![]() |
Cine are voie sa raspandeasca religia (predici, carti, etc.)
Nu stiu nici ce titlu sa dau postarii mele si nici unde s-o pun mai bine.
Zilele trecute vorbeam de blogul lui Danion Vasile si cineva spunea ca el nu este preot de fapt. M-am uitat pe Google, am gasit o biografie a lui si nu spune ce studii sau profesie are, dar are o gramada de carti, predici si prelegeri. Cu ceva timp in urma am citit cateva lucruri pe blogul lui si undeva scria ca are duhovnic (ca orice preot). Am inteles de aici ca este preot. Cartile sale prind f.bine la public, mai ales la tineri, au un limbaj f. simplu. M-am uita si eu pe ele (pe internet) si imi plac. Totusi as vrea sa ma lamuresc: 1. Este Danion Vasile preot sau nu? Il cunoaste cineva? 2. Daca nu, intreb cine are voie totusi sa raspandeasca religia si sa invete lumea prin carti, predici, prelegeri. Are voie oricine? Nu este o responsabilitate? Daca raspandeste lucruri gresite, sau erezii? Cine ii controleaza? |
Citat:
In alta ordine de idei, eu nu sunt de acord cu tot ce face sau spune domnul DV, dar din cate stiu eu s-a murit in '89 pentru libertate, in consecinta, pentru libertate de expresie. Deci si dumnealui are tot dreptul sa scrie ce doreste. Daca vrei sa vezi daca o carte are sau nu binecuvantare, ar trebui sa scrie undeva pe paginile de titlu asa ceva. Oricum cartile lui sunt opiniile lui, cu binecuvantare sau nu. |
Problema nu e atat cine are dreptul,cat cine are harul de a o face.
Caci toti propovaduim ceva,dar nu toti suntem ascultati.Insa daca vine cineva cu har,si chiar cu blandete ,acela va fi ascultat .Si mergand pe premisa ca pomul bun face roada buna,el va vorbi si in duhul Bisericii,deci nu va fi respins de aceasta Cel mai bun exemplu de predica mi se pare cel de fiecare Duminica de la sf Liturgie. Vezi pe viu cum teoloegul de langa tine,unul din cei nenumarati,primeste harul de a spune si talmaci lucruri care altfel te framantau si pe tine. |
Da, dar este o problema totusi, pentru ca nu este vorba de romane de beletristica, ci de lucrari pentru raspandirea credintei, ami ales printre tineri.
De unde stim noi atunci ce este real/corect si ce nu? Daca pana si Biblia nu mai este sigura, sau cartea lui Maxim Marturisitorul (cineva spunea ca ar contine erezii cartea despre Viata Sf.Maria), atunci pe cine mai crezi/iei de bun. Asa ma apuc si eu sa scriu si sa predic prin scoli. Si este bine? |
Citat:
Insa spuneti foarte bine, dupa roade se cunoaste si se va cunoaste fiecare. Eu spuneam doar ca poate folosi ca indicatie initiala daca are sau nu binecuvantarea episcopului locului, cum se obisnuieste. |
Citat:
Danion Vasile nu este preot, este doar teolog, insa scrie sub binecuvantarea multor preoti, nu doar a unuia singur. |
Citat:
Este foarte important sa stim si pentru ce ii cinstim pe sfinti. Fericitul Augustin este cinstit in Biserica Ortodoxa (am inteles ca unii parinti, precum Sfantul Grigorie, l-au numit chiar SFANT), NU pentru invatatura despre Har, ci mai mult pentru invatatura despre pocainta (pe care o gasim in cartea "MARTURISIRI"). NIMENI NU ESTE INFAILIBIL, NICI MACAR SFINTII, dar asta nu inseamna ca ne apucam sa cautam cu tot dinadinsul cusururi la ei, ci mereu trebuie sa cercetam un cuget daca a fost impartasit de toti parintii. Cel mai usor ne este astazi sa spunem ca nu suntem de acord cu un sfant nu pentru ca alti sfinti nu ar fi fost de acord cu el (lucrur foarte rar intalnit) ci pentru ca nu suntem NOI de acord cu el. ne consideram mai in masura sa ne dam cu parerea asupra unor lucruri care nu tin de ratiune, de intelegerea rationala, ci de TRAIRE. Doamne ajuta! |
In concluzie, Andrei_IM, a studiat Danion Vasile teologia? adta era intrebarea mea.
Iustin, nu te-am inteles: numai preotii au voie sa predice in biserica. Nu stiu ce-ai vrut sa spui in mesajul tau. Eu vad pe acest forum (si nu numai, pe pielea mea), ce greu este sa inveti pe altul credinta, sau sa inveti de la altul. Deci nu poate oricine sa se apuce sa faca asa ceva. Ca asa m-as duce si eu sa invat copiii. Dar am inteles ca fara studii de specialitate n-am voie. |
Citat:
Dar probabil si tu simti la fel,pe unii ii placi si iti sunt de folos,pe altii ii respingi. Eu ziceam ca imi plac cei care stiu si spun adevarul,si care se si inconjoara de blandete. Ma uit si la vorbe si la atitudine. Ei cam asa e si cu predica.Predica buna o simti.Nu neaparat exista cineva sus care sa cenzureze daca acela are sau nu are voie sa vorbeasca.Desi clar ca exista si aceste reguli. Dar predica buna,o simti in primul rand. |
Danion Vasile a studiat teologia, acum stiu ca isi face doctoratul in Grecia. Dumnezeu sa il ajute!
Daca imi dai voie sa-ti raspund si la cealalta problema - oricine poate predica in biserica, insa numai si numai cu binecuvantarea preotului. se intampla sa predice si diaconul uneori, sau un anume teolog.. orice om pe care l-a ales parintele duhovnic. nu ne ducem noi - "parinte, stiti, as vrea sa tin si eu o predica..." :)) Doamne fereste! Predica inseamna o mare responsabilitate, inseamn in primul rand TRAIREA cuvintelor pe care le spui. de aceea ar fi indicat sa nu vorbim prea mult despre cele inalte, ci mai mult despre cele ce ne pot tulbura - patimile si ereziile. e greu sa ii invatam pe altii, as spune ca e chiar IMPOSIBIL. asta pentru ca Dumnezeu ii ajuta in primul rand, uneori direct, uneori prin semeni. In primul si in primul rand, sa ne vedem de lupta noastra interioara cu patimile sufletesti si trupesti. Asta e prima prioritate! Daca nu ne dam seama de asta, si sarim direct la lucruri care ne scapa din mana, vom ramane mereu sub aceasta prima treapta. cu buzele vom vorbi, dar cu faptele vom marturisi altceva. vrei sa inveti copiii? foarte bine, fa-o! nu trebuie neaparat sa le predai religia la scoala, sau in alta parte. daca ajutam un copil nevoias, l-am si "invatat" putin, desi nu e foarte potrivit cuvantul. e mai mult vorba de puterea faptei. fapta si cugetul ar trebui sa fie cat mai unite. |
Cateheza n-a fost niciodata rezervata clericilor, dar Apostolul Iacob avertizeaza (si cine ar spune ca n-avea toata autoritatea s-o faca) sa nu se grabeasca multi sa se faca invatatori fara ca sa sprijine faptele credinta lor, intrucat "credinta fara fapte moarta este".
22. Dar faceti-va implinitori ai cuvantului, nu numai ascultatori ai lui, amagindu-va pe voi insiva. 23. Caci daca cineva este ascultator al cuvantului, iar nu si implinitor, el seamana cu omul care priveste in oglinda fata firii sale; 24. S-a privit pe sine si s-a dus si indata a uitat ce fel era. 25. Cine s-a uitat, insa, de aproape in legea cea desavarsita a libertatii si a staruit in ea, facandu-se nu ascultator care uita, ci implinitor al lucrului, acela fericit va fi in lucrarea sa. Si mai ales: 1. Nu vă faceți voi mulți învățători, frații mei, știind că (noi, învățătorii) mai mare osândă vom lua. 2. Pentru că toți greșim în multe chipuri; dacă nu greșește cineva în cuvânt, acela este bărbat desăvârșit, în stare să înfrâneze și tot trupul. 3. Dar, dacă noi punem în gura cailor frâul, ca să ni-i supunem, ducem după noi și trupul lor întreg. Cateheza apartinea in biserica primara diaconilor. Nu era in nici un fel consfintit ca este asa, era pur si simplu un obicei. Nu exista nici azi o regula generala dar este unanim consimtit ca o persoana cu studii teologice universitare nu numai ca poate face cateheza, dar e cumva si o datorie sa o faca. Din ce stiu eu, Danion are studii universitare cum laude si nu a ales sa fie preot din motive personale. Poate din smerenie. Poate din altele. E indiscutabil ca e foarte indreptatit (ca pregatire cel putin) sa faca orice tine de cateheza. Ce raspundere are conform celor citate oricum nu judecam noi. |
Acum,nu stiu ce intelegea sophia prin biserica.Daca intelegea lacasul,cladirea,atunci intradevar trebuie binecuvantarea parintelui poaroh.
Daca insa e in inteles mai larg,atunci toti propovaduim ceva,chiar daca noi insine simtim ca suntem rataciti,si am avea chiar noi nevoie de indrumare.Dar la sfaturi si invatat pe altii suntem primii. Lasand (auto-)ironia la o parte,cred ca este de folos sa zicem ce credem,caci 'nimeni nu se zideste pe sine ci pe celalalt" |
Citat:
pe acest forum n-ai sa inveti decat ca Adevarul este unul singur. arhimandrit Arsenie"Fără discuție, noi știm cum ne-a învățat Hristos: singura cale de mîntuire este aceasta; și El spune: "cine va schimba una dintre aceste mici, foarte mici mic se va chema", adică nu se va mîntui. Nu este cunoscut în Ortodoxie discuție pe Adevăr Eu știu una și bună: mă țin de Hristos așa cum ne-a învățat El, că a iubi pe Dumnezeu înseamnă a împlini ceea ce a spus El să împlinești. Vorbim despre adevăr și despre neadevăr; ortodoxia este poziția de mîntuire. Nu vorbim despre trăirea creștină aici, ci despre adevărul creștin pe care trebuie să-l respectăm. Numai Biserica Ortodoxă explică adevărat învățătura Mîntuitorului Hristos." sunt cateva franturi sintr-un interviu dat de paritele Arsenie. daca ai sa intelegi ce cele scrise mai sus, n-ai sa te mai plangi ca nu esti inteleasa. cum ai putea sa inveti pe cineva daca nici tu nu stii ce ar trebui sa-i inveti?:106: daca citesti Sfanta Scriptura in mod curent, daca stii Vietile Sfintilor, ce au spus Sfintii Parinti si Sfanta Traditie si esti sub buna indrumare a preotului duhovnic, atunci intradevar e frustrant sa nu poti indruma copii. |
"Nu este cunoscut în Ortodoxie discuție pe Adevăr"
Ei, nu. "V-a cerut Satana ca sa va cearna ca pe grau" se refera la faptul ca nici dogma (oare nu stia Petru ca Iisus e Hristos, fiind primul care marturisise?), nici ritul (oare nu din mana lui Iisus si lucrata de El a luat Iuda impartasania?) si nimic altceva decat cresterea in Hristos nu garanteaza nimic. E foarte bine ca expui o intemeiere in ortodoxie, dar scara lui Ioan Scararul are trepte. La fiecare e o discutie, la fiecare e o lamurire. Daca ar fi cum spui, exact si numai asa, nu ar fi avut dispute Pavel cu Petru pentru ritul non-iudeilor, nu ar fi existat sinoade si traditia ar fi fost inutila, nici n-ar fi ajuns sa se consemneze. Daca cultul nu ar fi avut variatii, n-ai fi avut Sfintii 3 Ierarhi de azi. Nu ar fi fost nevoie de ei. "Numai Biserica Ortodoxă explică adevărat învățătura Mîntuitorului Hristos." E adevarat dar e riscant sa-i explici tu lui Hristos unde e Biserica Ortodoxa si unde nu e. |
Am avut ocazia sa il cunosc personal pe Danion Vasile,si sa ii cunosc familia.Parerea mea este ca nu ar trebui sa i se caute atata nod in papura,pentru ca este un om deosebit.Intr-o lume in care se promoveaza doar imoralitatea si prostia,Danion vorbeste in cartile sale despre principalele probleme ale omului,privite prin prisma religiei ortodoxe.Pe mine,cel putin,ca si adolescenta care traiesc in lumea aceasta,plina de rautate,desfrau,lipsita de principii morale,cuvintele lui ma intaresc,si imi ofera o flacara de speranta.Plus ca,in ziua de azi,nu mai avem prea multe modele de mireni care sa traiasca in duhul credintei ortodoxe,sau daca exista,raman in anonimat,de teama ca lumea sa nu arunce cu pietre in ei. Doar pentru asta ar trebui sa nu fie criticat sau privit cu suspiciune Danion Vasile...pentru ca are curajul,in zilele noastre(care nu sunt tocmai roz)sa spuna ceea ce are de spus.
Acuma....parerile sunt impartite...fiecare crede ceea ce vrea. |
In Biserica poate predica si o persoana care nu face parte din cler, dar face parte din Trupul tainic al lui Hristos - Biserica. Vezi cazul in care Dan Puric predica in Manastirea Petru Voda. Insa, este nevoie de binecuvantarea preotului. Prin binecuvantarea data, preotul devine un garant pentru comunitate, ca cel care predica Il marturiseste pe Hristos asa cum este. Fara binecuvantare, riscam sa ne asemanam protestantilor.
|
Spuneti-mi va rog, cand proorocul Daniel, copil fiind, s-a pus in fata si a impiedicat o comunitate intreaga, inclusiv invatatori de lege si judecatori oameni maturi, sa comita o crima odioasa ucigand pentru marturie stramba pe Suzana, credeti ca avea cine-i da binecuvantare? Si mai spuneti-mi la ce credeti ca foloseste incidentul, ca Biblia nu pare sa contina lucruri de prisos. Si pentru cine spune Iisus:
"Te slăvesc pe Tine, Părinte, Doamne al cerului și al pământului, căci ai ascuns acestea de cei înțelepți și pricepuți și le-ai descoperit pruncilor. Da, Părinte, căci așa a fost bunăvoirea înaintea Ta." Si luati aminte ca spune "bunavoire", adica sa nu ne smintim crezand ca Dumnezeu ascunde lucruri de noi ca la v-ati ascunselea. Sigur ca nu se poate vorbi in biserica fara binecuvantare, intrucat in biserica nici arhiereul cel mai mare in rang nu deschide gura fara binecuvantare, decat ca o da atunci el pentru ceilalti si pentru sine. Dar a discuta de cine are sau nu "autoritate" sa invete pe altii... lasati pe Dumnezeu sa hotarasca, nu se cuvine omului. Stai, frate, ca pot veni sminteli. Pai fratilor, au si venit, si nu puteti intoarce timpul inapoi si nici nu este de folos sa va rugati sa inceteze smintelile, ca vi s-a spus ca e cu neputinta. Stai, frate, ca de unde stiu eu ca ce spune fratele cutare e conform ortodoxiei: tocmai ca esti in ispita asta, ca fara ea este cu neputinta sa lucrezi, vei lucra cu inima, daca ceri sincer, si vei ajunge sa cunosti fara sa vina altcineva si sa-ti spuna "cutare e ortodox, cutare nu este". Sau nu vei ajunge, si te vei poticni, si ti se va arata sa nu mai faci cazuistica, ca sunt milioane de tarani si amarati care aud cuvantul ortodoxiei si il fac fara sa-l cearna atata si aceia merg pe usa din fata cu fanfara iar pe noi o sa ne taraie ingerii contra voii noastre stricate, pe cea din dos, si o sa zica lui Dumnezeu "a gresit si a fost trufas cu mintea si a irosit timp sa cearna unde e ortodoxia si unde nu dar iarta-l pentru rugaciunile acestora simpli". Iar Dumnezeu ne va certa cu Psalmul 49 "pentru ce ai istorisit dreptatile mele" si va vadi ca nu pentru mult folos. Dar sa speram ca pentru cei doi care stau langa El va ierta. Adevarat, e greu. Dar daca despre ogorul vazut ni s-a spus "spini si palamida iti va rodi" si despre nasterea noastra li s-a spus mamelor "voi inmulti necazurile tale la vremea nasterii", apoi despre semintele care nu se vad si despre Cine se naste din ele, cum poftiti sa fie? Pavat cu covor rosu si trambitat de ingeri? Nu seamana cu felul cum si-a cinstit invatatura Iisus insusi. Nu spune apostolul talcuind psalmii: Pentru aceea zice: "Suindu-Se la înălțime, a robit robime și a dat daruri oamenilor". Iar aceea că "S-a suit" - ce înseamnă decât că S-a pogorât în părțile cele mai de jos ale pământului? Cel ce S-a pogorât, Acela este Care S-a suit mai presus de toate cerurile, ca pe toate să le umple. Și el a dat pe unii apostoli, pe alții prooroci, pe alții evangheliști, pe alții păstori și învățători Ori dupa acest pasaj citat de Pavel psalmul spune "chiar cu cei nelegiuiti li s-a ingaduit sa locuiasca", pentru ca oamenii care aud dreapta invatatura sa stie ca pentru smerenia peste inchipuire a lui Hristos si pentru a apostolilor si lucratorilor lor cu roade, ceea ce ni s-a transmis nu poate fi stricat de convietuirea cu cineva vatamat, asa cum se transmite o boala. Iar daca se sminteste cineva, dinauntrul lui o face. Dumnezeu sa ne ajute! |
Oamenii din Biserica nu trebuie sa plece de aici cu indoieli. E trist ca nu se mai impartasesc. Ca nu mai simt dorul de a se uni cu Hristos. Macar cuvantul ce se vesteste sa fie viu. Nu ne permitem luxul de a ne da cu parerea intr-o predica, putem face acest lucru in cadrul unor seminarii parohiale.
|
Deci discutia a pornit de la faptul ca in CV-ul de pe internet nu scrie ca a studiat teologia, in alta parte vorbeste despre sine ca fiind preot, dar aici pe forum lumea zice ca nu este preot.
Mie imi plac scrierile lui, pentru ca sunt la obiect si ne-filozofice. Nu vroiam sa-l critic aici. Eram numai nelamurita cum il privesc altii aici: ca teolog/preot, sau cu unul care predica si scrie asa de la sine fara studii de specialitate. Am observat ca aici pe forum lumea judeca f.sever lucrarile teologice si autorii lor, inclusiv Biblia, gasind mereu deosebiri "nu este ortodox". Si tu ca om de rand nu mai stii ce e bun/ortodox si ce nu. Eu spuneam (si nu iustin), dar n-are importanta asta, ca in biserica (institutie) nu are voie sa predice decat un preot/teolog. De altfel nici n.am vazut/auzit vreodata sa o faca altcineva. Acum aflu cu surpriza de Dan Puric si drept sa spun nu sunt de acord. Parerea este ca numai un om cu studii (chiar private, nu neaparat facultate de teologie), experienta in domeniu (si ca exemplu practic de viata crestina) si mai ales verificat in acest sens, are avea voie sa imprastie credinta in lume. Exista f.usor riscul de a dezinforma oamenii, de a veni cu interpretari gresite etc. (ca si aici pe forum...:3:). Altceva este in a invata pe copii religia (pana la o anumita varsta): acolo e vorba de notiuni de baza pe care le are orice crestin. De aceea spun ca eu am auzit de prietene care predau religia la scoala, fara (din cate stiu eu) sa fii studiat teologia (au studiat altceva). Aici, de la voi am aflat ca eu de ex. n-as avea voie sa fac acest lucru. O.K. |
Citat:
Daca Dan Puric a avut binecuvantare,nu vad care e problema. Ceea ce apare in plus,este predica prin alte mijloace,in cazul de fata(Danion Vasile) .Cum ar fi:scrierile ,conferintele. Aici cred ca intradevar este o problema spinoasa,caci nu e un control in genul cenzurii. E un consens mai degraba intre ierarhie,predicator si public.Daca predicatorul e in duhul Bisericii,atunci si ierarhia conducatoare il accepta,si mai ales publicul il primeste si il recunoaste . Orcum ca sa ajungi predicator trebuie sa treci de filtrul indiferentei celorlalti,sa ai ceva de spus,deci tot cineva cu teologie si mai mult decat atat,o poate face.Sau un om cu un duh de vietuire sfanta,inaintatata. S-ar putea strecura si spini in aceste predici,dar publicul poate filtra si singur,nu sa ia totul motamo,si ar putea retine ceea ce intradevar aduce bun,predica acelui om,pentru ceilalti. |
din cate stiu copiilor li se spune azi la scoala ca toate religiile duc la acelasi Dumnezeu.. asta nu stiu cine o spune, un profesor neavizat sau un teolog, posibilitatile sunt egale..
legat de predicile mirenilor fara studii teologice - daca preotul da binecuvantare, e clar ca stie despre ce se va predica, inseama ca este de acord, ca impartaseste cugetul predicatorului. insa oricum, cazurile sunt foarte rare. Doamne ajuta! |
@iustin - tocami ca nu e asa. Mirenii mai nestiutori, asa ca noi, nu stiu sa faca diferenta, sa filtreze si pot sa pice in greseala, citind lucruri gresite.
@Andrei_IM - nu stiu ce li se spune la scoala. Stiu ce si cum le-as spune eu despre Dumnezeu si Sf.Maria, asa la nivelul lor. Si pana la urma chiar si asa este: exista un singur Dumnezeu (oricum L-ar chema) si mai multe modalitati de a crede in El, de a-L percepe. |
si atunci cum ramane cu "Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine"? :)
|
Huh? N-am inteles intrebarea. La ce te referi?:13:
Te referi cumva la Fiul? Se ajune la Tatal numai prin Fiul si Sfantul Duh? Da, asta este la crestini. La altii sunt alte cai, alte personaje. Nu-l confunda cu Dumnezeu (Allah, sau cum il cheama la altii). |
Citat:
Da, mi se pare o exagerare grosolana sa spui ca toate religiile cred in acelasi Dumnezeu, numai ca altfel. Ca si crestin e greu sa crezi asa ceva. |
Poate ca este f.exagerat, dar voi cum vedeti lucrurile. Eu asa le vad.
ca exista un singur Creator. In sensul asta ma refeream. Dar ce stiu eu, poate ca nu este asa... Cine a creat celelalte religii in fond? Asta n-am aflat. Si fiecare grup de oameni care apartin de o religie a fost creat de altcineva? Eu stiam/gandeam ca toti suntem din aceeasi sursa si mai apoi au aparut alte religii. Nu mi-e clar. Nu dati cu rosii, ca nu stiu, incerc si eu sa-mi imaginez. O fetita a unor cunostinte era necajita intr-o zi pentru ca nu are voie sa faca religia la scoala, nefiind catolica. Si a intrebat atunci: "dar de ce n-am voie? Bunica spune ca este un singur Dumnezeu, ca il cheama Dumnezeu, Dio, Gott, Dieu, God, tot ala este." Ei ce i-ati fi raspuns voi? |
@sophia
Daca ne referim la diversi predicatori independenti si nu la preoti,in primul rand care sunt aia,ca eu stiu doar 2..3 ? Si cum ar putea fi ei impiedicati sa vorbeasca? Daca sar calul cu ceva,sigur vom fi atentionati de catre preoti sa nu ii ascultam.Si noi insine vom simtii aceasta. In general,tocmai de aceea devin predicatori,si ascultati,pentru ca vorbesc bine,si spun cele bune. Dar noi criticam insusi Sinodul nostru,si hotararile sale,ce sa mai zicem de acei predicatori... |
"Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine" (Ioan 14:6)
Pt Iustin - a adevarat, se mai critica si Sinodul... dar te intreb - oare cine l-a prigonit pe Sfantul Maxim, de exemplu? A fost batut, scuipat, batjocorit, i s-au taiat limba si mana dreapta, pentru a nu mai marturisi adevarul... dar de catre cine? De catre mai marii Bisericii. Sa nu uitam si ca marii eretici din istorie au fost aproape toti preoti si ierarhi. Asta nu inseamna ca nu au existat ierarhi sfinti, Doamne fereste! Sinaxarul este plin de ierarhi sfinti. insa mereu au fost si rataciti, pentru ca la noi nu exista infailibilitate, nici macar la nivel de Sinod. Sfantul Maxim Marturisitorul tot de un sinod a fost condamnat... Doamne ajuta! |
:) Si revenim la tema noastra "Cine are voie sa raspandeasca religia"
Pai daca insusi Sinodul poate gresi,atunci cine mai poate sa interzica? Deci nu are obiect aceasta tema,pentru ca totul e nesigur si nu ne putem increde in nimic. Eu zic ca exista Duhul ,care ne uneste pe toti,si stim pur si simplu cine ne zice ceva bine sau rau.Si noi si ierarhii nostri.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
"Aici cred ca intradevar este o problema spinoasa"
Atunci e si cu Patericul, si cu toate celelalte scrieri care nu-s evanghelie si nu-s predici. Adica devenin din suspiciune protestanti, adica devenim, incercand sa pazim ortodoxia, eretici. Daca Danion a zis ceva care nu trebuie zis, sa vina cineva sa spuna "cutare si cutare nu sunt in ordine". Generalitatile astea seamana cu altceva decat ortodoxia. |
Citat:
|
@inorog
Eu ma folosesc de acest forum pentru a intelege niste mecanisme,nu neaparat pentru a combate sau apara ceva. Si intradevar,ce ne face in interiorul nostru ca sa stim ca cineva are cuvantul cel bun,este concordanta cu intreaga Traditie,care si ea la randul sau vine tot din comuniunea in Duhul. Caci Duhul a sporit in acei oameni trairea duhovniceasca,si a facut ca ei sa ne daruiasca si noua cate ceva. Si la fel si astazi,cine vorbeste cele bune vorbeste prin Duhul.Si la fel cum a fost si la Iisus: ' oile asculta glasul sau,pentru ca il recunosc,iar dupa un strain deloc nu se duc' |
Citat:
Dar, intr-adevar, ce iti semana stilul de scris, alegerea cuvintelor si a expresiilor, cu a lui Noesis. Bine a remarcat Zaharia. |
Dumnezeu cel slăvit în Sfânta Treime
Adunându-se la Niceea la sobor, au mărturisit pe Hristos Dumnezeu, iar nu făptură și deopotrivă Tatălui pe Fiul și pe Sfântul Duh . <<< SFANT,SFANT,SFANT EȘTI DOAMNE DUMNEZEUL NOSTRU , DUMNEZEULE PARINTE ȘI DUMNEZEULE FIULE SI DUMNEZEULE DUHULE SFINTE, UNULE ADEVARATUL DUMNEZEU ,IAR NU TREI DUMNEZEI ! SFANT EȘTI DOAMNE DUMNEZEUL NOSTRU, PARINTE NEZIDIT0 ȘI FIULE NEZIDIT ȘI DUHULE SFINTE, UNULE ÎMPREUNĂ NEZIDIJ , IAR NU TREI ÎNDEOSEBI NEZIDIȚI ! . . . >>>
|
Citat:
|
Citat:
|
Fiind candva in biserica am aflat de o intalnire cu Danion Vasile ce urma sa aiba loc in orasul meu adoptiv. Danion Vasile nu este preot.
Preotii sunt cei ce ii invata pe pastoriti, insa exista o indatorire a fiecarui crestin de a-i lamuri pe cei nestiutori in privinta adevarurilor de credinta. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 01:28:08. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.