Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Nunta (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5022)
-   -   Familia crestina (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=7208)

Bautar 24.09.2009 16:46:27

Familia crestina
 
Dupa invatatura Sfintei noastre Biserici, familia este un asezamant dumnezeiesc si temelia vietii de obste. Ea se intemeiaza prin casatorie, adica prin legatura dintre barbat si femeie, binecuvantata de Dumnezeu in fata sfantului altar. Aceasta legatura rasare din imboldul firesc sadit de Dumnezeu in om. “De aceea va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa si se va alipi de femeia sa si vor fi amandoi un trup” (Efes. 5, 31).

Cea dintai familie s-a intemeiat in rai, avand ca preot si martor pe insusi Dumnezeu. “Si a facut Dumnezeu pe om, dupa chipul Sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie. Si Dumnezeu i-a binecuvantat, zicand: cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul” (Fac. 1, 27-28).
Care sunt insusirile unei familii crestine?

Bautar 24.09.2009 16:50:54

Lucrul cel mai de pret in viata este familia. Cum va inceta ea sa existe, cum va pieri si lumea.
Din pacate, noi pierdem una din traditiile cele mai importante, si anume cea de a trai o viata de familie. Astazi intalnim tot mai des doar o aparenta a familiei, unde fiecare isi are propria viata - tatal are viata sa, mama pe a ei, iar copiii pe a lor -, in vreme ce familia ar trebui sa fie un singur organism viu: tatal este capul, iar copiii si sotia formeaza membrele aceluiasi trup. Daca apare vreo neintelegere, toti intampina greutati... Fiecare este raspunzator pentru ceilalti. Cine este de vina? Toti. Trebuie sa invatam a le face pe plac altora, sa ne stim fiecare locul si sa incercam sa nu jignim pe nimeni, cu alte cuvinte sa fim impreuna. Familia cere dragoste jertfelnica, fiecare trebuind sa se smereasca in fata celuilalt.

topcat 24.09.2009 17:10:12

Dupa mine, imboldul initial dat familiei (cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul) si-a cam pierdut sensul, pentru ca l-am implinit.
Ce e de facut in continuare?

Marius22 24.09.2009 17:24:59

Citat:

În prealabil postat de topcat (Post 168432)
Dupa mine, imboldul initial dat familiei (cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul) si-a cam pierdut sensul, pentru ca l-am implinit. Ce e de facut in continuare?

Simplu, familia traditionala cade in derizoriu, iar cei in drept, deschisi la nou, incearca legiferarea familiilor de homosexuali si lesbiene, in numele drepturilor omului.

Bautar 24.09.2009 17:29:28

Dragii mei ,aveti pareri foarte sumbre despre familia crestina.Oare sa nu mai existe familii crestine?

Marius22 24.09.2009 19:25:45

Citat:

În prealabil postat de Bautar (Post 168443)
Dragii mei, aveti pareri foarte sumbre despre familia crestina. Oare sa nu mai existe familii crestine?

Cu siguranta exista familii crestine si de asemenea oameni care se mantuiesc prin viata de familie. Nu parerile noastre sunt sumbre ci insasi realitatea. Asistam neputinciosi cum oameni fara moralitate dau legi si, in numelele libertatii omului, chipul familiei traditionale este deformat.

Dumnezeu este cel care a intemeiat prima familie in Rai dar si cel care a intemeiat si a binecuvantat familiile noastre. Numai ducand o viata in si cu Dumnezeu, putem purta lupta contra celor doi mari dusmani ai familiei: diavolul si propriile patimi.

Bautar 24.09.2009 19:45:08

Ai foarte mare dreptate marius.
Familia este rasadnita de virtuti si izvor de intarire morala. in sanul ei isi primeste copilul primele indrumari de viata, care ii raman intiparite in suflet pentru totdeauna. Caci, daca temelia bunei cresteri a copilului este dragostea si intelegerea firii sale, lucrul acesta se face mai intai si cel mai bine in familie. Numai parintii au dragoste fata de copiii lor in masura cea mai mare si numai ei au prilej potrivit si indelungat sa inteleaga deplin firea fiecarui copil al lor.

Pentru a-si putea indeplini cum se cuvine lucrarea ei, de a creste oameni cinstiti in orice privinta, familia crestina trebuie sa se calauzeasca dupa indrumarile morale sanatoase care se gasesc in invatatura sfintei noastre Biserici Ortodoxe, pastratoarea adevarurilor vesnice.
Eu cred ca insusirile unei familii crestine sunt dragostea si buna invoire dintre soti,curatia,sfintenia si trainicia,adica ce "Dumnezeu a legat omul sa nu desfaca"
Daca gresesc corectati-ma!

E_my 28.09.2009 23:43:50

Ma bucur tare mult sa vad ca se pune problema familiei crestine..

Am o relatie de 3 ani si jumatate si in general ne luptam sa ne infranam de la relatii trupesti, eu fiind cea care a luat decizia abstinentei..Acum, dupa 2 ani de la aceasta decizie, prietenul meu imi spune ca este absurda ideea mea si ca canoanele bisericii sunt invechite, respectiv imi cere sa ii arat un cuplu care vrea sa se casatoreasca curati

De asemenea, ne certam frecvent pentru ca eu imi doresc o casnicie crestina, cu abstinenta in zilele "interzise", fara utilizarea mijloacelor contraceptive, cat de cat fara un contact direct cu mizeria umana (in ultimii 7 ani nu am avut TV si nu simt nevoia. Daca stau la TV chiar si pt o emisiune buna, inevitabil ma mai uit si la altceva, astfel ca mai bine retez "raul" fara parere de rau, decat sa cad in altele). Imi doresc sa facem milostenie, si avem de unde, sa ne rugam impreuna, sa ne acceptam si sa sporim duhovniceste ambii, etc

Mi-am pus de multe ori intrebarea : cum ar trebui sa arate o familie crestina si unde o voi gasi in societate, ca sa o pot avea exemplu..
Poate impreuna vom reusi sa invatam si sa deslusim oglinda unei familii crestine in societatea de azi..

Am citit din Sfantul Ioan Gura de Aur despre cresterea copiilor si despre familia crestina, dar sunt multe aspecte care nu isi mai au locul in societatea noastra. De asemenea, recent am citit Calauza ortodoxa in societate scrisa de Ioanichie Balan si la fel, sunt cateva aspecte pe care eu nu le mai vad in societatea noastra, in mare parte pentru ca acum nu mai avem "robi" , dar si pentru ca in zilele noastre femeia nu mai este casnica, ci are un serviciu, la fel ca si sotul, deci nu mai are cum sa se ingrijeasca de copii ca si cum ar fi casnica, nu are cum sa fie "cea care imblanzeste" pentru ca nu este mai putin stresata ca sotul ei care "aduce bani in casa"

lotus31 29.09.2009 10:25:05

Citat:

În prealabil postat de Bautar (Post 168469)
Ai foarte mare dreptate marius.
Familia este rasadnita de virtuti si izvor de intarire morala. in sanul ei isi primeste copilul primele indrumari de viata, care ii raman intiparite in suflet pentru totdeauna. Caci, daca temelia bunei cresteri a copilului este dragostea si intelegerea firii sale, lucrul acesta se face mai intai si cel mai bine in familie. Numai parintii au dragoste fata de copiii lor in masura cea mai mare si numai ei au prilej potrivit si indelungat sa inteleaga deplin firea fiecarui copil al lor.

Pentru a-si putea indeplini cum se cuvine lucrarea ei, de a creste oameni cinstiti in orice privinta, familia crestina trebuie sa se calauzeasca dupa indrumarile morale sanatoase care se gasesc in invatatura sfintei noastre Biserici Ortodoxe, pastratoarea adevarurilor vesnice.
Eu cred ca insusirile unei familii crestine sunt dragostea si buna invoire dintre soti,curatia,sfintenia si trainicia,adica ce "Dumnezeu a legat omul sa nu desfaca"
Daca gresesc corectati-ma!

Vorbim de familie...La mine este urmatoarea situatie: parintii mei si-au unit destinele de tineri, dar au facut doar cununia civila. Cea religioasa nu a mai avut loc. Are acest aspect vreo consecinta asupra familiei noastre? Are vreo influenta asupra mea? Eu tin sa spun ca in ultima vreme am tendinta de a ma separa de parintii mei.

elisei 29.09.2009 15:47:30

Mantuirea pe calea vietii de familie
 
Mantuirea celui ce duce viata de familie sta in virtutile de familist.Problema nu este sa facem totul la modul nemaipomenit,ci sa facem tot ce tine de noi.Daca vom reusi asta,n-avem de ce sa ne chinuim cu gandurile.Sigur,nu trebuie nici sa ne lasam pe tanjeala,dar nu trebuie nici sa ne chinuim,ci sa ne incredintam cu totul in voia Domnului.La desavarsire se poate ajunge si pe calea vietii de familie,totul este sa stingem si sa dezradacinam patimile,spre asta sa ne intoarcem toata luarea-aminte.Domnul a inceput in noi lucrarea innoirii duhovnicesti.Credeti si nadajduiti ca Cel care a pus inceput va si desavarsi(vezi Filipeni1,6),daca veti pazi ravna vie si nu va veti lasa de ostenelile potrivite,ravna este lucrare a harului si marturie a faptului ca acest har adasta in noi nedespartit,atata vreme cat este ravna,este si harul Sfantului Duh,El este foc,focul este hranit cu lemne,lemnul duhovnicesc este rugaciunea...Indata ce harul se atinge de inima,ia nastere intoarcerea mintii si a inimii catre Dumnezeu,care-i samanta rugaciunii.Dupa aceea vine petrecerea gandului in cele Dumnezeiesti.Harul lui Dumnezeu intoarce luarea-aminte a mintii si a inimii catre Dumnezeu si o tine acolo,de vreme ce mintea nu sta fara sa lucrare,cand e intoarsa catre Dumnezeu,la Dumnezeu se si gandeste.Ca atare,aducerea-aminte de Dumnezeu este adevarata insotitoare a starii harice...Aducerea-aminte de Dumnezeu nu ramane in nelucrare,ci duce negrasit in starea de vedere duhovniceasca a desavarsirilor Dumnezeiesti si a lucrurilor Dumnezeiesti: a bunatatii,a dreptatii,a purtarii de grija,a rascumpararii,a judecatii si rasplatirii;toate acestea alcatuiesc impreuna lumea Dumnezeiasca,altfel spus taramul duhovnicesc.Cel ravnitor petrece in acest taram si nu iese din el:aceasta este insusirea aparte a ravnei.Vreti sa va pastrati ravna?Sa aveti intotdeauna la indemana lemne duhovnicesti si indata ce veti baga de seama ca focul ravnei slabeste,luati un butuc din lemnele duhovnicesti si puneti-l pe focul duhovnicesc,si totul va merge bine.Din suma tuturor acestor miscari duhovnicesti iese frica lui Dumnezeu-starea evlavioasa inaintea lui Dumnezeu in inima...neincetat dati viata acestei stari,si vii veti fi...de veti face asa,veti fi intodeauna numai in starea omului inviat.Sa multumim Domnului!

E_my 30.09.2009 21:17:51

Cu adevarat trebuie sa facem toate cate ne sunt in putinta ca sa dobandim aceasta familie crestina, restul "punand Dumnezeu de la Sine".. Fara nadejde, credinta si dragoste, ne indreptam inspre nicaieri..

In cartea Patericul mirenilor scrisa de Danion Vasile sunt date pilde din viata oamneilor obisnuiti, de unde putem deduce cam cum ar trebui sa fie familia crestina in zilele noastre. Va recomand cu caldura sa il cititi, va va folosi..

Doamne ajuta!

Bautar 30.09.2009 22:07:56

Va multumesc ca ati inceput sa postati pentru acest subiect.
Azi putem vedea cat de expusa si amenintata este coeziunea si armonia in familia crestinai,datorita crizei economice(saracie,somaj,nesiguranta),datorita crizei morale (libertinaj,prostitutie,trafic de copii,divorturi,droguri,).
Pe de alta parte,credinta crestina este intotdeauna un izvor de speranta si putere spirituala care ne ajuta sa biruim greutatile si incercarile vietii.
In fata a tot ce se intampla azi,trebuie sa adancim prin invatatura,prin viata de rugaciune si cultura a sufletului semnificatia sau rostul credintei,a legaturii omului cu Dumnezeu,in organizarea si propasirea familiei crestine.
Familia trebuie privita ca o icoane a Bisericii,ca o icoana a iubirii lui Hristos fata de umanitate,asa cum reiese si din Sfanta Scriptura.

Bautar 30.09.2009 22:22:33

Omul incepe din copilarie sa descopere taina iubirii si unitatii inlauntru acestei mici biserici ,care este familia.Virtutile cu ,care el va fi deprins de catre parinti:credinta,ascultarea ,buna cuviinta,cumpatarea,harnicia ,cinstea si mila nu sunt decat semne imbucuratoare ale virtutii supreme care este iubirea.
Totdeauna din invatatura primita de la parinti s-a invata respectul fata de aproapele tau si cinstirea fata de cele Sfinte.

Jamaica 06.09.2013 23:40:28

Buna seara. Am o problema in familie si anume tatal meu este dependent de mama sa. Mereu a fost asa, a refuzat sa isi ia casa si sa traiasca cu familia lui, chiar i-a spus mamei mele ca daca vrea casa separata sa isi ia copii si sa se mute ca el nu o paraseste pe mama lui, iar bunica i-a zis sa se mute ea singura ca nu ii da nepotii . De aici o multime de conflicte. Bunica o barfeste pe mama la toate rudele, cand ea ii face de mancare, spala, calca si tine toata casa, iar rudele ne suna sa ne faca observatie ca nu avem grija de bunica (?)
O alta problema si mai delicata tine de ...igiena, sau mai bine zis de bunul-simt. Bunica ia de pe jos si pune pe masa, scuipa in oala cu mancare, linge lingura si o pune la tacamuri curate, pune canile cu cafea in dulap si multe alte lucruri extrem de scarboase care nu pot fi mentionate. Casa mea e ca o cocina oricat as incerca sa tin ritmul curateniei cu ei.
Tata este la fel ca ea, neglijent din cale afara si nu te poti intelege cu el. Daca foloseste un anumit lucru nu il pune la loc nici daca il rogi, dar data urmatoare cand are nevoie de el tipa si devine agresiv ca noi l-am luat. Este o dezbinare in familie palpabila, iar tensiunea o tai cu cutitul. Tata nu vorbeste cu nimeni inafara de mama lui, daca ii spui ceva nu aude, parca nu existi, iar noi nu putem vorbi nimic cu bunica fara ca el sa sara ca un leu sa o apere fara sa mai conteze pe cine jigneste.

Am incercat sa vorbesc cu bunica sa o fac sa inteleaga ca trebuie sa fim uniti nu sa ne iscodim unul pe altul la rude sau vecini, si sa fie mai atenta la curatenie ca obosesc mereu facand curat dar nu am cu cine discuta, uneori ma enervez cand vad imputiciunea si lipsa de interes si reactionez in consecinta, apoi sare tata si mai avem putin si ne batem. Iar istoria se repeta ciclic.
Tata nu poate lua nicio decizie fara mama lui, si nu tine cont decat de parerea ei. Mama doarme in sufragerie de 15 ani si abia isi vorbesc, oricat incerca in trecut sa comunice cu el si sa il faca sa inteleaga anumite lucruri, intervenea bunica iar el paraliza, nu zice decat da mama.
Cu cat imbatraneste cu atat strange latul si mai tare iar tata nu ii poate zice nimic, il chinuie, il alearga toata ziua pt nevoile ei, il cicaleste iar asta se resimte numai cand incercam sa vorbim noi cu el : tipa nu are rabdare si e suprasolicitat.Doar cand bunica este plecata la tara avem intelegere in casa.

Am nevoie de sfaturi, practice , pt ca am incercat pana acum sa vorbesc cu ei , si sa ignor problema dar nu am avut succes. Cum as putea sa rezolv relatia dintre tata si noi si cea legata de curatenie. Nu mai zic ca deja urasc (toti) barbatii, vad negru in fata ochilor cand o vad pe bunica, si orice imi cere sa o ajut fac cu scarba, astea sunt detalii.

Ce pot sa fac , ca sa imbunatatesc situatia ? Multumesc

Ekaterina 19.03.2014 02:04:40

O conferinta extraordinara despre familie!
https://www.youtube.com/watch?v=H5CB...38hotYXHpd9JFw

Florinvs 18.05.2014 15:12:31

Citat:

În prealabil postat de Jamaica (Post 533066)
Buna seara. Am o problema in familie si anume tatal meu este dependent de mama sa. Mereu a fost asa, a refuzat sa isi ia casa si sa traiasca cu familia lui, chiar i-a spus mamei mele ca daca vrea casa separata sa isi ia copii si sa se mute ca el nu o paraseste pe mama lui, iar bunica i-a zis sa se mute ea singura ca nu ii da nepotii . De aici o multime de conflicte. Bunica o barfeste pe mama la toate rudele, cand ea ii face de mancare, spala, calca si tine toata casa, iar rudele ne suna sa ne faca observatie ca nu avem grija de bunica (?)
O alta problema si mai delicata tine de ...igiena, sau mai bine zis de bunul-simt. Bunica ia de pe jos si pune pe masa, scuipa in oala cu mancare, linge lingura si o pune la tacamuri curate, pune canile cu cafea in dulap si multe alte lucruri extrem de scarboase care nu pot fi mentionate. Casa mea e ca o cocina oricat as incerca sa tin ritmul curateniei cu ei.
Tata este la fel ca ea, neglijent din cale afara si nu te poti intelege cu el. Daca foloseste un anumit lucru nu il pune la loc nici daca il rogi, dar data urmatoare cand are nevoie de el tipa si devine agresiv ca noi l-am luat. Este o dezbinare in familie palpabila, iar tensiunea o tai cu cutitul. Tata nu vorbeste cu nimeni inafara de mama lui, daca ii spui ceva nu aude, parca nu existi, iar noi nu putem vorbi nimic cu bunica fara ca el sa sara ca un leu sa o apere fara sa mai conteze pe cine jigneste.

Am incercat sa vorbesc cu bunica sa o fac sa inteleaga ca trebuie sa fim uniti nu sa ne iscodim unul pe altul la rude sau vecini, si sa fie mai atenta la curatenie ca obosesc mereu facand curat dar nu am cu cine discuta, uneori ma enervez cand vad imputiciunea si lipsa de interes si reactionez in consecinta, apoi sare tata si mai avem putin si ne batem. Iar istoria se repeta ciclic.
Tata nu poate lua nicio decizie fara mama lui, si nu tine cont decat de parerea ei. Mama doarme in sufragerie de 15 ani si abia isi vorbesc, oricat incerca in trecut sa comunice cu el si sa il faca sa inteleaga anumite lucruri, intervenea bunica iar el paraliza, nu zice decat da mama.
Cu cat imbatraneste cu atat strange latul si mai tare iar tata nu ii poate zice nimic, il chinuie, il alearga toata ziua pt nevoile ei, il cicaleste iar asta se resimte numai cand incercam sa vorbim noi cu el : tipa nu are rabdare si e suprasolicitat.Doar cand bunica este plecata la tara avem intelegere in casa.

Am nevoie de sfaturi, practice , pt ca am incercat pana acum sa vorbesc cu ei , si sa ignor problema dar nu am avut succes. Cum as putea sa rezolv relatia dintre tata si noi si cea legata de curatenie. Nu mai zic ca deja urasc (toti) barbatii, vad negru in fata ochilor cand o vad pe bunica, si orice imi cere sa o ajut fac cu scarba, astea sunt detalii.

Ce pot sa fac , ca sa imbunatatesc situatia ? Multumesc

Aici numai tatal dumneavoastra se poate "desprinde" din aceasta legatura excesiv de 'stransa" fata de mama sa. E o situatie cam anormala, care nu face bine la nici una dintre partile implicate.
Trebuie ca mama dumneavoastra sa discute cu tatal dumneavoastra iar acesta sa-si asume rolul de sot si parinte, cu tot ce implica aceasta.

antoniap 22.10.2014 13:00:21

Sfântul Grigorie Teologul (de Nazianz)


Poem-îndemn către Olimpiada


Copilul meu, acest dar îți trimit eu, Grigorie: îndemnul unui părinte este darul cel mai bun.
Nu aurul amestecat cu pietre prețioase,
podoabă femeilor nobile, Olimpiada, nici culorile
să nu împodobească un chip împărătesc cu rușinoasă grație,
fiindcă ele aduc peste chip un chip ce duce la pierzanie.
Iar veșmintele de purpură, aurite, strălucitoare și sclipitoare,
să fie pentru cele cărora nu le ajunge slava unei vieți
luminoase.
Tu să te îngrijești de cumințenie și frumusețea ta va fi
minunată
chiar și pentru ochii închiși. Purtarea este cea mai aleasă floare,
înfiptă în pământ, nezdruncinată, pentru cea cu bună faimă.
Cinstește întâi de toate pe Dumnezeu, apoi pe soțul tău,
ochiul vieții tale, arbitrul sfatului tău,
pe care singur să-l iubești, căruia singur să-i încălzești inima;
cu atât mai mult cu cât el însuși te iubește cu doruri line,
având o afecțiune neîmpărțită, sub lanțurile acelorași
sentimente.
Îndrăzneală să nu ai atât cât să urmeze de aici pofta bărbatului,
ci cât se cuvine, fiindcă există o săturare de toate.
Există o săturare a tuturor, dar pofta nesăturată e mai bună.
Femeie fiind, nu te împinge spre înfumurare bărbătească.
Nu-ți afirma peste tot neamul nobil, nici nu te trufi cu eleganța
veșmintelor,
nici cu înțelepciunea: căci înțelepciunea stă în a te supune
așezămintelor conjugale.
Căci legătura căsătoriei pune în comun între cei doi toate.
Lasă de la tine atunci când soțul tău fierbe, ajută-l când e
chinuit și suferă
cu vorbe dulci și îndemnurile cele mai bune.
Căci nici cel ce hrănește lei nu domolește cu forța fura fiarei,
când răsuflarea ei fierbe și răcnește, ci o îmblânzește
mângâind-o cu mâinile și cu cuvinte blânde.
Niciodată să nu-ți ocărăști sau să-ți vatămi cumva soțul,
chiar dacă ai fi foarte furioasă, fiindcă el însuși îți este folosul
cel mai mare.
Nici chiar dacă sfârșitul sfatului lui îți este împotrivă; căci nu
se cuvine.
Fiindcă de multe ori demonul pune capăt sfatului înțelept.
Nici nu fi slabă, căci sabia e a celui puternic.
Nici nu lăuda pe cel ce nu este prieten bărbatului tău,
adresându-i-te pieziș cu cuvinte înșelătoare.
De altfel, purtarea simplă e lucru potrivit bărbaților și
femeilor nobile, și mai cu seamă părții femeiești.
Să ai în comun cu el toate bucuriile și durerile,
comune și grijile, fiindcă acest lucru sporește casa.
Dă sfatul tău, dar hotărârea să fie a bărbatului.
Suferă măcar puțin împreună cu el când se necăjește, căci
durerea prietenilor
e un leac plăcut al suferinței. După care însă,
având un chip vesel, risipește îngrijorările inimii lui.
Căci pentru bărbatul întristat limanul cel mai bun e soția.
Îngrijește de țesut și de lână, și meditează la
cuvintele lui Dumnezeu, iar de cele din afara [casei] să se
îngrijească bărbatul.
Nu pune de multe ori piciorul în afara ușilor [casei], nici nu
ieși
la distracții obștești și în mulțime dezordonată, căci aceasta
desființează rușinea chiar și la cei rușinoși amestecând ochi cu
ochi,
iar pierderea rușinii naște toate relele cele mai mari.
Îți poruncesc să pui piciorul în întruniri bune împreună cu cei
înțelepți,
ca să-ți întipărești în minte și oarecare cuvinte nobile,
fie spre pierzania răutății tale, fie ca legătură a virtuților.
Casa să-ți fie și oraș și vatră sfântă. Să nu fi văzută
de alții decât de rubedeniile curninți sau de preot
și de bătrâni, care sunt mai buni decât tineretul, iar nu de femei
care-și țin nasul pe sus și au chip de femei ușoare;
nici de acei bărbați evlavioși pe care bărbatul tău îi ține în
afara casei
chiar dacă-i socotește respectabili. Căci ce lucru îți este atât de
folositor
ca un soț ales, pe care singur să-l iubești?
Ai cuget înalt, dar nu te mândri cu aceasta.
Laud acele femei pe care bărbații lor nici măcar nu le cunosc.
Nu te grăbi la ospețe de nuntă sau la zile de naștere,
unde sunt pofte, dansuri și râs,
și glume proaste; căci acestea încântă și un om cuminte
ca o rază ce degrabă topește ceara.
Nu ține în casa ta ospețe cu băutură
fie că e de față sau nu bărbatul tău ireproșabil.
Pântecul care ține măsura va stăpâni poate asupra patimilor.
De distracții mă tem și eu, se teme și soțul tău.
Să nu lași să-ți palpite genele în chip lasciv,
nici să se umple de mânie; căci aceasta e o rușine pentru muritori,
și încă și mai mult pentru femei, și face fața respingătoare.
Urechile să aibă podoabă nu mărgăritare, ci primirea
cuvintelor nobile, iar peste cele rele să fie pusă cheia minții;
și așa, atât deschise, cât și închise, urechile vor fi curninți.
Pudoarea feciorelnică să picure roșeață neprihănită soțului tău
când privești la el sub pleoapele tale; roșește pentru cei ce te
privesc,
dar ai ochi orbi și pogoară în jos sprâncenele.
Dacă ai limbă neînfrânată, vei fi mereu nesuferită soțului tău,
căci o limbă nerușinată va face rău chiar și celor inocenți.
E mai bine să taci, chiar dacă lucrul te îndeamnă la cuvânt,
decât să vorbești, atunci când împrejurarea oprește un cuvânt
lipsit de rânduială.
Cuvântul tău să fie pururea dorit. Picioarele ce pășesc cu
aroganță
au o cumințenie mincinoasă; chiar și în pași poate să fie trufie.
Primește și aceasta: Nu avea o dorință nedomolită a cărnii,
nici nu te complace mereu în patul nupțial. Convinge-ți soțul
să respecte zilele preasfinte. Căci pe cât se pare,
a te supune așezămintelor dumnezeiești e o icoană a marelui
Dumnezeu,
pentru că Însuși Fiul, pe când era încă fără trup, a dat
așezământul conjugal neamului nostru și făpturii pe care a zidit-o cu mâna Sa, pentru ca în vreme ce unii se duc și alții vin, nașterea
să continue și neamul schimbător al muritorilor, ca un râu
curgător,
nestatornic din cauza morții, să rămână statornic prin nașteri.
Dar ce mai continui spunându-ți acestea?
Căci cunosc eu însumi un îndemn negreșit mai bun decât al
meu.
Acesta îți este, preaiubită, Teodosia. Să-ți stea deci înainte
pururea ca icoană însuflețită a oricărui cuvânt și a oricărei
fapte,
un Chiron* feminin sub legământul căsniciei,
care te-a primit de la tatăl tău și te-a plămădit cu obiceiuri
alese,
soră geamănă a neprihănitului arhiereu
Amfilohie, pe care [la moartea sa] l-am trimis la Dumnezeu
împreună cu Tecla preacurata,
vestitor răsunător al adevărului, slava mea.
Și dacă ai primi vreun cuvânt cu cuget înalt de la căruntețile
mele,
îți poruncesc să-l păzești în ascunsul inimii,
ca prin el să poți ajuta și pe soțul tău, nobil cetățean,
și mândru chiar, având în tine o slavă preaînaltă.
Acum ți-am dăruit acest dar. Iar dacă dorești lucrul cel mai
folositor
să te faci viță mult-roditoare și să vezi pe fiii fiilor tăi,
ca de tot mai mulți să fie lăudat marele Dumnezeu,
prin Care ne-am și născut și către Care se cuvine să și mergem
de aici.
Sursa:
http://www.sfgrigoriedenazianz.ro/33...tre-olimpiada/

aurelian86 26.10.2014 08:42:26

Emy , daca prietenul tau doreste relatii trupesti eu zic sa-l lasi nu te iubeste. Spunei sa citeascamarturiile din campania" Mii de tineri isi pastreaza fecioria pana la casatorie" de pe siteul ortodoxiatinerilor.ro

Mihnea Dragomir 26.10.2014 09:24:33

Citat:

În prealabil postat de aurelian86 (Post 570466)
Emy , daca prietenul tau doreste relatii trupesti eu zic sa-l lasi nu te iubeste.

Topicul e din 2009. S-o fi maritat fata. Sau poate ca nu s-a maritat.

In orice caz, faptul ca dorea relatii trupesti nu e o dovada ca nu o iubeste/iubea. Este, insa, o dovada ca e...normal.

Yasmina 26.10.2014 09:25:00

Citat:

În prealabil postat de Bautar (Post 168420)
Dupa invatatura Sfintei noastre Biserici, familia este un asezamant dumnezeiesc si temelia vietii de obste. Ea se intemeiaza prin casatorie, adica prin legatura dintre barbat si femeie, binecuvantata de Dumnezeu in fata sfantului altar. Aceasta legatura rasare din imboldul firesc sadit de Dumnezeu in om. “De aceea va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa si se va alipi de femeia sa si vor fi amandoi un trup” (Efes. 5, 31).

Cea dintai familie s-a intemeiat in rai, avand ca preot si martor pe insusi Dumnezeu. “Si a facut Dumnezeu pe om, dupa chipul Sau; dupa chipul lui Dumnezeu l-a facut; a facut barbat si femeie. Si Dumnezeu i-a binecuvantat, zicand: cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul” (Fac. 1, 27-28).
Care sunt insusirile unei familii crestine?

Prima familie nu s-a intemeiat in Rai si nu au primit acolo porunca sa se inmulteasca si sa umple pamantul,ci dupa ce au cazut prada neascultarii!
Primii oameni au fost inocenti cat au trait in Rai;probabil ca daca erau ascultatori Dunmezeu avea alte planuri cu ei,sa se asemene cu ingerii.

Mihnea Dragomir 26.10.2014 09:56:10

Citat:

În prealabil postat de Yasmina (Post 570468)
Prima familie nu s-a intemeiat in Rai si nu au primit acolo porunca sa se inmulteasca si sa umple pamantul,ci dupa ce au cazut prada neascultarii!

Sunt silit sa va contrazic. Porunca la care va referiti a fost data inainte de Cadere. Textul biblic e clar in aceasta privinta.

Ioan_Cezar 26.10.2014 13:02:16

Citat:

În prealabil postat de antoniap (Post 570016)
Sfântul Grigorie Teologul (de Nazianz)


Poem-îndemn către Olimpiada


Copilul meu, acest dar îți trimit eu, Grigorie: îndemnul unui părinte este darul cel mai bun.
Nu aurul amestecat cu pietre prețioase,
podoabă femeilor nobile, Olimpiada, nici culorile
să nu împodobească un chip împărătesc cu rușinoasă grație,
fiindcă ele aduc peste chip un chip ce duce la pierzanie.
Iar veșmintele de purpură, aurite, strălucitoare și sclipitoare,
să fie pentru cele cărora nu le ajunge slava unei vieți
luminoase.
Tu să te îngrijești de cumințenie și frumusețea ta va fi
minunată
chiar și pentru ochii închiși. Purtarea este cea mai aleasă floare,
înfiptă în pământ, nezdruncinată, pentru cea cu bună faimă.
Cinstește întâi de toate pe Dumnezeu, apoi pe soțul tău,
ochiul vieții tale, arbitrul sfatului tău,
pe care singur să-l iubești, căruia singur să-i încălzești inima;
cu atât mai mult cu cât el însuși te iubește cu doruri line,
având o afecțiune neîmpărțită, sub lanțurile acelorași
sentimente.
Îndrăzneală să nu ai atât cât să urmeze de aici pofta bărbatului,
ci cât se cuvine, fiindcă există o săturare de toate.
Există o săturare a tuturor, dar pofta nesăturată e mai bună.
Femeie fiind, nu te împinge spre înfumurare bărbătească.
Nu-ți afirma peste tot neamul nobil, nici nu te trufi cu eleganța
veșmintelor,
nici cu înțelepciunea: căci înțelepciunea stă în a te supune
așezămintelor conjugale.
Căci legătura căsătoriei pune în comun între cei doi toate.
Lasă de la tine atunci când soțul tău fierbe, ajută-l când e
chinuit și suferă
cu vorbe dulci și îndemnurile cele mai bune.
Căci nici cel ce hrănește lei nu domolește cu forța fura fiarei,
când răsuflarea ei fierbe și răcnește, ci o îmblânzește
mângâind-o cu mâinile și cu cuvinte blânde.
Niciodată să nu-ți ocărăști sau să-ți vatămi cumva soțul,
chiar dacă ai fi foarte furioasă, fiindcă el însuși îți este folosul
cel mai mare.
Nici chiar dacă sfârșitul sfatului lui îți este împotrivă; căci nu
se cuvine.
Fiindcă de multe ori demonul pune capăt sfatului înțelept.
Nici nu fi slabă, căci sabia e a celui puternic.
Nici nu lăuda pe cel ce nu este prieten bărbatului tău,
adresându-i-te pieziș cu cuvinte înșelătoare.
De altfel, purtarea simplă e lucru potrivit bărbaților și
femeilor nobile, și mai cu seamă părții femeiești.
Să ai în comun cu el toate bucuriile și durerile,
comune și grijile, fiindcă acest lucru sporește casa.
Dă sfatul tău, dar hotărârea să fie a bărbatului.
Suferă măcar puțin împreună cu el când se necăjește, căci
durerea prietenilor
e un leac plăcut al suferinței. După care însă,
având un chip vesel, risipește îngrijorările inimii lui.
Căci pentru bărbatul întristat limanul cel mai bun e soția.
Îngrijește de țesut și de lână, și meditează la
cuvintele lui Dumnezeu, iar de cele din afara [casei] să se
îngrijească bărbatul.
Nu pune de multe ori piciorul în afara ușilor [casei], nici nu
ieși
la distracții obștești și în mulțime dezordonată, căci aceasta
desființează rușinea chiar și la cei rușinoși amestecând ochi cu
ochi,
iar pierderea rușinii naște toate relele cele mai mari.
Îți poruncesc să pui piciorul în întruniri bune împreună cu cei
înțelepți,
ca să-ți întipărești în minte și oarecare cuvinte nobile,
fie spre pierzania răutății tale, fie ca legătură a virtuților.
Casa să-ți fie și oraș și vatră sfântă. Să nu fi văzută
de alții decât de rubedeniile curninți sau de preot
și de bătrâni, care sunt mai buni decât tineretul, iar nu de femei
care-și țin nasul pe sus și au chip de femei ușoare;
nici de acei bărbați evlavioși pe care bărbatul tău îi ține în
afara casei
chiar dacă-i socotește respectabili. Căci ce lucru îți este atât de
folositor
ca un soț ales, pe care singur să-l iubești?
Ai cuget înalt, dar nu te mândri cu aceasta.
Laud acele femei pe care bărbații lor nici măcar nu le cunosc.
Nu te grăbi la ospețe de nuntă sau la zile de naștere,
unde sunt pofte, dansuri și râs,
și glume proaste; căci acestea încântă și un om cuminte
ca o rază ce degrabă topește ceara.
Nu ține în casa ta ospețe cu băutură
fie că e de față sau nu bărbatul tău ireproșabil.
Pântecul care ține măsura va stăpâni poate asupra patimilor.
De distracții mă tem și eu, se teme și soțul tău.
Să nu lași să-ți palpite genele în chip lasciv,
nici să se umple de mânie; căci aceasta e o rușine pentru muritori,
și încă și mai mult pentru femei, și face fața respingătoare.
Urechile să aibă podoabă nu mărgăritare, ci primirea
cuvintelor nobile, iar peste cele rele să fie pusă cheia minții;
și așa, atât deschise, cât și închise, urechile vor fi curninți.
Pudoarea feciorelnică să picure roșeață neprihănită soțului tău
când privești la el sub pleoapele tale; roșește pentru cei ce te
privesc,
dar ai ochi orbi și pogoară în jos sprâncenele.
Dacă ai limbă neînfrânată, vei fi mereu nesuferită soțului tău,
căci o limbă nerușinată va face rău chiar și celor inocenți.
E mai bine să taci, chiar dacă lucrul te îndeamnă la cuvânt,
decât să vorbești, atunci când împrejurarea oprește un cuvânt
lipsit de rânduială.
Cuvântul tău să fie pururea dorit. Picioarele ce pășesc cu
aroganță
au o cumințenie mincinoasă; chiar și în pași poate să fie trufie.
Primește și aceasta: Nu avea o dorință nedomolită a cărnii,
nici nu te complace mereu în patul nupțial. Convinge-ți soțul
să respecte zilele preasfinte. Căci pe cât se pare,
a te supune așezămintelor dumnezeiești e o icoană a marelui
Dumnezeu,
pentru că Însuși Fiul, pe când era încă fără trup, a dat
așezământul conjugal neamului nostru și făpturii pe care a zidit-o cu mâna Sa, pentru ca în vreme ce unii se duc și alții vin, nașterea
să continue și neamul schimbător al muritorilor, ca un râu
curgător,
nestatornic din cauza morții, să rămână statornic prin nașteri.
Dar ce mai continui spunându-ți acestea?
Căci cunosc eu însumi un îndemn negreșit mai bun decât al
meu.
Acesta îți este, preaiubită, Teodosia. Să-ți stea deci înainte
pururea ca icoană însuflețită a oricărui cuvânt și a oricărei
fapte,
un Chiron* feminin sub legământul căsniciei,
care te-a primit de la tatăl tău și te-a plămădit cu obiceiuri
alese,
soră geamănă a neprihănitului arhiereu
Amfilohie, pe care [la moartea sa] l-am trimis la Dumnezeu
împreună cu Tecla preacurata,
vestitor răsunător al adevărului, slava mea.
Și dacă ai primi vreun cuvânt cu cuget înalt de la căruntețile
mele,
îți poruncesc să-l păzești în ascunsul inimii,
ca prin el să poți ajuta și pe soțul tău, nobil cetățean,
și mândru chiar, având în tine o slavă preaînaltă.
Acum ți-am dăruit acest dar. Iar dacă dorești lucrul cel mai
folositor
să te faci viță mult-roditoare și să vezi pe fiii fiilor tăi,
ca de tot mai mulți să fie lăudat marele Dumnezeu,
prin Care ne-am și născut și către Care se cuvine să și mergem
de aici.
Sursa:
http://www.sfgrigoriedenazianz.ro/33...tre-olimpiada/

Ce poate face azi acest poem desăvârșit, împotriva noroiului generalizat din lumea noastră "civilizată"? E ca un ghiocel pe un câmp năclăit, brăzdat de roțile groase ale tractoarelor și de șenilele tancurilor nesimțirii și grosolăniei. Un nufăr care plutește trist pe ghiolul puturos și nesfârșit de adânc al californianismului universal, al țopârlăniei și snobismului cu diplome și cu drepturi.
Care fată sau femeie de azi mai pot citi aceste cuvinte fără să simtă o indiferență suverană, cu un zâmbet superior în colțul gurii rujate, cu o revoltă puternică bine camuflată și o iuțire mânioasă în bătăile inimii? Care bărbat o mai voiește cu adevărat și se silește să fie demn de ea?
Așa de rău am decăzut, în noi înșine, încât un astfel de text stârnește azi neîncredere, ridicatul din umeri, furie și dispreț. Nu mai au timp doamnele și domnișoarele să se oprească din iureșul care le poartă și să mediteze la fericirea dinlăuntrul acestui poem-îndemn. Nu mai au timp să trăiască, au învățat cu desăvârșire să moară și să omoare. Au învățat să facă tocmai cele opuse - au ținut ceea ce trebuiau să nu facă și nu fac cele pe care trebuia să le țină. Aidoma bărbaților, crescuți tot de ele... Și de bărbații lor...

Și totuși e un cuvânt desăvârșit, dumnezeiesc. Fericită femeia care îl cunoaște și îl ține, fericit bărbatul dăruit de Dumnezeu cu o astfel de femeie, fericiți copiii cu o astfel de mamă, fericiți suntem cu toții când avem printre noi așa frumusețe dumnezeiască!
Întrucât avem, da, încă mai avem din Mare Mila lui Dumnezeu și din vrednicia bărbaților care le-au însoțit și îngrijit, precum și din vrednicia mamelor lor sfinte, avem ici și colo astfel de femei frumoase. Precum ghioceii și nuferii, la vremea și la locul lor...

Mihailc 26.10.2014 16:41:39

Curios, nămolul puturos, dar extrem de fertil, de pe fundul lacului oferă habitat lipitorilor hemofage, dar și hrană nuferilor grațioși de la sufrafață. Iar Domnul, Vistierul bunătăților și Dătătorul de viață, care face să răsară soarele peste cei răi și peste cei buni și trimite ploaia peste cei drepți și peste cei nedrepți, îi discrimează evident pe credincioși, rănindu-i în părelnica lor bunătate și dreptate.
Nămolul respingător și dătător de scârbe, îngrijește nufărul delicat și încântător la vedere laolaltă cu lipitorile scârbavnice, iar Atotmilostivul nu ține cont de presupuse vrednicii în distribuția Pronie Sale. Oare ce vrea să însemne asta?

Ioan_Cezar 26.10.2014 16:57:10

Poate vrei să detaliezi în câteva rânduri, frumos...

Mihailc 26.10.2014 17:36:39

Citat:

În prealabil postat de Ioan_Cezar (Post 570475)
Poate vrei să detaliezi în câteva rânduri, frumos...

Nu e nimic de detaliat, doar exprimam stări de fapt paradoxale care pot pune în criză criteriile noastre axiologice de doi lei. Nimic nu e numai ceea ce pare, nici dreptatea și bunătatea nu sunt achiziții definitive, uneori se găsesc altundeva decât în locurile "specializate", că nu sunt puține cazurile în care văruiala evlaviei scoasă la arătăre de femeile consumatoare de slujbe bisericești ascunde mai multă mizerie lăuntrică operativă decât târfele de prin bordeluri, că Dumnezeu nu trage niciodată linia înainte de vreme în privința oamenilor etc.

cristiboss56 26.10.2014 19:15:37

Citat:

În prealabil postat de Ioan_Cezar (Post 570475)
Poate vrei să detaliezi în câteva rânduri, frumos...

A pus degetul pe rana , pe rana noastra adanca si urat mirositoare acoperita de cuvinte insirate frumos , simple chimvale rasunatoare . . . !

cristiboss56 26.10.2014 19:17:46

criteriile noastre axiologice de doi lei. [/quote]

Mult prea mult , de doi lei !:)

Yasmina 26.10.2014 20:35:43

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 570469)
Sunt silit sa va contrazic. Porunca la care va referiti a fost data inainte de Cadere. Textul biblic e clar in aceasta privinta.

Asa este ,ceea ce ne arunca intr-o si mai mare neintelegere daca observam ca Adam"nu o cunoaste pe sotia sa"decat dupa Cadere ,iar ea ramane grea si naste fiu.

Mie imi este clar ca nu au avut relatii trupesti in Rai,iar referirea"cresteti si inmultiti-va" putea fi indeplinita oricum ,nu stim care erau planurile Lui Dumnezeu privitoare la oameni.
Se puteau inmulti si prin cuvant,si prin gand si prin inmugurire...

Yasmina 26.10.2014 21:02:30

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 570476)
Nu e nimic de detaliat, doar exprimam stări de fapt paradoxale care pot pune în criză criteriile noastre axiologice de doi lei. Nimic nu e numai ceea ce pare, nici dreptatea și bunătatea nu sunt achiziții definitive, uneori se găsesc altundeva decât în locurile "specializate", că nu sunt puține cazurile în care văruiala evlaviei scoasă la arătăre de femeile consumatoare de slujbe bisericești ascunde mai multă mizerie lăuntrică operativă decât târfele de prin bordeluri, că Dumnezeu nu trage niciodată linia înainte de vreme în privința oamenilor etc.

Pt ca lupta duvohniceasca dureaza exact atata cat suntem in viata! Adica toata viata noastra! Un meci cu sufletul la gura!

Numai protestantii se bat cu pumnul in piept,pe aici pe unde sunt,trufindu-se ca sunt deja SALVATI de flacarile iadului iar ei stiu sigur ca vor mosteni raiul.
Nu am avut niciodata vreme sa-i intreb cum si in ce mod...

Iar oamenii,barbati si femei care se umplu de iubirea catre Dumnezeu,au parte si ei de multe ispite si caderi,incat nu sunt putine ocaziile cand dau cu secretiile nazale in fasole.

Mihnea Dragomir 26.10.2014 21:03:17

Citat:

În prealabil postat de Yasmina (Post 570486)
Se puteau inmulti si prin cuvant,si prin gand si prin inmugurire...

Desigur ca puteau. Dar nu ar fi mai normal sa credem ca urmau sa se inmulteasca prin act sexual ? Nu aveau ei trup ca si al nostru, inzestrat cu genitalii ? Si, daca aveau, cu ce scop Dumnezeu le-a facut acele parti ?

Faptul ca Biblia mentioneaza porunca inmultirii, dar nu si vreun raport matrimonial in cuplul primordial inainte de Cadere se poate datora scurtului rastimp petrecut inainte de Cadere. Fiindca, din textul biblic, noi nu intelegem ca Eva a cercetat mai intai toti pomii din Gradina Raiului, pentru ca in cele din urma, dupa mai multe zile sa fi ajuns la cel la care nu trebuia, ci intelegem ca s-a dus fix acolo in aceeasi zi in care Dumnezeu le-a poruncit sa se inmulteasca.

Florinvs 27.10.2014 09:46:44

Familia crestina
 
Cred ca familia crestina ar fi aceea familia bazata pe sentimentele autentice , respect, intelegere si sustinere reciproca neconditionata dintre cei doi soti!

Florinvs 04.11.2014 14:05:19

Scrisoare
 
As vrea sa cunosc pe cineva care si-ar dori sa aiba o familie crestina in adevaratul sens al cuvântului, insa pana acum nu am cunoscut o astfel de fata!

Mena59 04.11.2014 16:57:31

Citat:

În prealabil postat de Florinvs (Post 570514)
Cred ca familia crestina ar fi aceea familia bazata pe sentimentele autentice , respect, intelegere si sustinere reciproca neconditionata dintre cei doi soti!

Nu cred ca este suficient. Sunt familii atee (sau ateiste, nu stiu cum e corect) bazate pe sentimente frumoase, respect, intelegere reciproca si neconditionata intre toti membri ei.
Eu zic ca o familie crestina autentica ar trebui sa fie ortodoxa practicanta, in primul rand, sa fie in comuniune cu Hristos. Fiind asa, sotii se vor iubi si respecta, isi vor ierta unul altuia greselile si se vor ajuta, se vor sustine, in momentele grele.
Copii vor fi educati in acelasi spirit.

Mena59 04.11.2014 17:00:47

Citat:

În prealabil postat de Florinvs (Post 571423)
As vrea sa cunosc pe cineva care si-ar dori sa aiba o familie crestina in adevaratul sens al cuvântului, insa pana acum nu am cunoscut o astfel de fata!

Sunt sigura ca multe fete, pe care le cunosti deja, isi doresc acest lucru.

abaaaabbbb63 04.11.2014 18:56:07

Citat:

În prealabil postat de Mena59 (Post 571432)
Fiind asa, sotii se vor iubi si respecta, isi vor ierta unul altuia greselile si se vor ajuta, se vor sustine, in momentele grele.

Si asta se poate intr-o familie atee. Cred ca ceea ce deosebeste o familie crestina de alte familii (din alte culturi) sunt traditiile, in primul rand, si educatia religioasa. In rest, lucrurile se pot practica universal.

Mihnea Dragomir 04.11.2014 19:30:37

Citat:

În prealabil postat de abaaaabbbb63 (Post 571440)
Si asta se poate intr-o familie atee.

In realitatea de pe teren, familiile atee sunt considerabil mai expuse dezorganizarii decat familiile de credinciosi. E suficient sa comparati rata divortialitatii la atei versus credinciosi, ca sa realizati cat de mult conteaza credinta pentru soliditatea unei legaturi matrimoniale.

abaaaabbbb63 04.11.2014 19:41:55

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 571446)
In realitatea de pe teren, familiile atee sunt considerabil mai expuse dezorganizarii decat familiile de credinciosi. E suficient sa comparati rata divortialitatii la atei versus credinciosi, ca sa realizati cat de mult conteaza credinta pentru soliditatea unei legaturi matrimoniale.

Ratele sunt tot pe acolo (studiu din Statele Unite):

Evangelical Christians 26%
Associated with non Christian faith 38%
Atheist or agnostic 30%
Protestant 34%
Catholic 28%

Sursa:
https://www.barna.org/family-kids-ar...stics-released


O familie dezordonata tine de oameni in sine, nu de religie. Oamenii vor fi dezordonati si daca sunt religiosi, si daca nu sunt.

Florinvs 04.11.2014 20:32:23

Citat:

În prealabil postat de Mena59 (Post 571433)
Sunt sigura ca multe fete, pe care le cunosti deja, isi doresc acest lucru.

Din pacate nu este asa! Acum multumesc lui Dumnezeu ca macar o data am putut iubi pe cineva si ca atunci nu am ezitat si am convingerea ca am facut tot ce a depins de mine ca sa fiu cu aceea persoana!

Acum am ajuns la punctul la care nu mai stiu ce sa mai fac. Stiu ca poate este pacat fata Dumnezeu, dar pur si simplu nu poti fi fericit cand esti singur.

Mihnea Dragomir 04.11.2014 20:44:03

Citat:

În prealabil postat de abaaaabbbb63 (Post 571447)
Ratele sunt tot pe acolo (studiu din Statele Unite):
Sursa:
https://www.barna.org/family-kids-ar...stics-released


In sursa mentionata, nu vad unde scrie ca divortialitatea la atei este de 30 la suta.
Ceea ce vad, care ar putea avea legatura, este: "people who consider themselves to be liberal on social and political matters (37%)."
Media (adica toate grupurile, indiferent de convingeri) este de 33 %.

Deci, potrivit chiar studiului propus, cea mai mica divortialitate este intalnita la crestini, fapt care confirma ceea ce spuneam si concorda si cu alte studii si meta-analize.

abaaaabbbb63 04.11.2014 20:46:26

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 571456)
In sursa mentionata, nu vad unde scrie ca divortialitatea la atei este de 30 la suta.

In ultimul paragraf inainte de tabel, si in tabel in sine. Da-i cu Ctrl+F 'Atheist'.

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 571456)
Deci, potrivit chiar studiului propus, cea mai mica divortialitate este intalnita la crestini, fapt care confirma ceea ce spuneam si concorda si cu alte studii si meta-analize.

Intr-adevar.


Ora este GMT +3. Ora este acum 11:44:11.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.