Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Nunta (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5022)
-   -   despre casatorie (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=69)

loredana 23.08.2005 16:57:37

daca preotii de acum ar fi mai aspri ca cei din trecut ar exista doua variante:or ar fi biserica goala si tinerii ar prefera sa traiasca in desfranare decat sa se supuna unor reguli "invechite", or in sufletele tinerilor se va produce o schimbare si vor incepe sa traiasca dupa voia lui Dumnezeu. Situatia de acum este insa dramatica, deoarece preluam tot mai mult prostul exemplu al occidentalilor, fugand de responsabilitate si pierzand tot mai mult legatura cu Dumnezeu.

Abell 12.10.2005 15:42:46

Valorile casatoriei nu scad chiar daca a ajuns "la moda" sa traiesti necununat cu cineva spunand ca o semantura nu shimba sentimentele dintre ei.
Sunt doua institutii create de Dumnezeu si indistructibile si anume Biserica si Familia.
Sunt trei elemente care tin o casnicie in piciore
1.Sotul
2.Sotia
[color=red]si Dumnezeu[/color]
Daca unul din aceste elemente lipseste e foarte greu ca o familie sa dureze.
Dumnezeu e constanta care nu se schimba niciodata, El e acelasi Ieri Azi si in Veci.
Daca unul se ridica impotriva celuilalt nu va putea birui daca exista si Dumnezeu acolo, si casnicia va ramane in piciore. Eccleziastul 4:9-12

daliapantelimon 20.10.2005 17:04:59

Citat:

În prealabil postat de loredana
daca preotii de acum ar fi mai aspri ca cei din trecut ar exista doua variante:or ar fi biserica goala si tinerii ar prefera sa traiasca in desfranare decat sa se supuna unor reguli "invechite", or in sufletele tinerilor se va produce o schimbare si vor incepe sa traiasca dupa voia lui Dumnezeu. Situatia de acum este insa dramatica, deoarece preluam tot mai mult prostul exemplu al occidentalilor, fugand de responsabilitate si pierzand tot mai mult legatura cu Dumnezeu.

Nunta nu mai este inteleasa ca o taina. se merge SI la biserica doar ca sa se tina datina, dar...amar va fi acelora care nu stiu ce voturi depun in fata sfantului altar. Ca doar si casatoria e la fel de mare ca si botezul, calugaria etc. Nu stiu unde se va ajunge! Imi e teama sa ma gandesc la boala sufleteasca a acestora, la viata lor lipsita de bucuria lui Hristos, a rugaciunii si harului. Pana unde vom merge cu nepasarea fata de cele sfinte, cum sa salvam ce a mai ramas,daca a mai ramas???

alecsandru 24.10.2005 15:14:57

Citat:

În prealabil postat de daliapantelimon
Citat:

În prealabil postat de loredana
daca preotii de acum ar fi mai aspri ca cei din trecut ar exista doua variante:or ar fi biserica goala si tinerii ar prefera sa traiasca in desfranare decat sa se supuna unor reguli "invechite", or in sufletele tinerilor se va produce o schimbare si vor incepe sa traiasca dupa voia lui Dumnezeu. Situatia de acum este insa dramatica, deoarece preluam tot mai mult prostul exemplu al occidentalilor, fugand de responsabilitate si pierzand tot mai mult legatura cu Dumnezeu.

Nunta nu mai este inteleasa ca o taina. se merge SI la biserica doar ca sa se tina datina, dar...amar va fi acelora care nu stiu ce voturi depun in fata sfantului altar. Ca doar si casatoria e la fel de mare ca si botezul, calugaria etc. Nu stiu unde se va ajunge! Imi e teama sa ma gandesc la boala sufleteasca a acestora, la viata lor lipsita de bucuria lui Hristos, a rugaciunii si harului. Pana unde vom merge cu nepasarea fata de cele sfinte, cum sa salvam ce a mai ramas,daca a mai ramas???

Normal ca Sfintenia Tainei Nuntii nu mai exista daca, apar probleme, cu eros-ul precum codul lui davinci!:(:angry:
Ca se uita ca iubirea este mai ales AGAPE si PHILOS,

daliapantelimon 15.11.2005 16:04:20

Citat:

În prealabil postat de alecsandru
Citat:

În prealabil postat de daliapantelimon
Citat:

În prealabil postat de loredana
daca preotii de acum ar fi mai aspri ca cei din trecut ar exista doua variante:or ar fi biserica goala si tinerii ar prefera sa traiasca in desfranare decat sa se supuna unor reguli "invechite", or in sufletele tinerilor se va produce o schimbare si vor incepe sa traiasca dupa voia lui Dumnezeu. Situatia de acum este insa dramatica, deoarece preluam tot mai mult prostul exemplu al occidentalilor, fugand de responsabilitate si pierzand tot mai mult legatura cu Dumnezeu.

Nunta nu mai este inteleasa ca o taina. se merge SI la biserica doar ca sa se tina datina, dar...amar va fi acelora care nu stiu ce voturi depun in fata sfantului altar. Ca doar si casatoria e la fel de mare ca si botezul, calugaria etc. Nu stiu unde se va ajunge! Imi e teama sa ma gandesc la boala sufleteasca a acestora, la viata lor lipsita de bucuria lui Hristos, a rugaciunii si harului. Pana unde vom merge cu nepasarea fata de cele sfinte, cum sa salvam ce a mai ramas,daca a mai ramas???

Normal ca Sfintenia Tainei Nuntii nu mai exista daca, apar probleme, cu eros-ul precum codul lui davinci!:(:angry:
Ca se uita ca iubirea este mai ales AGAPE si PHILOS,

Erosul ii CAM "omoara" pe multi in casatoriile actuale. Placere,place si iar placere. De responsabilitate...nu prea auzi. De Dumnezeu si dreapta chibzuinta nici atat! Sodoma si Gomora, varianta moderna...:angry::hmmm::dozingoff: Ce agape sau altceva mai duhovnicesc???:sleep: Vise! Nu stiu care se mai gandeste la asta, exceptie facand tinerii care au crescut duhovniceste sau care au descoperit pe Dumnezeu in timp. Mila Domnului, nu stiu unde se va ajunge!

08.01.2006 17:50:39

E greu! Ganditi-va ca majoritatea tinerilor de acum s-au nascut in regimul ateu. cine sa-i invete? Parintii? nu prea,bunicii? care i-or mai fi avut, ca-n rest nu erau bisericile pline... Sigur ca acum la moda sunt casatoriile de proba,se incurajeaza concubinajul, e reactia autoritatilor laice la avalansa de divorturi, si mai ales de abandon familial.Sa ne rugam ca viata religioasa a poporului nostru sa se imbunatateasca, dar nu trebuie uitat nici cresterea calitatii vietii. Pt. ca in lege statul ocroteste familia, etc,etc,DAR PRACTIC NU FACE APROAPE NIMIC, pt. ea. Doamne ajuta

raluca_iulia 16.07.2006 17:17:48

buna seara!sunt noua pe acest site dar sunt bucuroasa ca pot sa imi spun si eu of-ul cuiva.m-am casatorit in 2004 cu o persoana de origine japoneza si casatoria merge destul de bine dar am o foarte mare problema.sotul meu a fost botezat si ne-am casatorit religios ca orice crestini.nasii au fost niste oameni de treaba pana la petrecere cand si-au aratat adevarata fata.dupa nunta eu aflasem ca ei de fapt planuise-ra ca nasul sa fure mireasa si sa ceara ca despagubire o lada de whisky.din pacate niste prieteni au fost mai rapizi si le-au distrus planul.cand am revenit la petrecere mama era tare suparata si mai toata lumea avea fata schimbata.pe moment nu am intrebat ce s-a intamplat pentru ca nu vroiam sa-l fac pe sotul meu sa se simta prost.nasii care erau asa de buni prietenii de familie acum nici macar nu mai vorbesc cu parintii mei iar sotul meu dupa nunta a avut o multime de ghinioane printre care faliment,banii pierduti si din cauza stresului s-a imbolnavit cu stomacul.am intrebt pe mai multe persoane si mi-au spus ca totul se intampla din cauza ca la nunta a fost suparare.eu acum locuiesc in japonia si nu am cum sa vorbesc cu un preot,aici nu sunt biserici ortodoxe dar daca ma poate ajuta cineva ,si cu un sfat macar ,va rog sa o faceti pentru sotul meu este un om foarte bun si nu mai vreau sa sufere.va multumesc foarte mult pentru intelegere.

Dodi 17.07.2006 23:45:40

Citat:

În prealabil postat de raluca_iulia
buna seara!sunt noua pe acest site dar sunt bucuroasa ca pot sa imi spun si eu of-ul cuiva.m-am casatorit in 2004 cu o persoana de origine japoneza si casatoria merge destul de bine dar am o foarte mare problema.sotul meu a fost botezat si ne-am casatorit religios ca orice crestini.nasii au fost niste oameni de treaba pana la petrecere cand si-au aratat adevarata fata.dupa nunta eu aflasem ca ei de fapt planuise-ra ca nasul sa fure mireasa si sa ceara ca despagubire o lada de whisky.din pacate niste prieteni au fost mai rapizi si le-au distrus planul.cand am revenit la petrecere mama era tare suparata si mai toata lumea avea fata schimbata.pe moment nu am intrebat ce s-a intamplat pentru ca nu vroiam sa-l fac pe sotul meu sa se simta prost.nasii care erau asa de buni prietenii de familie acum nici macar nu mai vorbesc cu parintii mei iar sotul meu dupa nunta a avut o multime de ghinioane printre care faliment,banii pierduti si din cauza stresului s-a imbolnavit cu stomacul.am intrebt pe mai multe persoane si mi-au spus ca totul se intampla din cauza ca la nunta a fost suparare.eu acum locuiesc in japonia si nu am cum sa vorbesc cu un preot,aici nu sunt biserici ortodoxe dar daca ma poate ajuta cineva ,si cu un sfat macar ,va rog sa o faceti pentru sotul meu este un om foarte bun si nu mai vreau sa sufere.va multumesc foarte mult pentru intelegere.

Bine-ai venit, Raluca.

Din pacate, am auzit si eu ca obiceiul cu "furatul miresei" degenereaza, destul de frecvent, in certuri si suparari care dureaza mult timp si care-i afecteaza pe toti cei implicati (am avut cazuri in familie). Asta tine mult si de mandrie; nu degeaba recomanda Biserica se spovedeasca si mirii, si nasii inainte de savarsirea tainei cununiei...

Spui ca nu exista biserici ortodoxe in Japonia - ai cautat bine? Daca este o comunitate romaneasca, trebuie sa fie si o biserica... Atunci, tot ce poti sa faci este sa intri in legatura cu un preot de aici (de la o biserica, de la o manastire, nu conteaza), caruia sa-i spui problema si care sa se roage pentru voi. Nu cunosc prea multe detalii (promit ca ma interesez) dar stiu ca se fac anumite rugaciuni pentru indepartarea vrajbei si a ispitelor (imi povestea o cunostinta care a avut si ea astfel de probleme). Si cred ca Dumnezeu o sa va scoata in cale si un preot acolo, daca Il rugati asta, pentru ca ideal ar fi sa va puteti spovedi, si tu si sotul tau... Nu exista "antidot" mai puternic decat rugaciunea si taina Sfintei Spovedanii, indiferent de "ghinioanele" pe care le ai. Oricum, trebuie multa rabdare, si credinta, la fel de multa...

Doamne ajuta!

PS. Uita-te in Inbox.

dimitriepopa 24.05.2007 18:47:42

Citat:

În prealabil postat de daliapantelimon
Citat:

În prealabil postat de loredana
daca preotii de acum ar fi mai aspri ca cei din trecut ar exista doua variante:or ar fi biserica goala si tinerii ar prefera sa traiasca in desfranare decat sa se supuna unor reguli "invechite", or in sufletele tinerilor se va produce o schimbare si vor incepe sa traiasca dupa voia lui Dumnezeu. Situatia de acum este insa dramatica, deoarece preluam tot mai mult prostul exemplu al occidentalilor, fugand de responsabilitate si pierzand tot mai mult legatura cu Dumnezeu.

Nunta nu mai este inteleasa ca o taina. se merge SI la biserica doar ca sa se tina datina, dar...amar va fi acelora care nu stiu ce voturi depun in fata sfantului altar. Ca doar si casatoria e la fel de mare ca si botezul, calugaria etc. Nu stiu unde se va ajunge! Imi e teama sa ma gandesc la boala sufleteasca a acestora, la viata lor lipsita de bucuria lui Hristos, a rugaciunii si harului. Pana unde vom merge cu nepasarea fata de cele sfinte, cum sa salvam ce a mai ramas,daca a mai ramas???

Singurul mijloc prin care vom salva cele sinte este rugaciunea unita cu nadejdea, credinta si dragostea...ASTA NE VA SALVA!...Doamne-ajuta!

dimitriepopa 24.05.2007 18:57:50

Citat:

În prealabil postat de Dodi
Citat:

În prealabil postat de raluca_iulia
buna seara!sunt noua pe acest site dar sunt bucuroasa ca pot sa imi spun si eu of-ul cuiva.m-am casatorit in 2004 cu o persoana de origine japoneza si casatoria merge destul de bine dar am o foarte mare problema.sotul meu a fost botezat si ne-am casatorit religios ca orice crestini.nasii au fost niste oameni de treaba pana la petrecere cand si-au aratat adevarata fata.dupa nunta eu aflasem ca ei de fapt planuise-ra ca nasul sa fure mireasa si sa ceara ca despagubire o lada de whisky.din pacate niste prieteni au fost mai rapizi si le-au distrus planul.cand am revenit la petrecere mama era tare suparata si mai toata lumea avea fata schimbata.pe moment nu am intrebat ce s-a intamplat pentru ca nu vroiam sa-l fac pe sotul meu sa se simta prost.nasii care erau asa de buni prietenii de familie acum nici macar nu mai vorbesc cu parintii mei iar sotul meu dupa nunta a avut o multime de ghinioane printre care faliment,banii pierduti si din cauza stresului s-a imbolnavit cu stomacul.am intrebt pe mai multe persoane si mi-au spus ca totul se intampla din cauza ca la nunta a fost suparare.eu acum locuiesc in japonia si nu am cum sa vorbesc cu un preot,aici nu sunt biserici ortodoxe dar daca ma poate ajuta cineva ,si cu un sfat macar ,va rog sa o faceti pentru sotul meu este un om foarte bun si nu mai vreau sa sufere.va multumesc foarte mult pentru intelegere.

Bine-ai venit, Raluca.

Din pacate, am auzit si eu ca obiceiul cu "furatul miresei" degenereaza, destul de frecvent, in certuri si suparari care dureaza mult timp si care-i afecteaza pe toti cei implicati (am avut cazuri in familie). Asta tine mult si de mandrie; nu degeaba recomanda Biserica se spovedeasca si mirii, si nasii inainte de savarsirea tainei cununiei...

Spui ca nu exista biserici ortodoxe in Japonia - ai cautat bine? Daca este o comunitate romaneasca, trebuie sa fie si o biserica... Atunci, tot ce poti sa faci este sa intri in legatura cu un preot de aici (de la o biserica, de la o manastire, nu conteaza), caruia sa-i spui problema si care sa se roage pentru voi. Nu cunosc prea multe detalii (promit ca ma interesez) dar stiu ca se fac anumite rugaciuni pentru indepartarea vrajbei si a ispitelor (imi povestea o cunostinta care a avut si ea astfel de probleme). Si cred ca Dumnezeu o sa va scoata in cale si un preot acolo, daca Il rugati asta, pentru ca ideal ar fi sa va puteti spovedi, si tu si sotul tau... Nu exista "antidot" mai puternic decat rugaciunea si taina Sfintei Spovedanii, indiferent de "ghinioanele" pe care le ai. Oricum, trebuie multa rabdare, si credinta, la fel de multa...

Doamne ajuta!

PS. Uita-te in Inbox.

Orice ii ceri lui Dumnezeu in rugaciune cu credinta ti se implineste.
Ex:roagal sa-ti trimita un preot si ti se implineste...CREDE-MAAA....

strajeru 26.11.2007 01:03:10

(Ioan 6, 53).
Sfânta Împărtășanie (Euharistia sau Cuminecătura) este Taina în care, sub chipul pâinii și al vinului, se împărtășește creștinului Însuși Trupul și Sângele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor și spre viața de veci, înfățișându-se totodată, real și nesângeros, jertfa de pe Cruce a Mântuitorului.
Această Sfântă Taină a orânduit-o Însuși Domnul nostru Iisus Hristos, Care, nu numai că a vorbit despre ea, ci a și înfăptuit-o Însuși, în ajunul răstignirii Sale. După ce a mâncat cu apostolii Săi, luând o pâine și rugându-se Tatălui ceresc, a binecuvântat-o și, frângând-o, a zis: Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu. Apoi a luat un pahar și, după ce a mulțumit, le-a dat ucenicilor, zicând: Beți dintru acesta toți, acesta este Sângele Meu al Legii celei noi, care pentru mulți se varsă spre iertarea păcatelor (Matei 26, 26–28; Marcu 14, 22–24); Să faceți lucrul acesta întru pomenirea Mea (Luca 22, 19–20).
Iată cum a poruncit Mântuitorul, ca cei ce vor să aibă viață veșnică, să-I mănânce Trupul și să-I bea Sângele Său sub forma pâinii și a vinului, sfințite prin slujba sfântă către Tatăl, prin rugăciuni și cântări de laudă (Matei 26, 26–30; Marcu 14, 22–26).
Și această minune a minunilor – ca pâinea și vinul să fie prefăcute în Trupul și Sângele Domnului, spre a le mânca și a le bea creștinii – s-a dat putere spre a o săvârși numai apostolilor Săi – episcopilor și preoților hirotoniți prin punerea mâinilor preoției (Filipeni 1, 1; I Tim. 4, 14; 5, 17–22; Tit 1, 3–9). Creștinii – oricât de buni ar fi ei înaintea lui Dumnezeu și oricâte minuni ar face – nu pot săvârși taina frângerii pâinii, ci numai episcopii și preoții. Acest lucru este dovedit destul de clar și luminat de Scriptura Vechiului și Noului Testament. Astfel, în Legea Veche, Dumnezeu a orânduit preot pe Aaron și pe copiii copiilor lui din neam în neam, până avea să vină Mesia–Hristos, iar cei ce au îndrăznit să slujească, fără să fie din neamul lui Aaron preotul, au fost pedepsiți groaznic (Num. 3, 10; 16, 1–50; I Regi 13, 1–14; II Paral. 26, 16–21; I Cor. 10, 1–12; Iuda 1, 11; Iacov 4, 3; Rom. 15, 4). În Noul Testament, Domnul nostru Iisus Hristos, schimbând preoția și Legea Veche (Evrei 7, 12), a orânduit preoția nouă cu putere de a lucra cele sfinte și de a ierta păcatele – ca și El Însuși – celor ce se pocăiesc (Ioan 20, 19–23; Apoc. 1, 6; 5, 10; II Cor. 5, 18–20; I Cor. 4, 1; Ps. 131, 9–16).
Astfel, această minunată mâncare – Trupul și Sângele Domnului – nu se găsește nicăieri decât numai la preoții creștini ortodocși. Cine vrea să se mântuiască, merge la Casa Domnului și i se dă, chiar și celor ce n-au bani, nefiind nevoie de plată (Isaia 55, 1–13; Mal. 1, 11; Apoc. 21, 6; Rom. 5, 14–16).
Așadar, trebuie să știi că ceri Trupul și Sângele Domnului nostru Iisus Hristos. Și fie că ai mânca chiar carne și sânge din trupul Lui de pe Cruce, fie că mănânci pâinea și vinul slujite de preoți, același lucru este.
Sfântul Apostol Pavel spune: Paharul binecuvântării pe care-l binecuvântăm nu este, oare, împărtășirea cu sângele lui Hristos? Ba da! Iar pâinea pe care o frângem nu este, oare, împărtășirea cu trupul lui Hristos? Ba da! (I Cor. 10, 16). Va să zică nu este o închipuire! Cine nu are această credință este rătăcit și nu are mântuire (cf. Rom. 14, 23). Despre acest Sânge Euharistic ni se spune: Sângele lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, ne curățește pe noi de orice păcat (I Ioan 1, 7).
Trupul și Sângele Domnului se poate mânca și mai des, atunci când ne ferim de păcate și când avem viață neprihănită și știința gândului nostru curată și neosândită, pe când Botezul nu se mai poate repeta, după cum este scris (Ef. 4, 5). A ne împărtăși cu Trupul și Sângele Domnului este chiar poruncă de la Dumnezeu, ca toți – de la prunci până la cei mai bătrâni – să se împărtășească cel puțin de patru ori pe an. Acest lucru ni se arată prin închipuire cu mielul pascal din Vechiul Testament (Ieș. 12, 1–28; Num. 9, 1–14). Însă sfinții apostoli – ni se istorisește – îi împărtășeau pe creștini în fiecare Duminică, deoarece aceia care credeau în Iisus stăruiau în învățătura apostolilor și în comuniune, fiind nelipsiți de la biserică în toate zilele. Pentru aceasta apostolii frângând pâinea în casă, luau împreună hrana cu bucurie și întru curăția inimii (Fapte 2, 42-46; 20, 7–11).
Mai târziu, Biserica a statornicit ca creștinii să se împărtășească de patru ori pe an, în cele patru posturi. Desigur, unii din cei evlavioși s-au împărtășit și de mai multe ori, după cum și astăzi sunt mulți care se împărtășesc mai adeseori într-un an și este cu atât mai bine, numai să aibă pregătirea cuvenită. Căci ori de câte ori mâncăm și bem Trupul și Sângele Domnului, vestim moartea Lui, până va veni a doua oară (I Cor. 11, 26).
Această Sfântă Taină preoții o dau noului botezat, chiar la Botez, după ce a fost uns cu Sfântul Mir, care este pecetea Duhului Sfânt. Astfel i se dă copilului Trupul și Sângele Domnului până la vârsta de 7 ani, urmând ca de la această vârstă mai înainte să se spovedească la preotul duhovnic (să-și mărturisească păcatele sale) (cf. I Ioan 1, 9) și să se vadă dacă este vrednic de Trupul și Sângele Domnului. Pentru cei ce vor să se împărtășească fiind maturi, Sfântul Apostol Pavel recomandă ca fiecare să se cerceteze pe sine și numai apoi – după spovedanie și cu dezlegarea duhovnicului – să se împărtășească cu Trupul și cu Sângele Domnului. Căci cine va mânca și va bea cu nevrednicie Trupul și Sângele Domnului, judecată lui își mănâncă și bea, nesocotind Trupul și Sângele Domnului (I Cor. 11, 27–29; Evrei 6, 4–6).
Sectarul: Pâinea și vinul de la «Cina Domnului» sunt pâine naturală și vin natural. Ele numai închipuie sau simbolizează Trupul și Sângele Domnului, fără să fie de fapt. Așa a fost chiar și la Cina cea de Taină, ceea ce se vede în cuvintele de atunci ale Mântuitorului: Adevăr grăiesc vouă, că de acum nu voi mai bea din rodul viței până în ziua aceea când îl voi bea nou, întru împărăția lui Dumnezeu (Marcu 14, 25; Matei 26, 29). Deci este vorba de «rodul viței», ceea ce înseamnă că vinul a rămas vin natural și nu s-a prefăcut în Sânge. De aici rezultă că el numai simbolizează Sângele Domnului, iar nu și este cu adevărat.
Preotul: Omule rătăcit de la adevăr și sucit la înțelegere, cuvintele de mai sus (Marcu 14, 25; Matei 26, 29) au fost spuse de Mântuitorul cu privire la primul pahar care, într-adevăr, conținea vinul natural. Însă Sfânta Împărtășanie a fost așezată de Mântuitorul Iisus Hristos după cină, la al doilea pahar, căci atunci a zis Mântuitorul: Acest pahar este Legea cea nouă, întru Sângele Meu... (Luca 22, 17–20). Deci ceea ce la Marcu este incomplet, se completează și se lămurește la Luca. Matei încă nu vorbește decât de un singur pahar, anume de cel Euharistic (al Cuminecăturii). La Luca însă observăm că este vorba de două pahare, și că Sfânta Împărtășanie a fost așezată la al doilea pahar. Astfel, cuvintele care se referă la primul pahar nu sunt în legătură cu Sfânta Împărtășanie, cum este cazul și cu citatul de la Marcu (14, 25).
Sectarul: Cuminecătura sau Cina Domnului este o simplă cină comemorativă, un ospăț, un banchet sau o masă prietenească la care se consumă pâine și vin, în amintirea Cinei de Taină, a patimii și a morții Domnului. Așa a rânduit Mântuitorul, zicând apostolilor Săi: Aceasta să faceți întru pomenirea Mea (Luca 22, 19; I Cor. 11, 24–25). Iar Sfântul Apostol Pavel zice: De câte ori mâncați această pâine și beți acest pahar, moartea Domnului vestiți, până la venirea Lui (I Cor. 11, 26). Scopul este, așadar, adâncirea credinței și a evlaviei creștine, prin simbolul ce-l reprezintă, iar nu mâncarea cu adevărat a Trupului și Sângelui Mântuitorului, nici permanentizarea jertfei de pe Golgota.
Preotul: «Cina Domnului» nu este o simplă comemorare a morții Domnului, cum vi se pare vouă sectarilor. Căci pâinea și vinul de la această «cină» sfântă nu au fost numai simboluri ale Trupului și Sângelui Domnului, ci cu adevărat Trupul și Sângele Său. Mântuitorul ne-a învățat acest adevăr, căci El nu a zis: „Luați, mâncați, căci pâinea aceasta este un simbol al Trupului Meu” sau „vinul acesta este un simbol al Sângelui Meu”. Nu! Ci a zis: Acesta (pâinea) este Trupul Meu și acesta (vinul) este Sângele Meu (Matei 26, 26–28; Marcu 14, 22–24; Luca 22, 19–20).
Așadar, după cum pâinea și vinul Euharistic nu sunt numai niște simboluri, ci adevărat Trupul și Sângele Mântuitorului, tot astfel și «Cina Domnului» – cum o numiți voi, sectanții – nu este doar o simplă cină prietenească unde se mănâncă pâine și se bea vin. Ci această Cină a Mântuitorului are caracterul de Taină, deoarece prin ea se împărtășește darul Sfântului Duh, care iartă păcatele și sfințește. Totodată, ea are și un caracter de jertfă, pentru că ea întrunește toate condițiile unei jertfe: Trupul și Sângele Domnului care se frânge și se varsă pentru noi spre iertarea păcatelor. Deci are și însușirea de jertfă ispășitoare. Aceste caracteristici fiind de cea mai mare însemnătate pentru noi, nu trebuie să fie trecute cu vederea sau socotite numai niște simple simboluri.
Sectarul: Euharistia nu poate să fie o jertfă nesângeroasă a Mântuitorului, de vreme ce Mântuitorul S-a adus pe Sine jertfă o singură dată, pe Golgota, și ea nu se mai poate repeta niciodată (Evrei 9, 28; 10, 14). Ori, dacă Euharistia ar fi acea jertfă, ar însemna că ea se repetă de atâtea ori de câte ori este săvârșită Sfânta Împărtășanie, ceea ce ar fi în contradicție cu Sfânta Scriptură.
Preotul: Într-adevăr, Hristos S-a jertfit o singură dată și Jertfa Lui nu se mai repetă, pentru că, de s-ar mai repeta, ar însemna că ea n-a avut efectul așteptat și ar fi fost asemenea jertfelor din Vechiul Testament. Însă de vreme ce ea a avut acel efect, orice repetare a ei este fără rost. Până aici suntem de perfect acord cu voi.
Dar din aceasta nu rezultă că Sfânta Euharistie nu poate să fie jertfa cea unică a Domnului, de pe Golgota, adusă în chip nesângeros. Ea nu repetă jertfa de pe Golgota, ci numai continuă, o actualizează și o permanentizează, făcând ca roadele ei să fie întotdeauna prezente și vii în sufletul și trupul nostru, până la a doua venire a Domnului. Mântuitorul Însuși ne-a îndemnat ca jertfa Trupului și Sângelui Său – și în același timp aducerea ei – să nu înceteze până la venirea Sa cea de apoi (Luca 22, 19; I Cor. 11, 25–26). Pe de o parte se spune că jertfa Sa se aduce o singură dată, iar pe de alta, că acea jertfă va trebui să o aducem până la venirea a doua. Această contrazicere aparentă cade numai dacă ținem seama de învățătura noastră, în timp ce prin învățătura sectară, ea nu poate fi înlocuită. Așadar înțelege omule nelămurit care susții ceea ce nu înțelegi și ține minte că Sfânta Euharistie nu repetă jertfa de pe Golgota, ci numai o continuă, o accentuează și o permanentizează.
Sectarul: Preoții sunt oameni păcătoși și imorali, fiind deci cu neputință ca un preot păcătos să poată săvârși o minune ca aceasta, neînchipuit de mare, de a preface pâinea și vinul în Trupul și Sângele Domnului.
Preotul: Preoții, într-adevăr, pot fi păcătoși și imorali, pentru că și ei sunt oameni; totuși, nu toți sunt atât de păcătoși precum îi învinuiesc sectarii voștri. Un lucru însă trebuie de știut: nu preoții sunt cei care prefac pâinea și vinul în Trupul și Sângele Domnului, ci Duhul Sfânt. Preoții numai se roagă lui Dumnezeu ca să trimită Duhul Sfânt și să prefacă aceste Sfinte Daruri în Trupul și Sângele Mântuitorului. Oricât de păcătoși ar fi preoții, au de la hirotonie darul special al Sfântului Duh pentru săvârșirea slujbei și a celor sfinte. Darul acesta nu-l au nici îngerii din cer și nimeni dintre oameni, afară de preoți. Iată de ce le este cu putință această minune mai presus de minte și de cuvânt.
Voi sectarilor care sunteți întunecați la minte de diavolul, după cum nu puteți înțelege și alte taine din Sfânta Scriptură, așa și puterea acestei Taine rău o răstălmăciți, spre a voastră pierzare.


Ora este GMT +3. Ora este acum 10:40:56.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.