![]() |
o intrebare
discutand chiar in acest moment cu ..vreau sa i spun liber cugetator...inca nu este incartiruit...mi a pus o intrebare formulez esenta ei sau mai bine convingerea lui,pe baza biblica spune el...singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu este Isus Hristos! ce cauta sfintii in acest rol.......chiar daca subiectul a mai fost deschis va rog cu umilinta sa imi raspundeti
|
Citat:
|
Andrei multumesc mult ..dar astept ceva documentat si poate concis direct si biblic! daca poti te rog sa ma ajuti
|
Citat:
Iti irosesti timpul cu ei! :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Trebuie cinstiti sfintii pentru ca sunt prieteni al lui Hristos, fii si mostenitori ai lui Dumnezeu, dupa cum zice Ioan Teologul si Evanghelistul: "Toti citi l-au primit le-a dat putere sa ajunga copii ai lui Dumnezeu"( Ioan I, 12.). "Incat nu mai sunt robi, ci fii" (Galateni IV, 7.); "dar daca sunt fii sunt si mostenitori, mostenitori ai lui Dumnezeu si impreuna mostenitori ai lui Hristos" (Romani VIII, 17.). Iar Domnul in sfintele Evanghelii zice apostolilor: "Voi sunteti prietenii mei. Nu va mai numesc robi, caci robul nu stie ce face Domnul lui" (Ioan XV, 14-15.). Dar daca Creatorul tuturor se numeste imparatul imparatilor (Apocalipsa XIX, 17.), Domnul domnilor (Apocalipsa XIX, 17; Deuteronom X, 17.), Dumnezeul dumnezeilor (Deuteronom X, 17; Psalmi XLIX, 1; LXXXIII, 8; CXXXV, 2.), negresit ca si sfintii se numesc dumnezei, domni si imparati. Dumnezeul acestora este si se numeste Dumnezeu, Domn si Imparat. "Caci eu, spune Dumnezeu lui Moise, sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac si Dumnezeul lui Iacov"( Iesirea III, 6.). Iar pe Moise Dumnezeu l-a facut dumnezeul lui Faraon (Iesirea VII, 1.). Nu spun ca ei sunt dumnezei, imparati si domni prin fire, ci sunt numiti asa pentru ca au imparatit si au stapanit peste patimi si au pazit nefalsificata asemanarea cu chipul dumnezeiesc, potrivit caruia au fost creati - caci se numeste si icoana imparatului imparat - si pentru ca sunt uniti cu Dumnezeu dupa vointa si l-au primit locuitor inauntrul lor, iar prin participarea la El au devenit prin har ceea ce este El prin fire. Pentru ce dar nu trebuiesc cinstiti cei care au ajuns slujitori si prieteni si fii ai lui Dumnezeu? Caci cinstea data de cei impreuna robi catre cei buni este dovada dragostei fata de Stapanul obstesc.
Acestia au ajuns camari si locasuri curate ale lui Dumnezeu. "Voi locui si voi umbla intru ei, spune Dumnezeu, si voi fi lor Dumnezeu"( II Corinteni VI, 16; Leviticul XXVI, 12-13.). Iar dumnezeiasca Scriptura spune ca "sufletele dreptilor sunt in mana lui Dumnezeu si nu se va atinge de ele moartea"( Intelepciunea lui Solomon III, 1.). Moartea celor sfinti este mai degraba somn decat moarte. "Caci s-au ostenit in veacul de acum si vor trai pana la sfarsit" (Psalmi XLVIII, 10.). Si: "Cinstita este inaintea Domnului moartea cuviosilor Lui"( Psalmi CXV, 6.). Si ce este mai cinstit decat a fi in mana lui Dumnezeu? Dumnezeu este viata si lumina, iar cei care sunt in mana Domnului sunt in viata si lumina. Dar ca Dumnezeu a locuit prin mijlocirea mintii si a trupurilor lor, o spune apostolul: "Nu stiti ca trupurile voastre sunt templu al Sfantului Duh, care locuieste intru voi?" (I Corinteni VI, 19.), "Domnul este Duh" (II Corinteni III, 17; Ioan IV, 24.). Si: "Daca va strica cineva templul lui Dumnezeu, Dumnezeu il va strica pe acela" (I Corinteni III, 17.). Prin urmare, cum nu trebuiesc cinstite templele insufle tite ale lui Dumnezeu, locasurile insufletite ale lui Dumnezeu? Acestia pe cand traiau au stat cu indrazneala inaintea lui Dumnezeu. Stapanul Hristos ne-a dat ca izvoare mantuitoare moastele sfintilor, care izvorasc, in multe chipuri, faceri de bine si dau la iveala mir cu bun miros. Nimeni sa nu fie necredincios! Daca prin vointa lui Dumnezeu a izvorat in pustiu apa din piatra tare (Iesirea XVII, 5-6; Numeri XX, 7-11.) si din falca magarului apa pentru Samson caruia ii era sete (Judecatori XV, 19.), este de necrezut ca sa izvorasca mir bine mirositor din moastele mucenicilor? Cu nici un chip pentru cei care cunosc puterea lui Dumnezeu si cinstea pe care o au sfintii de la Dumnezeu. In legea veche era socotit necurat tot cel care se atingea de un mort (Numeri XIX, 11; Leviticul XI, 36.), dar nu erau socotiti necurati insisi mortii. Dar dupa ce insasi viata si cauza vietii a fost socotita intre morti, nu mai numim morti pe cei care au adormit intru nadejdea invierii si cu credinta in El. Cum poate sa faca minuni un corp mort? Cum dar prin ei demonii sunt pu si pe fuga, bolile sunt alungate, bolnavii se vindeca, orbii vad, leprosii se curata, ispitele si supararile se risipesc si se pogoara toata darea cea buna de la Tatal luminilor (Iacov I, 17.) peste aceia care cer prin ei cu credinta neindoielnica? Cat de mult trebuie sa te ostenesti ca sa gasesti un sprijinitor, care sa te prezinte imparatului celui muritor si sa puna pe langa el cuvantul pentru tine! Dar nu trebuiesc oare cinstiti aparatorii intregului neam omenesc, aparatori care se roaga lui Dumnezeu pentru noi? Da, trebuie sa-i cinstim, ridicand biserici lui Dumnezeu in numele lor, aducand roduri, praznuind pomenirile lor, bucurandu-ne in aceste zile de praznuire in chip duhovnicesc, pentru ca sa fie potrivita bucuria cu aceia care ne-au adunat la praznuire, pentru ca nu cumva incercand sa-i cinstim, din contra sa-i suparam. Prin cele care Dumnezeu este cinstit, prin acelea se vor bucura si slujitorii lui: de acelea de care Dumnezeu se manie, de acelea se vor mania si osta sii lui. In psalmi, in imne si in cantari duhovnicesti (Efeseni V, 19; Coloseni III, 16.), in umilinta si in milostenie fata de cei lipsiti, noi credinciosii sa cinstim pe sfinti, caci prin acestea mai ales se cinsteste Dumnezeu. Sa le ridicam stalpi, icoane vazute si noi insine sa ne facem, prin imitarea virtutilor lor, stalpi si icoane insufletite ale lor. |
Citat:
deci, pentru credinta PRIETENILOR , Iisus il vindeca pe paralitic asta ca sa te lamuresti tu, ca ei oricum il vor rastalmaci, ii vor da alta interpretare, vor face orice sa cada tot ei in picioare. deci, nu pierde vremea cu ei.:) |
Lore
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Geo.nektarios, materialul tau este scurt, bine documentat si la obiect!
Se vede ca negutatoresti bine talantii incredintati (si nu sunt putini)! |
Citat:
Sfânta Evanghelie după LucaCap. 16 22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. 23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. Daca nu exista mijlocitori ( intermediari) ce cauta Lazăr in ,,sânul "lui Avraam? |
se pare ca citim Biblia pe unde ne convine
sa completam Ioan 1 18 Nimeni n'a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sînul Tatălui, Acela L -a făcut cunoscut.`` Ioan 14:6 Isus i -a zis: ,,Eu sînt calea, adevărul și viața. Nimeni nu vine la Tatăl decît prin Mine. Ioan 5:39 Cercetați Scripturile, pentru că socotiți că în ele aveți viața vecinică, dar tocmai ele mărturisesc despre Mine Scriptura are un singur scop Sa-l descopere pe Isus Hristos ca mintuitor personal pt oricine crede in Evanghelia Lui care se sintetizeaza aici Ioan3 : 16 Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viața vecinică. Nu pretind ca am o educatie teologica foarte ridicata dar macar atita lucru am inteles in cei 3-4ani de cind studiez |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Bine, eu nu sunt buna la teologie, dar cred ca acest exemplu este clar... |
Citat:
|
Citat:
1. Cineva ar putea argumenta ca totul a fost premeditat, ca Iisus s-a dus la nunta anume ca sa faca o minune, dar Sfanta Scriptura ne spune ca Iisus si Maica lui se aflau acolo ca invitati: "Și a treia zi s-a făcut nuntă în Cana Galileii și era și mama lui Iisus acolo. Și a fost chemat și Iisus și ucenicii Săi la nuntă. 2. Ce s-a intamplat pe urma? O adevarata drama pentru nuntasi - li s-a terminat vinul: "Și sfârșindu-se vinul[...]" 3. Iisus stia despre asta? Pai se pare ca nu: "[...]a zis mama lui Iisus către El: Nu mai au vin", deci Maica L-a informat despre nenorocire. 4. Si ce i-a raspuns mantuitorul? - "A zis ei Iisus: Ce ne privește pe mine și pe tine, femeie? Încă n-a venit ceasul Meu." Asadar, nu era timpul primei minuni publice, nu trebuia sa intervina inca. 5. Si totusi, ce face Maica Lui, Il roaga, Il implora, plange, se zbate? Cred ca da, in mod tainic. In mod vizibil spune cu incredere nestramutata: "Faceți orice vă va spune", fiind convinsa ca prin mijlocirea ei de sfanta Maica, va obtine o minune pentru ceilalti 6. Si, in final, cum reactioneaza Iisus la o asa incredere oarba in milostivirea Sa: "Zis-a lor Iisus: Umpleți vasele cu apă". Concluzie: Maica Sfanta a mijlocit, Dumnezeu-Fiul a ascultat Scuza-ma, m-am bagat si eu ca musca-n lapte, chiar nu stiu sa explic, dar am incercat... |
Citat:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/sfinti.htm |
Uite cateva argumente:
http://www.calauzaortodoxa.ro/dumini...ror-sfintilor/ |
Citat:
Problema e ca neo-protestantii interpreteaza totul in litera, iau mot-a-mot totul fara sa se uite la context intradevar Iisus e Singurul Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni in sensul ca El e Singurul care a mijlocit mantuirea , impacarea, refacerea legaturii cu Dumnezeu la asta se refera versetul din 1 Timotei 2:5 Neo-protestantii cred ca a apela la rugaciunea sfintilor sau a Nascatoarei de Dumnezeu este o inlocuire a Mantuitorului nimic mai gresit, deoarece nici Maria nici sfantii nu sunt considerati mantuitori e vorba de o intelegere gresita a cuvantului mijlocire pana una alta, toti suntem mijlocitori inaintea lui Dumnezeu atunci cand ne rugam pt fratii nostrii Biblia ne indeamna "și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului. (Iacov 5:16) atunci cand te rogi Sfintilor nu faci altceva decat sa-i rogi sa-ti intareasca rugaciunea, sa fie alaturi de tine in rugaciune Pe pamant suntem toti adunati intr-un singur trup, o singura comuniune, Biserica, si aceasta comuniune nu este oprita de moarte ci continua in Imparatia Cerurilor a te ruga sfintilor este o dovada a comuniunii si a marturisirii aceleasi credinte in Fiul Lui Dumnezeu Cel ce s-a dat pe sine rascumparare |
Eliza
Citat:
|
Citat:
pana la urma nu tu, ci eu sunt nevrednica |
Eliza
Citat:
|
Citat:
Sint de acord ca fiecare poate mijloci -in rugaciune- pt altcineva. Numai ca in ce priveste iertarea pacatelor ,numai Dumnezeu poate face asta . Iar singurul care e intre noi si Tatal e Domnul Isus ,care ne impaca cu Tatal. Cum spune Isaia -Sfint ,sfint,sfint e Dumnezeu. Sfint inseamna separat de pacat . Noi pacatosii ne putem apropia de sfintenia Tatalui doar prin Isus. De aceea nu se accepta la toti protestantii, iertarea pacatelor prin mijlocirea sfintilor (vii sau morti). De altfel asta ar insemna sa nu recunosti puterea deplina de a mintui a lui Isus Hristos. Este anormal sa spui ca trebuie sa apelezi la altcineva . Daca e sa luam dupa litera , bisericile traditionale o arata mult mai mult.( preotie,imbracaminte, apa,ulei,tamiie , ritualuri) |
maranathooo!
Citat:
|
Citat:
se roaga doar la sfint ,nu direct la Isus sau Tatal Eu cind spun cuiva sa se roage pt mine, o va face cu ruga directa nu prin alt sfint. Sper sa-ti fie clar acum. Mijlocirea preoteasca era valabila doar in VT,in sistemul jertfelor. Poporul lui Dumnezeu trebuie sa fie un neam de preoti ,deci fiecare e preot in dreptul lui ,iar Mare Preot unul singur. Gasesti in NT. |
Citat:
|
Citat:
Ciudata intelegere ai, eu chiar am acentuat faptul ca Iisus e cel care ne-a impacat cu Tatal tu nu cunosti teologie ortodoxa si nu sti invatatura bisericii referitor la iertarea pacatelor oamenii in Biserica se roaga sfintilor pt mijlocire si pe deasupra mi se pare si normal sa aduc cinste unui sfant care e oglinda lui Hristos asta nu-i stirbeste din cinste lui Hristos, ba ma mult, a nu cinsti sfintii mi se pare o stirbire a cinstirii lui Dumnezeu in toata meretia Sa si prin toate lucrurile si actiunile Sale app de neo-protestanti, ii cunosc mai bine decat crezi deoarece am si facut parte din ei candva |
Maranatha,
in biserica ta exista sacramente? Sa nu te superi ca te intreb, chiar nu stiu |
Sora Marantha,
Citat:
Trebuie cinstiti sfintii pentru ca sunt prieteni al lui Hristos, fii si mostenitori ai lui Dumnezeu, dupa cum zice Ioan Teologul si Evanghelistul: "Toti citi l-au primit le-a dat putere sa ajunga copii ai lui Dumnezeu" (Ioan I, 12.). "Incat nu mai sunt robi, ci fii" (Galateni IV, 7.); "dar daca sunt fii sunt si mostenitori, mostenitori ai lui Dumnezeu si impreuna mostenitori ai lui Hristos" (Romani VIII, 17.). Iar Domnul in sfintele Evanghelii zice apostolilor: "Voi sunteti prietenii mei. Nu va mai numesc robi, caci robul nu stie ce face Domnul lui" (Ioan XV, 14-15.). Dar daca Creatorul tuturor se numeste imparatul imparatilor (Apocalipsa XIX, 17.), Domnul domnilor (Apocalipsa XIX, 17; Deuteronom X, 17.), Dumnezeul dumnezeilor (Deuteronom X, 17; Psalmi XLIX, 1; LXXXIII, 8; CXXXV, 2.), negresit ca si sfintii se numesc dumnezei, domni si imparati. Dumnezeul acestora este si se numeste Dumnezeu, Domn si Imparat. "Caci eu, spune Dumnezeu lui Moise, sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac si Dumnezeul lui Iacov"( Iesirea III, 6.). Iar pe Moise Dumnezeu l-a facut dumnezeul lui Faraon (Iesirea VII, 1.). Nu spun ca ei sunt dumnezei, imparati si domni prin fire, ci sunt numiti asa pentru ca au imparatit si au stapanit peste patimi si au pazit nefalsificata asemanarea cu chipul dumnezeiesc, potrivit caruia au fost creati - caci se numeste si icoana imparatului imparat - si pentru ca sunt uniti cu Dumnezeu dupa vointa si l-au primit locuitor inauntrul lor, iar prin participarea la El au devenit prin har ceea ce este El prin fire. Pentru ce dar nu trebuiesc cinstiti cei care au ajuns slujitori si prieteni si fii ai lui Dumnezeu? Caci cinstea data de cei impreuna robi catre cei buni este dovada dragostei fata de Stapanul obstesc. Acestia au ajuns camari si locasuri curate ale lui Dumnezeu. "Voi locui si voi umbla intru ei, spune Dumnezeu, si voi fi lor Dumnezeu"( II Corinteni VI, 16; Leviticul XXVI, 12-13.). Iar dumnezeiasca Scriptura spune ca "sufletele dreptilor sunt in mana lui Dumnezeu si nu se va atinge de ele moartea"( Intelepciunea lui Solomon III, 1.). Moartea celor sfinti este mai degraba somn decat moarte. "Caci s-au ostenit in veacul de acum si vor trai pana la sfarsit" (Psalmi XLVIII, 10.). Si: "Cinstita este inaintea Domnului moartea cuviosilor Lui"( Psalmi CXV, 6.). Si ce este mai cinstit decat a fi in mana lui Dumnezeu? Dumnezeu este viata si lumina, iar cei care sunt in mana Domnului sunt in viata si lumina. Dar ca Dumnezeu a locuit prin mijlocirea mintii si a trupurilor lor, o spune apostolul: "Nu stiti ca trupurile voastre sunt templu al Sfantului Duh, care locuieste intru voi?" (I Corinteni VI, 19.), "Domnul este Duh" (II Corinteni III, 17; Ioan IV, 24.). Si: "Daca va strica cineva templul lui Dumnezeu, Dumnezeu il va strica pe acela" (I Corinteni III, 17.). Prin urmare, cum nu trebuiesc cinstite templele insufle tite ale lui Dumnezeu, locasurile insufletite ale lui Dumnezeu? Acestia pe cand traiau au stat cu indrazneala inaintea lui Dumnezeu. Stapanul Hristos ne-a dat ca izvoare mantuitoare moastele sfintilor, care izvorasc, in multe chipuri, faceri de bine si dau la iveala mir cu bun miros. Nimeni sa nu fie necredincios! Daca prin vointa lui Dumnezeu a izvorat in pustiu apa din piatra tare (Iesirea XVII, 5-6; Numeri XX, 7-11.) si din falca magarului apa pentru Samson caruia ii era sete (Judecatori XV, 19.), este de necrezut ca sa izvorasca mir bine mirositor din moastele mucenicilor? Cu nici un chip pentru cei care cunosc puterea lui Dumnezeu si cinstea pe care o au sfintii de la Dumnezeu. In legea veche era socotit necurat tot cel care se atingea de un mort (Numeri XIX, 11; Leviticul XI, 36.), dar nu erau socotiti necurati insisi mortii. Dar dupa ce insasi viata si cauza vietii a fost socotita intre morti, nu mai numim morti pe cei care au adormit intru nadejdea invierii si cu credinta in El. Cum poate sa faca minuni un corp mort? Cum dar prin ei demonii sunt pu si pe fuga, bolile sunt alungate, bolnavii se vindeca, orbii vad, leprosii se curata, ispitele si supararile se risipesc si se pogoara toata darea cea buna de la Tatal luminilor (Iacov I, 17.) peste aceia care cer prin ei cu credinta neindoielnica? Cat de mult trebuie sa te ostenesti ca sa gasesti un sprijinitor, care sa te prezinte imparatului celui muritor si sa puna pe langa el cuvantul pentru tine! Dar nu trebuiesc oare cinstiti aparatorii intregului neam omenesc, aparatori care se roaga lui Dumnezeu pentru noi? Da, trebuie sa-i cinstim, ridicand biserici lui Dumnezeu in numele lor, aducand roduri, praznuind pomenirile lor, bucurandu-ne in aceste zile de praznuire in chip duhovnicesc, pentru ca sa fie potrivita bucuria cu aceia care ne-au adunat la praznuire, pentru ca nu cumva incercand sa-i cinstim, din contra sa-i suparam. Prin cele care Dumnezeu este cinstit, prin acelea se vor bucura si slujitorii lui: de acelea de care Dumnezeu se manie, de acelea se vor mania si osta sii lui. In psalmi, in imne si in cantari duhovnicesti (Efeseni V, 19; Coloseni III, 16.), in umilinta si in milostenie fata de cei lipsiti, noi credinciosii sa cinstim pe sfinti, caci prin acestea mai ales se cinsteste Dumnezeu. Sa le ridicam stalpi, icoane vazute si noi insine sa ne facem, prin imitarea virtutilor lor, stalpi si icoane insufletite ale lor. Rog pe fratii forumisti sa ma ierte pt REPOSTARE, dar se pare ca sora Marantha nu a observat ce am scris mai sus, de a fost necesar sa repostez! |
Geo, genul asta de mesaje care contin cateheza de cea mai buna calitate este pacat sa se piarda in multimea de mesaje de pe atatea topice.
Eu propun sa facem si un topic separat strict numai de cateheza (eventual o sectiune de cateheza), in care sa repostezi mesajul acesta atat de folositor duhovnicesc si in care sa posteze preotii si studentii de la teologie exact acest gen de mesaje concise si la obiect. Un topic de cateheza care sa fie foarte strict moderat in sensul de a nu se permite comentarii lipsite de continut folositor si intrebari, pentru a nu se dilua cateheza propriuzisa. Un topic in care sa fie repostate toate posturile ce contin cateheza atat de buna. Eu simt nevoia unui astfel de topic. Cand apar intrebari pe diferite topice si se dau raspunsuri atat de bune si la obiect de catre oameni care stiu ce spun (au o formate teologica), merita sa adunam toate aceste rasunsuri si intr-un topic separat (eventual sectiune) in care sa le avem grupate si nediluate de discutii. Ce parere aveti? Oricum, iti multumesc ca ai repostat acest mesaj si aici, pentru simplul fapt ca este mult prea folositor pentru a se pierde in multimea de mesaje din diferite discutii. Asemenea mesaje folositoare socot ca e bine a fi postate in cat mai mult locuri si de preferinta intr-un topic separat nediuat de discutii si comentarii. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:29:49. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.