![]() |
Patriarhul ecumenic daruieste un coran
|
in caz ca nu ati observat, subtitlul articolului este
DIN OMILIA PATRIARHULUI ECUMENIC LA SEDIUL COCA-COLA, SUA, 29.10.2009 ...... |
Trebuie discutata problema la un Sfant Sinod Panortodox.
Ar fi fost mai bine sa nu fie postata asa ci sa fie trimis pe la parintele Efrem Filotheitul pe la Sfantul Munte Athos pe la BO Rusa,pe la BO Sarba,la patriarhia Ierusalimului etc. |
crezi ca nu au luat cunostiinta de lucrul acesta? :) saracii parinti din Athos, la cat au patimit de la patriarhul ecumenic nici nu cred ca mai vor sa auda... Doamne ajuta!
|
inteleg ce vrei sa spui - lucrurile acestea ar trebui discutate intre ierarhi. insa unii ierarhi se iau dupa patriarhul ecumenic si tot in directia asta merg, altii nu sunt de acord dar nu spun nimic, altii mai si marturisesc... sunt ierarhi si ierarhi. eu cred ca un crestin ar trebui sa stie ce fac intaistatatorii Bisericii. ca daca se fac lucruri bune, nu e nici un motiv sa le ascunzi..
|
Pot sa nu il mai pomeneasca la Sfintele Slujbe,ca deocamdata in Sfantul Munte PF Bartolomeu e pomenit acolo.
|
il pomenesc ca sa se mai milostiveasca Dumnezeu de el... Spunea Sfantul Iosif Isihastul ca trebuie pomenit, atata timp cat nu exista potir comun.. Sa dea Dumnezeu sa nu se ajunga acolo!
|
Dialoguri cu parintele Arsenie Papacioc
- Ce ne puteti spune despre posibilitatea criticii in Biserica? Exista critica ziditoare in Biserica?
Cuvantul critica nu inseamna decat a judeca pe cineva. Dar critica incununeaza opera! Adevarul trebuie aparat de orice fel de crestin. Caci, chiar daca un cleric, superior, n-ar sustine adevarul - vorbesc despre adevarul ortodox, adevarul mantuitor - poate sa fie infruntat, caci nu infrunti cleric, ci infrunti eretic, fiind vorba de adevar. E ingaduita critica, dar nu judecata... Stai cu ochii pe celalalt, dar nu stai cu ochii pe tine! Taina mantuirii omului pentru fiecare om se savarseste pe cruce, in intelesul ca crucea este cel mai mare folos al pamantului. Jertfeste a nu-l judeca pe acela ca a gresit. Iar daca te bagi in biserica unde e harul lui Dumnezeu si judeci pe preot, amarnic gresesti! Obisnuiti-va toti sa vedeti acolo pe Hristos. (...) Dumneavoastra stiti ce va spun eu acum: sunteti vinovati de faptul ca acela este vinovat! Asta-i raspunsul! Adica trebuie sa-l iubesti, trebuie sa nu-l urasti, iar pentru pozitia ta morala, pentru pozitia ta crestina il ajuta harul lui Dumnezeu si pe acela, chiar daca tu nu i-ai spus nici un cuvant, dar ai avut curajul sa-l pretuiesti, neurandu-l - macar asta - tu l-ai ajutat foarte mult: "Doamne, miluieste-l!" Ai inceput sa iubesti pe vrajmasul tau? Cu orice chip nu te izola. Degetul acesta care este cel mai mic si pare cel mai neinsemnat este o valoare in componenta fiintei trupesti. (...) |
Mai frate Andrei PF Bartolomeu a tinut in 1999 in Romania urmatorul discurs:
http://biserica.org/ro/compendium/ca...a/boeuropa.htm Daca Sfanta Chinotita a Sfantului Munte va hotara nu il mai va pomeni. Nu e nicio problema ca a daruit un Coran problema e ca a numit Coranul Sfant... Poate s-or exercita presiuni foarte mari asupra PF Bartolomeu. Pana la revolutia 1923 din Turcia grecii crestini ortodocsi de acolo traiau in buna intelegere cu musulmanii si invers,dupa revolutia in care "s-a modernizat" Turcia au inceput prin influenta dracilor sa dispara crestinii ortodocsi greci de acolo si buna intelegere intre crestini ortodocsi de acolo si musulmani. (nu e verificat intrutotul daca din 1923 a inceput sa fie asa sa de mai incolo un pic sau de mai inspre noi un pic). In Constantinopol mai sunt 2000 de greci crestini ortodocsi acum. Este adevarat ca legea lui Dumnezeu Iisus Hristos e viata pentru cine o urmeaza,ca il aduce spre cunoasterea lui Dumnezeu dar oare legea musulmanilor din Coran iti zice sa fii milostiv fata de altii?Asta ca zici ca a numit Coranul Sfant ca intr-ansul se afla icoana din umbra a lui Dumnezeu Iisus Hristos - adica legea lui Moise.Da oare chiar s-o afla legea Sfantului prooroc Moise in Coran? Ca se stie Dumnezeu ii da lui Sfantul prooroc Moise tablele legii dupa patruzeci de zile de post,asa de mare fiind legea lui Dumnezeu. Ca la evrei li se daduse aceasta porunca sa fie milosi fata de straini,fata de vaduve,fata de orfani - a se vedea in Sfanta Scriptura - Vechiul Testament. Asa ca e nevoie sa fie trimis acel filmulet la cei care cunosc dogma crestin ortodoxa fiind si traitori ai respectivei invataturi. Aci un mozaic cu PF Ghenadios primul patriarh crestin ortodox al patriarhiei ecumenice de s-a aflat sub Imperiul Otoman cu sultanul de atunci al Imperiului Otoman Mehmet al-II-lea(praznuit ca Sfant pe data de 31 august in BO http://www.goarch.org/chapel/saints/2234) http://upload.wikimedia.org/wikipedi.../Gennadios.jpg |
e adevarat, trebuie cei traitori sa isi dea mai mult cu parerea, caci sunt mai indreptatiti. dar nu spune parintele Arsenie asa: "eu sunt calugar, puscarias, pustnic si duhovnic, si am tot dreptul sa apar Adevarul. Dar si oaie daca as fi, tot ar trebui sa apar adevarul!" . daca stam "smeriti", asteptand sa se discute DOAR la un nivel inalt problemele acestea, atunci cand ne vor afecta pe noi DIRECT (desi deja ne afecteaza), ce raspuns vom da? sau mai bine zis, de unde vom scoate raspunsul? teoretic ar trebui sa ne smerim, dar smerenia aceasta parelnica, in ce pozitie ne pune? ca pana la urma trebuie sa avem o parere - pro sau contra, da sau nu. nu ai cum sa spui, eu nu stiu, sa discute altii, probleme astea nu ma privesc pe mine. cum sa nu te priveasca frate, ca e vorba de credinta ta, e vorba de Biserica lui Hristos, al carui madular esti TU, al carui madular sunt si eu si toti fratii ortodocsi de aici. ne smerim, asa este, trebuie multa smerenie. si totusi, primim sau nu aceste invataturi?
|
Citat:
Sansele ca sa te impartasesti din acelasi potir cu PE sint foarte mici, chiar poti sa eviti sa o faci vreodata. Dumnezeu sa-ti ajute sa intelegi ca ortodoxia sta numai in Scriptura si in invataturile Sfintilor Parinti ai Bisericii, bune ieri, valabile si astazi si pina la sfirsitul lumii. |
Citat:
Doamne ajuta! |
Citat:
Raspundeti la erezie cu erezie peste erezie, sinteti mindri si huliti impotriva Duhului Sfint. Marturisirea de credinta a unei Biserici nu este suma trairilor si credintei madularelor ei, ci expresia credintei episcopului locului. Daca episcopul este ortodox, atunci Biserica lui este ortodoxa, iar daca episcopul este eretic, atunci Biserica lui, care inceteaza sa fie Trup al lui Cristos este Biserica eretica. Comemorind episcopul eretic la Liturghie exprimi apartenenta la Biserica lui si, implicit, subscri la marturisirea lui de credinta. Daca te impartasesti in Biserica lui, atunci si devi, indiferent de cit de drept-credincios te tii, una cu dumnezeul lui, in nici un caz nu cu Cel Adevarat care nu exista in minciuna. De aceea Sfintii Parinti au spus sa fugim ca si de foc cind episcopul se dovedeste a fi eretic! Fatarnicie este numele purtarii voastre. Cu gura va deziceti de eretici, dar le primiti euharistul si va impartasiti cu credinta ca o faceti cu Cristos fiindca Dumnezeu va vede staruinta si curatenia in partea de ortodoxie pe care v-ati ales-o (alta erezie!) in asa fel incit sa nu va strice comfortul, sa nu va oblige sa va asumati raspundere si fapta de crestin pentru Adevarul Celui care pretindeti ca-L marturisiti. Ereticii cad din Biserica lui Cristos, iar voi impartasindu-va cu ei in deplina cunostinta de cauza deveniti partasi la lucrarea lor impotriva lui Dumnezeu. Scriptura, Parintii Bisericii prin invatatura si exemplul lor arata clar ce atitudine trebuie sa luam fata de erezie si eretici, avem manuale care ne invata ce inseamna Biserica pe pamint si, totusi, impotriva tuturor evidentelor pretindeti cu tupeu ca umblati pe Calea Imparateasca! Iata ce spune Pr Pomozansky despre Biserica si eretici: "Dar exista o limita pe care daca pacatosii o depasesc atunci ei sint ca niste membre moarte taiate de la trupul Bisericii printr-un act vizibil al autoritatii bisericesti sau printr-un act invizibil al judecatii lui Dumnezeu. Cei ce nu apartin Bisericii sint ateistii si apostatii de la credinta crestina si pacatosii pe care ii caracterizeaza incapatinarea constienta si lipsa de pocainta pentru pacatele lor (articolul noua). De asemenea, cei care nu tin de Biserica sint ereticii care au stilcit dogmele fundamentale ale credintei; … Sfintenia Bisericii nu poate fi impacata cu invataturile mincinoase si ereziile. De aceea Biserica pazeste cu strictete puritatea adevarului si ii exclude pe eretici din mijlocul ei." (But there is a boundary, which if sinners go past it, they, like dead members, are cut off from the body of the Church, either by a visible act of the Church authority or by the invisible act of God’s judgment. Thus, those do not belong to the Church who are atheists or apostates from the Christian faith, those who are sinners characterized by a conscious stubbornness and lack of repentance for their sins, as it says in the Catechism (ninth article). Also among those who do not belong to the Church are heretics who have corrupted the fundamental dogmas of the faith; … The sanctity of the Church is irreconcilable with false teachings and heresies. Therefore the Church strictly guards the purity of the truth and herself excludes heretics from her midst.) (Michael Pomazansky, Orthodox Dogmatic Theology, Part II God Manifest in the World, 7 The Church of Christ, Attributes of the Church) Si inca am mai scris despre acest subiect aici. Dumnezeu sa va miluiasca! |
fratele meu, tu esti din BSOV, nu? ca asa am inteles din postarile tale... am cateva nelamuriri, daca imi permiti. toate Bisericile nationale care au pastrat calendarul vechi, nici nu vor sa auda de voi. Nici macar Patriarhia Ierusalimului. La Sfantul Munte nici nu va lasa sa slujiti sau sa primiti Sfanta Impartasanie. Nu cumva ati ramas singurii din lume care mai tineti adevarul?
De ce Sfanta Lumina de la Ierusalim coboara in fiecare an, cand si BOR este in comuniune cu Biserica Ierusalimului? Nu trebuia sa devina tot Ierusalimul eretic asa... pocnind din degete? Am intrat in comuniune cu BOR -> am devenit eretici -> au devenit eretici TOTI care sunt in comuniune cu Patriarhia Ierusalimului, ADICA TOATE BISERICILE ORTODOXE IN AFARA DE VOI. P.S. Nu ti se pare cel putin ciudat ca sunteti de 1000 de ori mai inversunati pe ortodocsii din BOR care nu sunt de acord cu ecumenismul, decat pe cei care sunt de acord? Ce va roade, fratilor? Eu asa ceva n-am mai pomenit nicaieri, sa auzi ceva care iti convine, dar pentru diferenta de 13 zile, nu are nici o valabilitate, de parca s-ar vorbi in neant asa... V-am auzit si aici pe forum (dar si pe site-u vostru, pe mitropolia slatioara) ca tunati mai mult impotriva ortodocsilor anti-ecumenici decat impotriva catolicilor sau a protestantilor. Asta am auzit-o doar de la protestantii care se iau la harta mai mult cu ortodocsii practicanti decat cu cei indiferenti. |
Fratele Orthodoxia (sau sora ce o fi) nu e din BOSV.
|
atunci imi cer iertare pt incurcatura. insa vad ca ideile tot alea sunt..
|
Citat:
|
Citat:
Constat si ca nu ai avut nimic de obiectat la afirmatiile pe care le-am facut (practic m-am limitat la a cita Parinti si teologi) cu privire la Biserica, rolul episcopului in Biserica si erezie, ceea ce face gratuite intrebarile tale si eventualele mele raspunsuri sau le transforma in cel mult observatii periferice pentru ca Ortodoxia este fundamentata in Sfinta Scriptura si in invatatura si exemplul Sfintilor Parinti ai Bisericii, in nici un caz nu in comuniunea dintre Bisericile locale, care poate fi cel mult consecinta a Ortodoxiei, si nu cauza ei, si nu este nici determinata de miracole, ci doar intarita. Despre Lumina Sfinta stim cu siguranta ca vine la rugaciunea Patriarhului Ierusalimului in fiecare an, cu trei exceptii cunoscute in istorie: in secolul al XII-lea cind Templierii au tinut Ierusalimul sub ocupatie si patriarhul ortodox era refugiat la Constantinopol, in veacul al XVI-lea, cind Patriarhul Armean l-a mituit pe Sultan ca sa vina el la Sfintul Mormint in locul patriarhului ortodox si in 1970 cind l-au incercat pe Dumnezeu intrind sa ia Lumina dupa pascalia noua. Dar a spune ca Lumina Dumnezeiasca confirma sfintenia Bisericii Ierusalimului este interpretare abuziva din doua motive majore: 1. nu exista dovada pentru ce s-ar intimpla in cazul in care un episcop ortodox (de Stil Vechi, pentru a nu stirni confuzie) ar intra la Sfintul Mormint in locul Patriarhului Ierusalimului (pentru a creea aceleasi conditii de comparatie), si 2. Biserica Ierusalimului nu mai este cea de la 1100 sau 1500, fiind adinc implicata in ecumenism (ceea ce teoretic face ca sansele de a nu se mai repeta rezultatul de la 1579 sa creasca). Daca adevarul ar fi o chestiune de statistica lucrurile ar fi foarte simple pe lumea asta. Nu ne-ar ramine decit sa fim atenti la ce gindeste si incotro se-ndreapta majoritatea, dar realitatea, chiar invatatura crestina este cu totul alta. Mintuitorul nu vorbeste nicaieri de multimi si drumuri largi, ba din contra, despre o turma mica si o poarta ingusta. Faptul ca unele vechi patriarhii ortodoxe au mentinut calendarul bisericesc nu le face cu nimic mai bune decit surorile lor care s-au mutat cu sarbatorile mai aproape de fratii lor, ceialalti crestini, si nu ortodocsi. Toate acele patriarhii promoveaza in mod direct ecumenismul, iar unele dintre ele sint si sergianiste, altele fiind pur si simplu constructii diabolice ale comunistilor atei. Daca aceste Biserici insista sa-si spuna ortodoxe si declara unitate in euharist, nimeni nu le poate impiedeca sa o faca. In acelasi fel si Biserica Romano – Catolica se crede Biserica cea Una de la inceputuri si vede in ortodocsi schismatici, sau Bisericile Protestante care considera Biserica Catolica cazuta in erezie, dar cu ce schimba toate parerile si vrerile oamenilor Adevarul lui Dumnezeu si Biserica Drept – Credincioasa?! Cind spui ca nu sintem primiti la Sfintul Munte (probabil la Manastirile care comemoreaza Patriarhul Ecumenic) si la Ierusalim ca sa slujim sau sa primim impartasanie faci o afirmatie plecind de la premise complet rasturnate pentru ca nimeni nu cere niciodata nici sa slujeasca cu voi, nici sa se impartaseasca pentru ca noi sintem ortodocsi si Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe nu ne ingaduie sa slujim sau sa ne impartasim cu cei cazuti in erezie. Pe ecumenisti nu-i intereseaza Ortodoxia, ci reformarea ei pentru a permite apropierea de credintele heterodoxe. Intr-un fel sint chiar cinstiti pentru ca renunta la canoane sau le interpreteaza dupa cum le convine pentru a-si baza noua credinta. In acelasi timp, nici ei, nici ereziile lor nu sint greu de identificat pentru orice om care simte, intelege si cunoaste Ortodoxia. Mult mai periculosi pentru sufletele inocentilor sint asa zisii rezistenti din “ortodoxie”. Acestia sint adevaratii lupi in piele de oaie care lucreaza, constient sau nu, spre pierzania sufletelor. Sub aparenta unei vieti duhovnicesti si a unui discurs anti-ecumenist si in favoarea Ortodoxiei traditionale acesti falsi ortodocsi polarizeaza lume de buna credinta impiedecind-o sa realizeze exact departarea de Ortodoxie, sa constientizeze gravitatea situatiei in care se afla, inducind o oarecare stare de optimism ca inca se mai poate face ceva si oferind o anumita garantie ca atita timp cit mai exista oameni cucernici care vorbesc impotriva ereziei s-ar afla, totusi, in granitele Bisericii lui Cristos. Mai greu de observat decit ereziile ecumenistilor este “ortodoxia” ciuntita pe care o marturisesc acesti rezistenti, pentru ca atunci cind se pune problema de a-si justifica prezenta in Biserici eretice “uita” in mod convenabil traditia ortodoxa (cel putin ecumenistii au decenta sa o faca caduca) si chiar vorbesc impotriva canoanelor si invataturii Sfintilor Parinti si in ciuda pretentiei ca le apara. Daca nu ar fi atit de periculosi as spune ca sint amuzanti si neseriosi (pentru ca nu poti sa fi credibil fara a fi consecvent chiar si in amnezie si minciuna). Ca exemplu, si ma limitez doar la ce am auzit de la voi, aici, pe forum, unde canonul, invatatura si exemplul Sfintilor Parinti cer separarea de ierarhia incrincenata in erezie, “sfintii” Stilului Nou indraznesc sa completeze: “doar cind aceia se vor impartasi cu romano-catolicii si monofizitii”, “cind Sf. Ilie se va intoarce pe Pamint”, “dupa ce un Consiliu Ecumenic ii va fi anatemizat” sau, dupa propriile-ti spuse, nici macar nu ar fi cazul atita timp cit “nu te impartasesti din acelasi pahar cu ereticul”. Toate acestea, evident, nu au nimic de-a face cu Ortodoxia. In ce te priveste prefer sa cred ca esti cinstit si cu adevarat interesat de ortodoxie. Ca si tine, sint convins, exista multi altii nascuti si crescuti in ceea ce li s-a spus ca ar fi Ortodoxie. Acum a venit timpul sa realizati ca va aflati intr-o ortodoxie deturnata de teroristi masoni si ecumenisti, ca raspunsul la ce trebuie sa faceti se afla numai in Sfinta Scriptura si in invatatura si exemplul Sfintilor Parinti ai Bisericii Ortodoxe, care sint complete si perfecte si la care nimeni nu adauga fara a fi chiar de la diavol. Dumnezeu sa va ajute sa gasiti Calea si sa primiti Viata! |
"Iata ce spune Pr Pomozansky despre Biserica si eretici:"
Iata un semanator de vrajba care sminteste canoanele, spurca intelesul literei si PROPOVADUIESTE SMINTELILE CERTARETE ALE RATACITILOR DIN DOUA BISERICI FOSTE IMPERIALE carora le-a fiert taratzea ramasitelor de Bizant in ranza "ortodoxa". Biserica Ortodoxa Romana e autocefala, punct, pauza. Orice alta discutie e ratacire, si orice alta atitudine e sminteala. E foarte misto ce cazuistica faci, dar in canoanele tale nu scrie sigur nicaieri sa indrepte un mirean cu apoftegmele unui preot pe un ierarh, nici cioburile unei biserici imperiale pedepsita cu fragmentarea pentru secole de asuprire sa nu deschida gura contra unei biserici ramasa una si intreaga de la Sf. Ap. Andrei pana azi. Poti indrepta pe cine vrei, chiar si un ierarh, dar procedurile pentru asta sunt putin diferite. Sigur, acelea sunt si grele. Dar sunt si singurele indreptatoare. Iar despre hula asta: "Dar a spune ca Lumina Dumnezeiasca confirma sfintenia Bisericii Ierusalimului este interpretare abuziva din doua motive majore:" Am un singur comentariu: BATE-TE PESTE GURA, SADUCHEULE. Vii aici sa sperii lumea cu pericolul ereziei, iata hula contra Duhului sfant intreaga, "nesmintita" si spurcata in propria ta minte si in propria ta marturisire. Fa un pas inapoi si bate-te peste gura. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 01:32:37. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.