Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   o intrebare (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=7623)

Nevrednicul 18.11.2009 19:46:09

o intrebare
 
discutand chiar in acest moment cu ..vreau sa i spun liber cugetator...inca nu este incartiruit...mi a pus o intrebare formulez esenta ei sau mai bine convingerea lui,pe baza biblica spune el...singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu este Isus Hristos! ce cauta sfintii in acest rol.......chiar daca subiectul a mai fost deschis va rog cu umilinta sa imi raspundeti

andreicozia 18.11.2009 19:50:43

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 182986)
discutand chiar in acest moment cu ..vreau sa i spun liber cugetator...inca nu este incartiruit...mi a pus o intrebare formulez esenta ei sau mai bine convingerea lui,pe baza biblica spune el...singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu este Isus Hristos! ce cauta sfintii in acest rol.......chiar daca subiectul a mai fost deschis va rog cu umilinta sa imi raspundeti

Sfintii sunt mijlocitori ai Mijlocitorului, nu?

Nevrednicul 18.11.2009 19:53:13

Andrei multumesc mult ..dar astept ceva documentat si poate concis direct si biblic! daca poti te rog sa ma ajuti

andreicozia 18.11.2009 19:57:22

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 182991)
Andrei multumesc mult ..dar astept ceva documentat si poate concis direct si biblic! daca poti te rog sa ma ajuti

Parerea mea este sa-i trimiti pe sectatii astia la plimbare impreuna cu denigrarea sfintilor pe care o promoveaza din toate unghiurile posibile si imposibile. De aceea ti-au si cerut referinte biblice.
Iti irosesti timpul cu ei! :)

glykys 18.11.2009 20:00:28

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 182995)
Parerea mea este sa-i trimiti pe sectatii astia la plimbare impreuna cu denigrarea sfintilor pe care o promoveaza din toate unghiurile posibile si imposibile. De aceea ti-au si cerut referinte biblice.
Iti irosesti timpul cu ei! :)

Chiar asta voiam si eu sa scriu... numai niste sectanti nu recunosc sfintii. Liber-cugetatorii nici nu se obosesc cu asemenea intrebari.

Nevrednicul 18.11.2009 20:11:54

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 182997)
Chiar asta voiam si eu sa scriu... numai niste sectanti nu recunosc sfintii. Liber-cugetatorii nici nu se obosesc cu asemenea intrebari.

mai asa este...dar chiar vroiam argumente pertinente pt ca ...m a deranjat!

andreicozia 18.11.2009 20:13:34

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 182991)
Andrei multumesc mult ..dar astept ceva documentat si poate concis direct si biblic! daca poti te rog sa ma ajuti

sti ce sa le spui, ca in lipsa prezentei fizice a lui Hristos, sfintii sunt cei mai dragi oameni de pe pamint!..si spune-le asta asa cu calm, vorbind rar liniste si pace sufleteasca punind un accent pe fiecare cuvintel...pentru a le taia elanul sa te inunde cu toate timpeniile inventate de ei

glykys 18.11.2009 20:14:09

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 183005)
mai asa este...dar chiar vroiam argumente pertinente pt ca ...m a deranjat!

Pai ai destule referiri biblice la Maica Domnului, la Apostoli, la mucenici...

Nevrednicul 18.11.2009 20:31:40

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 183009)
Pai ai destule referiri biblice la Maica Domnului, la Apostoli, la mucenici...

glykys.....nu constituie un raspuns pertinent trimiterile la cele spuse de tine.multumesc mult dar as dori contraargumente.si chiar vreau sa fiu ajutat va multumesc

geo.nektarios 18.11.2009 20:41:48

Trebuie cinstiti sfintii pentru ca sunt prieteni al lui Hristos, fii si mostenitori ai lui Dumnezeu, dupa cum zice Ioan Teologul si Evanghelistul: "Toti citi l-au primit le-a dat putere sa ajunga copii ai lui Dumnezeu"( Ioan I, 12.). "Incat nu mai sunt robi, ci fii" (Galateni IV, 7.); "dar daca sunt fii sunt si mostenitori, mostenitori ai lui Dumnezeu si impreuna mostenitori ai lui Hristos" (Romani VIII, 17.). Iar Domnul in sfintele Evanghelii zice apostolilor: "Voi sunteti prietenii mei. Nu va mai numesc robi, caci robul nu stie ce face Domnul lui" (Ioan XV, 14-15.). Dar daca Creatorul tuturor se numeste imparatul imparatilor (Apocalipsa XIX, 17.), Domnul domnilor (Apocalipsa XIX, 17; Deuteronom X, 17.), Dumnezeul dumnezeilor (Deuteronom X, 17; Psalmi XLIX, 1; LXXXIII, 8; CXXXV, 2.), negresit ca si sfintii se numesc dumnezei, domni si imparati. Dumnezeul acestora este si se numeste Dumnezeu, Domn si Imparat. "Caci eu, spune Dumnezeu lui Moise, sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac si Dumnezeul lui Iacov"( Iesirea III, 6.). Iar pe Moise Dumnezeu l-a facut dumnezeul lui Faraon (Iesirea VII, 1.). Nu spun ca ei sunt dumnezei, imparati si domni prin fire, ci sunt numiti asa pentru ca au imparatit si au stapanit peste patimi si au pazit nefalsificata asemanarea cu chipul dumnezeiesc, potrivit caruia au fost creati - caci se numeste si icoana imparatului imparat - si pentru ca sunt uniti cu Dumnezeu dupa vointa si l-au primit locuitor inauntrul lor, iar prin participarea la El au devenit prin har ceea ce este El prin fire. Pentru ce dar nu trebuiesc cinstiti cei care au ajuns slujitori si prieteni si fii ai lui Dumnezeu? Caci cinstea data de cei impreuna robi catre cei buni este dovada dragostei fata de Stapanul obstesc.
Acestia au ajuns camari si locasuri curate ale lui Dumnezeu. "Voi locui si voi umbla intru ei, spune Dumnezeu, si voi fi lor Dumnezeu"( II Corinteni VI, 16; Leviticul XXVI, 12-13.). Iar dumnezeiasca Scriptura spune ca "sufletele dreptilor sunt in mana lui Dumnezeu si nu se va atinge de ele moartea"( Intelepciunea lui Solomon III, 1.). Moartea celor sfinti este mai degraba somn decat moarte. "Caci s-au ostenit in veacul de acum si vor trai pana la sfarsit" (Psalmi XLVIII, 10.). Si: "Cinstita este inaintea Domnului moartea cuviosilor Lui"( Psalmi CXV, 6.). Si ce este mai cinstit decat a fi in mana lui Dumnezeu?
Dumnezeu este viata si lumina, iar cei care sunt in mana Domnului sunt in viata si lumina. Dar ca Dumnezeu a locuit prin mijlocirea mintii si a trupurilor lor, o spune apostolul: "Nu stiti ca trupurile voastre sunt templu al Sfantului Duh, care locuieste intru voi?" (I Corinteni VI, 19.), "Domnul este Duh" (II Corinteni III, 17; Ioan IV, 24.). Si: "Daca va strica cineva templul lui Dumnezeu, Dumnezeu il va strica pe acela" (I Corinteni III, 17.). Prin urmare, cum nu trebuiesc cinstite templele insufle tite ale lui Dumnezeu, locasurile insufletite ale lui Dumnezeu? Acestia pe cand traiau au stat cu indrazneala inaintea lui Dumnezeu.
Stapanul Hristos ne-a dat ca izvoare mantuitoare moastele sfintilor, care izvorasc, in multe chipuri, faceri de bine si dau la iveala mir cu bun miros. Nimeni sa nu fie necredincios! Daca prin vointa lui Dumnezeu a izvorat in pustiu apa din piatra tare (Iesirea XVII, 5-6; Numeri XX, 7-11.) si din falca magarului apa pentru Samson caruia ii era sete (Judecatori XV, 19.), este de necrezut ca sa izvorasca mir bine mirositor din moastele mucenicilor? Cu nici un chip pentru cei care cunosc puterea lui Dumnezeu si cinstea pe care o au sfintii de la Dumnezeu. In legea veche era socotit necurat tot cel care se atingea de un mort (Numeri XIX, 11; Leviticul XI, 36.), dar nu erau socotiti necurati insisi mortii. Dar dupa ce insasi viata si cauza vietii a fost socotita intre morti, nu mai numim morti pe cei care au adormit intru nadejdea invierii si cu credinta in El. Cum poate sa faca minuni un corp mort? Cum dar prin ei demonii sunt pu si pe fuga, bolile sunt alungate, bolnavii se vindeca, orbii vad, leprosii se curata, ispitele si supararile se risipesc si se pogoara toata darea cea buna de la Tatal luminilor (Iacov I, 17.) peste aceia care cer prin ei cu credinta neindoielnica? Cat de mult trebuie sa te ostenesti ca sa gasesti un sprijinitor, care sa te prezinte imparatului celui muritor si sa puna pe langa el cuvantul pentru tine! Dar nu trebuiesc oare cinstiti aparatorii intregului neam omenesc, aparatori care se roaga lui Dumnezeu pentru noi? Da, trebuie sa-i cinstim, ridicand biserici lui Dumnezeu in numele lor, aducand roduri, praznuind pomenirile lor, bucurandu-ne in aceste zile de praznuire in chip duhovnicesc, pentru ca sa fie potrivita bucuria cu aceia care ne-au adunat la praznuire, pentru ca nu cumva incercand sa-i cinstim, din contra sa-i suparam.
Prin cele care Dumnezeu este cinstit, prin acelea se vor bucura si slujitorii lui: de acelea de care Dumnezeu se manie, de acelea se vor mania si osta sii lui. In psalmi, in imne si in cantari duhovnicesti (Efeseni V, 19; Coloseni III, 16.), in umilinta si in milostenie fata de cei lipsiti, noi credinciosii sa cinstim pe sfinti, caci prin acestea mai ales se cinsteste Dumnezeu. Sa le ridicam stalpi, icoane vazute si noi insine sa ne facem, prin imitarea virtutilor lor, stalpi si icoane insufletite ale lor.

lore86 18.11.2009 20:49:31

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 182986)
discutand chiar in acest moment cu ..vreau sa i spun liber cugetator...inca nu este incartiruit...mi a pus o intrebare formulez esenta ei sau mai bine convingerea lui,pe baza biblica spune el...singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu este Isus Hristos! ce cauta sfintii in acest rol.......chiar daca subiectul a mai fost deschis va rog cu umilinta sa imi raspundeti

da-le un singur exemplu:desi il avea pe Hristos la doi pasi de el, paraliticul apeleaza la PRIETENII sai ptr a-l duce la Hristos.iar scriptura ce spune?"si vazand Iisus CREDINTA LOR i-a zis slabanogului"Fiule, iertate iti sunt pacatele tale".(Marcu 2,5)

deci, pentru credinta PRIETENILOR , Iisus il vindeca pe paralitic
asta ca sa te lamuresti tu, ca ei oricum il vor rastalmaci, ii vor da alta interpretare, vor face orice sa cada tot ei in picioare.
deci, nu pierde vremea cu ei.:)

Nevrednicul 18.11.2009 21:00:35

Lore
 
Citat:

În prealabil postat de lore86 (Post 183023)
da-le un singur exemplu:desi il avea pe Hristos la doi pasi de el, paraliticul apeleaza la PRIETENII sai ptr a-l duce la Hristos.iar scriptura ce spune?"si vazand Iisus CREDINTA LOR i-a zis slabanogului"Fiule, iertate iti sunt pacatele tale".(Marcu 2,5)

deci, pentru credinta PRIETENILOR , Iisus il vindeca pe paralitic
asta ca sa te lamuresti tu, ca ei oricum il vor rastalmaci, ii vor da alta interpretare, vor face orice sa cada tot ei in picioare.
deci, nu pierde vremea cu ei.:)

raspuns nu al meu acei prieteni erau vi si nu morti,in comparatie cu sfintii

glykys 18.11.2009 21:30:48

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 183028)
raspuns nu al meu acei prieteni erau vi si nu morti,in comparatie cu sfintii

Du-i sa vada niste moaste din care izvoraste mir! Dar ce te faci, ca ei nici in biserica nu vor sa intre!

adam000 18.11.2009 21:33:49

Citat:

În prealabil postat de geo.nektarios (Post 183020)
Trebuie cinstiti sfintii pentru ca sunt prieteni al lui Hristos, fii si mostenitori ai lui Dumnezeu, dupa cum zice Ioan Teologul si Evanghelistul: "Toti citi l-au primit le-a dat putere sa ajunga copii ai lui Dumnezeu"( Ioan I, 12.). "Incat nu mai sunt robi, ci fii" (Galateni IV, 7.); "dar daca sunt fii sunt si mostenitori, mostenitori ai lui Dumnezeu si impreuna mostenitori ai lui Hristos" (Romani VIII, 17.). Iar Domnul in sfintele Evanghelii zice apostolilor: "Voi sunteti prietenii mei. Nu va mai numesc robi, caci robul nu stie ce face Domnul lui" (Ioan XV, 14-15.). Dar daca Creatorul tuturor se numeste imparatul imparatilor (Apocalipsa XIX, 17.), Domnul domnilor (Apocalipsa XIX, 17; Deuteronom X, 17.), Dumnezeul dumnezeilor (Deuteronom X, 17; Psalmi XLIX, 1; LXXXIII, 8; CXXXV, 2.), negresit ca si sfintii se numesc dumnezei, domni si imparati. Dumnezeul acestora este si se numeste Dumnezeu, Domn si Imparat. "Caci eu, spune Dumnezeu lui Moise, sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac si Dumnezeul lui Iacov"( Iesirea III, 6.). Iar pe Moise Dumnezeu l-a facut dumnezeul lui Faraon (Iesirea VII, 1.). Nu spun ca ei sunt dumnezei, imparati si domni prin fire, ci sunt numiti asa pentru ca au imparatit si au stapanit peste patimi si au pazit nefalsificata asemanarea cu chipul dumnezeiesc, potrivit caruia au fost creati - caci se numeste si icoana imparatului imparat - si pentru ca sunt uniti cu Dumnezeu dupa vointa si l-au primit locuitor inauntrul lor, iar prin participarea la El au devenit prin har ceea ce este El prin fire. Pentru ce dar nu trebuiesc cinstiti cei care au ajuns slujitori si prieteni si fii ai lui Dumnezeu? Caci cinstea data de cei impreuna robi catre cei buni este dovada dragostei fata de Stapanul obstesc.
Acestia au ajuns camari si locasuri curate ale lui Dumnezeu. "Voi locui si voi umbla intru ei, spune Dumnezeu, si voi fi lor Dumnezeu"( II Corinteni VI, 16; Leviticul XXVI, 12-13.). Iar dumnezeiasca Scriptura spune ca "sufletele dreptilor sunt in mana lui Dumnezeu si nu se va atinge de ele moartea"( Intelepciunea lui Solomon III, 1.). Moartea celor sfinti este mai degraba somn decat moarte. "Caci s-au ostenit in veacul de acum si vor trai pana la sfarsit" (Psalmi XLVIII, 10.). Si: "Cinstita este inaintea Domnului moartea cuviosilor Lui"( Psalmi CXV, 6.). Si ce este mai cinstit decat a fi in mana lui Dumnezeu?
Dumnezeu este viata si lumina, iar cei care sunt in mana Domnului sunt in viata si lumina. Dar ca Dumnezeu a locuit prin mijlocirea mintii si a trupurilor lor, o spune apostolul: "Nu stiti ca trupurile voastre sunt templu al Sfantului Duh, care locuieste intru voi?" (I Corinteni VI, 19.), "Domnul este Duh" (II Corinteni III, 17; Ioan IV, 24.). Si: "Daca va strica cineva templul lui Dumnezeu, Dumnezeu il va strica pe acela" (I Corinteni III, 17.). Prin urmare, cum nu trebuiesc cinstite templele insufle tite ale lui Dumnezeu, locasurile insufletite ale lui Dumnezeu? Acestia pe cand traiau au stat cu indrazneala inaintea lui Dumnezeu.
Stapanul Hristos ne-a dat ca izvoare mantuitoare moastele sfintilor, care izvorasc, in multe chipuri, faceri de bine si dau la iveala mir cu bun miros. Nimeni sa nu fie necredincios! Daca prin vointa lui Dumnezeu a izvorat in pustiu apa din piatra tare (Iesirea XVII, 5-6; Numeri XX, 7-11.) si din falca magarului apa pentru Samson caruia ii era sete (Judecatori XV, 19.), este de necrezut ca sa izvorasca mir bine mirositor din moastele mucenicilor? Cu nici un chip pentru cei care cunosc puterea lui Dumnezeu si cinstea pe care o au sfintii de la Dumnezeu. In legea veche era socotit necurat tot cel care se atingea de un mort (Numeri XIX, 11; Leviticul XI, 36.), dar nu erau socotiti necurati insisi mortii. Dar dupa ce insasi viata si cauza vietii a fost socotita intre morti, nu mai numim morti pe cei care au adormit intru nadejdea invierii si cu credinta in El. Cum poate sa faca minuni un corp mort? Cum dar prin ei demonii sunt pu si pe fuga, bolile sunt alungate, bolnavii se vindeca, orbii vad, leprosii se curata, ispitele si supararile se risipesc si se pogoara toata darea cea buna de la Tatal luminilor (Iacov I, 17.) peste aceia care cer prin ei cu credinta neindoielnica? Cat de mult trebuie sa te ostenesti ca sa gasesti un sprijinitor, care sa te prezinte imparatului celui muritor si sa puna pe langa el cuvantul pentru tine! Dar nu trebuiesc oare cinstiti aparatorii intregului neam omenesc, aparatori care se roaga lui Dumnezeu pentru noi? Da, trebuie sa-i cinstim, ridicand biserici lui Dumnezeu in numele lor, aducand roduri, praznuind pomenirile lor, bucurandu-ne in aceste zile de praznuire in chip duhovnicesc, pentru ca sa fie potrivita bucuria cu aceia care ne-au adunat la praznuire, pentru ca nu cumva incercand sa-i cinstim, din contra sa-i suparam.
Prin cele care Dumnezeu este cinstit, prin acelea se vor bucura si slujitorii lui: de acelea de care Dumnezeu se manie, de acelea se vor mania si osta sii lui. In psalmi, in imne si in cantari duhovnicesti (Efeseni V, 19; Coloseni III, 16.), in umilinta si in milostenie fata de cei lipsiti, noi credinciosii sa cinstim pe sfinti, caci prin acestea mai ales se cinsteste Dumnezeu. Sa le ridicam stalpi, icoane vazute si noi insine sa ne facem, prin imitarea virtutilor lor, stalpi si icoane insufletite ale lor.

Geo, tu chiar ca faci ca acest forum sa fie de educatie crestina cu astfel de postari. Un raspuns atat de cuprinzator si la obiect. Folositor dpdv al catehezei si pt noi care credem in sfinti. Multumesc.

elizabeta 18.11.2009 21:44:11

Geo.nektarios, materialul tau este scurt, bine documentat si la obiect!
Se vede ca negutatoresti bine talantii incredintati (si nu sunt putini)!

pr.vasilealexa 18.11.2009 22:19:23

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 182986)
discutand chiar in acest moment cu ..vreau sa i spun liber cugetator...inca nu este incartiruit...mi a pus o intrebare formulez esenta ei sau mai bine convingerea lui,pe baza biblica spune el...singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu este Isus Hristos! ce cauta sfintii in acest rol.......chiar daca subiectul a mai fost deschis va rog cu umilinta sa imi raspundeti



Sfânta Evanghelie după LucaCap. 16
22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat.
23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui.

Daca nu exista mijlocitori ( intermediari) ce cauta Lazăr in ,,sânul "lui Avraam?

Maranatha 18.11.2009 22:32:08

se pare ca citim Biblia pe unde ne convine
sa completam
Ioan 1 18 Nimeni n'a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sînul Tatălui, Acela L -a făcut cunoscut.``
Ioan 14:6 Isus i -a zis: ,,Eu sînt calea, adevărul și viața. Nimeni nu vine la Tatăl decît prin Mine.
Ioan 5:39 Cercetați Scripturile, pentru că socotiți că în ele aveți viața vecinică, dar tocmai ele mărturisesc despre Mine

Scriptura are un singur scop
Sa-l descopere pe Isus Hristos ca mintuitor personal pt oricine crede in Evanghelia Lui
care se sintetizeaza aici
Ioan3 : 16 Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viața vecinică.

Nu pretind ca am o educatie teologica foarte ridicata dar macar atita lucru am inteles in cei 3-4ani de cind studiez

Nevrednicul 18.11.2009 22:36:15

Citat:

În prealabil postat de Maranatha (Post 183084)
se pare ca citim Biblia pe unde ne convine
sa completam
Ioan 1 18 Nimeni n'a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sînul Tatălui, Acela L -a făcut cunoscut.``
Ioan 14:6 Isus i -a zis: ,,Eu sînt calea, adevărul și viața. Nimeni nu vine la Tatăl decît prin Mine.
Ioan 5:39 Cercetați Scripturile, pentru că socotiți că în ele aveți viața vecinică, dar tocmai ele mărturisesc despre Mine

Scriptura are un singur scop
Sa-l descopere pe Isus Hristos ca mintuitor personal pt oricine crede in Evanghelia Lui
care se sintetizeaza aici
Ioan3 : 16 Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viața vecinică.

Nu pretind ca am o educatie teologica foarte ridicata dar macar atita lucru am inteles in cei 3-4ani de cind studiez

si o concluzie dupa atatea citate nu se impune?! te rog..

elizabeta 19.11.2009 11:58:43

Citat:

În prealabil postat de Maranatha (Post 183084)
se pare ca citim Biblia pe unde ne convine
sa completam
Ioan 1 18 Nimeni n'a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sînul Tatălui, Acela L -a făcut cunoscut.``
Ioan 14:6 Isus i -a zis: ,,Eu sînt calea, adevărul și viața. Nimeni nu vine la Tatăl decît prin Mine.
Ioan 5:39 Cercetați Scripturile, pentru că socotiți că în ele aveți viața vecinică, dar tocmai ele mărturisesc despre Mine

Scriptura are un singur scop
Sa-l descopere pe Isus Hristos ca mintuitor personal pt oricine crede in Evanghelia Lui
care se sintetizeaza aici
Ioan3 : 16 Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viața vecinică.

Nu pretind ca am o educatie teologica foarte ridicata dar macar atita lucru am inteles in cei 3-4ani de cind studiez

Da, am inteles dilema ta, dar niciun sfant nu poate (si nici nu pretinde) sa-l inlocuiasca pe Iisus Hristos, ci lucreaza CU Hristos, PRIN Hristos si IN Hristos.

Nevrednicul 19.11.2009 12:09:03

Citat:

În prealabil postat de elizabeta (Post 183257)
Da, am inteles dilema ta, dar niciun sfant nu poate (si nici nu pretinde) sa-l inlocuiasca pe Iisus Hristos, ci lucreaza CU Hristos, PRIN Hristos si IN Hristos.

eliza tocmai aici este intrebarea initiala:poate sfantul mijlocii pt noi?

elizabeta 19.11.2009 12:12:32

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 183264)
eliza tocmai aici este intrebarea initiala:poate sfantul mijlocii pt noi?

Pai sigur ca da! Nu L-a rugat Maica Domnului pe Iisus la nunta din Cana, spunandu-I "Nu mai au vin" si I-a smuls prima minune publica (prima de care stim noi)?
Bine, eu nu sunt buna la teologie, dar cred ca acest exemplu este clar...

Nevrednicul 19.11.2009 12:28:38

Citat:

În prealabil postat de elizabeta (Post 183266)
Pai sigur ca da! Nu L-a rugat Maica Domnului pe Iisus la nunta din Cana, spunandu-I "Nu mai au vin" si I-a smuls prima minune publica (prima de care stim noi)?
Bine, eu nu sunt buna la teologie, dar cred ca acest exemplu este clar...

pt mine este clar in minte si in suflet...dar vezi inceputul threadului,oricum multumiri este intr adevar un argument

elizabeta 19.11.2009 12:52:55

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 183272)
pt mine este clar in minte si in suflet...dar vezi inceputul threadului,oricum multumiri este intr adevar un argument

discutand chiar in acest moment cu ..vreau sa i spun liber cugetator...inca nu este incartiruit...mi a pus o intrebare formulez esenta ei sau mai bine convingerea lui,pe baza biblica spune el...singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu este Isus Hristos! ce cauta sfintii in acest rol.......chiar daca subiectul a mai fost deschis va rog cu umilinta sa imi raspundeti

Bine, eu nu prea reusesc in general sa ma fac inteleasa, dar o sa incerc sa-mi ordonez ideile. Hai sa pornim de la acest eveniment - nunta din Cana, despre care citim in Evalghelia dupa Ioan (acuma eu nu stiu daca toate Evangheliile sunt la fel in toate religiile crestine, dar sa admitem ca da).
1. Cineva ar putea argumenta ca totul a fost premeditat, ca Iisus s-a dus la nunta anume ca sa faca o minune, dar Sfanta Scriptura ne spune ca Iisus si Maica lui se aflau acolo ca invitati:
"Și a treia zi s-a făcut nuntă în Cana Galileii și era și mama lui Iisus acolo. Și a fost chemat și Iisus și ucenicii Săi la nuntă.
2. Ce s-a intamplat pe urma? O adevarata drama pentru nuntasi - li s-a terminat vinul: "Și sfârșindu-se vinul[...]"
3. Iisus stia despre asta? Pai se pare ca nu: "[...]a zis mama lui Iisus către El: Nu mai au vin", deci Maica L-a informat despre nenorocire.
4. Si ce i-a raspuns mantuitorul? - "A zis ei Iisus: Ce ne privește pe mine și pe tine, femeie? Încă n-a venit ceasul Meu." Asadar, nu era timpul primei minuni publice, nu trebuia sa intervina inca.
5. Si totusi, ce face Maica Lui, Il roaga, Il implora, plange, se zbate? Cred ca da, in mod tainic. In mod vizibil spune cu incredere nestramutata: "Faceți orice vă va spune", fiind convinsa ca prin mijlocirea ei de sfanta Maica, va obtine o minune pentru ceilalti
6. Si, in final, cum reactioneaza Iisus la o asa incredere oarba in milostivirea Sa: "Zis-a lor Iisus: Umpleți vasele cu apă".
Concluzie: Maica Sfanta a mijlocit, Dumnezeu-Fiul a ascultat

Scuza-ma, m-am bagat si eu ca musca-n lapte, chiar nu stiu sa explic, dar am incercat...

Ioana-Andreea 19.11.2009 14:37:07

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 183028)
raspuns nu al meu acei prieteni erau vi si nu morti,in comparatie cu sfintii

Tocmai,daca pe pamant au mijlocit,d'apai in cer,fiind langa Dumnezeu.Din afirmatia lor pare ca ei nu cred in viata dupa m.

http://www.sfaturiortodoxe.ro/sfinti.htm

elizabeta 19.11.2009 15:04:50

Uite cateva argumente:
http://www.calauzaortodoxa.ro/dumini...ror-sfintilor/

danyel 19.11.2009 15:26:01

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 182986)
discutand chiar in acest moment cu ..vreau sa i spun liber cugetator...inca nu este incartiruit...mi a pus o intrebare formulez esenta ei sau mai bine convingerea lui,pe baza biblica spune el...singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu este Isus Hristos! ce cauta sfintii in acest rol.......chiar daca subiectul a mai fost deschis va rog cu umilinta sa imi raspundeti


Problema e ca neo-protestantii interpreteaza totul in litera, iau mot-a-mot totul fara sa se uite la context
intradevar Iisus e Singurul Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni in sensul ca El e Singurul care a mijlocit mantuirea , impacarea, refacerea legaturii cu Dumnezeu
la asta se refera versetul din 1 Timotei 2:5
Neo-protestantii cred ca a apela la rugaciunea sfintilor sau a Nascatoarei de Dumnezeu este o inlocuire a Mantuitorului
nimic mai gresit, deoarece nici Maria nici sfantii nu sunt considerati mantuitori
e vorba de o intelegere gresita a cuvantului mijlocire
pana una alta, toti suntem mijlocitori inaintea lui Dumnezeu atunci cand ne rugam pt fratii nostrii
Biblia ne indeamna "și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului. (Iacov 5:16)

atunci cand te rogi Sfintilor nu faci altceva decat sa-i rogi sa-ti intareasca rugaciunea, sa fie alaturi de tine in rugaciune
Pe pamant suntem toti adunati intr-un singur trup, o singura comuniune, Biserica, si aceasta comuniune nu este oprita de moarte ci continua in Imparatia Cerurilor
a te ruga sfintilor este o dovada a comuniunii si a marturisirii aceleasi credinte in Fiul Lui Dumnezeu Cel ce s-a dat pe sine rascumparare

Nevrednicul 19.11.2009 22:19:38

Eliza
 
Citat:

În prealabil postat de elizabeta (Post 183282)
Bine, eu nu prea reusesc in general sa ma fac inteleasa, dar o sa incerc sa-mi ordonez ideile. Hai sa pornim de la acest eveniment - nunta din Cana, despre care citim in Evalghelia dupa Ioan (acuma eu nu stiu daca toate Evangheliile sunt la fel in toate religiile crestine, dar sa admitem ca da).
1. Cineva ar putea argumenta ca totul a fost premeditat, ca Iisus s-a dus la nunta anume ca sa faca o minune, dar Sfanta Scriptura ne spune ca Iisus si Maica lui se aflau acolo ca invitati:
"Și a treia zi s-a făcut nuntă în Cana Galileii și era și mama lui Iisus acolo. Și a fost chemat și Iisus și ucenicii Săi la nuntă.
2. Ce s-a intamplat pe urma? O adevarata drama pentru nuntasi - li s-a terminat vinul: "Și sfârșindu-se vinul[...]"
3. Iisus stia despre asta? Pai se pare ca nu: "[...]a zis mama lui Iisus către El: Nu mai au vin", deci Maica L-a informat despre nenorocire.
4. Si ce i-a raspuns mantuitorul? - "A zis ei Iisus: Ce ne privește pe mine și pe tine, femeie? Încă n-a venit ceasul Meu." Asadar, nu era timpul primei minuni publice, nu trebuia sa intervina inca.
5. Si totusi, ce face Maica Lui, Il roaga, Il implora, plange, se zbate? Cred ca da, in mod tainic. In mod vizibil spune cu incredere nestramutata: "Faceți orice vă va spune", fiind convinsa ca prin mijlocirea ei de sfanta Maica, va obtine o minune pentru ceilalti
6. Si, in final, cum reactioneaza Iisus la o asa incredere oarba in milostivirea Sa: "Zis-a lor Iisus: Umpleți vasele cu apă".
Concluzie: Maica Sfanta a mijlocit, Dumnezeu-Fiul a ascultat

Scuza-ma, m-am bagat si eu ca musca-n lapte, chiar nu stiu sa explic, dar am incercat...

ai incercat frumos ...chiar foarte frumos sa explici,dar pt mine sau...doar pt mine! oricum incepi sa imi fi tare draga...ai un stil propriu natural omenesc si ...primar bun! de aceea! multumesc!

elizabeta 19.11.2009 22:26:04

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 183472)
ai incercat frumos ...chiar foarte frumos sa explici,dar pt mine sau...doar pt mine! oricum incepi sa imi fi tare draga...ai un stil propriu natural omenesc si ...primar bun! de aceea! multumesc!

Mda...ma gandeam eu ca mai bine stau in banca mea...sa nu te superi pe mine...chiar am incercat, dar deh! daca atata ma pricep si eu...
pana la urma nu tu, ci eu sunt nevrednica

Nevrednicul 19.11.2009 22:49:55

Eliza
 
Citat:

În prealabil postat de elizabeta (Post 183477)
Mda...ma gandeam eu ca mai bine stau in banca mea...sa nu te superi pe mine...chiar am incercat, dar deh! daca atata ma pricep si eu...
pana la urma nu tu, ci eu sunt nevrednica

M ai inteles sau m am facut inteles gresit ,lucru pt care iti cer iertare! de ce? doream sa scriu ca mi am insusit argumentul tau ca unul logic scriptic si placut mie,dar...l am transmis acelui "liber cugetator" care ...mai scurt: "nu l a primit" asta doream sa spun...plus inca ceva pt care m ai inteles!

Maranatha 20.11.2009 00:57:03

Citat:

În prealabil postat de danyel (Post 183335)
Problema e ca neo-protestantii interpreteaza totul in litera, iau mot-a-mot totul fara sa se uite la context
pana una alta, toti suntem mijlocitori inaintea lui Dumnezeu atunci cand ne rugam pt fratii nostrii
Biblia ne indeamna "și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului. (Iacov 5:16)

te rog sa nu rastalmacesti intelegerea neoprotestantilor atit timp cit nu ii cunosti indeajuns.
Sint de acord ca fiecare poate mijloci -in rugaciune- pt altcineva.
Numai ca in ce priveste iertarea pacatelor ,numai Dumnezeu poate face asta .
Iar singurul care e intre noi si Tatal e Domnul Isus ,care ne impaca cu Tatal.
Cum spune Isaia -Sfint ,sfint,sfint e Dumnezeu.
Sfint inseamna separat de pacat . Noi pacatosii ne putem apropia de sfintenia Tatalui doar prin Isus. De aceea nu se accepta la toti protestantii, iertarea pacatelor prin mijlocirea sfintilor (vii sau morti).
De altfel asta ar insemna sa nu recunosti puterea deplina de a mintui a lui Isus Hristos.
Este anormal sa spui ca trebuie sa apelezi la altcineva .

Daca e sa luam dupa litera , bisericile traditionale o arata mult mai mult.( preotie,imbracaminte, apa,ulei,tamiie , ritualuri)

Nevrednicul 20.11.2009 01:03:05

maranathooo!
 
Citat:

În prealabil postat de Maranatha (Post 183536)
te rog sa nu rastalmacesti intelegerea neoprotestantilor atit timp cit nu ii cunosti indeajuns.
Sint de acord ca fiecare poate mijloci -in rugaciune- pt altcineva.
Numai ca in ce priveste iertarea pacatelor ,numai Dumnezeu poate face asta .
Iar singurul care e intre noi si Tatal e Domnul Isus ,care ne impaca cu Tatal.
Cum spune Isaia -Sfint ,sfint,sfint e Dumnezeu.
Sfint inseamna separat de pacat . Noi pacatosii ne putem apropia de sfintenia Tatalui doar prin Isus. De aceea nu se accepta la toti protestantii, iertarea pacatelor prin mijlocirea sfintilor (vii sau morti).
De altfel asta ar insemna sa nu recunosti puterea deplina de a mintui a lui Isus Hristos.
Este anormal sa spui ca trebuie sa apelezi la altcineva .

Daca e sa luam dupa litera , bisericile traditionale o arata mult mai mult.( preotie,imbracaminte, apa,ulei,tamiie , ritualuri)

iar ma bagi in ceatza! dar unde pomeneste danyel de mijlocire in iertare de pacate ,la altcineva in afara de Isus?

Maranatha 20.11.2009 01:15:57

Citat:

În prealabil postat de Nevrednicul (Post 183539)
iar ma bagi in ceatza! dar unde pomeneste danyel de mijlocire in iertare de pacate ,la altcineva in afara de Isus?

poate el nu o face ,dar e practica curenta in biserica
se roaga doar la sfint ,nu direct la Isus sau Tatal
Eu cind spun cuiva sa se roage pt mine, o va face cu ruga directa nu prin alt sfint.
Sper sa-ti fie clar acum.
Mijlocirea preoteasca era valabila doar in VT,in sistemul jertfelor. Poporul lui Dumnezeu trebuie sa fie un neam de preoti ,deci fiecare e preot in dreptul lui ,iar Mare Preot unul singur. Gasesti in NT.

Nevrednicul 20.11.2009 01:22:19

Citat:

În prealabil postat de Maranatha (Post 183543)
poate el nu o face ,dar e practica curenta in biserica
se roaga doar la sfint ,nu direct la Isus sau Tatal
Eu cind spun cuiva sa se roage pt mine, o va face cu ruga directa nu prin alt sfint.
Sper sa-ti fie clar acum.
Mijlocirea preoteasca era valabila doar in VT,in sistemul jertfelor. Poporul lui Dumnezeu trebuie sa fie un neam de preoti ,deci fiecare e preot in dreptul lui ,iar Mare Preot unul singur. Gasesti in NT.

in biserica crestina ..sau in biserica trei ierarhi?! poi si ala care se roaga ca tu ii spui.pt tine ,nu mijloceste??! cu tot respectul sincer ,nu mai inteleg nimic! am deschis threadul vizand mijlocirea sfintilor ca rugaciune cu scop lucrativ si nicidecum cu iertatre de pacate! sau poate asa am lasat sa se inteleaga??!

danyel 20.11.2009 09:41:14

Citat:

În prealabil postat de Maranatha (Post 183536)
te rog sa nu rastalmacesti intelegerea neoprotestantilor atit timp cit nu ii cunosti indeajuns.
Sint de acord ca fiecare poate mijloci -in rugaciune- pt altcineva.
Numai ca in ce priveste iertarea pacatelor ,numai Dumnezeu poate face asta .
Iar singurul care e intre noi si Tatal e Domnul Isus ,care ne impaca cu Tatal.
Cum spune Isaia -Sfint ,sfint,sfint e Dumnezeu.
Sfint inseamna separat de pacat . Noi pacatosii ne putem apropia de sfintenia Tatalui doar prin Isus. De aceea nu se accepta la toti protestantii, iertarea pacatelor prin mijlocirea sfintilor (vii sau morti).
De altfel asta ar insemna sa nu recunosti puterea deplina de a mintui a lui Isus Hristos.
Este anormal sa spui ca trebuie sa apelezi la altcineva .

Daca e sa luam dupa litera , bisericile traditionale o arata mult mai mult.( preotie,imbracaminte, apa,ulei,tamiie , ritualuri)


Ciudata intelegere ai, eu chiar am acentuat faptul ca Iisus e cel care ne-a impacat cu Tatal
tu nu cunosti teologie ortodoxa si nu sti invatatura bisericii referitor la iertarea pacatelor
oamenii in Biserica se roaga sfintilor pt mijlocire si pe deasupra mi se pare si normal sa aduc cinste unui sfant care e oglinda lui Hristos
asta nu-i stirbeste din cinste lui Hristos, ba ma mult, a nu cinsti sfintii mi se pare o stirbire a cinstirii lui Dumnezeu in toata meretia Sa si prin toate lucrurile si actiunile Sale
app de neo-protestanti, ii cunosc mai bine decat crezi deoarece am si facut parte din ei candva

elizabeta 20.11.2009 11:02:28

Maranatha,
in biserica ta exista sacramente? Sa nu te superi ca te intreb, chiar nu stiu

geo.nektarios 20.11.2009 12:11:58

Sora Marantha,
 
Citat:

În prealabil postat de Maranatha (Post 183536)
te rog sa nu rastalmacesti intelegerea neoprotestantilor atit timp cit nu ii cunosti indeajuns.
Sint de acord ca fiecare poate mijloci -in rugaciune- pt altcineva.
Numai ca in ce priveste iertarea pacatelor ,numai Dumnezeu poate face asta .
Iar singurul care e intre noi si Tatal e Domnul Isus ,care ne impaca cu Tatal.
Cum spune Isaia -Sfint ,sfint,sfint e Dumnezeu.
Sfint inseamna separat de pacat . Noi pacatosii ne putem apropia de sfintenia Tatalui doar prin Isus. De aceea nu se accepta la toti protestantii, iertarea pacatelor prin mijlocirea sfintilor (vii sau morti).
De altfel asta ar insemna sa nu recunosti puterea deplina de a mintui a lui Isus Hristos.
Este anormal sa spui ca trebuie sa apelezi la altcineva .

Daca e sa luam dupa litera , bisericile traditionale o arata mult mai mult. (preotie,imbracaminte, apa,ulei,tamiie , ritualuri)

Hai sa luam sfanta Scriptura si sa o studiem putin sa vedem care sunt Marturiile scripturistice pt cinstirea sfintilor!
Trebuie cinstiti sfintii pentru ca sunt prieteni al lui Hristos, fii si mostenitori ai lui Dumnezeu, dupa cum zice Ioan Teologul si Evanghelistul: "Toti citi l-au primit le-a dat putere sa ajunga copii ai lui Dumnezeu" (Ioan I, 12.). "Incat nu mai sunt robi, ci fii" (Galateni IV, 7.); "dar daca sunt fii sunt si mostenitori, mostenitori ai lui Dumnezeu si impreuna mostenitori ai lui Hristos" (Romani VIII, 17.). Iar Domnul in sfintele Evanghelii zice apostolilor: "Voi sunteti prietenii mei. Nu va mai numesc robi, caci robul nu stie ce face Domnul lui" (Ioan XV, 14-15.). Dar daca Creatorul tuturor se numeste imparatul imparatilor (Apocalipsa XIX, 17.), Domnul domnilor (Apocalipsa XIX, 17; Deuteronom X, 17.), Dumnezeul dumnezeilor (Deuteronom X, 17; Psalmi XLIX, 1; LXXXIII, 8; CXXXV, 2.), negresit ca si sfintii se numesc dumnezei, domni si imparati. Dumnezeul acestora este si se numeste Dumnezeu, Domn si Imparat. "Caci eu, spune Dumnezeu lui Moise, sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac si Dumnezeul lui Iacov"( Iesirea III, 6.). Iar pe Moise Dumnezeu l-a facut dumnezeul lui Faraon (Iesirea VII, 1.). Nu spun ca ei sunt dumnezei, imparati si domni prin fire, ci sunt numiti asa pentru ca au imparatit si au stapanit peste patimi si au pazit nefalsificata asemanarea cu chipul dumnezeiesc, potrivit caruia au fost creati - caci se numeste si icoana imparatului imparat - si pentru ca sunt uniti cu Dumnezeu dupa vointa si l-au primit locuitor inauntrul lor, iar prin participarea la El au devenit prin har ceea ce este El prin fire. Pentru ce dar nu trebuiesc cinstiti cei care au ajuns slujitori si prieteni si fii ai lui Dumnezeu? Caci cinstea data de cei impreuna robi catre cei buni este dovada dragostei fata de Stapanul obstesc.
Acestia au ajuns camari si locasuri curate ale lui Dumnezeu. "Voi locui si voi umbla intru ei, spune Dumnezeu, si voi fi lor Dumnezeu"( II Corinteni VI, 16; Leviticul XXVI, 12-13.). Iar dumnezeiasca Scriptura spune ca "sufletele dreptilor sunt in mana lui Dumnezeu si nu se va atinge de ele moartea"( Intelepciunea lui Solomon III, 1.). Moartea celor sfinti este mai degraba somn decat moarte. "Caci s-au ostenit in veacul de acum si vor trai pana la sfarsit" (Psalmi XLVIII, 10.). Si: "Cinstita este inaintea Domnului moartea cuviosilor Lui"( Psalmi CXV, 6.). Si ce este mai cinstit decat a fi in mana lui Dumnezeu?
Dumnezeu este viata si lumina, iar cei care sunt in mana Domnului sunt in viata si lumina. Dar ca Dumnezeu a locuit prin mijlocirea mintii si a trupurilor lor, o spune apostolul: "Nu stiti ca trupurile voastre sunt templu al Sfantului Duh, care locuieste intru voi?" (I Corinteni VI, 19.), "Domnul este Duh" (II Corinteni III, 17; Ioan IV, 24.). Si: "Daca va strica cineva templul lui Dumnezeu, Dumnezeu il va strica pe acela" (I Corinteni III, 17.). Prin urmare, cum nu trebuiesc cinstite templele insufle tite ale lui Dumnezeu, locasurile insufletite ale lui Dumnezeu? Acestia pe cand traiau au stat cu indrazneala inaintea lui Dumnezeu.
Stapanul Hristos ne-a dat ca izvoare mantuitoare moastele sfintilor, care izvorasc, in multe chipuri, faceri de bine si dau la iveala mir cu bun miros. Nimeni sa nu fie necredincios! Daca prin vointa lui Dumnezeu a izvorat in pustiu apa din piatra tare (Iesirea XVII, 5-6; Numeri XX, 7-11.) si din falca magarului apa pentru Samson caruia ii era sete (Judecatori XV, 19.), este de necrezut ca sa izvorasca mir bine mirositor din moastele mucenicilor? Cu nici un chip pentru cei care cunosc puterea lui Dumnezeu si cinstea pe care o au sfintii de la Dumnezeu. In legea veche era socotit necurat tot cel care se atingea de un mort (Numeri XIX, 11; Leviticul XI, 36.), dar nu erau socotiti necurati insisi mortii. Dar dupa ce insasi viata si cauza vietii a fost socotita intre morti, nu mai numim morti pe cei care au adormit intru nadejdea invierii si cu credinta in El. Cum poate sa faca minuni un corp mort? Cum dar prin ei demonii sunt pu si pe fuga, bolile sunt alungate, bolnavii se vindeca, orbii vad, leprosii se curata, ispitele si supararile se risipesc si se pogoara toata darea cea buna de la Tatal luminilor (Iacov I, 17.) peste aceia care cer prin ei cu credinta neindoielnica? Cat de mult trebuie sa te ostenesti ca sa gasesti un sprijinitor, care sa te prezinte imparatului celui muritor si sa puna pe langa el cuvantul pentru tine! Dar nu trebuiesc oare cinstiti aparatorii intregului neam omenesc, aparatori care se roaga lui Dumnezeu pentru noi? Da, trebuie sa-i cinstim, ridicand biserici lui Dumnezeu in numele lor, aducand roduri, praznuind pomenirile lor, bucurandu-ne in aceste zile de praznuire in chip duhovnicesc, pentru ca sa fie potrivita bucuria cu aceia care ne-au adunat la praznuire, pentru ca nu cumva incercand sa-i cinstim, din contra sa-i suparam.
Prin cele care Dumnezeu este cinstit, prin acelea se vor bucura si slujitorii lui: de acelea de care Dumnezeu se manie, de acelea se vor mania si osta sii lui. In psalmi, in imne si in cantari duhovnicesti (Efeseni V, 19; Coloseni III, 16.), in umilinta si in milostenie fata de cei lipsiti, noi credinciosii sa cinstim pe sfinti, caci prin acestea mai ales se cinsteste Dumnezeu. Sa le ridicam stalpi, icoane vazute si noi insine sa ne facem, prin imitarea virtutilor lor, stalpi si icoane insufletite ale lor.


Rog pe fratii forumisti sa ma ierte pt REPOSTARE, dar se pare ca sora Marantha nu a observat ce am scris mai sus, de a fost necesar sa repostez!

adam000 20.11.2009 13:27:47

Geo, genul asta de mesaje care contin cateheza de cea mai buna calitate este pacat sa se piarda in multimea de mesaje de pe atatea topice.

Eu propun sa facem si un topic separat strict numai de cateheza (eventual o sectiune de cateheza), in care sa repostezi mesajul acesta atat de folositor duhovnicesc si in care sa posteze preotii si studentii de la teologie exact acest gen de mesaje concise si la obiect. Un topic de cateheza care sa fie foarte strict moderat in sensul de a nu se permite comentarii lipsite de continut folositor si intrebari, pentru a nu se dilua cateheza propriuzisa. Un topic in care sa fie repostate toate posturile ce contin cateheza atat de buna.
Eu simt nevoia unui astfel de topic.
Cand apar intrebari pe diferite topice si se dau raspunsuri atat de bune si la obiect de catre oameni care stiu ce spun (au o formate teologica), merita sa adunam toate aceste rasunsuri si intr-un topic separat (eventual sectiune) in care sa le avem grupate si nediluate de discutii.
Ce parere aveti?

Oricum, iti multumesc ca ai repostat acest mesaj si aici, pentru simplul fapt ca este mult prea folositor pentru a se pierde in multimea de mesaje din diferite discutii. Asemenea mesaje folositoare socot ca e bine a fi postate in cat mai mult locuri si de preferinta intr-un topic separat nediuat de discutii si comentarii.


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:29:49.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.