Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Din Noul Testament (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5016)
-   -   Despre pacatul impotriva Duhului Sfant (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=9061)

lacrimi 05.04.2010 21:21:15

Despre pacatul impotriva Duhului Sfant
 
"Adevarat graiesc voua, ca toate vor fi iertate fiilor oamenilor, pacatele si hulele cate vor huli;
Dar cine va huli impotriva Duhului Sfant nu are iertare in veac, ci este vinovat de osanda vesnica." (Marcu 3, 28-29)

Care credeti oi ca sunt pacatele impotriva Duhului Sfant (ce inseamna de fapt a huli impotriva Duhului Sfant) in zilele noastre?

glykys 05.04.2010 21:38:58

In carticica mea de rugaciuni scrie ca sunt 3:

- necredinta sau nepasarea fata de Dumnezeu, Cel in Treime marit
- ura impotriva lui Dumnezeu
- deznadejdea in marea milostivire a lui Dumnezeu sau prea marea incredere in atotbunatatea Lui, care te face sa savarsesti necontenit pacate, crezand ca Dumnezeu te va ierta si daca nu te indrepti.

Eu stiam ca si sinuciderea e pacat impotriva Duhului Sfant.

Iata ce am gasit pe net:

[COLOR=maroon]107. Care sunt pacatele impotriva Duhului Sfant?
Pacatele impotriva Duhului Sfant sunt acelea prin care crestinul se impotriveste cu indaratnicie poruncilor dumnezeiesti si tuturor lucrarilor Sfantului Duh. Si, intrucat virtutile teologice (credinta, nadejdea si dragostea) sunt lucrari ale Duhului Sfant, pacatele impotriva Duhului Sfant se indreapta mai ales impotriva acestor virtuti.
Astfel, pacate impotriva credintei sunt:
Impotrivirea fata de adevarul dovedit al credintei crestine. De acest pacat s-au facut vinovati fariseii, care nesocoteau valoarea faptelor Mantuitorului, declarandu-le fapte ale diavolului (Matei 9, 34); de asemenea se fac vinovati toti aceia carora le place sa pacatuiasca, dar pentru ca credinta crestina ii opreste, ei o tagaduiesc, se leapada de ea, sau o prigonesc.
Pacate impotriva nadejdii sunt:
Increderea nesocotita in bunatatea lui Dumnezeu. De acest pacat se face vinovat cel ce pacatuieste neincetat, si totusi crede ca Dumnezeu, fiind atotbun, il va ierta; de asemenea si cel ce socoteste ca se va putea mantui numai prin credinta lipsita de fapte bune (Rom. 2, 4-5; Iacov 2, 26).
Deznadajduirea in mila si bunatatea lui Dumnezeu. Sunt oameni care socotesc ca pacatele facute de ei sunt atat de mari, incat nu vor mai putea gasi iertare la Dumnezeu, chiar daca s-ar pocai, si de aceea nu mai incearca sa se indrepte, ci pacatuiesc mereu (Ioil 2, 12-13).
De acest pacat s-a facut vinovat Iuda, care, dupa ce L-a vandut pe Mantuitorul, s-a dus si s-a spanzurat (Matei 27, 5).
Pacate impotriva dragostei sunt:
Pizmuirea aproapelui pentru harul ce i s-a impartasit, pentru sporul lui in fapte bune, precum si neindrumarea celor rataciti pe calea cea buna.
Cine se face vinovat de acest pacat nu va putea mosteni imparatia lui Dumnezeu (Gal. 5, 21).
Nepocainta pana la moarte si nesocotirea darurilor lui Dumnezeu.
De acest pacat se face vinovat cel care, cu toate ca este crestin, nu voieste sa intrebuinteze mijloacele puse la indemana de Sfanta noastra Biserica pentru indreptarea sa si petrece in pacate pana la moarte, impotrivindu-se astfel lui Dumnezeu,
[/COLOR][COLOR=maroon]„[/COLOR][COLOR=maroon]Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina[/COLOR][COLOR=maroon]”[/COLOR][COLOR=maroon] (I Tim. 2, 4). [/COLOR]
[COLOR=maroon]108. Ce spune Mantuitorul despre pacatele impotriva Duhului Sfant?
[/COLOR][COLOR=maroon]„[/COLOR][COLOR=maroon]Celui care va zice cuvant impotriva Fiului Omului, se va ierta lui; dar celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie[/COLOR][COLOR=maroon]”[/COLOR][COLOR=maroon] (Matei 12, 32).
Din aceste cuvinte intelegem ca pacatele impotriva Duhului Sfant sunt foarte grele. Ele dezradacineaza din suflet inclinarea spre pocainta si indreptare si-l instraineaza pe credincios de Dumnezeu. Totusi, prin cuvintele de mai sus, Mantuitorul nu spune ca ele nu s-ar putea sterge printr-o cainta adevarata si nici ca pentru vina lor nu s-ar putea dobandi niciodata iertarea. Pricina neiertarii unor astfel de pacate sta in indaratnicia omului de a nu se pocai, in impietrirea inimii lui. Cel ce savarseste astfel de pacate nu primeste iertarea, fiindca nu voieste sa fie iertat si nu voieste sa asculte de poruncile lui Dumnezeu.
Daca, insa, un astfel de vinovat se caieste din adancul inimii si, hotarat sa nu mai pacatuiasca, cere indurarea lui Dumnezeu, atunci, prin Sfanta Taina a Pocaintei, el va putea primi iertare, caci nu este pacat, oricat de greu ar fi el, care sa covarseasca bunatatea si dragostea de oameni a lui Dumnezeu.
Sfantul Apostol Petru s-a lepadat de trei ori de Mantuitorul, dar, pocaindu-se, recunoscandu-si pacatul si hotarandu-se sa asculte de Mantuitorul pana la moarte, a fost iertat si reasezat in cinstea de Apostol (Ioan 21, 15-19).
http://biserica.org/Publicatii/1992/NoIV/32_index.html

[/COLOR]

anna21 05.04.2010 21:44:19

Eu stiu ca nesocotirea Sf. Taine este tot pacat impotriva Sf. Duh.

luminita- 05.04.2010 22:17:53

si injuratul este pacat impotriva Duhului Sfant

CRIS2010 05.04.2010 22:30:12

Citat:

În prealabil postat de luminita- (Post 231357)
si injuratul este pacat impotriva Duhului Sfant

Gandesti mult , mult prea simplist !

lacrimi 05.04.2010 22:36:33

Am gasit si eu ceva intr-o carte de rugaciuni mai veche (din pacate, am doar citatul...):

1. Eresurile: cand crede cineva in Dumnezeu nu dupa adevar, ci potrivnic dogmelor;
2. A socoti cineva ca se poate mantui fara fapte bune;
3. A se desnadajdui cineva de mila si ajutorul lui Dumnezeu si apoi a se sinucide;
4. A hotari cineva sa moara in pacate, fara a se pocai;
5. A sta cineva impotriva adevarului lui Dumnezeu, cand il cunoaste.

iustin10 06.04.2010 00:04:10

Citat:

În prealabil postat de CRIS2010 (Post 231365)
Gandesti mult , mult prea simplist !

Multi injura de cele sfinte,si atunci poate fi socotit ca pacat impotriva Duhului Sfant.E chiar direct,in sensul literal al cuvantului,hula impotriva Duhului Sfant.Atat ca acei oameni nu prea sunt constienti de ce fac,nu o zic din ura la adresa dumnezeirii ci din ignoranta

Mihnea Dragomir 06.04.2010 00:21:39

Păcatele împotriva Duhului Sfânt sunt, după părerea mea, ceea ce mai des găsim sub numele de "păcate teologice", sau care duc la excomunicare automată. Dintre păcatele teologice, cel mai grav este sacrilegiul.
O formă foarte "parșivă" de păcat împotriva Sfântului Spirit este a păcătui în ideea că păcatul va fi oricum iertat prin spovadă.
Este interesant că o singură varietate de omor este atât de grav încât este "păcat teologic": avortul. Celelalte omoruri, cele "obișnuite", nu duc la excomunicare.

Păcatele teologice, ca orice păcate, pot fi iertate și ele: totuși, având în vedere gravitatea lor, este necesară de multe ori dezlegarea arhierească. Culmea sacrilegiului care s-a făcut vreodată a fost împungerea Sfântului Trup al Domnului nostru de către un soldat roman cu sulița, fapt care I-a pricinuit al cincilea stigmat și a făcut să țâșnească sânge și apă. Individul respectiv, pe nume Longinus, s-a convertit când a văzut semnele cerești ale dumnezeirii lui Cristos, ajungând un creștin plin de fervoare. Biserica îl numără cu sfinții, am văzut statuia lui la Sf Patru, chiar la intrare.

zoridezi 11.04.2010 11:52:14

Eu intelesesem ca pacat impotriva Duhului Sfant e atunci cand zici de un sfant ca lucreaza cu puterea diavolului :22:

zoridezi 11.04.2010 11:55:06

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231370)
Am gasit si eu ceva intr-o carte de rugaciuni mai veche (din pacate, am doar citatul...):

1. Eresurile: cand crede cineva in Dumnezeu nu dupa adevar, ci potrivnic dogmelor;
2. A socoti cineva ca se poate mantui fara fapte bune;
3. A se desnadajdui cineva de mila si ajutorul lui Dumnezeu si apoi a se sinucide;
4. A hotari cineva sa moara in pacate, fara a se pocai;
5. A sta cineva impotriva adevarului lui Dumnezeu, cand il cunoaste.

Sincer, ma indoiesc. Cum s-a ajuns la concluzia asta, ca in pasajele alea era vorba de cu totul altceva!

glykys 11.04.2010 15:21:53

Citat:

În prealabil postat de zoridezi (Post 233416)
Eu intelesesem ca pacat impotriva Duhului Sfant e atunci cand zici de un sfant ca lucreaza cu puterea diavolului :22:

Si asta e... in general, tot ce sta impotriva actiunilor care se fac prin intermediul Sf. Duh. De aceea este pacat impotriva Sf. Duh sa te sinucizi, pentru ca Sf. Duh este cel care da viata... Ma tem ca si necredinta in Sf. Taine, despre care vorbea Anna 21, intra in aceeasi categorie. :22:

almaris 11.04.2010 15:34:07

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231325)
Care credeti oi ca sunt pacatele impotriva Duhului Sfant (ce inseamna de fapt a huli impotriva Duhului Sfant) in zilele noastre?

Acelea pe care le avem fiecare si de care nu vrem sau nu putem sa scapam. Acestea pun o bariera intre noi si Dumnezeu care nu poate lucra cu Duhul sau asupra noastra. Este de neiertat pentru ca in lipsa lui Dumnezeu din viata cuiva nu are cine sa ierte, in rest, orice pacat se poate ierta iar unul dintre semnele ca am fost iertati este acela ca nu il mai practicam.

almaris 11.04.2010 15:37:10

Citat:

În prealabil postat de anna21 (Post 231331)
Eu stiu ca nesocotirea Sf. Taine este tot pacat impotriva Sf. Duh.

Depinde...

almaris 11.04.2010 15:37:41

Citat:

În prealabil postat de luminita- (Post 231357)
si injuratul este pacat impotriva Duhului Sfant

Poate fi si acesta.

almaris 11.04.2010 15:42:00

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231370)
1. Eresurile: cand crede cineva in Dumnezeu nu dupa adevar, ci potrivnic dogmelor;

Care dogme, adevarul cui?
Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231370)
2. A socoti cineva ca se poate mantui fara fapte bune;

Mantuirea duce la fapte bune, nu invers
Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231370)
3. A se desnadajdui cineva de mila si ajutorul lui Dumnezeu si apoi a se sinucide;

Sinuciderile sunt cazuri complexe, Dumnezeu va judeca pe fiecare in parte cu dreptate.
Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231370)
4. A hotari cineva sa moara in pacate, fara a se pocai;

Se poate intampla, cineva care a trait toata viata in pacat, preferand sa moara la fel.
Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231370)
5. A sta cineva impotriva adevarului lui Dumnezeu, cand il cunoaste.

Unul dintre cele mai grave lucruri

almaris 11.04.2010 15:43:47

Citat:

În prealabil postat de zoridezi (Post 233416)
Eu intelesesem ca pacat impotriva Duhului Sfant e atunci cand zici de un sfant ca lucreaza cu puterea diavolului :22:

In nici un caz

Doriana 11.04.2010 15:50:39

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231325)
"Adevarat graiesc voua, ca toate vor fi iertate fiilor oamenilor, pacatele si hulele cate vor huli;
Dar cine va huli impotriva Duhului Sfant nu are iertare in veac, ci este vinovat de osanda vesnica." (Marcu 3, 28-29)

Care credeti oi ca sunt pacatele impotriva Duhului Sfant (ce inseamna de fapt a huli impotriva Duhului Sfant) in zilele noastre?

Deci toate pacatele sunt pacate impotriva Duhului Sfant. Ele Il ranesc profund pe Dumnezeu , dar pot fi iertate daca pacatosul se intoarce catre Dumnezeu si-I cere iertare cu pocainta sincera.

Insa hula impotriva Duhului Sfant este un pacat mai deosebit. Este atunci cand un om a cunoscut harul si puterea lui Dumnezeu, a vazut cum Dumnezeu lucreaza cu putere in viata lui , iar apoi se intoarce si huleste pe Dumnezeu, ii aduce vorbe grele de ocara, numind lucrarile lui Dumnezeu lucrari dracesti si incepe sa denumeasca binele rau si raul bine.

Daca te uiti in ce context au fost spuse aceste vorbe de catre Iisus, fariseii tocmai spuneau ca Iisus "nu scoate pe demoni decât cu Beelzebul, căpetenia demonilor." Cand i-a auzit spunanad aceste lucruri Domnul a vorbit despre hula impotriva Duhului Sfant.

Hula impotriva Duhului Sfant nu mai are iertare in veci.

Radu32 11.04.2010 15:52:25

hai sa vorbim de adevaratele pacate...
 
hai sa lasam la o parte lucrurile minore si sa vorbim de adevaratele pacate...
eu cred,ca faptele rele la adresa aproapelui sunt cele mai mari pacate impotriva lui Dumnezeu !
Jaful, crima gratuita, facerea de rau gratuit,vrajitoria in scop de a face rau,tradarea celui ce are incredere,tradarea omului aflat in nevoie, infidelitatea intre soti( oalta specie de tradare grava a apropelui si a juramantului din altar in fata lui Dumnezeu !).
acestea si inca altele, sunt pacate fata de care nu incap nuante !
in rest...cine ar condamna un om care la manie mai injura si el de cele sfinte, suparat pe soarta uneori nedreapta, nemeritata, pe care totusi o are ???
cine l-ar condamna pe sinucigasul nebun, care nu de prea mult bine ce ai e, se sinucide,e clar ...!!!
Eu cred ca Dumnezeu ar fi mai bland cu cele doua ,si mult mai aspru cu cele de mai sus !!!
Eu cred ca cele mai mari pacate sunt fata de aproapele nostru,adica fata de imaginea lui Dumnezeu,care e in om !!!

Sf.Asteapta 11.04.2010 16:03:52

Catehism ortodox - Catehism 36 - Despre Pacat

107. Care sunt pacatele impotriva Duhului Sfant?
Pacatele impotriva Duhului Sfant sunt acelea prin care crestinul se impotriveste cu indaratnicie poruncilor dumnezeiesti si tuturor lucrarilor Sfantului Duh. Si, intrucat virtutile teologice (credinta, nadejdea si dragostea) sunt lucrari ale Duhului Sfant, pacatele impotriva Duhului Sfant se indreapta mai ales impotriva acestor virtuti.
Astfel, pacate impotriva credintei sunt:
Impotrivirea fata de adevarul dovedit al credintei crestine. De acest pacat s-au facut vinovati fariseii, care nesocoteau valoarea faptelor Mantuitorului, declarandu-le fapte ale diavolului (Matei 9, 34); de asemenea se fac vinovati toti aceia carora le place sa pacatuiasca, dar pentru ca credinta crestina ii opreste, ei o tagaduiesc, se leapada de ea, sau o prigonesc.
Pacate impotriva nadejdii sunt:
Increderea nesocotita in bunatatea lui Dumnezeu. De acest pacat se face vinovat cel ce pacatuieste neincetat, si totusi crede ca Dumnezeu, fiind atotbun, il va ierta; de asemenea si cel ce socoteste ca se va putea mantui numai prin credinta lipsita de fapte bune (Rom. 2, 4-5; Iacov 2, 26).
Deznadajduirea in mila si bunatatea lui Dumnezeu. Sunt oameni care socotesc ca pacatele facute de ei sunt atat de mari, incat nu vor mai putea gasi iertare la Dumnezeu, chiar daca s-ar pocai, si de aceea nu mai incearca sa se indrepte, ci pacatuiesc mereu (Ioil 2, 12-13).
De acest pacat s-a facut vinovat Iuda, care, dupa ce L-a vandut pe Mantuitorul, s-a dus si s-a spanzurat (Matei 27, 5).
Pacate impotriva dragostei sunt:
Pizmuirea aproapelui pentru harul ce i s-a impartasit, pentru sporul lui in fapte bune, precum si neindrumarea celor rataciti pe calea cea buna.
Cine se face vinovat de acest pacat nu va putea mosteni imparatia lui Dumnezeu (Gal. 5, 21).
Nepocainta pana la moarte si nesocotirea darurilor lui Dumnezeu.
De acest pacat se face vinovat cel care, cu toate ca este crestin, nu voieste sa intrebuinteze mijloacele puse la indemana de Sfanta noastra Biserica pentru indreptarea sa si petrece in pacate pana la moarte, impotrivindu-se astfel lui Dumnezeu, "Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina" (I Tim. 2, 4).

108. Ce spune Mantuitorul despre pacatele impotriva Duhului Sfant?
"Celui care va zice cuvant impotriva Fiului Omului, se va ierta lui; dar celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie" (Matei 12, 32).
Din aceste cuvinte intelegem ca pacatele impotriva Duhului Sfant sunt foarte grele. Ele dezradacineaza din suflet inclinarea spre pocainta si indreptare si-l instraineaza pe credincios de Dumnezeu. Totusi, prin cuvintele de mai sus, Mantuitorul nu spune ca ele nu s-ar putea sterge printr-o cainta adevarata si nici ca pentru vina lor nu s-ar putea dobandi niciodata iertarea. Pricina neiertarii unor astfel de pacate sta in indaratnicia omului de a nu se pocai, in impietrirea inimii lui. Cel ce savarseste astfel de pacate nu primeste iertarea, fiindca nu voieste sa fie iertat si nu voieste sa asculte de poruncile lui Dumnezeu.
Daca, insa, un astfel de vinovat se caieste din adancul inimii si, hotarat sa nu mai pacatuiasca, cere indurarea lui Dumnezeu, atunci, prin Sfanta Taina a Pocaintei, el va putea primi iertare, caci nu este pacat, oricat de greu ar fi el, care sa covarseasca bunatatea si dragostea de oameni a lui Dumnezeu.
Sfantul Apostol Petru s-a lepadat de trei ori de Mantuitorul, dar, pocaindu-se, recunoscandu-si pacatul si hotarandu-se sa asculte de Mantuitorul pana la moarte, a fost iertat si reasezat in cinstea de Apostol (Ioan 21, 15-19).

Biserica Ortodoxă Română - Site-ul Oficial al Patriarhiei Romane

georgeval 11.04.2010 16:46:16

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 231325)
"Adevarat graiesc voua, ca toate vor fi iertate fiilor oamenilor, pacatele si hulele cate vor huli;
Dar cine va huli impotriva Duhului Sfant nu are iertare in veac, ci este vinovat de osanda vesnica." (Marcu 3, 28-29)

Care credeti oi ca sunt pacatele impotriva Duhului Sfant (ce inseamna de fapt a huli impotriva Duhului Sfant) in zilele noastre?

Pentru ca prin Duhul Sfant coboara Hristos in noi incepand cu Taina Botezului si culminand prin Taina Euharistiei, fiind Duhul comuniunii, cei care pacatuiesc impotriva Duhului Sfanta sunt cei care refuza sau rup comuniunea cu Dumnezeu.

almaris 11.04.2010 23:36:47

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 233496)
cei care pacatuiesc impotriva Duhului Sfanta sunt cei care refuza sau rup comuniunea cu Dumnezeu.

Adica cei care nu practica botezul si euharistia.

zoridezi 12.04.2010 09:42:30

Citat:

În prealabil postat de almaris (Post 233467)
In nici un caz

Argumente?

georgeval 12.04.2010 10:15:31

Citat:

În prealabil postat de almaris (Post 233676)
Adica cei care nu practica botezul si euharistia.

Am dat exemple de ce il numimpe Duhul Sfant- Duh al comuniunii. Ruperea comuniunii cu Dumnezeu care culmineaza cu necredinta, apostazia- reprezinta pacate impotriva Duhului Sfant, care nu se vor iertanici in veacul viitor.
Cat despre cele doua Taine amintite- acestea sunt dovezi ale comuniunii cu Hristos-daca lipsesc suntem in afara lui Hristos.

Doriana 12.04.2010 10:27:44

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 233800)
Ruperea comuniunii cu Dumnezeu care culmineaza cu necredinta, apostazia- reprezinta pacate impotriva Duhului Sfant, care nu se vor iertanici in veacul viitor.

In pilda cu fiul care a plecat de la tatal [Luca 15 ] se observa ca, desi a rupt comuniunea cu Tatal, fiul a fost iertat in momentul in care s-a intors cu cainta si a re-stabilit acea comuniune.

georgeval 12.04.2010 10:49:42

Citat:

În prealabil postat de Doriana (Post 233809)
In pilda cu fiul care a plecat de la tatal [Luca 15 ] se observa ca, desi a rupt comuniunea cu Tatal, fiul a fost iertat in momentul in care s-a intors cu cainta si a re-stabilit acea comuniune.

Fiul risipitor nu a cazut in necredinta si a primit darurile- avutia Tatalui. Eu nu dau un verdict, tot cel care rupe comuniunea pacatuieste impotriva Duhului Sfant. Fiecare pacat este o rupere a comuniunii cu Dumnezeu- insa aceasta poate fi totala sau pentru o perioada. La ruperea totala m-am referit- ca o mladita care se rupe de vie si nu poate sa mai aduca rod.

valeriaandrei 12.04.2010 10:59:39

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 231329)
In carticica mea de rugaciuni scrie ca sunt 3:

- necredinta sau nepasarea fata de Dumnezeu, Cel in Treime marit
- ura impotriva lui Dumnezeu
- deznadejdea in marea milostivire a lui Dumnezeu sau prea marea incredere in atotbunatatea Lui, care te face sa savarsesti necontenit pacate, crezand ca Dumnezeu te va ierta si daca nu te indrepti.

Eu stiam ca si sinuciderea e pacat impotriva Duhului Sfant.

Iata ce am gasit pe net:

[COLOR=maroon]107. Care sunt pacatele impotriva Duhului Sfant?
Pacatele impotriva Duhului Sfant sunt acelea prin care crestinul se impotriveste cu indaratnicie poruncilor dumnezeiesti si tuturor lucrarilor Sfantului Duh. Si, intrucat virtutile teologice (credinta, nadejdea si dragostea) sunt lucrari ale Duhului Sfant, pacatele impotriva Duhului Sfant se indreapta mai ales impotriva acestor virtuti.
Astfel, pacate impotriva credintei sunt:
Impotrivirea fata de adevarul dovedit al credintei crestine. De acest pacat s-au facut vinovati fariseii, care nesocoteau valoarea faptelor Mantuitorului, declarandu-le fapte ale diavolului (Matei 9, 34); de asemenea se fac vinovati toti aceia carora le place sa pacatuiasca, dar pentru ca credinta crestina ii opreste, ei o tagaduiesc, se leapada de ea, sau o prigonesc.
Pacate impotriva nadejdii sunt:
Increderea nesocotita in bunatatea lui Dumnezeu. De acest pacat se face vinovat cel ce pacatuieste neincetat, si totusi crede ca Dumnezeu, fiind atotbun, il va ierta; de asemenea si cel ce socoteste ca se va putea mantui numai prin credinta lipsita de fapte bune (Rom. 2, 4-5; Iacov 2, 26).
Deznadajduirea in mila si bunatatea lui Dumnezeu. Sunt oameni care socotesc ca pacatele facute de ei sunt atat de mari, incat nu vor mai putea gasi iertare la Dumnezeu, chiar daca s-ar pocai, si de aceea nu mai incearca sa se indrepte, ci pacatuiesc mereu (Ioil 2, 12-13).
De acest pacat s-a facut vinovat Iuda, care, dupa ce L-a vandut pe Mantuitorul, s-a dus si s-a spanzurat (Matei 27, 5).
Pacate impotriva dragostei sunt:
Pizmuirea aproapelui pentru harul ce i s-a impartasit, pentru sporul lui in fapte bune, precum si neindrumarea celor rataciti pe calea cea buna.
Cine se face vinovat de acest pacat nu va putea mosteni imparatia lui Dumnezeu (Gal. 5, 21).
Nepocainta pana la moarte si nesocotirea darurilor lui Dumnezeu.
De acest pacat se face vinovat cel care, cu toate ca este crestin, nu voieste sa intrebuinteze mijloacele puse la indemana de Sfanta noastra Biserica pentru indreptarea sa si petrece in pacate pana la moarte, impotrivindu-se astfel lui Dumnezeu,
[/COLOR][COLOR=maroon]„[/COLOR][COLOR=maroon]Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina[/COLOR][COLOR=maroon]”[/COLOR][COLOR=maroon] (I Tim. 2, 4). [/COLOR]
[COLOR=maroon]108. Ce spune Mantuitorul despre pacatele impotriva Duhului Sfant?
[/COLOR][COLOR=maroon]„[/COLOR][COLOR=maroon]Celui care va zice cuvant impotriva Fiului Omului, se va ierta lui; dar celui care va zice impotriva Duhului Sfant, nu se va ierta lui, nici in veacul acesta, nici in cel ce va sa fie[/COLOR][COLOR=maroon]”[/COLOR][COLOR=maroon] (Matei 12, 32).
Din aceste cuvinte intelegem ca pacatele impotriva Duhului Sfant sunt foarte grele. Ele dezradacineaza din suflet inclinarea spre pocainta si indreptare si-l instraineaza pe credincios de Dumnezeu. Totusi, prin cuvintele de mai sus, Mantuitorul nu spune ca ele nu s-ar putea sterge printr-o cainta adevarata si nici ca pentru vina lor nu s-ar putea dobandi niciodata iertarea. Pricina neiertarii unor astfel de pacate sta in indaratnicia omului de a nu se pocai, in impietrirea inimii lui. Cel ce savarseste astfel de pacate nu primeste iertarea, fiindca nu voieste sa fie iertat si nu voieste sa asculte de poruncile lui Dumnezeu.
Daca, insa, un astfel de vinovat se caieste din adancul inimii si, hotarat sa nu mai pacatuiasca, cere indurarea lui Dumnezeu, atunci, prin Sfanta Taina a Pocaintei, el va putea primi iertare, caci nu este pacat, oricat de greu ar fi el, care sa covarseasca bunatatea si dragostea de oameni a lui Dumnezeu.
Sfantul Apostol Petru s-a lepadat de trei ori de Mantuitorul, dar, pocaindu-se, recunoscandu-si pacatul si hotarandu-se sa asculte de Mantuitorul pana la moarte, a fost iertat si reasezat in cinstea de Apostol (Ioan 21, 15-19).
http://biserica.org/Publicatii/1992/NoIV/32_index.html

[/COLOR]

Interesant site-ul de pe care ai preluat despre pacatul impotriva Duhului Sfant, sunt multe de invatat de acolo.

almaris 12.04.2010 22:47:36

Citat:

În prealabil postat de zoridezi (Post 233785)
Argumente?

In primul rand ce dovezi ai ca respectivul e sfant?

annajanette 12.04.2010 23:19:33

dar cei care sufera de boli psihice cum e depresia, se considera tot pacat impotriva Duhului Sfant? din moment ce acel om are creieruL afectat?

zoridezi 12.04.2010 23:21:45

Citat:

În prealabil postat de almaris (Post 234202)
In primul rand ce dovezi ai ca respectivul e sfant?

In primul rand si de n-ar fi sfant, n-avem dreptul sa judecam.

lacrimi 13.04.2010 00:25:31

Citat:

În prealabil postat de Doriana (Post 233809)
In pilda cu fiul care a plecat de la tatal [Luca 15 ] se observa ca, desi a rupt comuniunea cu Tatal, fiul a fost iertat in momentul in care s-a intors cu cainta si a re-stabilit acea comuniune.



Asa e si cu Biserica... Ratacesti ani in sir printre secte, dar daca te intorci acasa, la Biserica-mama, Dumnezeu iti iarta nebuniile si ratacirile si te primeste cu bratele deschise...

lacrimi 13.04.2010 00:27:55

Citat:

În prealabil postat de annajanette (Post 234220)
dar cei care sufera de boli psihice cum e depresia, se considera tot pacat impotriva Duhului Sfant? din moment ce acel om are creieruL afectat?



Matei 5.3 "Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor."

Doriana 13.04.2010 08:29:49

Citat:

În prealabil postat de lacrimi (Post 234247)
Matei 5.3 "Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor."

Mentionez ca "sarac cu duhul " nu inseamna prost sau nebun, cum ne-am obisnuit noi romanii sa credem. "Sarac cu duhul" e omul smerit, al carui duh e mic, pe cand Duhul Domnului e mare in el. E omul care nu se inalta sau mandreste, omul care pune intotdeauna dorintele lui Dumnezeu mai presus decat de ale lui. Doamne, fa-ne pe toti asa!

Citat:

Asa e si cu Biserica... Ratacesti ani in sir printre secte, dar daca te intorci acasa, la Biserica-mama, Dumnezeu iti iarta nebuniile si ratacirile si te primeste cu bratele deschise...
Lacrimioara, Dumnezeu e prea mare si minunat ca sa se ocupe de prozelitism. El raspunde la rugaciunile oamenilor care Il cauta, iar de astia sunt peste tot. Daca denominatia mea ar da mantuirea te-as chema la mine. Dar nu pot , sunt atatia oameni rai si in cultul meu, deci se pare ca nu-mi da cultul mantuirea. Pe de alta parte sunt atatia oameni rai si printre ortodocsii practicanti, ceea ce iar demonstreaza ca nici BO nu are reteta completa pentru mantuire si un cuget curat.

Ramane atunci sa privesc spre Hristos, singurul care poate da mantuirea, chiar daca altii vor sa-I fure acest "drept de autor" zicand ca numai ei o pot da.

zoridezi 13.04.2010 10:23:17

Citat:

În prealabil postat de Doriana (Post 234295)
Mentionez ca "sarac cu duhul " nu inseamna prost sau nebun, cum ne-am obisnuit noi romanii sa credem. "Sarac cu duhul" e omul smerit, al carui duh e mic, pe cand Duhul Domnului e mare in el. E omul care nu se inalta sau mandreste, omul care pune intotdeauna dorintele lui Dumnezeu mai presus decat de ale lui. Doamne, fa-ne pe toti asa!

Asa este! Si pe mine ma mira poticnirea unora de versetul acela.

LapetiteMoc 13.04.2010 10:28:20

"sarac cu duhul"
 
A fi sarac cu duhul inseamna sarac in duhuri rele (mandrie, egoism, manie, clevetire etc.).
Cei saraci cu duhul au pace, impacare cu lumea si cu Dumnezeu. Nu-i revolta micimea lumii, ci o primeste ca pe foc ce trebuie indurat spre mantuire.

iustin10 13.04.2010 22:40:35

Citat:

În prealabil postat de Doriana (Post 234295)
Daca denominatia mea ar da mantuirea te-as chema la mine. Dar nu pot , sunt atatia oameni rai si in cultul meu, deci se pare ca nu-mi da cultul mantuirea. Pe de alta parte sunt atatia oameni rai si printre ortodocsii practicanti, ceea ce iar demonstreaza ca nici BO nu are reteta completa pentru mantuire si un cuget curat.
Ramane atunci sa privesc spre Hristos, singurul care poate da mantuirea, chiar daca altii vor sa-I fure acest "drept de autor" zicand ca numai ei o pot da.

Exista multi ortodocsi rai,dar Ortodoxia e buna .
La celelalte culturi e invers:exista multi protestanti buni,dar cultul protestant e rau.
Ortodoxia nu e o unealta de contrazicere sau de prozelitism sau de excluziuni.
Este insusi prelungirea lui Hristos,spre care iti indrepti privirea. Este Biserica Sa.
In sens larg Hristos se regaseste in toti oameni,fie ei si protestanti,dar ca Biserica ,ca mod de alcatuire,si ca suport de progres duhovnicesc,ortodoxia e singurul ajutor eficient dat omului. Ortodoxia nu e cea mai mare,nu este singura,este doar cea mai folositoare.
Ortodoxia este lucrarea Duhului din primele sute de ani ,de dupa Inaltarea la cer a Domnului,pastrata noua pana astazi.

Doriana 14.04.2010 07:23:20

Citat:

În prealabil postat de iustin10 (Post 234703)
Exista multi ortodocsi rai,dar Ortodoxia e buna .
La celelalte culturi e invers:exista multi protestanti buni,dar cultul protestant e rau.
.

Trecand peste faptul ca este o parere din interior, deci subiectiva, e ca si cum ai spune: "Sapunul meu e foarte bun , desi nu curata prea multe pete, iar al altora e rau, desi curata multe pete". Calitatea unui sapun se vede dupa cate pete spala. [scuze pentru comparatia stangace si poate nepotrivita]

Insa nu stiu nici un om care sa fi venit la Hristos si El sa nu-i spele toate pacatele. Si astfel imi dau seama cine are cu adevarat puterea de curatire.


Ora este GMT +3. Ora este acum 22:39:26.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.