![]() |
Cristos cu mana pe bici !
Exista un verset in Ioan(2 cu 15),in care se relateaza mania violenta a lui Cristos atunci cand, intrand in Templu,gaseste acea atmosfera de balci,fata de care nu are nici o toleranta !
Efectiv, intr-un acces de justificata manie si revolta interioara, Cristos pune mana vitejeste pe bici, rasturnand mesele zarafilor si negutatorilor,probabil, si croindu-i cu vigoare pe unii dintre ei ! Mie mi se pare aceasta scena, drept cea mai inalta si mai sugestiva a persoanei cristice ! E o scena in care Cristos s-a debarasat de mila,castigand prin actiunea lui directa un plus de eficienta,sau aratandu-ne asta noua ! Ceea ce vreau eu sa zic, teza pe care vreau s-o avansez din aceasta imagine biblica,a lui Cristos cu mana pe bici s-ar putea concretiza si intr-o intrebare : putem si noi,dupa modelul cristic, sa utilizam biciul(luati-o daca vreiti si in sens concret si in sesns metaforic) asupra aproapeului pentru a=l readuce pe calea cea buna,din gresela grava in care se incapatineaza sa persiste ??? Eu cred ca : DA ! Pasajul din biblie.ne sugereaza ca ne putem lepada la o adica de pacifica toleranta a iertarii aproapeuli pana la infinit,si sa trecem sa punem mana pe bici,desigur, cand actionam in numele adevarului si binelui si al dragostei de aproape ! Cristos cu biciul in mana, mi se apre a fi insasi intronarea dreptatii absolute si divine ! Forta eficienta a adevarului si a dreptatii care nu tolereaza jumatatile de masura,compromisurile,ci impune cu forta odinea dreapta care trebuie sa restea in lucruri ! Isus cu biciul in mana, ne arata ca nu trebuie sa fim milosi si molai, mai ales in ce priveste defectele noastre, dar mai apoi si ale celorlalti,pe care trebuie sa le pedepsim fara cutare ! |
Cand e adusa femeia prinsa in curvie,conform legii,putea fi omorata cu pietre.Era dezlegare la violenta cum s-ar zice. Domnul intareste aceasta lege ,dar pune o conditie "Cel dintre voi care se simte fara de pacat,sa arunce primul piatra !"
El nu zice,nu folosi piatra,ci pune o ordine doar:sa arunce primul cel fara pacat.Si iata cum nimeni din acuzatori nu se simte neprihanit,si nimeni nu ridica mana asupra femeii. Acuzatorii se retrag rusinati unul cate unul. Dar pilda nu s-a terminat inca .Iisus ramane singur cu femeea.Conform celor spuse de El,El era cel neprihanit,deci El putea sa arunce piatra.El avea acest drept. Si totusi ce zice? "Femee unde sunt acuzatori tai? Au plecat Doamne. Atunci nu te acuz nici Eu ,ii raspunde Domnul ,du-te si sa nu mai pacatuiesti ! " Deci pentru iertarea celorlalti,chiar mustrati de constiinta lor ,nici Dumnezeu nu o osandeste pe vinovata. Asa e si cu biciul.Cel ce e fara pacat sa ridice primul mana ! |
Hristos spune in evanghelie respectiva: Casa Tatalui meu (adica El e Tatal meu iar eu sunt Fiul Lui), casa de rugaciune se va chema. Apoi ia biciul si ii cearta pe cei de acolo. Asta denota ca nu Hristos ca om a lovit cu biciul, ci Hristos ca fiu al lui Dumnezeu si Dumnezeu adevarat. Deci Dumnezeu este cel ce bate, si nu Omul. Ca drept dovada ca nici ucenicii si nici alt om nu este mentionat ca luand parte la biciuire.
Nu spune ucenicilor, pai ucenicilor, luati si voi un bici si hai sa le dam o lectie. NU. Ci Fiul lui Dumnezeu, singur, face dreptate, ca cel ce este judecator. Pentru om, si facerea lui de dreptate avem pilda pe care iustin10 a scris-o. Acolo este vorba de o dreptate facuta de oameni. Omenii vin la Hristos si ii spun, Da-ne binecuvantare sa o ucidem cu pietre. Hristos nu este implicat in tablou, el sta undeva, jos, mai la departare. Nici oamenii nu ii cer implicarea. Iar El le raspunde, ca pentru oameni, Cine este fara de pacat sa arunce primul piatra. Nu spune, stati asa ca vin si eu acum sa arunc o piatra. Nu. Ci cand este vorba de o fapta facuta de oameni, de o ,,dreptate" savarsita de oameni, de o pedeapsa data de oameni, Hristos indemna la a ne vedea barna din ochiul nostru. Cine este fara de pacat sa arunce primul piatra. Noi NU avem dreptul sa luam biciul si sa lovim. Cititi cu atentie pilda respectiva. |
Citat:
|
De ce se zice in popor "Dumnezeu nu bate cu biciul"?
|
Nu se poate desprinde ipostaza lui Cristos de a fi cu biciul în mână de aceea a regalității Lui. Acest lucru, alungarea zarafilor cu biciul, se întâmplă în chiar ziua în care El este primit ca un rege în Ierusalim.
Acest episod ne arată că El nu trebuie să fie doar un rege în interior, un rege în inimile noastre, ci trebuie să tindem spre domnia Sa văzută. Cultul Său trebuie să fie un cult public, legile Sale trebuie să fie legile Cetății spre care Biserica tinde: Noul Ierusalim, în care El e încoronat. Pentru aceasta, creștinii trebuie să militeze pentru state creștine, iar suveranul acestui stat trebuie să fie Biciul Său vizibil, guvernând în mod legitim atâta timp și numai atâta timp cât apără, cu dreptate, legea Sa. Să mai observăm că tot ca Dumnezeu acționează Isus și când îi alungă pe zarafi, și când o iartă pe femeia cea păcătoasă. Sunt ipostaze diferite ale dreptății și bunătății aceluiași Cristos, care este Preot, Profet și Rege. |
Citat:
eu as vrea sa traiesc intr-un astfel de stat, macar pentru o luna! ina intodeauna modelele ideale au esuat grav si dramatic cand au fost transpuse in realul social ! nu credeti ca un astfel de stat, dealtfe dezirabil,ar esua f usor., prin slabiciunile umane,onerente, intr-un stat fundamentalist,care ar inventa tot felu de corvoade si de reguli absurde si greeu de usportat pentru cetatenii sai??? ! plus razboaie cu vecinii, ne-crestini ??? |
adevarat
Citat:
De ex, unui om care a facut o fapta foarte urata,cum ar fi sa tradezi increderea cuiva, poa sa-i bata copii, cu boli incurabile, sau cu accidente auto,sau chiar pe el sub oarecare forma sa-l bata rau,dar peste f multi ani de la fapta sa ! Cred ca Dumnezeu face dreptate, si celor rai li se intoarce raul sub diferite forme de-a lungul ticaloasei lor vieti ! |
Citat:
In ce priveste neprihanirea si aruncatul pietrei, eu as zice ca in privinta lui Cristos care a oferit omului un model perfect spre care sa tinda, tot asa ,tre sa fim de acord ca exista grade de neprihanire,si unii oameni sunt mai aproape de modelul cristic iar altii mult mai departe . De ce nu ar putea un om drept,moral,atunci, sa ia biciul in mana asemenea lui Cristos,deci asemenea modelului sau ideal ? eu nu cred ca Dumnezeu e de acord sa stam pasivi la relele semenilor nostri si sa-i lasam sa-si faca in mod obraznic de cap,sfidandu-ne,iar noi sa suportam cu stoicism toate nebuniile unora si ale satanei ,in fond ! Pe langa indemnul de a intoarce si celalalt obraz, Cristos ne-a oferit clar si un alt model de actiune( din pacate biserica nu a prea abordat acest aspect !)desigur, cu unica conditie,sa pastram masura ratiunii(adica a luminii, logosului divin ) in toate ! |
Citat:
Frate iubite si cu inima curata , talcuieste cu atentie cele scrise si nu te lasa pierdut ca adevarul nu se afla din doua randuri . SF. NICOLAE A DAT O PALMA, stiai asta frate ? Citeste si talcuieste contextul. Ei bine, dragilor, Sfântul Ierarh Nicolae nu este deloc un personaj mitologic. El a fost, după cum vedeți, unul din vlădicii Bisericii noastre: a fost arhiepiscopul Mirei, o localitate din vechea Licia, in Asia Mica. A trăit , lui Dumnezeu si învǎțǎturile Sale, ajungând sa păstoreasca sufletele creștinilor secolului 4, intr-o vreme tulburata pentru Biserica. Ieșitǎ de sub prigoana, Biserica creștinǎ s-a extins cu mare repeziciune, învǎțǎturile ei capǎtând uneori adăugiri si interpretări greșite, date tocmai de către creștinii zeloși, cum ar fi Arie, si care erau pricina de apriga ruptura intre credincioși si intre teologi. Văzând atâta tulburare intre supușii săi, împăratul Constantin cel Mare a poruncit ca învǎțatii si marii trăitori creștini sa se adune in așa-numitele sinoade, in care sa lămurească adevărata învǎțǎtura dumnezeiasca, așa cum a fost ea lăsata de Mântuitor, nu rǎstǎlmǎcita de oameni. La primul sinod, cel de la Niceea, din anul 325, învǎțǎtura greșitǎ a episcopului Arie a fost combătuta cu mult zel de către teologii rǎmași in litera Bibliei si a Tradiției, intre care si arhiepiscopul Nicolae. Atât de puternic a argumentat Nicolae si atât de incapatanat a fost Arie ( cara il jgnea pe DUMNEZEU atat de urat) încât, îngrijorat de ruptura care se putea face in Biserica, viitorul sfânt i-a dat ereticului o palma zdravăna, in plin sinod. Năucitul Arie n-a înțeles, însǎ, nimic, iar Biserica a fost nevoita sa se lepede de el si de invatatura lui, condamnata prin hotărâre sinodala. OARE iubite frate cu inima curata ne putem noi compara cu Sf Nicolae sau Iisus Hristos. Ascunse sunt caile Domnului! Bine voi cuvânta pe Domnul în toată vremea, pururea lauda Lui în gura mea. |
Dumnezeu e bun si milostiv dar uitam adesea ca este si drept! Iar drepatea lui Dumnezeu rezulta clar din multe pasaje scripturistice... Eu cred ca putem beneficia de mila si bunatatea lui Dumnezeu cat suntem pe pamant caci in cealalta lume primeaza dreptatea!
|
Citat:
Sigur, mai apoi au revenit asupra deciziei pentru ca nu a fost o fapta facuta din rautate. ,,Despre dînsul povestește unul dintre istorici, că, aprinzîndu-se cu rîvnă dumnezeiască ca al doilea Ilie, a îndrăznit în mijlocul soborului a rușina pe Arie, nu numai cu cuvîntul, ci și cu fapta, lovindu-l pe Arie peste față. De acest lucru, s-au întristat Sfinții Părinți și, pentru aceea a luat de la dînsul semnele cele arhierești" (http://www.sfantulnicolae.info/viata.php) |
"Este un fel de provocare a sinelui nostru să stăruim ca ceilalți să devină buni. În realitate, noi vrem să devenim buni și, fiindcă nu putem, o cerem de la ceilalți și stăruim în asta. Și, în vreme ce toate se îndreaptă prin rugăciune, noi de multe ori ne supărăm și ne răzvrătim și judecăm".
Extras din "Ne vorbeste Parintele Porfirie" |
Talmaceste cu atentie pana la capat.
Citat:
Frate smerit citeste vietile Sfintilor cu rabdare , gand curat si daruire in a afla adevarul ! Iarta-ma ca am intervenit si am scris acestea dar nu uita cine este Sf. Nicolae si ce viata a dus ...si Domnul Iisus Hristos la fel . |
da ! cristos a pus mana pe bici !
E clar ca, Cristos a pus mana pe bici, si a inceput sa-i croiasca pe zarafii si negutatorii din templul iudeu,rasturandu-le cu violenta si manie mesele cu bani, si custile cu animale !
Foarte bine a facut ! In aceasta imagine, foarte puternica,a Mantuitorului, pe care ne-o transmite biblia, eu vad insasi descatusarea dreptatii divine sub forma actiunii eficiente ! E si totodata un indemn, catre noi, sa nu stam totdeuna degeaba, ci sa fim adeptii actiunilor ferme, neintorcand mereu obrazul,ci si punand mana pe binci, pentru apararea valorilor si a comandamentelor etice si morale crestine ! |
Citat:
Habotnicia nu face casa buna cu credinta adevarata. |
Oare?
Si cum crezi tu ca ai face asta? Adica cam cum ar fi in zilele noastre cu apararea valorilor?
|
Citat:
Numai prin exemplul viu, aparam valorile si nu altfel. Nu e nimeni dator sa se indrepte in locul nostru. Recomand tuturor celor care cred ca aproapele se indreapta cu bata, palma sau parul, cartea "Ne vorbeste Parintele Porfirie". |
Citat:
Important e sa accepti ideea de violenta, mai tarziu diavolul iti va da motive suficiente sa bati, ucizi etc. Ce spui tu cu acceptarea violentei nu este bine si nici corect. |
Citat:
totul e sa nu se exagereze si sa se denatureze buna-credinta in habotnicie, asa cum ai inteles tu ! |
Citat:
desigur, pt a fi cinstit, nu am exclus de tot si biciul, plama,de ex, parintii isi bat copii, ci exista si vorba ca : bataia e desprinsa din rai ! legionarii,crestini convinsi, isi taiau cu toporul in bucati camarazii dovediti tradatori, iudele tradatoare,vanzatorii si oamenii de nimica !!! eu nu pledez pt astfel de lucruri,insa le-am adus in discutie spre dezbatere publica... |
Citat:
insa majoritatea da tonul,face muzica, iar muzica romaneasca este una distonanta, haraitoare,si se poate vedea in monumentul de nesimtire care este romanul general ! |
Citat:
Si sa iti spun un secret: nu exista oameni de nimica. Un singur om e mai important decat intregul univers. ;) PS. te rog, nu mai fa abuz de semnele de exclamatie. Am impresia ca tipi :42: |
Zice ca a pus mana pe bici si le-a rasturnat tarabele si ce aveau pe acolo dar nu zice ca a lovit pe vreunul de acolo cu biciul.Si a facut asta in templu ca faceau unii negot in templu.
Apoi Sfantul Nicolae era foarte bland si a dat o palma lui Arie ca mustrare.Nu ca sa il pedepseasca. Tot in Sfanta Scriptura citim asa: "52.Și a trimis vestitori înaintea Lui. Și ei, mergând, au intrat într-un sat de samarineni, ca să facă pregătiri pentru El. 53.Dar ei nu L-au primit, pentru că El se îndrepta spre Ierusalim. 54.Și văzând aceasta, ucenicii Iacov și Ioan I-au zis: Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer și să-i mistuie, cum a făcut și Ilie? 55.Iar El, întorcându-Se, i-a certat și le-a zis: Nu știți, oare, fiii cărui duh sunteți? Căci Fiul Omului n-a venit ca să piardă sufletele oamenilor, ci ca să le mântuiască. 56.Și s-au dus în alt sat." |
Teoria conform careia Dumnezeu se simte jignit e neortodoxa si venita din inselarea duhurilor rele care l-au inselat pe Anselmo de Canterbury,un catolic, sa zica asa.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Anselm_de_Canterbury |
Citat:
|
Citat:
Iar in leg ca semn de exclam,nu am inteles nimica,scuza-ma ,can nu vreau sa te jignesc, dar parca e remarca unui om bolnav de schizofrenie,si care aude voci sau tipete...ma rog ! scuza-ma inca o data,nu am vrut sa te jignesc cu nimica ! |
Citat:
|
Daca urmarim cu atentie Evangeliile, vom observa ca Evanghelistul Ioan aminteste de alungarea vanzatorilor de bani la inceputul Evangheliei sale (Ioan 2, 14-16), iar Matei, la sfarsit. Sfantul Ioan Gura de Aur considera ca aceasta este cu putinta sa se fi intamplat de doua ori si in diferite timpuri, In cazul acesta este justificata dreptatea lui Dumnezeu (sa nu uitam ca in Hristos firile nu se manifesta separat, ci unitar datorita unicului Ipostas) fata de un pacat pe care iudeiii il repetau.
|
Iata si un comentariu al Parintelui Staniloae la Evanghelia dupa Ioan talcuita de Sfantul Chiril.
"Hristos ii arata ca robi, pentru ca- i bate. A venit sa-i faca frati ai lui Dumnezeu pe oameni, sa nu mai fie robi. Dar n-o putea face aceasta cu cei ce nu raspundeau iubirii Lui cu iubirea lor. Nu-i putea elibera pe cei ce nu-l recunoasteau ca Dumnezweu eliberator al oamenilor prin intruparea Sa ca om. Hristos, desi Isi insuseste toata smerenia si blandetea cand e vorba de loviturile ce i se dau Lui, foloseste toata foarta Sa de om cand e batjocorit Dumnezeu. Si omul este dator sa fie astefel si sa apere cu hotarare Numele si slava lui Dumnezeu, chiar daca e bland cand e dusmanit el insusi. Dar nu foloseste foarta pentru ucidere si pentru lovitura care sa produca rani, care sa nenoroceasca pentru toata viata. Nu foloseste, de aceea, forta lui Dumnezeu, care putea nimici dintr-o data pe dusmanii lui Dumnezeu." |
Dupa cum s-a spus si mai sus, eu cred ca oamenii ar trebui sa-si vada lungul nasului si sa se comporte cu foarte multa toleranta si blandete fata de aproape. Radu spune ca, uneori, violenta poate fi o rezolvare, dar eu spun ca nu violenta este aceea care aduce rezolvare, nu bruscarea vointei aproapelui, ci vorba buna, vorba dreapta. Am si un exemplu: o persoana care s-a apucat de tanara de fumat. Parintii au baut-o, au certat-o si cate si mai cate. Persoana cu pricina nu s-a lasat de fumat, ba mai mult...a perseverat in viciu. Intr-o buna zi, vine un om la aceasta persoana si, vazand-o ca fumeaza, se intristeaza, se uita la ea si, dupa un moment de tacere, ii spune :"Daca mai fumezi, o sa te ia dracu' "...Fumatoarea a marturisit ca aceste cateva cuvinte au zdruncinat-o, moraliceste vorbind, mult mai mult decat bataile si reprosurile pe care le primise de la parinti. Prin urmare, adevarul poate fi, uneori, mult mai dureros decat palma si, cu siguranta, aducator al Mantuirii.
|
scuze !
zori de zi, astpt scuzele tale, publice !
|
Citat:
|
Citat:
Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte.Sa fie omorati nu numai ei,dar si copii lor,asta ar fi legea talionului.Deci nici macar biciul nu sta tare si se inmoaie |
Citat:
Adica in ce carte aparuta la ce editura si in ce an? |
Dumnezeu Iisus Hristos nu spune ca a lovit pe cineva cu biciul ci doar a daramat mesele schimbatorilor de bani.
"14.Și a găsit șezând în templu pe cei ce vindeau boi și oi și porumbei și pe schimbătorii de bani. 15.Și, făcându-Și un bici din ștreanguri, i-a scos pe toți afară din templu, și oile și boii, și schimbătorilor le-a vărsat banii și le-a răsturnat mesele." Iata ce zice in alta parte,ca Dumnezeu Iisus Hristos mustra pe cei care au ridicat sabia spre a-l apara,desi erau dintre Sfintii Apostoli: "10.Dar Simon-Petru, având sabie, a scos-o și a lovit pe sluga arhiereului și i-a tăiat urechea dreaptă; iar numele slugii era Malhus. 11.Deci a zis Iisus lui Petru: Pune sabia în teacă. Nu voi bea, oare, paharul pe care Mi l-a dat Tatăl? " (Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Evanghelist Ioan,capitolul 18) "51.Și iată, unul dintre cei ce erau cu Iisus, întinzând mâna, a tras sabia și, lovind pe sluga arhiereului, i-a tăiat urechea. 52.Atunci Iisus i-a zis: Întoarce sabia ta la locul ei, că toți cei ce scot sabia, de sabie vor pieri." (Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Evanghelist Matei ,capitolul 26) Si vindeca pe cel de ii fusese taiata urechea: "50.Și unul dintre ei a lovit pe sluga arhiereului și i-a tăiat urechea dreaptă. 51.Dar Iisus, răspunzând, a zis: Lăsați, până aici. Și atingându-Se de urechea lui l-a vindecat" (Sfanta Evanghelie dupa Sfantul Evanghelist Luca,capitolul 22) |
Citat:
|
Citat:
Vedeti,aici apare Cristos cu biciul in mana...totul e pana la o limita,si iertarea lui d-zeu e facuta pt om dar n usi pt diavol ! Diavolul nu poate fi iertat de Dumnezeu !!! cu atat mai mult nici de om ! Dixit ! |
Citat:
Deci asa cum spui,ca Dumnezeu are echilibru in toate,trebuie sa avem si noi echilibru. Caci Dumnezeu ajuta cu 10 maini si pedepseste cu una. Asa si la noi,primul gand sa fie al iertarii,al milei,al indurarii,chiar si fata de cel care ne-a gresit strigator la cer.Si de abia dupa aceea sa vina gandul apararii,al dreptatii personale. Si chiar pedeapsa daca ajungi sa o aplici,sa o faci cu dragoste,ca un parinte,spre indreptarea copilului iar nu spre razbunarea sau nimicirea lui. |
Citat:
Puternic, viteaz, drept, ai o coroană nevăzuta pe frunte și, debarasându-te de milă, îi croiești în sens metaforic și concret pe toți cei ce nu sunt pe calea cea bună. Ești cea mai înaltă și mai sugestivă reprezentare a unui creștin! ........................................ Aaaa, am uitat. Având atâtea calităti îți trecem cu vederea faptul că ai fost un pic cam neatent când ai citit Sfânta Scriptură. Știi, în Ioan(2 cu 15) nu prea scrie pe câți oameni i-a lovit Iisus cu biciul. Scrie doar că: 1. Iisus și-a făcut un bici din ștreanguri. 2. Iisus i-a scos pe toți afară din Templu. 3. Iisus a scos oile și boii afară din Templu. 4. Iisus a răsturnat mesele schimbătorilor de bani. 5. Iisus a vărsat banii schimbătorilor de bani. Unii cercetători ai Bibliei cred că Iisus a săvârșit acestea pocnind din bici, fără să lovească pe nimeni. Alții cred că a lovit doar oile și boii. Alții cred că a lovit în dreapta și în stânga tot ce avea suflare. Biblia nu ne spune. Tot ce ai scris în postarea de mai sus e bazat pe o PROBABILITATE. Postarea spune mai multe lucruri despre tine decât despre Iisus. P.S. Dar nu-i nimic, chiar dacă nu e creștinește să lovești pe cineva cu biciul, fii bărbat adevărat până la capăt! Vezi că doamna Zori de Zi nu și-a cerut scuze publice de la tine. E timpul să dai un exemplu: croiește-o cu biciul! Stau și eu cuminte la rând să o iau pe coajă. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 14:02:12. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.