Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Romano-Catolica (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5029)
-   -   Dominic Savio - sfânt la 15 ani (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=8756)

RauL15 09.03.2010 18:11:00

Dominic Savio - sfânt la 15 ani
 
"Mai bine moartea decât păcatul": aceste cuvinte concentrează programul de viață al sfântului Dominic, canonizat de Papa Pius al XII-lea la 12 iunie 1954, în fața a mii de tineri din toată lumea.

Canonizarea lui si cuvintele lui "Mai bine moartea decat pacatul" mi se par o mare erezie.Voi ce parere aveti?

Mihnea Dragomir 09.03.2010 19:30:49

Citat:

În prealabil postat de RauL15 (Post 222416)
Canonizarea lui si cuvintele lui "Mai bine moartea decat pacatul" mi se par o mare erezie.Voi ce parere aveti?

Alt eretic catolic. Având în vedere și că a fost canonizat de Anticrist, precis e în iad.

iana 09.03.2010 21:32:27

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 222439)
Alt eretic catolic. Având în vedere și că a fost canonizat de Anticrist, precis e în iad.

De ce te-ai suparat asa tare? Poate a vrut doar sa provoace.

tigerAvalo9 04.04.2010 17:34:10

Daca a trait intru Hristos,a respectat cele 10 porunci,si-a dedicat viata lui Hristos,indiferent ca-i catolic,merita sa fie Sfant.Sa terminam cu razboiul asta anti-catolici.Nu uita ca Hristos e pentru toti si nu vrea decat sa credem in El si sa Ii respectam poruncile!Iar asta cu iadul e pur si simplu foarte banala si de rasul lumii.Arde in iad pentru ce?Pentru ca a ales viata intru Hristos dar e catolic?Sunt ortodox dar nu mi se par intocmai sanatoase ideile acestea.

Erethorn 07.04.2010 08:54:52

Mi-am adus aminte de o sfanta chiar mai tanara, de fapt cred ca e unul dintre cei mai tineri sfinti ai Bisericii, iar deviza "mai bine moartea decat pacatul" i se potriveste si ei:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Goretti

Sincer, nu vad unde e erezia. Poate ca Raul15 ne va lamuri si va detalia. In ceea ce ma priveste, nu am nici o indoiala ca aceasta fata se afla acum impreuna cu Tatal.

Mihnea Dragomir 07.04.2010 10:28:52

Există 14 000 de sfinți mai tineri și decât Maria Goretti: sunt copiii în vârstă de până la 2 ani uciși pentru Cristos din porunca lui Irod.

AlinB 07.04.2010 13:20:08

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 232026)
Există 14 000 de sfinți mai tineri și decât Maria Goretti: sunt copiii în vârstă de până la 2 ani uciși pentru Cristos din porunca lui Irod.

Nu cred ca a fost un martiriu ales si voluntar in cazul lor..

Mihnea Dragomir 07.04.2010 14:53:22

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 232073)
Nu cred ca a fost un martiriu ales si voluntar in cazul lor..

De acord, evident. Totuși, fac parte din corul sfinților, ca victime inocente ale dușmanilor lui Cristos. Au și o zi de celebrare: 27 decembrie pentru catolicii răsăriteni, 28 decembrie pentru cei apuseni.

Despre masacrul inocenților știm și din surse istorice extrabiblice, care sunt concordante cu cele biblice: e vorba de o cronică a lui Macrobius. Astfel, auzind, oripilat, despre acest masacru, Octavian Augustus a declarat că e mai bine să fii porc în țara lui Irod decât copil în asemenea țară.

Noesisaa 07.04.2010 15:51:25

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 232026)
Există 14 000 de sfinți mai tineri și decât Maria Goretti: sunt copiii în vârstă de până la 2 ani uciși pentru Cristos din porunca lui Irod.


Am auzit un lucru interesant la predica de Craciun anul trecut. De fapt in Betleem la acea vreme erau in total cam 3000-4000 de oameni (copii, barbati, femei). A ucide 14000 de copilasi era imposibil, probabil numarul a fost de cateva zeci. Ce populatie totala ar fi trebuit sa aiba Betleemul ca sa aiba 14000 de copii/baieti de 2 ani si mai mici? Numarul a fost exagerat pentru a sublinia tragedia si grozavia faptei lui Irod.

AlinB 07.04.2010 17:22:49

Nu in Betleem ci in toata Iudeea.

Oricum, nu esti singura persoana care a avansat ideea ca de fapt n-ar fi fost mai mult decat cateva zeci/sute.

Din pacate insa, respectivii n-au tangenta cu crestinismul.

Oricum sunt curios despre sursele crestine vizavi de aceasta cifra.

P.S. Interesant ce poate face credinta din om. Fara doar si poate Irod era credincios, altfel n-ar fi dat un astfel de ordin.
Doar ca avea o credinta stramba..

Noesisaa 07.04.2010 17:25:23

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 232185)
Nu in Betleem ci in toata Iudeea.

.

Nu asta spune Sf Scriptura. Irod s-a interesat unde anume trebuia sa se nasca Mesia si acolo si-a trimis ucigasii. Nu in intreaga Iudee, ci in Betleemul Iudeii.

Nu mi se pare un lucru atat de necrestinesc. In afara daca esti protestant si crezi Sola Scriptura. Din fericire nu suntem protestanti si intelegem ca scopul Sf Scripturi nu este de a ne reda istoria asa cum s-a intamplat ea, ci cu totul altul.

Erethorn 07.04.2010 17:39:10

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 232185)
Nu in Betleem ci in toata Iudeea.

P.S. Interesant ce poate face credinta din om. Fara doar si poate Irod era credincios, altfel n-ar fi dat un astfel de ordin.
Doar ca avea o credinta stramba..

Cred ca ar fi mai corect sa spunem ca era superstitios. E cu totul altceva.

In legatura cu cifra exacta, din cate stiu, multe dintre cifrele cuprinse in Scriptura trebuiesc interpretate simbolic. De exemplu, cei 144.000 de care fac atata caz martorii lui Iehova, si care nu este decat cifra simbolica 12 (triburile lui Israel) la patrat si inmultita cu o mie.

tigerAvalo9 07.04.2010 21:39:58

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 222439)
Alt eretic catolic. Având în vedere și că a fost canonizat de Anticrist, precis e în iad.


Ce multe exagerezi.Raspunsul tau e de-a dreptul absurd.Cum sa arda in iad?Pentru ce?ca l-a slujit pe Mantuitor?Ca a facut fapte marete pentru Mantuitor dar a fost la catolici?

Noesisaa 07.04.2010 21:44:09

Citat:

În prealabil postat de tigerAvalo9 (Post 232296)
Ce multe exagerezi.Raspunsul tau e de-a dreptul absurd.Cum sa arda in iad?Pentru ce?ca l-a slujit pe Mantuitor?Ca a facut fapte marete pentru Mantuitor dar a fost la catolici?

:71: Era ironic. Mihnea Dragomic e catolic. :71:

tigerAvalo9 07.04.2010 22:33:57

Scuzele mele Mihnea Dragomir,credeam ca esti ortodox cu aceasta parere,nu mi-am dat seama ca e ironie,multumesc Noesissa.Inca o data scuze Mihnea.Doamne ajuta!

RauL15 08.04.2010 12:26:39

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 232011)
Mi-am adus aminte de o sfanta chiar mai tanara, de fapt cred ca e unul dintre cei mai tineri sfinti ai Bisericii, iar deviza "mai bine moartea decat pacatul" i se potriveste si ei:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Goretti

Sincer, nu vad unde e erezia. Poate ca Raul15 ne va lamuri si va detalia. In ceea ce ma priveste, nu am nici o indoiala ca aceasta fata se afla acum impreuna cu Tatal.

"Mai bine moartea decat pacatul"

Sunt multe persoane pacatoase in lumea aceasta iar Dumnezeu asteapta pocainta rugaciune post spre iertarea pacatelor si credinta nadejde si dragoste.Hristos a lasat rugaciunea spre iertarea pacatelor nici decum moartea.Mat 6:12 și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri

Dumnezeu vrea ca omul sa atinga desavarsirea(sfintenia) aici pe Pamant "Fiti dar voi desarvarsiti precum Tatal vostru Cel Ceresc desavarsit este Matei 5,48"nici decum moartea pentru a nu pacatui.

PS:Roagate pentru a fi iertat nu te sinucide pentru a nu pacatui![Omul este o fire pacatoasa]

Mihnea Dragomir 08.04.2010 16:08:42

Probabil că nu sunteți catolic. Altfel ați fi știut că toți martirii catolici, de la cei din vremea lui Nero până la cei din vremea lui Gheorghiu Dej, au ajuns martiri refuzând să facă un păcat. Că, în cazul unora, păcatul consta în închinarea la idoli, că în cazul altora consta în schismă față de Biserica Romei, că vor mai fi alții pentru care consta în consimțirea la un viol ori la un ordin criminal, prea puțin importă. Toți martirii au avut și vor avea ceva comun: preferă să moară decât să păcătuiască.

RauL15 08.04.2010 17:51:56

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 232585)
Probabil că nu sunteți catolic. Altfel ați fi știut că toți martirii catolici, de la cei din vremea lui Nero până la cei din vremea lui Gheorghiu Dej, au ajuns martiri refuzând să facă un păcat. Că, în cazul unora, păcatul consta în închinarea la idoli, că în cazul altora consta în schismă față de Biserica Romei, că vor mai fi alții pentru care consta în consimțirea la un viol ori la un ordin criminal, prea puțin importă. Toți martirii au avut și vor avea ceva comun: preferă să moară decât să păcătuiască.

Tot nu ai explicat concret.Fiecare om pacatuieste cu fapta cu lucrul sau cu gandul!In viata Sfintii Parinti au luptat pentru mentinerea credintei ortodoxe si au invins patimile si ispitele lumesti unindu-se cu Hristos.De asemenea uitate la prigoana crestinilor si la vietile Sfintilor care prigoniti fiind au luptat si nu s-au lepadat de Hristos.
Insa nici unul nu a preferat MOARTEA ci a preferat sa lupte si sa biruie pacatele si ispitele lumesti!

PS:Trage tu concluzia.

tigerAvalo9 08.04.2010 19:02:11

Raul,te invit si pe tine sa vizionezi,sa citesti topicul facut de mine aici:http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=9077
Doamne ajuta!

RauL15 08.04.2010 19:31:47

Citat:

În prealabil postat de tigerAvalo9 (Post 232625)
Raul,te invit si pe tine sa vizionezi,sa citesti topicul facut de mine aici:http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=9077
Doamne ajuta!

Am citit ceea ce ai scris insa ca materie de religie nu pot sa accept dogmele/invataturile impuse de catolici iar ca oameni incerc pe cat posibil sa ii respect.
Ortodoxia nu critica catolicul ci ereziile catolice.
Get it?
Cred ca ar trebui sai respectam pe ei ca persoana iar ca si religie nicidecum!

Citeste ce spune parintele Ilie Cleopa.


- Exista purgatoriu precum zic catolicii?

- Purgatoriu nu este. Catolicii zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare, unde merge sufletul cateva sute de ani si se curata acolo, apoi trece in Rai. Nu exista asa ceva. Noi avem Evanghelia Judecatii, pe care o au si ei, dar nu arata trei locuri, ci numai doua - Raiul si iadul. Mantuitorul, cand va sta pe scaunul slavei sale si va aduna toate popoarele de la zidirea lumii sa le judece, ii va impartii pe dansi, precum desparte pastorul oile de capre. {i va pune pe drepti de-a dreapta Sa si pe pacatosi de-a stanga Sa... {i vor merge pacatisii in munca vesnica, iar dreptii in viata vesnica.

Deci nu putem zice ca sunt trei locuri, ci numai doua: munca vesnica sau viata vesnica.
Cei mai mari dusmani ai catolicilor sunt protestantii si calvinii. Ei s-au rupt de Biserica Catolica la anul 1517, prin Martin Luther, fiind urmat de Zwingli, Calvin si Hus.

- Care sunt punctele principale care ne despart de catolici?

- Invataturile principale care ne despart dogmatic si canonic de catolici sunt:

1. Intai este filioque. Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul. (Ioan)

2. Al doilea este suprematia papala. Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru!

3. Infaibilitatea papala. Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Oortodoxa.

4. Al patrulea este purgatoriul. Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura.

5. Azimile. Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii.

6. Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii.

7. Au substantialitatea. La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri.

8. Celibatul preotilor. Preotii catolici nu se casatoresc. sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie.

9. Ei au si indulgente papale. Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune.

10. Si mai este un punct important: mirungerea. Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc.

Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana.

Iata acestea sunt punctele dogmatice si canonice principale care despart Biserica Ortodoxa de cea Romano-Catolica.

Iar nici cu protestantii nu avem nimic comun. Ei au reformat total dogmele Bisericii stabilite de Sfintii Parinti si au renuntat la cele sapte Sfinte Taine. Ei nu au ierarhie si taine si nu se pot mantui. Din cele sapte taine mai au doar doua: Botezul si Euharistia (Sfanta Impartasanie- n.n.), pe care o fac cu paine nedospita ca si catolicii. Din protestanti s-au nascut toate sectele neoprotestante care ataca tarile ortodoxe astazi.






PS:Sper ca ai inteles la ce mam referit!

Mihnea Dragomir 08.04.2010 21:08:35

Raul, spui că nu aduc exemple concrete care să susțină ideea că un creștin mai degrabă este gata să îndure moartea decât să-L respingă, chiar și printr-un singur păcat, pe Domnul nostru. Iată, practic la întâmplare o sursă ortodoxă
http://www.sfantul-gheorghe.ro/viata...he-2010-03-03/

în care vedem motivul pentru care Sf Gheorghe a preferat să meargă la moarte: refuzul de a aduce jertfă idolilor, așa cum vroia împăratul Dioclețian. Deci, adeseori sfinții au spus "mai bine moartea decât păcatul" și au pus în practică spusa aceasta.

Acuma realizezi că nu este nimic eretic în a spune "mai bine moartea decât păcatul", din moment ce Sf Gheorghe este nu numai un sfânt catolic, ci este cinstit deopotrivă de ortodocși ?

În ceea ce privește lungul citat din părintele Cleopa: poate că ar fi bine, dacă vrei să înveți ceva de la catolici, să adopți disciplina discuției. "Un topic, o chestiune" înseamnă că, dacă vorbim de Sf Dominic Savio, nu e cazul să aducem în discuție împărtășirea cu azime. Presupunând că cineva greșește împărtășindu-se cu azime, asta nu înseamnă că Sf Dominic greșește când face afirmația despre care discutăm, fiindcă un om poate greși într-o privință și să aibă dreptate în alta. Iar călugărul Cleopa nu e o sursă prea bună pentru a cunoaște învățătura catolică: e ridicol felul cum a priceput el Imaculata Concepție și cum o confundă cu Divina Concepție. Dar despre asta, într-un topic dedicat. Să nu uităm: "un topic, o chestiune".

tigerAvalo9 08.04.2010 22:07:12

Mihnea,imi poti da daca stii viata acestui adolescent,Sfant ,Dominic Savio,eu pe internet nu am gasit-o.Imi poti spune mai multe despre el?

RauL15 08.04.2010 22:34:13

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 232655)
Raul, spui că nu aduc exemple concrete care să susțină ideea că un creștin mai degrabă este gata să îndure moartea decât să-L respingă, chiar și printr-un singur păcat, pe Domnul nostru. Iată, practic la întâmplare o sursă ortodoxă
http://www.sfantul-gheorghe.ro/viata...he-2010-03-03/

în care vedem motivul pentru care Sf Gheorghe a preferat să meargă la moarte: refuzul de a aduce jertfă idolilor, așa cum vroia împăratul Dioclețian. Deci, adeseori sfinții au spus "mai bine moartea decât păcatul" și au pus în practică spusa aceasta.

Acuma realizezi că nu este nimic eretic în a spune "mai bine moartea decât păcatul", din moment ce Sf Gheorghe este nu numai un sfânt catolic, ci este cinstit deopotrivă de ortodocși ?

În ceea ce privește lungul citat din părintele Cleopa: poate că ar fi bine, dacă vrei să înveți ceva de la catolici, să adopți disciplina discuției. "Un topic, o chestiune" înseamnă că, dacă vorbim de Sf Dominic Savio, nu e cazul să aducem în discuție împărtășirea cu azime. Presupunând că cineva greșește împărtășindu-se cu azime, asta nu înseamnă că Sf Dominic greșește când face afirmația despre care discutăm, fiindcă un om poate greși într-o privință și să aibă dreptate în alta. Iar călugărul Cleopa nu e o sursă prea bună pentru a cunoaște învățătura catolică: e ridicol felul cum a priceput el Imaculata Concepție și cum o confundă cu Divina Concepție. Dar despre asta, într-un topic dedicat. Să nu uităm: "un topic, o chestiune".


Tu practic imi areti biruinta Sfântului Mare Mucenic Gheorghe si in acelasi timp faci o mare confuzie.
Daca ai citit cu ATENTIE Sfantul Gheorghe nu a vrut sa moara ci a fost condamnat sa moara!E o mare diferenta!Si nu arata nici unde ca acesta vroia sa moara pentru a nu pacatui ci se ruga neincetat lui Dumnezeu si slavea pe Hristos!
Sfantul Gheorghe a biruit prigoana cu blandete ca un miel!Cum imi areti tu ca el a preferat moartea decat pacatul!?Deviezi de la subiect!


PS:Mai citeste inca o data cu atentie viata Sfântului Mare Mucenic Gheorghe si o sa vezi ca el nu a preferat sa mearga la moartea ci a fost CONDAMNAT LA MOARTE!

Mihnea Dragomir 08.04.2010 22:56:27

@TigerAvalo: Detalii despre scurta viață a Sf Dominic Savio găsiți aici: http://www.donbosco.ro/resurse_ecl/DB-DS/index.php


@Raul: Avem motive să ne imaginăm că Sf Gheorghe cunoștea consecințele refuzului de a închina la idoli: condamnarea la moarte. Prin urmare, pus să aleagă între un păcat grav și moartea trupului, ce anume a ales Sf Gheorghe ?

RauL15 08.04.2010 23:25:16

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 232688)
@TigerAvalo: Detalii despre scurta viață a Sf Dominic Savio găsiți aici: http://www.donbosco.ro/resurse_ecl/DB-DS/index.php


@Raul: Avem motive să ne imaginăm că Sf Gheorghe cunoștea consecințele refuzului de a închina la idoli: condamnarea la moarte. Prin urmare, pus să aleagă între un păcat grav și moartea trupului, ce anume a ales Sf Gheorghe ?

Care pacat?!El il propovaduia pe Hristos si nimic mai mult.Unde vezi tu PACAT in viata Sfantului Gheorghe?


" ce anume a ales Sf Gheorghe ?"
Sfantul Gheorghe practic nu a ales nimic, a propovaduit Cuvantul Lui Dumnezeu si a biruit prigoana imparatului!Daca el isi lua viata de bunavoie puteai spune ca a preferat moartea decat sa fie batjocorit si chinuit insa el a fost condamnat la moarte pentru credinta lui nu a dorit el moartea!



Atunci Diocletian i-a spus cit il pretuieste si i-a amintit ca i-a dat dregatorie inalta ca rasplata pentru intelepciune si barbatie, si l-a indemnat sa se supuna si sa aduca jertfa zeilor, si i-a promis in schimb ca-l va cinsti mai mult decit inainte. Atunci Sfintul Gheorghe a raspuns ca imparatia din prezent este nestatornica, desarta, si curind pieritoare, iar toate cite se afla in ea sint vremelnice si nefolositoare. Si a incheiat zicind ca nimic din acele lucruri nefolositoare nu-l va face sa se razgindeasca.

Atunci imparatul a poruncit sa-l arunce pe Gheorghe in temnita. Si l-au torturat, pentru ca asa poruncise imparatul. Iar Sfintul a rabdat si a multumit neincetat lui Dumnezeu.



Tu crezi ca in momentul in care Sfantul Gheorghe era chinuit acesta isi dorea moartea?

In ziua urmatoare imparatul l-a chemat si, vazind urmele chinurilor pe trupul lui, l-a intrebat daca s-a razgindit. Dar Sfintul i-a raspuns ca o suferinta atit de mica nu-l va determina sa-si lepede credinta. “Mai lesne vei slabi tu chinuindu-ma, decit eu fiind muncit”, a spus Sfintul.

In viata Sfantului Gheorghe se accentueaza mai mult biruinta si credinta in Hristos in momentele de chin suferinta si batjocura nici decum "Mai bine moartea decat pacatul".

Mihnea Dragomir 08.04.2010 23:32:57

OK, hai să o luăm mai metodic, în speranța că poate ajungem la un acord. Am trei
întrebări:

1. este închinarea la idoli un păcat sau nu este un păcat ?
2. a ajuns sau nu Sf Gheorghe într-o situație în care nu avea decât două posibilități de alegere: închinarea la idoli sau moartea ?
3. a fost bine sau a fost rău pentru sufletul lui că a preferat să nu închine la idoli, chiar asumându-și riscul morții ?

RauL15 08.04.2010 23:53:01

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 232699)
OK, hai să o luăm mai metodic, în speranța că poate ajungem la un acord. Am trei
întrebări:

1. este închinarea la idoli un păcat sau nu este un păcat ?
2. a ajuns sau nu Sf Gheorghe într-o situație în care nu avea decât două posibilități de alegere: închinarea la idoli sau moartea ?
3. a fost bine sau a fost rău pentru sufletul lui că a preferat să nu închine la idoli, chiar asumându-și riscul morții ?

1. Da este (vezi Romani 1,23.)
2.Intrebarea a doua ar fi in felul urmator "A ajuns sau nu Sfantul Gheorghe intr-o situatie in care nu avea decat 2 posibilitati de alegere: inchinarea la idoli sau credinta in Hristos?
Da.
3.Intrebare retorica,normal ca a fost bine.Dar incearca sa te rezumi la cele 2 alegeri pe care le avea de facut Sfantul Gheorghe si care iti intaresc credinta.
"Mai bine moartea decat pacatul"---fiecare poate sa o interpreteze in felul lui in contexte diferite insa raman la parerea ca din viata Sfantului Gheorghe se desprinde ceva mai esential si accentul este pus pe alt aspect.

Mihnea Dragomir 09.04.2010 00:14:29

Citat:

În prealabil postat de RauL15 (Post 232707)
"Mai bine moartea decat pacatul"---fiecare poate sa o interpreteze in felul lui in contexte diferite

Eu cred că e foarte clar și nu e prea mult de interpretat. "Mai bine moartea, decât păcatul" înseamnă că mai bine ne-ar fi nouă să ne pierdem viața pământească decât să pierdem viața de veci.
Nu doar Sf Dominic Savio, ci toți sfinții Bisericii, începând cu cei din vremea apostolilor, au gândit așa.
"Mai bine este să mă omoare cu pietre, decât să îmi retrag cuvintele prin care Îl mărturisesc pe Cristos în fața Sanhedrinului" probabil că a spus Sf Ștefan.
"Mai bine este să mă răstignească cu capul în jos decât să mă mai lepăd de Cristos" probabil că a spus Sf Petru.
"Mai bine este să îmi taie capul, decât să mai păzesc hainele dușmanilor Domnului meu" probabil că a spus Sf Paul.
Au fost mulți cei care au spus ceea ce a spus și Sf Dominic Savio. Ceea ce au spus apostolii, au spus și urmașii lor din anul 1948: toți cei 6 episcopi martiri ai Bisericii Greco-Catolice. Sunt și astăzi astfel de oameni, vor fi mereu. Sângele lor scump, sângele celor care preferă moartea decât să mai facă un singur păcat: iată seva Bisericii noastre, iată semințele aruncate pentru Cristos.

Erethorn 09.04.2010 08:44:27

"A ajuns sau nu Sfantul Gheorghe intr-o situatie in care nu avea decat 2 posibilitati de alegere: inchinarea la idoli sau credinta in Hristos?"

Cu precizarea ca Sfantul Gheorghe, care era cetatean si conducator militar roman, cunostea cu exactitate care va fi rezultatul concret al refuzului sau de a se lepada de Cristos - condamnarea la moarte.

Pana la urma este o problema de formulare. Daca doresti, putem sa reformulam adagiul si sa spunem asa - "Decat lepadarea de Cristos, mai bine orice soarta aici pe pamant".

Sigur ca, daca insistam sa interpretam cu rea credinta sau nestiinta, si fara lumina calauzitoare a Bisericii, adagiul "mai bine moartea decat pacatul" putem cadea in tot felul de aberatii, de genul "Oricum voi pacatui in viitor, pentru ca este in firea omeneasca, si atunci e mai bine sa ma sinucid acum" etc.....

Problema este unde tragem linia intre acceptarea mortii drept consecinta a unui comportament de moment (refuzul de a pacatui grav) si sinucidere. Sigur, problema e destul de spinoasa, dar, dupa cum arata Mihnea Dragomir, ambele Biserici abunda in exemple de sfinti care au ales sa suporte orice consecinta, inclusiv moartea trupeasca, pentru a-si pastra credinta.

RauL15 09.04.2010 09:58:14

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 232741)
"A ajuns sau nu Sfantul Gheorghe intr-o situatie in care nu avea decat 2 posibilitati de alegere: inchinarea la idoli sau credinta in Hristos?"

Cu precizarea ca Sfantul Gheorghe, care era cetatean si conducator militar roman, cunostea cu exactitate care va fi rezultatul concret al refuzului sau de a se lepada de Cristos - condamnarea la moarte.

Pana la urma este o problema de formulare. Daca doresti, putem sa reformulam adagiul si sa spunem asa - "Decat lepadarea de Cristos, mai bine orice soarta aici pe pamant".

Sigur ca, daca insistam sa interpretam cu rea credinta sau nestiinta, si fara lumina calauzitoare a Bisericii, adagiul "mai bine moartea decat pacatul" putem cadea in tot felul de aberatii, de genul "Oricum voi pacatui in viitor, pentru ca este in firea omeneasca, si atunci e mai bine sa ma sinucid acum" etc.....

Problema este unde tragem linia intre acceptarea mortii drept consecinta a unui comportament de moment (refuzul de a pacatui grav) si sinucidere. Sigur, problema e destul de spinoasa, dar, dupa cum arata Mihnea Dragomir, ambele Biserici abunda in exemple de sfinti care au ales sa suporte orice consecinta, inclusiv moartea trupeasca, pentru a-si pastra credinta.


Da,insa eu ma refeream ca Biserica Ortodoxa nu prezinta in zilele noastre moartea favorabila pacatului,orice sectant sau orice nebun ar putea interpreta in felul lui(exemplul pe care l-ai dat tu s.a.m.d) iar pe Sfintii care sau jertfit pentru Hristos fiind prigoniti sunt prezentati ca fiind biruitori acceptand sa fie "rastigniti" pentru Hristos.
Deci pentru Mihnea,contextul in care se foloseste "Mai bine moartea decat pacatul" conteaza enorm.

Erethorn 09.04.2010 12:20:57

Eu cred ca in esenta sunteti de acord, si este, intr-adevar, doar o problema de interpretare.

In ce priveste insa acuzatia de erezie pe care ai adus-o tu, sper ca ti-e clar ca din analiza in amanunt a situatiei concrete, aceasta acuzatie cade de la sine.

Prin "mai bine moartea" nu se intelege cautarea mortii, valorizarea mortii, cautarea mortii, un indemn la sinucidere etc..., ci acceptarea posibilitatii mortii ("Faca-se voia Ta...") in anumite situatii, valorizarea virtutilor crestine inaintea pastrarii cu orice chip a vietii pamantesti. Cum era invatatura aceea - "Oricine va cauta sa-si pastreze viata, o va pierde" ?

In lipsa unei asemenea atitudini, ar deveni imposibil insasi martiriul pentru credinta.

Mihnea Dragomir 09.04.2010 14:29:30

Evident că nu încape în discuție varianta unui îndemn la sinucidere, deoarece sinuciderea însăși este un păcat deosebit de grav. Adagiul "mai bine moartea decât păcatul" ar deveni "mai bine un păcat mare de tot decât un păcat obișnuit".

RauL15 09.04.2010 14:30:23

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 232806)
Eu cred ca in esenta sunteti de acord, si este, intr-adevar, doar o problema de interpretare.

In ce priveste insa acuzatia de erezie pe care ai adus-o tu, sper ca ti-e clar ca din analiza in amanunt a situatiei concrete, aceasta acuzatie cade de la sine.

Prin "mai bine moartea" nu se intelege cautarea mortii, valorizarea mortii, cautarea mortii, un indemn la sinucidere etc..., ci acceptarea posibilitatii mortii ("Faca-se voia Ta...") in anumite situatii, valorizarea virtutilor crestine inaintea pastrarii cu orice chip a vietii pamantesti. Cum era invatatura aceea - "Oricine va cauta sa-si pastreze viata, o va pierde" ?

In lipsa unei asemenea atitudini, ar deveni imposibil insasi martiriul pentru credinta.

Citatul acela ar trebui scris in felul urmator "Prefer moartea decat lepadarea de Hristos" pentru ca lumea sa stie ca are inclinatii crestine astfel se pot face multe confuzii si citatul poate fi interpretat in moduri diferite si gresite totodata.
Gandeste logic, un om la prima vedere ar interpreta in felul urmator "Mai bine mor decat sa pacatuiesc".-"Mai bine moartea decat pacatul"
Citatul trebuie sa fie clar si precis pentru ca oamenii sa isi dea seama si sa nu ramana intr-un mister/confuzie.

Peace.

tigerAvalo9 09.04.2010 17:38:21

Spre iertarea mea ,mie nu mi se pare deloc erezie canonizarea lui si vorba lui:''Mai bine moartea decat pacatul''.Doar acesta nu s-a sinucis.Mai sunt multi Sfinti tineri sau foarte tineri care si-au dedicat viata lui Hristos si au fost un model demn de urmat de ceilalti tineri si oameni.Dominic nu ura viata,nu astepta moarte sa scape de pacate si astepta moartea ca sa se uneasca cu Hristos ,cu Dumnezeu,ca sa se desavarseasca.Vorba lui eu o inteleg ca si cum daca ar fi sa aleaga intre moarte si pacat,din ura fata de pacat si din iubire fata de Hristos ar alege moartea,unirea cu Dumnezeu,Hristos,desavarsirea si mantuirea sufletului decat pacatul si uratul.Nu vad unde ar fi erezia si nu trebuie sa exageram.Iertat sa fiu.

RauL15 09.04.2010 17:57:44

Citat:

În prealabil postat de tigerAvalo9 (Post 232912)
Spre iertarea mea ,mie nu mi se pare deloc erezie canonizarea lui si vorba lui:''Mai bine moartea decat pacatul''.Doar acesta nu s-a sinucis.Mai sunt multi Sfinti tineri sau foarte tineri care si-au dedicat viata lui Hristos si au fost un model demn de urmat de ceilalti tineri si oameni.Dominic nu ura viata,nu astepta moarte sa scape de pacate si astepta moartea ca sa se uneasca cu Hristos ,cu Dumnezeu,ca sa se desavarseasca.Vorba lui eu o inteleg ca si cum daca ar fi sa aleaga intre moarte si pacat,din ura fata de pacat si din iubire fata de Hristos ar alege moartea,unirea cu Dumnezeu,Hristos,desavarsirea si mantuirea sufletului decat pacatul si uratul.Nu vad unde ar fi erezia si nu trebuie sa exageram.Iertat sa fiu.

Repet depinde in ce context folosesti citatul,poate fi intrepretat gresit in zilele noastre.Sa nu uitam ca Sfintii au rabdat prigoanele si chinurile paganilor moartea pentru ei fiind trecerea la cele vesnice,momentul in care isi vor primi rasplata.

"Vorba lui eu o inteleg ca si cum daca ar fi sa aleaga intre moarte si pacat,din ura fata de pacat si din iubire fata de Hristos ar alege moartea,unirea cu Dumnezeu,Hristos,desavarsirea si mantuirea sufletului decat pacatul si uratul"

Tocmai asta e,Dumnezeu vrea sa biruim pacatul aici pe pamant,sa rabdam toate,nimeni nu vrea sa pacatuiasca insa asta e firea omului,toti uram pacatul de aceea Dumnezeu a lasat rugaciunea spre iertarea pacatelor "Si ne iarta noua greselile noastre precum si noi iertam gresitilor nostrii" si desigur spovedania.


Ora este GMT +3. Ora este acum 00:54:26.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.