![]() |
COPACUL CUNOSTINTEI binelui si raului.
Cine a creat acest copac al binelui si raului?
Dece a fost creat? Dece numai omul putea sa manince din el? |
Ce copac, tu vorbesti serios? :)))
Asta este o metafora a unui portal interdimensional sau ceva asemanator pentru omul primitiv care gindea in termeni de vinator-crescator. Gindeste-te ca privind in acel "vizor" interzis el a inceput sa simta sexualitatea si sa fie invaluit de rusine |
Citat:
|
,,Eva a vrut sa devina savanta cand a muscat din pomul cunostintei.,,
|
Citat:
|
Eu nu inteleg un lucru. Adam si Eva nu cunosteau binele si rau. De acord ? Atunci de ce au fost pedepsiti ca au facut ceva rau ? Ei nu stiau ca fac rau, chiar daca Dumnezeu le-a zis.
E ca si cum ai pedepsi un copil de gradinita pentru ca nu stie sa rezolve o problema de liceu, defapt mai rau. Si de ce Dumnezeu nu a vrut ca omul sa fie asemeni lui si sa traiasca vesnic ? Si mai ales de ce a facut acesti 2 pomi daca nu vroia ca omul sa-i manance desi stia dinainte ca omul va manca din pomul cunoasterii binelui de rau. Si unde e Edenul ? Ar trebui sa fie tot pe Pamant pazit de un inger. |
Citat:
Iar din pomul cunoștinței binelui și răului să nu mănânci, căci, în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreșit!” Deci stiau la ce se expun. Fusesera avertizati foate clar. Citat:
Și izgonind pe Adam, l-a așezat în preajma grădinii celei din Eden și a pus heruvimi și sabie de flacără vâlvâitoare, să păzească drumul către pomul vieții." Deci nu gradina e pazita, ci drumul spre ea, ca sa nu ajunga nimeni acolo. Cu alte cuvinte este ascunsa. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Cine a creat acel portal(vizor)?:78::78::78::78: |
Citat:
Conform Bibliei nici o molecula nu murise pe undeva in univers, pana in acel moment. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Creatorul! Aceste facilitati de a vedea ce se petrece in alte sfere face parte din Creatie, nu poate fi evitata. Adica sa zicem ca Dumnezeu ar fi vrut sa puna un gard in jurul "copacului" pentru a-si proteja creatia de ispite. Nu ar fi putut sa o faca deoarece aceasta facilitate face parte din El. |
Citat:
Erau vesnici dar au adus moartea cind au incalcat porunca data de DUMNEZEU ca sa nu manince din pom. Cine a creat pomul asta? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Cine a creat? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu se pot face afirmatii pe baza de presupuneri. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Eu cred asa:
1. Ca Adam si Eva erau foarte destepti mult mai destepti (intelepti/cunoscatori) decat noi pentru ca se "scaldau" in Harul lui Dumnezeu si aveau contact nemijlocit cu El. Din cate stiu aureolele din icoane asta semnifica: cunostinta despre Dumnezeu a celui reprezentat. Cunosteau foarte bine si creatia, ca doar de-aia a dat Adam nume animalelor, tuturor dupa felul lor, deci le stia felul poate nu in sensul ca stia zoologia, dar sigur cunostea creatia. Abia dupa caderea din Har a inceput sa se "prosteasca" omul si cred ca desi a invatat foarte multe alte lucruri care sa-i serveasca supravietuirii trupesti, adevarata cunoastere, directa si nemijlocita, pe care o conferea Harul lui Dumnezeu, a inceput sa se stearga din el si generatie dupa generatie golul devenea tot mai mare si umplut de tot mai multa existenta trupeasca. 2. Ca intr-adevar nu murise nimic inainte, pentru ca prin acest pacat a intrat moartea in lume. Si daca intr-adevar murise *totusi* ceva inainte, aceasta era o moarte a diavolului si a ingerilor cazuti, moartea aia de care ne temem noi, moartea "de-a doua", duhovniceasca. Adica nu stiu daca e asa important faptul ca mureau sau nu molecule (si de fapt ce inseamna a muri o molecula sau materia), importanta e moartea asta a sufletului care e in afara lui Dumnezeu. Noi cand ne referim la Viata si la moarte, nu ne rugam sa fim izbaviti de moartea materiala ci de cealalta. Si din momentul in care au pus gura pe mar, au si murit din punctul asta de vedere chiar daca au mai trait pe urma o mie de ani sau cat au trait. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ti se pare ca i-a impins cinva din spate? Eva a avut timp sa "socoteasca", sa gandeasca, i-a placut pomul si l-a poftit. Adam nu dormea in timp ce musca din fruct. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Chiar nestiind ce era in acel fruct si in ce consta raul si binele si diferenta, putea sa asculte porunca. Ascultarea de Cel Care il zidise si-l pusese stapan peste toata creatia nu era conditionata de dilemele astea gen "ce o fi raul, in definitiv". |
Citat:
Omul a vrut sa experimenteze raul si l-a experimentat. Poftim consecinte...Nu era mai bine sa nu fi vrut sa experimenteze? |
Citat:
|
De la Sf. Ioan Gura de Aur citire:
Deci care era povestirea pe care v-am spus-o ieri? Cuvântul a fost despre pomul acela. Și am arătat că omul știa binele și răul mai înainte de a mânca din pom și era plin de multă înțelepciune, fiindcă a pus nume fiarelor, și-a cunoscut femeia, căci a zis : „Iată acum os din oasele mele”, a vorbit despre nuntă, despre facerea de copii, despre însoțire și despre tată și mamă, fiindcă a primit porunca. Deci nimeni nu dă poruncă și lege pentru ceea ce se cuvine a face și pentru ceea ce nu se cuvine a face decât celui ce nu știe binele și răul. Astăzi vom vorbi despre faptul că pomul acela s-a numit al cunoștinței binelui și răului, și că omul n-a luat cunoștință de la el. Nu este lucru mic a învăța și a ști pentru ce pomul acela are această numire, deoarece și diavolul a zis : „Ori în ce zi veți mânca dintr-însul se vor deschide ochii voștri și veți fi ca niște dumnezei, cunoscând binele și răul (Fac. 3, 5). Cum dar, mă vei întreba, că nu a pus în pom cunoștința binelui și a răului? Dar spune-mi cine a pus-o? Oare diavolul? Da, poate vei zice, atunci când a zis „veți fi ca niște dumnezei cunoscând binele și răul”. Dar îmi aduci mărturia vrăjmașului și pizmașului? Și ce dacă a zis acestea. Oare sau făcut dumnezei? Dar precum nu s-au făcut dumnezei, așa n-au luat nici cunoștința binelui și a răului. Căci mincinos este acela și nu grăiește nimic adevărat „și întru adevăr n-a stătut” (In. 8,44) . Deci să nu aducem mărturia vrăjmașului, ci să vedem din lucruri pentru care pricină pomul se numește al cunoștinței binelui si răului. Mai întâi, de credeți că este cu cuviință, să cercetăm ce este binele și răul. Ce este dar binele? Ascultarea. Și râul? Neascultarea. Și ca să nu ne rătăcim cercetând firea binelui și a răului, să căutam acestea din Scripturi. Și cum că binele și răul este ceea ce am spus, ascultă ce zice Proorcoul : „Ce este bun? Sau ce cere Domnul de la tine (Miheia 6,8). Spune ce este bun? Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău. Vezi că binele este ascultarea? Căci ea iese din dragoste. Și iarăși : „Două rele a făcut poporul Meu : M-au părăsit pe Mine, Izvorul vieții și și-au săpat lor fântâni surpate, care nu vor putea ține apă (Ierem. 2,13). Vezi ca răul este neascultarea și părăsirea? Deci deocamdată să ținem minte că binele este ascultarea, iar răul neascultarea, ca să putem înțelege și celelalte. Dar pomul acesta se numește pomul cunoștinței binelui și răului pentru că porunca referitoare la încercarea ascultării și neascultării la el s-a dat. Adam știa și mai înainte de poruncă că bun lucru este ascultarea și rău, neascultarea, dar mai pe urmă a cunoscut mai bine prin cercare. Căci și Cain știa că uciderea de frate este o faptă rea și mai înainte de uciderea fratelui său. Și cum că știa aceasta, ascultă ce zice : „Să ieșim la câmp (Fac. 4,8). Dar pentru care pricină îl tragi câmp, smulgând pe fratele tău din brațele cele părintești? Pentru ce îl duci în pustie? De ce îl lipsești de purtarea de grija? Pentru ce îl depărtezi de vederea părinților? Dacă nu te temi de păcat, de ce îți ascunzi îndrăzneala? Pentru ce și după ce ai făcut uciderea, întrebat fiind, te necăjești și minți? Că întrebându-te Dumnezeu : „Unde este Abel, fratele tău?” ai zis : „Oare eu sunt păzitorul fratelui meu?”. Din toate acestea arătat este că știind binele și răul, totuși l-ai lucrat. Deci precum acesta știa binele și mai înainte ce faptă rea este uciderea, dar a cunoscut și mai bine după aceea când a primit pedeapsa, căci a auzit : „gemând și tremurând vei fi pe pământ” (Fac. 4, 14); așa și tatăl lui avea cunoștința binelui și a răului mai înainte de a mânca, deși nu așa clară ca după mâncarea din pom. Dar ce să zic? Pe cele rele toți le știm de mai înainte de a le lucra, dar le cunoaștem mai curat după ce le lucrăm! si mult mai lămurit când suntem pedepsiți pentru ele. Căci și Cain știa cu adevărat de mai înainte ce rău este uciderea de frate, dar mai pe urmă a cunoscut și mai curat prin pedeapsa. Și noi știm că bună este sănătatea și grea boala și mai înainte de cercare, dar cunoaștem mult mai bine deosebirea dintre ele când cădem în boală. În acest fel și Adam știa cu adevărat că binele este ascultarea și răul neascultarea, dar mai pe urmă a cunoscut și mai bine, când, gustând din pom, a fost scos afară din rai căzând din acea fericire. Și fiindcă a căzut în pedeapsă, gustând din pom pedeapsa l-a învățat mai bine, prin faptă, cât este de rău a nu asculta de Dumnezeu și cât este de bine a asculta de El. Și din această pricină pomul se numește cunoștinței binelui și răului. Dar dacă nu firea pomului a dat cunoștința binelui și a răului, ci pedeapsa dată pentru neascultare cu privire la gustarea din acesta i-a învăța-ți mai bine aceasta, pentru care motiv se numește pom al cunoștinței binelui și răului? Pentru că Scriptura are obicei ca atunci când se petrece ceva într-un loc și în oarecare vreme, de la cele petrecute să se numească și locurile și vremurile acelea. Și ca cele zise să se facă mai luminate vă voi aduce o dovadă. Iacov oarecând a săpat niște puțuri. Pe aceste puțuri vecinii s-au ispitit să le strice; și de aici s-a făcut o oarecare vrajbă. Atunci unul din puțuri s-a numit vrajbă. Nu pentru că puțul vrăjmășuia, ci pentru că la el s-a făcut vrajba. Așa și pomul acela se numește al cunoștinței binelui si răului, nu pentru că el avea cunoștință, ci pentru că la el s-a făcut arătarea cunoștinței binelui și a răului. Și Avraam a săpat puțuri și la vrăjmășuit Abimelec (Fac 21, 32). Apoi s-au adunat, au potolit cearta și făcând jurământ unul cu altul, au numit puțul acela puțul jurământului. Nu pentru că puțul a jurat, ci pentru că la puțul acela s-a făcut jurâmântul. Vezi că nu locurile pricinuiesc lucrurile, deși își iau numirile de la lucruri. Și ca să se facă mai luminate cele ce am zis, de nevoie este să aducem de față unele pilde. Iacov ,,a văzut tabăra lui Dumnezeu și l-au întâmpinat pe el îngerii lui Dumnezeu . . . și a numit numele locului tabără” (Fac. 32, l-2). Și s-a numit locul acela tabără cu toate că nu era nici o tabără acolo, doar fiindcă a văzut-o. |
Citat:
De ce nu ii spunem un fund. Care-i diferenta? |
Citat:
Dumnezeu a creat omul din iubire si sigur ca a dorit tot ce este mai bun pentru om. Omul a fost creat cu posibilitatea de a nu muri, insa nu a fost creat nemuritor deoarece alegerea trebuia sa fie a omului. Dumnezeu nu l-a intrebat pe Adam daca vrea sa fie creat insa prin aceasta porunca in care se cuprindea intreaga lege morala omul se afla in posibilitatea de a alege nemurirea sau moartea! In gradina Raiului erau mai multi pomi nu doar cei doi; puteau manca din orice pom; un singur pom era oprit si asta nu din rautatea lui Dumnezeu( asa cum o evidentiati mai mereu) ci pentru ca Dumnezeu sa vada ascultarea si iubirea omului fata de EL! Dumnezeu nu l-a obligat sa nu manance ci i-a spus doar ca: in ziua in care vei manca, vei muri Alegerea a fost a omului! Tu crezi ca Dumnezeu S-a bucurat ca primii oameni au ascultat de diavol? Eu cred ca S-a simtit tradat! Si apoi tot din iubire Dumnezeu l-a intrebat pe Adam, a intrebat-o pe Eva dar au recunoscut ei fapta? Au dat vina unul pe altul si inclusiv pe Dumnezeu prin cuvintele:" femeia pe care mi-ai dat-o" pierzand astfel sansa iertarii. Omul nu si-a cerut iertare! De ce vedeti in toate vina lui Dumnezeu?:7: |
Deci, cel care știa asemenea lucruri, spune-mi, nu știa ce-i bine și ce-i rău ? Dar ce noimă ar avea asta? Că dacă nu știa ce-i bine și ce-i rău înainte de a mânca din pom, ci a aflat după ce a mâncat din el, păcatul s-a făcut lui dascăl de înțelepciune, și șarpele a fost nu amăgitor, ci sfătuitor spre cele de folos, făcându-l pe om din fiară ce era. Dar nu este așa, nu – ferească Dumnezeu! Că dacă nu știa ce-i bun și ce-i rău, cum putea primi porunca? Întrucât nimeni nu dă lege celui care nu știe că este rea călcarea legii; iar Dumnezeu a dat lege, și pe cel care a călcat-o l-a pedepsit: și nu ar fi făcut nici unul din aceste lucruri de nu 1-ar fi făcut dintru început cunoscător al virtuții și al răutății. Vezi cum din toate părțile ni se dovedește că nu după ce a mâncat din pom a cunoscut binele și răul, ci cunoștea acestea și mai înainte?
[ Sf. Ioan gura de Aur |
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:57:44. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.