![]() |
Cruciulita catolica
Buna ziua. O prietena a fost de curand intr-o tara predominant catolica si a intrat intr-o biserica fiind turista. Mi-a adus cateva lucruri sfintite, cateva iconite si o cruciulita cam de marimea unei palme. Eu sunt ortodox si cred sincer in Dumnezeu si vreau sa va intreb cat este de bine sa am aceste lucruri... Stiu ca este aiurea intrebarea mea, dar vreau sa fiu sigur.
Multumesc. |
Citat:
|
Eu nu le folosesc ca si obiecte sfinte. Le folosesc ca si suveniruri... Este necesar sa ma duc la preot?
|
Icoanele catolice sunt pagubitoare de suflet multe din ele.
Nu le folosi si nu le du la preot ortodox sa le sfinteasca ca nu sunt bune. Pune-le la suveniruri. |
Citat:
|
Devorator, stai linistit
Ca tot la acelasi Dumnezeu se inchina si catolicii.... Eu de multe ori merg si la Biserica Catolica, de cateva ori m-am si spovedit acolo. |
Citat:
Sfintii Parinti spun ca la catolici nu exista Sfinte Taine. Of of, ce usor e sa extagem ce ne convine noua din ortodoxie, iar restul sa aruncam la gunoi... Pt Devorator: daca nu gasesti vreun frate catolic, sau un lacas catolic, sa le dai acolo, cel mai bine le tii intr-un sertar si sa nu le mai folosesti. Doamne ajuta! |
Daca sunteți din București, vă propun o afacere: dați-mi mie acele obiecte de cult, dacă sunt consacrate de un preot catolic și nu vă trebuie. Am să vă dăruiesc în schimb o carte ortodoxă.
Dacă sunteți de acord, trimiteți vă rog un mesaj privat cu datele de contact și stabilim o întâlnire pentru schimbul de daruri. |
Citat:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ioan_Damaschinul Partea a doua a mesajului dumneavoastra este exact replica de care aveti nevoie... |
Citat:
Sa inteleg ca pe Sfintii de dupa 749 trebuie sa ii citim cu mai mult scepticism, doar pentru ca nu se incadreaza intr-un reper strict temporal? |
Citat:
<Sfintii Parinti spun ca la catolici nu exista Sfinte Taine> nu isi aveau locul si nici rostul... |
pai nu isi aveau pentru ca atunci nu existau catolici... :)
Sfintii Parinti de pana la 749, din cate stiu, sunt Sfintii care au luptat impotriva ereziilor hristologice, care negau dumnezeirea lui Hristos. Asta nu inseamna ca nu au mai aparut erezii dupa aceea, si ca nu au mai fost marturisitori impotriva lor. |
Citat:
Dar despre aceste amanunte las pe altii sa vorbeasca. |
e adevarat, catolicismul nu a aparut cu cateva minute inainte de momentul Marii Schisme. :) El este suma "institutionalizata" a unor erezii, dar si a unei mentalitati generale, care existau de ceva vreme in Biserica Apuseana.
|
Citat:
Vinovat a fost contextul politic... Fiecare a incercat sa traga spuza pe turta sa, atat cei de la Roma cat si cei de la Constantinopol. Dar istoria ne mai da si o alta lectie. La Caderea Constantinopolului, in ultimele ore nu au mai fost nici catolici nici ortodocsi. Ci doar crestini. |
Evenimentele istorice sunt una, temeiurile dogmatice alta. :)
Din perioada aceea ne-a ramas un singur sfant in sinaxar - Sfantul Marcu Eugenicul, singurul care s-a opus falsei uniri cu apusenii. Mai multe despre Sfantul Marcu Eugenicul aici: http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...rcu-eugenicul/ Doamne ajuta! |
Citat:
Cea mai buna tactica a lui Satan de a distruge Biserica Crestina a fost de a o macina din interior, prin lupte interne, prin crearea in sanul ei a unor lupte dogmatice absolut inutile si irelevante pentru mantuire (ca de exemplu disputele legate de sexul ingerilor), etc. Divide et impera ! |
Dogmele Bisericii inseamna cu totul altceva fata de ce spui tu.
Neintelegerile acestea nu au pornit ca doua ramuri din acelasi trunchi, pentru ca Biserica Rasariteana de atunci nu a adaugat nici o inovatie invataturii primelor veacuri crestine. |
Citat:
S-au putut gasi solutii de compromis acceptabile pe moment in problemele esentiale, de catre ambele parti, dovada ca daca e nevoie si dogma poate fi nuantata... Dar cum a fost intotdeauna in istorie, Dracu si-a bagat coada, si nu s-a ales nimic. Constantinopolul a cazut in mana turcilor, si Asia Mica, unul din leaganele crestinismului, isi pleaca azi genunchii in fata lui Allah. |
Catolicii sunt Fratii nostri RATACITI!
Ii iubim pe Catolici , sunt cei mai apropiatzi de Ortodoxie, Il iubim si pe Papa Ioan Paul 2 ca a facut Primul Mare pas spre Reintregirea Bisericii Crestine,chiar vad in fiecare pangar al Bisericilor Ortodoxe carti de vanzare cu viatza Papei DAR Frati Ortodocsi ....catolicii sunt fratzii nostri Rataciti! De la Marea Schisma din 1051 , de cand au vrut ei sa nu mai depinda de Constantinopol, sa aiba ei autonomie politica economica si evident religioasa de atunci au cazut in ratacire! Si le-a dat Bunul Dumnezeu destule semne ca au gresit : 250 aproape 300 de ani de razboi al cruciatilor, sub pretextul de a elibera crestinii din Africa Asia au facut milioane de crime talharii violuri, apoi inca vreo 100 -150 ani de Inchizitie alte milioane de crime si arderi pe rug( au recunoscut pana la urma ca a fost o greseala istorica) iar astazi guess what sunt pe rol peste 20000-30000 de procese pe rol (de pedofilie si homosexualitate intre preotii catolici) daca acestea sunt DOAR cele recunoscute oficial imaginatzi-va cate sunt in realitate!!!??!!! dece? pt simplu motiv caci preotii catolici nu au voie sa se casatoreasca ! Pai dragi catolici , nu toti preotii au chemari monahice! unii rezista sa traiasca in sihastrie si perfecta curatzie , altii NU si atunci se casatoresc si il slujesc pe Dumnezeu ca Preot Mirean , avand o familie exemplara pentru enoriashi!
cati Sfintzi ati mai intalnit la catolici dupa Marea Schisma??? poate mi-i spunetzi si mie |
sa nu uitam diferentzele apasatoare
...diferentzele apasatoare dintre Ortodoxie si catolicism:
1. filioque: Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul. (Ioan) 2. suprematia papala: Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru! 3. infaibilitatea papala: Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Ortodoxa 4. purgatoriul: Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura. 5. azimile: Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii 6. imaculata conceptie: Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii. 7. substantialitatea: La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri 8. celibatul preotilor: Preotii catolici nu se casatoresc. Sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie 9. indulgente papale: Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune 10. mirungerea: Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc. Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana Fragment din "Ne vorbeste parintele Cleopa", vol.3, p.65, ed. Episcopiei Romanului, 1996 |
Multe sunt diferente liturgice, nu dogmatice...
Pai sin intre Antiohia si Constantinopol erau diferente liturgice, inca din vechime, si nimeni nu s-a scandalizat. De asemenea, latinii, inca din primul mileniu aveau asemenea diferente liturgice, si grecii le-au inteles, daca au vrut. Apoi, daca e sa luam bine seama, asemenea diferente nu sunt valabile pentru toti catolicii, caci intre catolici mai sunt si de rit bizantin, care, cel putin teoretic, nu ar trebui sa aiba alta practica liturgica diferita de cea din bisericile ortodoxe. Si inca ceva, in Biserica Catolica sunt multe rituri, si apusene si rasaritene, deci...daca e sa cautam diferente, de dragul diferentelor, apoi, avem de lucru, nu gluma. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu zic si noi, ortodocsii avem icoane foarte frumos pictate, am si eu vreo cateva, dar se poate vedea durerea, suferinta sau sufletul puternic dinauntrul celor reprezentati. Nu vreau sa fiu ticalos in cazul in care pe aici isi mai fac veacul si catolici, dar in icoanele catolice sfintii sunt rozi in obrajori, zambitori, parca se feresc sa-ti trezeasca trairi mai launtrice. Cat despre cruce, nu stiu daca are vreo importanta ce urmeaza sa spun, dar odata obisnuiam sa port la gat o cruce mai stilizata, pe care Domnul nostru Iisus Hristos era rastignit pe un fel de aripi ce voiau a fi bratul orizontal al crucii iar stalpul vertical nu era complet drept ci un pic ondulat pt a da impresia ca era in zbor. Crucea daca putea fi numita astfel a fost cumparata dintr-un magazin ortodox si probabil fusese sfintita, dar nu prea ma simteam bine purtand-o desi imi placea ideia. Evident ca am renuntat in a o mai purta si mi-am gasit una crestin-ortodoxa din toate punctele de vedere. |
Pe mine ma doare mai mult decat ateismul, crestinismul de suprafata, faptele oribile care se infaptuiesc in pofida ortodoxiei inscriptionate pe fruntea romanului .
Iar cel mai dureros si jalnic lucru, este atunci cand facem atatea grozavii, uriciune si nepasare si-l mai invocam si pe Dumnezeu in imbecilitatea noastra. Astfel , nu stiu daca pot fi capabila sa-i compatimesc pe atei, ori sa le cer lucruri si trairi semnificative din punct de vedere spiritual |
Eu am o cruciulita cam de 10 cm care sta singura pe un soi de picior/postament. Am luat-o din afara de la o biserica anglicana (St Paul's). Ma intreb de ce nu ar fi buna? Crucea arata la fel cu a noastra, reprezentarea lui Iisus Hristos este foarte frumos facuta si pare fidela modelelor noastre. Nici macar prin cap nu mi-a trecut ca ar putea fi ceva gresit. Lamuriti-ma va rog cu argumente din surse credibile.
|
Citat:
Greselile, care spui ca se fac, tin cel mult de individ, nu de Biserica. Capul Bisericii Ortodoxe este Hristos, si in El nu poate fi greseala. Oamenii pot gresi, dar fara ca greseala lor sa aiba repercusiuni asupre Bisericii. Cand vorbim despre Biserica, trebuie sa privim din Inaltul Cerului; iar cand vorbim despre oameni, adica fiecare despre sine, sa privim de la nivelul furnicii, ca sa ne vedem pacatele toate si sa ne indepartam de ele. Nu ajunge sa aratam cu degetul lucrurile, care se fac gresit de catre oameni in Biserica; aceste greseli ne apartin si noua. Ca daca noi am fi mai buni, lucrurile ar fi altfel. Exista o solidaritate in acest sens, de care nu suntem intotdeauna constienti. Citeam chiar ieri din cele spuse de Cuv. Seraphim Rose: raul trebuie sa se produca; nu putem lupta noi cu el. Noi trebuie doar sa ne tinem de Adevar, pe care il gasim in Scripturi si in Sfintii Parinti. voxdei, daca esti ortodox, concetreaza-te la invatatura ortodoxa si nu pierde timpul cu alte invataturi, caci timpul s-a scurtat. |
Citat:
Nu te duce singur in ispita. |
Citat:
|
Citat:
Iata ce zice Parintele Rafail Noica, care si el traieste de-o viata in occident: Citat:
|
Nu va mai luati de devorator. Profesorul nostru de religie ne spunea la fel despre religia catolica, si sa nu luam obiecte de acolo. Sincer nici eu nu am inteles, tot obiecte sfintite sunt, tot pe Dumnezeu il reprezinta. Dar fiecare cu parerea lui.
|
Citat:
In icoanele ortodoxe, sfintii sunt ascetici, subtiri - asta arata ca n-au pretuit cele lumesti, ci pe cele duhovnicesti. Aceasta duhovnicie iconogrfica contrasteaza violent cu Adam carnos si gol sau cu niste capete de oameni cu aripi. Aici vorbim asadar nu doar de o tendinta ci de o alta spiritualitate, care nu ne este proprie. Din acest motiv sunt de evitat. |
Citat:
|
Citat:
Sau poate tot cu judecata asta a ta care n-are nevoie de intelepciunea Duhului Sfant ne explici si noua in ce fel Dumnezeu S-a intrupat si s-a unit firea dumnezeiasca cu firea omeneasca, astfel incat Hristos, iar nu Adam este "Intai-nascut intre multi frati" (Romani 8, 29) Deci daca Hristos este Cel "Intai-nascut intre multi frati", iar nu Adam, nu ti se pare ca mai degraba noi ortodocsii, care suntem urmasii lui Hristos (iar nu evreii), suntem din neamul Lui? Iar daca noi suntem din neamul Lui - noi suntem poporul Lui - nu ti se pare ca El este Ortodox, fiind Capul Ortodoxiei? Asa ca nu te mai grabi sa ii iei la rost asa pe Sfintii Parinti, caci fata de noi ei au fost purtatori de Duh Sfant. |
Citat:
|
Citat:
"Dar voi sunteti semintie aleasa, preotie imparateasca, neam sfant, popor agonisit de Dumnezeu ca sa vestiti in lume bunatatile Celui ce v'a chemat din intuneric la lumina Sa cea minunata, voi, cei ce odinioara nu erati popor, dar care acum sunteti poporul lui Dumnezeu; voi, cei ce odinioara nu aveati parte de mila, dar care acum sunteti miluiti." (1 Ioan 2, 9-10). |
Ora este GMT +3. Ora este acum 02:44:40. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.