre noi) unde ne vom situa ? Ce este cu acel cer nou si pamant nou, despre care se scrie in Biblie Eu stiu ca dupa moarte exista un Rai provizoriu - precum si imparatia mortior (Iadul pentru unii) iar dupa aceea mai este si Imaparatia Cerurilor (lacasul lui Dumnezeu) ....Pana la urma , cei buni unde-si vor petrece vesnicia...Multumesc...Doamne Ajuta

Citeste capitolul 25 din Evanghelia dupa Matei! Vei afla ce se intampla dupa judecata de Apoi. De unde ai scos ca exista " Rai provizoriu"?

eodor nastasa 01.05.2010 18:47:11

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241638)
Citeste capitolul 25 din Evanghelia dupa Matei! Vei afla ce se intampla dupa judecata de Apoi. De unde ai scos ca exista " Rai provizoriu"?

ei, pana la urma ai primit un raspuns.:5:

eodor nastasa 01.05.2010 18:48:40

Citat:

În prealabil postat de iordan (Post 146532)
Unii oameni spun ca au viata vesnica altii spun ca nu au viata vesnica.
Ce parere aveti, care au dreptate?

aia care nu zic nimic...pentru ca cel intelept, graieste...tacerea.:4:

Mihnea Dragomir 01.05.2010 22:59:45

Citat:

În prealabil postat de ofurnica (Post 230054)
Am si eu o intrebare! Pana la urma, dupa Judecata De Apoi , noi oamenii (unii dintre noi) unde ne vom situa ? Ce este cu acel cer nou si pamant nou, despre care se scrie in Biblie Eu stiu ca dupa moarte exista un Rai provizoriu - precum si imparatia mortior (Iadul pentru unii) iar dupa aceea mai este si Imaparatia Cerurilor (lacasul lui Dumnezeu) ....Pana la urma , cei buni unde-si vor petrece vesnicia...Multumesc...Doamne Ajuta

După Judecata de Apoi, noi oamenii ne vom situa în una din următoarele două locuri (sau stări):
-în rai, (în comuniune perpetuă cu Dumnezeu)

sau

-în iad (în despărțire perpetuă de Dumnezeu)

Expresia "cer nou și pământ nou" se referă la realitatea că, după Judecata de Apoi (dar nu după Judecata individuală) vor exista atât cele de sus care nu au trup (cer nou) cât și cele de jos: oamenii, care vor avea trup beatificat (pământ nou). Între aceste două realități va exista o asemenea comuniune încât nici nu va mai fi "sus" și "jos". Acesta este Noul Ierusalim, care se coboară peste cel vechi. În chip tainic, această realitate a coborârii Cerului și a urcării Pământului transfigurat se petrece la Sfânta și Divina Liturghie și acesta este înțelesul teologic al Împărtășirii. Culmea acestei împreună-existențe a Cerului și Pământului este Cristos, Care cu trup cu tot se află la masa cerească a Tatălui, unde ne-a invitat și pe noi.

iustin10 02.05.2010 23:53:04

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 241845)
Expresia "cer nou și pământ nou" se referă la realitatea că, după Judecata de Apoi (dar nu după Judecata individuală) vor exista atât cele de sus care nu au trup (cer nou) cât și cele de jos: oamenii, care vor avea trup beatificat (pământ nou). .

Nu prea inteleg cine sunt cei de susdin cerul cel nou, si cei de jos,de pe pamantul cel nou ?

Mihnea Dragomir 03.05.2010 00:16:31

Citat:

În prealabil postat de iustin10 (Post 242076)
Nu prea inteleg cine sunt cei de susdin cerul cel nou, si cei de jos,de pe pamantul cel nou ?

Drepții de pe pământ (cei care mor în prietenia cu Cristos) vor alcătui, după învierea lor în trup, "pământul cel nou". Atunci "Cetatea oamenilor" care este acum va fi transfigurată în Cetatea lui Dumnezeu (Civitas Dei ). Procesul acesta de îndumnezeire a început deja, în sens mistic, prin Întruparea lui Dumnezeu și va fi desăvârșit la Seceriș, după a doua Sa venire. Pământul, așa cum îl știm acum, va dispărea. Deci, "pământ nou" este o figură de stil care se referă la existența trupurilor.
Vor exista două categorii de creaturi în perfectă armonie:
-spiritele pure (îngerii), care vor alcătui "Cerul cel nou" (nou, fiindcă și ei așteaptă A doua Venire, despre care știu că va avea loc, dar nu știu când).
-oamenii înviați în trupurile lor, care vor alcătui "Pământul cel nou"

Trupurile oamenilor după înviere, deși vor fi reconstituiri ale trupurilor din timpul vieții făcute de Dumnezeu printr-o modalitate pe care nu o putem înțelege (este mister al credinței), vor avea cele 4 proprietăți noi ale trupurilor beatificate, astfel încât ne vom bucura de facultăți trupești pe care nu le avem acum: străluminarea, invulnearbilitatea, agilitatea, impasibilitatea.

eclesiastul 03.05.2010 08:39:47

Citat:

În prealabil postat de iordan (Post 146598)
Cand am intrebat daca cineva are viata vesnica m-am referit la sensul de mantuit. Si vreau sa mai clarific putin intrebarea? Poate sti cineva daca are sau nu are viata vesnica, adica daca e mantuit sau nu?

In prima epistola a lui Ioan in cap 5 gasesti raspunsul la intrebare:
"Acestea am scris vouă, care credeți în numele Fiului lui Dumnezeu, ca să știți că aveți viață veșnică".

Deci poti sti dc esti mantuit, si anume, dc te increzi in Hristos stii ca esti mantuit. Intaia epistola a lui Ioan e o epistola care defineste , la modul general, o persoana care se increde in Hristos si Ioan asigura o astfel de persoana ca este mantuita.

Florin-Ionut 03.05.2010 11:48:09

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul (Post 242111)
In prima epistola a lui Ioan in cap 5 gasesti raspunsul la intrebare:
"Acestea am scris vouă, care credeți în numele Fiului lui Dumnezeu, ca să știți că aveți viață veșnică".

Deci poti sti dc esti mantuit, si anume, dc te increzi in Hristos stii ca esti mantuit. Intaia epistola a lui Ioan e o epistola care defineste , la modul general, o persoana care se increde in Hristos si Ioan asigura o astfel de persoana ca este mantuita.

Mantuirea nu este o certitudine pana in momentul exitus:

1 Corinteni 10, 12
De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă.

1 Timotei 3, 6
Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului.

Plus caderile lui Petru si a lui Iuda, chemati la apostolie!

Deci: privegheati si va rugati neincetat, ca sa nu...

Mihnea Dragomir 03.05.2010 22:41:55

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 242155)
Mantuirea nu este o certitudine pana in momentul exitus:

Da, dar probabil că eclesiastul nu face parte dintr-o religie apostolică. Neoprotestanții cred că sunt deja mântuiți încă de acum. Este consecința logică a teoriei predestinării a lui Luther. O eroare de credință atrage o eroare și mai mare, iar aceasta cu "deja mântuiți" este, probabil, otrava cea mai mortală pentru suflet din săraca doctrina lor.

Florin-Ionut 04.05.2010 09:38:20

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 241845)
Expresia "cer nou și pământ nou" se referă la realitatea că, după Judecata de Apoi (dar nu după Judecata individuală) vor exista atât cele de sus care nu au trup (cer nou) cât și cele de jos: oamenii, care vor avea trup beatificat (pământ nou). Între aceste două realități va exista o asemenea comuniune încât nici nu va mai fi "sus" și "jos".

Nu prea sunt de acord cu interpretarea asta, pentru ca sunt mai multe categorii existentiale dupa Judecata de Apoi:

- numai cei desavarsiti vor mosteni Imparatia Cerurilor (cred ca foarte putini tintesc asa de sus si reusesc sa fie precum pruncii - Marcu 10, 15):

Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor.
Fericiți cei prigoniți pentru dreptate, că a lor este împărăția cerurilor.
Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu.

- pamantul cel nou se va da unor alte categorii, probabil oamenilor care s-au mantuit la limita, fiind mai legati de acest pamant sau celor cu inima buna care, desi nu au ajuns la cunostinta Adevarului, nu au avut sansa sa fie botezati (Ioan 3, 3-5) si s-au mantuit prin legea firii

Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul.

eclesiastul 04.05.2010 12:19:14

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 242155)
Mantuirea nu este o certitudine pana in momentul exitus:

1 Corinteni 10, 12
De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă.

Aici nu scrie nimic de mantuire, spune doar ca nimeni sa nu se considere suficient de puternic pt ca oricand e posibil sa cazi. Pasajul face referire la ispitele la care sunt supusi crestinii si faptul ca Dumnezeu nu ingaduie sa fie supusi peste puterile lor:
"12. De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă.
13. Nu v-a cuprins ispită care să fi fost peste puterea omenească. Dar credincios este Dumnezeu; El nu va îngădui ca să fiți ispitiți mai mult decât puteți, ci odată cu ispita va aduce și scăparea din ea, ca să puteți răbda. "

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 242155)
1 Timotei 3, 6
Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului.

Plus caderile lui Petru si a lui Iuda, chemati la apostolie!

Deci: privegheati si va rugati neincetat, ca sa nu...

Tu faci niste confuzii , in primul rand Petru era credincios si intr-adevar a avut o cadere cand s-a lepadat dar s-a pocait. Insa Iuda nu avea nici o treaba cu credinta, desi a stat cu Hristos nu a fost patruns de invataturile Lui, drept urmare l-a si vandut.
La Petru a fost cadere pe cand la Iuda a fost traire in pacat ceea ce e o diferenta uriasa. Pe credincios cand cade il ridica Dumnezeu pe cand la un necredincios e vorba de o viata traita in pacat si nu de o cadere.
Pe Petru l-a ridicat Dumnezeu din caderea lui dar pe Iuda nu tocmai datorita faptului ca nu era credincios.

eclesiastul 04.05.2010 15:20:24

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 242562)
Da, dar probabil că eclesiastul nu face parte dintr-o religie apostolică. Neoprotestanții cred că sunt deja mântuiți încă de acum. Este consecința logică a teoriei predestinării a lui Luther. O eroare de credință atrage o eroare și mai mare, iar aceasta cu "deja mântuiți" este, probabil, otrava cea mai mortală pentru suflet din săraca doctrina lor.

"Cel ce are pe Fiul are viața; cel ce nu are pe Fiul lui Dumnezeu nu are viața.
Acestea am scris vouă, care credeți în numele Fiului lui Dumnezeu, ca să știți că aveți viață veșnică. "

Deci nu Luther a zis ci apostolul Ioan. Si nu e vb de predestinare ci e vb de credinta in Hristos care te mantuie. Ioan nu face decat sa dea asigurari ca "voi care credeti in Hristos aveti viata vesnica". E cat se poate de clar.

Florin-Ionut 04.05.2010 16:00:27

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul (Post 242676)
Aici nu scrie nimic de mantuire, spune doar ca nimeni sa nu se considere suficient de puternic pt ca oricand e posibil sa cazi. Pasajul face referire la ispitele la care sunt supusi crestinii si faptul ca Dumnezeu nu ingaduie sa fie supusi peste puterile lor:
"12. De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă.
13. Nu v-a cuprins ispită care să fi fost peste puterea omenească. Dar credincios este Dumnezeu; El nu va îngădui ca să fiți ispitiți mai mult decât puteți, ci odată cu ispita va aduce și scăparea din ea, ca să puteți răbda. "

Despre puterea ispitelor scrie in urmatorul verset, e adevarat. Oricum ai coti-o, primul arata clar ca este posibila caderea.

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul (Post 242676)
Tu faci niste confuzii , in primul rand Petru era credincios si intr-adevar a avut o cadere cand s-a lepadat dar s-a pocait. Insa Iuda nu avea nici o treaba cu credinta, desi a stat cu Hristos nu a fost patruns de invataturile Lui, drept urmare l-a si vandut.
La Petru a fost cadere pe cand la Iuda a fost traire in pacat ceea ce e o diferenta uriasa. Pe credincios cand cade il ridica Dumnezeu pe cand la un necredincios e vorba de o viata traita in pacat si nu de o cadere.
Pe Petru l-a ridicat Dumnezeu din caderea lui dar pe Iuda nu tocmai datorita faptului ca nu era credincios.

Petru a avut la un moment dat certitudinea ca Hristos este Fiul Lui Dumnezeu, pentru ca a vazut o parte din slava Lui si insasi vocea Tatalui a marturisit pentru El pe muntele Taborului. De aceea, caderea lui a fost ca de la cer la pamant de mare, incat si pocainta lui Petru a fost pe masura (vezi si ca de trei ori l-a intrebat Mantuitorul: Petre, ma iubesti?) De aceea ma mir foarte de lepadarea acestui Apostol... Deci daca moartea l-ar fi prins pe Petru in acea stare de apostazie temporara, nu s-ar fi mantuit. Unde vezi tu stare de credinta in caderea lui Petru?

Chiar si ceilalti Apostoli s-au ascuns de frica prigoanei inainte de Inviere. Esta cumva acest lucru o dovada a credintei? Nu. Degeaba le-a marturisit insusi Petru, inspirat de Tatal, ca L-au avut in fata lor pe Insusi Fiul Lui Dumnezeu, ca nu s-au convins. Iar dupa Inviere, cunosti bine scepticismul lui Toma care aude din gurile prietenilor sai ca L-au vazut pe Iisus inviat - pana n-a vazut nu a crezut. Si necredinta lor, a tuturor, desi femeile le-au spus ca mormantul este gol, ei stiind dinainte de la Iisus ca dupa trei zile va invia.

Si apoi, care sunt cele trei virtuti teologice necesare mantuirii? Credinta, speranta si dragostea (1 Corinteni 13, 13). De ce este trecuta si speranta in rand cu celelalte doua daca tu esti sigur ca esti deja mantuit?! Ai certitudinea ca ai acces la primul Cer si speri la un Cer mai superior? :)

eclesiastul 05.05.2010 12:14:42

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 242750)
Despre puterea ispitelor scrie in urmatorul verset, e adevarat. Oricum ai coti-o, primul arata clar ca este posibila caderea.

Pai scrie in urmatorul verset dar citeste contextul nu rupe versete din context. Caderea e posibila la oricine, cat traiesti pe pamantul asta nu esti perfect.

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 242750)
Petru a avut la un moment dat certitudinea ca Hristos este Fiul Lui Dumnezeu, pentru ca a vazut o parte din slava Lui si insasi vocea Tatalui a marturisit pentru El pe muntele Taborului. De aceea, caderea lui a fost ca de la cer la pamant de mare, incat si pocainta lui Petru a fost pe masura (vezi si ca de trei ori l-a intrebat Mantuitorul: Petre, ma iubesti?) De aceea ma mir foarte de lepadarea acestui Apostol... Deci daca moartea l-ar fi prins pe Petru in acea stare de apostazie temporara, nu s-ar fi mantuit. Unde vezi tu stare de credinta in caderea lui Petru?

Omul e supus greselii, indiferent de cine e acel om. Doar omul Iisus a fost fara greseala. Tu daca cauti perfectiunea in cineva nu ai sa gasesti. Dc am fi putut fi perfecti nu mai era nevoie sa se jertfeasca Hristos.
Legat de Petru, faptul ca el s-a pocait de caderea lui denota clar ca era credincios. Dc ai sa citesti epistola catre Galateni ai sa vezi ca Petru a mai facut o greseala(nu la fel de mare dar tot greseala era), si asta dupa ce l-a vazut pe Hristos inviat. Dupa tine inseamna ca nici atunci Petru nu era credincios...
Din ce spui tu omul poate fi credincios o viata intreaga si apoi dc are o cadere nu mai e credincios si se duce in iad lucru care e fals.

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 242750)
Chiar si ceilalti Apostoli s-au ascuns de frica prigoanei inainte de Inviere. Esta cumva acest lucru o dovada a credintei? Nu. Degeaba le-a marturisit insusi Petru, inspirat de Tatal, ca L-au avut in fata lor pe Insusi Fiul Lui Dumnezeu, ca nu s-au convins. Iar dupa Inviere, cunosti bine scepticismul lui Toma care aude din gurile prietenilor sai ca L-au vazut pe Iisus inviat - pana n-a vazut nu a crezut. Si necredinta lor, a tuturor, desi femeile le-au spus ca mormantul este gol, ei stiind dinainte de la Iisus ca dupa trei zile va invia.

Si Ilie s-a speriat de o femeie, dupa ce Dumnezeu facuse minuni prin el. Era sau nu Ilie credincios? Dupa spusele tale nu era.

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 242750)
Si apoi, care sunt cele trei virtuti teologice necesare mantuirii? Credinta, speranta si dragostea (1 Corinteni 13, 13). De ce este trecuta si speranta in rand cu celelalte doua daca tu esti sigur ca esti deja mantuit?! Ai certitudinea ca ai acces la primul Cer si speri la un Cer mai superior? :)

Am certitudinea ca sunt mantuit deoarce Ioan asta spune in prima lui epistola, dar se pare ca ignori cu buna stiinta acel verset si te legi de alte versete care nu spun nimic de mantuire. Zi-mi si mie te rog in 1 Cor 13:13, din care ai citat, unde scrie ca speranta se refera la speranta ca vei fi mantuit?

Florin-Ionut 05.05.2010 17:23:01

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul (Post 243180)
Pai scrie in urmatorul verset dar citeste contextul nu rupe versete din context. Caderea e posibila la oricine, cat traiesti pe pamantul asta nu esti perfect.

Deci caderea este posibila, aici suntem de acord.

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul
Omul e supus greselii, indiferent de cine e acel om. Doar omul Iisus a fost fara greseala. Tu daca cauti perfectiunea in cineva nu ai sa gasesti. Dc am fi putut fi perfecti nu mai era nevoie sa se jertfeasca Hristos.
Legat de Petru, faptul ca el s-a pocait de caderea lui denota clar ca era credincios. Dc ai sa citesti epistola catre Galateni ai sa vezi ca Petru a mai facut o greseala(nu la fel de mare dar tot greseala era), si asta dupa ce l-a vazut pe Hristos inviat. Dupa tine inseamna ca nici atunci Petru nu era credincios...
Din ce spui tu omul poate fi credincios o viata intreaga si apoi dc are o cadere nu mai e credincios si se duce in iad lucru care e fals.

Perfectiunea pentru mine inseamna desavarsirea. Insusi Hristos ne indeamna sa fim desavarsiti precum Tatal nostru desavarsit este. Asta inseamna sa nu mai pacatuim, cel mult sa gresim - omeneste vorbind.

Cel ce crede cu adevarat = cel ce are credinta + faptele care decurg din credinta.

Deci tu prin cadere intelegi greseala. Eu inteleg savarsirea pacatului.

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul
Am certitudinea ca sunt mantuit deoarce Ioan asta spune in prima lui epistola, dar se pare ca ignori cu buna stiinta acel verset si te legi de alte versete care nu spun nimic de mantuire. Zi-mi si mie te rog in 1 Cor 13:13, din care ai citat, unde scrie ca speranta se refera la speranta ca vei fi mantuit?

Atunci ce intelegi tu prin speranta? Caci ce inteleg eu stii bine.


Ora este GMT +3. Ora este acum 11:48:20.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.