![]() |
Sacrificiul
Cred ca sintem cu totii de acord ca sacrificiul de sine e ceva care ne inalta, care (pentru unii) ne ridica din rindul animalelor etc.
In esenta, un sacrificiu este o renuntare voluntara la ceva pretios in favoarea sau pentru binele altcuiva. As vrea sa va intreb insa ce parere aveti despre cel care cere un sacrificiu, despre cel care nu face un anumit lucru in favoarea cuiva decit daca altcineva se jertfeste pentru acela caruia ii este destinata favoarea. |
Citat:
|
Citat:
1 ii face un favor lui 2 numai daca 3 i se jertfeste lui 1 |
Citat:
Care este relatia intre persoana 1 si 2? Care este relatia intre 1 si 3? Dar intre 3 si 2? Daca presupunem ca cele 3 persoane nu se cunosc deloc atunci e destul de complicat... - 1 face favor decat daca primeste ceva in schimb - nu e frumos din partea lui, dupa regula crestina iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti ar trebui sa-i acorde favoruri fara nici un fel de pretentii (vorbim de cazul ideal... nu de noi cei slabi in credinta) - 2 daca are nevoie de un favor ar trebui sa faca el un sacrificiu pentru al obtine, asta in cazul in care ii sta in putinta - 3 ne ofera un exemplu bun pentru ca se sacrifica in favoarea lui 2 fara sa pretinda nimic Nu stiu daca am reusit sa acopar o parte din implicatii... e destul de greu fara detalii legate de situatia in sine. |
Citat:
|
Citat:
Cazul urmator: 1 nu il cunoaste pe 2 dar il cunoaste pe 3.... Si tot asa combinatii de x loate cate y.... (nu stiu daca e corect matematic ce am spus dar intelegi tu ce vreau sa zic) :) |
Citat:
|
Citat:
Iertare, dar nu inteleg deloc intrebarea si nici situatia. Poti explica mai clar la ce te referi? |
Citat:
|
Citat:
Sa dau un exemplu simplu: Ion ii da penarul Anei numai daca Gheorghe isi arunca pe geam pantofii. Gheorghe, pentru ca tinea mult la Ana, isi arunca pantofii pe geam. Ion nu are nimic cu Gheorghe, chiar tine la el. Dar Ion doreste sa ii faca o favoare Anei pentru a o indatora pe aceasta, ar vrea foarte mult sa se indragosteasca de el (Ana e suparata pe Gheorghe pentru ca e prea posesiv). Ana tine foarte mult la penar, desi nu are nevoie de el ci doar de creioanele din el. Capisci? :) |
Citat:
Ok, sa vedem... Imi este greu sa cred ca un om ca Gheorghe cu un spirit de sacrificiu este si posesiv. Dar hei! Nu este povestea mea! Deci Gheorghe e posesiv dar are totusi un suflet mare. +1 punct Gheorghe fiindu-i prieten lui Ion stie ca acesta greseste crezand ca va castiga dragostea Anei facand-o datoare si atunci: - ii explica situatia +1 punct - ii da exemplu prin sacrificiul lui pentru Ana dara fara sa ceara acesteia nimic. +1 punct - rupe prietenia cu Ion. -1 punct Ion tine la Gheorghe dar o iubeste si pe Ana. Totusi nu poti castiga iubirea facandu-l dator pe cel pe care il iubesti. -1 punct Mai exista posibilitatea ca Ion sa testeze iubirea lui Gheorghe pentru Ana, sa stie daca are rost sa intervina sau sa lase cale libera lui Gheorghe desi Ana nu-l place. +1 punct Ana tine la penar dar nu-i place nici de Ion (din poveste am inteles ca nu este inca indragostita de Ion) nici de Gheorghe. Daca nu tine la nici unul ar trebui sa clarifice pe cat posibil lucrurile: - sa-i arate lui Ion ca inima ei e mai importanta ca penarul si sa renunte la el. +1 punct - iar pe Gheorghe sa-l roage sa nu-si arunce pantofii pe geam ca nici daca face un sacrificiu pentru ea, acest sacrificiu nu cantareste prea mult. +1 punct Sau poate vazand sacrificiul lui Gheorghe este sensibilizata si ii ofera inca o sansa? Simple pareri dar daca ne intindem mult chiar facem un film..... :) |
Interesanta telenovela! :) Nu am drepturi de autor, din pacate :)
Ok, sa vedem... Imi este greu sa cred ca un om ca Gheorghe cu un spirit de sacrificiu este si posesiv. Good point, sa tinem minte afirmatia! Dar hei! Nu este povestea mea! Deci Gheorghe e posesiv dar are totusi un suflet mare. +1 punct De acord Gheorghe fiindu-i prieten lui Ion stie ca acesta greseste crezand ca va castiga dragostea Anei facand-o datoare si atunci: - ii explica situatia +1 punct De acord - ii da exemplu prin sacrificiul lui pentru Ana dara fara sa ceara acesteia nimic. +1 punct De acord - rupe prietenia cu Ion. -1 punct Nu o rupe, 0 puncte (sau totusi -1?) Ion tine la Gheorghe dar o iubeste si pe Ana. Totusi nu poti castiga iubirea facandu-l dator pe cel pe care il iubesti. -1 punct Mai exista posibilitatea ca Ion sa testeze iubirea lui Gheorghe pentru Ana, sa stie daca are rost sa intervina sau sa lase cale libera lui Gheorghe desi Ana nu-l place. +1 punct S-ar putea ca Ion sa incerce doar sa ii atraga atentia Anei asupra sa, nu vrea sa o oblige pe Ana sa il iubeasca, datoare ii este deja pentru ca a mai ajutat-o si inainte foarte mult. Mai ales ca stie ca prostul de Gheorghe isi poate recupera pantofii putin mai tirziu:) Cum sta acum cu punctajul? Ana tine la penar dar nu-i place nici de Ion (din poveste am inteles ca nu este inca indragostita de Ion) nici de Gheorghe. Daca nu tine la nici unul ar trebui sa clarifice pe cat posibil lucrurile: - sa-i arate lui Ion ca inima ei e mai importanta ca penarul si sa renunte la el. +1 punct - iar pe Gheorghe sa-l roage sa nu-si arunce pantofii pe geam ca nici daca face un sacrificiu pentru ea, acest sacrificiu nu cantareste prea mult. +1 punct Sau poate vazand sacrificiul lui Gheorghe este sensibilizata si ii ofera inca o sansa? Good point! Totusi, crezi ca se va indragosti de Ion sau mai degraba de Gheorghe? Mersi de colaborare :) |
Citat:
Citat:
Daca zice in gandul lui "prostul de Gheorghe" lasa de dorit si prietenia lui. -1 punct Citat:
|
"S-ar putea ca Ion sa incerce doar sa ii atraga atentia Anei asupra sa, nu vrea sa o oblige pe Ana sa il iubeasca, datoare ii este deja pentru ca a mai ajutat-o si inainte foarte mult. Mai ales ca stie ca prostul de Gheorghe isi poate recupera pantofii putin mai tirziu:) Cum sta acum cu punctajul?"
si data trecuta cand i-a ramas datoare, cum a ajutat-o? |
Citat:
|
Citat:
Eventual,cu astfel de calitati,persoana in cauza poate sa inceapa o cariera in lumea afacerilor. |
Citat:
Daca totusi s-a intamplat ca Gheorghe sa si-i arunce deja, fara s-o intrebe si pe ea ce vrea mai intai, cred ca Ana ar face mai bine sa se duca si sa-i recupereze papucii, apoi sa-i dea penarul lui Ion si sa nu ramana datoare fata de nimeni. Abia apoi ar fi libera sa iubeasca cu adevarat. Si-am incalecat pe-o sea si v-am spus povestea asa. |
Ma bucur ca au contribuit si altii, nu pentru ca ar fi important, din moment ce nu stiu care este scopul final al lui topcat.
Intentia mea nu era nici pe departe sa gasesc o solutie, ci doar sa arat ca partea care nu se vede este mult mai mare, toate amanuntele care ar duce la decizia corecta fiind stiute numai de Dumnezeu. Omul are tendinta sa judece dar de fiecare data stie atat de putin incat judecata lui poate fi total gresita, de aceea Sfintii invata ca judecata este a lui Dumnezeu. |
Gheorghe si Ion sa-si dea mana la o bere(no bad feelings) asa spre consolare(pisicuta nu-i in calduri). Ana sa manance un mar(spre clarificare), si restul vedeti ca da cafeau'n foc. Topcat iti recomand 50 de flotari spre a te destinde...mensanaincorporesana. Iar eu, ei bine, am tocul(e maria ta) de la usa... :24:
|
Eu cred totusi ca Ana il iubeste pe Gheorghe, dar se simte vinovata ca si-a aruncat pantofii pe geam pentru ea. S-a dus afara sa-i caute, dar nu i-a mai gasit. Altcineva i-a luat...
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Dar sacrificiul ii provoaca lui Gheorghe si o amaraciune, pentru ca el stie ca Ion o iubeste foarte mult pe Ana, si stie ca acesta si-a jurat sa nu se bage in viata ei, intelegindu-l foarte bine deci pe Ion ca era singura metoda de a o face pe Ana sa isi mai aduca aminte de el. De asemenea, Gheorghe stie ca Ana ar fi foarte fericita daca ea s-ar casatori cu Ion. |
Citat:
|
Citat:
Deci sint de acord cu tine cind spui ca partea care nu se vede e mult mai mare si ca nu se poate prezenta o poveste simplista. Sper sa se vada si ca e foarte neverosimila (asta ca sa ma apropii de scopul final) ;) |
Citat:
|
Vedeti ca va face topcat in foi de vita si din vorbe si la sfarsit se va folosi de raspunsurile voastre ca sa demonstreze absurditatea existentei lui Dumnezeu :):)) sau imoralitatea Lui. Undeva pe-acolo. :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ana o fi crezut in sacrificul lui Gheorghe. Oricum, trebuia sa ne prezinti de la inceput toate datele problemei. :) |
Ion si Gheorghe sunt echivalente a doua Persoane ale Sfintei Treimi (Dumnezeu Tatal, respectiv Iisus Hristos, dar nu risc sa precizez who's who, pentru ca nu stiu cat de avariata e perceptia lui topcat cu privire la lucrurile astea si cui assigneaza el rolurile). Ana e posibil sa fie doar o prostuta, omenirea, nu stiu.
Cu asta va face-n foi de vita, cand o sa publice concluziile studiului si-o sa va treziti citati, sa nu spuneti ca n-ati siut :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Teologia nu se discuta in termeni de Ion, Gheorghe, Ana, penar, papuci aruncati pe fereastra. In momentul in care zici ca faci un mic experiment si zicem, de dragul teoriei, ca mantuirea ar fi un penar, si ca jertfa lui Hristos ar fi niste papuci aruncati pe fereastra, atunci pur si simplu lumea ar trebui sa se ridice si sa plece fara sa-ti mai adreseze vreun cuvant pe tema asta, pentru ca e evident ca nu intelegi importanta lucrurilor despre care discuti. Nu luam in desert lucrurile astea si ne jucam ca la gradi cu ele cu baietelul ateu care ne e coleg de banca :) Mai bine tacem decat sa ne facem partasi la un joc de genul asta :) (N-o iei personal, sper). PS; o sa zici acum ca nu e corect, ca tu doar doreai sa intelegi cum gandim, pe baza acestui exemplu simplu. Dar eu sunt de parere ca totul conteaza, si intentia ta cand deschizi un asemenea subiect, si maniera in care o faci si ce spune asta despre tine :) ca vorba aia, it speaks volumes :) |
Citat:
|
Citat:
Oricum, despre mine nu cred ca mai are cineva vreo indoiala cu ce ma ocup. ;) Pentru a intelege un lucru complex, el trebuie disecat in altele mult mai simple, dupa cum sustinea si Socrate. Care, apropo de sacrificiu, a considerat la un moment dat ca prefera sa moara decit sa isi deranjeze concetatenii. Sacrificiul este un asemenea complex, insuficient inteles. Dar intelegerea e un tabu sau, mai rau, un pacat. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
1. Ion a facut-o pe Ana prin Gheorghe (succes sa intelegi asta) 2. Ana, daca nu primeste penarul, se afla in iminenta mortii. Lipsa aceea a penarului e echivalenta cu moartea. 3. Ana nu poate primi penarul decat daca Gheorghe isi arunca papucii pe geam, adica daca el se coboara la nivelul ei, ii traieste suferinta aceasta si o transfigureaza cu totul (succes sa intelegi asta, cum adica a indumnezeit firea umana prin aceea ca S-a investmantat El Insusi cu ea, si cum adica a murit si in acelasi timp moartea nu L-a putut cuprinde pe Cel Care era incepatorul, sursa si implinirea Vietii). Sugestia mea, ca sa ajungi sa intelegi, e sa citesti ce au scris altii mai destepti (decat mine) pe tema asta, si care au studiat si au citit si au trait si au simtit lucrurile astea. Ca din teorii, la fotbal politica si vad ca si religie ne pricepem toti :) Dintre care cea dintai sunt eu, daca-mi permiti o autoironie. Adica ori esti om in toata firea si cauti realmente sa intelegi ceva, la modul serios, ori ne jucam de-a ratele si vanatorii pe-aici si atunci e ok, e alegerea ta, dar nu mai zi pe urma ca ai metoda :) |
Ora este GMT +3. Ora este acum 22:32:09. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.