Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Rugaciuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5048)
-   -   Tatal nostru (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=7482)

gavriil 04.11.2009 13:20:45

Tatal nostru
 
Cum ecsplicati aceste cuvinte din TATAL NUSTRU.

"SI NU NE DUCE IN ISPITA,CI NE IZBAVESTE DE CEL RAU."

Adica cum sa nu ne duca in ispita, ca doar DUMNEZEU face lucruri bune nu rele.

Florin-Ionut 04.11.2009 13:31:45

Iacov 1, 13: Nimeni să nu zică, atunci când este ispitit: De la Dumnezeu sunt ispitit, pentru că Dumnezeu nu este ispitit de rele și El însuși nu ispitește pe nimeni.

Pentru detalii: http://www.crestinortodox.ro/dreapta...-noi-in-ispita

Nevrednicul 04.11.2009 13:36:14

Si daca am intelege:si nu ne lasa sa fim ispititi?

Florin-Ionut 04.11.2009 13:49:32

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 178570)
Si daca am intelege:si nu ne lasa sa fim ispititi?

Fara ispita nu exista mantuire. Mai degraba as zice: si nu ne lasa sa cadem in ispita, adica ajuta-ne sa depasim cu bine ispita celui rau.

Parintele Galeriu scrie asa: "Dumnezeu încearcă pentru a ne zidi și înălța, demonul ne ispitește pentru a ne robi lui."

costel 04.11.2009 14:22:45

Sfantul Grigorie de Nyssa spune ca in aceasta rugaciune ii cerem lui Dumnezeu "si nu ne lasa sa intram in ispita" sau "Si fa sa nu intram prin consimtirea noastra in ispita". Cunoastem si faptul ca Dumnezeu nu ne lasa sa fim ispititi peste puterile noastre. Adica, din fiecare lupta cu ispita putem iesi invingatori. Prin aceasta cerere, ii cerem lui Dumnezeu, ca atunci cand firea noastra se arata slabita de pacat, sa ne intareasca sa iesim biruitori.

gavriil 04.11.2009 16:36:13

Adica a gresit evanghelistul Matei si evanghelistul Luca cind au scris TATAL NOSTRU.
In biblie scrie negru pe alb "si nu ne duce in ispita"iar voi spuneti ca nu e asa sau ca a spus nu stiu cine ca ar fi altfel.
Pe cine credem biblia sau pe cei care citesc din ea si invata din biblie.

OmuBun 04.11.2009 16:45:15

Aceasta nelamurire am avut-o si eu, iar la pomana de un an a tatalui meu am avut ocazia sa stau mai mult de vorba cu preotul locului. Din pacate raspunsul a fost departe de a ma multumi, in sensul ca noi trebuie sa luam traducerea Sfintei Scripturi asa cum a fost ea facuta. Nu stiu daca e pacat sau nu, dar eu de cele mai multe ori ma pomenesc spunand "Si nu ne pierde pe noi in ispita...!"

Florin-Ionut 04.11.2009 16:48:29

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 178639)
Adica a gresit evanghelistul Matei si evanghelistul Luca cind au scris TATAL NOSTRU.
In biblie scrie negru pe alb "si nu ne duce in ispita"iar voi spuneti ca nu e asa sau ca a spus nu stiu cine ca ar fi altfel.
Pe cine credem biblia sau pe cei care citesc din ea si invata din biblie.

Este un mod de exprimare ales. Daca tu preferi sa citesti ad literam, este alegerea ta.

cristiboss56 04.11.2009 19:56:48

"Și nu ne duce îm ispită" :
 
Îl rugăm pe Dumnezeu să ne apere de ispitele lumii și ale diavolului și să ne dea DARUL și PUTEREA , ca să putem învinge ori ce ispită.

gavriil 04.11.2009 20:08:33

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 178644)
Este un mod de exprimare ales. Daca tu preferi sa citesti ad literam, este alegerea ta.

Vrei sa spui ca biblia o citim cum vrem sau cum ne vin noua(mod de exprimare ales).Oare nu este rugaciunea ad literam.

gavriil 04.11.2009 20:17:07

Citat:

În prealabil postat de OmuBun (Post 178642)
Aceasta nelamurire am avut-o si eu, iar la pomana de un an a tatalui meu am avut ocazia sa stau mai mult de vorba cu preotul locului. Din pacate raspunsul a fost departe de a ma multumi, in sensul ca noi trebuie sa luam traducerea Sfintei Scripturi asa cum a fost ea facuta. Nu stiu daca e pacat sau nu, dar eu de cele mai multe ori ma pomenesc spunand "Si nu ne pierde pe noi in ispita...!"

Asta inseamna ca adaugi un cuvint de la tine si nu urmezi cuvintul evanghelistilor sau mai bine spus cuvintul DOMNULUI ISUS HRISTOS.

glykys 04.11.2009 20:25:25

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 178728)
Asta inseamna ca adaugi un cuvint de la tine si nu urmezi cuvintul evanghelistilor sau mai bine spus cuvintul DOMNULUI ISUS HRISTOS.

care se scrie IISUS HRISTOS! Sunt destule comentarii la rugaciunea Tatal nostru... nu se ofera nimeni sa il lamureasca?

gavriil 04.11.2009 21:40:39

In cartea ortodoxa invatatura de credinta ortodoxa spune despre aceste cuvinte "si nu ne duce pe noi in ispita" ca DUMNEZEU ingaduie ispitele (care inseamna raul)pentru a ne pune la incercare credinta.
Asta inseamna ca DUMNEZEU stapineste si ingaduie toate.
Cind se spune "si nu ne duce in ispita"asta inseamna ca prin voia LUI DUMNEZEU se manifesta si raul de asta se spune "si nu ne duce in ispita".

windorin 05.11.2009 10:45:41

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 178639)
Adica a gresit evanghelistul Matei si evanghelistul Luca cind au scris TATAL NOSTRU. In biblie scrie negru pe alb "si nu ne duce in ispita"iar voi spuneti ca nu e asa sau ca a spus nu stiu cine ca ar fi altfel. Pe cine credem biblia sau pe cei care citesc din ea si invata din biblie.

Treci cu vederea faptul ca evreii, cei carora li s'a scris cartea, aveau o alta mentalitate si duh de intelegere.
Pentru ei, cuvantul va fi fost cu siguranta mai clar decat ni se pare acesta noua.
Traducerea este posibil sa fie foarte fidela, urmarindu-se a nu se schimba nimic.

Sfantul Nicolae Velimirovici, in "Talcuire la Tatal nostru", la cuvintele mai sus discutate, scris astfel:

"Cat de putin ii trebuie omului ca sa-si intoarca fata de la Tine spre idoli! El e impresurat de catre ispite ca de un vifor, si e neputincios ca spuma unui rau zbuciumat de munte. Daca-i bogat, indata cugeta ca este deopotriva cu Tine, sau Te pune mai prejos de el, sau isi impodobeste casa cu icoanele Tale ca si cu niste obiecte decorative. Daca raul bate la usa lui, cade in ispita de a se tocmi cu Tine sau de a Te lepada cu totul. Daca il chemi sa se jertfeasca, se razvrateste. Daca-l trimiti la moarte, tremura. Daca-l imbii cu toate desfatarile pamantului, e in primejdie sa-si otraveasca si sa-si omoare propriul suflet. Daca descoperi ochilor lui legile purtarii Tale de grija, el carteste: Lumea e minunata si in sine, si fara Facator.

Ne umple de neliniste lumina Ta, Luminate Tata al nostru, ca pe niste fluturi de noapte. Cand ne chemi la lumina, noi dam fuga la intuneric; cand suntem pusi in intuneric, cautam lumina. Inaintea noastra se afla mreaja multor cai, insa ne temem sa mergem pana la capat pe vreuna din ele, fiindca la orice capat ne asteapta si ne momesc ispite. Iar calea ce duce la Tine este taiata de multe ispite si de multe, multe prapastii, inainte sa vina ispita asupra noastra, pare ca ne urmezi ca un nor luminos, dar cand ispita vine, dispari. Noi ne agitam tulburati si ne punem intrebarea chinuitoare: cand ne-am inselat, cand am crezut ca esti de fata sau cand am crezut ca lipsesti?

In toate ispitele noastre ne intrebam: Tu esti Tatal nostru? Toate ispitele noastre ne aduc in minte aceeasi intrebare pe care tot ce este in jurul nostru ne-o aduce in minte in fiecare zi si in fiecare noapte: Ce gandesti despre Domnul? Unde este El si cine este El? Esti cu El sau esti fara El? Da-mi putere, Tatal si Facatorul meu, ca sa pot in fiecare clipa, fie ea luminoasa ori intunecata, a vietii mele, sa raspund la fiecare ispita cu putinta unul si acelasi lucru: Domnul este Domnul.

El e acolo unde sunt eu si acolo unde nu sunt eu. Eu tind intotdeauna patimasa mea inima catre Dansul si mainile mele catre sfintele Lui vesminte ca un copil catre Tatal sau Cel iubit. Cum as putea trai fara El? Asta ar insemna ca pot sa traiesc in acelasi timp si fara mine insumi. Cum as putea sa fiu impotriva Lui? Asta ar insemna ca sunt in acelasi timp si impotriva mea. Fiul drept urmeaza tatalui sau cu cinstire, pace si bucurie. Sufla insuflarea Ta in sufletul nostru, Tata, ca sa fim fii drepti ai Tai."

Cat de clare sunt toate in inima si mintea sfintilor !

Tocmai linistea si odihna lor intru toate ar trebui sa ne faca pe noi "sa nu mai facem pe desteptii".

Florin-Ionut 05.11.2009 11:07:49

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 178724)
Vrei sa spui ca biblia o citim cum vrem sau cum ne vin noua(mod de exprimare ales).Oare nu este rugaciunea ad literam.

Pai hai s-o luam de la inceput: tu ce intelegi cand spui "sfinteasca-Se Numele Tau"? Oare nu este Sfant Numele Lui Dumnezeu?...

gavriil 05.11.2009 11:45:01

Citat:

În prealabil postat de windorin (Post 178878)
Treci cu vederea faptul ca evreii, cei carora li s'a scris cartea, aveau o alta mentalitate si duh de intelegere.
Pentru ei, cuvantul va fi fost cu siguranta mai clar decat ni se pare acesta noua.
Traducerea este posibil sa fie foarte fidela, urmarindu-se a nu se schimba nimic.

Sfantul Nicolae Velimirovici, in "Talcuire la Tatal nostru", la cuvintele mai sus discutate, scris astfel:

"Cat de putin ii trebuie omului ca sa-si intoarca fata de la Tine spre idoli! El e impresurat de catre ispite ca de un vifor, si e neputincios ca spuma unui rau zbuciumat de munte. Daca-i bogat, indata cugeta ca este deopotriva cu Tine, sau Te pune mai prejos de el, sau isi impodobeste casa cu icoanele Tale ca si cu niste obiecte decorative. Daca raul bate la usa lui, cade in ispita de a se tocmi cu Tine sau de a Te lepada cu totul. Daca il chemi sa se jertfeasca, se razvrateste. Daca-l trimiti la moarte, tremura. Daca-l imbii cu toate desfatarile pamantului, e in primejdie sa-si otraveasca si sa-si omoare propriul suflet. Daca descoperi ochilor lui legile purtarii Tale de grija, el carteste: Lumea e minunata si in sine, si fara Facator.

Ne umple de neliniste lumina Ta, Luminate Tata al nostru, ca pe niste fluturi de noapte. Cand ne chemi la lumina, noi dam fuga la intuneric; cand suntem pusi in intuneric, cautam lumina. Inaintea noastra se afla mreaja multor cai, insa ne temem sa mergem pana la capat pe vreuna din ele, fiindca la orice capat ne asteapta si ne momesc ispite. Iar calea ce duce la Tine este taiata de multe ispite si de multe, multe prapastii, inainte sa vina ispita asupra noastra, pare ca ne urmezi ca un nor luminos, dar cand ispita vine, dispari. Noi ne agitam tulburati si ne punem intrebarea chinuitoare: cand ne-am inselat, cand am crezut ca esti de fata sau cand am crezut ca lipsesti?

In toate ispitele noastre ne intrebam: Tu esti Tatal nostru? Toate ispitele noastre ne aduc in minte aceeasi intrebare pe care tot ce este in jurul nostru ne-o aduce in minte in fiecare zi si in fiecare noapte: Ce gandesti despre Domnul? Unde este El si cine este El? Esti cu El sau esti fara El? Da-mi putere, Tatal si Facatorul meu, ca sa pot in fiecare clipa, fie ea luminoasa ori intunecata, a vietii mele, sa raspund la fiecare ispita cu putinta unul si acelasi lucru: Domnul este Domnul.

El e acolo unde sunt eu si acolo unde nu sunt eu. Eu tind intotdeauna patimasa mea inima catre Dansul si mainile mele catre sfintele Lui vesminte ca un copil catre Tatal sau Cel iubit. Cum as putea trai fara El? Asta ar insemna ca pot sa traiesc in acelasi timp si fara mine insumi. Cum as putea sa fiu impotriva Lui? Asta ar insemna ca sunt in acelasi timp si impotriva mea. Fiul drept urmeaza tatalui sau cu cinstire, pace si bucurie. Sufla insuflarea Ta in sufletul nostru, Tata, ca sa fim fii drepti ai Tai."

Cat de clare sunt toate in inima si mintea sfintilor !

Tocmai linistea si odihna lor intru toate ar trebui sa ne faca pe noi "sa nu mai facem pe desteptii".

Acest SF. tot din biblie a invatat si a respectat ce scrie in biblie cuvint cu cuvint de asta e un intelept.Credema daca ar fi de fata SF. tiar spune acelas lucru urmeaza cuvintele bibliei pentru ca sint cuvintele MINTUITORULUI.Daca as fi facut pe desteptul nu as fi pus intrebarile pe sait.

gavriil 05.11.2009 11:52:08

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 178888)
Pai hai s-o luam de la inceput: tu ce intelegi cand spui "sfinteasca-Se Numele Tau"? Oare nu este Sfant Numele Lui Dumnezeu?...

Nu contesta nimeni ca este SF.NUMELE LUI DUMNEZEU dar aici se refera ca sa se faca SF. NUMELE LUI DUMNEZEU pe pamant.
Pentru ca aici a lasat DUMNEZEU liberul arbitru ca prin voea noastra si nu fortati sa aducem inparatia LUI DUMNEZEU pe pamant.

Florin-Ionut 05.11.2009 12:01:14

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 178901)
...aici se refera ca sa se faca SF. NUMELE LUI DUMNEZEU pe pamant...

Corect. Dar asta nu inseamna o intelegere in litera, este? Si ma gandesc ca ai invatat de la cineva interpretarea asta... Deci nu inteleg de ce subliniezi interpretarea in litera si la partea cu "nu ne duce pe noi in ispita". De ce nu citesti interpretarile Sfintilor, care au inteles in Duh sensul expresiei?

gavriil 05.11.2009 12:51:12

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 178904)
Corect. Dar asta nu inseamna o intelegere in litera, este? Si ma gandesc ca ai invatat de la cineva interpretarea asta... Deci nu inteleg de ce subliniezi interpretarea in litera si la partea cu "nu ne duce pe noi in ispita". De ce nu citesti interpretarile Sfintilor, care au inteles in Duh sensul expresiei?

Citeste cartea ortodoxa INVATATURA DE CREDINTA ORTODOXA sa tiparit cu bincuvintrea P.S.dr. CASIAN CRACIUN Episcopul Dunarii de Jos si vezi ce fel este inpartita rugaciunea TATAL NOSTRU si explicata.

Florin-Ionut 05.11.2009 13:03:42

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 178926)
Citeste cartea ortodoxa INVATATURA DE CREDINTA ORTODOXA sa tiparit cu bincuvintrea P.S.dr. CASIAN CRACIUN Episcopul Dunarii de Jos si vezi ce fel este inpartita rugaciunea TATAL NOSTRU si explicata.

Si atunci pentru ce ai mai deschis topicul asta?

dani2004 05.11.2009 13:17:26

Intrebare
 
Spunea cineva aici pe site, ca nu pune decat intrebari la care stie raspunsul. Sau se face o verificare a ceea ce stim si poate se dau si note.

gavriil 05.11.2009 13:20:52

Ca sa vad ce parere au alti oameni ortodoxi si se pare ca e cam diferita.
CUVINTUL LUI DUMNEZEU se pare ca este schimbat de noi oamenii dupa cum ne suna noua la ureche ca e bine sau nu.

gavriil 05.11.2009 13:26:58

Citat:

În prealabil postat de dani2004 (Post 178936)
Spunea cineva aici pe site, ca nu pune decat intrebari la care stie raspunsul. Sau se face o verificare a ceea ce stim si poate se dau si note.

Cred ca ar fi o idee buna oare citi repetenti am fi la invatatura TATALUI CERESC.
Pun intrebari care au raspunsuri multiple (de fapt e un singur raspuns dar noi vedem multe alte raspunsuri in functie de evolutia noastra spirituala).

dani2004 05.11.2009 13:31:03

Intrebare
 
Si de ce crezi ca cele citite in cartea mentionata sunt corecte? Exista multe talcuiri la Tatal Nostru. Daca am citit altceva decat tine, nu este bine?

gavriil 05.11.2009 16:26:24

Citat:

În prealabil postat de dani2004 (Post 178945)
Si de ce crezi ca cele citite in cartea mentionata sunt corecte? Exista multe talcuiri la Tatal Nostru. Daca am citit altceva decat tine, nu este bine?

Asta inseamna ca tilcuirile ortodoxe sint diferite de la om la om?
Nu crezi ca ar trebui sa se asemene aceste tilcuiri ca doar inpartim aceeasi invatatura si aceleasi cuvinte care sint trecute in biblie ca doar din biblie tilcuesc toti.

adam000 05.11.2009 16:50:48

Gavrile, primul lucru pe care trebuie sa-l ai in minte este ca aceasta rugaciune nu a fost inventata de om, in sensul ca nu omul a gandit-o primul. Ea ne-a fost data noua de insusi Dumnezeu Fiul.

Cum Dumnezeu este de necuprins, iar mintea noastra este extrem de stramta si marginita, este cumva ca in intamplarea aceea in care Fericitul Augustin a vazut un copil pe plaja care sapase o groapa si tot turna cate putina apa in groapa, iar intrebat fiind ce face, copilul a raspuns ca vrea sa mute marea in groapa, moment in care Fericitul Augustin si-a dat seama ca nu poate sa scrie o carte despre Dumnezeu pentru ca Dumnezeu e de necuprins, nu poate fi cuprins de mintea noastra ingusta si ar fi exact ca acel copil care vroia sa mute marea intr-o groapa facuta de el.

Tinand aceste lucruri in minte, e lesne de inteles ca omul pricepe de fapt foarte putin si il cunoaste pe Dumnezeu in masura in care Dumnezeu i se releva. Este oricum o cunoastere partiala, pt ca Dumnezeu nu poate fi cuprins si cunoscut in totalitate de mintea noastra stramta.

Din acest motiv, in functie de cat de aproape este un om de Dumnezeu, in functie de ce si cat i-a fost relevat, de cat si ce i-a fost descoperit de Dumnezeu, pricepe si percepe lucrurile in mod diferit. Intelegerea este diferita in functie de cat de inaintat duhovniceste este omul. De aceea primesti raspunsuri diferite.

gavriil 05.11.2009 17:10:37

Citat:

În prealabil postat de adam000 (Post 179035)
Gavrile, primul lucru pe care trebuie sa-l ai in minte este ca aceasta rugaciune nu a fost inventata de om, in sensul ca nu omul a gandit-o primul. Ea ne-a fost data noua de insusi Dumnezeu Fiul.

Cum Dumnezeu este de necuprins, iar mintea noastra este extrem de stramta si marginita, este cumva ca in intamplarea aceea in care Fericitul Augustin a vazut un copil pe plaja care sapase o groapa si tot turna cate putina apa in groapa, iar intrebat fiind ce face, copilul a raspuns ca vrea sa mute marea in groapa, moment in care Fericitul Augustin si-a dat seama ca nu poate sa scrie o carte despre Dumnezeu pentru ca Dumnezeu e de necuprins, nu poate fi cuprins de mintea noastra ingusta si ar fi exact ca acel copil care vroia sa mute marea intr-o groapa facuta de el.

Tinand aceste lucruri in minte, e lesne de inteles ca omul pricepe de fapt foarte putin si il cunoaste pe Dumnezeu in masura in care Dumnezeu i se releva. Este oricum o cunoastere partiala, pt ca Dumnezeu nu poate fi cuprins si cunoscut in totalitate de mintea noastra stramta.

Din acest motiv, in functie de cat de aproape este un om de Dumnezeu, in functie de ce si cat i-a fost relevat, de cat si ce i-a fost descoperit de Dumnezeu, pricepe si percepe lucrurile in mod diferit. Intelegerea este diferita in functie de cat de inaintat duhovniceste este omul. De aceea primesti raspunsuri diferite.

ADEVARAT ESTE CE SPUI.

Sint sigur ca nu este de la om aceasta rugaciune ci este data de DUMNEZEU prin FIUL SAU ISUS HRISTOS omenirii sau celor care vor sa o primeasca.

adam000 05.11.2009 17:21:00

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 178790)
In cartea ortodoxa invatatura de credinta ortodoxa spune despre aceste cuvinte "si nu ne duce pe noi in ispita" ca DUMNEZEU ingaduie ispitele (care inseamna raul)pentru a ne pune la incercare credinta.

Cred ca mai degraba notiunea de "pentru a ne pune la incercare credinta" trebuie inteleasa in sensul de "pentru ca noi sa ne cunoastem si sa ne constientizam credinta" (in sensul de cat de slaba este).

Este evident ca Dumnezeu stie foarte bine care ne este credinta noastra in fiecare moment.

Noi insa de multe ori (probabil in majoritatea cazurilor) nu ne-o stim. Sau ne inchipuim ca ne-o stim. De multe ori noi ne dam seama cat de slaba este credinta noastra numai in fata unei ispite. Abea atunci ne dam seama cat de adevarate si cat de profunde sint cuvintele pe care probabil multi le-am rostit atunci cand am citit Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos: "iar firea noastra patimasa si taria neputincioasa". Atunci constientizam ca taria noastra e neputincioasa si ne dorim sa nu mai fim ispititi. Si atunci, cand in sfarsit simtim frica de a nu cadea in pacat (pentru ca ne constientizam "taria neputincioasa") spunem din suflet "Si nu ne duce pe noi in ispita". Si Dumnezeu ne aude si ne ajuta.

Astfel, eu cred ca este si un fel de indemn la smerenie.

cristiboss56 08.11.2009 21:17:14

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 178888)
Pai hai s-o luam de la inceput: tu ce intelegi cand spui "sfinteasca-Se Numele Tau"? Oare nu este Sfant Numele Lui Dumnezeu?...

Exact ! Prin cuvintele "Sfințească-se numele Tău" , nu cerem ca El prin rugăciunile noastre să devină sfânt, El dela sine e preasfânt , ci ne rugăm ca numele Lui să se sfințească în noi, să putem rămâne în starea cea de grație primită la Botez.
Tot așa prin cuvintele "Fie voia Ta precum în cer așa și pe pământ", înseamnă că precum îngerii stau pururea gata în ceruri să împlinească voia lui Dumnezeu așa și noi pururea să observăm poruncile lui Dumnezeu și să-i facem Lui lucruri bineplăcute .

MariS_ 08.11.2009 23:40:03

Cuvintele "si nu ne duce in ispita" se pot talcui si fara sa schimbam
nimic in textul rugaciunii Domnesti. Daca ne gandim ca viata noastra
pe pamant este un continuu efort de a urma pe Hristos, este firesc
ca Dumnezeu sa ne poarte pe cale cu multe incercari, tocmai pentru
a "lamuri" credinta noastra. Nu putem intra in Imparatia Sa necercati.
Am cazut o data examenul in Rai, acum trebuie sa fim caliti si oteliti
in incercari de tot felul. Deci, noi nu-I cerem sa ne crute de incercari,
ci de ispite. Ispitele sunt de la diavolul si sunt cele mai cumplite teste,
pe care doar cei mai inaintati daca pot reusi sa le treaca. Si atunci ii
cerem Lui Dumnezeu sa nu ne duca pe aceasta periculoasa poteca,
cu prapastii de-o parte si alta, pentru ca, slabi cum suntem, ne-am
pravali in hau. Iar daca totusi ne duce si pe o astfel de poteca de
munte, sa nu ne lase singuri si "sa ne izbaveasca de cel rau".

ivancu44 09.11.2009 10:13:47

Frumos!!
 
mi s-a umplut inima de fericire si de bucurie cind am citit comentariile voaste.... multumesc.... in curind voi participa la discutiile voastre sublime.

RuhKara 09.11.2009 13:49:39

.....?!?!.....
 
E adevarat...s-a vb frumos din cate am citit dar...toata treaba asta ne cam depaseste...indiferent de sens.
Vedeti voi...din cate carti am citit am ramas cu doua idei...
- fiecare binecuvantat si sfintit parinte, respectand traditia si scrierile celorlalti are o parere personala referitor la Dumnezeire, existenta si lucararea Sa in univers, lume si in om;m-am incurcat cu totul si mi-am prins urechile....
- totul se rezuma la un singur atribut: DRAGOSTEA
Rugaciunea, in ansamblul sau, nu cuprinde altceva decat Dragostea in care coexistam toti indiferent cat de mult suntem constienti de asta si cat de mult conlucram cu Ea.
Daca ne oprim la cuvinte si nu transcedem dincolo de ele prin simtire atunci Dragostea care ne da suflare, nu exista pt noi...suntem reci, opaci si pierduti cu totul...
Ex de dragoste: "pe o insula pustie erau trei barbati necunoscatori de teologie dar plini de dragoste care aveau o singura rugaciune si anume:Voi sunteti trei, noi suntem trei, Miluiti-ne pe noi! Acesti trei ajunsesera foarte cunoscuti incat afla si episcopul locului de ei si merse sa-i cerceteze.Cand auzi acesta rugaciunea lor incepu sa-i invete prezentandu-le Ceaslovul cu toata randuiala si apoi pleca...si stand episcopul in barca meditand la cei trei auzi cum acestia il striga si se uita inapoi...si ce ii fu dat sa vada? cei trei alergau pe apa in urma barcii cu dorinta ca episcopul sa le mai explice o data o anumita chestiune...vazand asta episcopul le lua Ceaslovul si le spuse ca rugaciunea lor e numai buna si nu le trebuie altceva..."
Faptul ca incercam sa ne dam noi seama ce ar vrea sa zica si de ce ar vrea sa zica...pierdere de vreme...Zi rugaciunea cu toata inima ta fara a contempla la cuvintele ei si vei simti si constientiza dragostea in care te afli...
Cu toata dragostea frateasca si rugamintea de a-mi ierta indrazneala:77:

gavriil 10.11.2009 16:29:48

Citat:

În prealabil postat de RuhKara (Post 179879)
E adevarat...s-a vb frumos din cate am citit dar...toata treaba asta ne cam depaseste...indiferent de sens.
Vedeti voi...din cate carti am citit am ramas cu doua idei...
- fiecare binecuvantat si sfintit parinte, respectand traditia si scrierile celorlalti are o parere personala referitor la Dumnezeire, existenta si lucararea Sa in univers, lume si in om;m-am incurcat cu totul si mi-am prins urechile....
- totul se rezuma la un singur atribut: DRAGOSTEA
Rugaciunea, in ansamblul sau, nu cuprinde altceva decat Dragostea in care coexistam toti indiferent cat de mult suntem constienti de asta si cat de mult conlucram cu Ea.
Daca ne oprim la cuvinte si nu transcedem dincolo de ele prin simtire atunci Dragostea care ne da suflare, nu exista pt noi...suntem reci, opaci si pierduti cu totul...
Ex de dragoste: "pe o insula pustie erau trei barbati necunoscatori de teologie dar plini de dragoste care aveau o singura rugaciune si anume:Voi sunteti trei, noi suntem trei, Miluiti-ne pe noi! Acesti trei ajunsesera foarte cunoscuti incat afla si episcopul locului de ei si merse sa-i cerceteze.Cand auzi acesta rugaciunea lor incepu sa-i invete prezentandu-le Ceaslovul cu toata randuiala si apoi pleca...si stand episcopul in barca meditand la cei trei auzi cum acestia il striga si se uita inapoi...si ce ii fu dat sa vada? cei trei alergau pe apa in urma barcii cu dorinta ca episcopul sa le mai explice o data o anumita chestiune...vazand asta episcopul le lua Ceaslovul si le spuse ca rugaciunea lor e numai buna si nu le trebuie altceva..."
Faptul ca incercam sa ne dam noi seama ce ar vrea sa zica si de ce ar vrea sa zica...pierdere de vreme...Zi rugaciunea cu toata inima ta fara a contempla la cuvintele ei si vei simti si constientiza dragostea in care te afli...
Cu toata dragostea frateasca si rugamintea de a-mi ierta indrazneala:77:

ADEVARAT ESTE CE SPUI.

Totusi trebuie cercetate unele rugaciuni si explicatii din biblie pentru ca sa nu fim dusi in eroare de unii oameni care cred ca altul este adevarul.
Ex.:Martorii lui Iehova cred ca ISUS HRISTOS era in cer Arhanghelul Mihail, asta arata ca trebuie totusi explicate anumite lucruri. Sant mult mai multe exemple.

axios 10.11.2009 16:59:07

...
 
Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 180316)
Martorii lui Iehova cred ca ISUS HRISTOS era in cer Arhanghelul Mihail...

ma dor ochii cand vad ca, desi ti s-a atras atentia de la inceput, scrii in continuare gresit numele Mantuitorului.
acesta este Iisus. cu doi de "i", la fel cum se scrie si pseudonimul tau, numele arhanghelului.
poate daca iti spun ca "isus", asa cum il scrii tu, inseamna magar, o sa incerci sa te corectezi...
Doamne ajuta!

gavriil 10.11.2009 19:19:47

Citat:

În prealabil postat de axios (Post 180321)
ma dor ochii cand vad ca, desi ti s-a atras atentia de la inceput, scrii in continuare gresit numele Mantuitorului.
acesta este Iisus. cu doi de "i", la fel cum se scrie si pseudonimul tau, numele arhanghelului.
poate daca iti spun ca "isus", asa cum il scrii tu, inseamna magar, o sa incerci sa te corectezi...
Doamne ajuta!

Ai dreptate biserica ortodoxa scrie cu doi de i adica IISUS iar celelalte biserici cu un singur i adica ISUS.
De unde stii tu ca numele cu un singur i adica ISUS inseamna magar, ca eu nu reusesc sa gasesc aceasta explicatie, poate ma ajuti cu o indrumare.

axios 10.11.2009 19:35:11

...
 
Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 180350)
Ai dreptate biserica ortodoxa scrie cu doi de i adica IISUS iar celelalte biserici cu un singur i adica ISUS.
De unde stii tu ca numele cu un singur i adica ISUS inseamna magar, ca eu nu reusesc sa gasesc aceasta explicatie, poate ma ajuti cu o indrumare.


nu stiu daca asta e important, ce inseamna cuvantul "isus". dar, se poate observa usor ca ortografierea eretica (Isus) a numelui Iisus e gresită: "Iăsous" (Iησοuς), nu "Isous", este Jesus, nu Jsus, este Ieșua (ebraica), nu Ișua etc.

gavriil 11.11.2009 13:36:12

Citat:

În prealabil postat de axios (Post 180356)
nu stiu daca asta e important, ce inseamna cuvantul "isus". dar, se poate observa usor ca ortografierea eretica (Isus) a numelui Iisus e gresită: "Iăsous" (Iησοuς), nu "Isous", este Jesus, nu Jsus, este Ieșua (ebraica), nu Ișua etc.

Este important pentru ca ati crestini folosesc numele cu un singur i (ISUS).Nu stii ce inseamna si totusi ai mintit ca inseamna magar ce pot sati spun,vrei sa schimbi un om cu o minciuna. Numele poate sa nu fie asa de important ci faptele(sa nu uitam ca nu cunoastem numele LUI DUMNEZEU TATAL).In vechiul testament IL mai cheama si EMANUEL care e diferit de numele IISUS sau JESUA cum ecsplici asta.

cristiboss56 11.11.2009 13:48:08

Citat:

În prealabil postat de gavriil (Post 180597)
Este important pentru ca ati crestini folosesc numele cu un singur i (ISUS).Nu stii ce inseamna si totusi ai mintit ca inseamna magar ce pot sati spun,vrei sa schimbi un om cu o minciuna. Numele poate sa nu fie asa de important ci faptele(sa nu uitam ca nu cunoastem numele LUI DUMNEZEU TATAL).In vechiul testament IL mai cheama si EMANUEL care e diferit de numele IISUS sau JESUA cum ecsplici asta.

Alți "creștini" scriu precum dumneata ! Te-ai decis până la urmă sau o lungești la infinit cu erezia ta ?

gavriil 12.11.2009 19:16:20

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 180601)
Alți "creștini" scriu precum dumneata ! Te-ai decis până la urmă sau o lungești la infinit cu erezia ta ?

Pentru ca e un sait ortodox normal ar fi ca toti sa scriem numele IISUS cu doi de i.
Referitor la erezie:" Nu orcine zice DOAMNE DOAMNE........................."

Floar3 27.11.2009 23:19:34

Nu am reusit sa parcurg tot topicul, daca s-a mai dezbatut treaba asta imi cer scuze. Pana acum ziceam "Tatal nostru" fara a gandi prea mult la adevaratul inteles al rugaciunii... si totusi in seara asta am descoperit ceva foarte interesant care nici prin cap nu imi trecea altadata. Noi cand zicem "Painea noastra cea spre fiinta, Da-ne-o noua astazi...", nu cumva ar trebui sa ne gandim si la Iisus? Iisus Hristos zice ca Este Painea vietii! Ce e ciudat e ca pana acum nu ma gandeam decat la paine, painea pe care o mancam noi de obicei... dar acum mi-am dat seama ca ar putea fi vorba si despre Iisus. Ce ziceti? Voi la ce va ganditi cand rostiti aceste cuvinte? :)


Ora este GMT +3. Ora este acum 02:01:14.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.