![]() |
Credinta, habotnicie, obiectivitate
Ateii reproseaza credinciosilor ca sunt habotnici, ca accepta învatatura de credinta fara sa-si puna întrebari.
Care e diferenta între credinta si habotnicie? Cum ar trebui sa ne fundamentam convingerile ca sa putem spune ca suntem obiectivi? Eu cred ca convingerile nu trebuie nici sa fie bazate pe acceptarea orbeasca a unor doctrine dar nici pe respingerea lor. Respingerea orbeasca e tot o forma de habotnicie si de aceea ateismul este habotnic, fiindca respinge existenta lui Dumnezeu fara sa verifice daca El exista sau nu. Respingerea nu e o forma de obiectivitate ci de ratacire. |
Citat:
Eu personal îi denumesc habotnici pe cei care au aceeași capacitate ca a mea (foarte mare) de a scoate fraze din contextul unei scriituri și de a le manipula în așa fel încît să se ajungă la o concluzie dinainte determinată. Diferența dintre mine și cei pe care îi denumesc habotnici e aceea că eu fac treaba asta de multe ori ca pur exercițiu polemic și/sau amuzament, în timp ce habotnicii sînt în stare (oricare sau mai multe dintre opțiunile de mai jos se aplică): - să izoleze social pe cineva - să persecute pe cineva - să prejudicieze imaginea cuiva în contextul școală/slujbă/familie - să îi nege cuiva drepturile fundamentale - să încerce modificarea fundamentală a unor domenii laice (legislație, drepturile omului, știință, cultură) - să aplice forța (și „o palmă” se pune) - să justifice/participe la/pornească orice act de violență - să distrugă bunuri și/sau vieți omenești De asemenea, interschimb termenul de „habotnic” cu cel de „fundamentalist”, deși nu e tocmai corect (fundamentalistul e cel care se ghidează exclusiv după dogma citită, habotnicul e ceva mai deschis, își ascultă și pastorul etc.). Citat:
Citat:
Singura clarificare cu care vin e că: - agnosticul știe că nu poate confirma sau infirma absolut și obiectiv vreun zeu și se mulțumește cu asta; - ateul știe că nu poate confirma sau infirma absolut și obiectiv vreun zeu dar își asumă această cunoaștere în mod subiectiv (cu alte cuvinte, „există o șansă de 0,0...01% să mă înșel dar consider că o pot ignora și îmi asum ignorarea ei, deci sînt ateu”). Citat:
|
Citat:
-ai fost izolat social -ai fost persecutat -ti s-a prejudiciat imaginea -ti s-au negat drepturile fundamentale -ai fost lovit de catre un ortodox in contradictiile fundamentate pe divergentele de opinii stiintifico-teologice? multumim pentru raspuns |
Citat:
Mai bine foloseste sensul din dictionar. Citat:
Ai grija sa nu faci acest exercitiu de amuzament pe forum ca se cheama trolling. Citat:
Citat:
Citat:
Asta suna ca de la conu Iancu: e clar ca nimic nu e clar. Daca nu poti confirma sau infirma nimic ce mai cauti în discutii? Vad ca si cu matematica stai rau, nu stiu de unde ai scos cifra aceea. |
Citat:
Nu e vorba neapărat de divergențe științifico-teologice, e nevoie de divergențe orice-teologice. Cît despre drepturile fundamentale, tocmai am văzut o persoană „pusă la zid” pentru că a îndrăznit să vrea să se folosească de medicina modernă pentru a trece peste niște disfuncționalități organice (în vederea procreării). Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ca să poți vorbi de „înțelegere”, pornești de la niște procese deductive. De la rațiune. Altfel, e doar informare. Folosesc o altă formă: date = informație informație + rațiune = informație procesată = înțelegere Citat:
Citat:
Citat:
Confuzia ta provine din faptul că am spus „șansă de 0,0...01%” în loc de „șansă extrem de mică”. Consideră problema rectificată. |
Atreides, tu esti baiatule? Ca nu am de gând sa discut cu raz-banati.
|
Citat:
Înafara acestei lămuriri – ești dispus să discutăm (fără atacuri la persoană, eventual)? |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Știi bine că obiectiv nu poți nici nega și nici verifica existența unui zeu. Nu vreau să mușc nada. De ce as fi iesit eu mai mult decât tine din topic? Citat:
Citat:
|
Citat:
Eu nu ma arunc de pe bloc pentru ca stiu ca voi muri, chiar daca sansele sa supravietuiesc exista dar sint infime. Si voi faceti la fel. Ateii doar extind acest principiu la intregul mod de viata (ma rog, exista destule momente mai mult sau mai putin constiente in care nu aplicam principiul, dar cred ca incercam sa le reducem). |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
2. a. Accept că există „realități înafara înțelegerii rațiunii actuale”, nu „realități supraraționale” (pentru că este un pic ambiguu). 2. b. Accept că există „realități (...) care să depășească posibilitățile deducției umane și totuși să fie accesibile cunoașterii umane, pe căi” neînțelese încă științific. Nu pot să accept supranaturalul, oricît m-aș chinui. Uite, nu am văzut niciodată pe viu o auroră boreală. Hai să presupunem că nu am cunoștință de existența acestui fenomen. Dacă aș avea ocazia să văd așa ceva, mi s-ar părea fenomenal și înafara forței de caracterizare a cuvintelor. „Superb” ar fi prea șters. M-aș minuna, m-ar extazia faptul că poate să se întîmple așa ceva, însă nu mi-aș închipui că este la mijloc ceva supranatural. Aș căuta o explicație și dacă totuși aceasta nu ar exista, aș accepta faptul că știința este încă prea înapoiată ca să îmi traducă acel fenomen. Citat:
Citat:
Ceea ce resping (însă nu în mod vehement, sper că vezi că nu încerc să îndes ideile mele pe gîtul altora, ci doar să port o discuție) este orice sistem de credință și/sau cunoaștere care impune adepților niște reguli a căror aplicare poate duce la punctele pe care le-am enumerat mai sus (în prima mea postare, cele pe care le-am reluat cu liniuțe un pic mai înainte). Deci vezi bine că nu am ceva în mod special cu creștinismul, ci cu toate religiile abrahamice (dacă ar mai fi la modă și sacrificiile aztece, aș mai avea ceva și cu ele, evident). 2. „Ateismul e și mai rău” – nu, nu înțeleg de ce. Singura situație în care aș lovi pe cineva ar fi contextul auto-apărării. Religia face avioanele să se prăbușească în clădiri și militează pentru a aduce pe lume copii care vor muri de foame. Citat:
Un exemplu: Există o posibilitate ca mărul pe care l-a văzut Newton căzînd să înceapă să leviteze, dar este atît de mică, încît nici nu merită să te gîndești că teoria gravitației ar putea fi falsă (în condițiile planetei ăsteia). Repet, nu vreau să existe neînțelegeri: ultimele două paragrafe (înafară de acesta) au reprezentat o optică subiectivă. |
Citat:
Pai asta e tot o forma de religie, un cult al vietii de acum. O religie aberanta însa, fiindca din punct de vedere moral nu ai de ce sa adori viata de acum. Citat:
Citat:
Apoi, motivul pentru care ateii intra pe un forum religios nu e de a se lamuri, ei vin cu ideea preconceputa ca religia e falsa iar ei detin adevarul. Deci din punct de vedere al dialogului, nu sunteti ok. Citat:
Iar acceptarea posibilitatii supranaturalului tine de vointa, de depasirea habotniciei. Citat:
Citat:
Ateismul e mai rau decât agnosticismul fiindca sustine ca nu exista ceva nematerial, pe când agnosticismul sustine ca ceva nemateri poate exista dar cunoasterea sa ne este inaccesibila. Vorbeam de obiectivitate, nu de suferintele provocate în societate. |
Citat:
Si apoi nu e vorba de satisfactiile acestei vieti, e vorba de viata in sine. Cum adica nu ai de ce sa adori viata de acum? Dar viata de apoi de ce ai adora-o? De ce sa adori viata de apoi ar fi moral si sa adori viata de acum nu? |
Citat:
Nu trebuie sa-ti pui problema adoptarii unei religii. Adoptarea, convertirea nu asigura mântuirea ci cunoasterea mistica. Deci nu trebuie sa pleci de la ideea "care religie e adevarata" ci "care e adevarul". Vorbeam despre faptul ca ateii respecta în mod religios viata de acum, ca au facut un cult din acest respect, ei proclamându-se mai umanisti decât oamenii religiosi. Deaceea am folosit termenul adorare. Dar daca te referi la valoarea vietii de acum, fiind trecatoare nu trebuie sa pui mare pret pe ea. Nu am zis ca pretuirea vietii de apoi a fi mai morala dar e mai înteleapta fiindca ce dureaza la infinit ar trebui sa ne preocupe, daca suntem chibzuiti. |
Citat:
- tu ai preconcepția că există un zeu suprem - X are preconcepția că există un alt zeu suprem - eu am preconcepția că nu există nici un zeu În schema de mai sus nu văd unde este exclus sau îngreunat dialogul. Eu asta încerc să fac, să dialoghez :) Citat:
Fenomene spiriuale – eu văd conștiința și intelectul ca elemente generatoare ale funțciilor și proceselor psihologice. Care pot fi extraordinar de complexe, de-acord. Dar privesc conștiința și intelectul drept rezultantele unei extraordinare dezvoltări a creierului uman, iar tot ceea ce ține de procesele psihologice/spirituale ale omului nu sare mai departe de capacitatea sa percepție-imaginație-interpretare. Nu înțelege din ce zic că eu nu aș vedea un „sens” în nimic, doar că îmi justific orice trăire emoțională, ideal, satisfacție ș.a.m.d. prin interacțiunea complicată dintre sistemul fizic „corp” cu „laboratorul din creier”. Citat:
Citat:
Treaba cu „știința e o religie modernă” o găsesc un pic bizară. Ține foarte mult de accepția termenului „religie” în acest context. O noțiune care i se atașează din start religiei este aceea de divinitate/divinități, or în contextul ăsta, neaplicîndu-se, nu pot decît să îmi închipui că ai vrut să exprimi metaforic ceva un pic diferit. Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Topcat, daca i-ai face doar declaratii de iubire prietenei tale, daca ai ramane doar la cuvinte, afla ca nu ar fi o dovada de iubire. Iubirea cere mai mult, are nevoie de fapte. Asa ca pe Dumnezeu nu-l descoperi facand exercitii de gandire, ci daruindu-te lui. Cu cat te oferi mai mult Lui, cu atat ai posibilitatea de a-l trai mai mult.
Sincer, pentru mine ar fi o pierdere de vreme sa postez cu gandul ca in urma postarilor mele, multi isi vor da seama ca Dumnezeu nu exista. Dumnezeu nu e pentru mine o speculatie, ci o realitate. Asa ca nu vei putea face din nestiinta ta, un adevar pentru mine. |
Citat:
|
Dumnezeu nu este obiect, ci subiect.
|
Citat:
SUPRANATURÁL, -Ă, supranaturali, -e, adj. Care pare mai presus de forțele și legile naturii sau în contradicție cu acestea; În creierașul meu obosit, asta înseamnă „ce nu se poate încă explica științific (dar se poate observa)”. care pare în afara naturii, a lumii percepute prin simțuri; Înafara lumii percepute prin simțuri sînt multe – ce s-a observat științific pînă acum. „Ce pare înafara naturii” – dacă „pare” înseamnă că „pare cuiva” adică este ceva observabil. Doar pentru că pare greu de explicat nu înseamnă că într-o zi nu se va explica. care este atribuit unor forțe miraculoase; miraculos, fantastic. Ca să atribui, zic eu, trebuie să fie un fenomen observabil. Dacă nu e observabil, depășim izbirea obiectiv-subiectiv și ajungem în specuativ, în imaginar. Accept speculația și imaginarul (le iubesc chiar) în artă și în filozofie. Ca să fac un mic rezumat: ca să pot califica ceva, orice, drept natural, greu de explicat, aparent inexplicabil, fabulos etc. trebuie să știu că se poate într-un fel tangibil observa efectul (să zicem aurora boreală sau forța concentrării în meditația asiatică). A aplica aceste calificative unui lucru, fenomen, unei idei etc. care nu se poate în nici un fel observa înseamnă un pur exercițiu speculativ. Am atitudinea unui fel de „Toma Necredinciosul” dacă vrei. Citat:
Scopul științei este de a putea înțelege și explica într-un mod cît mai clar ce există. Ca să facă investigațiile respective, trebuie să fie convinsă că ceva există. Citat:
Citat:
Ce mă îngrijorează e atunci cînd o religie devine religie în adevăratul sens al cuvîntului, adică atunci cînd apare o divinitate. (Te rog să încerci să-ți închipui în cele ce urmează că sînt o mașină ale cărei rotițe și circuite reci nu pot face decît o sumară analiză descriptivă, fără sentimente, prejudecăți și părtiniri.) Divinitatea, pentru a își merita numele, trebuie să fie cu mult superioară omului. Trebuie să aibă anumite puteri. Simpla ei recunoaștere ca divinitate implică o formă sau alta de cult. Cultul este un consens uman cu privire la felul în care trebuie întreținute relațiile cu acea putere. Cultul este un consens, într-adevăr. Orice element dizident l-ar perturba. Deci trebuie asigurată cumva unitatea. Sînt două mari direcții aici: puritatea simțămîntului sau dragostea cu forța. Cum perfecțiunea nu este în natura umană, „puritatea simțămîntului” cade de timpuriu. Oamenii trebuie făcuți să se conformeze divinității. Divinitatea, puternică fiind, instituie niște reguli bătute în piatră. Tot muritorul e dator să le respecte. În felul următor: dacă nu le respectă, atunci fie imediat, fie sau mai tîrziu (în viață sau după moarte) nu va mai putea avea pretenția de a fi respectat buna relație cu divinitatea. Pînă aici e bine și religia respectivă nu este cu nimic mai nocivă decît o convingere artistică. Ce este periculos e faptul că acel set de norme nu se limitează la interiorul grupului ci tinde să înglobeze (pașnic sau nu) și restul oamenilor. Dacă nu este o religie violentă care să îi înglobeze cu forța, recurge la sfera de influență. Iar această influență, aceste interferențe sînt cele care duc în anumite contexte la împiedicarea liberei cugetări, a exprimării libere, a desfășurării activității statale, a desfășurării științei, precum și la privarea de libertate, neacceptarea și nerespectarea drepturilor fundamentale ale omului, prejudicii, persecuții, atacuri, crime, terorism, războaie, genocid. (Acum a terminat mașina de calculat și vorbește din nou omul.) Ateismul nu vine cu reguli și nu fabrică reguli cărora oamenii trebuie să li se supună. De ce? Pentru că, nepropunînd vreun beneficiu în vreun sens divin, nu cere nimic. Deci ateismul nu scornește o idee în numele căreia să omori și să mori. |
Citat:
Daca tu nu întelegi sensul unui cuvânt înseamna ca esti insuficient de matur si o sa primesti atentie mai putina. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Faptul că eu îți pun sub ochi sensul unui cuvînt mă face o persoană imatură? Citat:
În mod implicit, fie că vrei sau nu să admiți, pînă și tu accepți selectiv anumite realizări științifice. N-ai zburat niciodată cu avionul? Nu folosești tehnologia nevăzută a undelor radio? Citat:
Tu ești deci sigur că există. „Descoperire” e bine zis, cînd cineva va face treaba asta, nu îl va mai ignora nimeni. Citat:
Citat:
Citat:
Mi-e de-ajuns să văd în religiile abrahamice: - cum sînt desconsiderate femeile în creștinism și exploatate în islamism - cum sînt privite drepturile omului - cum politicienii manipulează campaniile prin frăția-de-cruce cu biserica - cum este afectat învățămîntul științific de către religie - cum mor în Africa copiii prin exorcizări propuse de pastori creștini - cum au loc atentate teroriste în toată lumea în numele jihadului - cum este încurajată răspîndirea infecției cu HIV de către papă - cum credința oarbă întunecă judecata Citat:
Încă o dată, Tradiție: nu m-ar deranja să trăiesc între oamenii religioși dacă nu s-ar băga în sufletul meu fără să le-o cer. De-asta zic că orice religie centrată pe o divinitate e periculoasă. Divinitatea cere, omul dă. Taoiștii o să lase pe oricine-n bobul lor, fără să le impună regulile unei cărți. |
Citat:
Ca sa nu mai spun ca tu vorbesti despre "religiii"/"religie", noi vorbim despre ortodoxie. Nu este totuna, ca daca ar fi acelasi lucru m-as duce la ce lacas de cult am mai aproape de casa, nu? Sau la mai multe, pt varietate. Dar noi sustinem doar ortodoxia, nu alte manifestari religioase! Deci toata discutia nu-si are rostul! Citat:
|
Citeam zilele trecute ceva de genul: un ateu isi sustine pozitia in fata unui preot de tara. Acesta il asculta cu multa rabdare, iar intr-un final ii spune doua lucruri:
- este mai putin important ca ateul nu crede in Dumnezeu, ci important este ca Dumnezeu are incredere in el. - sa se gandeasca in ce moment din viata ateul a hotarat ca este mai bine pentru el ca Dumnezeu sa nu existe. Nu a fost o intrebare intamplatoare, caci chiar la savarsirea unui pacat el a pierdut credinta in Dumnezeu pentru a se proteja de mustrarea constiintei. Asa am concluzionat ca tocmai propriile pacate ne deschid poarta necredintei. Il ucidem pe Dumnezeu in inima noastra si ne simtim "liberi" in gandire, actiune.. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Papa încurajeaza raspândirea virusului? M-ai facut curios. |
Citat:
În plus, am răspuns acestui fir de discuție întrucît era destul de clar că îi viza pe „neaveniții” ca mine. Citat:
Te rog să citești partea finală (de sub ultimul citat) a acestui mesaj pentru a înțelege ce voiam să zic. Citat:
Ateismul nu este egal cu evoluția. Ateismul nu „propune” și nu „impune” nimic. Reproducerea controlată (avort și contracepție) decurge logic din drepturile omului (Despre „nebunia contemporană cu reducerea populației planetei” habar nu am.) Citat:
Răspunsul la întrebarea ta nu va fi probabil satisfăcător. Nu într-un moment anume am pierdut credința, ci în timp. (Credința inițială nu mai știu în ce măsură o aveam, eram copil.) De la agnosticism la ateism am migrat lin. Problema rezidă în funcționarea creierului meu, care nu se încrede decît în raționamente deductive și în ceea ce este tangibil/observabil/perceptibil/exprimabil. „Mustrarea de conștiință” nu e ceva care ține de vreo religie în parte. Dacă fac ceva „rău” sau „urît” te asigur că am mustrări de conștiință. Drept pentru care evit acțiunile care ar duce la astfel de situații. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Tocmai, că sînt mulți care le au. Ce eviți cu ostentație e să privești în față e faptul că „suferințele mele existențiale”, cum îți place să ironizezi, sînt cauzate de religiile abrahamice. Asta că tot vorbeam de cum devine chestia cu habotnicia. Citat:
Benedict al XVI-lea a găsit de cuviință să le spună africanilor că doar învățăturile tradiționale ale bisericii s-au dovedit a fi cea mai bună metodă de a preveni răspîndirea HIV/SIDA [1] și că HIV/SIDA e o tragedie care nu poate fi depășită nici prin bani și nici prin distribuirea de prezervative, care agravează și mai mult problema.[2] Inutil de zis că toți au sărit în sus cînd s-a auzit de treaba asta. [1] „the traditional teaching of the Church has proven to be the only failsafe way to prevent the spread of HIV/Aids” [2] „is a tragedy that cannot be overcome by money alone, and that cannot be overcome through the distribution of condoms, which even aggravates the problems” |
Citat:
Si da, esti habotnic fiindca respingi ceva fara a verifica. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
................. Discutia cu tine nu are rost în stadiul în care esti. Sunt si atei care stiu sa nu faca prozelitism, dar tu vii cu incriminari copilaresti ale Ortodoxiei, încercând în mod ridicol sa o prezinti ca pe ceva întunecat. Îti recomand sa te îndoiesti de propriile convingeri ca sa pui bazele unei atitudini cu adevarat obiective si sa poti purta un dialog real. |
Citat:
Iar teoria evolutionista l-a impulsionat pe Galton sa emita o teorie a darwinismului social (eugenie) care a fost preluata si aplicata in nazism. Iaca asa ideile "stiintifice" marete dau nastere unor planuri la fel de marete. Ohoho... ateismul propune si impune legea bunului plac. Fac ce vreau cat timp nu deranjez pe nimeni! Dar daca evolutionismul functioneaza si la nivel social, pai atunci fiecare e pe cont propriu.. va supravietui cel mai adaptat, nu? Lege "stiintifica". In conditiile astea un fat nu ar fi foarte adaptat. Avortul devine un "drept" (auzi ce aberatie!) al omului (dreptul mamei de a-si ucide copiii, despre asta vorbim)! Dreptul la viata va fi promovat doar de habotnici, probabil. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu vreau să trăiesc „printre ăia sau printre ăilalți”, ci vreau ca acolo unde trăiesc curent să nu mi se bage pe gît ceea ce religia X consideră a fi moral pentru ea. Citat:
Citat:
Și încerc să-ți mai explic o dată că nu incriminez ortodoxia în particular – mă refer la islamism, creștinism și iudaism. Citat:
În timpurile noastre chiar, cei mai de seamă din domeniu spun că evoluția ne ajută să înțelegem cum a evoluat viața, dar că nu ar trebui să instituim un sistem social care să se bazeze pe regulile selecției naturale, pentru că la nivel social este ceva ce contravine profund tuturor principiilor civilizate care ne sînt dragi: libertate, drepturi și egalitate. Citat:
Citat:
Răspunsurile la întrebările de mai sus îmi sînt asigurate de științe (inclusiv psihologie), artă și filozofie. |
Citat:
Mai ales ca am spus de mai multe ori ca ateii chiar au gasit aceste raspunsuri, ca sintem privilegiati ca traim in aceste vremuri in care ne putem permite sa spunem ca avem niste raspunsuri la care acum citeva sute de ani nici nu visam. |
Incerc sa intru si eu intr-o discutie care cred ca ma depaseste, dar poate ca ma va
dumirii cat de cat... Dupa parerea mea "inteligentii" sunt de doua soiuri: cei care stiu ca nu stiu si cei care cred ca stiu. Primii nu pot fi habotnici, ultimii da. Omul de stiinta, cel mai adesea, face parte din prima categorie. El cauta tot timpul, desigur cu mijloacele sale. Omul de stiinta riguros si onest nu face extrapolari ale unor teorii locale la intreaga existenta. Isi cunoaste domeniul si se limiteaza la el. Cel ce face extrapolarile respective este deobicei filozoful. Filozoful ateu nu-si poate fundamenta metafizica lui decat extrapoland rezultatele stiintei. Teologul nu are nevoie de stiinta pentru a-si baza convingerile. Din cauza asta omul de stiinta e tentat sa se uite la filozof mai cu atentie decat la teolog. Filozoful il pretuieste, il mangaie, il da ca exemplu, celalalt pare ca-l ignora. Cineva a facut o remarca foarte inteligenta: "(Acum a terminat mașina de calculat și vorbește din nou omul.) " Dupa umila mea parere, daca Dumnezeu n-ar exista, am fi cel mult masini de calculat care am visa (oare se poate ca o masina de calcul sa viseze? cine stie, poate atunci cand sistemul de operare e prea "obosit" sa deraieze prin niste rutine ratacite pe-acolo) un dumnezeu OM. |
MariS, in mare ai dreptate, cred eu. Cu unele mici amendamente.
De exemplu eu nu cred ca oamenii de stiinta ar fi interesati in vreun fel de filozofi sau teologi si de parerile acestora privitoare la munca lor. Acestea sint pur si simplu irelevante pentru un om de stiinta. |
razvan4 :
MariS, in mare ai dreptate, cred eu. Cu unele mici amendamente. De exemplu eu nu cred ca oamenii de stiinta ar fi interesati in vreun fel de filozofi sau teologi si de parerile acestora privitoare la munca lor. Acestea sint pur si simplu irelevante pentru un om de stiinta. ------- Se poate ca omul de stiinta sa nu fie interesat de filozofii sau teologii, dar uneori e "tentat" sa treaca el pragul dintre stiinta si filozofie si-si transforma teoria, folosind extrapolarea, in filozofie. Uita putin ca e om de stiinta si se aventureaza pe terenul mai spectaculos si mai plin de "onoruri" al filozofiei. Dar si teologul care face pe omul de stiinta poate s-o dea in bara (vezi conceptia ptolemeica si altele) la fel de rau. Doar smerenia, sinceritatea si onestitatea nu strica nimanui... |
Problema religiei este ca deja stiinta incepe sa se ocupe de lucruri de care inainte se ocupau numai filozofia si religia.
|
topcat:
Problema religiei este ca deja stiinta incepe sa se ocupe de lucruri de care inainte se ocupau numai filozofia si religia. ------ Domnule topcat, s-ar putea sa fim verisori, eu sunt o maimuta care se inchina si-si face cruce. Dar imi plac toate maimutele, sunt foarte dragalase cum se chinuiesc ele sa imite oamenii. Nu inteleg de ce, dar asta-i alta problema... Daca stiinta incepe sa se ocupe de lucruri de care inainte se ocupau numai filozofia si religia nu poate decat sa ma bucure. Sa nu uite pe langa ustensilele uzuale sa ia si smerenia, sinceritatea si onestitatea. |
Citat:
|
Domnule topcat, sa nu ma intelegeti gresit. N-am nimic cu optiunea dvs.
Am vrut doar sa spun ca si eu am fost ateu, deci ma trag din maimuta.... |
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:00:37. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.