Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Cum s-a dorit sa se indemne la ura interetnica in Covasna si ce a iesit (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=8828)

mihailt 15.03.2010 15:47:46

Cum s-a dorit sa se indemne la ura interetnica in Covasna si ce a iesit
 
Nu luati parte la ce propun unii adica acel miting pe 20 martie in Covasna.

Este doar inselarea dracilor care vor sa atraga atentia populatiei la altele sa nu vada ce se intampla de fapt.Dumnezeu cum se vede da curaj populatiei sa iasa in strada pasnic sa protesteze vis-a-vis de cum e guvernata Romania la ora actuala.Dumnezeu face minuni si daca ne rugam staruitor pentru conducatorii tarii e foarte posibil ca dansii sa isi schimbe modul de guvernare si sa inceapa sa guverneze cum se cade.

Vedeti cum in alta parte se zice ca cica si-au facut "iredentistii" maghiari forum:
http://kovaszna.net/forum/index.php?board=8.80
"Iredentisti" astia care o fi ei ca se pare cam lipseste cu desavarsire e foarte interesati de discutii gen "Buying Viagra In U S" sau "Harmful Side Effects From Viagra" sau mai stiu eu "Cialis From India Mt Tadalafil".
Iredentistii deocamdata se numeste toti "rudolfhorro".


Nu trebuie sa ne panicam ca pare destul de evidenta lucrarea lui Dumnezeu Iisus Hristos aci care a luat intelepciunea celor care trebuiau sa faca asemenea agitatie si vedeti ce a iesit mai sus.
Este doar o descretire a fruntilor in Sfantul si Marele Post.

Acum asa mi s-a parut mie si fiind om pacatos si rau mult din ce scrie aci poate sa fie gresit sau chiar tot sa fie gresit.

Antoni0 15.03.2010 16:22:56

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 224094)
Nu luati parte la ce propun unii adica acel miting pe 20 martie in Covasna.

Este doar inselarea dracilor care vor sa atraga...

[...]


Iarasi "dracii"...

Da spune tovarase mihailt, in spiritul comunisto-stalinist aratat de tine, acei romani ar trebui sa taca din gura si sa indure jugul maghiar?

Sa luam de exemplu, "Sfanta Rusie"... tu crezi ca circa 17.000.000 km² au fost cuceriti prin rugaciunile staretilor de la Optina?

Vezi ca si cei de la apologeticum sunt "inselati de draci"...

http://apologeticum.wordpress.com/20...orii-din-tara/

mihailt 15.03.2010 17:03:30

Pai mai frate Antonio care jug maghiar?
Pai nu austrieci catolici care fac parte probabil din ordine cavaleresti ne jefuiesc padurile din Romania?
Ca doar daca s-ar lua la verificat dosarele unei firme austriece sa se vada cata cherestea a cumparat legal si cata a exportat cine stie poate s-ar vedea cam mari diferente.
(a se vedea scrisorile lui IPS Pimen din 2008 adresate dlui Basescu.)
Apoi cine a luat Petromul cu mult sub valoarea de piata nu alta firma austriaca catolica probabil cavalereasca?
(a se vedea privatizarea Petrom.)
Cine a luat BCR pe gratis nu o firma austriaca catolica si probabil cavalereasca?
http://www.revista22.ro/bcr-vanduta-...iile-2956.html
A se vedea pe acolo si altele referitor la felul cum inselatii de draci din ordinele cavaleresti din UE jecmanesc poporul roman.
Daca Romania nu intra in UE ar fi fost mult mai bine.
Acum se incearca sa se agite apele in Covasna de niste inselati de draci sa se aibe motiv sa ne fie aduse si alte trupe militare de ocupatie in Romania si sa fie distrus potentialul turistic al judetului Covasna.

Si membrii PDL si membrii UDMR si membrii PSD si membrii PC sunt oameni politici buni daca umbla dupa legile lui Dumnezeu Iisus Hristos.Si cine umbla dupa legile lui Dumnezeu Iisus Hristos nu are voie sa faca parte nici din ordine cavaleresti catolice sau necatolice si din alte organizatii dubioase secrete.

Antoni0 15.03.2010 17:22:54

Citat:

În prealabil postat de mihailt (Post 224142)
Pai mai frate Antonio care jug maghiar?
Pai nu austrieci catolici care fac parte probabil din ordine cavaleresti ne jefuiesc padurile din Romania?
Ca doar daca s-ar lua la verificat dosarele unei firme austriece sa se vada cata cherestea a cumparat legal si cata a exportat cine stie poate s-ar vedea cam mari diferente.
(a se vedea scrisorile lui IPS Pimen din 2008 adresate dlui Basescu.)
Apoi cine a luat Petromul cu mult sub valoarea de piata nu alta firma austriaca catolica probabil cavalereasca?
(a se vedea privatizarea Petrom.)
Cine a luat BCR pe gratis nu o firma austriaca catolica si probabil cavalereasca?
http://www.revista22.ro/bcr-vanduta-...iile-2956.html
A se vedea pe acolo si altele referitor la felul cum inselatii de draci din ordinele cavaleresti din UE jecmanesc poporul roman.
Daca Romania nu intra in UE ar fi fost mult mai bine.
Acum se incearca sa se agite apele in Covasna de niste inselati de draci sa se aibe motiv sa ne fie aduse si alte trupe militare de ocupatie in Romania si sa fie distrus potentialul turistic al judetului Covasna.

Si membrii PDL si membrii UDMR si membrii PSD si membrii PC sunt oameni politici buni daca umbla dupa legile lui Dumnezeu Iisus Hristos.Si cine umbla dupa legile lui Dumnezeu Iisus Hristos nu are voie sa faca parte nici din ordine cavaleresti catolice sau necatolice si din alte organizatii dubioase secrete.

Mihailt, parerea mea este ca problema ungureasca trebuia rezolvata acu' 70 de ani circa; atunci au incercat sa rezolve problema tiganeasca dar au esuat, din pacate!

Actualmente, nu mai poti face nimic datorita legilor care'i protejeaza pe minoritari, UE, CEDO s.a.m.d.

Doar cu rugaciunea nu rezolvi nimic, la fel cum nu rezolvi nimic rugandu-te la Dumnezeu ca etnia tiganeasca sa devina o etnie mai "omeneasca"!

mihailt 15.03.2010 18:15:31

Mai fratilor nu faceti asa ceva (sa mergeti la mitingul acela) ca cine stie ce se poate intampla si cum pot evolua evenimentele.

Deja un inselat de draci nazist a fost arestat la Cluj pentru agitatiile anti-statale si la ura interetnica din Romania.
http://www.napocanews.ro/2010/03/unu...du-moisin.html
Lasati ca are grija Dumnezeu prin SRI si celalte autoritati de cei care inselati de draci uneltesc impotriva Romaniei.Normal daca stiti pe careva de se ocupa cu asa ceva faceti publice informatiile pe care le aveti,trimiteti la SRI etc.

hmiron 15.03.2010 20:44:24

Nu stiu despre ce miting este vorba, insa mi se pare o prostie sa acuzam etnici maghiari pentru ce-au facut stramosii lor. Ca cetateni romani trebuie sa ne vedem cu totii de viitor si de o convietuire cat mai buna si mai linistita. La fel, trebuie sa ne intereseze o prietenie cu toate statele vecine, pentru ca nu le-am ales noi. Pentru ce atata ura, pentru ce atata neintelegere?

Zilele astea am aflat ca in maghiarime se doreste oficializarea limbii maghiare in Harghita si in Covasna. De cativa ani de zile traiam cu impresia (gresita, se pare) ca statul roman functioneaza oficial acolo si in maghiara. Cererea locuitorilor de a-si folosi limba la nivel oficial mi se pare indreptatita. Romania este un stat multicultural si european, ar fi bine sa-si asume complet acest rol.

Aud tot timpul de diversi care traseaza in gand granite si care proclama din fotoliul de acasa teritorii si legi, de parca ei ar fi in masura sa faca asta. Ni se citeaza din cartile de istorie, de parca situatia reala, de acum, e ceva strain de viata noastra de zi cu zi.

Cand vor intelege acesti analisti de ocazie ca granitele de azi ale Romaniei vor ramane asa cum sunt pentru foarte mult timp de acum inainte? Cand vor intelege ca nu poti sa maghiarizezi sau sa romanizezi o comunitate cu forta? Cunosc ei ideea de compromis?

Cei care aduc mereu trecutul in discutie au ideile lor fixe despre "ce" si "cum" trebuie sa fie. Voi, cei de pe forum, va declarati crestini. Va e asa de greu sa aratati intelegere si cumpatare in exprimare? Mi se pare ca multi, in loc sa-si doreasca liniste si pace isi doresc exact opusul - ceva incompatibil cu ideea de crestin.

N-aveti decat sa ma credeti un idealist nebun, dar daca va fi vreodata liniste in tara asta, va fi din cauza celor care gandesc ca mine.

hmiron 16.03.2010 23:32:28

Recomand tuturor textul acesta.

mihailt 17.03.2010 23:08:22

Cum de nu au fost prinsi inca inselatii de draci fascisti care au facut mitingul anti-romanesc de la Cluj?
Cum dl Marko Bela inalta elogii mitingului anti-romanesc de la Targu Mures ?
http://www.napocanews.ro/2010/03/mar...parchetul.html
Dl Marko Bela emite acte cu antetul guvernului Romaniei pe limba maghiara.
In Romania limba oficiala este romana.
http://www.napocanews.ro/2010/03/vic...uvernului.html
http://www.napocanews.ro/wp-content/...Guvernului.jpg

Putem sa rugam pe preabunul Dumnezeu Iisus Hristos ca pentru rugaciunile preasfintei Maicii Sale si ale Sfintilor romani sa pazeasca si neamul romanesc pe care Dumnezeu Iisus Hristos impreuna cu Tatal si ci Fiul l-au creat ca asa a facut Preasfanta Treime mai multe neamuri sa fie unitate in diversitate.

ciprian22 18.03.2010 01:28:34

Locuiesc in Bucuresti locul unde m-am nascut.aici nu sunt maghiari si nu cred ca am auzit pe strada vorbind maghiara de 3 ori pana acum.Mai frecvent am auzit chineza si pakistaneza decat maghiara.Din vorbele apropiatilor,am inteles ca maghiarii sunt personajele uracioase care vor sa ne ia Transilvania,care nu-ti dau un pahar cu apa daca te vad cazut in mijlocul strazii..si in plus..ne vorbesc de rau peste tot in lume..Asta..pana cand..dar sa va povestesc pe scurt:acum vre-o 10 ani cand eram in armata pazeam cladirea in care erau tinuti cetatenii straini prinsi fara viza de la Otopeni eu eram comandantul garzii si aveam in subordine 4 soldati dispusi in colturile cladirii.Noaptea in afara de faptul ca trebuia sa patrulez intre posturi stateam la palavre cu ei..asa am avuns la postul 3 unde am intrat in vorba cu soldatul Attila Ferentz din Harghita,din tata-n fiu tamplar maghiar..am ajuns si la problema revizionista,si dupa ce mi-a ascultat calm parerea mi-a spus ca el locuieste intr-un sat in care sunt si romani cam in proportie de 20%..care merg la biserica ortodoxa..si nu-i deranjeaza nimeni..are prieteni printre ei si nu si-a pus nici-odata problema sa fie altfel si ca atata timp cat intre romani exista personaje de genul Vadim,Funar si alti "patrioti"..si la maghiari vor exista "nationalisti" de genul Marko Bella si Laslo Tokesz care in spatele crearii "ungariei mari" si a capacitatilor de a intarata oameni ascund interese personale..iar "ultrasi"..se gasesc slava domnului..de ambele parti..pana la urma tot oamenii simpli au de suferit...cred ca avem o parere preconceputa..asupra majoritatii maghiarilor..Anul trecut am tranzitat Ungaria chiar dupa meciul de fotbal la care au fost incidente intre suporteri..la periferia Budapestei intr-o benzinarie,noaptea am trecut printr-un grup de vre-o 50 de motociclisti pe jumatate betzi..iar noi..fara sa ne dam seama..vorbeam ff tare..in romana..nu ne-a bagat nimeni in seama..dupa aceea..ne gandeam..daca s-ar fi luat de noi?dar nimic..oare daca eram la Bucuresti..iar printr-un grup de motociclisti romani beti..treceau 4 maghiari..erau lasati in pace?mai ales ca s-ar intampla dupa un meci de fotbal Romania-Ungaria?lasat cu bataie intre suporteri?ma indoiesc.Cred ca aspectele conflictului etnic de la noi sunt intretinute artificial pentru a distrage atentia de la probleme mai grave.

NTatiana 18.03.2010 02:00:48

@hmiron
 
sa stii hmiron ca stim si noi teoretic (dar si practic) ce trebuie sa facem si cum sa ne comportam cu vecinii tarii noastre; Romanii intotdeauna au adoptat o atitudine destul de pasnica de-a lungul istoriei; am scos sabia doar cand am fost invadati si jefuiti ; si nu imi aduc aminte ca vreun popor din jurul nostru sa se fi plans vreodata de noi ca i-am atacat si le-am cucerit teritorii si i-am trecut polpulatia prin foc si spada ; se poate plange cineva pe lumea asta de noi ?!? eu nu cred! daca maghiarii din Romania nu ar cere cu nerusinare ca teritorii Romanesti sa le revina in exclusivitate, daca nu ar cere ca Statul Roman sa le dea libertatea sa-si afiseze inscriptiile in limba lor, sa le construiasca scoli din banii publici si sa le plateasca profesori sa-i invete in limba lor tot din banii publici , bani adunati la bugetul statului din munca majoritatii Romanesti ; vor scoli cu predare in limba lor atunci sa scoata bani din buzunarele proprii si sa investeasca ; daca au interesul sa devina BUNI CETATENI ROMANI atunci sa invete Romaneste si sa slujeasca intereselor Romaniei ; daca ei SEPARA INTERESELE LOR DE CELE ALE ROMANIEI ATUNCI SI NOI TREBUIE SA NE SEPARAM DE EI !!!unde ati mai vazut asa ceva ?!? ei sunt liberi sa traisca in Romania..nu i-a dat nimeni niciodata afara din tara , nu le-a interzis nimeni in familiile lor sa nu vorbeasca limba lor, nu i-a oprit nimeni sa nu isi construiasca scoli si sa plateasca profesori sa-i invete in ce limba vor ei ( dar sa o faca pe banii lor ) DAR sa nu ceara ca Oficial sa aiba autoritati care sa le ofere servicii in limba lor ca nu o sa suportam cu totii cheltuielile ca sa invatam autoritatile Romane limba lor ...in orice tara O LIMBA OFICIALA e declarata ...nu doua, trei , zece..da???!!!???si limba oficiala a Romaniei este LIMBA ROMANA ! in SUA nu si-ar permite sa ceara invatamant de Stat in limba lor, sau sa aiba Tribunal cu judecatori care sa le vorbeasca limba lor !!! acolo daca vrei sa devii cetatean al SUA trebuie sa vorbesti Limba Engleza-Americana ...si mai mult decat atat , trebuie sa inveti CONSTITUTIA SUA ...SI MAI MULT ...SA SLUJEASCA INTERESELOR SUA ...CA ALTFEL ...PA PA SI PUSI...in traducere in Engleza:TA TA & TI TI asa ca sa ne mai scuteasca; solutia NU ESTE SA IESIM IN STRADA SA NE BATEM CU EI CI SA NE CEREM DREPTURILE ( CA SI NOI INCA MAI AVEM DREPTURI ) la UE si chiar la Tribunalul de la HAGA daca ei devin abuzivi si violenti !!!

andreicozia 18.03.2010 03:15:40

Citat:

În prealabil postat de NTatiana (Post 225109)
in SUA nu si-ar permite sa ceara invatamant de Stat in limba lor, sau sa aiba Tribunal cu judecatori care sa le vorbeasca limba lor !!! acolo daca vrei sa devii cetatean al SUA trebuie sa vorbesti Limba Engleza-Americana ...si mai mult decat atat , trebuie sa inveti CONSTITUTIA SUA ...SI MAI MULT ...SA SLUJEASCA INTERESELOR SUA ...CA ALTFEL ...PA PA SI PUSI. !!!

hahaha, nu m-am mai amuzat asa de copios demult de cind cu conversatiile cu Anna21,... O intrebare draga TatiAna:
Tu vad ca gindesti ca o americanca, insa te-ai intrebat vreodata CE ANUME are statul roman de oferit ca subiect de lucru PENTRU INTERESELE tarii asa cum o fac americanii( ce comparatie..mor de ris)

da, si inca ceva..nu stiu daca ai observat ca GUVERNUL ROMAN manelisto-fripturisto-boschetar nu mai lucreaza demult pentru interesele sale proprii si tu ii ceri sa impuna altor nationalitati sa o faca. lol, hahahaha, hai ca esti haioasa

Decebal 22.09.2012 16:06:17

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
 
1 atașament(e)
Citat:

FORUMUL CIVIC AL ROMÂNILOR DIN HARGHITA ȘI COVASNA
www.forumharghitacovasna.ro

Nr. 19 / 12 aprilie 2011

CONSIDERAȚII GENERALE ȘI APRECIERI (OBSERVAȚII) PUNCTUALE REFERITOARE LA PROIECTUL DE LEGE PRIVIND STATUTUL MINORITĂȚILOR NAȚIONALE DIN ROMÂNIA

I. Considerații generale referitoare la proiectul Legii statutul minorităților naționale

Încă de la supunerea spre dezbatere publică a proiectului Legii statutului minorităților naționale, reprezentanții societății civile și ai principalelor partide politice din județele Covasna, Harghita și Mureș, precum și ai mediului academic, și-au exprimat public dezacordul față de adoptarea acestui proiect de lege, subliniind consecințele grave ce le-ar avea adoptarea lui în forma propusă de UDMR.

Din multitudinea demersurilor întreprinse, în acest sens, prezentăm:

a) MEMORANDUM înaintat la 1 noiembrie 2005, de către reprezentanții organizațiilor civice și formațiunilor politice din județele Covasna și Harghita (Anexa nr. 1);

b) Concluziile cercetării sociologice întreprinse de Centrul European de Studii în Probleme Etnice (C.E.S.P.E.), din cadrul Academiei Române publicate, în iunie 2006, în studiul intitulat „ Aprecieri asupra proiectului de lege privind statutul minorităților naționale din România” (Anexa nr. 2);

c) Comunicatul de presă al Forumul Civic al Românilor din Harghita și Covasna, din 7 septembrie 2006 (Anexa nr. 3);

d) Apelul pentru apărarea demnității naționale al Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita și Mureș, din 2 aprilie 2011 (Anexa nr. 4)

e) Analizele efectuate au avut la bază studiul legislației europene în materie, concluziile unor cercetări sociologice și poziția principalelor segmente ale societății civile românești și ale partidelor politice din județele Covasna, Harghita și Mureș.

Toate demersurile întreprinse au pus în evidență faptul că, autorii acestui proiect legislativ configurează viitorul statut al minorităților etnice din România pe câteva paliere dominante:

a) reglementarea drepturilor persoanelor aparținând minorităților etnice ca drepturi colective;
b) teritorialitatea, ca element fundamental al exercitării drepturilor colective;
c) delegarea competențelor autorităților statului (la nivel central și local) către organe alese pe criterii etnice;
d) configurarea trecerii de la statul național la statul multinațional.

Garantarea constituțională a egalității în drepturi a tuturor cetățenilor români indiferent de naționalitate, precum și prevederile din unele acte normative precum Legea educației sau Legea administrației publice, care deja consacră o discriminare pozitivă în raport cu cetățenii de naționalitate română, sunt măsuri la standarde sau chiar peste standardele europene, suficiente pentru asigurarea drepturilor identitare ale cetățenilor români de alte naționalități. Simpla adoptare a unui „statut al minorităților naționale”, precum și consacrarea pe această cale a drepturilor colective și a unor instituții paralele excede drepturilor ce țin de sfera păstrării identității persoanelor aparținând minorităților naționale. Aceste situații vizate de proiectul legii se concretizează doar în acțiuni de destructurare a statutului național unitar român, a ordinii constituționale și a capacității statului de a își exercita puterea suverană asupra întregului teritoriu național, asupra tuturor cetățenilor săi și asupra tuturor domeniilor și serviciilor de interes public.
sursa: http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 23.09.2012 08:10:10

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor” : continuare
 
1 atașament(e)
Citat:

Prin prevederile sale, proiectul Legii statutului minorităților naționale, va genera cel puțin următoarele consecințe:

a) trecerea “de facto” de la statul național la statul multinațional, cu toate complicațiile ulterioare și în total dezacord cu istoria construcției Statului Roman. Printr-un act normativ născut din șantajul UDMR sunt anulate toate etapele esențiale ale devenirii și construirii Statului Roman de-a lungul secolelor și de către toate generațiile poporului român. De cele mai multe ori, aceste etape sunt rezultatul direct al sutelor de mii de jertfe și sacrificiilor umane făcute de generațiile anterioare. Cu ce drept actuala generație, pe timp de pace, spulberă construcția statală națională făurită în 2000 de ani.?

b) Obiectivul principal al proiectului de act legislativ îl reprezintă obținerea cu orice preț a autonomiei teritoriale pe criterii etnice a așa-zisului „Ținut Secuiesc”, obiectiv pentru care autonomia culturală este, după cum nu se sfiesc să o declare, un pas decisiv. Consecințele nu se vor regăsii doar în județele Covasna, Harghita și Mureș. Efectele distructive pentru statul național, autoritatea statală, autoritatea instituțiilor centrale și locale ale statului, modificarea regimului juridic al cetățenilor aparținând minorităților naționale, transformate într-un corp omogen, străin, distinct și privilegiat față de cetățenii români de naționalitate română, se vor produce asupra Statului Roman în ansamblul său, organizatoric, funcțional și teritorial.

c) Discriminarea românilor în care aceștia sunt numeric inferiori, constatată inclusiv prin mai multe hotărâri definitive ale CNCD, practicată de autoritățile județene și locale din Covasna, Harghita și, în unele situații Mureș, în condițiile actuale în care aparent, în baza legislației în vigoare, Statul Român are o minimă autoritate în zonă, se va adâncii. Inechitățile și discriminarea la care sunt deja supuși cei cca. 400.000 de românii din “ținutul secuizat”, și care, de facto, fiind numeric inferiori, suportă toate avatarurile situației de minoritari, vor lua amploare până la determinarea mai mult sau mai puțin pașnică de părăsire a județelor Covasna și Harghita, deziderat ce reiese din unele discursuri publice ale liderilor politici și civici maghiari precum și din presa controlată de aceștia. Într-o atare situație Statul Român va asista neputincios la un nou genocid antiromânesc.

Printre aspectele prevăzute în proiectul de lege privind „Statutul minorităților naționale din România” se regăsesc o serie de concepte care, în eventualitatea adoptării legii, ar facilita separatismul pe criteriu etnic, precum:

a) descentralizarea învățământului, într-o formulă care să permită constituirea unui sistem paralel de învățământ în limba maternă, scos practic de sub autoritatea statului român. Un rol important în acest sens îl va avea Consiliul Național al Autonomiei Culturale – CNAC (autoritate administrativă autonomă), care va avea puteri discreționare de decizie în ceea ce privește funcționarea sistemului paralel de învățământ în limba maternă, gestionarea bugetului și exercitarea controlului financiar;

b) folosirea limbii minorității naționale (scris și oral) în alte situații decât cele în prezent reglementate constituțional și chiar în afara Cărții limbilor minoritare sau regionale;

c) autonomia culturală, prin care reprezentanții minorităților naționale ar urma să capete competențe decizionale în problemele privind identitatea culturală, lingvistică și religioasă, prin consiliile alese de către membrii săi. De asemenea, CNAC va aviza numirea conducerii instituțiilor publice de cultură ale minorității naționale.

Proiectul legislativ adoptă un punct de vedere centrat nu pe individ ci pe colectivități, „comunitățile naționale”, abordare ce contravine normelor dreptului internațional în materie, încălcând, totodată, ordinea juridică constituțională și valorile fundamentale ale statului român. Nicio convenție internațională nu acordă minorităților etnice dreptul la autonomie sau la autodeterminare. Normativul european în materie reglementează drepturi pentru persoanele aparținând minorităților naționale și nu drepturi colective. Autonomiile teritoriale din câteva state europene au avut la constituire un cu totul alt izvor și nu pot constitui un model pentru România. Tirolul de Sud, atât de des invocat, este, spre exemplu, rezultatul unui tratat de pace încheiat după cel de al doilea război mondial.

Unele dispoziții ale proiectului pot conduce, prin consecințele lor, la construirea unei realități dominată de existența separată a minorităților naționale, punctele de legătură dintre acestea și populația majoritară urmând să fie reduse la minimum.
sursa:
http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 25.09.2012 07:53:04

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
 
1 atașament(e)
Citat:

II. Aprecieri (observații) punctuale:

În textul proiectului de lege se regăsește în repetate rânduri noțiunea de comunitate națională ca sinonim pentru minoritate etnică. Semnificația acestei înlocuiri este aceea că separatiștii maghiari nu se consideră o minoritate ci o comunitate, un popor care trăiește pe pământul său natal și care are dreptul la autonomie. Raportat la zona autodenumită „Ținutul secuiesc”, ei nu se consideră o minoritate nici din punct de vedere numeric. În plus, „comunitatea” presupune și un teritoriu, autodefinirea în acest fel reprezentând un pas către revendicare autonomiei teritoriale.

a) art. 7 al. (2) are o exprimare condițional – optativă ambiguă: „ar putea fi victime..” lipsind total un criteriu în baza căreia să intervină obligația autorităților române de a lua „măsuri”. Când considerăm că o persoană ar putea fi victimă a amenințărilor sau actelor de discriminare? Dacă este victimă, avem deja legi și organisme care sancționează asemenea fapte: art.317 și 324 din Codul Penal, Ordonanța nr137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare.

b) art. 8 al. (2) e în mod intenționat ambiguu, astfel încât măsurile de discriminare pozitivă nu pot fi invocate și de românii care sunt în minoritate numerică în anumite unități administrativ teritoriale. În plus măsurile respective se pot adresa inclusiv „unei comunități” fiind astfel o legiferare a drepturilor colective.

c) art. 11 se impune voința UDMR în toate deciziile „autorităților competente”… „în toate problemele ce privesc drepturile persoanelor aparținând minorităților naționale”. În plus nu se referă la drepturile prevăzute de prezenta lege, ci la „toate problemele ce privesc drepturile” în general, deci persoanele aparținând minorităților nu se mai supun statului român, ci UDMR.

d) art. 13 al (1) are o exprimare („poate avea ca efect”) care deschide calea pentru un șir interminabil și discreționar de acuze la adresa statului român , iar dovada contrarie este o „probatio diabolica”.

e) art. 14 al. (2) aceleași obiecții ca la art. 13, respectiv poate fi invocat ca argument dacă autoritățile române ar decide reorganizarea teritorial-administrativă a României după criterii economice etc., altele decât cel etnic (de exemplu constituirea unei regiuni de dezvoltare formată din Brașov, Harghita și Covasna poate fi interpretată ca o modalitate de schimbare a proporției etnice).

f) art.14 al. (4) și (5) instituie în sarcina statului român obligația de a „asigura” adică de a plăti păstrarea contactelor/legăturilor cu alte state, aspect ce poate fi interpretat inclusiv din perspectiva faptului că vizitele demnitarilor din Ungaria și programele guvernului de la Budapesta referitoare la organizarea de excursii ale copiilor maghiari vor fi plătite de la bugetul României. Practic se va impune statului român să „garanteze” legăturile cu Ungaria – „Politica națională” de la Budapesta urmând să fie inclusă astfel în legislația românească.

g) Art. 15 nu precizează unde pot fi folosite simbolurile naționale, practica demonstrând, în repetate rânduri, cum simboluri secuiești (de exemplul drapelul) sunt amplasate pe instituții publice din județele Covasna, Harghita și Mureș, deși secuii nu sunt minoritate și nici națiune.
sursa:
http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 26.09.2012 23:57:35

Citat:

Împlinirea, la 24 septembrie, a 72 de ani de la abominabilul masacru de la Mureșenii de Câmpie, comuna Palatca, județul Cluj, a constituit pentru participanții la Sesiunea de comunicări cu tema „Refugiul românesc: 1940-1945”, desfășurată la Muzeul Național al Refugiaților Etnici din Mureșenii de Câmpie, ocazia de a-și aduce aminte de cei peste 1000 de martiri români uciși în acel sângeros septembrie 1940. În numele lor și al zecilor de mii de români maltratați, persecutați, refugiați, expulzați sau deportați din teritoriul nordului Transilvaniei cedat Ungariei horthyiste după Dictatul de la Viena din 30 august 1940, precum și al celor aproape 400.000 de cetățeni de naționalitate română din județele Covasna, Harghita și Mureș, „uitați” astăzi de autoritățile române, istoricii, cercetătorii și juriștii, prezenți la reuniune au pus în lumină mărturii inedite și documente de ultimă oră privind pătimirile românilor și evreilor din Ardealul ocupat vremelnic.
Citat:

Expunerile au fost animate, simpozionul încheindu-se cu un comunicat dat publicității de către jurnalistul Dorin Suciu, președintele executiv al Forumului Românilor din Covasna, Harghita și Mureș, în care, printre altele, se spune ca “statul roman”, sub forma sa debila de azi, “a renunțat la exercitarea autorității asupra județelor Covasna și Harghita”.

Iata Comunicatul:

Federația Națională a Românilor Persecutați Etnic „Pro Memoria 1940 -1945 și Forumul Civic al Românilor din Covasna, Harghita și Mureș au luat act, cu îngrijorare, de lipsa de reacție a structurilor de putere din România, față de acțiunile liderilor maghiari și ai bisericilor tradiționale maghiare și față de agravarea problemelor politice, sociale și economice ale populației românești din cele trei județe. În acest fel, neo-hungariștii acționează nestingheriți pentru declararea independenței așa-numitului Ținut Secuiesc, o idee foarte dragă Partidului Crucii cu Săgeți, de tristă amintire.

Cercetările Centrului pentru Studii în Probleme Etnice al Academiei Române au pus în evidență un fapt îngrijorător: statul român a renunțat la exercitarea autorității asupra județelor Covasna și Harghita. În aceste condiții, comunitatea maghiară a devenit dominantă, în dauna comunității românești, care a rămas izolată, fără mijloace de exprimare și fără posibilități de reacție, la acțiunile agresive de maghiarizare, exercitate asupra ei.

Față de cele de mai sus, solicităm guvernului României să ia următoarele măsuri:

- elaborarea unui documentar în limbile română și engleză cu privire la drepturile persoanelor aparținând minorităților naționale din România, prevăzute în Constituția și legile țării. În acest mod, se poate demonstra opiniei publice din țară și străinătate că România respectă standardele internaționale în această materie;

- reinstaurarea autorității Statului Român în județele Covasna și Harghita și oprirea prin toate mijloacele legale a acțiunilor de deznaționalizare și de maghiarizare a populației românești din aceste județe;

- tragerea la răspundere a cetățenilor maghiari care desfășoară în România acțiuni ostile împotriva unității, suveranității și independenței Statului Român, incită la violență și ură interetnică, încearcă să reabiliteze criminali de război ori lezează grav demnitatea națională a românilor;

- asigurarea cadrului legal și a suportului financiar necesare comunităților românești din cele trei județe pentru depășirea actualei crize instituționale, economice și culturale.”
sursa: http://www.ziaristionline.ro/2012/09...ta-familia-sa/

Decebal 27.09.2012 14:43:29

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
 
Citat:

Anexa nr. 1

MEMORANDUM

Organizațiile civice și formațiunile politice semnatare ale prezentului memorandum, dând expresie voinței și intereselor majore ale societății românești din județele Covasna și Harghita, precum și aspirațiilor legitime ale acesteia spre o bună conviețuire interetnică în zonă, prin asigurarea și aplicarea în spiritul dreptății și echității, al normelor constituționale și de drept internațional, a cadrului legislativ care să asigure egalitatea în drepturi a tuturor cetățenilor români care trăim în acest areal, prin eliminarea discriminărilor pe criteriul etnic și a tensiunilor generate de acestea,

Analizând cu responsabilitate situația creată prin promovarea în Parlamentul României a proiectului legii Statutului minorităților naționale și consecințele grave ce le-ar avea adoptarea lui în forma dată de UDMR, vă solicită să luați act de următoarele:

1. Considerăm că acest proiect de lege impus de UDMR contravine flagrant Constituției României și dreptului internațional, urmărind introducerea în dreptul intern a drepturilor colective și a conceptului de autonomie culturală, nerecunoscute de dreptul internațional, fiind un demers legislativ incompatibil cu spiritul, valorile și tendințele europene actuale care promovează interculturalitatea, unitatea în diversitate și nu separatismul și segregarea pe criterii etnice.

2. Adoptarea lui ar duce la adâncirea inechităților și discriminării la care sunt deja supuși românii din Covasna și Harghita, care, de facto, fiind numeric minoritari, suportă toate avatarurile situației de minoritari, fără a se bucura de jure de protecția statutului juridic de care beneficiază toate minoritățile naționale, confesionale, sexuale sau de altă natură.

3. Actualul cadru juridic asigură pe deplin protecția minorităților naționale, asigurând maghiarilor exercitarea nestingherită a tuturor drepturilor identitare, culturale, educaționale, la standarde superioare celor europene, reprezentanții acestora deținând în mod exclusiv la nivel local toate pârghiile de decizie în consiliile județene, consiliile locale, primării, prefectură, servicii deconcentrate din domeniul educației, culturii, ș.a., iar la nivel național UDMR fiind la guvernare, participă la decizie, președintele UDMR, în calitate de viceprim ministru coordonând tocmai domeniile educației, culturii și integrării eropene și având reprezentanți la nivel de decizie în celelalte autorități ale statului român.

4. În această zonă ce se dorește a fi „autonomizată”, UDMR este perpetuu la guvernare, promovându-și nestingherit interesele. Cei care nu au nici un acces la decizie, cei dezavantajați și discriminați sunt românii. În această situație, cei care au nevoie de un cadru legal de protecție sub acest aspect sunt românii, ce constituie o minoritate numerică supusă discriminării și marginalizării în mijlocul României. Majoritatea articolelor din proiectul de lege oferă UDMR legalizarea unor instrumente de purificare etnică, inclusiv prin impunerea cunoașterii limbii maghiare pentru ocuparea unor funcții publice.

5. Ne exprimăm îngrijorarea față de demersurile liderilor UDMR privind realizarea cu orice preț a autonomiei teritoriale pe criterii etnice a așa-zisului „Ținut Secuiesc”, obiectiv pentru care autonomia culturală este, după cum nu se sfiesc să o declare, un pas decisiv, acesta asigurând cadrul instituțional și funcțional al autonomiei teritoriale pe criterii etnice. Considerăm că acest demers, făcut cu ignorarea totală a comunității românești, este un act nepermis de aroganță si sfidare la adresa locuitorilor care nu aparțin etniei maghiare din județele Covasna, Harghita și Mureș și un atac la adresa unității naționale. Datele ultimului recensământ pun în evidență faptul că structura etnică a acestei zone este cu mult diferită față de imaginea care s-a creat în timp, de bloc monoetnic maghiar. Astfel, în județele amintite românii reprezintă 36% din totalul populației, 5% fiind rromi, germani ș.a. și doar 59% maghiari.

6. Salutăm și apreciem responsabilitatea, maturitatea politică și atitudinea proeuropeană de care a dat dovadă Senatul României în abordarea proiectului legii privind statutul minorităților naționale, inițiat de UDMR

7. Având în vedere cele de mai sus, complexitatea problematicii și efectele grave pe care le-ar avea adoptarea acestui proiect de lege, solicităm ca dezbaterea lui în Camera Deputaților să se facă în procedura normală și nu de urgență, invocarea pretinselor solicitări ale Comisiei Europene fiind lipsită de temei (o intoxicare a populației românești), raportul de monitorizare neincluzând vreo recomandare în acest sens. Mai mult decât atât, Înaltul Comisar pentru Minorități Naționale al OSCE, referitor la acest proiect de lege, a menționat că „Autonomia culturală nu este o noțiune universal acceptată, nici în dreptul internațional, nici în cel comparat… Nu există nici un drept acceptat al autonomiei culturale din perspectiva dreptului internațional și nici nu apare această noțiune în cadrul tratatelor internaționale”. Considerăm absolut necesar să se dea posibilitatea dezbaterii aprofundate a proiectului și a amendamentelor grupurilor parlamentare, care să facă posibilă adoptarea unei reglementări care să exprime voința întregului electorat prin aleșii săi în forul legiuitor al țării.

8. Salutăm recentele inițiative legislative menite să asigure exercitarea unor drepturi fundamentale ale românilor din Covasna și Harghita și atenuarea discriminării la care suntem supuși, dar solicităm inițiatorilor consultarea reprezentanților societății civile românești, respectiv a Forumului Civic al Românilor din Harghita și Covasna, pentru perfectarea acestor demersuri legislative care să creeze cadrul legal apt să acopere problematica complexă generată de situația noastră de minoritate numerică supusă discriminării.

9. Speranța noastră sinceră este că tot mai mulți oameni politici, inclusiv Camera Deputaților, vor da dovadă de aceeași înțelepciune și responsabilitate față de valorile europene și naționale ca și Senatul României, punând interesele fundamentale ale statului român mai presus de iluzoriile câștiguri ale unor aranjamentele politice conjuncturale și efemere.

10. Considerăm legitimă dorința noastră ca orice decizie care privește soarta comunității românilor din aceste județe, să fie adoptată numai prin consultarea reprezentanților acestora.

În acest sens, solicităm Domnului Traian Băsescu, Președintele României, conducerii Parlamentului României și șefilor partidelor parlamentare destinatare ale prezentului memorandum, acordarea unor întrevederi cu reprezentanții societății civile românești din județele Covasna și Harghita în vederea găsirii unor soluții, inclusiv legislative, pentru problemele majore cu care ne confruntăm.

Sfîntu Gheorghe,
1 noiembrie 2005

FORUMUL CIVIC AL ROMÂNILOR DIN HARGHITA ȘI COVASNA
drd. Codrin MUNTEANU, președinte

LIGA CULTURAL – CREȘTINĂ „ANDREI ȘAGUNA”
av. Ioan SOLOMON, președinte

DESPĂRȚĂMÂNTUL ASTRA COVASNA – HARGHITA
prof. Rădița ALBU, v. președinte

ASOCIAȚIA CULTURAL–CREȘTINĂ „JUSTINIAN TECULESCU”, Covasna,
prof. Dumitru FURTUNĂ, președinte

ASOCIAȚIA PEDAGOGILOR ROMÂNI DIN JUDEȚUL COVASNA
prof. Ligia GHINEA, președinte

ASOCIAȚIA DE TINERET „ECOU”, Sf.Gheorghe
prof. Luminița CORNEA, președinte

CENTRUL EUROPEAN DE STUDII COVASNA – HARGHITA
dr. Ioan LĂCĂTUȘU, director

FUNDAȚIA „ADEVĂRUL HARGHITEI”
prof. Mihai GROZA, președinte

FUNDAȚIA „CUVÂNTUL NOU”
prof. Gabriel FLORESCU, președinte

FUNDAȚIA „MIHAI VITEAZUL”
prof. Vasile STANCU, președinte

FUNDAȚIA CULTURALĂ „MIRON CRISTEA”
drd. Dorel MARC, președinte

FUNDAȚIA NAȚIONALĂ „NEAMUL ROMÂNESC”,
prof. Maria PELIGRAD, președinte

ALIANȚA D.A. – DREPTATE ȘI ADEVĂR, Covasna
Dumitru MANOLĂCHESCU, purtător de cuvânt

PARTIDUL DEMOCRAT,
organizația județeană Covasna, organizația județeană Harghita
ec. Gheorghe BACIU, președinte ing. Vasile MIHALCEA, președinte

PARTIDUL LIBERAL
organizația județeană Covasna, organizația județeană Harghita
dr. Adrian ZAHEU, președinte dr. Ion SÂNGEORZEAN, președinte

PARTIDUL CONSERVATOR,
organizația județeană Covasna organizația județeană Harghita
ec. Horea MUNTEAN, președinte Ioan COTFAS, președinte

PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT,
organizația județeană Covasna organizația județeană Harghita
av. Adrian CĂȘUNEAN VLAD, ec. Mircea DUȘA, președinte
președinte

PARTIDUL ROMÂNIA MARE,
organizația județeană Covasna organizația județeană Harghita
jr. Gică AGRIGOROAIE, președinte ing. Ion TEOSLOVEANU, președinte

PARTIDUL UNITĂȚII NAȚIUNII ROMÂNE,
organizația județeană Covasna
prof. Maria PELIGRAD, președinte
sursa: http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 01.10.2012 19:27:31

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
 
Citat:

Centrul European de Studii în Probleme Etnice (C.E.S.P.E.)

Având in vedere dezbaterea pe tema adoptării unui act normativ referitor la reglementarea statutului minorităților naționale din România, C.E.S.P.E formulează următoarele

APRECIERI ASUPRA PROIECTULUI DE LEGE PRIVIND STATUTUL MINORITĂȚILOR NAȚIONALE DIN ROMÂNIA

I. Proiectul legii privind statutul minorităților naționale își propune, potrivit autorilor săi, să reglementeze statutul juridic și drepturile minorităților naționale din România. Efectele sale depășesc însă cadrul strict al drepturilor minorităților naționale; cel puțin la fel de important, forma în care va fi adoptată legea (fără a ne pronunța asupra necesității și oportunității unei asemenea act normativ) va determina conținutul și modul de desfășurare a relațiilor dintre diferitele minorități, dintre acestea și populația majoritară. Conținutul proiectului reclamă în mod absolut necesar o amplă dezbatere publică, dublată de eforturi științifice de investigare a consecințelor aplicării dispozițiilor sale. Este cunoscut faptul că între dispozițiile unui act normativ și efectele sale concrete distanța este uneori foarte mare; frecvent, în aplicarea actelor normative, eficiența legii este diminuată de apariția unor efecte neașteptate, ignorate (deliberat sau nu) în procesul de adoptare a legii. Dată fiind natura obiectului acestui proiect de lege problema consecințelor sociale este, dincolo de orice îndoială, de o importanță capitală. Nu cunoaștem să fi existat o dezbatere publică pe marginea proiectului; credem că este absolut necesar ca societatea civilă, ONG-urile minorităților naționale dar și cele ale populației majoritare, institutele de cercetare si universitățile să fie implicate într-o amplă dezbatere pe marginea proiectului.

Plecând de la aceste considerente, Centrul European de Studii în Probleme Etnice a realizat o cercetare cu caracter exploratoriu, principalul obiectiv fiind acela de a evalua impactul aplicării legii statutului (în varianta depusă în Parlamentul României) în zonele cu populație multietnică. Cum resursele umane si financiare de care dispunem sunt limitate, cercetarea a fost realizată în județele Harghita si Covasna. În același timp, considerăm că validitatea rezultatelor cercetării nu poate fi pusă la îndoială; caracteristicile regiunii, îndeosebi concentrarea numerică a populației de etnie maghiară fac din această zonă „spațiul ideal” al aplicării legii statutului. Cu atât mai mult cu cât, principial, credem ca bună parte din economia textului va avea o existență formală, fiind imposibil de aplicat în „formă pură”, ca urmare a faptului că precondițiile esențiale (îndeosebi concentrarea unei minorități pe un teritoriu determinat) avute în vedere de către inițiatorii legii nu sunt îndeplinite decât în cazul minorității maghiare, pe o arie geografică relativ clar determinată.

Cercetarea a fost proiectată ca un demers calitativ, centrat pe evidențierea percepției relațiilor interetnice, atât pe dimensiunea lor concretă, actuală, cât și pe cea proiectivă. Conlocuirea unor comunități de origine etnică diferită presupune, dincolo de starea de fapt, și o permanentă negociere subiectivă a raporturilor dintre ele, presupuneri și interpretări privind evoluția (numerică, profesională, educațională, politică) a fiecăreia dintre ele.

Analiza acestora s-a făcut urmărind o serie de dimensiuni pe care le putem considera ca extrem de relevante, fundamentale chiar, pentru problematica urmărită. Enumerăm, în cele ce urmează, aceste dimensiuni:
  • Memoria socială și reorganizarea ei administrativă
  • Limba română/maternă în școală, administrație și economie
  • Identificarea locală și națională a populației județelor
  • Românii ca minoritate numerică în Harghita și Covasna. Percepția atitudinii statului față de populația românească din zonă.
  • Percepția comunităților asupra legii statutului. Conceptul de autonomie culturală.
În același timp reiterăm o parte din observațiile deja prezentate la solicitarea Comisiei pentru Drepturile Omului, Culte și Problemele Minorităților Naționale a Camerei Deputaților.
sursa: http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 03.10.2012 18:46:21

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
 
Citat:

II. Obiectul proiectului de lege este, potrivit inițiatorilor săi, reglementarea statutului juridic și drepturilor minorităților naționale din România. (art.1)

În opinia noastră, autorii configurează viitorul statut al minorităților etnice din România pe câteva paliere dominante: reglementarea drepturilor persoanelor aparținând minorităților etnice ca drepturi colective; teritorialitatea, ca element fundamental al exercitării drepturilor colective; delegarea competențelor autorităților statului (la nivel central și local) către organe alese pe criterii etnice.

Primele doua elemente generează percepția că proiectul de lege are drept scop reglementarea statutului minorității maghiare în zonele în care aceasta este majoritară sau are o pondere importantă și mai puțin de a reglementa cadrul național al “problemei”. Estimăm că această percepție este determinată îndeosebi de importanța teritoriului în redactarea dispozițiilor referitoare la utilizarea limbii în administrație și învățământ, „autonomia culturală” și organele de exercitare a acesteia.

Zona studiată de noi este una foarte sensibilă din acest punct de vedere. Raportul numeric dintre majoritate și minoritate este clar inversat în aria Harghita-Covasna. Regiunea are un profil istoric și cultural aparte, în bună parte „construit”, „metaforizat” recent; din punct de vedere al structurii populației, în județul Harghita ponderea populației românești este de 14,6% iar în Covasna de 23,28%. Comunitatea românească din zona Harghita-Covasna, minoritară numeric, este obligată, prin natura situației sociale în care se găsește, să își asume profilul multietnic al zonei; una dintre consecințe este aceea ca românii din această zonă se simt asimilați de catre populația maghiară. Percepția dominantă pare sa fie aceea ca statul roman nu sprijină comunitatea romanească din zonă, principalul pericol fiind acela al pierderii identității. În opinia respondenților de etnie română principalele argumente în sprijinul ideii “abandonării acestei zone de către stat” sînt modul defectuos de organizare și funcționare a învățământului, lipsa de sprijin pentru viața culturală, degradarea simbolurilor romănești, aspectul sărăcăcios și formal al sărbătorilor naționale precum și statutul periferic al utilizării limbii române în administrație. Pe acest fond, una dintre notele dominante ale discursului respondenților etnici români este migrarea către alte zone.

Chestiunea statutului minorităților naționale având în această zonă conotații atât istorice cât și teritoriale, comunitatea românească locală tinde să perceapă legea statutului ca “oficializare a părăsirii zonei” de către București. Ideea “autonomiei culturale” este percepută de către populația românească ca autonomie teritorială și politică; pe fondul lipsei suportului statului român și al “aproximărilor mediatice” referitoare la legea statutului, reacția românilor din zonă este una de neliniște și îngrijorare.

Pe lângă factorii enumerați mai sus, aceste reacții sunt generate, în opinia noastră, și de faptul că nu există o dezbatere publică consistentă asupra proiectului de lege; credem că această dezbatere este necesară îndeosebi pentru a armoniza așteptările comunităților din zonele cu populație multietnică.

Pe de altă parte, această dezbatere este cu atât mai necesară cu cât, după părerea noastră, filosofia proiectului de lege este discordantă atât cu practica și recomandările europene cât și cu Constituția României. Astfel, politica promovată de Uniunea Europeană se bazează în primul rând pe protecția culturii și a limbilor populațiilor minoritare; există o evitare constantă a termenului “național” în formulările din diferitele acte elaborate la nivelul organismelor Uniunii Europene, drepturile persoanelor care aparțin minorităților etnice nefiind reglementate în termeni colectivi. În mod evident, abordarea autorilor proiectului analizat este fundamental diferită: deși uneori sunt folosite sintagme precum “persoanele aparținând minorităților naționale” (art.4, al.1), intenția autorilor proiectului este de a reglementa drepturile colective ale minorităților etnice concentrate in anumite zone.

Principalul argument consta in modul in care este construit articolul 13 din proiectul de lege. La prima vedere scopul acestui articol este de a recunoaște și garanta dreptul “minorităților naționale” de a trăi pe teritoriul României (în formularea proiectului “…de a trăi liber pe pământul natal”) (art13, al.1). Potrivit al.3 art.13, “Este interzisă modificarea limitelor unităților administrativ-teritoriale, respectiv a circumscripțiilor electorale în defavoarea ponderii minorităților naționale care locuiesc în mod tradițional în acestea”. Cum suveranitatea statului român nu poate fi limitată această teză este, în mod evident, ireconciliabilă cu dispozițiile Constituției. Pe de altă parte trebuie subliniat faptul că “locuirea în mod tradițional” în anumite zone nu este nicidecum o caracteristică a tuturor minorităților etnice din România; în cazul anumitor “minorități naționale” putem observa o concentrare ridicată a locuirii în anumite zone, însoțită de o anumită vechime a locuirii (cazul cel mai sugestiv este cel al minorității maghiare); în alte cazuri, cum este cel al comunității roma, constatăm o dispersare ridicată a locuirii (îndeosebi în mediul urban) și o scăzută importanță a “locuirii tradiționale” în anumite zone. Preluând un text constituțional, chiar autorii proiectului stipulează în art.7 că “Toate persoanele sunt egale în fața legii și sunt îndreptățite fără nici o discriminare la protecția egală a acesteia”. Diferențele dintre “minoritățile naționale” în privința dispunerii și densității locuirii pe teritoriul României fac inaplicabil acest principiu, formulat chiar de către autorii proiectului. Credem că reglementarea legală trebuie să urmărească acele caracteristici comune tuturor beneficiarilor legii și nu elemente specifice doar unora dintre aceștia.
sursa: http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 06.10.2012 10:38:45

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor” : continuare
 
Citat:

APRECIERI ASUPRA PROIECTULUI DE LEGE PRIVIND STATUTUL MINORITĂȚILOR NAȚIONALE DIN ROMÂNIA

III. Una din temele centrale ale proiectului legii statutului este tema învățământului în limba maternă. Comunitatea maghiară vede utilizarea limbii materne în școală ca un element de facto, fiind considerat ca un drept câștigat. În consecință, preocuparea pentru reflectarea acestui drept în lege este redusă. Ceea ce pare important pentru membrii comunității maghiare este înființarea în zonă a unei universități cu predare în limba maghiară. Atitudinea pro autonomie, manifestă la bună parte a etnicilor maghiari intervievați, se conjugă la mulți dintre aceștia cu necesitatea, pe latură educațională, a unei universități maghiare de stat în zonă. Se întâlnește o asemenea opțiune și la persoane care altfel nu sunt direct interesate sau vizate de problematica studiilor universitare.

Există tendința ca inclusiv familiile mixte să valorizeze mai degrabă educația în limba maghiară a copiilor, mai ales la baza ciclului de învățământ.

O problematică fundamentală a chestiunii relațiilor interetnice în Covasna și Harghita ține de procesul segregării. O parte a maghiarilor intervievați merg pe ideea necesității separării instituțiilor locale între maghiari și români.

Există însă o parte a populației maghiare locale care percepe segregarea – de exemplu, cea educațională – drept dezavantajoasă pentru maghiari, în special pentru generațiile foarte tinere. Cunoașterea limbii române este percepută ca necesară pentru succesul profesional în afara zonei – zona însăși oferă posibilități limitate de dezvoltare – începând cu studiile universitare efectuate la Brașov, București, Cluj, Craiova etc.

În general, indiferent de etnie, subiecții intervievați sunt de acord cu faptul că, într-o zonă în care populația maghiară este majoritară este firească organizarea învățământului și în limba maternă. În același timp există o anumită nemulțumire a respondenților români în ceea ce privește predarea disciplinelor în limba română, în cadrul instituțiilor cu predare in limba maghiară. Această nemulțumire, exprimată de membri ai comunității romanești, sugerează caracterul formal al predării acestor discipline; în opinia respondenților, studiul istoriei românilor și al limbii române constituie discipline periferice în procesul de învățământ.

Segregarea învățământului după criteriul limbii, fenomen accentuat după 1990, a determinat accentuarea dificultăților de comunicare și implicit distanțarea socială a celor două comunități. Fără a pune sub semnul întrebării legitimitatea dreptului minorităților etnice considerăm că studiul limbii române în instituțiile cu predare în limba maternă a minorităților trebuie sa se bucure de o atenție deosebita. Argumentul nu se rezumă doar la faptul că limba română este limba oficială a statului ci și la observația că limba este principalul instrument de participare la viața socială. Necunoașterea limbii române limitează mobilitatea socială a indivizilor, elementul de raportare devenind aproape exclusiv propria comunitate. La nivelul relațiilor dintre grupurile sociale, lipsa instrumentelor de comunicare are drept principală consecință tendința de segregare, inclusiv in aspectele legate de viața cotidiană. Exista riscul configurării unei realități sociale caracterizate prin lipsa legăturilor organice între membrii diferitelor comunități etnice care ocupă o anumită zonă geografică, între aceștia și restul societății. Cum educația școlară constituie una din componentele fundamentale ale socializării copiilor, credem ca este absolut necesar ca statul roman sa ofere cadrul învățământului în limbile materne, acordând în același timp o atenție specială promovării învățării limbii române și a istoriei românilor în instituțiile cu predare în altă limbă decât româna. În același timp, credem că este important ca în cadrul instituțiilor cu predare în limba română sa fie studiată civilizația minorităților etnice existente în zona respectivă. Principiul esențial în această problemă trebuie să fie, în opinia noastră, cel al cunoașterii, respectării și valorizării moștenirii culturale a tuturor comunităților din zonele cu populație multietnică.
sursa: http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 11.10.2012 06:30:00

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
 
Citat:

Subliniem faptul că problema învățământului în limba maternă este deja reglementată în legislația României; de altfel, proiectul analizat reia o serie de principii și instituții deja existente în legea învățământului. Proiectul cuprinde și o serie de elemente noi, unele dintre ele extrem de criticabile. Astfel, se conferă „organizațiilor și asociațiilor minorităților naționale dreptul de a înființa, organiza și de a asigura funcționarea unităților și instituțiilor de învățământ particulare în limba maternă, care, în condițiile legii, beneficiază de subvenții din bugetul de stat sau bugetele locale”.(art.15, al.2) Pe lângă faptul că acordarea acestui drept pe baze etnice este discutabilă, textul este și neconstituțional. Potrivit Constituției si legislației în vigoare doar învățământul public este gratuit, nu și cel privat; dacă suntem perfect de acord cu ideea că statul român trebuie să sprijine, inclusiv financiar, funcționarea instituțiilor publice de învățământ în limbile materne, este la fel de evident ca instituțiile particulare de învățământ, fie ele cu predare în limba română sau în limbile materne, nu pot funcționa din fonduri publice. În același timp, credem că, deși autorii proiectului nu fac nici o referire, aceștia au avut în vedere nu doar principiul etnicității ci și îndeplinirea standardelor de performanță pentru înființarea și funcționarea instituțiilor de învățământ, astfel cum sunt acestea definite în legislația în vigoare. Credem că o asemenea referire în cuprinsul legii este absolut necesară, pentru a nu crea impresia că funcționarea instituțiilor de învățământ în limbile materne excede cadrul legal existent. Învățământul constituie o problemă de interes general si nu poate fi organizat decât pe baza acelorași principii si standarde, indiferent de limba de predare.

Un alt aspect criticabil se referă la garantarea accesului „minorităților naționale” în învățământul de stat cu predare în limba maternă la nivelul preprimar, primar, gimnazial, de arte si meserii, liceal, postliceal, universitar și postuniversitar (art.16), în funcție de „cerințe” sau de „solicitări”. Autorii proiectului nu lămuresc însă ce înțeleg prin „cerințe” și „solicitări”, după cum este neclar dacă statul este obligat să înființeze clase și grupe distincte cu predare în limba maternă în instituțiile de învățământ cu predare în limba romană la toate nivelurile sau își va asuma obligația de a înființa instituții distincte, inclusiv la nivelul universităților și școlilor doctorale. Atragem atenția asupra faptului că organizarea claselor și a grupelor pe criterii etnice este departe de a fi o problemă simplă. Segregarea pe criteriul limbii și apartenenței la o anumită minoritate etnică are implicații nu doar de ordin tehnic ci, mai important, la nivelul modului în care indivizii se raportează unii la alții. Prin consecințele sale, ea poate genera procese de discriminare și stigmatizare, cu efecte dezastruoase asupra relațiilor dintre indivizi. Studiile centrate pe educația copiilor romi (conform datelor recensământului populației comunitatea romă este a doua ca pondere, după comunitatea maghiară însă o serie de evaluări plasează această minoritate etnică pe prima poziție) au demonstrat caracterul iluzoriu al convingerii că grupele si clasele speciale cu predare în limba romani ar avea efecte benefice în ceea ce privește participarea școlară. Dimpotrivă, acest tip de segregare a generat reacții de stigmatizare si discriminare, cu consecințe negative asupra personalității copiilor. Soluția adoptată a fost aceea a predării limbii si civilizației minorității romă fără a izola copiii romi în grupe si clase speciale.
sursa: http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 20.10.2012 19:43:10

De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
 
Citat:

O altă dispoziție criticabila se refera la obligația statului de a „garanta posibilitatea susținerii examenelor de specialitate, a celor de concurs pentru ocuparea posturilor vacante, a obținerii gradelor didactice, profesionale la toate nivelurile și a diferitelor titluri științifice în limba maternă, asigurându-se, dacă este necesar, traducerea” (art.16, lit.e). Credem ca această formulare excede cu mult dreptul la identitatea etnoculturală. Perfect justificabilă atunci când este vorba despre învățământul în limbile materne, ea devine ilogică atunci când ne plasăm în afara acestei ipoteze. Pe lângă dificultățile de ordin tehnic (teoretic, pe lângă fiecare comisie ar trebui sa existe tot atâția traducători autorizați câte minorități etnice există) nu înțelegem care este rațiunea pentru care, de exemplu, un aspirant la postul de profesor într-o instituție de învățământ cu predare în limba română ar trebui sa fie evaluat într-o altă limbă decât cea de predare. Aplicarea principiului etnicității merge până la obligativitatea numirii de directori și directori adjuncți aparținând minorităților naționale în unitățile de învățământ în care funcționează și secții de predare în limba minorităților naționale.(art.16, lit.g) Subliniem faptul că legislația în vigoare reglementează ocuparea posturilor de conducere în învățământ prin concurs, în vreme ce autorii proiectului consideră criteriul etnic drept criteriu fundamental. Ne întrebăm cum vor fi aplicate aceste dispoziții în ipoteza unităților școlare cu populație multietnică. Pe de altă parte, autorii proiectului nu fac nici o referire la ipoteza situației unităților școlare în care copiii români sunt minoritari.

În fine, criticabil ni se pare și art.17, care introduce obligativitatea „consultării” și obținerii „avizului conform” din partea „reprezentanților legitimi ai minorităților naționale” în problemele legate de funcționarea unităților și instituțiilor de învățământ de stat cu predare în limba maternă. Formularea textului conduce la interpretarea conform căreia nu este vorba despre o simplă consultare ci de un veritabil transfer al autorității decizionale către „reprezentanții legitimi ai minorităților naționale”. Aceiași „reprezentanți legitimi ai minorităților naționale” sunt abilitați să înființeze instituții de învățământ de stat cu predare în limba maternă “…la toate nivelele și în toate domeniile de specialitate, dacă solicitarea este fundamentată pe un număr suficient de elevi sau studenți potențiali, conform legislației în vigoare”. Considerăm că adoptarea acestui articol contravine dispozițiilor constituționale, autoritatea statului neputând fi transferată, în tot sau în parte, nici unei persoane, organizații, asociații etc. Principiul consultării părților interesate este, desigur, rezonabil; formularea autorilor proiectului nu se rezumă însă la necesitatea consultării ci conduce, prin consecințele sale, la un veritabil transfer de autoritate publică.
sursa: http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/

Decebal 27.10.2012 11:07:48

Citat:

Statutul Minoritatilor anti-Romania, cantecul de lebeda al PDL. O intrebare a profesorului Dinu Giurescu pentru clasa politica. VIDEO

Centrul European pentru Studii Etnice al Academiei Romane si Centrul European de Studii Covasna – Harghita a organizat ieri, 7 iunie, la orele 14, in sala „Avram Iancu” din Parlamentul Romaniei, dezbaterea cu tema „Consecințele adoptării statutului minorităților naționale asupra Statului Român și a românilor din județele Covasna, Harghita și Mureș”.

La dezbatere au participat Academician Dinu C. Giurescu, Prof. Univ. dr. Radu Baltasiu, director al Centrului European pentru Studii Etnice al Academiei Romane, Dr. Ioan Lacatusu, director al Centrului European de Studii Covasna Harghita, Avocat Ioan Sabau Pop, cunoscut pentru castigarea procesului Calarasilor vs Kossuth, parlamentarii Lia Olguta Vasilescu, Mircea Dusa, Florin Postolachi si Sergiu Andon, alaturi de alti deputati si senatori, parlamentari, cercetatori, jurnalisti precum si reprezentantii Forumului Civic al Romanilor din Covasna, Harghita si Mures.
sursa și mai multe (inclusiv articolul lui Dragoș Anton, UDMR dorește “ștergerea urmelor românilor” din Harghita și Covasna) la:
http://www.ziaristionline.ro/2011/06...olitica-video/

Citat:

Profesorul Dinu Giurescu alerteaza romanii: Statutul Minoritatilor poate duce la prabusirea hotarelor Romaniei. VIDEO/AUDIO/FOTO/DOC

(...)

Ziaristi Online
ofera, in exclusivitate, cele mai importante luari de cuvant de la aceasta dezbatere, la care, printre altele, s-a solicitat imperativ respingerea acestui atentat la statul national unitar roman – Statutul Minoritatilor – si infiintarea unei Comisii parlamentare de ancheta asupra incalcarilor repetate ale Legii de catre reprezentatii organizatiei maghiare aflata la Guvernare si in ceea ce priveste neaplicarea Legii de catre organele MAI din Harghita, Covasna si Mures, la ordinele conducerii politice a Ministerului de Interne. Este de luat in seama, de catre unele personaje pripasite prin politica damboviteana si teleghidate de grupuri de interese antiromanesti, ca o eventuala asumare a raspunderii pe Legea Statutului Minoritatilor va fi cantecul de lebeda al PDL.
sursa, mai multe, inclusiv sinteza documentară a Centrului European de Studii Covasna-Harghita, Consecințele adoptării statutului minorităților naționale asupra Statului Român și a românilor din județele Covasna, Harghita și Mureș, inclusiv filmările video cu titlurile

Prof Dinu C Giurescu despre Statutul Minoritatilor anti-Romania si atacul UDMR la fiinta nationala

UDMR: stat in stat. Prof Radu Baltasiu, Mircea Dusa si Ioan Lacatusu

Petre Turlea si Lia Olguta Vasilescu despre Statutul Minoritatilor

Minoritatile si lasitatea politicienilor – Av Ioan Sabau Pop

la: http://www.ziaristionline.ro/2011/06...oaudiofotodoc/

Decebal 08.11.2012 21:22:03

Citat:

De ce Statutul Minoritatilor este un proiect anti-national si anti-constitutional. ANALIZA

UN PROIECT ANTICONSTITUTIONAL, ANTIROMANESC, ANTIEUROPEAN!


Recent (n. m. iunie 2011), in sala “Avram Iancu” a Palatului Parlamentului Romaniei, a avut loc (din initiativa domnilor Eugen Popescu, presedintele executiv al Fundatiei Nationale pentru Romanii de Pretutindeni, prof. univ. Radu Baltasiu, director al Centrului European de Studii in Probleme Etnice al Academiei Romane, si dr. Ioan Lacatusu, director al Centrului European de Studii Covasna-Harghita) dezbaterea pe tema “Consecintele adoptarii Legii Statutului minoritatilor nationale asupra Statului Roman si a romanilor din judetele Harghita, Covasna si Mures”.

Lege organica, fundamentala – in cazul votarii ei in Parlament – pentru prezentul si viitorul statului roman, ea a starnit aprinse discutii, peste trei ore, privind soarta natiuni, impunandu-se, din partea arcului guvernamental actual, stoparea “continuarii procesului de pierdere a autoritatii statului roman pe o parte insemnata din inima teritoriului sau national”, cu referire la judetele Harghita, Covasna si Mures. Continuandu-se politica actuala, antinationala, se va ajunge, incetul cu incetul, la “renuntarea, de catre statul roman, la unele componente ale functiilor sale suverane in zonele unde etnicitatea este alta decat cea romana”. Adica, treptat-treptat, statul roman renunta la autoritatea lui in “acele zone unde are deficit de reprezentare”. Astfel, asistam astazi la “curioase abandonuri istorice si la momentul in care statul se retrage din fata propriilor raspunderi”. Mai altfel spus, este vorba despre “neputinta statului roman de a se proteja de el insusi, sasi mai indeplineasca functiile sale” – spunea prof. univ. Radu Baltasiu. Legea minoritatilor, in actuala forma, instituie “un guvernamant al minoritatilor nationale din Romania. Ca istoric, ca fiu al tatalui si nepot al bunicului meu, nu-mi vine sa cred ca partidele politice romanesti nu pot sa gaseasca o solutie, impreuna, ca sa pastreze coeziunea statului roman, sa ofere independenta nationala” – afirma, cu acel prilej, academicianul Dinu C. Giurescu.
sursa și mai multe la:
http://www.ziaristionline.ro/2011/06...onstitutional/

UNNOOM 08.11.2012 21:24:51

Cred ca cea mai eficienta arma impotriva separatismului maghiar este ignorarea! Daca nu-i bagam in seama, nu vor avea la cine sa mai strige pentru a cere autonomie!

AlinB 09.11.2012 11:26:43

Citat:

În prealabil postat de UNNOOM (Post 480545)
Cred ca cea mai eficienta arma impotriva separatismului maghiar este ignorarea! Daca nu-i bagam in seama, nu vor avea la cine sa mai strige pentru a cere autonomie!

Exact.
Iar cei care sustin ca tocmai atitudinea opusa e cea potrivita, fac defapt jocul ungurilor: vor reeditarea conflictului de la Tg. Muresc astfel incat sa se ajunga ca la sarbi, la crearea unei "provincii autonome" astfel incat chipurile sa se elimine problema conflictului inter-etnic.

Decebal 09.11.2012 12:38:53

De fapt lucrurile stau exact invers. Ignorarea și indiferența sunt cele mai primejdioase atitudini, și asta pentru că rumânii sunt stăpâni de drept în propria lor țară atât pe așa zisul "ținut secuiesc" cât și pe Transilvania, iar cei care au dorit și doresc în continuare iscarea unor conflicte separatiste sunt tocmai extremiștii maghiari. Așa cum au încercat să facă conflictul de la Târgu Mureș în 1990 pentru a aprinde fitilul războiului, așa încearcă și vor încerca să distrugă Statul Rumânesc fie pe căi legale, fie pe căi separatiste, războinice. Din 1990 până azi au câștigat oricum foarte multe poziții, multe dintre ele în mod absolut ilegal, dar cu indiferența și / sau complicitatea rumânașilor trădători care ne-au condus până acum iar a mai trata cu indiferență astfel de lucruri, iar nu cu propagandă și cu legea și justiția puse în practică este echivalent cu sinucidere curată pentru rumâni și pentru Statul nostru. Referitor la conflictul de la Târgu-Mureș s-au adus deja lămuriri și se vor mai aduce încă pentru ca lucrurile să fie și mai clare așa încât rumânii să nu mai stea și să doarmă pe ei ci să conștientizeze și să acționeze după adevăratele și legitimele lor interese naționale.

Decebal 10.11.2012 09:39:15

Și pentru că domnul AlinB a pomenit încă o dată despre conflictul de la Târgu Mureș, aducem un link cu privire la această problemă pentru a aduce noi lămuriri cu privire la "naționalismul de bâtă românesc".

Citat:

Se face lumină, încetul cu încetul, asupra evenimentelor dramatice din 20 martie 1990, de la Târgu-Mureș!

Autor: Lazăr Lădariu

Despre evenimentele dramatice, sângeroase, un început de minirăzboi civil, din 20 martie 1990, de la Târgu-Mureș, s-a scris. Dar niciodată suficient, uneori prea departe de adevăr și de o abordare obiectivă, din păcate. Tocmai de aceea, în numărul 12, anul III, 2012, în prestigioasa revistă „Vitralii (Lumini și Umbre)” a veteranilor din Serviciile Române de Informații, renumitul istoric dr. Alex Mihai Stoenescu vine cu o nouă contribuție la cunoașterea adevărului, prin articolul „Tulburările etnice de la Târgu-Mureș (19-20 martie 1990)”, apelând la documente din arhive, asupra cărora nu poate exista nici cel mai mic dubiu, proiectând o rază de lumină asupra evenimentelor de atunci, „printre cele mai deformate mediatic și istoric în ultimii 20 de ani”. Secvențele filmate și difuzate, în acele zile, de televiziunile occidentale, la comandă, au falsificat o realitate dramatică, evenimentele șocante și dure, privind manifestațiile maghiare premergătoare, din 28 și 29 ianuarie, recurgând doar la simplificări, preferând să aleagă doar „instantaneul” și „fragmentul”. Astfel, o mișcare iredentistă maghiară din Transilvania, care s-a finalizat dramatic, prin evenimentele violente de la Târgu-Mureș, din 20 martie 1990, a rămas premeditat izolată într-o singură secvență: lovirea, cu bestialitate, a românului român Mihăilă Cofar, de mai mulți agresori unguri, prezentată Europei și lumii invers, de către televiziunile occidentale. „Ungurul cu jerseu verde”, lovit cu barbarie, cu o pornire criminală de-a dreptul, nu era studentul maghiar, cum trâmbița mass-media ungară, și, preluând, cea occidentală, ci țăranul român Mihăilă Cofar. Așa s-a plimbat prin Europa și prin lume, cu pașaport fals, acea cutremurătoare imagine! „În realitate, la acel deznodământ dramatic s-a ajuns ca urmare a unei lungi perioade de pregătire (a conflictului de către iredentiștii maghiari - n.a.), urmată de o insistentă căutare a situației conflictuale.”

(...) De sărbătoarea Ungariei, la 15 martie, 10.000 de turiști unguri, dirijați de UDMR, pătrund în Ardeal, „la Satu-Mare, Oradea, Cluj, Târgu-Mureș, Harghita, Covasna și Timișoara”, încălcându-se prevederile legale, transformându-se într-o manifestație antiromânească, prin scandările unor lozinci: „Moarte românilor!”, „Ardealul la Ungaria!”, „Horthy, Horthy!”. Statuile lui Avram Iancu și Nicolae Bălcescu sunt profanate! „Între 17 și 19 martie 1990, în mai multe orașe din Transilvania sunt răspândite manifeste prin care maghiarii cer reînființarea Regiunii Autonome Maghiare, structură teritorială înființată, arbitrar, de Stalin. Acestea au constituit scânteia pălălăii care va urma, la 20 martie 1990. Maghiarii au pregătit, dinainte, „ciomege, răngi de fier, cuțite, bile de oțel aruncate cu praștia, sticle incendiare”. Ce s-a întâmplat știm cu toții! „S-au înregistrat 278 de răniți (190 de români, 88 - maghiari), șase morți (trei români, trei maghiari)”. Cum a fost întocmit Raportul Comisiei Parlamentare asupra evenimentelor de la Târgu-Mureș se știe! „O analiză distanțată de evenimente!” O rușine. O prestație penibilă, departe de „adevărurile grave ale evenimentelor din Transilvania, ignorate, deși primul ministru Petre Roman le includea într-un «scenariu tip Bosnia»”. Presa internațională și cancelariile occidentale declanșează „o avalanșă de presiuni care vor marca, prin șantaj, politica internă și internațională a României în viitorul deceniu și jumătate”.

Aparut in: Nr. 256 - 19 octombrie - 1 noiembrie 2012
sursa și mai multe la:
http://www.condeiulardelean.ro/artic...tie-1990-de-la

Decebal 01.12.2012 20:30:37

Citat:

Atunci ca si acum. Cseresznyés Pál, “eroul” maghiar care l-a nenorocit pe Mihai Cofar, descoperit de fiul lui Aurel Agache: “Picioarele calului lui Horthy fac spume în sânge de român”

Aparat personal de Gyorgy Frunda si gratiat la fel de personal de Emil Constantinescu, “martirul” Cseresznyés Pál, mutilatorul romanului Mihai Cofar pe 19 martie 1990 (surprins in foto de mai sus), ramane la fel de sovin ca si atunci. Fiul colonelului post mortem Aurel Agache, ucis si mutilat salbatic de aceiasi “conlocuitori” in decembrie 1989, prezinta pe blogul sau fata lui Cseresznyés Pál de azi, aceeasi ca si cea de ieri: “Dacă îl întreabă un ungur, spune că dacă s-ar repeta evenimentele la fel ar face și ar lupta pentru cauza națiunii maghiare. Dacă îl întreabă un român spune că cere iertare tuturor findcă a fost indus în eroare de conducătorii de atunci ai maghiarimii și românimii. În funcție de partenerul de dialog, spune că la pușcărie a fost bătut și de unguri și de români. Cert este că o parte a maghiarimii l-a transformat într-un erou, i-a creat o carte chipurile autobiografică, cei din „Miscarea Tinerilor din cele 64 de Comitate” (HVIM) conduși de extremistul Toroczkai László l-au ales președinte de onoare. În momente în care trebuia atinsă coarda naționalistă a cauzei toți politicienii maghiari s-au afișat cu el.

În realitate el este un mare nimeni, un individ care a fost și este folosit ca un material de manevră facil, un om care într-un moment al existenței sale a ales să se comporte ca un animal și acuma culege roadele anilor de pușcărie petrecuți în închisorile din România ca victimă a sistemului juridic românesc.

Dar acest “martir” este și un mare artist care delectează pe orice are urechi să audă și cu vocea sa “baritonală” declamând cu mult patos cu vocea gâtlejită de aburii alcoolului consumat într-o cantitate mult prea mare, versuri șovin extremiste în care este preamărit legendarul Horthy Miklós.

Cel puțin refrenul unei strofe este sugestiv:

A két szeme játszadozik örömébe’
Mert a lova lába habot ver az oláh vérbee.
„Horthy Miklos s-a urcat pe calul alb ca neaua și a înconjurat Sighetul maghiar.
În ochii săi sclipea bucuria
Căci picioarele calului său fac spume în sânge de român
.”
sursa: http://roncea.ro/2010/03/15/atunci-c...oman-marturii/

Citat:

TARGU MURES, Martie 1990: avanpremiere “furate” si video. Editorial Boanchis: Maghiara, limbă oficială și în America

Profitand de “sarbatoarea” de azi, 15 martie unguresc, Adevarul si Evenimentul Zilei o iau inaintea altor publicatii cu relatari exclusive despre evenimentele de acum 20 de ani, dar din 19 si 20 martie. Eu mai astept cu materialele pe care le am, pentru a vi le oferi, tot in exclusivitate, pe 19 martie. EvZ, desi face un lucru bun deplasandu-se acasa la Mihai Cofar (foto de azi, de Mihai Prisecaru), se ocupa in articol mai mult de unguri, chiar din titlu de altfel, “martie negru” fiind sintagma prin care maghiarii se refera la momentul loviturii lor nereusite: „Martie negru”, 20 de ani: ce-a rămas din „ungurul Cofariu”

Adevarul, care are si o mini-arhiva foto despre evenimente, l-a gasit, tocmai in India, chiar pe realizatorul falsului international privind “agresarea salbatica a maghiarului de catre romani” – bine propagat in strainatate de tovarasa Smaranda Enache. Regizorul documentarului în care „ungurul“ Mihai Cofariu era bătut cu bestialitate, la 20 martie 1990 la Târgu-Mureș, recunoaște că filmul a fost finanțat de un producător maghiar și că nu a avut nici un punct de vedere din tabăra românilor. Peter Swain dezvăluie că pentru filmul său despre Târgu-Mureș, din martie 1990, a fost plătit de un producător originar din Ungaria, Paul Neuberg. Un video pe aceasta tema gasiti mai jos, in baza postarii. Articolul integral aici: EXCLUSIV Culisele manipulării conflictului româno-maghiar din 20 martie 1990.
sursa: http://roncea.ro/2010/03/15/targu-mu...si-in-america/

Decebal 22.12.2012 19:36:15

20 martie 1990: IMAGINI BLÎNDE DE LA TÎRGU – MUREȘ.
Jurnalul corespondentului TVR Dorin Suciu din decembrie 1989 pana in martie 1990 (I)
http://roncea.ro/2010/03/19/exclusiv...martie-1990-i/

Profanarea statuii lui Avram Iancu de la Targu Mures.
Jurnalul corespondentului TVR Dorin Suciu din decembrie 1989 pana in martie 1990 (II)
http://roncea.ro/2010/03/19/exclusiv...artie-1990-ii/

Escaladarea si organizarea violentelor maghiare de la Targu Mures.
Jurnalul corespondentului TVR Dorin Suciu din luna martie 1990 (III)
http://roncea.ro/2010/03/19/exclusiv...rtie-1990-iii/

20 Martie 1990. Jurnalul unui martor ocular.
Corespondentul TVR Dorin Suciu a filmat totul (IV)
http://roncea.ro/2010/03/20/exclusiv...-filmat-totul/

Dupa 20 de ani. Post scriptum la o manipulare.
Dorin Suciu prezinta noi dovezi de la Targu Mures.
Ungurii incearca sa blocheze pe YouTube documentarul despre ororile din 1990
http://roncea.ro/2010/03/22/dupa-20-...rile-din-1990/

Decebal 23.12.2012 09:32:50

Cum a fost ucis la Targu Secuiesc colonelul-post mortem Aurel Agache in decembrie 1989.
Marturii despre atrocitatile maghiare
http://www.ziaristionline.ro/2011/03...tile-maghiare/

De ce i-ai grațiat pe ucigași?
http://adevarul.ro/news/societate/de...c58/index.html

Linșarea maiorului Aurel Agache
http://adevarul.ro/news/societate/li...068/index.html

Cazul maiorului Agache, linsat bestial de unguri in 1989,
si aparatorii ucigasilor: Ion Iliescu, Laszlo Tokes, Tamas Sandor, Gyorgy Frunda, Katona Ádám
http://www.ziaristionline.ro/2011/06...a-katona-adam/

Dionise Aurel Agache: Cum a fost ucis tatal meu.
Decembrie negru: o tragedie romaneasca din Targu Secuiesc, de la “revolutia” din 1989
http://www.ziaristionline.ro/2012/12...utia-din-1989/

Uciderile ritualice ale rusilor si ungurilor din Decembrie 1989 si complicitatea la crima a presupusilor presedinti ai Romaniei, Iliescu, Constantinescu si Basescu
http://roncea.ro/2012/12/23/ucideril...cu-si-basescu/

Florinvs 28.12.2012 20:18:13

Cum s-a dorit sa se indemne la ura interetnica in Covasna
 
Aici vina o poarta conducatorii Romaniei de dupa 1990, care, pentru a primi voturile cetatenilor de etnie maghiara, au acceptat ceea ce in nici o alta tara europeana nu s-a acceptat:

1. Separarea scolilor pe criterii etnice. A fost prima mare prostie facuta, care a generat tensiuni in comunitati! Scolile publice trebuie sa fie mixte, sa se promoveze o atmosfera de colaborare si intelegere intre toti cetatenii, indiferent de etnia lor! Copii romani si cei maghiari trebuie sa invete la un loc, in buna intelegere si convietuire. Limba de predare trebuie sa fie cea oficiala a statului- cea romana, iar in zonele cu populatie predominant de etnie maghiara se va studia si "limba materna", asa cum de altfel se realiza si inainte de 1990.

2. Creerea de partid politic pe criterii etnice este un lucru complet anormal! Nici in Franta, nici in Germania si nici in SUA (unde exista cetateni de alta etnie intr-un numar destul de mare) nu am auzit sa existe asa ceva! UDMR-ul poate functiona ca o "uniune culturala", insa in nici un caz ca partid politic- asadar nu are ce cauta in parlament!
Reprezentarea minoritatilor etnice in parlament trebuie sa se faca prin grupul special a minoritatilor!

3. In administratie si institutiile publice trebuie folosita doar limba oficiala a statului- cea romana. Primarii sau alti sefi care nu respecta acest lucru trebuie sanctionati conform legilor in vigoare.

Nu am nimic cu cetatenii de etnie maghiara cinstiti, loiali statului national unitar roman, insa diversi indivizi care incita la ura interetnica sau intretin activitati iredentiste, ar trebui condamnati (cu inchisoare) mai aspru, iar justitia sa actioneze mai hotarat! In orice alta tara normala un individ de teapa lui Lazo Tokes ar fi demult dupa gratii!


Ora este GMT +3. Ora este acum 14:29:48.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.