Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Pocainta (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5019)
-   -   intrebare (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=7220)

lore86 26.09.2009 23:36:10

intrebare
 
poate cineva sa-mi spuna de ce taina pocaintei nu incepe cu binecuvantarea mare?

lore86 28.09.2009 22:26:46

nu a vazut nimeni msg sau nu vrea nimeni sa-mi raspunda?

archanghel 28.09.2009 22:45:16

Citat:

Īn prealabil postat de lore86 (Post 169568)
nu a vazut nimeni msg sau nu vrea nimeni sa-mi raspunda?

Draga frate,eu ti-asi respunde dar nu stiu.Pentru mine nu e asa important sa cunosc despre asa ceva,de fapt nu ma intereseaza,caci nu ma ajuta sa ma mintuiesc,si ...din cauza asta,nu de alta.Si,sincer,nu vad cum poate sa te ajute pe tine daca ''vei sti aceasta''.Asta seara,in urma rugaciunii facute,observ (mi-am si notat) ca,ceva numit ''vointa personala'' incearca sa ridice capul in timpul rugaciunii.Asta chiar ca e important.Asa ca,asta ma preocupa pe mine.
Dar poate ma ajuti tu cumva,cum sa fac sa MOARA complet,in timpul rugaciunii,astfel ca sa pot fi TOTAL cufundat in ea,in rugaciune ?
Amin.

lore86 29.09.2009 18:32:36

nu stiu ,nu am ajuns la acel stadiu al rugaciunii. rugaciunea me e undeva la nivelul buzei, rar al mintii.m-am mult nu m-am invrednicit...
daca am pus intrebare aceea era pt ca imi doresc un raspuns, nu stiu unde sa il caut.
nu toate inttrebarile ajuta la mantuire, unele sunt doar ptr curiozitatea noastra personala, ptr evolutia noastra

archanghel 30.09.2009 02:21:27

Citat:

Īn prealabil postat de lore86 (Post 169782)
nu stiu ,nu am ajuns la acel stadiu al rugaciunii. rugaciunea me e undeva la nivelul buzei, rar al mintii.m-am mult nu m-am invrednicit...
daca am pus intrebare aceea era pt ca imi doresc un raspuns, nu stiu unde sa il caut.
nu toate inttrebarile ajuta la mantuire, unele sunt doar ptr curiozitatea noastra personala, ptr evolutia noastra

Asa este,dar ai grije de directia curiozitatii,caci poate fi benefica sau malefica.Aprinde-ti interesul pe alta linie,si vei fi mult mai cistigat.Dar totusi,daca te ajuta pe linia aceasta,cauta in continuare,altfel,pierzi timp degeaba.
Amin.

mirelat 30.09.2009 05:51:07

eu stiu si mai putin ca tine,
 
Citat:

Īn prealabil postat de lore86 (Post 168899)
binecuvantarea mare?

cum adica, exista binecuvantare mare si mica ?

archanghel 30.09.2009 10:43:22

Citat:

Īn prealabil postat de mirelat (Post 169923)
cum adica, exista binecuvantare mare si mica ?

Nu-ti raspund din biblie,ci din cele citite,se stie ca pe unii Dumnezeu i-a daruit cu un har,harisma (poti sa-i zici si binecuvintare de la Dumnezeu) iar pe altii cu mai multe.Asa ca s-ar putea intelege,din punct de vedere omenesc (nu dumnezeiesc) ca aceia oameni/calugari/mreni etc,au primit DUPA CIT S-AU NEVOIT.Iar termenul mare/mic nu exista decit la om,la Dumnezeu NU EXISTA.Termenul folosit de Isus ''mare va fi in imparatia cerurilor'' de exemplu,a fost necesar pentru ca oamenii sa poata intelege.Corect este a intelege ca mare,este de fapt,prezenta cu abundenta...iar termenul mic,defineste tot ACEIASI prezenta dar redusa,insa EXISTA.
Amin.

elenavioletacocos 30.09.2009 12:23:17

Citat:

Īn prealabil postat de archanghel (Post 169954)
Nu-ti raspund din biblie,ci din cele citite,se stie ca pe unii Dumnezeu i-a daruit cu un har,harisma (poti sa-i zici si binecuvintare de la Dumnezeu) iar pe altii cu mai multe.Asa ca s-ar putea intelege,din punct de vedere omenesc (nu dumnezeiesc) ca aceia oameni/calugari/mreni etc,au primit DUPA CIT S-AU NEVOIT.Iar termenul mare/mic nu exista decit la om,la Dumnezeu NU EXISTA.Termenul folosit de Isus ''mare va fi in imparatia cerurilor'' de exemplu,a fost necesar pentru ca oamenii sa poata intelege.Corect este a intelege ca mare,este de fapt,prezenta cu abundenta...iar termenul mic,defineste tot ACEIASI prezenta dar redusa,insa EXISTA.
Amin.

omg induci in eroare cu postarile tale ! nenea adventist wake up !

archanghel 30.09.2009 12:30:26

Citat:

Īn prealabil postat de elenavioletacocos (Post 169981)
omg induci in eroare cu postarile tale ! nenea adventist wake up !

Prin modelul expus,SUBLINIEZ ca raul din ochi/minte dispare.
Omul nu este rau,doar lipseste binele din el,ca atare,acest mod de gindire imi arata prezenta binelui muuult in om sau mai putin sau lipsa binelui.Acesta duce in timp,la eliminarea ''raului din ochiul privitorului''.Mie imi este de folos aceasta,dar dumneata,care NU MI-AI RASPUNS la NICI O INTREBARE,si te limitezi la VORBE ,poti arata ceva aici CONCRET ? SI FOLOSITOR ?
Este a treia oara cind raspunzi PE OCOLITE,ferindu-te de a spune ceva concret,DOAR ATINGI,dar macar atinge bine si la fix.Cred ca te-a afectat lauda de mai inainte si te-ai tulburat RAU de tot.
Nenea adventist CAUTA pe Dumnezeu,fica lipsei Adevarului.
Pentru inceput,adu-ti aminte de birna aia de care ne vorbeste Isus.
Amin.

mirelat 01.10.2009 05:30:24

Citat:

Īn prealabil postat de lore86 (Post 168899)
poate cineva sa-mi spuna de ce taina pocaintei nu incepe cu binecuvantarea mare?


ce-ai vrut sa zici aici Lore, la care 'binecuvantare mare' te referi?

Fani71 01.10.2009 11:20:29

Citat:

Īn prealabil postat de mirelat (Post 170177)
ce-ai vrut sa zici aici Lore, la care 'binecuvantare mare' te referi?

Eu cred ca se refera la 'Binecuvantata este imparatia Tatalui, si a Fiului, si a sfantului Duh.', cu care incepe Liturghia.
La celelalte Taine se face aceasta binecuvantare, pentru ca, la fel ca Liturghia, Tainele ne introduc in Imparatie, ne ajuta sa participam la ea.
Foarte interesanta intrebare, Lore! Nu stiu nici eu de ce!! Poate stie cineva din specialistii in liturgica de pe aici?

lore86 01.10.2009 13:02:57

Citat:

Īn prealabil postat de archanghel (Post 169954)
Nu-ti raspund din biblie,ci din cele citite,se stie ca pe unii Dumnezeu i-a daruit cu un har,harisma (poti sa-i zici si binecuvintare de la Dumnezeu) iar pe altii cu mai multe.Asa ca s-ar putea intelege,din punct de vedere omenesc (nu dumnezeiesc) ca aceia oameni/calugari/mreni etc,au primit DUPA CIT S-AU NEVOIT.Iar termenul mare/mic nu exista decit la om,la Dumnezeu NU EXISTA.Termenul folosit de Isus ''mare va fi in imparatia cerurilor'' de exemplu,a fost necesar pentru ca oamenii sa poata intelege.Corect este a intelege ca mare,este de fapt,prezenta cu abundenta...iar termenul mic,defineste tot ACEIASI prezenta dar redusa,insa EXISTA.
Amin.

exista o diferenta intre har, dar si harisma. nu le confunda. cel mai bun ajutor ti-l poate oferi dogmatica ortodoxa, iti ofera multe raspunsuri bune, la toate intrebarile tale. e f utila si de folos

lore86 01.10.2009 13:05:36

Citat:

Īn prealabil postat de Fani71 (Post 170220)
Eu cred ca se refera la 'Binecuvantata este imparatia Tatalui, si a Fiului, si a sfantului Duh.', cu care incepe Liturghia.
La celelalte Taine se face aceasta binecuvantare, pentru ca, la fel ca Liturghia, Tainele ne introduc in Imparatie, ne ajuta sa participam la ea.
Foarte interesanta intrebare, Lore! Nu stiu nici eu de ce!! Poate stie cineva din specialistii in liturgica de pe aici?

'Binecuvantata este imparatia Tatalui, si a Fiului, si a sfantului Duh, totdeauna acum si pururea si in veci vecilor. Amin"=e binecuvantarea mare
"Binecuvantat este Dumnezeul nostru, totdeauna acum si pururrea si in veci vecilor.Amin"=e binecuvantarea mica

intrebarea era= de ce nu toate tainele incep cu binecuvantarea mare?

mirelat 03.10.2009 18:39:44

Citat:

Īn prealabil postat de Fani71 (Post 170220)
Foarte interesanta intrebare, Lore! Nu stiu nici eu de ce!! Poate stie cineva din specialistii in liturgica de pe aici?

Merci, Fani... dar vad ca nu raspunde nici un specialist, poate nu e nici unul pe forum? sau poate lucrurile astea sunt axiomatice, si fac un fel de diferentiere intre Sf. Taine.

lore86 03.10.2009 19:26:59

asta mi se pare ciudat, de ce se fac deosebiri intre taine?

georgeval 03.10.2009 23:04:29

Nu sunt de acord cu afirmatia unor liturgisti ca Sfintele Taine se deosebesc de ierurgii prin Binecuvantarea marea- in cazul Tainelor si Binecuvantarea mica- ierurgiile. Iata in cazul de fata ca acest argument nu mai este valabil sau cere o exceptie.
Consider ca principalul argument il constituie faptul ca foarte multe Taine in vechime erau legate de Sfanta Liturghi Botezul, Mirungerea nedespartita de Botez, Euharistia, Preotia , Cununia- acestea erau incluse in Sfanta Liturghie. In timp fiind oficiate separat de SF Liturghie- au preluat inceputul cu binecuavntarea mare la care se adauga ectenia mare cu cererile respective. Spovedania nu facea parte din Liturghie sau nu era legata de Sfanta Liturghie, de aceea a primit un inceput asemanator cu ierurgiile.

lore86 04.10.2009 15:11:07

Citat:

Īn prealabil postat de georgeval (Post 170831)
Nu sunt de acord cu afirmatia unor liturgisti ca Sfintele Taine se deosebesc de ierurgii prin Binecuvantarea marea- in cazul Tainelor si Binecuvantarea mica- ierurgiile. Iata in cazul de fata ca acest argument nu mai este valabil sau cere o exceptie.
Consider ca principalul argument il constituie faptul ca foarte multe Taine in vechime erau legate de Sfanta Liturghi Botezul, Mirungerea nedespartita de Botez, Euharistia, Preotia , Cununia- acestea erau incluse in Sfanta Liturghie. In timp fiind oficiate separat de SF Liturghie- au preluat inceputul cu binecuavntarea mare la care se adauga ectenia mare cu cererile respective. Spovedania nu facea parte din Liturghie sau nu era legata de Sfanta Liturghie, de aceea a primit un inceput asemanator cu ierurgiile.

multumesc frumos de raspuns


Ora este GMT +3. Ora este acum 02:38:09.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.