![]() |
DIFERENTELE dintre Biserica Ortodoxã si cea Romano-Catolicã de Pãrintele Cleopa
- Exista purgatoriu precum zic catolicii?
- Purgatoriu nu este. Catolicii zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare, unde merge sufletul cateva sute de ani si se curata acolo, apoi trece in Rai. Nu exista asa ceva. Noi avem Evanghelia Judecatii, pe care o au si ei, dar nu arata trei locuri, ci numai doua - Raiul si iadul. Mantuitorul, cand va sta pe scaunul slavei sale si va aduna toate popoarele de la zidirea lumii sa le judece, ii va impartii pe dansi, precum desparte pastorul oile de capre. {i va pune pe drepti de-a dreapta Sa si pe pacatosi de-a stanga Sa... {i vor merge pacatisii in munca vesnica, iar dreptii in viata vesnica. Deci nu putem zice ca sunt trei locuri, ci numai doua: munca vesnica sau viata vesnica. Cei mai mari dusmani ai catolicilor sunt protestantii si calvinii. Ei s-au rupt de Biserica Catolica la anul 1517, prin Martin Luther, fiind urmat de Zwingli, Calvin si Hus. - Care sunt punctele principale care ne despart de catolici? - Invataturile principale care ne despart dogmatic si canonic de catolici sunt: 1. Intai este filioque. Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul. (Ioan) 2. Al doilea este suprematia papala. Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru! 3. Infaibilitatea papala. Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Oortodoxa. 4. Al patrulea este purgatoriul. Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura. 5. Azimile. Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii. 6. Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii. 7. Au substantialitatea. La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri. 8. Celibatul preotilor. Preotii catolici nu se casatoresc. sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie. 9. Ei au si indulgente papale. Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune. 10. Si mai este un punct important: mirungerea. Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc. Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana. Iata acestea sunt punctele dogmatice si canonice principale care despart Biserica Ortodoxa de cea Romano-Catolica. Iar nici cu protestantii nu avem nimic comun. Ei au reformat total dogmele Bisericii stabilite de Sfintii Parinti si au renuntat la cele sapte Sfinte Taine. Ei nu au ierarhie si taine si nu se pot mantui. Din cele sapte taine mai au doar doua: Botezul si Euharistia (Sfanta Impartasanie- n.n.), pe care o fac cu paine nedospita ca si catolicii. Din protestanti s-au nascut toate sectele neoprotestante care ataca tarile ortodoxe astazi. - Este bine sa cante crestinii din instrumente muzicale, sau nu? - Cel mai bun organ de a canta lui Dumnezeu este gura si inima omului. Asa este in Biserica Rasaritului. La catolici se canta din orga; dar aceea este distractie si are nota de teatru. nu ne ducem sa ne distram la biserica, caci orga te risipeste cu mintea in alta parte. Trebuie sa cant din inima mea, ca, auzi ce spune: Racnit-am din suspinarea inimii mele. Gura noastra sa laude pe Dumnezeu, ca zice Psalmistul: Bine voi cuvanta pe Domnul in toata vremea pururea lauda Lui in gura mea. Iata cum trebuie sa lauzi pe Dumnezeu. Nu cu orga si chitara. |
Citat:
Daca NU POTI, cred ca ar fi mai precaut sa fim mai retinuti si sa nu mai facem pe avocatii lui Dumnezeu. Nu sunt chiar asa de sigur ca El ne-a cerut acest lucru! :( A zis undeva Iisus asa ceva?...nu prea cred! :( |
Ura pentru catolici nu rezolva nimic,ba mai mult,ne desparte de Hristos.
|
Citat:
Nu am vazut pe nimeni care sa faca pe avocatii, fiecare ortodox se bazeaza pe Sfanta Scriptura si scriierile Sfintilor parinti in afirmatiile sale. |
Citat:
Imaculata conceptie nu inseamna ca Maica Domnului s-ar fi nascut de la Duhul Sfant, ci ca s-a nascut, in chip firesc, din parintii sai, dar, deoarece era sortita sa il nasca pe Fiul lui Dumnezeu, s-a nascut fara pacatul stramosesc. Aceasta dogma s-a discutat deja pe alte topicuri, important este insa sa luam cu totii aminte ca nu este bine sa ataci o alta Biserica, asa cum din pacate a facut-o Parintele Cleopa, fara sa sti despre ce vorbesti... Editare ulterioara - nici conceptia Parintelui Cleopa despre indulgante nu este de loc corecta, sau mai bine zis, el nu a inteles ce inseamna indulgentele. Macar Luther, cand s-a revoltat impotriva unor abuzuri care se faceau cu indulgentele, stia despre ce e vorba. |
Citat:
Prin acesta conceptie, catolicismul doreste sa o puna pe Fecioara Maria de la inceputul existentei ei intr-o egalitate cu Hristos; precum Hristos s-a conceput si nascut fara pacat stramosesc, acelasi lucru se intampla si cu Fecioara Maria. Astfel, este scoasa din ordinea omeneasca. Revelatia divina ne descopera ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc, ca nici un om nu poate veni pe lume, dupa caderea protoparintilor, fara acest pacat. "Precum printr-un singur om s-a introdus pacatul in toti, asa prin unul Iisus Hristos, a venit mantuirea tuturor" (Rom V, 15,16). Catolicii scotand pe Maria de sub legea nasterii cu pacatul stramosesc, o scot si de sub necesitatea de a se mantui prin Hristos. Eliberarea de pacat nu o poate obtine nici un om, decat prin unirea cu Hristos. Numai asa a obtinut-o si Fecioara Maria. Exact in momentul in care se curatea si primea puterea de a naste fara de samanta, se si zamislea Fiului lui Dumnezeu ca om. |
Raul: textul de mai sus îți aparține dumitale ? Nu cumva a fost luat cu copy&paste din altă parte ? Dacă da, oare nu ar fi bine ca, potrivit principiilor onestității intelectuale, să precizăm sursa ?
|
Citat:
cum e posibil sa se nasca cineva in chip firesc(cum se nasc toti oamenii) FARA PACAT stramosesc? DACAT cu interventia speciala A DUHULUI SFANT. asta a spus Parintele Cleopa... catolicii spun ca Sf. Fecioara a fost curatita de pacatul stramosesc inca de la conceptia sa, Dumnezeu intervenind hotarator in viata viitoarei fiinte( ca sa se nasca fara pacat ) si practic EL ar fi recreat total pe Prunca Maria , care ,fara interventie ,s-ar fi nascut cu pacat stramosesc,dar prin INTERVENTIE i-a schimbat toate fibrele fiintei sale pacatoase "resetand" si curatind practic tot raul si pacatul la fiinta respectiva ...o noua creatie ...ceea ce e absurd...nu mai era nevoie de venirea lui Hristos si patimile Sale! dar Noua" creatie" a inceput la nasterea lui Hristos ... si a fost terminata si incununata dupa invierea Sa ... |
Citat:
Oare chiar credeți sincer că Erethorn nu cunoaște sensurile de bază ale cuvintelor ? Dacă nu credeți asta, atunci pentru ce vorbe grele ? Iar pr. Cleopa nu a spus "prin interveția specială (curățitoare) a Duhului Sfânt" (ceea ce ar fi corect), ci: "născut din Duhul Sfânt" (ceea ce e cu totul altceva, numai Isus a fost născut astfel). |
Imi pare rau dar trebuie sa postez din nou indemnul si parerea mea.
Pana unde acest razboi catolici vs ortodocsi?Pana unde ura,rautatea si contrazicerile?Uitam oare ca suntem Biserici surori,uitam oare ca folosim icoane amandoua religiile?Uitam ca cinstim Sfintii minunati ai lui Dumnezeu?Uitam ca aproape aceleasi Taine le folosim amandoua Biserici,uitam oare dragostea lui Hristos,toleranta,iertarea,iubirea?Uitam oare inceputul si istoria Bisericii?Uitam oare Biserica Crestina care a existat odata?Uitam oare dragostea catolicilor si respectul catolicilor fata de noi?De ce ne contrazicem in tot,de ce credem ca ei sunt pacatosi,urati si mai stiu eu cum(lucru absurd),de ce credem ca numai noi ne mantuim si detinem adevarul absolut?Cum poti sa spui ca un catolic se duce in iad?Cum poti sa spui ca urasti un catolic si sa-l ataci si sa-i ataci traditia?Suntem crestini,credinciosi sau laici cu interese politice?Uitam oare ca Mantuitorului ii place dragostea,iubirea si respectul fata de ceilalti?Mai ales ca sunt catolici,foarte apropiati de noi si cu aproape aceleasi obiceiuri ,mentalitate si traditie?Eu sunt ortodox si nu doresc sa imi schimb religia.Pretuiesc ortodoxia,citesc cartile Sf.Parinti,imi plac Sf.Parinti ortodocsi dar am mare respect si pentru catolici,mi se par fratii nostri,sunt mandru ca atatia oameni sunt crestini,atatia oameni sunt catolici si ortodocsi.S-au pus intrebari pe teme de casatorie,multi au indemnat oamenii respectivi care au cerut ajutor sa treaca repede la ortodoxie ca e mare pericol,ca catolicii vor arde in iad,ca catolicii sunt hoti etc.Nu pare absurd,ilogic si urat?Pare a realitate?Pare a ceea ce ne-a invatat Hristos?Ce dorim?Sa avem mai mult atei sau crestini(ortodocsi si catolici)?Ganditi-va putin la lucrul asta.Exista mantuire pentru toti cei care respecta poruncile ale lui Hristos Dumnezeu.De ce suntem asa de ridicoli si spunem ca catolicii sunt necurati sau ca unificarea catolicilor cu ortodocsii(doar ei,adevaratul crestinism) este satanic sau mai stiu eu ce.E absurd,ridicol,de tot rasul.NOI SUNTEM FRATI!Mereu cautam noi ortodocsii sa ii mai intepam cu ceva pe catolici,daca gasim vreo neregula la ei gata:uite ce au facut catolicii,ereticii..bla bla.Oare asta ne-a zis Hristos sa facem?Oare asta ii place lui Hristos?Avem si noi,in ortodoxie nenumarate cazuri,nereguli(calugarii care stiti voi ce fac,preotii acuzati de diferite lucruri,exorcizarea de la Tanacu si multe altele)Haideti sa incercam sa fim frati,sa ne iubim si sa ne respectam unul pe altul caci nu suntem atei si rauvoitori.Hristos a inviat,Doamne ajuta!Ce parere aveti de cele scrise?Iubirea este cel mai de pret lucru. |
Citat:
Citat:
Citat:
dar ...oricum ai da-o (dogma catolica cu/fara contributia parintilor Ioachim si Ana si nasterea Fecioarei fara pacat ,tot EREZIE este... sa confunzi masa (Sf.Fecioara)care "poarta" pe Painea Vietii (Hristos ) cu Painea Vietii Insasi ...sau vasul care tine Mirul cu Mirul ...tot erezie e ... @ tigerAvalo9 : de acord ar trebui sa ne iubim intre noi ,dar conditia esentiala e sa-L IUBIM in primul rand PE HRISTOS si adevarul Sau ,apoi ,abia in al-2-lea pe ceilalti , oameni ,caci ce folos ca "ne intelegem" , ne pupam si suntem prieteni dar nu in adevarul lui Hristos ci in adevarul lumii si scopul principal devine sa nu cumva sa jignim ,sa suparam pe cineva...iar ce a spus Hristos-Dumnezeu ,nu mai conteaza...ca sa nu cumva sa jignim pe un om... |
De unde impresia de ura?A postat niste diferente,atat.Unde ati vazut scris ceva referitor la mantuire?Daca nu le scrie nimeni,nu mai exista diferentele?
|
[COLOR=black]Papa Innocentiu al II-lea92 (serm. in Assumpt.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Glorioasa Fecioarã a fost conceputã în pãcat, dar ea a conceput pe fiulsãu fãrã pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black]Papa Innocentiu al III-lea93 (serm. in Purif.), comentând aceste cuvinte ale Scripturii: “Duhul Sfânt va supraveni în tine”, zice:[/COLOR] [COLOR=black]“Duhul Sfânt venise deja într-însa, când, fiind încã în sânul mamei sale, el îi purificã sufletul sãu de pãcatul original”.[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Acelasi papã face aceastã paralelã între Eva si Maria (serm. In Assumpt.):[/COLOR] [COLOR=black]“Eva a fost formatã fãrã pãcat, dar ea a zãmislit în pãcat; Maria a fost zãmislitã în pãcat, dar ea a zãmislit fãrã pãcat”.[/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Augustin (de Peccat. Remiss., lib. II):[/COLOR] [COLOR=black]“Numai Iisus Hristos singur nu a avut niciodatã pãcat; el nu a luat carnea pãcatului, desi a luat din mama sa o carne care era a pãcatului; cãci aceea pe care el a luat-o din mama sa, sau a purificat-o mai înainte de a o lua,sau a purificat-o luând-o.”[/COLOR] [COLOR=black] “Pofta prin care Iisus Hristos nu a voit sã fie zãmislit a fãcut propagarea rãului în neamul omenesc, pentru cã corpul Mariei, desi venit prin aceastã poftã, nu a transmis-o cu toate acestea corpului pe care ea nu l-a zãmislit prin ea….[/COLOR] [COLOR=black]Pãcatul originar trece în toti oamenii; dar el n-a putut trece în acest corp unic, pe care sfânta Fecioarã l-a zãmislit altfel decât prin poftã….Asa corpul lui Iisus Hristos si-a tras mortalitatea sa din mortalitatea mamei sale; dar el nu a tras dintr-însa otrava pãcatului originar, de vreme ce n-a fost zãmislit prin calea poftei…El singur s-a nãscut om fãrã un viciu de care nueste lipsit nici unul dintre ceilalti oameni.”[/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Augustin mai zice încã (Op. Imperf. Contra Julian., lib. VI):[/COLOR] [COLOR=black]“Maria mama lui Dumnezeu, din care Iisus Hristos s-a întrupat, a fost nãscutã prin pofta trupeascã a pãrintilor sãi (de carnali concupiscentia parentumnata est).”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]“Noi nu supunem, zice el, pe Maria diavolului prin nasterea sa, pentru cã aceastã nastere a fost stearsã prin gratia renasterii.”[/COLOR] [COLOR=black]“Maria, copil al lui Adam, zice el (în Psalm., XXIV, § 3), a murit din cauza pãcatului; Adam a murit din cauza pãcatului; si corpul Domnului, pe care el l-a primit din Maria, a murit pentru a sterge pãcatele.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Eusebiu al Emesiei (de Nativit. Dom. Homil., II):[/COLOR] [COLOR=black]“Nimeni nu este fãrã de pãcatul original, nici chiar mama Rãscumpãrãtorului lumii. Iisus Hristos singur este afarã din legea pãcatului”.[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Fulgentiu (de Incarnat. et Grat.):[/COLOR] [COLOR=black]“Corpul Mariei, care a fost conceput în inechitate prin calea ordinarã a naturii, fu desigur un corp de pãcat (caro fuit utique peccati).”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Alcuin (lib. I, Sent., c. XVIII):[/COLOR] [COLOR=black]“Desi corpul lui Iisus Hristos a fost luat din acela al Fecioarei, care fusese corupt prin pãcatul original, Iisus Hristos, cu toate acestea, nu a fost culpabil de pãcatul original, pentru cã zãmislirea sa nu a fost opera poftei trupesti.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black] “Desi conceptiunea lui Iisus Hristos a fost curatã si fãrã de pãcatul care este alipit de pofta corporalã, Fecioara, cu toate acestea, din care corpul lui Iisus Hristos a fost luat, a fost zãmislitã în inechitate, mama sa a zãmislit-o în pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black]Papa Innocentiu al V-lea94 se exprimã în acesti termeni în privinta sfintei Fecioare (Comment. in Lib. III Sentent.):[/COLOR] [COLOR=black]“Prea fericita Fecioarã a fost sfintitã în sânul mamei sale, nu mai înainte de unirea sufletului sãu cu corpul sãu, pentru cã ea nu era încã capabilã de gratie, nici în momentul chiar al acestei uniri, pentru cã, dacã ar fi fost asa, ea ar fi fost fãrã de pãcatul original si nu ar fi avut trebuintã de rãscumpãrarea lui Iisus Hristos, necesarã tuturor oamenilor, ceea ce nu trebuie sã se zicã. Ci trebuie sã credem cu pietate cã ea a fost purificatã prin gratie si sfintitã dupã prea putin timp de la aceastã unire: spre exemplu, în aceeasi zi sau în aceeasi orã, nu cu toate acestea în momentul chiar al unirii.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Tertullian (de Anima, § 41):[/COLOR] [COLOR=black]“Dumnezeu singur este fãrã de pãcat: Hristos este singurul om care este fãrã de pãcat, pentru cã Hristos este Dumnezeu.”[/COLOR] [COLOR=black]Origene (Omil., VII, in Levit.): “Oricine intrã în lume prin calea ordinarã a nasterii, prin aceasta chiar, a fost întinat în tatãl sãu si în mama sa, pentru cã nimeni nu este fãrã întinãciune, nici chiar copilul de o zi.Numai Iisus Hristos singur, Domnul nostru, a fost zãmislit fãrã pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Ilarie Pictavianul (de Trinit.):[/COLOR] [COLOR=black]“Fecioara a fost zãmislitã prin poftã; ea dar a avut trebuintã de a firenãscutã spritual si purificatã de pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Irineu (adv. Haeres., lib. IV, c. XVI):[/COLOR] [COLOR=black]“Tot copilul ce vine pe lume prin nastere contracteazã pãcatul primului nostru pãrinte, si este supus decretului de moarte care a fost pronuntat contra lui Adam si a Evei.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Ambrozie (in Luc., lib. II, § 55):[/COLOR] [COLOR=black]“Printre toti cei ce sunt nãscuti din femei, nimeni nu este perfect sfânt decât Domnul Iisus: el singur, prin modul negrãit cu care a fost zãmislit, si prin puterea infinitã a dumnezeiestii Maiestãti, n-a contractat contagiunea viciului care corupe natura umanã.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Atanasie (in Luc.):[/COLOR] [COLOR=black]“Iisus Hristos a fost sfânt într-un mod cu totul singular, cãci aceastã diferentã a fost între el si ceilalti sfinti, cã el a primit sanctitatea cu natura.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Astfel fu, în cursul primelor douãsprezece secole ale Bisericii, doctrina scaunului roman, ca doctrinã constantã, universalã, unanimã a tuturor Bisericilor din Orient si din Occident.[/COLOR] [COLOR=black]Cãtre secolul al XII-lea, se începu a se vorbi în Biserica occidentalã despre conceptiunea nemaculatã. Wladimir Guettee [/COLOR] [COLOR=red] [/COLOR] [COLOR=red][/COLOR] |
Mai postez o data opinia total eronata a Parintelui Cleopa. Deci, el socoate ca:
"- 6. Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii." Ceea ce sustine el, si este dupa cum am mai spus, total gresit, e ca imaculata conceptie inseamna nasterea de la Duhul Sfant, si nu nastere in chip firesc, de la parinti. Prin insasi faptul ca introduce a doua propozitie, rezulta fara putinta de indoiala ce intelege Parintele Cleopa prin imaculata conceptie, si anume ca Fecioara s-ar fi nascut de la Duhul Sfant, asemenea lui Cristos. Ori, dupa cum am aratat si dupa cum se poate citi in catehismul catolic, prin imaculata conceptie se intelege cu totul altceva. Asa ca ramane perfect valabil ceea ce am afirmat. Parintele Cleopa, despre care nu contest ca ar fi un stalp al ortodoxiei, dovedeste ca nu are proprietatea termenilor d.p.d.v. teologic atunci cand se decide sa atace dogmele catolice. |
Citat:
Daca ar fi spus - "o diferenta intre catolici si ortodocsi este legata de recunoasterea rolului Papei de conducator al Bisericii lui Cristos, ei il recunosc, noi nu-l recunoastem" - aceasta ar fi fost o prezentare obiectiva a diferentelor. Insa Parintele Cleopa isi mai permite sa adauge, pentru a caracteriza pozitia catolica, sintagma "mandrie draceasca" - ceea ce este un atac si, in general, o atitudine nedemna de un mare om al Bisericii. In consecinta, prezentarea sa inceteaza sa mai fie obiectiva. |
Eu am mare respect pentru Sf.Parinti ortodocsi si ii apreciez pentru tot ceea ce au facut si fac dar sa crezi ca totul e o mandrie draceasca ,sa crezi ca totul e pacat,sa crezi ca noi suntem cei mai corescti,drepti si cei care vom fi mantuiti,singurii de altfel,este o aberatie enorma,de o absurbitate foarte mare.
|
Din câte știu eu, ieromonahul Ilie Cleopa nu face parte din Sf Părinți ortodocși. Apare el în sinaxarul ortodox ? Dacă da, cer iertare, nu sunt la curent cu ultimele sanctificări. În orice caz, prin "sfinți părinți" nu se înțeleg toți preoții a căror sfințenie a fost recunoscută de Biserică (fie ea și Ortodoxă), ci aceia care au trăit în primul mileniu.
|
Citat:
Si ti se pare normal ca papa sa fie mai mare decat toti patriarhii?Cum am zice noi azi "cel mai mare si cel mai tare".Suna a mandrie si de ce draceasca?Pentru ca papa insasi se numeste loctiitorul lui Hristos pe pamant si urmasul Sfantului Petru! Mai mare erezie nu se putea.Hristos este unul singur,capul Bisericii Ortodoxe este El nu avem nevoie de un om sa-I tina locul.!Si Sfantul Petru este unul singur nimeni nu e urmasul lui(nici papa). Si pana la urma de ce nu e ales papa "y" ci papa "x"? Pentru ca asa se voteaza. Votul pentru alegerea unui nou papa are loc intr-o incapare din Vatican. Dupa ce cardinalii intra in aceasta incapare, usile se zidesc, pentru a se evita in acest mod orice "ochi indiscret". Pentru a comunica in exterior, exista un orificiu in perete, cu o usita rotativa, conceput astfel incit cei din afara sa nu-i poata vedea deloc pe cardinali. Prin acest orificiu, cardinalii primesc alimente si apa, iar ei transmit mesaje importante in scris pentru catolicii din intreaga lume. Desigur, in incapare exista paturi si instalatii sanitare. Buletinele de vot sint anonime, pe fiecare fiind imprimat cuvintul "eligo" (aleg). Numararea voturilor secrete se face in prealabil de o comisie alcatuita din trei membrii. Pentru a fi ales, noul papa trebuie sa intruneasca doua treimi plus un vot. Daca nu intruneste aceasta majoritate, buletinele de vot sint amestecate cu paie umede si arse intr-o soba speciala din incapere. Fumul negru ii anunta pe toti cei care asteapta in piata din fata Domului ca, pina in acel moment, nu s-a ajuns la un rezultat Atunci cind unul dintre candidati intruneste majoritatea necesara - acest lucru se intimpla de cele mai multe ori doar dupa mai multe zile de izolare si de repetare a scrutinului - buletinele de vot sint amestecate cu paie uscate si aprinse in aceeasi soba. Pe hornul special din Capela Sixtina, iese un fum alb care vesteste multimii adunate ca lumea catolica are un nou papa. In acel moment, oamenii aflati la Vatican izbucnesc in ovatii. Atitudinea parintelui Cleopa a fost demna de un ortodox adevarat!Si totusi el a fost un om intelept si un ortodox ADEVARAT!Eu personal il cinstesc mai mult pe parintele Cleopa decat pe papa ales prin vot! |
Citat:
Citat:
Citat:
am cautat si exprimarea dogmei in Catehismul Bisericii Catolice 96. Ce înseamnă „neprihănita zămislire”? Dumnezeu a ales‑o în mod gratuit pe Maria din toată veșnicia ca să fie Mama Fiului său: pentru a îndeplini această misiune, ea a fost neprihănit zămislită. Aceasta înseamnă că, prin harul lui Dumnezeu și în vederea meritelor lui Isus Cristos, Maria a fost ferită de păcatul strămoșesc încă de la zămislirea ei. (http://www.vatican.va/archive/compen...um-ccc_ro.html) daca citeste si un copil de clasa a-I-a intelege sensul celor scrise ,e simplu ca lumina zilei ,nu? INTREBARE: parintele Cleopa oare nu avea macar intelegerea unui copil ? :))) atunci de ce a scris DE LA DUHUL SFANT ? sau de ce n-a scris NUMAI DE LA DUHUL SFANT DAR , Raul15 a postat : Citat:
"Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant, adica fara pacat stramosesc. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii." sincer sa fiu, am avut cateva momente cand chiar am crezut ca parintele Cleopa o fi fost informat gresit despre dogmele catolicilor , dar ce ma bucur ca n-a fost asa ,ci prin afirmatia sa a mers cu articulatia logica mai departe , dezvaluind erezia si implicatiile ei eronate asupra transmiterii pacatului stramosesc dupa cum foarte bine a postat Raul15 Citat:
Erethorn noi suntem niste bieti amatori in ale teologiei ,n-am invatat nici alfabetul ei si dam lectii teologilor ? cu ce? cu prepozitii "DE LA" si "PRIN" ? si ca sa vezi ca parintele Cleopa nu e asa cum il vezi tu (rau intentionat),iata ce afirma la cateva randuri dupa ce a expus aceste diferente : „-Cum vedeți unirea Bisericilor?”, Părintele răspunde: “-Fraților, unirea Bisericii nu este lucru omenesc ci dumnezeiesc. Nu-i în puterea noastră. Iată cum văd eu: să punem post și rugăciune către Dumnezeu și când va veni Duhul Sfânt să ne găsească ca pe Sfinții Apostoli. Asta e lucrarea Duhului Sfânt. Iar dacă va veni Duhul Sfânt când îl cerem cu post și rugăciune, când va veni la toate mințile arhiereilor catolici și ortodocși, va fi aceeași gândire:- Hai să ne unim ,că n-au fost la început două Biserici ci UNA singură! Deci asta să cerem de la Dumnezeu, că El poate face unitate de vederi în toate privințele… Iar dacă este vorba să se creadă, să se FACA UNITATE de credință, atunci numai Domnul știe... |
Citat:
vai, vai, vai.... de cita logica, si de cita acuratete si precizie stiintifica dai dovada cind vine vorba sa dai cu noroi intr-o alta dogma care este de fapt asemanatoare in circumstante si dependenta de legile pamintene cu dogma nasterii Mintuitorului. LOGIC VORBIND si urmarind firul ratiunii si a unei posibilitati de nastere fara de pacat( a lui Iisus fiul Mariei) intr-un mediu IMPINZIT DE PACAT ar fi ABSOLUT normal sa existe si posibilitatea nasterii fara pacat si a altor persoane nu? Gindeste-te de data asta! Din moment ce Iisus s-a nascut asa, de ce nu s-ar naste si fecioara Maria intr-un mod similar. Poti tu oare demonstra ca nu-i asa, sau sa o punem altfel: Poti tu DEMONTA teoria ca nu se poate...evident ca NU ! ! ! deci sa fim mai retinuti si smeriti!...si din nou repet, sa nu mai facm atit de desteptii si pe AVOCATII LUI DUMNEZEU! Daca are Dumnezeu vre-o problema cu aceasta dogma o sa ne explice El DIRECT! ! !, nu prin intermediar(i), ca doar nu suntem la piata Matache Macelaru'! |
Citat:
:) a fost distractiv tot ce ai scris ,dar aici nu e thread-ul de umor ... |
Citat:
Teoria a fost demontata de Sfintii Parinti, asa cum f bine ti-a scris mai sus flying. Nu avem noi Duhul Sfant al Sf. Parinti, ca sa stim mai bine decat ei, dar avem multa mandrie. De aceea putem sa dam cu presupusul, daca asta ne bucura, dar nu are nici practic nici o valoare. :68: |
articolul parintelui Cleopa despre deosebirile intre catolici si ortodocsi a mai fost pus pe forum
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
teologic, la un moment dat, aceasta idee parea sa explice unele lucruri ... daca pare sa complice altele... doar pare! Citat:
deosebirea consta in faptul ca transsubstantierea are loc la cuvintele Prefacerii, nu la coborarea Duhului Citat:
Citat:
catolicul din zilele noastre nu beneficiaza de asa ceva acum se pot obtine indulgente prin rugaciuni speciale, pe care la faci fara sa te stie nimeni - si nimeni altcineva nu stie daca ai primit sau nu indulgenta decat tu si Dumnezeu Citat:
ceea ce este altfel, este traditia catehetica: Prima Sfanta Impartasanie luata in mod constient si Mirul ca implicare constienta in viata Bisericii au un ritual special la varsta priceperii - acestea nu elimina nimic de la Botez, ci doar aduaga la un moment dat Citat:
acestea sunt regulile si chiar se tin!!! |
Citat:
de bine va puteti supune ierarhic patriarhiei Romane ? |
Daca s-ar cerceta lucrurile mai in amanuntime, s-ar observa ca diferenta principala intre Ortodoxie si Catolicism este de gandire religioasa. In vreme ce occidentul pune mai mare accent pe conceptiile asa-zise juridice, orientul este mult mai aplecat spre mistica si spre unirea dintre divin si uman in Hristos.
In realitate, toate aceste diferente care au fost mentionate sunt cauzate de aceasta diferenta de perceptie a realitatilor duhovnicesti. Nu poate crede acum cineva ca doar inlaturand aceste diferente se poate reface unirea dintre ortodocsi si catolici. Doar Duhul Sfant poate aduce oamenii impreuna, in acelasi cuget. Atata vreme cat cugetele ne sunt atat de separate, nicio indepartare de "diferente" nu poate aduce unitatea. |
Câteva inexactități din gama devierilor moderniste:
Citat:
Citat:
1) există 2) rugăciunile, devoțiunile și faptele de credință ale celor vii au mare importanță pentru cei de acolo. Citat:
În realitate, lucrurile stau astfel: -în riturile răsăritene, copilul primește Sf Sacrament al Mirungerii îndată după Sf Botez. La fel se procedează și la ortodocși. -în riturile apusene, copilul este uns cu un ulei sfințit, act care produce numai efecte la nivelul grațiilor lucrătoare (și nu la nivelul Grației Sfințitoare, precum Sf Taine), urmând ca să primească Sf Taină a Mirungerii de la episcop, când va ajunge la vârsta înțelegerii. Citat:
|
Citat:
Citat:
[quote]Purgatoriul nu este un loc sau un timp ci o trecere[quote] Am citit cum ca in Catehismul romano-catolic se spune clar ca e vorba de un foc,la propriu. Citat:
Si ti se pare corect ca un adult pacatos sa se impartaseasca si un copil nevinovat,nu? |
Citat:
2. Nu te grabi, mai usor, flying nu mi-a spus nimic "f. bine", ci a dat-o pe umor pentru ca nu are argumente, la indoctrinati, numai prin forta si intimidare se lucreaza deoarece argumente..ioc!. Chiar tu Anca ai afirmat pe alt topic, stii tu, ca : pricipala dogma a credintei crestine a sf parinti este ca NIMENI nu se poate naste fara pacatul primordial al protoparintilor, nu-i asa, ? exact asa ai afirmat. Deci absolut NIMENI! ! ! Ca urmare conf celor enuntate de tine nimeni, TU AFIRMI ca nici Hristos nu a putut sa nu se nasca fara de pacat, deoarece NIMENI INSEAMNA NIMENI, nu nimeni DAR cu exceptia lui Iisus. Pe planeta asta nu exista dar si ..poate, si au afirmat-o si sfintii Parinti Deci cind spui NIMENI, afirmi o realitate a pamintului unde locuim cu totii si unde stim ca absolut nimic nu poate sa se nasca fara imperecherea celor doua sexe. |
Citat:
http://arhiva-ortodoxa.info/autoinde...%20%282%29.pdf |
Citat:
Sf. fecioara Maria s-a nascut din oameni, deci a venit cu pacatul primordial. Iisus Hristos s-a INTRUPAT de la Sf. Duh si de la Maria fecioara.. deci fara de pacat! Nu vad de ce faci comparatie fortata intre venirea pe lume a unui om (supus pacatului.. ca nimeni nu este fara de pacat- nu sunt cuvintele Ancai, ci chiar sunt din Scriptura) si venirea pe lume a lui Dumnezeu... ... doar daca nu crezi ca Iisus este Dumnezeu si atunci intreaga ta atitudine este perfect logica! :( Citat din catehismul ortodox: Ce inseamna: S-a intrupat de la Sfantul Duh si din Maria Fecioara? Intrupat inseamna invesmantat in trup sau ca a luat trup. Preasfanta Fecioara Maria La zamislit, nu dupa fire, ci mai presus de fire, prin puterea Duhului Sfant. Este clar ca este o mare diferenta intre intruparea Domnului si felul in care ia fiinta un om.. De aceea orice logica gen: daca s-a putut in cazul lui Iisus Hristos, atunci este cu putinta si in alte situatii... este o mare, mare hulire! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
tu arunci singur cu noroi in tine.. nu stiu daca observi |
Citat:
|
Si eu sunt anna21 (nu-mi aduc aminte sa te fi cunoscut altfel decat asa cum te prezinti singur pe forum)
nu stiu daca-ti amintesti... nu respecti anumite limite: voi cere banarea. Mai astept cateva zile: ca vad ca esti prolific zilele astea. :4: rectific:.. ok, m-ai convins, cer banarea azi! |
Citat:
.............................................. Semnatura lui Andrei: "Ce ne ramine este deci: IUBIREA, NADEJDEA si credinta DOAR in Dumnezeu" :)))))))))) |
Citat:
Mai nou dupa ce ti-am atras atentia de una si alta in care exagerezi vad ca stai ascunsa "dupa perdeluta" si doar ataci ca stiuca! :)))) |
Andrei, ai o problema: multi ti-au atras atentia si tu refuzi sa vezi!
(si nu ma refer la injuriile tale impotriva mea si impotriva altora...gen: bai, sunteti fraieri ca voi credeti in minuni, bai! extremistilor, bigotilor.. whatever. Nu, nu la asta marefer) Ai ajuns foarte hulitor. Ateii de pe forum sunt nimic fata de tine. Sincer, imi pare rau sa vad ce ti se intampla.. iti pierzi evlavia fata de cele sfinte (ai vorbit groaznic despre preoti si sf. taine), iti pierzi credinta in Hristos (ai spus ca este "unul dintre fiii lui Dumnezeu" alaturi de vishnu si altii.. pot da linkuri).. Esti in deriva, esti in intuneric.. (poate ca ti se pare ca te atac, dar nu este adevarat: exemplul tau de decadere de la un an la altul m-a ingrozit!) Dumnezeu sa te apere si sa te pazeasca! Cat despre nesimtire: pentru asta cer sa ia administratorul masuri. Asta e alta poveste. |
Citat:
iar minti Irino! |
Mda, intrasem să văd ce mai e nou pe topic. Dar altitudinea acestui dialog teologic îmi taie respirația.
Haideți înapoi la cestiune ! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 01:19:57. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.