Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5028)
-   -   catolicismul (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=707)

dragos_c 11.09.2006 14:59:31

Dupa ce am citit cateva din discutii, as vrea să afirm: Cred într-una Sfanta,Sobornicească şi Apostoleasca Biserica! Catolicismul este o erezie şi asta ne-o arata Sfintii parinti, iar diferentele dogmatice sunt foarte mari. Nu exista indoiala ca sunt in afara Adevarului. Ceea ce ma nemultumeste este publicitatea excesiva si deseori agresiva care se face catolicismului, multi din drept credinciosi fiind astfel inselati.

11.09.2006 18:22:04

Citat:

În prealabil postat de dragos_c
Dupa ce am citit cateva din discutii, as vrea să afirm: Cred într-una Sfanta,Sobornicească şi Apostoleasca Biserica! Catolicismul este o erezie şi asta ne-o arata Sfintii parinti, iar diferentele dogmatice sunt foarte mari. Nu exista indoiala ca sunt in afara Adevarului. Ceea ce ma nemultumeste este publicitatea excesiva si deseori agresiva care se face catolicismului, multi din drept credinciosi fiind astfel inselati.

Si crezi ca esti singurul care marturiseste Simbolul de credinta?
Ai putea sa-mi spui si mie mai concret in care Sf.Parinti pot sa citesc ceea ce sustii...adica erezia catolicismului?
Si daca tot pomenesti marile diferente dogmatice,ne poti enumera macar cateva?...ca pe aici nu toata lumea are cunostinte in acest sens....si nu dorim sa cadem in aceasta erezie din necunostinta...
Iar dupa ce ma lamuresti ce si cum este cu catolicismul..voi incerca sa te lamuresc si eu ce si cum este cu fatarnicia si lipsa de dreapta socoteala la marea majoritate a ortodocsilor.
OK ????

dragos_c 11.09.2006 22:55:56

Citat:

În prealabil postat de Clausemi
Citat:

În prealabil postat de dragos_c
Dupa ce am citit cateva din discutii, as vrea să afirm: Cred într-una Sfanta,Sobornicească şi Apostoleasca Biserica! Catolicismul este o erezie şi asta ne-o arata Sfintii parinti, iar diferentele dogmatice sunt foarte mari. Nu exista indoiala ca sunt in afara Adevarului. Ceea ce ma nemultumeste este publicitatea excesiva si deseori agresiva care se face catolicismului, multi din drept credinciosi fiind astfel inselati.

Si crezi ca esti singurul care marturiseste Simbolul de credinta?
Ai putea sa-mi spui si mie mai concret in care Sf.Parinti pot sa citesc ceea ce sustii...adica erezia catolicismului?
Si daca tot pomenesti marile diferente dogmatice,ne poti enumera macar cateva?...ca pe aici nu toata lumea are cunostinte in acest sens....si nu dorim sa cadem in aceasta erezie din necunostinta...
Iar dupa ce ma lamuresti ce si cum este cu catolicismul..voi incerca sa te lamuresc si eu ce si cum este cu fatarnicia si lipsa de dreapta socoteala la marea majoritate a ortodocsilor.
OK ????

Imi cer iertare daca am suparat pe cineva, nu am avut acest gand. Speram sa gasesc in acest forum pe acei oameni care imi lipsesc, curati, blanzi, intelepti cu care sa discut despre comoara inepuizabila a ortodoxiei, cu scopul de a ne intari unii pe altii in dreapta credinta.
Dumnezeu sa iti lumineze mintea si sa-ti incalzeasca inima, Clausemi...
Raspund cu durere in inima la cererile tale, cu promisiunea de a nu te mai deranja altadata:
Sfinti parinti care descopera erezia catolicismului: Sf.Teodosie de la Pecerska, Sf.Grigorie Palama, Sf.Ierarh Simeon al Tesalonicului, Sf.Ierarh Fotie cel Mare, Sf. Gherman Patriarhul Constantinopolului, Sf.Marcu Mitropolitul Efesului, Sf.Maxim Grecul, Sf.Sfintit Cosma Etolianul, Sf. Paisie de la Neamţ, Sf.Nicodim Aghioritul, Sf.Ignatie Briancianinov, Sf. Ambrozie de la Optina, Sf.Teofan Zavoratul, Sf.Ioan de Kronstadt, Sf.Ioan Iacob Hozevitul, Sf.Iustin Popovici, Cuv. Serafim Rose, Cuv. Paisie Aghioritul.
Daca inima ta arde in cautarea Adevarului, ai putea sa-i cercetezi pe P.Arsenie Papacioc, P.Iustin Parvu, P.Adrian Fagetean ori P.Rafail Noica...cat timp mai sunt in viata.
Diferente dogmatice: Filioque, imaculata conceptie, purgatoriul, nu au proscomidie, folosirea azimelor,infaibilitatea si suprematia papala, substantialitatea, preotii necasatoriti, indulgentele papale, mirungerea...


11.09.2006 23:03:05

Ok.Dragos

Stai linistit ca nu s-a intamplat nimic,doar felul in care ai pus problema denota o atitudine care personal nu-mi face bine...dar nu-i bai ca eu ma adaptez usor,sunt f maleabila...eu ma cam supar cand vad ca ortodocsii sunt singurii care nu fac decat sa arunce cu piatra fara a argumenta concret motivul...sunt multi fatarnici care se lasa usor influentati si incep sa se dea in spectacol dupa ce abia ei au inceput sa mearga de putin timp la Bis...si atunci au impresia ca l-au apucat pe Dzeu de picior....cat despre sfaturile tale,iti multumesc si voi lua aminte ,daca nu am luat deja.

dragos_c 11.09.2006 23:04:29

"Ecumenismul este numele de obste al pseudo-crestinismului, al falselor biserici din Apus. El cuprinde in sine intregul umanism european, in frunte cu papismul.Pseudo-crestinismul şi pseudo-bisericile nu sunt altceva decat erezie peste erezie.Numele lor este pan-erezie, a-tot-erezie.De ce? Pentru ca, de-a lungul istoriei,erezii deosebite au negat sau au depreciat anumite calitati ale Dumnezeului Om Iisus Hristos, iar aceste erezii (ecumeniste)inlatura pe Dumnezeu Omul, punand in locul lui pe Om. In aceasta privinta nu exista deosebiri esentiale intre papism, protestantism, ecumenism si alte erezii, al caror nume este legiune..." - Sf.Iustin Popovici

mioara 11.09.2006 23:06:43

Citat:

În prealabil postat de dragos_c
Dupa ce am citit cateva din discutii, as vrea să afirm: Cred într-una Sfanta,Sobornicească şi Apostoleasca Biserica! Catolicismul este o erezie şi asta ne-o arata Sfintii parinti, iar diferentele dogmatice sunt foarte mari. Nu exista indoiala ca sunt in afara Adevarului. Ceea ce ma nemultumeste este publicitatea excesiva si deseori agresiva care se face catolicismului, multi din drept credinciosi fiind astfel inselati.

Un sincer "bine ai venit"!Ma bucur sincer ca esti un adevarat marturisitor al credintei ortodoxe.Parintele Cleopa spunea ca:"trebuie sa aparam Sfanta Traditie a Bisericii Ortodoxe pana la moarte".Dumnezeu sa ne ajute si sa ne lumineze!

theodor 11.09.2006 23:10:20

Citat:

În prealabil postat de dragos_c
Imi cer iertare daca am suparat pe cineva, nu am avut acest gand. Speram sa gasesc in acest forum pe acei oameni care imi lipsesc, curati, blanzi, intelepti cu care sa discut despre comoara inepuizabila a ortodoxiei, cu scopul de a ne intari unii pe altii in dreapta credinta.
Dumnezeu sa iti lumineze mintea si sa-ti incalzeasca inima, Clausemi...
Raspund cu durere in inima la cererile tale, cu promisiunea de a nu te mai deranja altadata:
Sfinti parinti care descopera erezia catolicismului: Sf.Teodosie de la Pecerska, Sf.Grigorie Palama, Sf.Ierarh Simeon al Tesalonicului, Sf.Ierarh Fotie cel Mare, Sf. Gherman Patriarhul Constantinopolului, Sf.Marcu Mitropolitul Efesului, Sf.Maxim Grecul, Sf.Sfintit Cosma Etolianul, Sf. Paisie de la Neamţ, Sf.Nicodim Aghioritul, Sf.Ignatie Briancianinov, Sf. Ambrozie de la Optina, Sf.Teofan Zavoratul, Sf.Ioan de Kronstadt, Sf.Ioan Iacob Hozevitul, Sf.Iustin Popovici, Cuv. Serafim Rose, Cuv. Paisie Aghioritul.
Daca inima ta arde in cautarea Adevarului, ai putea sa-i cercetezi pe P.Arsenie Papacioc, P.Iustin Parvu, P.Adrian Fagetean ori P.Rafail Noica...cat timp mai sunt in viata.
Diferente dogmatice: Filioque, imaculata conceptie, purgatoriul, nu au proscomidie, folosirea azimelor,infaibilitatea si suprematia papala, substantialitatea, preotii necasatoriti, indulgentele papale, mirungerea...

De acord cu tine ca aceste diferente dogmatice nu pot fi trecute cu vederea, pentru ca nu au legatura cu ceea ce inseamna crestinismul, ma refer la cel original, cand nu erau impartite Bisericile.
Atitudinea ar trebui sa fie una construnctiva in discutii, sa fie pozitiva, cel putin asa cred eu, nu pot vorbi in numele tuturor.
Decat sa aratam cu degetul la altii mai bine am ramane "in familie" si cu discutiile, peste tot se intampla lucruri ce nu ar trebui, dar de ce sa ne facem inima rea cu acestea?
Sunt problemele lor, nu vad cum am putea noi sa le schimbam, decat ei o pot face.
Ai zis foarte bine: "sa discut despre comoara inepuizabila a ortodoxiei", deci hai sa vorbim despre ea, dar fara sa facem referire la altii, sau comparatii.

11.09.2006 23:11:42

Fara sa se creada ca am ceva cu cineva si contest parerile marilor nostri duhovnici...eu consider ca fiind om ca si ceilalti am capacitatea sa studiez si sa trag niste concluzii singura,atata timp cat am credinta...fara a fi obligatoriu sa fiu pe aceeasi lungime de unda cu altii....si,desigur fara a ma indeparta nici un milimetru de dreapta credinta.
Deci eu cred ca a face caz de pacatele altora si a-i acuza...inseamna ca nu te-ai uitat indeajuns in propria gradina...mai ales cand problema este pusa de un om de rand ca si mine.

andaluzia 29.09.2006 07:23:48

Citat:

În prealabil postat de Clausemi
Citat:

În prealabil postat de dragos_c
Dupa ce am citit cateva din discutii, as vrea s? afirm: Cred într-una Sfanta,Soborniceasc? ?i Apostoleasca Biserica! Catolicismul este o erezie ?i asta ne-o arata Sfintii parinti, iar diferentele dogmatice sunt foarte mari. Nu exista indoiala ca sunt in afara Adevarului. Ceea ce ma nemultumeste este publicitatea excesiva si deseori agresiva care se face catolicismului, multi din drept credinciosi fiind astfel inselati.

Si crezi ca esti singurul care marturiseste Simbolul de credinta?
Ai putea sa-mi spui si mie mai concret in care Sf.Parinti pot sa citesc ceea ce sustii...adica erezia catolicismului?
Si daca tot pomenesti marile diferente dogmatice,ne poti enumera macar cateva?...ca pe aici nu toata lumea are cunostinte in acest sens....si nu dorim sa cadem in aceasta erezie din necunostinta...
Iar dupa ce ma lamuresti ce si cum este cu catolicismul..voi incerca sa te lamuresc si eu ce si cum este cu fatarnicia si lipsa de dreapta socoteala la marea majoritate a ortodocsilor.
OK ????

iti respect parerea precum si orientarea religioasa.Citind mesajele tale singurul lucru care imi sare in ochi e faptul ca incerci sa denigrezi ortodocsii.afirmi lucruri care nu sunt general valabile,pe ce te bazezi cand spui ca ortodocsii sunt fatarnici?sincer am avut ocazia sa cunosc foarte multi ortodocsio atat laici cat si clerici si foarte putin dintre ei m-au dezamagit.

30.09.2006 17:28:26

andaluzia
"iti respect parerea precum si orientarea religioasa.Citind mesajele tale singurul lucru care imi sare in ochi e faptul ca incerci sa denigrezi ortodocsii.afirmi lucruri care nu sunt general valabile,pe ce te bazezi cand spui ca ortodocsii sunt fatarnici?sincer am avut ocazia sa cunosc foarte multi ortodocsio atat laici cat si clerici si foarte putin dintre ei m-au dezamagit. "


Cred ca ai citit pe sarite postarile mele ca sa poti face asemenea afirmatie...iar in alta ordine de idei nu imi permit sa denigrez ci doar sa-mi spun parerea bine intemeiata din experienta pe care o am si pe care nu o pot ascunde pt ca as avea constiinta incarcata sa tac si sa vad cum cad si altii in plasa in care am cazut eu...adica nu vorbesc din lecturi sau din ce spun altii...iar daca tu imi spui ca ai cunoscut multi si nu ai vazut ce vad eu inseamna ca :ori ai dat numai peste crestini adevarati...ori nu vrei sa vezi decat sfintenia la care au ajuns toti(si este laudabil,probabil)...ori nu stii despre ce vorbesti...

antiecumenism 12.10.2006 14:07:21

SFANTUL IOAN DE KRONSTADT (+1908) „Care dintre ortodocsi nu ar dori unirea cu toti catolicii sau luteranii si sa fie una cu ei in Hristos, o singura Biserica, o singura obste a celor credinciosi! Care insa, dintre aceste-zise biserici, mai ales dintre intai-statatorii numiti papi, patriarhi, mitropoliti,arhiepiscopi si episcopi, xiondzi (numele polonez pentru preot n.n.) sau pateri se va invoi sa se lepede de ratacirile sale? Nici unul. Iar noi nu putem sa ne invoim la invatatura lor eretica fara sa aducem vatamare mantuirii sufletului nostru. Oare se pot uni cele de neunit - minciuna cu adevarul?Iezuitii catolici in folosul papei si a propriei lor vederi
si scopuri egoiste si meschine, au pervertit legea constiintei si legea Evangheliei, afirmand ca pentru atingerea scopurilor proprii sau a scopurilor religioase, catolicii pot intrebuinta
toate mijloacele nelegiuite: adica si ca sa omoare si ca sa vicleneasca in tot felul si sa prigoneasca credinta ortodoxa, sa o numeasca schismatica si o credinta de caini, si sa-i arda pe ruguri pe ortodocsi, ca pe Hus si pe altii.Neindoielnice sunt cuvintele Mantuitorului nostru
Iisus Hristos: Cel ce nu este cu Mine, este impotriva Mea (Matei 12,30). Catolicii, luteranii si reformatii au apostaziat de la biserica lui Hristos - ei nu sunt de un cuget cu noi,nutresc vrajmasie impotriva noastra, cauta din rasputeri sa ne omoare, ne stramtoreaza in tot chipul pentru credinta noastra,ne batjocoresc si ne fac toate felurile de neplaceri mai ales in
asezarile lor cele mai insemnate, ei merg in chip vadit impotriva lui Hristos si a Bisericii Sale, nu cinstesc de viata facatoarea Cruce, sfintele icoane, sfintele moaste, nu respecta posturile, stramba dogmele credintei celei mantuitoare. Ei nu sunt cu noi ci impotriva noastra si impotriva lui Hristos.Intoarce-i, Doamne, la adevarata Ta Biserica si mantuieste-i!
„De gresita intelegere de catre catolici a cuvintelor Mantuitorului: Tu esti Petru si pe aceasta piatra (pe Hristos,pe Care Petru L-a marturisit Fiu al lui Dumnezeu) voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui (Matei 16,18) depind toate ratacirile catolicilor si papilor si mai ales parelnicul primat papal in Biserica si parelnicul rang al papilor de loctiitori ai lui Hristos. CI UITATI-VA CATE RATACIRI SUNT INGADUITE IN CREDINTA PAPEI (IAR NU A LUI HRISTOS) RATACIRI CIUDATE, HULITOARE DE DUMNEZEU – SI LE VETI INTOARCE SPATELE CU NEMULTUMIRE SI GROAZA! O TRUFIE OMENEASCA! O TRUFIE SATANICEASCA! AUZI, PAPA INFAILIBIL! O, IEZUITISM!”
„CATOLICII RECUNOSCANDU-L DREPT CAP AL BISERICII PE PAPA, PE ADEVARATUL CAP AL BISERICII - HRISTOS L-AU PIERDUT SI AU RAMAS LIPSITI DE CAP. INTREAGA ISTORIE A PAPISMULUI DA MARTURIE CA LA CATOLICI NU ESTE CAP FIINDCA EI FAC LUCRURI NECUVIOASE, LUPTA IMPOTRIVA BISERICII ORTODOXE. IAR IN INVATATURA LOR DOGMATICA - VAI, CATE EREZII, INOVATII, ABATERI DE LA ADEVAR! O, PIERZATOR SISTEM PAPIST! SINGURUL CAP AL BISERICII CERESTI, PAMANTESTI SI DIN CELE MAI DEDESUBT ESTE HRISTOS
DUMNEZEU!” (Spicul Viu, Ed. Sophia, Bucuresti, 2002)

SFANTUL JUSTIN POPOVICI (+1979)
„Conform gandirii unitare a Parintilor si a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci si unica… Biserica este una si unica, pentru ca ea este trupul Unuia si Unicului Hristos. Unde nu este
Dumnezeul-Om, acolo nu exista Biserica, iar unde nu exista Biserica, acolo nici Euharistia nu exista. In afara acestei identitati, adica a Bisericii si a Euharistiei, se afla erezia, falsa
biserica si antibiserica. Biserica, prin dumnezeiasca Euharistie, este unitate soborniceasca si unirea lui Hristos cu credinciosii si a credinciosilor cu Hristos. Si in Euharistie si in Biserica, Dumnezeul-Om Hristos este Unul si, de asemenea,este toate si intru toti. (Col. 3:11). DIN UNICA SI NEDESPARTITA BISERICA A LUI HRISTOS, IN DIFERITE TIMPURI, S-AU DESPRINS SI S-AU TAIAT ERETICII SI SCHISMATICII, CARE AU SI INCETAT SA FIE MADULARE ALE BISERICII. UNII CA ACESTIA AU FOST… ROMANO-CATOLICII SI PROTESTANTII SI UNITII SI TOATA CEALALTA LEGIUNE ERETICA SI SCHISMATICA. Ecumenismul e numele de obste pentru toate pseudo-crestinismele, pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. In el se afla cu inima lor toate umanismele europene cu papismul in frunte, iar toate aceste pseudo-crestinisme,toate aceste pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decat erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obste este acela de pan-erezie (erezie universala). De ce? Fiindca in cursul istoriei, felurite erezii tagaduiau sau denaturau anumite
insusiri ale Dumnezeului-Om Hristos, in timp ce ereziile acestea europene indeparteaza pe Dumnezeul-Om in intregime si pun in locul Lui pe omul european. In aceasta privinta nu e nici o deosebire esentiala intre papism,protestantism, ecumenism si celelalte secte, al caror nume este legiune.
PRIN DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI, PAPA A FOST DE FAPT DECLARAT DREPT BISERICA SI EL, UN OM, A LUAT LOCUL DUMNEZEULUI-OM. ACESTA E TRIUMFUL FINAL AL UMANISMULUI, DAR ESTE IN ACELASI TIMP SI MOARTEA A DOUA A PAPISMULUI IAR PRIN EL SI CU EL, A ORICARUI UMANISM. TOTUSI, INAINTEA ADEVARATEI BISERICI A LUI HRISTOS CARE DE LA ARATAREA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS EXISTA IN LUMEA NOASTRA PAMANTEASCA CA TRUP DIVINO-UMAN,DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI ESTE NU NUMAI EREZIE, CI O PANEREZIE, FIINDCA NICI O EREZIE NU S-A RIDICAT ATAT DE RADICAL SI ATAT DE INTEGRAL IMPOTRIVA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS SI A BISERICII LUI, ASA CUM A FACUT PAPISMUL PRIN
DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI – OM. NU EXISTA NICI O INDOIALA CA DOGMA ACEASTA ESTE EREZIA EREZIILOR, CHINUL CHINURILOR, O RAZVRATIRE NEMAIVAZUTA IMPOTRIVA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS! DOGMA ACEASTA ESTE, VAI, CEA MAI INGROZITOARE SURGHIUNIRE A DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS DE PE PAMANT, O NOUA TRADARE A LUI HRISTOS, O NOUA RASTIGNIRE A DOMNULUI –NUMAI CA NU PE CRUCEA CEA DE LEMN, CI PE CRUCEA DE AUR A UMANISMULUI PAPIST. SI TOATE ACESTEA SUNT IAD, IAD, IAD PENTRU SARMANA FIINTA PAMANTEASCA CE SE NUMESTE OM. ACOLO UNDE IL INLOCUIESC PE DUMNEZEUL-OM HRISTOS CU OMUL, FIE SI CU CEL NUMIT INFAILIBIL, ACOLO SE DESPARTE TRUPUL DE CAP. SI DUPA CUM DIN ACEASTA PRICINA BISERICA DISPARE DE ACOLO, TOT ASA SE PIERDE SI IERARHIA APOSTOLEASCA DIVINO-UMANA SI SUCCESIUNEA APOSTOLICA SACRAMENTALA.” (BISERICA ORTODOXA SI ECUMENISMUL)

CUCERNICUL PARINTE DUMITRU STANILOAE (+1993)
”Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc ca ecumenismul este produsul masoneriei; iarasi vor sa relativizeze credinta adevarata. A avut dreptate Biserica zicand ca nu prea suntem uniti. Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru. BISERICA ROMANO-CATOLICA SI BISERICA ORTODOXA NU SUNT DOUA SURORI.NU EXISTA DECAT UN SINGUR CAP AL BISERICII, IISUS HRISTOS. NU POATE EXISTA DECAT UN SINGUR TRUP, ADICA O SINGURA BISERICA (CEA ORTODOXA).DECI NOTIUNEA DE BISERICI SURORI ESTE IMPROPRIE.”

iosif 15.10.2006 23:11:32

Eu cred ca va cam desfasurati prea mult cu discutia asta!Ecumenismul nu e asa de tragic precum il vedeti voi! Nu tinde nimeni spre o unire a bisericilor, asta e greu de realizat.... se tinde insa spre un dialog, spre o atitudine de respect si de pretuire unii fata de ceilalti! Relativizarea credintei oricum exista in viata noastra a tuturor prin pacatul care ne biruieste orice convingere! Suntem insa datori cu respectul pe care nu l-am avut secole de-a randul unii fata de altii, suntem datori cu dragostea fata de cei care l-au marturisit pe Hristos, chiar daca au fost catolici,protestanti..etc. Filioque nu mai este un punct atat de forte ca in trecut, indulgentele nu mai exista, azima se folosea cu mult inainte sa aiba loc Schisma si nu a fost motiv de despartire, preotii necasatoriti nu este o problema dogmatica, ci una administrativa! Putea sa fie si la noi aceeasi decizie, initial episcopii erau casatoriti, acum nu, este o chestiune administrativa! Singura problema adevarata ramane suprematia papala, adica tot una administrativa! Biserica nu a fost sfasiata de diferente dogmatica, ci de cele politice, de dorinta de putere! Mai cititi si istorie,mai cititi si altceva pe langa scrierile Sfintilor Parinti! Mult timp oamenii de rand nici nu au stiut ca BO si BC s-au despartit! Adevarata despartire s-a produs la Cruciada a IV a cand a fost jefuit Constantinopolul! Atunci au inceput adevaratele probleme! Ortodoxia ramane adevarata pastratoare a invataturilor crestine asa cum au fost predate de Sfintii Apostoli! Dar nu uitati un lucru: BO recunoaste Taina Preotiei la catolici si implicit toate tainele! Analizati lucruril din mai multe perspective! Si adaugati mai ales iubire+credinta!

iosif 15.10.2006 23:14:09

Si voi chiar credeti ca protestantii sau catolicii nu se mantuiesc? Mergeti si intrebati-l pe Pr Teofil Paraianu sa aflati ce va spune!

antiecumenism 16.10.2006 09:33:30

Citat:

În prealabil postat de iosif
Eu cred ca va cam desfasurati prea mult cu discutia asta!Ecumenismul nu e asa de tragic precum il vedeti voi! Nu tinde nimeni spre o unire a bisericilor, asta e greu de realizat.... se tinde insa spre un dialog, spre o atitudine de respect si de pretuire unii fata de ceilalti! Relativizarea credintei oricum exista in viata noastra a tuturor prin pacatul care ne biruieste orice convingere! Suntem insa datori cu respectul pe care nu l-am avut secole de-a randul unii fata de altii, suntem datori cu dragostea fata de cei care l-au marturisit pe Hristos, chiar daca au fost catolici,protestanti..etc. Filioque nu mai este un punct atat de forte ca in trecut, indulgentele nu mai exista, azima se folosea cu mult inainte sa aiba loc Schisma si nu a fost motiv de despartire, preotii necasatoriti nu este o problema dogmatica, ci una administrativa! Putea sa fie si la noi aceeasi decizie, initial episcopii erau casatoriti, acum nu, este o chestiune administrativa! Singura problema adevarata ramane suprematia papala, adica tot una administrativa! Biserica nu a fost sfasiata de diferente dogmatica, ci de cele politice, de dorinta de putere! Mai cititi si istorie,mai cititi si altceva pe langa scrierile Sfintilor Parinti! Mult timp oamenii de rand nici nu au stiut ca BO si BC s-au despartit! Adevarata despartire s-a produs la Cruciada a IV a cand a fost jefuit Constantinopolul! Atunci au inceput adevaratele probleme! Ortodoxia ramane adevarata pastratoare a invataturilor crestine asa cum au fost predate de Sfintii Apostoli! Dar nu uitati un lucru: BO recunoaste Taina Preotiei la catolici si implicit toate tainele! Analizati lucruril din mai multe perspective! Si adaugati mai ales iubire+credinta!


“ECUMENISMUL ESTE PRODUSUL MASONERIEI” (P STANILOAE) ESTE EREZIA TUTUROR EREZIILOR.ACEST DIALOG CARE ARE LOC ESTE UN DIALOG AL MINCIUNII.SE TINDE SPRE O UNIRE A BISERICILOR SI A RELIGIILOR.VOR SA FIE O SINGURA RELIGIE DE TIP SINCRETIST,CARE VA FI RELIGIA LUI ANTIHRIST.FILIOQUE ESTE O MARE EREZIE.

CUVANTUL SFINTILOR PARINTI ORTODOCSI DESPRE ECUMENISM


Din cuvântul Sinodului al VII-lea Ecumenic (Niceea, 787)
„Sa nu faceti nici inovatie, nici omitere in Predania pe care am pazit-o cu evlavie pana acum. Deoarece toti cati s-au pastrat inlauntrul Sfintei Biserici Universale, nu au primit nici adaosuri, nici omiteri. Si cu mare pedeapsa va fi condamnat cel ce va face fie adaugiri, fie omiteri.”

Sinodul de la Constantinopol din anul 1724
„Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor parasi parintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decadea si se vor indeparta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor maslui adevarul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sunt, nici nu se mai numesc crestini cu adevarat, ci se taie si se despart de totalitatea madularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afara din sfantul staul ca niste oi raioase si madulare putrede.”

ANATEMA ÎMPOTRIVA ECUMENISMULUI A SFANTULUI SINOD AL BISERICII ORTODOXE RUSE DIN AFARA RUSIEI:

„ANATEMA CELOR CE ATACA BISERICA LUI HRISTOS INVATAND CA BISERICA SA ESTE IMPARTITA IN ASA-ZISE „RAMIFICATII" CE SE DEOSEBESC IN DOCTRINA SI IN FELUL DE VIATA, SAU CA BISERICA NU EXISTA VIZIBIL, CI VA FI FORMATA IN VIITOR CAND TOATE „RAMIFICATIILE" – SECTELE, DENOMINATIUNILE SI CHIAR RELIGIILE -VOR FI UNITE INTR-UN SINGUR TRUP, SI CARE NU DEOSEBESC PREOTIA SI TAINELE BISERICII DE CELE ALE ERETICILOR, CI SPUN CA BOTEZUL SI EUHARISTIA ERETICILOR SUNT EFICACE PENTRU MANTUIRE, PRIN URMARE,
CELOR CE CU BUNA-STIINTA SUNT IN COMUNIUNE CU ACESTI ERETICI INAINTE-MENTIONATI SAU CELOR CE SUSTIN, RASPINDESC SAU PAZESC EREZIA LOR ECUMENISTA SUB PRETEXTUL DRAGOSTEI FRATESTI SAU AL PRESUPUSEI UNIRI A CRESTINILOR DESPARTITI, SA FIE ANATEMA!”

DATA DE SINODUL EPISCOPILOR BISERICII ORTODOXE RUSE DIN DIASPORA, VANCOUVER - CANADA, AUGUST 1983, ISCALITA DE TOTI EPISCOPII, SPRE A FI ADAUGATA LA SFARSITUL ANATEMELOR DIN CREDINTA ORTODOXIEI, SI POMENITA MEREU IN PRIMA DUMINICA A POSTULUI MARE, DUMINICA ORTODOXIEI.



Sfantul Preacuvios Isidor Pelusiotul (n.360)
"Acei care cuteaza sa scoata sau sa adauge ceva la, cuvintele inspirate de Dumnezeu, sufera de o boala sau alta: ori nu cred ca Dumnezeiasca Scriptura a fost dictata de Duhul Sfant, ceea ce ii arata necredinciosi, ori se cred mai intelepti decat Sfantul Duh, si asta inseamna ca sunt smintiti" (Migne 78 A)

Sfantul Efrem Sirul (+379) „Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei caţi murdaresc sfanta
credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!Atunci, la a doua venire a Domnului, se va cere de la fiecare din noi marturisirea credintei si unirea Botezului. Si
daca am pastrat credinta curata de orice eres si pecetea nestearsa si haina neintinata… Se cuvine ca toti cei ce se apropie de Dumnezeu si vor sa se invredniceasca vietii celei vesnice,
sa pazeasca mai inainte de toate Credinta Ortodoxa neintinata.Dar nu trebuie sa fie tradata nepretuita comoara a credintei nici in schimbul dobandirii vreunei vrednicii, nici pentru
lingusirile ocarmuitorilor, nici pentru a evita frica de ei.”
„Cuvine-se deci, sa dispretuim orice osteneala pentru dreapta marturisire a Domnului nostru Iisus Hristos… Sa fugi de purtarea familiara fata de schismatici si eretici! Mai mult,
sa te feresti de erezia acelora care Il despart in doua pe unicul nostru Domn Iisus Hristos! Acettia cred in chip contrar celor 318 Sfinti Parinti care s-au intrunit la Niceea.”
„Pe eretici, ca pe niste blasfemiatori si vrajmasi ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci caini si lupi si porci si antihristi, dupa cum zice Domnul: Nu dati cele sfinte
cainilor! (Matei 7:6). Si Ioan zice ca multi antihristi s-au aratat (I Ioan 2:18). Pe acestia deci, nu se cuvine sa-i iubim,nici sa ne intretinem cu ei, nici sa ne rugam impreuna cu ei,
nici sa mancam impreuna, nici sa-i primim in casa, nici sa-I salutam, ca sa nu ne facem partasi faptelor lor celor viclene.”
„Pacatul fara iertare e fapta care se indreapta impotriva Duhului Sfant si pacatele tuturor ereticilor, pentru ca au blasfemiat si blasfemiaza pe Duhul Sfant. Acestora nu li se va
ierta pacatul nici in viata aceasta, nici in viata ce va sa fie,pentru ca s-au opus lui Dumnezeu Insusi, de la Care se da izbavirea.”


SFANTUL GRIGORIE TEOLOGUL (+389) „UNDE ESTE EVIDENTA NECREDINTA, TREBUIE SA PREFERAM MAI BINE FOCUL SI SABIA SI SITUATIILE CRITICE SI MAINILE TIRANILOR - SI TOATE CU DARUIRE- DECAT SA LUAM PARTE LA ALUATUL PACATULUI SI SA NE UNIM CU CEI CARE BOLESC IN CREDINTA… DE MII DE ORI ESTE MAI BUNA DEZBINAREA CARE SE FACE PENTRU CUVINTELE BUNEI CREDINTE ORTODOXE DECAT PACEA, CAND ACEASTA ESTE UNITA CU PATIMILE.”




Sfantul Maxim Marturisitorul (+662) „A tainui cuvantul adevarului inseamna a te lepada de el. Bine este sa traim in pace cu toti, dar numai cu aceia care cugeta aceleasi despre buna credinta ortodoxa. Si este mai bine sa ne razboim,atunci cand pacea lucreaza conglasuirea catre rau.” (Vietile Sfintilor din greaca, 21 ianuarie)

Sfantul Teodor Studitul (+826) „Atunci cand Credinta e primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere. Daca e vorba de Credinta, nimeni nu are dreptul sa zica: „Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un carmuitor? Nici acesta nu doreste sa aiba vreun amestec. Sau un sarac care de-abia isi castiga existenta?
… Nu am nici cadere, nici vreun interes in chestiunea asta.Daca voi veti tacea si veti ramane nepasatori, atunci pietrele vor striga, iar tu ramai tacut si dezinteresat?”
„Si chiar daca am fi pacatosi in multe, totusi suntem ortodocsi si madulare ale Bisericii Universale, indepartandu-ne de orice erezie si urmand oricarui Sinod recunoscut ca
ecumenic sau local. Si nu numai acestora, ci si hotararilor pe care le-au luat si le-au propovaduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desavarsit, ci pe jumatate, cel care crede ca are
dreapta credinta, dar nu se alatura dumnezeiestilor Canoane.” (Migne, PG Epistola II, 81)


Sfantul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)
”Pazeste-te, fiule, de cei cu credinta stramba si de toate discutiile lor, caci si pamantul nostru s-a umplut de ei! Numai cel ce traieste in Credinta Ortodoxa isi va mantui sufletul.
Fiindca nu exista o alta credinta mai buna, decat curata si sfanta noastra Credinta Ortodoxa … De asemenea, fiule, nu se cade sa lauzi o credinta straina. Cine lauda o credinta straina
face la fel ca si cel care-si huleste propria credinta. Cine lauda credinta sa si pe cea straina e un fatarnic si apropiat de erezie.
… Daca cineva iti spune: ’Credinta noastra si a voastra este de la Dumnezeu,’ atunci, fiule, raspunde-i asa: ’Fatarnicule!Cum pot fi amandoua de la Dumnezeu? Nu stii ce spune
Scriptura: Este un singur Domn, o singura Credinta, un singur Botez. (Efeseni 4, 5)
Asadar, fiule, fereste-te de acestia si intotdeauna apara-ti credinta ta! Nu te infrati cu ei, ci fugi de ei si intareste-te in credinta ta prin fapte bune! … Fiule, chiar daca va trebui sa mori pentru credinta ta sfanta, du-te cu indrazneala la moarte! Asa au murit si sfintii pentru Credinta,iar acum vietuiesc intru Hristos.’”(Patericul pesterilor de la Kiev, 1806)

Sfantul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului (+1444)

„NOI PENTRU NIMIC ALTCEVA NU NE-AM DESPARTIT DE LATINI,DECAT PENTRU CA SUNT NU NUMAI SCHISMATICI, DAR SI ERETICI.PENTRU ACEASTA NU TREBUIE NICIDECUM SA NE UNIM CU EI!”
„ACELA CARE IL POMENESTE PE PAPA CA ARHIEREU ORTODOX ESTE VINOVAT SI LATINO-CUGETATORUL TREBUIE CONSIDERAT CA UN TRADATOR AL CREDINTEI. PRIN URMARE, FUGITI DE EI, FRATILOR, CA SI DE
IMPARTASIREA CU EI, PENTRU CA UNII CA ACESTIA SUNT APOSTOLI MINCINOSI, LUCRATORI VICLENI. NU ESTE ALTCEVA DE MIRARE DACA SI ISPITITORII LUI SATANA SE PRESCHIMBA IN INGERI AI DREPTATII, AL
CAROR SFARSIT VA FI DUPA FAPTELE LOR.”


„Nu voi face aceasta niciodata, orice s-ar intampla!Nu voi semna niciodata unirea, chiar daca ar trebui sa-mi primejduiesc insasi viata mea!” - a raspuns Sfantul Marcu imparatului Bizantului care cauta sa-l induplece a semna mincinoasa si tradatoarea unire cu ereticii catolici la sinodul talharesc de la Ferrara-Florenta, 1438-1439.


Sfantul Ioan de Kronstadt (+1908) „Care dintre ortodocsi nu ar dori unirea cu toti catolicii sau luteranii si sa fie una cu ei in Hristos, o singura Biserica, o singura obste a celor credinciosi! Care insa, dintre aceste-zise biserici, mai ales dintre intai-statatorii numiti papi, patriarhi, mitropoliti,arhiepiscopi si episcopi, xiondzi (numele polonez pentru preot n.n.) sau pateri se va invoi sa se lepede de ratacirile sale? Nici unul. Iar noi nu putem sa ne invoim la invatatura lor eretica fara sa aducem vatamare mantuirii sufletului nostru. Oare se pot uni cele de neunit - minciuna cu adevarul?Iezuitii catolici in folosul papei si a propriei lor vederi
si scopuri egoiste si meschine, au pervertit legea constiintei si legea Evangheliei, afirmand ca pentru atingerea scopurilor proprii sau a scopurilor religioase, catolicii pot intrebuinta
toate mijloacele nelegiuite: adica si ca sa omoare si ca sa vicleneasca in tot felul si sa prigoneasca credinta ortodoxa, sa o numeasca schismatica si o credinta de caini, si sa-i arda pe ruguri pe ortodocsi, ca pe Hus si pe altii.Neindoielnice sunt cuvintele Mantuitorului nostru
Iisus Hristos: Cel ce nu este cu Mine, este impotriva Mea (Matei 12,30). Catolicii, luteranii si reformatii au apostaziat de la biserica lui Hristos - ei nu sunt de un cuget cu noi,nutresc vrajmasie impotriva noastra, cauta din rasputeri sa ne omoare, ne stramtoreaza in tot chipul pentru credinta noastra,ne batjocoresc si ne fac toate felurile de neplaceri mai ales in
asezarile lor cele mai insemnate, ei merg in chip vadit impotriva lui Hristos si a Bisericii Sale, nu cinstesc de viata facatoarea Cruce, sfintele icoane, sfintele moaste, nu respecta posturile, stramba dogmele credintei celei mantuitoare. Ei nu sunt cu noi ci impotriva noastra si impotriva lui Hristos.Intoarce-i, Doamne, la adevarata Ta Biserica si mantuieste-i!
„De gresita intelegere de catre catolici a cuvintelor Mantuitorului: Tu esti Petru si pe aceasta piatra (pe Hristos,pe Care Petru L-a marturisit Fiu al lui Dumnezeu) voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui (Matei 16,18) depind toate ratacirile catolicilor si papilor si mai ales parelnicul primat papal in Biserica si parelnicul rang al papilor de loctiitori ai lui Hristos. CI UITATI-VA CATE RATACIRI SUNT INGADUITE IN CREDINTA PAPEI (IAR NU A LUI HRISTOS) RATACIRI CIUDATE, HULITOARE DE DUMNEZEU – SI LE VETI INTOARCE SPATELE CU NEMULTUMIRE SI GROAZA! O TRUFIE OMENEASCA! O TRUFIE SATANICEASCA! AUZI, PAPA INFAILIBIL! O, IEZUITISM!”
„CATOLICII RECUNOSCANDU-L DREPT CAP AL BISERICII PE PAPA, PE ADEVARATUL CAP AL BISERICII - HRISTOS L-AU PIERDUT SI AU RAMAS LIPSITI DE CAP. INTREAGA ISTORIE A PAPISMULUI DA MARTURIE CA LA CATOLICI NU ESTE CAP FIINDCA EI FAC LUCRURI NECUVIOASE, LUPTA IMPOTRIVA BISERICII ORTODOXE. IAR IN INVATATURA LOR DOGMATICA - VAI, CATE EREZII, INOVATII, ABATERI DE LA ADEVAR! O, PIERZATOR SISTEM PAPIST! SINGURUL CAP AL BISERICII CERESTI, PAMANTESTI SI DIN CELE MAI DEDESUBT ESTE HRISTOS
DUMNEZEU!” (Spicul Viu, Ed. Sophia, Bucuresti, 2002)

antiecumenism 16.10.2006 09:34:31

Sfantul Lavrentie al Cernigovului (sec. XIX)
„Vor veni asa vremuri cand vor umbla din casa-n casa ca lumea sa semneze pentru acel singur imparat si se va face un recensamant al populatiei foarte drastic… Vine timpul, si nu e
departe, cand foarte multe biserici si manastiri se vor deschide si se vor repara, le vor reface nu numai pe dinauntru, ci si pe dinafara. Vor auri acoperisurile atat ale bisericilor cat si ale
clopotnitelor, dar preotimea nu va lucra la sufletul credinciosului ci numai la caramizile lui Faraon. Preotul nu va mai face si misiune. Cand vor termina lucrarile va veni vremea imparatiei lui Antihrist si el va fi pus imparat… Toate bisericile vor fi intr-o bunastare imensa, pline de bogatii ca niciodata, dar sa nu mergeti in ele. Antihrist va fi incununat ca
imparat in marea biserica din Ierusalim cu participarea clerului si a patriarhilor. Intrarea si iesirea in Ierusalim va fi libera pentru orice om, dar atunci sa va straduiti sa nu va
duceti, caci totul va fi spre a va lingusi pe voi, ca sa va atraga in ispita… Bisericile vor fi deschise, dar crestinul ortodox traitor nu va putea intra in ele ca sa se roage, caci in ele nu se
va mai aduce jertfa fara de sange a lui Iisus Hristos. In ele va fi toata adunarea satanica.” (Talanţii împărăţiei, Arhim. Arsenie Boca , p.186)



Sfantul Justin Popovici (+1979)
„Conform gandirii unitare a Parintilor si a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci si unica… Biserica este una si unica, pentru ca ea este trupul Unuia si Unicului Hristos. Unde nu este
Dumnezeul-Om, acolo nu exista Biserica, iar unde nu exista Biserica, acolo nici Euharistia nu exista. In afara acestei identitati, adica a Bisericii si a Euharistiei, se afla erezia, falsa
biserica si antibiserica. Biserica, prin dumnezeiasca Euharistie, este unitate soborniceasca si unirea lui Hristos cu credinciosii si a credinciosilor cu Hristos. Si in Euharistie si in Biserica, Dumnezeul-Om Hristos este Unul si, de asemenea,este toate si intru toti. (Col. 3:11). DIN UNICA SI NEDESPARTITA BISERICA A LUI HRISTOS, IN DIFERITE TIMPURI, S-AU DESPRINS SI S-AU TAIAT ERETICII SI SCHISMATICII, CARE AU SI INCETAT SA FIE MADULARE ALE BISERICII. UNII CA ACESTIA AU FOST… ROMANO-CATOLICII SI PROTESTANTII SI UNITII SI TOATA CEALALTA LEGIUNE ERETICA SI SCHISMATICA. Ecumenismul e numele de obste pentru toate pseudo-crestinismele, pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. In el se afla cu inima lor toate umanismele europene cu papismul in frunte, iar toate aceste pseudo-crestinisme,toate aceste pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decat erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obste este acela de pan-erezie (erezie universala). De ce? Fiindca in cursul istoriei, felurite erezii tagaduiau sau denaturau anumite
insusiri ale Dumnezeului-Om Hristos, in timp ce ereziile acestea europene indeparteaza pe Dumnezeul-Om in intregime si pun in locul Lui pe omul european. In aceasta privinta nu e nici o deosebire esentiala intre papism,protestantism, ecumenism si celelalte secte, al caror nume este legiune.
Prin dogma despre infailibilitatea papei, papa a fost de fapt declarat drept Biserica si el, un om, a luat locul Dumnezeului-Om. Acesta e triumful final al umanismului, dar este in acelasi timp si moartea a doua a papismului iar prin el si cu el, a oricarui umanism. Totusi, inaintea Adevaratei Biserici a lui Hristos care de la aratarea Dumnezeului-Om Hristos exista in lumea noastra pamanteasca ca Trup divino-uman,dogma despre infailibilitatea papei este nu numai
erezie, ci o panerezie, fiindca nici o erezie nu s-a ridicat atat de radical si atat de integral impotriva Dumnezeului-Om Hristos si a Bisericii Lui, asa cum a facut papismul prin
dogma despre infailibilitatea papei – om. Nu exista nici o indoiala ca dogma aceasta este erezia ereziilor, chinul chinurilor, o razvratire nemaivazuta impotriva Dumnezeului-Om Hristos! Dogma aceasta este, vai, cea mai ingrozitoare surghiunire a Domnului nostru Iisus Hristos de pe pamant, o noua tradare a lui Hristos, o noua rastignire a Domnului –numai ca nu pe crucea cea de lemn, ci pe crucea de aur a umanismului papist. Si toate acestea sunt iad, iad, iad pentru sarmana fiinta pamanteasca ce se numeste om. Acolo unde Il inlocuiesc pe Dumnezeul-Om Hristos cu omul, fie si cu cel numit infailibil, acolo se desparte trupul de Cap. Si dupa cum din aceasta pricina Biserica dispare de acolo, tot asa se pierde si ierarhia apostoleasca divino-umana si succesiunea apostolica sacramentala.” (Biserica Ortodoxa si ecumenismul)

Cucernicul Parinte Dumitru Staniloae (+1993)
”Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc ca ecumenismul este produsul masoneriei; iarasi vor sa relativizeze credinta adevarata. A avut dreptate Biserica zicand ca nu prea suntem uniti. Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru. BISERICA ROMANO-CATOLICA SI BISERICA ORTODOXA NU SUNT DOUA SURORI.NU EXISTA DECAT UN SINGUR CAP AL BISERICII, IISUS HRISTOS. NU POATE EXISTA DECAT UN SINGUR TRUP, ADICA O SINGURA BISERICA (CEA ORTODOXA).Deci notiunea de Biserici surori este improprie.”


PARINTELE ARHIMANDRIT ARSENIE BOCA (+1989)
„ECUMENISMUL? EREZIA TUTUROR EREZIILOR. CADEREA BISERICII PRIN SLUJITORII EI. COZILE DE TOPOR ALE APUSULUI. NUMAI PUTREGAIUL CADE DIN BISERICA ORTODOXA, FIE EI: ARHIEREI, PREOTI DE MIR,
CALUGARI SAU MIRENI. INAPOI LA SFANTA TRADITIE, LA DOGMELE SI CANOANELE SFINTILOR PARINTI ALE CELOR SAPTE SOBOARE ECUMENICE, ALTFEL LA IAD CU ARHIEREI CU TOT. FEREASCA DUMNEZEU!” (TALANTII IMPARATIEI, P.197)


P ARSENIE PAPACIOC:„SINGUR ORTODOXIA”:

“Adevărul este Hristos, Biserica Ortodoxă. Cuvîntul ortodox asta înseamnă.”
“Faptul ca s-au desprins de-a lungul vremii schisme si erezii nu inseamna ca Biserica si-a pierdut unitatea ?
Arhim. Arsenie: Nici vorba. Unitatea tine de Adevar, dar unitatea nu se refera la un numar de credinciosi, ci se refera numaidecat la Adevar, care nu s-a stricat, ramane imutabil si singurul drum mantuitor; nu spun de la mine si: "cine va strica una din aceste mici, mic se va chema" - adica nu se va mantui. »
« Sfintia voastra, cum credeti ca ar trebui sa se desfasoare dialogurile inter-crestine intre Ortodoxie si Catolicism, respectiv Protestantism, Necalcedonieni etc. ? Ce ar trebui sa se discute, cat timp ar trebui sa tina aceste discutii?
Arhim. Arsenie: Ca timp, nu se pune problema; se pune problema adevarului care trebuie discutat. Nu este valabila nici o discutie, decat: va primim cu drag inapoi.Ecumenismul acesta, lupta aceasta, de venit vine din partea lor. N-au identitate! Ii roade pe suflet faptul ca nu sunt cu Adevarul. N-au, repet, identitate si ii roade faptul ca nu sunt cu Adevarul.
» Arhim. Arsenie: Sa vina la Ortodoxie! Ca e vorba de Adevar! Obiectul unui dialog, daca vor sa fie dialog, ar putea sa fie acesta: "nu avem nimic de discutat decat: va primim cu drag inapoi". Asta este pozitia pentru ca, altfel, ar insemna ca noi sa ciuntim din Ortodoxie. Ce sa ciuntim?!
Daca v-ar spune cineva ca sunteti habotnic, ce i-ati rapunde?
Arhim. Arsenie: Nu, draga, sunt ortodox!”
« Pentru ca vor ei(catolicii si protestantii), pentru sutele astea de ani de ratacire ale lor, trebuie sa facem noi concesii ? Nu ! Adevarul este imutabil si vesnic, este Hristos. »
“Ecumenismul este o problema care nu va reusi niciodata; decat o vorba stearpa, o vorba continua, cu acelasi titlu pentru ca nu se lasa ei. Noi tacem; noi nu am stricat nimic. Ca sa ne impacam trebuie sa vina la Ortodoxie, absolut, de unde au plecat. Noi nu avem ce ceda. Ce sa cedam? "O cirta de va strica cineva din ce invat Eu, mic se va chema"
« Mai multi teologi, printre care si Mihai Urzica, parintele Iustin Popovici, sarbul, in unele carti ale lor au afirmat ca miscarea ecumenica ar fi o creatie a masoneriei. Ce spuneti?
Arhim. Arsenie: Nu este o creatie a masoneriei, este o creatie a dracului.Mai rau! »
« Sfintia voastra, ati spus, de altfel spune si parintele Iustin Popovici, ca miscarea ecumenica este o creatie a dracului. Va rugam sa explicati acest lucru.
Arhim. Arsenie: Este o risipire de cuvinte pur si simplu sustinandu-se prosteste; pentru ca: imprastie ca sa poti sa stapanesti, "dezbina si stapaneste". Adevarul de credinta s-a stabilit pe ce a facut Mantuitorul, acesta-i adevar de credinta; daca nu-i dupa Adevar, sigur ca-i dupa Diavol.”
« Sfintia voastra, mai multe Biserici Ortodoxe, printre care si cea a Serbiei, s-au retras de la dialogurile ecumenice si din consiliile ecumenice.
Arhim. Arsenie: Sunt foarte de parere. De ce nu ne lasa in pace? Pentru ca nu suporta nimeni pe altul langa el superior; vrea sa-l niveleze, ca sa fie linistit in slabiciunile lui.”
„Sunt bucuros ca s-au retras, pentru ca sunt foarte convins ca nu se poate face ceva tinand cont din alt punct de vedere decat cel Ortodox; n-avem cum face. "Cine va strica una din aceste mici, mic se va chema", ai vazut cu ce prudenta a vorbit Mantuitorul cu mii de ani inainte ?
Apostolul Pavel pune anatema pe cei care strica Adevarul Evanghelic.
Arhim. Arsenie: Pai, nici vorba; " Inger de sus de va face altfel decat va invat eu, anatema sa fie". Nu se pune problema. »
«… pe urma au emanat pe Filioque. Spune Mantuitorul: "De la Tatal purcede", si s-a fixat Crezul la Sinoadele Ecumenice cu niste titani, niste sfinti titani; 318 Sfinti Parinti, si toti sunt sfinti; si Atanasie cel Mare, care a fost o sabie bine ascutita.”
„La Sinoade s-au stabilit niste adevaruri de credinta. Hotararea Sinodului incepea astfel: "Parutu-ni-s-a noua si Duhului Sfant" si nu durau 2-3 zile, ci sute de zile, unde a contribuit si Duhul Sfant. Putem sa zicem ceva in ce priveste punctele Crezului care s-au stabilit 7 la Sinodul I Ecumenic si inca 5 puncte din Crez la al doilea, privind Duhul Sfant; putem contesta ceva, vreun punct dintr-acestea ca nu-i adevarat?”
“Ce i-ati spune Papei daca l-ati vedea?
Arhim. Arsenie: Mai intai de toate as fi cu inima ortodoxa, cu prezenta ortodoxa si am mai spus: "am fi foarte bucurosi daca ati veni la Ortodoxie,inapoi"; fara conditii. Am spus: nu exists targ in materie de Adevar.A venit in tara noastra sa faca demonstratie facand o Liturghie catolica, a venit sa faca lucrul asta, ceea ce inseamna ori sa cucereasca, ori prozelitism, dar cu o conditie: sa faci ca ei; pe greco-catolici i-a amagit cu lucrul acesta: ramaneti si duceti o viata ortodoxa, dar tineti administrativ de noi, si acum sunt mai catolici decat Papa.
I-a pacalit.
Arhim. Arsenie: I-a pacalit. Si acuma tot asa, tot metoda aia, intr-un fel sau altul, dar care-i scopul?Noi stam de vorba cu cei desprinsi de adevarul de credinta intr-un singur caz: daca vrei sa vii la Ortodoxie inapoi, fara conditii.”

irina77 08.11.2006 18:50:18

Sf. Cuv. Paisie de la Neamt: Despre catolici
Au ereticii sunt ramlenii (romano-catolicii) cu al lor papa? Bine stiu ca vei zice ca sunt eretici. Si de vreme ce sunt eretici, precum si cu adevarat sunt, atunci Sfanta noastra Biserica ii afuriseste pe dansii. Si pe care Sfanta Biserica ii afuriseste si eu, impreuna cu Biserica, fiul ei fiind, ii afurisesc. [..]
Iara preacuviosul asupra tuturor celor ce veneau de supt stapanirea papii, savarsea aceasta mare taina a Botezului, fara de nici o impiedicare sau indoire, ca pre o prea de nevoie la mantuirea omului", iar despre uniati: "Ca pentru alte rataciri si erezii ramlenesti (catolice), ce nu se cuvine de acum sa-ti mai vorbim ca si cu toate ereziile cele ramlenesti s-au amestecat si cu ele se unesc si uniatii, precum sufletul de trup. Si cum le va fi lor nadejde de mantuire? Nicidecum. Numai pentru Botez iti voi vorbi tie din Scripturi, fara de care nu poate avea nimeni nadejde de mantuire. [...]
Unia (uniatismul) este o aschie desprinsa de la Sfanta Biserica a Rasaritului si unire cu necredincioasa, ca sa nu-i zic biserica ramleneasca. Unia este inselaciunea diavolului, ce-i vaneaza pe cei nesocotiti intru pierzanie. Unia este un lup rapitor de suflete in piele de oaie. Unia este veninul aducator de moarte, in chip de miere, ce pierde sufletele. Unia este mladita inainte-mergatoare a antihristului, ce ademeneste cu magulire pe cei mai nestiutori intru pierzanie. Unia este prapastia iadului pentru cei ce nu au parte de cuget. Unia este Iuda, ce cu lingusitorul sarut a vandut Credinta Pravoslavnica . Unia este ca si ramlenii (catolicii) eretici. Cum, dar, uniatii nu sunt ramleni, cand toate dogmele Credintei Ortodoxe le-au calcat in picioare si pe cele ramlenesti le-au adoptat, zicand cu nerusinare, precum ca Duhul Sfant purcede si de la Fiul? Si papei de la Roma, adevaratului eretic, aceluia i se inchina si, in loc de Hristos, pe el de capetenia bisericii il au. [...]
Un asemenea juramant, adica anatema, asupra celor ce se impotrivesc si nu se supun Sobornicestii Biserici, este pusa de patriarhii Rasaritului soborniceste, nu doar pentru o oarecare vreme, ci pana la sfarsitul lumii va ramane tare si neclatita si nedezlegata cu darul lui Hristos."
(Cuvinte si scrisori duhovnicesti, vol. II, Chisinau, 1999, p.49)

antiecumenism 09.11.2006 11:12:23

ENCICLICA PATRIARHILOR ORTODOCSI DE LA 1848


EPISTOLA ENCICLICA A BISERICII UNA, SFINTE, SOBORNICESTI SI APOSTOLICE:

CATRE ORTODOCSII DE PRETUTINDENI

Tuturor celor de pretutindeni, in Duhul Sfant iubiti si doriti frati ai nostri, sfinti Arhierei, preacucernicului cler din jurul lor si tuturor ortodocsilor, fii adevarati ai Bisericii una, sfinte, sobornicesti si apostolesti, imbratisare frateasca in Duhul Sfant si toate cele bune si de mantuire de la Dumnezeu.
Trebuie ca propovaduirea evanghelica, sfanta si dumnezeiasca a rascumpararii noastre sa fie vestita de catre toti asa neschimbata si sa fie crezuta in veci asa de curata, cum a descoperit-o dumnezeiestilor si sfintilor Sai Ucenici Mantuitorul nostru, cel care pentru aceasta S-a desertat pe Sine, luand chip de rob, coborand din sanurile parintesti si dumnezeiesti, si cum aceia, devenind martorii vazatori si auzitori, ca niste trambite puternice au rasunat in toata lumea (caci in tot pamantul a iesit graiul lor si pana la marginile lumii cuvintele lor); si, in sfarsit, asa neatinsa, cum ne-au predat-o de obste atatia si atat de mari de Dumnezeu purtatori parinti ai Bisericii ortodoxe, cei de la marginile pamantului care au repetat aceleasi graiuri si au invatat pana la noi, in sinoade de fiecare in parte, dar precum odinioara in eden, incepatorul rautatii luand cu viclenie chip de sfetnic folositor, a facut pe om calcator al poruncii dumnezeiesti celei cunoscute, tot astfel unii nesocotind indestulator spre mantuirea lor sufleteasca cuvantul cel grait si scris al Domnuluisi autoritatea Bisericii celei de totdeauna, urmaresc nelegiuiri noi si inovatii si desfasoara in toate chipurile invatatura evanghelica cea de ei stricata.
De acolo au aparut ereziile pe care Biserica cea Ortodoxa a fost nevoita sa le combata, si impotriva tuturor a triumfat pana azi si va triumfa biruitoare in toti vecii, infatisandu-se totdeauna mai stralucitoare si mai puternica dupa lupta.
Dar din aceste erezii unele au disparut cu totul, altele iarasi reapar. Numai BISERICA ORTODOXA dainuieste vesnic, dupa fagaduinta nemincinoasa a Domnului. (MATEI, XVI, 18:” Si Eu iti zic tie, ca tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui. „).
Dintre aceste erezii raspandite pe o mare parte a pamantului era candva Arianismul, iar astazi este si PAPISMUL, dar si acesta (ca si acelea, care au si disparut cu totul), desi este in putere acum, nu va birui pana la sfarsit. (APOCALIPSA, XII, 10).
Parerea cea noua ca „Dudul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul” (FILIOQUE) este potrivnica lamuririi hotarate a Domnului nostru, data cu grija pentru aceasta (IOAN XV, 26:” Iar cand va veni Mangaietorul, pe Care Eu Il voi trimite voua de la Tatal, Duhul Adevarului, Care de la Tatal purcede, Acela va marturisi despre Mine. „), si potrivnica marturisirii intregii Biserici ortodoxe, dupa cum este incredintata de catre cele sapte Sinoade ecumenice:”Care de la Tatal pucede” (Simbolul credintei).
O asemenea parere poarta toate caracteristicile invataturii gresite, este si se numeste EREZIE (FILIOQUE), si cei care cugeta astfel ERETICI (CATOLICII) dupa hotararea celui intru sfintio Damasus:”Daca cineva va avea dreapta parere despre Tatal si Fiul, dar nu va avea despre Sfantul Duh, este eretic”.
BISERICA ORTODOXA declara ca aceasta parere noua mai sus aratata, ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul, este in esenta EREZIE, iar sustinatorii ei, oricine ar fi ERETICI.
Aceasta erezie a atras dupa sine si foarte multe inovatii.
Inaintasii si Parintii nostri, au depus mult zel si iubitoare staruinta, si in sinoade, si in particular, pentru ca, salvand invatatura ortodoxa a sfintei Biserici Ortodoxe, sa coasa impreuna la loc de vor putea ceea ce s-a sfarsit numai ca sa nu se desparta in bucati corpul lui Hristos, numai ca sa nu se calce in picioare hotararile dumnezeiestilor si venerabilelor sinoade.
Papismul n-a incetat de a tulbura Biserica trimitand pretutindeni asanumitii Misionari, oameni traficanti de suflete, care inconjoara pamantul si marea sa faca un prozelit, sa insele pe vreunul dintre ortodocsi, sa striceinvatatura Domnului nostru, sa falsifice prin adaos dumnezeiescul Simbol, sa arate de prisos Botezul, inutila impartasirea cu Potirul Testamentului si cate altele inovatii scolastice toate pentru iubirea de stapanire. Dar nu inceteaza pana astazi papistii sa atace dupa obiceiul lor Ortodoxia, care le este zilnic mustrare vie inaintea ochilor apostati de la credinta lor stramoseasca.
Papa Pius al IX-lea, care a primit episcopatul Romei la 1847, a dat la 6 ianuarie 1848 Enciclica catre Orientali. Declarandu-se scaun episcopal al Fericitului Petru, voieste sa amageasca astfel pe cei mai simpli cu apostazia de la Ortodoxie, adaugand acele cuvinte surprinzatoare pentru oricine s-a hranit cu invatatura teologica:”nici nu exista motiv sa prestati contra intoarcerii la adevarata biserica si comuniune cu acest scaun sfant”. Desigur cuvinte de amagire si absurde.
Pentru noi orice sfat venit de la Papa Pius al IX-lea, si orice indemn din oficiu, tinzand la distrugerea credintei noastre celei fara de pata pastrata de la Parinti, este nu numai suspecta si trebuie evitata, dar se si condamna sinodul de drept, ca nelegiuit si pierzatot de suflet. Si in aceasta categorie intra in primul rand si numita enciclica a Episcopului Romei celei vechi, Papa Pius al IX-lea, catre Orientali.
De aceea, ca sa nu se piarda nimeni din sfantul Staul al Bisericii ortodoxe, sa cadem cu gandul ca nimeni nu ne va desparti de la invatatura evanghelica, nimeni nu ne va rataci de la calauza cea singura a Parintilor nostri.
Aceasta porunca si indemnare apostolica o transmitem prin voi si intregii adunari ortodoxe, pentru ca toti intarindu-ne si sfatuindu-ne unii pe altii sa putem rezista la mestesugirile diavolului. Caci asa ne indeamna pe toti si fericitul Apostol Petru:” Fiti cumpatati, privegheati, ca potrivnicul nostru diavolul ca un leu care racneste umbla, cautand pe cine sa inghita. Caruia rezistati-i tari in credinta.
Caci credinta nostra ortodoxa, fratilor, nu este de la oameni si prin om, ci prin descoperirea lui Hristos, pe care au vestit-o dumnezeiestii Apostoli, au intarit-o Sfintele Sinoade ecumenice, au transmis-o prin succesiune prea marii Dascali intelepti ai lumii si a confirmat-o sangele varsat al sfintilor Martiri. Si tinem marturisirea pe care am primit-o curata de la atatia barbati, evitand ORICE INOVATIE CA PE O INSUFLETIRE A DIAVOLULUI (DECI „FILIOQUE” CARE INSEAMNA SI DE LA FIUL, ADICA DUHUL SFANT PURCEDE SI DE LA FIUL , ESTE O INOVATIE A BISERICII CATOLICE SI VINE DE LA DIAVOLUL).
Cel care primeste inovatia vadeste nedesavarsita Credinta ortodoxa cea propovaduita. Dar aceasta este pecetluita ca desavarsita, nesuferind nici micsorare, nici adaugire, nici vreo schimbare oarecare, si cel care indrazneste sa faca sau sa sfatuiasca sau sa cugete la aceasta a si tagaduit credinta lui Hristos, s-a si pus de bunavoie anatemei vesnice, pentru blestem impotriva Duhului Sfant, ca si cum n-ar fi vorbit drept in Scripturi si prin Sinoadele ecumenice. Aceasta infricosata anatema, nu o rostim noi astazi, ci a rostit-o cel dintai Mantuitorul nostru:”Celui care va vorbi impotriva Duhului Sfant nu i se va ierta nici in veacul de acum, nici in cel viitor” (Matei, XII,32).


Luly 24.11.2006 19:01:15

pentru [color=red]andaluzia
[/color]
mi se pare ca sa ajuns la multa vorbarie si prea multe citate(dar sunt bune si astea deoarece ne mai documentam). Trebuie mentionat ca Biserica Catolica are trei mari erezii:
-Filioche> in simbolul credintei ei spun ca Sf Duh purcede si de la Fiul
-Infailibilitatea papei> papa e urmasul Sf Petru si el este un sfant
-Purgatoriul> existenta unui loc intre Iad si Rai unde cei care au faptele bune egale cu faptele rele se curatesc de cele rele si mai apoi merg in Rai

elisabeta.ghiuzan 01.12.2006 19:22:39

Despre Biserica Catolica, Parintele Arsenie Boca a afirmat ca este "aproape fara greseala" (voi reveni cu un mesaj cu sursa exacta) iar in Biserica de la Draganescu (pe care am vizitat-o recent), l-a pictat si pe sfintul Francisc de Assisi intr-o compozitie reprezentind Nunta Fiului de Imparat in imparatia cerurilor. Intr-un comentariu al acestei picturi din albumul cu picturile de la Draganescu, despre Sfintul Francisc se spune ca este simbolul ecumenismului.

Traditie 01.12.2006 21:28:48

Intr-un comentariu al acestei picturi din albumul cu picturile de la Draganescu, despre Sfintul Francisc se spune ca este simbolul ecumenismului.

Nu stiu daca e simbol al ecumenismului, dar simbol al amagirii duhovnicesti sigur e:
In pustnicie, au ajuns, asemenea lui Malpas, la cea mai vartoasa inselare demonica Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola si alii nevoitori ai latinilor (Dupa caderea Bisericii de Apus de la cea din Rasarit), recunoscuti de ei ca sfinti. "Atunci cand Francisc a fost rapit la cer" spune scriitorul Vietii acestuia, "Dumnezeu Tatal, vazandu-l, S-a intrebat, fiind pentru o clipa in nedumerire: cui sa dea intaietate, Fiului Sau Celui dupa fire, sau fiului dupa har - Francisc". Ce poate fi mai cumplit, mai had decat aceasta hula, ce poate fi mai intristator decat aceasta amagire !
http://calendar-ortodox.crestinortodox.ro/despre_viata_pustniceasca_-c155-p6-new.html





Ce înseamna catolicismul:

* centralism bisericesc
* minciuna ca Sf. petru ar fi fost episcop de Roma
* inovatii dogmatice si teologice: purgatoriul, neprihanita conceptie
* inovatii pietiste: cultul inimii, adorarea sacramentelor
* practici distructive: meditatia
* considerarea unor naluciri dracesti ca minuni: Lourdes, Fatima




elisabeta.ghiuzan 01.12.2006 21:47:40

Atunci s-a ...inselat si Parintele Arsenie Boca???
Am in biblioteca lucrarea "Despre inselare" din care citati. Autorul cartii probabil ca va este mentor...
Va rog, dati-mi macar un titlu de lucrare pe care ati citit-o despre "nalucirile dracesti", cum spuneti, de la Fatima si Lourdes, apoi mai discutam.
Despre meditatie am incercat o mica lamurire astazi pe acest forum. Cred ca nu ati citit-o.
Faptul ca ati spus: "Ce inseamna catolicismul" si nu, eventual, "aspecte cu care nu sint de acord in privinta catolicismului" imi intareste tot mai mult banuiala ca a participa la discutii pe acest forum este inutil.


elisabeta.ghiuzan 01.12.2006 21:49:00

Iarasi, s-a inserat in textul meu un emoticon in loc de semnul intrebarii...

Traditie 01.12.2006 23:01:29

Atunci s-a ...inselat si Parintele Arsenie Boca
Atât timp cât nu am textul respectiv nu pot sa comentez, se poate sa fie o minciuna a dvs.

Zic asta pentru ca parintele Arsenie Boca era un om bine avizat asupra vedeniilor si înselaciunilor diavolesti în care cazuse si nesfântul Francisc:
http://www.interpretareaviselor.info/despre-vedenii.php



Am in biblioteca lucrarea "Despre inselare" din care citati. Autorul cartii probabil ca va este mentor...
Important e s-o aveti în minte.



Va rog, dati-mi macar un titlu de lucrare pe care ati citit-o despre "nalucirile dracesti", cum spuneti, de la Fatima si Lourdes, apoi mai discutam.
Am citit diverse carti despre vedenii false si înselari dracesti. De pilda Vise si Vedenii de parintele Cleopa, fragmente din Despre înselare de Sf. Ignatie de Briancianinov, Patericul (capitolul cu înselari), Scara toate examinând felul cum diavolul se înfatiseaza ca sfânt, înger sau chiar Hristos pentru a amagi pentru cei împatimiti de mândrie si închipuire de sine.

Uite un link:
http://eresulcatolic.50webs.com/miracole.html


Despre meditatie am incercat o mica lamurire astazi pe acest forum. Cred ca nu ati citit-o.
Cum poti mata sa lamuresti pe cineva când esti tu însati nelamurita? Ai presupus vreodata ca catolicismul este erezie si minciuna?



Faptul ca ati spus: "Ce inseamna catolicismul" si nu, eventual, "aspecte cu care nu sint de acord in privinta catolicismului" imi intareste tot mai mult banuiala ca a participa la discutii pe acest forum este inutil.
Cum ar putea fi catolicismul bun în general si rau în unele parti? Religia nu e ceva cultural, sa fie relativa.

elisabeta.ghiuzan 02.12.2006 15:41:03

"Atât timp cât nu am textul respectiv nu pot sa comentez, se poate sa fie o minciuna a dvs." Voi reveni cu precizarea sursei. Nu scriu de acasa si nu pot da acum sursa.

Referitor la episodul din viata Sfintului Francisc, autorul cartii "Despre inselare" nu indica sursa din care citeaza. Ma indoiesc ca exista in vreo biografie a Sfintului Francisc episodul amintit. Chiar daca exista, de unde stim cine este biograful respectiv si pentru ce motiv inventeaza asemenea scene intr-adevar smintitoare.


"Am citit diverse carti despre vedenii false si înselari dracesti. De pilda Vise si Vedenii de parintele Cleopa,"
Vad ca nu dati nici un titlu de lucrare despre Fatima sau Lourdes, cum v-am rugat. Inteleg ca de fapt nu ati citit nici una. Ma asteptam.

La restul remarcilor nu are sens sa raspund pentru ca ele inchid de la sine orice dialog. Da, sinteti iremediabil edificat.

Sint curioasa daca stiti/credeti ca si oamenii apartinind altor religii se pot mintui.


Grigorie 02.12.2006 19:18:53

Elisabeta
Un lucru macar ar trebui sa recunoasteti si dvs. (romano-catolicii): in orice capitol al teologiei, ca si in viata practica, ati inovat. Mai multe s-au spus in sectiunea despre Biserica romano-catolica. Cercetand istoria se poate spune urmatorul lucru cu certitudine: Biserica papala s-a rupt de Biserica primara.

Sfantul Maxim Marturisitorul (+662): „A tainui cuvantul adevarului inseamna a te lepada de el. Bine este sa traim in pace cu toti, dar numai cu aceia care cugeta aceleasi despre buna credinta ortodoxa. Si este mai bine sa ne razboim,atunci cand pacea lucreaza conglasuirea catre rau.”

ENCICLICA PATRIARHILOR ORTODOCSI DE LA 1848
"... Papismul n-a incetat de a tulbura Biserica trimitand pretutindeni asanumitii Misionari, oameni traficanti de suflete, care inconjoara pamantul si marea sa faca un prozelit, sa insele pe vreunul dintre ortodocsi, sa striceinvatatura Domnului nostru, sa falsifice prin adaos dumnezeiescul Simbol, sa arate de prisos Botezul, inutila impartasirea cu Potirul Testamentului si cate altele inovatii scolastice toate pentru iubirea de stapanire. Dar nu inceteaza pana astazi (n. 1848) papistii sa atace dupa obiceiul lor Ortodoxia, care le este zilnic mustrare vie inaintea ochilor apostati de la credinta lor stramoseasca."

Sf. Ioan de Kronstadt:
"Care dintre ortodocsi nu ar dori unirea cu toti catolicii sau luteranii, sa fie una cu ei in Hristos, o singura Biserica, o singura obste a celor credinciosi? Care insa, dintre aceste zise biserici, mai ales dintre intai-statatorii numiti papi, patriarhi mitropoliti, arhiepiscopi si episcopi sau xiondzi, pateri, se va invoi sa se lepede de ratacirile sale? Nici unul. Iar noi nu putem sa ne invoim la invatatura lor eretica fara sa aducem vatamare mantuirii sufletului nostru. […] Oare se pot uni cele de neunit - minciuna cu adevarul?"

02.12.2006 20:26:32

Citat:

În prealabil postat de elisabeta.ghiuzan
Sint curioasa daca stiti/credeti ca si oamenii apartinind altor religii se pot mintui.

Intrebarea nu imi era adresata mie, dar as vrea sa exprim un punct de vedere legat de ea.

Cine se va mantui doar Dumnezeu stie. "Duhul sufla unde vrea", numai ca Duhul Sfant este "Duhul Adevarului, pe care lumea nu poate sa-L primeasca" (Ioan 14, 17).

Mantuirea in sens crestin inseamna transformarea launtrica a omului, hristificarea prin lucrarea Duhului Sfant, infierea de sus (nu vom mai fi robi, ci fii ai lui Dumnezeu). In ce masura se poate obtine mantuirea in afara Bisericii? Daca este sa fim rigurosi, putem spune ca "extra Ecclesiam nulla salus" (Sf. Ciprian).

Este un subiect delicat si care depaseste puterea mea. Totusi, a accepta in eclesiologie "teoria ramurilor" sau aceea si mai eretica cum ca Biserica se va edifica in viitor, nu este conform cu autentica credinta crestina.

Ce ne ramane este sa fim credinciosi Mantuitorului care ne-a promis ca "daca Ma iubeste cineva, si va pazi cuvantul Meu, si Tatal Meu il va iubi, si vom veni la el si vom face locas la el"

Cred ca aici nu discutam de alte religii, ci de alte confesiuni. In speta, despre romano-catolicism. Eu am avut destule discutii cu romano-catolici si am fost surprins de atitudinea lor. De multe ori recunosteau inovatiile (i.e. altfel se credea in vechime si altfel cred ei acum), dar asta nu-i tulbura prea mult. Atunci unde mai este iubirea de adevar? E o diferenta vizibila de mentalitate intre noi.

De pilda tu,Elisabeta, ce parere ai despre infailibilitatea papala (o dogma atat de vadit gresita pentru noi, ortodocsii)? Iti pun aceasta intrebare deoarece credinta voastra despre episcopul Romei este una din diferentele cele mai vizibile dintre ortodoxie si romano-catolicism. Daca ai fi convinsa de adevarul acestei dogme, ai incerca sa impartasesti acest adevar si cu altii, nu-i asa? Iar daca ti-ai da seama ca e gresita, ce ai face?
Este un topic despre papalitate. Please join us!

elisabeta.ghiuzan 05.12.2006 12:18:49

Anonim: "Cred ca aici nu discutam de alte religii, ci de alte confesiuni"

S-a spus mai sus ("Traditie") despre catolicism ca este erezie si minciuna. Incercam deci, sa dialoghez cu oameni care considera catolicismul mai putin decit o religie; pentru ei catolicismul este pur si simplu ceva diabolic.
Am citit abia acum regulile stabilite de admin care exclude subiectul ecumenism din forum. Daca stiam de la inceput nici nu ma inscriam. Oricum, astazi este ultima mea interventie pe acest forum si numai pt ca am ramas datoare cu o trimitere bibliografica. Cred ca adminul se contrazice: daca ecumenismul este interzis, ce sens au subiectele si informatiile de pe site despre alte confesiuni?

In cartea "Marturii din Tara Fagarasului despre parintele Arsenie Boca", Editura AGATON, Colectia "Ortopraxia", Fagaras, 2004, la paginile 94-95 gasim urmatoarele, la capitolul "Catolici":
<Cu privire la Biserica Ortodoxa si cea Catolica, Parintele zicea ca sunt doua strane ale aceleiasi Biserici; mai spunea despre biserici si manastiri, ca in vremurile din urma se vor construi multe, dar nu se vor termina. (Sora Aurica Tinca, Sf. Manastire Sambata)
Despre catolici a spus: "Biserica Catolica este aproape fara greseala".(Gheorghe Silea, 45 ani - Sambata de Sus).>

De asemenea, in cartea "Parintele Arsenie Boca, mare indrumator de suflete din secolul XX" O sinteza a gandirii Parintelui Arsenie Boca in 800 de capete, cu o Recomandare de Arhimandritul Teofil Paraian, la pagina 178, Vrajba confesionala:
<780. Numai sila unei prigoane peste tot pamantul impotriva crestinilor ii va hotari sa lase la o parte orice vrajba confesionala si sa fie una, cum au fost la inceput. Nu vor scapa de sub tavalugul urgiilor istoriei pana nu vor veni si la mintea aceea sa asculte si sa implineasca, macar la sfarsit, rugamintea cea mai de pe urma a Mantuitorului in lume.
Poate ca in vremile acelea abia vor mai fi crestini, dar oricati vor ramane, aceia trebuie sa treaca peste ceea ce ar fi foarte bine sa treaca crestinatatea vremii noastre si sa fie una.
Primejdia comuna s-a aratat in lume, unirea crestinatatii intarzie. Doamne, pana cind?>



sovidiu 05.12.2006 13:24:22

Este simplu sa ne afirman negand vehement pe ceilaltzi, pe catolici, pe protestantzi, pe anglicani, pe sectanti, si este iarasi simplu a ne afirma prin a-i lua laolalta ca pe nishte prieteni buni, pe totzi creshtinii. Si nici nu trebuie sa faci nimic!
Putem accepta ecumenismul si numai pentru a fi in ton cu tolerantza asta trembitzata in toate locurile ca peste tot se zice democratzie, tolerantza, nediscriminare si altele asemenea, ... poi domnule astea sunt nimic, astea trebuiau sa le fi facut oamenii si in absentza lui Dumnezeu, astea sunt o simpla diferentza intre lumea animalelor junglei si lumea oamenilor junglei ca daca si unele animale au respect unele de altele, dar oamenii ... dar bag seama, ca Dumnezeu nu ne cheama la astfel de afirmari prin negare si nici prin unirea lor intr-una ca si cum iete domnule s-ar rezolva toate problemele ce ne invrajbesc, ca un panaceu... poi ne cheama la lucrari mult mai mari decat a ne comporta doar cu tolerantza sau doar la a slujii unei inchizitzii formale bisericesti... ca asta nu inseamna decat sa tacem, ori sa ramanem indiferentzi si impacati cu vecinul, cel de alta confesiune, chiar sa acceptam o nepasre vecina cu moartea... poi acest lucru nu este demn de Dumnezeu caci si paganii il faceau si il fac, este un lucru obisnuit, mediocru, gol, chiar trist, desi uneori are si roade pozitive aceasta mortificare, roade izvorate din ce este omul obisnuit, animalul docil, este ceva frumos, caci a fost creat de drepta lui Dumnezeu... dar totusi nu este aproape nimic... desi pare ca este totusi ceva este totusi putzin, este viatza obisnuita de urbe, ce se intampla intr-o aglomerare de indivizi, te stradui sa nu faci nimic, te stradui sa lipseshti, sa fi mort, sa taci, si acest lucru defapt nici nu trebuie sa-l faci ca si cum ai face ceva ca defapt straini suntem unii altora desi ai zice ca adunarile de oameni ar fi cam ca si adunarile dintre prieteni, nu domnule, desi strada e plina, totusi nu e nimeni pe strada... si straini si fara datorii suntem unii fatza de altzii si ai impresia ca la chermezele astea mondene sunt mai multzi oameni vii ... decat... in multzimile de oameni mortzi si straini pe care le promovam si le si aparam demni de o cauza mai buna,
Deci nu te uita prea mult CE zice acel cineva ci CINE zice, asha ne sfatuia marele Tziriac, vorba care o auzise de la tatal sau si pe care o respecta in general la intalnirile de afaceri pe care le avea cu altzi oameni sau cand il suparau unii ziaristi...si a zice este uneori echivalent si cu a scrie...

elisabeta.ghiuzan 27.12.2006 15:16:22

Imi cer iertare pentru tonul ironic si pe alocuri poate rautacios pe care l-am folosit in mesajele mele.
Doresc tuturor Sarbatori cu pace si bucurie.
Sa va binecuvinteze Domnul si sa va pazeasca.
La multi ani.


Ora este GMT +3. Ora este acum 07:10:07.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.