Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Romano-Catolica (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5029)
-   -   Învataturi si practici catolice (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=912)

Traditie 16.11.2006 19:04:18



MEDITATIA

Una din cele mai distructive inovatii catolice este canonul de meditatii si alte seturi de meditatii de care catolicii ferventi le practica zilnic si chiar de mai multe ori pe zi.

Asa-zisul Rozariu este un set de rugaciuni si meditatii pe diverse teme pe care catolicul trebuie sa le faca zilnic:
http://www.padrepio.catholicwebservices.com/RUMENO/Rosario.htm
http://www.lucisullest.it/international/ro/book.htm



Alte seturi de meditatii au fost alcatuite de Ingatiu de Loyola:

[color=green]
The Spiritual Exercises of Ignatius of Loyola, (written within 1522-1524) are a brief set of meditations, prayers and mental exercises, available in various book formats, designed to be carried out over a period of 28 to 30 days.[/color]
http://en.wikipedia.org/wiki/Spiritual_Exe...atius_of_Loyola

si Thomas de Kempis:
[color=green]
His writings are all of a devotional character and include tracts and meditations, letters, sermons, a life of Saint Lydewigis, a Christian woman who remained steadfast under a great stress of afflictions, and biographies of Groote, Radewijns, and nine of their companions. Works similar in content to the Imitation of Christ and pervaded by the same spirit are his prolonged meditation on the life and blessings of the Savior and another on the Incarnation.[/color]
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_%C3%A0_Kempis


Efectele meditatiei asupra psihicului uman sunt devastatoare, afectând raportarea sanatoasa la realitate a omului care o practica, transformarea vietii sale într-un sistem de ghidare dupa sabloane. Un catolic (sau yoghin etc) practicant al meditatiei traieste într-un univers autist.

Iata care sunt efectele meditatiei, ale proiectarii deliberate de idei si imagini în imaginatia noastra:

Parintele Tanase - dialoguri libere cu studentii

INFLUENTA PRACTICII YOGA ASUPRA TRUPULUI SI A MINTII

Socanta poveste a unui adept MISA din Iasi care s-a sinucis



MariaB 23.11.2006 12:52:54

Citat:

În prealabil postat de Traditie
Asa-zisul Rozariu este un set de rugaciuni si meditatii ...

Rozariul este o rugaciune precum rugaciunile ortodoxe - seamana mult cu Rugaciunea inimii, de exemplu

daca dumnevoastra vedeti sau vreti sa vedeti altceva aici, o faceti evident cu alte intentii

Grigorie 30.11.2006 14:11:20

Exista o stransa legatura intre credinta si practica. Modificarea credintei atrage dupa sine dezvoltarea unui mod de viata care sa intrupeze noua credinta. Practica meditatiei este combatuta de parintii neptici (=trezvitori). A se vedea Filocalia, Patericul, Limonariul s.a. scrieri asemanatoare. Adoptarea meditatiei in catolicism trebuie sa dea de banuit, ca si mai noile "deschideri" ale unor calugari catolici spre budism, yoga, arte martiale. (Asa se intampla cand propria practica nemultumeste, se cauta implinire la pagani).

As aduce in discutie si o alta fateta: chiar si cand practica (dpdv exterior) este buna, daca nu este insotita de dreapta credinta, nu aduce roade.
Un parinte contemporan de la Athos povestea despre niste calugari catolici care incercau sa traiasca precum atonitii, dar spuneau ca nu observa progrese notabile in viata duhovniceasca. Parintele le-a spus ca asta se intampla pentru ca ei doreau sa aiba o vietuire ortodoxa, dar o credinta romano-catolica. Aceste abateri de la credinta (i.e. conceptiile gresite) ii faceau doar sa imite unele practici, dar sa nu le traiasca in spirit ortodox.

Ceva asemanator a trait si abatele Placide Desseille in Franta. La un moment dat ajunsese sa infiinteze un mic schit unde incerca sa traiasca la fel ca monahii din vechime, neparasind BRC. Dupa ani de zile de practica si lectura a Sfintilor Parinti, acesti calugari au ajuns sa constientizeze ca nu mai puteau sa fie duplicitari si au ales ceea ce inima ii indemna de multa vreme: au devenit ortodocsi. Parintele Placide a scris o carte foarte frumoasa, "Nostalgia ortodoxiei", tradusa in limba romana.


elisabeta.ghiuzan 01.12.2006 15:44:17

Citat:

În prealabil postat de Grigorie
Exista o stransa legatura intre credinta si practica. Modificarea credintei atrage dupa sine dezvoltarea unui mod de viata care sa intrupeze noua credinta. Practica meditatiei este combatuta de parintii neptici (=trezvitori). A se vedea Filocalia, Patericul, Limonariul s.a. scrieri asemanatoare. Adoptarea meditatiei in catolicism trebuie sa dea de banuit, ca si mai noile "deschideri" ale unor calugari catolici spre budism, yoga, arte martiale. (Asa se intampla cand propria practica nemultumeste, se cauta implinire la pagani).

As aduce in discutie si o alta fateta: chiar si cand practica (dpdv exterior) este buna, daca nu este insotita de dreapta credinta, nu aduce roade.
Un parinte contemporan de la Athos povestea despre niste calugari catolici care incercau sa traiasca precum atonitii, dar spuneau ca nu observa progrese notabile in viata duhovniceasca. Parintele le-a spus ca asta se intampla pentru ca ei doreau sa aiba o vietuire ortodoxa, dar o credinta romano-catolica. Aceste abateri de la credinta (i.e. conceptiile gresite) ii faceau doar sa imite unele practici, dar sa nu le traiasca in spirit ortodox.

Ceva asemanator a trait si abatele Placide Desseille in Franta. La un moment dat ajunsese sa infiinteze un mic schit unde incerca sa traiasca la fel ca monahii din vechime, neparasind BRC. Dupa ani de zile de practica si lectura a Sfintilor Parinti, acesti calugari au ajuns sa constientizeze ca nu mai puteau sa fie duplicitari si au ales ceea ce inima ii indemna de multa vreme: au devenit ortodocsi. Parintele Placide a scris o carte foarte frumoasa, "Nostalgia ortodoxiei", tradusa in limba romana.

"Diversele teme" care se mediteaza in rugaciunea Rozariului sint, domnule Grigorie, momente importante din viata Mintuitorului, a Sfintei Fecioare Maria si a Apostolilor. Sint momente reprezentate in majoritatea bisericilor ortodoxe, in special pe iconostas: Bunavestire, Nasterea, Prezentarea la Templu, Botezul, Inaltarea, Invierea, Rusaliile etc. Daca este periculos sa meditezi aceste teme intr-o atitudine de evlavie, adica recitind rugaciuni, atunci e periculos si sa citesti Biblia, nu? E periculos poate si sa privesti picturile din bisericile ortodoxe. Daca nu ma insel, se cinta si la dvs., la ortodocsi, in Postul Mare, acel cintec: "O, Isuse, Domnul meu, ma gindesc la chinul tau...". Deci, ce facem? Iesim cumva din dreapta credinta daca meditam sau, ma rog, ne gindim la Patimile Mintuitorului??? Dimpotriva, a medita la Patimi, este o cale de a trezi in suflet iubirea si cainta. Sau avem nevoie de altceva? Exista altceva mai important decit acestea? Ce anume?
Faceti afirmatii grave care, atita timp cit nu sint sustinute de trimiteri bibliografice ample, nu edifica pe nimeni. Simplul fapt ca asociati rugaciunea Rozariului cu tehnicile yoga arata pur si simplu lipsa de informare si incultura.
Domnule, puneti-va pe studiu si apoi mai discutam. Sper ca nu sinteti teolog...

elisabeta.ghiuzan 01.12.2006 15:46:06

Emoticonul din textul meu a fost inserat din greseala.

Grigorie 02.12.2006 07:57:06

Elisabeta
Aveti dreptate cand spuneti ca este aproape inevitabil ca atunci cand citim un text religios sau privim interiorul unei biserici sa nu incercam sa ne imaginam ce anume reprezinta ele. Nu avem ce face, aceasta este conditia omului cazut pe care o impartasim cu totii. Numai ca a face din imaginatie un "exercitiu spiritual" este o mare greseala. Iar meditatia (recomandata in catolicism) presupune sa te lasi prada imaginatiei, chiar daca te amagesti crezand ca o controlezi.
In Filocalie se dezaproba clar imaginatia. Daca o sa gasesc timpul necesar, va voi aduce si dovezi.

Grigorie 02.12.2006 08:32:02

Citat:

În prealabil postat de elisabeta.ghiuzan
Faceti afirmatii grave

La ce va referiti?
Daca e vorba despre "Exercitiile spirituale" ale lui Ignatiu de Loyola, despre aceasta s-a mai discutat pe acest forum. Un sfant ortodox s-a pronuntat destul de categoric (Sf. Ignatie Briancianinov, "Despre inselare"):

"Inselarea isi ridica, deja, in chip firesc capul pe temeiul hulirii impotriva lui Dumnezeu prin care este schimonosita la eretici credinta dogmatica. Purtarea nevoitorilor latini, cuprinsi fiind de inselare, a fost intotdeauna "extatica" din pricina neobisnuitei lor infierbantari trupesti si patimase. Intr-o asemenea stare se afla(Ignatiu de Loyola, intemeietorul Ordinului iezuitilor. Inchipuirea lui era atat de aprinsa si de atatata, incat, precum el insusi spunea, avea nevoie doar sa o voiasca si sa intrebuinteze oarecare sfortare ca sa-i apara inainte, dupa bunul sau plac, iadul sau raiul. Aparitia raiului si iadului se savarsea nu doar prin lucrarea inchipuirii omenesti; lucrarea inchipuirii omenesti, de una singura, este neindestulatoare pentru aceasta: faptul se savarsea prin lucrarea demonilor, care isi uneau prisositoarea lor lucrare cu lucrarea neindestulatoare omeneasca, adaugand lucrare la lucrare, plinind o lucrare prin cealalta, pe temelia liberei vointe a omului care si-a ales si si-a insusit o indreptare mincinoasa."

"Ca pilda de carte ascetica scrisa in acea stare de inselare numita "parere" putem da lucrarea lui Toma de Kempis, numita "Urmarea lui Hristos". Ea rasufla o patima subtire a dulcetii si o cugetare semeata, care naste in oamenii orbiti si plini pe deasupra peste masura de patimi, o desfatare pe care ei o socot gustare a harului Dumnezeiesc. Nefericitii si intunecatii ! Ei nu pricep, ca adulmecand damful subtire al patimilor care traiesc in ei, se indulcesc de el, socotindu-l in orbirea lor, mireasma a harului ! Ei nu inteleg ca de desfatarea duhovniceasca sunt in stare doar sfintii, ca inaintea desfatarii duhovnicesti trebuie sa mearga pocainta si curatirea de patimi, ca desfatarea duhovniceasca nu sta in puterea pacatosului, ca el trebuie sa se cunoasca pe sine ca fiind nevrednic de desfatare, sa o alunge, daca aceasta va incepe sa-i dea tarcoale, sa o alunge ca pe un lucru nepotrivit cu el, ca pe o vadita si pierzatoare amagire de sine, ca pe o miscare subtire a slavei desarte, a cugetarii semete si a patimii dulcetii. In pustnicie, au ajuns, asemenea lui Malpas, la cea mai vartoasa inselare demonica Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola si alii nevoitori ai latinilor (Dupa caderea Bisericii de Apus de la cea din Rasarit), recunoscuti de ei ca sfinti. "Atunci cand Francisc a fost rapit la cer" spune scriitorul Vietii acestuia, "Dumnezeu Tatal, vazandu-l, S-a intrebat, fiind pentru o clipa in nedumerire: cui sa dea intaietate, Fiului Sau Celui dupa fire, sau fiului dupa har - Francisc". Ce poate fi mai cumplit, mai had decat aceasta hula, ce poate fi mai intristator decat aceasta amagire !"

"Aceasta. este amagirea de sine ! Aceasta este inselare ! Ea a luat fiinta din pareri mincinoase; parerile mincinoase au luat nastere din simtirile gresite impartasite de cartea cu pricina. In aceasta carte traieste si din aceasta carte rasufla ungerea duhului celui viclean, care ii linguseste pe cititorii ei, imbatandu-i cu otrava minciunii, otrava indulcita cu mirodeniile subtiri ale semetei cugetari, slavei desarte si patimii dulcetii. Cartea ii poarta pe cititorii sai drept spre partasia cu Dumnezeu, fara a-i curati, mai inainte, prin pocainta: de aceea si starneste o deosebita aplecare spre ea in oamenii patimasi, care nu au batut cararea pocaintei, care nu au fost preveniti cu privire la amagirea de sine si la inselare, care nu au luat povata din invatatura Sfintilor Parinti ai Bisericii Ortodoxe, cum sa vietuiasca dupa legea duhovniceasca. Cartea lucreaza cu putere asupra sangelui si nervilor, ii atata - si de aceea ea place cu osebire oamenilor robiti simturilor: de aceasta carte poti sa te indulcesti fara a te lepada de despartirile grosolane ale simturilor. Cugetarea semeata, subtirea patima a dulcetii si slava desarta sunt infatisate de aceasta carte ca lucrare a harului Dumnezeiesc. Adulmecandu-si dezmatul in forma subtire a lucrarii sale, oamenii trupesti cad in extaz de atata betie, de desfatarea capatata fara de osteneala, fara lepadare de sine, fara pocainta, fara rastignirea trupului cu patimile si poftele" ( 1 Galat.5, 24), prin lingusirea starii de cadere. Manati de orbirea si de trufia lor, ei trec cu veselie din patul iubirii dobitocesti in patul unei iubiri si mai nelegiuite, care domneste in casa de desfranare a duhurilor lepadate."

Grigorie 02.12.2006 08:36:06

Este intr-adevar suparatoare insertia nedorita a cate unui emoticon. Mie mi s-a intamplat de multe ori si as fi recunoscator daca s-ar remedia aceasta problema tehnica.

elisabeta.ghiuzan 02.12.2006 14:39:01

"Iar meditatia (recomandata in catolicism) presupune sa te lasi prada imaginatiei, chiar daca te amagesti crezand ca o controlezi."

nU RECOMANDA NIMENI IMAGINATIA IN RUGACIUNILE CATOLICE.
A medita sau a te gindi la ceva nu implica neapara a imagina. Confundati simpul exercitiu al gindirii, al ratiunii, cu imaginatia. Nu inteleg de ce insistati pe "imaginatie", cind eu nici nu am sugerat asa ceva in ceea ce priveste Rozariul. Repet: Rozariul nu implica deloc un exercitiu al imaginatiei. NU ESTE NECESAR SA-TI IMAGINEZI ABSOLUT NIMIC.

elisabeta.ghiuzan 02.12.2006 16:42:51

MariaB a facut o remarca inspirata asemanind Rozariul cu Rugaciunea Inimii. Intr-adevar, rugaciunea isihasta presupune oprirea sau fixarea mintii (intr-o prima etapa) pe rugaciunea "Doamne, Isuse Cristoase...". Unii autori prefera asocierea acestei rugaciuni cu o tehnica a respiratiei, ca si parintele Teofil de la Manastirea Brincoveanu (l-am auzit eu intr-o conferinta). Rozariul nu se asociaza respiratiei.
In cazul Rozariului, ne fixam mintea pe rugaciuni (Crezul,Tatal nostru, Bucura-te, Marie si Doxologia, plus invocatia: "O, Isuse, iarta-ne pacatele, fereste-ne de focul iadului si du in cer toate sufletele, mai ales pe acelea care au mai mare nevoie de mila TA.") si pe un moment din viata Mintuitorului, a Sfintei Fecioare Maria sau a Apostolilor.

Pentru domnul substantiv (totusi) comun, Traditie:
Eu am citit Pelerinul Rus, Mica filocalie a rugaciunii inimii si altele despre rugaciunea isihasta. Dar nu mi-ar fi trecut niciodata prin cap sa o asociez tehnicii yoga a meditatiei (exista literatura exact pe tema asta de exemplu in texte ale scriitorului Vasile Andru, care a si initiat la Bucuresti o miscare spirituala pentru laici care face accesibila si promoveaza rugaciunea neintrerupta), desi la prima vedere are ceva in comun cu meditatia yoga: repetarea unei formule (mantra la indieni) in paralel cu ritmarea respiratiei.
Mata, fara sa fi citit ceva despre Rozariu, arunci afirmatii naucitoare si faci trimiteri la materiale despre yoga, MISA... Aveam alte pretentii de la mata.
Imi inchipui ca sinteti la fel de ...documentat si despre alte: "mai distructive inovatii catolice."

elisabeta.ghiuzan 02.12.2006 16:43:33

Un alt emoticon din ...oficiu...

Traditie 02.12.2006 21:22:49

MariaB a facut o remarca inspirata asemanind Rozariul cu Rugaciunea Inimii. Intr-adevar, rugaciunea isihasta presupune oprirea sau fixarea mintii (intr-o prima etapa) pe rugaciunea "Doamne, Isuse Cristoase...". Unii autori prefera asocierea acestei rugaciuni cu o tehnica a respiratiei, ca si parintele Teofil de la Manastirea Brincoveanu (l-am auzit eu intr-o conferinta). Rozariul nu se asociaza respiratiei.

Rugaciunea isihasta nu presupune oprirea mintii ci oprirea raspândirii în lucruri exterioare.
În esenta, isihasmul nu este însa o tehnica ci starea de pocainta, de renuntare la preocupari lumesti pentru a fi permanent înaintea Domnului.




In cazul Rozariului, ne fixam mintea pe rugaciuni (Crezul,Tatal nostru, Bucura-te, Marie si Doxologia, plus invocatia: "O, Isuse, iarta-ne pacatele, fereste-ne de focul iadului si du in cer toate sufletele, mai ales pe acelea care au mai mare nevoie de mila TA." si pe un moment din viata Mintuitorului, a Sfintei Fecioare Maria sau a Apostolilor.

Aceste rugaciuni sunt intercalate cu meditatii:
What distinguishes the Rosary from other forms of repetitive prayer is that, along with the verbal prayers, it includes a series of meditations. Each decade of the Rosary is said while meditating on one of the "Mysteries" of redemption.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rosary



elisabeta.ghiuzan 05.12.2006 12:33:23


Va cramponati/poticniti de un cuvint, "meditatie", si nu mai incape nimic altceva in mintea dvs. cu privire la Rozariu.
Aceasta rugaciune, tocmai datorita simplitatii ei, este preferata de oamenii simpli, mai putin instruiti, intelectualii preferind alte rugaciuni. Cind acesti oameni simpli folosesc cuvintul "meditam", nu il folosesc in acelasi sens in care il folosesc yoghinii, ca pe un termen tehnic adica (asa cum este folosit in manualele yoga), ci ca pe un cuvint (polisemantic) oarecare. Ginditi-va si la faptul ca in ceea ce priveste yoga, tehnica meditatiei nu este accesibila incepatorilor ci numai celor avansati.

Nu am folosit expresia "oprirea mintii". Inteleg prea bine ce este rugaciunea inimii.

Repet: am citit mult pe aceasta tema, pe cind dvs. nu ati citit nimic despre Rozariu, in afara de niste definitii de aiurea (stiu, internetul este principala sursa de informare pentru mase). Preferati explicatiei mele o definitie anomima. Este optiunea dvs. Sau mai bine zis nu mai trebuie sa optati pentru nimic; au optat altii, inainte, pentru dvs., ca doar de aceea va cheama Traditie.

Traditie 05.12.2006 22:00:02


Aceasta rugaciune, tocmai datorita simplitatii ei, este preferata de oamenii simpli, mai putin instruiti, intelectualii preferind alte rugaciuni. Cind acesti oameni simpli folosesc cuvintul "meditam", nu il folosesc in acelasi sens in care il folosesc yoghinii, ca pe un termen tehnic adica (asa cum este folosit in manualele yoga), ci ca pe un cuvint (polisemantic) oarecare. Ginditi-va si la faptul ca in ceea ce priveste yoga, tehnica meditatiei nu este accesibila incepatorilor ci numai celor avansati.


Matale acepti existenta ereziilor?

Daca da, te-ai întrebat vreodata daca catolicismul nu contine erezii?


MariaB 06.12.2006 13:31:17

Citat:

În prealabil postat de Grigorie
Este intr-adevar suparatoare insertia nedorita a cate unui emoticon. Mie mi s-a intamplat de multe ori si as fi recunoscator daca s-ar remedia aceasta problema tehnica.

aceasta problema nu este a computerului, ci a celui ce tasteaza:
daca ai tastat grupul de semne care repreyinta emoticonul;, transformarea se face direct - computerul intelege ca asta ai vrut, nu are cum sa isi dea seama ca nu ai vrut

sa vedem ce avem in casuta emoticoanelor
:) este : langa )
:( este : langa (
??? este semnul intrebari de trei or
:| este : langa o linie verticala
:D este : langa D
;) este ; langa )
:p este : langa p

deci, trebuie sa evitam (pe acest forum) sa tastam asa


MariaB 06.12.2006 13:34:43

Citat:

În prealabil postat de Traditie
Rugaciunea isihasta nu presupune oprirea mintii ci oprirea raspândirii în lucruri exterioare.
În esenta, isihasmul nu este însa o tehnica ci starea de pocainta, de renuntare la preocupari lumesti pentru a fi permanent înaintea Domnului.




In cazul Rozariului, ne fixam mintea pe rugaciuni (Crezul,Tatal nostru, Bucura-te, Marie si Doxologia, plus invocatia: "O, Isuse, iarta-ne pacatele, fereste-ne de focul iadului si du in cer toate sufletele, mai ales pe acelea care au mai mare nevoie de mila TA." si pe un moment din viata Mintuitorului, a Sfintei Fecioare Maria sau a Apostolilor.

Aceste rugaciuni sunt intercalate cu meditatii:
What distinguishes the Rosary from other forms of repetitive prayer is that, along with the verbal prayers, it includes a series of meditations. Each decade of the Rosary is said while meditating on one of the "Mysteries" of redemption.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rosary


foarte frumos descrii Rugaciunea isihasta

acum trebuie doar sa accepti ca exact aceasta descriere se potriveste si exercitiilor spirituale sau rugaciunilor catolice - eu chiar asa le practic

daca li se spune altfel, nu inseamna ca nu pot fi acelasi lucru
iar in acest caz chiar sunt la fel

Traditie 06.12.2006 17:24:38

acum trebuie doar sa accepti ca exact aceasta descriere se potriveste si exercitiilor spirituale sau rugaciunilor catolice - eu chiar asa le practic

Raspunde la întareabrea aceasta: admiti existenta ereziilor si ratacirilor? Ti-ai pus întrebarea daca catolicismul nu e erezie?




daca li se spune altfel, nu inseamna ca nu pot fi acelasi lucru
iar in acest caz chiar sunt la fel

Termina cu vicleniile. Isihasmul e tocmai opusul meditatiei, e lupta cu gândurile.

Meditatia e gândire deliberata, lucru împotriva caruia au luptat si scris multi Parinti (aproape toti care au abordat tema rugaciunii).

Traditie 06.12.2006 20:33:56



Iata la ce a dus deschiderea spre cultura laica promovata de conciliul Vatican II:


http://www.youtube.com/watch?v=1Ix0r9e_I2A

In a spectacle at the Vatican John Paul II applauded Polish break-dancers who leaped, flipped, and spun their bodies to rock beats.

"For this creative hard work I bless you from my heart," he said.

A clear support for the most radical modern music and dance. Another step of liberalism in the customs of the Holy See.

Annamarria 13.12.2006 00:30:44

Nu e nimic rau in meditatie. Am fost la iezuiti si stiu cum se face meditatia. Pur si simplu citesti un fragment din Biblie de mai multe ori si stai pe el incercand sa intri in el, sa-l intelegi. Meditezi Cuvantul Domnului. Se incepe cu rugaciune, pentru a cere harul lui Dumnezeu si se termina cu rugaciune. Oare ce vedeti rau in asta? Imi poate spune cineva? Iar exact acelasi lucru il facea si un om din Pelerinul Rus, nu mai tin minte exact care era, dar stiu sigur de asta. Iar acel om e apreciat in carte. Pelerinul Rus nu e o carte ortodoxa oare? Strabunicul meu facea acest lucru: citea un fragment din Biblie si se gande la el toata ziua..medita fara sa o stie.

MariaB 14.12.2006 08:50:45

Citat:

În prealabil postat de Traditie
admiti existenta ereziilor si ratacirilor?
Ti-ai pus întrebarea daca catolicismul nu e erezie?

admit existenta ereziilor si ratacirilor
mi-am pus intrebarea daca nu cumva Catolicismul este o erezie, dar mi-am pus aceasta intrebare abia dupa ce am fost indemnata la asta de crediciosi ortodocsi (eu nu as indemna pe nimeni sa se intrebe daca nu cumva religia lui este o erezie, dupa cum nu as indemna pe nimeni sa se intrebe daca parinti lui sunt chiar parintii lui si nu cumva a fost adoptat)
intrebarea nu mi-a schimbat credinta pe care o aveam deja
multe lucruri nu sunt tocmai ok in Catolicism, dupa cum LA FEL DE MULTE lucruri nu sunt tocmai ok in Ortodoxie, iar asta am aflat-o de la inceputul vietii mele de credinta

MariaB 14.12.2006 08:55:00

Citat:

În prealabil postat de Traditie
daca li se spune altfel, nu inseamna ca nu pot fi acelasi lucru
iar in acest caz chiar sunt la fel

Termina cu vicleniile. Isihasmul e tocmai opusul meditatiei, e lupta cu gândurile.

da, isihasmul este opusul meditatiei, iar rugaciunile catolice sunt la fel de "opuse" meditatiei, in sensul in care intelegi meditatia opusa isihasmnului (faptul ca se foloseste acelasi termen si pentru broasca de la usa, si pentru broasca din balta, nu trebuie sa ne impiedice sa consideram de buna credinta pe cel care spune ca a descuiat o broasca - tu te-ai gandi ca a folosit o cheie pe broasca din balta?!? exact asta faci in cazul catolicilor)

MariaB 14.12.2006 08:56:50

Citat:

În prealabil postat de Annamarria
Strabunicul meu facea acest lucru: citea un fragment din Biblie si se gande la el toata ziua..medita fara sa o stie.

da, exact asa este
dar cine vrea sa gaseasca nod in papura, va gasi!

Traditie 17.12.2006 13:47:14

Nu e nimic rau in meditatie. Am fost la iezuiti si stiu cum se face meditatia. Pur si simplu citesti un fragment din Biblie de mai multe ori si stai pe el incercand sa intri in el, sa-l intelegi. Meditezi Cuvantul Domnului. Se incepe cu rugaciune, pentru a cere harul lui Dumnezeu si se termina cu rugaciune. Oare ce vedeti rau in asta? Imi poate spune cineva? Iar exact acelasi lucru il facea si un om din Pelerinul Rus, nu mai tin minte exact care era, dar stiu sigur de asta. Iar acel om e apreciat in carte. Pelerinul Rus nu e o carte ortodoxa oare? Strabunicul meu facea acest lucru: citea un fragment din Biblie si se gande la el toata ziua..medita fara sa o stie.
Daca trebuie sa întelegem ceva, ne da Dumnezeu, nu trebuie sa gândim noi. Si nu putem afla ceva singuri.

A ne forta mintea sa întelegem diverse lucruri e o practica nociva care ne face incapabili sa mai primim vindecarea mintii si inimii de la Dumnezeu pentru ca meditatia (adica gândirea premeditata) schimba modul omului de a se raporta la realitate, îl transforma într-un rob al unor sisteme de idei alese de el însusi. De pilda ateii sunt robi ai unor complexe de idei si scufundarea lor în încrederea în propriile gânduri face ca Dumnezeu sa nu-i mai poata ajuta.


(eu nu as indemna pe nimeni sa se intrebe daca nu cumva religia lui este o erezie, dupa cum nu as indemna pe nimeni sa se intrebe daca parinti lui sunt chiar parintii lui si nu cumva a fost adoptat)

De ce nu? Domnul a spus "cautati is veti afla" nu "crede si nu cerceta".


intrebarea nu mi-a schimbat credinta pe care o aveam deja
Te-ai întrebat daca perceptiile tale sunt corecte? Oare pe perceptiile tale trebuie sa te bazezi?


multe lucruri nu sunt tocmai ok in Catolicism, dupa cum LA FEL DE MULTE lucruri nu sunt tocmai ok in Ortodoxie
Ai verificat de câteva ori aceste impresii?



da, isihasmul este opusul meditatiei, iar rugaciunile catolice sunt la fel de "opuse" meditatiei, in sensul in care intelegi meditatia opusa isihasmnului (faptul ca se foloseste acelasi termen si pentru broasca de la usa, si pentru broasca din balta, nu trebuie sa ne impiedice sa consideram de buna credinta pe cel care spune ca a descuiat o broasca - tu te-ai gandi ca a folosit o cheie pe broasca din balta?!? exact asta faci in cazul catolicilor)
Practica rugaciunii în crestinismul rasaritean este bazata pe lupta cu gândurile, pe taierea imaginatiei.

Imaginatia în învatatura ortodoxa este o înclinatie a omului de a proiecta propriile pareri despre lucruri si a crede în ele. Un astfel de om nu traieste raportat la adevarata realitate. Atât timp cât nu am taiat lucrarile imaginatiei nu putem începe sa ne pocaim, Dumnezeu nu ne poate vindeca de iluziile acumulate în anii de viata pâna la momentul respectiv.


da, exact asa este
dar cine vrea sa gaseasca nod in papura, va gasi!

Gândirea deliberata e ceva nociv, separa omul de Dumnezeu.

Annamarria 17.12.2006 17:14:26

Dar preotul inainte de a spune o predica nu se pregateste? nu gandeste deliberat? numai intreb..pentru ca nu stiu, deci e intrebare devarata, nu retorica, astept raspuns

Traditie 17.12.2006 23:38:29



Multe lucruri ni le da Dumnezeu dar noi avem impresia ca le-am gândit noi.

Sunt însa si momente când gândim premeditat la ceva.

Iar BRC chiar recomanda aceste practici, când ar trebui sa recomande opusul lor: lupta cu gândurile.

elisabeta.ghiuzan 27.12.2006 15:18:05

Imi cer iertare pentru tonul ironic si pe alocuri poate rautacios pe care l-am folosit in mesajele mele.
Doresc tuturor Sarbatori cu pace si bucurie.
Sa va binecuvinteze Domnul si sa va pazeasca.
La multi ani.

niceboyrom 29.12.2006 23:57:06

oameni buni. ortodocsii sunt cei mai si ce mai buni. ortodoxia este singura cea maiaproape de dumnezeu, singura, doar una. cenu este ortodox trebuie sa para. ce nu este ortodox este satanist. ce nu este ortodox nu se poate mantui. ce nu este ortodox nici nua re voie sa traiasca. ce nu este ortodox... o alta minunune mai mare ca si biserica ortodoxa nu exista.

sa fim fanatici, fratilor. pentru ca doar noi avem dreptate. sa fim extremisti, pentru ca numai noi cunoastem adevarul. sa injuram si sa injosim pe ceilalti pentru ca NOI suntem ce alti NU SUNT. Noi suntem ORTODOCSI. ORTODOXUL este aproape perfect.

REVOLUTIA ORTODOXAnu a inceput.Insa cine nu va fi ORTODOX va pieri in IAD.


Fanatism, va rog!

Grigorie 30.12.2006 06:32:47

A apara adevarul de credinta este un lucru placut lui Dumnezeu si nu inseamna fanatism. In ziua de azi este o ofensiva pe toate fronturile impotriva crestinismului, iar datoria noastra este sa ne aparam. Cine se mantuieste, Dumnezeu stie, dar El ne-a promis ca cel care crede in Fiul si se face locas al Duhului Sfant. Dumnezeu vrea sfintirea noastra, sa devenim oameni duhovnicesti. Si lucrul acesta se intampla in Biserica, nu in afara ei.

Niceboyrom, tu esti cunoscut pe acest forum ca un aparator al homosexualitatii. Crezi tu oare ca lasandu-te prada poftelor trupesti te apropii de Dumnezeu? Noi credem ca nu. Daca luptam impotriva unor abateri, o facem din iubire. Cine savarseste pacatul (inclusiv ortodocsii!) se inchide lucrarii curatitoare si transformatoare a harului divin.

"Nu va ramane Duhul Meu in oamenii acestia pentru ca sunt numai trup". ( Facere 6, 3 )

In locul ironiilor, ar fi mai bine sa privesti la viata ta, sa-ti cercetezi constiinta, sa afli daca esti in pace cu Dumnezeu. Dupa ideile pe care le sustii, se vede clar ca traiesti in pacat si constiinta ta te mustra. Insa in loc sa te pocaiesti, ai dori ca ceilalti oameni sa devina complici la pacatele tale. Tu trebuie sa te schimbi dupa voia lui Dumnezeu si dupa cum invata Biserica, iar nu sa cobori pe Dumnezeu la nivelul poftelor omenesti, ceea ce inseamna slujire la idoli.


Traditie 01.01.2007 14:07:24



oameni buni. ortodocsii sunt cei mai si ce mai buni. ortodoxia este singura cea maiaproape de dumnezeu, singura, doar una. cenu este ortodox trebuie sa para. ce nu este ortodox este satanist. ce nu este ortodox nu se poate mantui. ce nu este ortodox nici nua re voie sa traiasca. ce nu este ortodox... o alta minunune mai mare ca si biserica ortodoxa nu exista.

Ce nu e ortdoxo nu trebuie exterminat dar trebui sa marturisim ca ce nu e ortodox e minciuna.



sa fim fanatici, fratilor. pentru ca doar noi avem dreptate. sa fim extremisti, pentru ca numai noi cunoastem adevarul. sa injuram si sa injosim pe ceilalti pentru ca NOI suntem ce alti NU SUNT. Noi suntem ORTODOCSI. ORTODOXUL este aproape perfect.

Trebuie sa fim preocupati sa fim în adevar, toleranta e un fals obiectiv (probabil vei întelege gresit ca îndemn la intoleranta).

maria55 01.01.2007 20:24:01

Traditie ,
cred ca a injura inseamna a folosi cuvinte spurcate si nu e cazul , a jigni e altceva .
Iar in ce priveste toleranta eu cred ca este orice , numai , a accepta in preajma ta oameni cu diferite convingeri si trairi religioase sau ateiste , in sensul ca toti sintem la fel , nu este .
Nu e vorba de scurt timp , ci de obisnuinta ,de o traire de o viata .
Fiecare trage la grupul cu care se aseamana .
Deci dupa mine , sintem toleranti in ideea ca sintem constienti ca pe pamant exista oameni cu trairi si orientari diferite , toate cu voia Domnului .
Daca am gresit te rog sa ma corectezi , oricum definitia nu e completa ,se poate adauga .............(a nu mi se rastalmaci vorbele ,nu e vorba de ura sau violenta )
Doamne ajuta !

Traditie 01.01.2007 20:46:46



Maria, asa vad si eu lucrurile. Cei care vad ecumenismul cu ochi buni nu înteleg ce este crestinismul.

Annamarria 17.01.2007 16:13:26

Uite cum invata catolicii despre meditatie:
ascultare tăcută, respectuoasă şi primire ascultătoare a cuvântului lui Dumnezeu, în vederea conformării întregii vieţi proprii cu acest cuvânt;
a fi şi a sta cu Dumnezeu: "Rămâneţi în mine şi eu în voi. După cum mlădiţa nu poate aduce rod de la sine dacă nu rămâne în viţă, tot la fel nici voi" (In 15,4);
"menită pentru obţinerea virtuţii şi a iubirii lui Dumnezeu şi nu pentru dobândirea ştiinţei în general sau a unei dispoziţii psihologice deosebite" (Sfântul Francisc de Sales, Introduction ŕ la vie dévote, Filotea, II, V);
"a reflecta asupra vreunui adevăr al credinţei, pentru a-l crede cu convingere mai mare, a-l iubi ca pe o valoare atrăgătoare şi concretă, a-l practica cu ajutorul Duhului Sfânt. Este vorba de o cunoaştere iubitoare. Implică reflecţie, iubire şi propunere practică.VALOAREA SA NU CONSTA IN A GANDI MULT CI IN A IUBI MULT" (CEI, nr. 996).

Nu stiu voi dar eu nu vad aici nimic contrar luptei cu gandurile. Lupta cu gandurile nu cred ca inseamna a starpi orice gand, caci dumnezeu ne-a dat mintea, si Isus a spus sa-L iubim pe Dumnezeu "din tot cugetul". Deci lupta cu gandurile inseamna lupta cu imprastierea mintii si aducerea ei la Dumnezeu. Nu e asa?
Dar daca e asa, cu ce contrazice meditatia aceasta lupta?



Macarie 18.01.2007 10:46:12

Nu contrazice cu nimic, pe unii ii sperie cuvantul asta, meditatie, pare a veni din orient. Daca ar sti cate elemente din mistica Ortodoxa sint legate de cultura noastra mostenitoare si a traditiilor orientale, ar sta putin pe ganduri.
Orice aspect religios e legat de meditatie, insasi Liturghia, e o actualizare si o meditatie la intregul ciclu al activitatii pamintesti al Domnului Hristos.

Nu trebuie sa actionam ca niste speriati, daca auzim un termen fugim strigand "Erezie !" Asta ar dovedi slabiciunea noastra, pe cand noi nu avem de ce ne teme. Noi avem greseli, avem pete, invatatura noastra de la Sfintii Parinti insa, e curata si nimic nu o poate pune in pericol.


Macarie 18.01.2007 10:51:34

Si mai adaug un lucru pe care voiam sa-l spun mai de mult:
Toleranta pare sa fie cuvantul cheie al civilizatiei noastre. Civilizatie cu multe greseli si neajunsuri, dar la care s-a ajuns dupa sute de ani de razboaie, plagi, foamente si orori. Nu sintem buni, dar tot am invatat ceva din greselile istoriei si unele sintem hotariti a nu le mai repeta.
Toleranta e astfel o valoare esentiala a timpului nostru.

Toleranta inseamna a-l accepta pe cel de langa tine asa cum e, chiar si cu greselile lui, a-i respecta opiniile si felul de a fi chiar daca il consideri gresit.
Nu inseamna insa a-ti schimba propriile convingeri, nu inseamna a copia sau a prelua de bun ceva ce nu corespunde cu credinta ta. Poti sa fii tolerant, dar hoatrit si sigur de tine !

floaredecolt 20.01.2007 18:43:27

Citat:

În prealabil postat de Traditie
MEDITATIA

Una din cele mai distructive inovatii catolice este canonul de meditatii si alte seturi de meditatii de care catolicii ferventi le practica zilnic si chiar de mai multe ori pe zi.

Asa-zisul Rozariu este un set de rugaciuni si meditatii pe diverse teme pe care catolicul trebuie sa le faca zilnic:
http://www.padrepio.catholicwebservices.com/RUMENO/Rosario.htm
http://www.lucisullest.it/international/ro/book.htm



Alte seturi de meditatii au fost alcatuite de Ingatiu de Loyola:

[color=green]
The Spiritual Exercises of Ignatius of Loyola, (written within 1522-1524) are a brief set of meditations, prayers and mental exercises, available in various book formats, designed to be carried out over a period of 28 to 30 days.[/color]
http://en.wikipedia.org/wiki/Spiritual_Exe...atius_of_Loyola

si Thomas de Kempis:
[color=green]
His writings are all of a devotional character and include tracts and meditations, letters, sermons, a life of Saint Lydewigis, a Christian woman who remained steadfast under a great stress of afflictions, and biographies of Groote, Radewijns, and nine of their companions. Works similar in content to the Imitation of Christ and pervaded by the same spirit are his prolonged meditation on the life and blessings of the Savior and another on the Incarnation.[/color]
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_%C3%A0_Kempis


Efectele meditatiei asupra psihicului uman sunt devastatoare, afectând raportarea sanatoasa la realitate a omului care o practica, transformarea vietii sale într-un sistem de ghidare dupa sabloane. Un catolic (sau yoghin etc) practicant al meditatiei traieste într-un univers autist.

Iata care sunt efectele meditatiei, ale proiectarii deliberate de idei si imagini în imaginatia noastra:

Parintele Tanase - dialoguri libere cu studentii

INFLUENTA PRACTICII YOGA ASUPRA TRUPULUI SI A MINTII

Socanta poveste a unui adept MISA din Iasi care s-a sinucis


judecati ceva ce nu cunoasteti si nici nu puteti cunoaste in mod bigot

sfintii parinti meditau si ei cand se rugau , catolici nu fac decat sa le ofere o sansa celor care se roaga meditand pentru a le concentra atentia in timpul rugaciunii asupra a ceea ce se roaga

ades ispita cea mai mare in timpul rugaciunii e "zborul gandului", meditatia Rozariului face ca raul sa nu mai poata distrage atentia de la rugaciune

rugandu-ne Nascatoare de Dumnezeu si meditand la Buna Vestira [ prima decada din Rozariul bucuriei ]nu facem decat sa fim atenti la ceea ce ne rugam si sa-i oferim un mai mare respect Maicii Domnului

eu am participat la meditatiile catolice si nu sunt deloc asa cum le descrieti
ceea ce e frumos si crestin si simplu, unii combatanti ai credintei complica lururile intr-atat incat nu mai pot vedea adevarul

schsma dintre cele doua biserici nu e legata de cum se roaga fiecare biserica in parte ci de cum se "comporta" fata de enoriasi si intre ele

adevarata ruptura a fost provocata de ura si dominare
noi nu mai avem aceasta scuza, civilizatia a evoluat si noi ar trebui o data cu ea

Traditie2 21.01.2007 02:35:34

Nu contrazice cu nimic, pe unii ii sperie cuvantul asta, meditatie, pare a veni din orient. Daca ar sti cate elemente din mistica Ortodoxa sint legate de cultura noastra mostenitoare si a traditiilor orientale, ar sta putin pe ganduri.
Orice aspect religios e legat de meditatie, insasi Liturghia, e o actualizare si o meditatie la intregul ciclu al activitatii pamintesti al Domnului Hristos.

Nu trebuie sa actionam ca niste speriati, daca auzim un termen fugim strigand "Erezie !" Asta ar dovedi slabiciunea noastra, pe cand noi nu avem de ce ne teme. Noi avem greseli, avem pete, invatatura noastra de la Sfintii Parinti insa, e curata si nimic nu o poate pune in pericol.




Nu e vorba de cum suna meditatiile catolice ci de ce sunt ele si ce efect au. Ele sunt gândire deliberata si asta afecteaza mintea. Nu ati observat ca catolicii practicanti au un mod ciudat de a fi? Judecata lor e afectata.




sfintii parinti meditau si ei cand se rugau , catolici nu fac decat sa le ofere o sansa celor care se roaga meditand pentru a le concentra atentia in timpul rugaciunii asupra a ceea ce se roaga

De unde stii ce faceau Parintii? Citeste pe Siluan care se straduia sa se roage cu mintea curata (deci fara gânduri) si o sa întelegi ca scrii neadevaruri.

Concentrarea atentiei e o practica asiatica daunatoare. Parintii se straduiau sa adune mintea din risipirea ei dar nu prin meditatii, asta era opusul a ce urmareau ei.




ades ispita cea mai mare in timpul rugaciunii e "zborul gandului", meditatia Rozariului face ca raul sa nu mai poata distrage atentia de la rugaciune

Meditatia este ea însasi o abatere de la rugaciune, la fel cu rispirea mintii. Dar acesta e aspectul mai putin grav. Grav e ca cine practica meditatia (budistii, catolicii etc) îsi distruge mintea în mod real si pentru totdeauna.




schsma dintre cele doua biserici nu e legata de cum se roaga fiecare biserica in parte ci de cum se "comporta" fata de enoriasi si intre ele

Schizma e generata de ereziile aparute în vest. Catolicismul e erezie, nu altceva.






adevarata ruptura a fost provocata de ura si dominare
noi nu mai avem aceasta scuza, civilizatia a evoluat si noi ar trebui o data cu ea


Si spre ce evoluezi? Hristos si Sfintii sunt în trecut, nu în viitor.

Annamarria 22.01.2007 13:27:46

Traditie, te-as ruga sa comentezi si postul meu. Vad ca l-ai ignorat

Traditie2 22.01.2007 16:15:01



ascultare tcut, respectuoas _i primire asculttoare a cuvântului lui Dumnezeu, în vederea conformrii întregii vieci proprii cu acest cuvânt;


Gresit. Trebuie sa ne conformam lui Dumnezeu, o Fiinta vie, nu unui cuvânt mort.




a fi _i a sta cu Dumnezeu: "Rmâneci în mine _i eu în voi. Dup cum mldica nu poate aduce rod de la sine dac nu rmâne în vic, tot la fel nici voi" (In 15,4);

Orice lucrare deliberata a mintii noastre ne separa de Dumnezeu. Legatura dintre un om si Dumnezeu e ca legatura dintre doi oameni: când sunt împreuna (si noi suntem permanent împreuna cu Dumnezeu) daca unul începe sa naluceasca niste gânduri, aceasta este o închidere în lumea proprie, o separare de celalalt.




"menit pentru obcinerea virtucii _i a iubirii lui Dumnezeu _i nu pentru dobândirea _tiincei în general sau a unei dispozicii psihologice deosebite" (Sfântul Francisc de Sales, Introduction U la vie dévote, Filotea, II, V);

Multe i se par omului bune dar nu sunt. Împlinirea voii lui Dumnezeu presupune cautarea acestei voi a Dumnezeului personal. Este deci o actiune sau stare concreta care Dumnezeu vrea s-o facem/sa fim în ea în fiecare secunda. A face voia lui Dumnezeu nu înseamna a ne stradui cum ne trece noua prin cap ci a cere permanent luminarea Lui pentru cele ce avem de facut.





"a reflecta asupra vreunui adevr al credincei, pentru a-l crede cu convingere mai mare, a-l iubi ca pe o valoare atrgtoare _i concret, a-l practica cu ajutorul Duhului Sfânt. Este vorba de o cunoa_tere iubitoare. Implic refleccie, iubire _i propunere practic.VALOAREA SA NU CONSTA IN A GANDI MULT CI IN A IUBI MULT" (CEI, nr. 996).

Alta nascocire omeneasca, iubirismul. Iubirea se manifesta în fapte, nu în exercitii mintale sau emotionale.




Nu stiu voi dar eu nu vad aici nimic contrar luptei cu gandurile. Lupta cu gandurile nu cred ca inseamna a starpi orice gand, caci dumnezeu ne-a dat mintea, si Isus a spus sa-L iubim pe Dumnezeu "din tot cugetul". Deci lupta cu gandurile inseamna lupta cu imprastierea mintii si aducerea ei la Dumnezeu. Nu e asa?
Dar daca e asa, cu ce contrazice meditatia aceasta lupta?


Tu vezi ce-ti place. Ca sa afli voia lui Dumnezeu trebuie întâi sa omori voia si parerea proprie.

Lupta cu gândurile e unul din aspectele ramânerii permanente în Dumnezeu. Meditatia este o îndepartare de Dumnezeu.

Annamarria 22.01.2007 16:57:15

"Gresit. Trebuie sa ne conformam lui Dumnezeu, o Fiinta vie, nu unui cuvânt mort"

Cuvantul lui Dumnezeu este un cuvant mort pentru tine?

"Orice lucrare deliberata a mintii noastre ne separa de Dumnezeu. Legatura dintre un om si Dumnezeu e ca legatura dintre doi oameni: când sunt împreuna (si noi suntem permanent împreuna cu Dumnezeu) daca unul începe sa naluceasca niste gânduri, aceasta este o închidere în lumea proprie, o separare de celalalt. "
Adica lupta cu gandurile inseamna a nu avea ganduri deloc?


"Multe i se par omului bune dar nu sunt. Împlinirea voii lui Dumnezeu presupune cautarea acestei voi a Dumnezeului personal. Este deci o actiune sau stare concreta care Dumnezeu vrea s-o facem/sa fim în ea în fiecare secunda. A face voia lui Dumnezeu nu înseamna a ne stradui cum ne trece noua prin cap ci a cere permanent luminarea Lui pentru cele ce avem de facut."
Exact acest lucru se face prin meditatie, incerci sa afli voia lui Dumnezeu, nu citind carti desarte, ci citind Cuvantul lui Dumnezeu. De ce ni l-a dat Dumnezeu? Sa-l ignoram?

"Alta nascocire omeneasca, iubirismul. Iubirea se manifesta în fapte, nu în exercitii mintale sau emotionale."
meditatia catolica nu este un exercitiu mintal si emotional: "menită pentru obţinerea virtuţii şi a iubirii lui Dumnezeu şi nu pentru dobândirea ştiinţei în general sau a unei dispoziţii psihologice deosebite". Si din citatul meu n-ai vazut :a-l practica cu ajutorul Duhului Sfânt,Implică reflecţie, iubire şi propunere practică.
Si am o intrebare pentru tine: ce crezi ca facea Maria, sora Martei la picioarele Mantuitorului cand Il asculta?

"Tu vezi ce-ti place. Ca sa afli voia lui Dumnezeu trebuie întâi sa omori voia si parerea proprie"
Ai dreptate. Si un Sfant catolic iti da dreptate: "Leapada-te de dorintele tale, si vei gasi ceea ce doreste cu adevarat inima ta"(adica voia Domnului)-Sf Ioan al Crucii


"Lupta cu gândurile e unul din aspectele ramânerii permanente în Dumnezeu. Meditatia este o îndepartare de Dumnezeu"
Mai intai spune-mi ce este de fapt lupta cu gandurile, pentru ca nu mi-e clar






Traditie2 22.01.2007 17:39:52

Cuvantul lui Dumnezeu este un cuvant mort pentru tine?

Nu exista cuvânt al lui Dumnezeu.



Adica lupta cu gandurile inseamna a nu avea ganduri deloc?

Nu. Înseamna a nu urma acele gânduri care implica înclinarea noastra deliberata spre ele.



Exact acest lucru se face prin meditatie, incerci sa afli voia lui Dumnezeu, nu citind carti desarte, ci citind Cuvantul lui Dumnezeu. De ce ni l-a dat Dumnezeu? Sa-l ignoram?

Nu putem cauta voia lui Dumnezeu cu ajutorul unei carti.




Si am o intrebare pentru tine: ce crezi ca facea Maria, sora Martei la picioarele Mantuitorului cand Il asculta?

Nu ma intereseaza. Crestinismul meu nu este arheologic.





Ai dreptate. Si un Sfant catolic iti da dreptate: "Leapada-te de dorintele tale, si vei gasi ceea ce doreste cu adevarat inima ta"(adica voia Domnului)-Sf Ioan al Crucii

Asta zic si cei cu Zen-ul. Eu vorbeam de altceva: de cautarea voii divine. Dumnezeu e o Fiinta concreta, prezenta si trebuie ca permanent sa fim deschisi Lui ca El sa ne poata lumina asupra voii Sale.




Mai intai spune-mi ce este de fapt lupta cu gandurile, pentru ca nu mi-e clar

E o latura a împlinirii voii divine. Atunci când îti urmezi gândurile te calauzesti singur cu propria imaginatie.


Ora este GMT +3. Ora este acum 18:23:01.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.