Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Mortii (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=9660)

rafella 07.06.2010 10:46:15

Mortii
 
In Biblie spune ca : Cei vii, in adevar, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita. Eclesiastul 9:5.Deci mortii nu vad,nu aud si nu gandesc.

Ioan 11:11
11. A zis acestea, si dupa aceea le-a spus: Lazar, prietenul nostru, a adormit; Ma duc sa-l trezesc.

12. Deci I-au zis ucenicii: Doamne, daca a adormit, se va face bine.

13. Iar Iisus vorbise despre moartea lui, iar ei credeau ca vorbeste despre somn ca odihna.

14. Deci atunci Iisus le-a spus lor pe fata: Lazar a murit.

Domnul Iisus a zis clar ca Lazar ca se odhneste(doarme)
Intelegem ca mortii se odihnesc ,si nu sufera.Nu?

De ce Lazar dupa ce a revenit la viata nu i-a impresionat pe altii cu descrieri ale raiului?
Sau i-a ingrozit cu povestiri despre un iad al focului?.In cele 4 zile cat a fost mort Lazar nu a stiut nimic.(Ecl 9;5)El a adormit in moarte- Ioan 11:11

Mihnea Dragomir 07.06.2010 11:42:53

Citat:

În prealabil postat de rafella (Post 257098)
In Biblie spune ca : Cei vii, in adevar, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita. Eclesiastul 9:5.Deci mortii nu vad,nu aud si nu gandesc.

Doctrina despre ultimele realități (moartea, judecata, raiul și iadul) nu a apărut "oferită pe tavă", ci a cunoscut un suiș în perioada Vechii Legi, pentru ca abia odată cu venirea lui Cristos în trup să se cristalizeze.

Ecleziastul este posibil să se refere la cei morți cu sufletul, adică la cei căzuți. Trebuie verificat cu comentariile Sf Părinți.

Citat:

Ioan 11:11
11. A zis acestea, si dupa aceea le-a spus: Lazar, prietenul nostru, a adormit; Ma duc sa-l trezesc.

12. Deci I-au zis ucenicii: Doamne, daca a adormit, se va face bine.

13. Iar Iisus vorbise despre moartea lui, iar ei credeau ca vorbeste despre somn ca odihna.

14. Deci atunci Iisus le-a spus lor pe fata: Lazar a murit.

Domnul Iisus a zis clar ca Lazar ca se odhneste(doarme)
Intelegem ca mortii se odihnesc ,si nu sufera.Nu?
Adeseori spunem și noi "aici odihnește" sau "adormiții robii Tăi". Aceasta este un mod figurat de a vorbi. Nu înseamnă că morții dorm și sunt inconștienți. Acuma, în ceea ce privește trupurile lor: acestea nu suferă.

Citat:

De ce Lazar dupa ce a revenit la viata nu i-a impresionat pe altii cu descrieri ale raiului?
Sau i-a ingrozit cu povestiri despre un iad al focului?.In cele 4 zile cat a fost mort Lazar nu a stiut nimic.(Ecl 9;5)El a adormit in moarte- Ioan 11:11
Lazăr o fi povestit ceva surorilor lui, sau poate și celorlalți. Dar Biblia nu consemnează decât ceea ce e important pentru mântuire. Ce importanță ar mai avea mărturia lui Lazăr înviat, când avem chiar cuvintele Domnului nostru care se referă des la ultimele realități ?

P.S: Trebuie să fiți atentă cu sufletul dv, observ o puternică influență adventistă la dv. Ar fi bine să studiați doctrina Bisericii și, cu precădere, scrierile sfinților părinți. Nu uitați că Dumnezeu a făcut o singură Biserică, iar schismele și sectele, ca și deformările Sfintei Învățături transmise nouă de la Apostoli și Părinți, nu vin de la Domnul și îi sunt neplăcute foarte.

Florin-Ionut 07.06.2010 11:59:14

Citat:

În prealabil postat de rafella (Post 257098)
De ce Lazar dupa ce a revenit la viata nu i-a impresionat pe altii cu descrieri ale raiului?
Sau i-a ingrozit cu povestiri despre un iad al focului?.In cele 4 zile cat a fost mort Lazar nu a stiut nimic.(Ecl 9;5)El a adormit in moarte- Ioan 11:11

Lazar nu avea cum sa vada Raiul, deoarece pana la momenul ala nu se mantuise nimeni inca. Primul om care a ajuns in Rai a fost talharul de-a dreapta.

Poate ca Lazar a vizitat si el "sanul lui Avraam", loc unde dreptii dinainte de Hristos L-au asteptat sa vina ca sa-i mantuiasca. Daca nu ne-a povestit nimic, inseamna ca Dumnezeu a vrut asa.

Dar vezi ce ne spune Insusi Hristos, despre un om care se numeste tot Lazar si care a trait in vremuri de demult si care, mort fiind, a vorbit cu fostul sau vecin bogat:

Luca 16
"19. Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit.
20. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porții lui, plin de bube,
21. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui.
22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat.
23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui.
24. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie.
25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești.
26. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi.
27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu,
28. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin.
29. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei.
30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi.
31. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți."

vasinec65 07.06.2010 13:14:19

Citat:

În prealabil postat de rafella (Post 257098)
In Biblie spune ca : Cei vii, in adevar, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita. Eclesiastul 9:5.Deci mortii nu vad,nu aud si nu gandesc.

Ioan 11:11
11. A zis acestea, si dupa aceea le-a spus: Lazar, prietenul nostru, a adormit; Ma duc sa-l trezesc.

12. Deci I-au zis ucenicii: Doamne, daca a adormit, se va face bine.

13. Iar Iisus vorbise despre moartea lui, iar ei credeau ca vorbeste despre somn ca odihna.

14. Deci atunci Iisus le-a spus lor pe fata: Lazar a murit.

Domnul Iisus a zis clar ca Lazar ca se odhneste(doarme)
Intelegem ca mortii se odihnesc ,si nu sufera.Nu?

De ce Lazar dupa ce a revenit la viata nu i-a impresionat pe altii cu descrieri ale raiului?
Sau i-a ingrozit cu povestiri despre un iad al focului?.In cele 4 zile cat a fost mort Lazar nu a stiut nimic.(Ecl 9;5)El a adormit in moarte- Ioan 11:11

Problema pe care o ridici, este ceva normal pentru un om care vrea sa afle adevarul, din Sfanta Scriptura, si nu se increde in tot felul de dogme.

Invieri au fost foarte multe, si inainte de venirea Mantuitorului (in Vechiu Testamet) si in timpul umblarii Mantuitorului pe pamant si dupa inlatarea Lui. Intr-adevar, nici unul din cei inviati nu a spus absolut nimic despre ceea ce au vazut in timpul mortii. Nu aveau ce sa spuna. Sfanta Scriptura prezinta moartea intaia ca pe un somn in care nu este constienta (sunt multe versete care arata acest lucru). Dar, aceasta moarte nu este incheierea tuturor lucrurilor. Exista si o inviere, despre care vorbeste foarte mult si cu putere, atat Domnul Iisus Hristos cat si Sfintii Sai Apostoli.

Dar, pentru o mai buna documentare pe acest subiect vast, iti recomand un link, pentru studiu:
http://www.proto-teologia.info/wiki/...Proto-Teologia

penticostalulmantuibil 07.06.2010 13:22:19

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 257102)
Nu uitați că Dumnezeu a făcut o singură Biserică, iar schismele și sectele, ca și deformările Sfintei Învățături transmise nouă de la Apostoli și Părinți, nu vin de la Domnul și îi sunt neplăcute foarte.

Cand vorbiti despre "o singura Biserica" va referiti desigur la Biserica Ortodoxa, nu?

Mergand pe firul ideii "schismele" includ Biserica Catolica si "sectele" - NP.

Am inteles bine, asa va definiti termenii?

vasinec65 07.06.2010 13:26:51

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 257102)
Lazăr o fi povestit ceva surorilor lui, sau poate și celorlalți. Dar Biblia nu consemnează decât ceea ce e important pentru mântuire. .

Interesant. Lazar cel inviat a povestit multe despe viata lui din timpul mortii, dar Biblia nu consemneaza nimic, ca sa poata altii veni cu teorii pagane (despre fantome).


Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 257102)
P.S: Trebuie să fiți atentă cu sufletul dv, observ o puternică influență adventistă la dv. Ar fi bine să studiați doctrina Bisericii.

1.Ar fi bine sa observati o puterni ca influenta a Sfintei Scripturi (nu numai adventistii cred in lipsa vietii din timpul mortii, pana la inviere).

2. Nu este frumos sa bagati pumnul in gura omului care vrea sa cunoasca. Lasati oamenii sa studieze Sfanta Scriptura pentru a observa cat de corecta este doctrina bisericii.




Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 257102)
Sfintei Învățături transmise nouă de la Apostoli și Părinți, nu vin de la Domnul și îi sunt neplăcute foarte.

Invatatura Sfintilor Apostoli (din Sfanta Scriptura) nu va ajuta in argumentarea teoriei sufletului nemuritoe si a cultului mortilor.

Cat despre Sfintii Parinti: acestia au avut pareri diferite. Spre exemplu, Sfantul Iustin Martirul combatea categoric ideea ca un om,in timpul mortii (fara sa fie inviat), merge in rai sau in iad (chiar ii numea necrestini pe cei care credeau asa ceva).

glykys 07.06.2010 13:41:53

Citat:

În prealabil postat de vasinec65 (Post 257137)


1.Ar fi bine sa observati o puterni ca influenta a Sfintei Scripturi (nu numai adventistii cred in lipsa vietii din timpul mortii, pana la inviere).


2. Nu este frumos sa bagati pumnul in gura omului care vrea sa cunoasca. Lasati oamenii sa studieze Sfanta Scriptura pentru a observa cat de corecta este doctrina bisericii.






Invatatura Sfintilor Apostoli (din Sfanta Scriptura) nu va ajuta in argumentarea teoriei sufletului nemuritoe si a cultului mortilor.

Cat despre Sfintii Parinti: acestia au avut pareri diferite. Spre exemplu, Sfantul Iustin Martirul combatea categoric ideea ca un om,in timpul mortii (fara sa fie inviat), merge in rai sau in iad (chiar ii numea necrestini pe cei care credeau asa ceva).


Evreii nu cred in viata dupa moarte, de aici citatul din ecclasiast.
Daca doreste cineva sa studieze, sa examineze si Sfanta Traditie, care in veci nu se contrazice cu Scriptura! De ce oare crezi ca ii spune Hristos talharului: "AZI vei fi cu mine in rai"? Azi, nu maine, nu la sfaristul veacurilor. Sfintii Parinti nu au avut pareri diferite, exista un consens al lor. Te-as ruga sa imi spui unde anume spune Sf. Iustin Martirul ceea ce afirmi. Din intamplare, am cartea lui chiar in fata mea.

Rodica50 07.06.2010 13:59:33

Exista cu certitudine viata dupa moarte- mori pe pamant, te nasti in cer, in vesnicie.

vasinec65 07.06.2010 15:58:26

Citat:

În prealabil postat de Rodica50 (Post 257149)
Exista cu certitudine viata dupa moarte- mori pe pamant, te nasti in cer, in vesnicie.

Ca exista viata dupa moarte, sunt cu totul de acord. Dar, nu in felul expus de dvs. ci in cel prezentat de Domnul Iisus Hristos:

"Cã aceasta este voia Tatãlui Meu, ca oricine vede pe Fiul si crede în El sã aibã viatã vesnicã si Eu îl voi învia în ziua cea de apoi."(Ioan 6:40)

Ati omis sa vorbiti despre inviere.

anita 07.06.2010 16:04:56

Citat:

În prealabil postat de rafella (Post 257098)
In Biblie spune ca : Cei vii, in adevar, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita. Eclesiastul 9:5.Deci mortii nu vad,nu aud si nu gandesc.

Ioan 11:11
11. A zis acestea, si dupa aceea le-a spus: Lazar, prietenul nostru, a adormit; Ma duc sa-l trezesc.

12. Deci I-au zis ucenicii: Doamne, daca a adormit, se va face bine.

13. Iar Iisus vorbise despre moartea lui, iar ei credeau ca vorbeste despre somn ca odihna.

14. Deci atunci Iisus le-a spus lor pe fata: Lazar a murit.

Domnul Iisus a zis clar ca Lazar ca se odhneste(doarme)
Intelegem ca mortii se odihnesc ,si nu sufera.Nu?

De ce Lazar dupa ce a revenit la viata nu i-a impresionat pe altii cu descrieri ale raiului?
Sau i-a ingrozit cu povestiri despre un iad al focului?.In cele 4 zile cat a fost mort Lazar nu a stiut nimic.(Ecl 9;5)El a adormit in moarte- Ioan 11:11

Sfanta Traditie spune ca Lazar s-a intristat dupa ce a revenit la viata.
Daca ati citi de mai multe ori Noul Testament nu cred ca ati mai avea aceste nelamuriri.
Sfanta Scriptura trebuie citita de mai multe ori ,cu binecuvantarea unui duhovnic ,sau chiar fara si trebuie ascultate predicile duminicale de la sfanta Liturghie.
Doamne ajuta !

vasinec65 07.06.2010 16:10:13

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 257143)
De ce oare crezi ca ii spune Hristos talharului: "AZI vei fi cu mine in rai"? Azi, nu maine, nu la sfaristul veacurilor.

Domnul Iisus Hristos ii promite talharului de pe cruce: "Adevarat iti spun ca astazi vei fi cu Mine in rai" (vers 43). Inseamna aceasta ca talharul a ajuns in rai, in aceeasi zi, din punct de vedere cronologic? Nu. Dupa trei zile de la discutia cu talharul, Domnul Iisus Hristos inca nu se inaltase: "Nu ma tinea, i-a zis Iisus, caci inca nu M-am suit la Tatal Meu."(Ioan 20:17)

Cum se explica aceasta aparenta neconcordanta intre promisiunea facuta de Mantuitorul si ceea ce s-a intamplat de fapt? Sfanta Scriptura ne spune ca in moarte "nu este nici lucrare, nici chibzuiala, nici stiinta, nici lucrare"(Eclesiastul 9:10 - am dat doar un singur exemplu). Cel ce moare nu are constienta timpului. Talharul mantuit stie doar ca a inchis ochii si, in clipa urmatoare i-a deschis in fata Mantutorului (la invierea mortilor), chiar daca intre aceste doua momente au trecut mii de ani. "Astazi vei fi cu Mine in rai" se implineste pentru talharul mantuit.

Dumneata ai o alta explicatie la faptul ca Domnul Iisus Hristos spune, intr-o zi, "astazi vei fi cu Mine in rai", iar peste trei zile spune "inca nu M-am suit la Tatal"? Daca insisti pe teoria sufletului nemuritor, Il faci mincinos pe Mantuitorul. Sau, poate vei vrea sa spui ca de fapt Mantuitorul a fost in rai cu talharul (in aceeasi zi in care a fost rastignit), dar Tatal nu era acolo.


Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 257143)
Sfintii Parinti nu au avut pareri diferite, exista un consens al lor. Te-as ruga sa imi spui unde anume spune Sf. Iustin Martirul ceea ce afirmi. Din intamplare, am cartea lui chiar in fata mea.

Iata ce spune si Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".

Si, tot din scrierile Sfantului Iustin Martirul:

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Trifon cap.6

Jane Says 07.06.2010 16:12:06

In Mormant cu Trupul, in iad cu sufletul ca un Dumnezeu, in Rai cu talharul si pe Scaun ai fost Hristoase, cu Tatal si cu Duhul, toate umplandu-le, Cel ce esti de necuprins.



anita 07.06.2010 16:18:20

Citat:

În prealabil postat de vasinec65 (Post 257137)
Interesant. Lazar cel inviat a povestit multe despe viata lui din timpul mortii, dar Biblia nu consemneaza nimic, ca sa poata altii veni cu teorii pagane (despre fantome).



Esenta Scripturii nu e sa aflam ce a facut Lazar pe lumea cealalta.
Stiut este ca sf.Duh a vorbit prin scrierile sfintilor Apostoli Evanaghelisti ,deci atentie ce trebuie sa aflam din Scripturi ,nu fapte senzationale.
Cat despre viata de dincolo ,e foarte clar ce a spus Mantuitorul despre pilda lui Lazar si a bogatului cel nemilostiv.

vasinec65 07.06.2010 16:18:41

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 257107)

Dar vezi ce ne spune Insusi Hristos, despre un om care se numeste tot Lazar si care a trait in vremuri de demult si care, mort fiind, a vorbit cu fostul sau vecin bogat:

Luca 16

Ce infatiseaza pilda bogatului nemilostiv, din Luca 16? Ca nu se vorbeste despre sufletele nemuritoare ale celor doi morti. Vedem ca bogatul si Lazar erau in trup. Cum se explica aceasta? Nu murisera cu adevarat? Fusesera inviati?

Sau, pilda nu trateaza problema omului in timpul mortii, ci are un cu totul alt mesaj si invatatura?

vasinec65 07.06.2010 16:24:55

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 257198)
Esenta Scripturii nu e sa aflam ce a facut Lazar pe lumea cealalta.
Stiut este ca sf.Duh a vorbit prin scrierile sfintilor Apostoli Evanaghelisti ,deci atentie ce trebuie sa aflam din Scripturi ,nu fapte senzationale.

Daca Lazar (cel inviat) ar fi marturisit ce a vazut pe lumea cealalta, se chema ca este fapt senzational, iar Biblia nu are voie sa se ocupe cu asa ceva. Este treaba altora sa vina cu povesti senzationale, despre peripetiile mortului, cum ar fi acestea:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm. Merita citit. Sunt invataturi ale parintelui Cleopa. Gasim aici tot ce ne trebuie (suflete intinse de draci, scene infricosatoare, un rai in care nu-L gasim pe Hristos, etc.)

anita 07.06.2010 16:32:51

Citat:

În prealabil postat de vasinec65 (Post 257202)
Daca Lazar (cel inviat) ar fi marturisit ce a vazut pe lumea cealalta, se chema ca este fapt senzational, iar Biblia nu are voie sa se ocupe cu asa ceva. Este treaba altora sa vina cu povesti senzationale, despre peripetiile mortului, cum ar fi acestea:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm. Merita citit. Sunt invataturi ale parintelui Cleopa. Gasim aici tot ce ne trebuie (suflete intinse de draci, scene infricosatoare, un rai in care nu-L gasim pe Hristos, etc.)

Tu crezi ca oricine sta cu Hristos la masa ?
Unii abia daca trec de poarta raiului.
Par.Cleopa a fost cu adevarat sfant ,desi in smerenia lui nu s-a descoperit decat unora foarte putini.

eclesiastul 07.06.2010 16:51:38

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 257208)
Tu crezi ca oricine sta cu Hristos la masa ?
Unii abia daca trec de poarta raiului.
Par.Cleopa a fost cu adevarat sfant ,desi in smerenia lui nu s-a descoperit decat unora foarte putini.

Toti vom sta cu El, ma refer la cei care vor ajunge in cer. Nu exista Cer fara Hristos.

anita 07.06.2010 16:54:44

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul (Post 257215)
Toti vom sta cu El, ma refer la cei care vor ajunge in cer. Nu exista Cer fara Hristos.

Si totusi nu este asa ,nu toti vom fi prietenii Lui.
Asta cred ca revine sfintilor.
"In casa Tatalui meu multe locasuri sunt"

eclesiastul 07.06.2010 16:59:12

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 257217)
Si totusi nu este asa ,nu toti vom fi prietenii Lui.
Asta cred ca revine sfintilor.
"In casa Tatalui meu multe locasuri sunt"

pai numai sfintii vor intra in Cer. Dar vezi ca Sf Scriptura spune ca sunt sfinti toti cei ce s-au increzut in Hristos.

anita 07.06.2010 17:07:18

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul (Post 257218)
pai numai sfintii vor intra in Cer. Dar vezi ca Sf Scriptura spune ca sunt sfinti toti cei ce s-au increzut in Hristos.

Bine ar mai fi.
Hristos spune sa implinim ce zice Tatal Lui :
"Nu tot cel ce zice "Doamne ,Doamne " va vedea pe Dumnezeu"

eclesiastul 07.06.2010 17:09:42

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 257224)
Bine ar mai fi.
Hristos spune sa implinim ce zice Tatal Lui :
"Nu tot cel ce zice "Doamne ,Doamne " va vedea pe Dumnezeu"

pai faptul ca zici Doamne Doamne nu te face sfant... ci trairea dupa voia lui Dumnezeu.
Sfintenia nu tine de vorbe, ci de traire.

anita 07.06.2010 17:19:49

Citat:

În prealabil postat de eclesiastul (Post 257225)
pai faptul ca zici Doamne Doamne nu te face sfant... ci trairea dupa voia lui Dumnezeu.
Sfintenia nu tine de vorbe, ci de traire.

Se presupune ca cel ce zice "Doamne ,Doamne" crede in Dumnezeu.
Dar simpla credinta ,fara fapte nu are valoare.
Asa este faptele=traire.

eclesiastul 07.06.2010 17:22:34

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 257230)
Se presupune ca cel ce zice "Doamne ,Doamne" crede in Dumnezeu.
Dar simpla credinta ,fara fapte nu are valoare.
Asa este faptele=traire.

nu se zice ca acea persoana crede. Si dc citesti versetul vei vedea ca acele persoane aveau fapte, facusera minuni chiar. Dar credinta lor era in acele fapte si nu in Hristos. Deci in cazul lor nu poti afirma ca nu aveau fapte, Hristos nu neaga faptele lor dar ii trimite in iad pt ca nu s-au increzut in El ci in fapte.

Florin-Ionut 07.06.2010 17:38:59

Citat:

În prealabil postat de vasinec65 (Post 257199)
Ce infatiseaza pilda bogatului nemilostiv, din Luca 16? Ca nu se vorbeste despre sufletele nemuritoare ale celor doi morti. Vedem ca bogatul si Lazar erau in trup. Cum se explica aceasta? Nu murisera cu adevarat? Fusesera inviati?

Sau, pilda nu trateaza problema omului in timpul mortii, ci are un cu totul alt mesaj si invatatura?

Vasinec revine in forta! :)

Scrie clar ca cei doi murisera. Fara dubii: "Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat."

Mai scrie foarte clar ca bogatul se chinuia in iad si ca Lazar era undeva, impreuna cu dreptii: "Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui."

Cand bogatul cere apa, asta ne arata ca aceia ce locuiesc iadul traiesc intr-o stare de nestiinta. Sarmanul nu stia nici ce sa ceara, caci scrie undeva in iad nu mai este nici stiinta, nici cunoastere... nici nu vreau sa-mi imaginez ce inseamna asta. Deci expresiile "a racori limba" si "a inmuia degetul in apa" sunt modurile de exprimare din timpul vietii lui pe pamant.

Asa ca NU in erau in trup, caci erau morti de-a binelea... :)

Mihnea Dragomir 07.06.2010 20:15:08

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 257236)
Vasinec revine in forta! :)

Scrie clar ca cei doi murisera. Fara dubii: "Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat."

Mai scrie foarte clar ca bogatul se chinuia in iad si ca Lazar era undeva, impreuna cu dreptii: "Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui."

Cand bogatul cere apa, asta ne arata ca aceia ce locuiesc iadul traiesc intr-o stare de nestiinta. Sarmanul nu stia nici ce sa ceara, caci scrie undeva in iad nu mai este nici stiinta, nici cunoastere... nici nu vreau sa-mi imaginez ce inseamna asta. Deci expresiile "a racori limba" si "a inmuia degetul in apa" sunt modurile de exprimare din timpul vietii lui pe pamant.

Asa ca NU in erau in trup, caci erau morti de-a binelea... :)

Cred că nu ați înțeles cele două principii după care funcționează "logica" adventistă.

1. Dogmele adventiste se bazează pe Biblie și numai pe Biblie.
2. În situația în care Biblia contrazice dogmele adventiste se revine la punctul 1.
3. Biblia poate fi interpretată literal sau alegoric. Pentru a ști cum trebuie interpretată Biblia se aplică următoarele principii:
4. Dogmele adventiste interpretează Biblia literal. (exemplu: mileniul)
5. Când interpretarea literală a Bibliei ar contrazice dogmele adventiste, înseamnă că Biblia trebuie interpretată alegoric (ex: bogatul nemilostiv și săracul Lazăr).

Simplu, nu ?

glykys 07.06.2010 20:54:24

[quote=vasinec65;257194]Domnul Iisus Hristos ii promite talharului de pe cruce: "Adevarat iti spun ca astazi vei fi cu Mine in rai" (vers 43). Inseamna aceasta ca talharul a ajuns in rai, in aceeasi zi, din punct de vedere cronologic? Nu. Dupa trei zile de la discutia cu talharul, Domnul Iisus Hristos inca nu se inaltase: "Nu ma tinea, i-a zis Iisus, caci inca nu M-am suit la Tatal Meu."
Dumneata ai o alta explicatie la faptul ca Domnul Iisus Hristos spune, intr-o zi, "astazi vei fi cu Mine in rai", iar peste trei zile spune "inca nu M-am suit la Tatal"? Daca insisti pe teoria sufletului nemuritor, Il faci mincinos pe Mantuitorul. Sau, poate vei vrea sa spui ca de fapt Mantuitorul a fost in rai cu talharul (in aceeasi zi in care a fost rastignit), dar Tatal nu era acolo.(Ioan 20:17)[quote=vasinec65;257194]


In tot timpul in care Hristos a fost pe pamant, El a fost in acelasi timp si in ceruri, pentru ca este o Persoana teandrica (divino-umana), adica El numai a luat firea / natura umana, dar nu este o persoana umana in sine. Deci Hristos se gasea in acelasi timp si pe cruce, si in ceruri. El se gaseste in sanul Tatalui si atunci cand este printre oamenii care Il vad pe El intrupat (kenoza). El si-a insusit firea omeneasca (adica trup si suflet omenesc) si a trecut prin moarte cu aceasta fire omeneasca. Firea omeneasca a fost pusa in mormant, dar aceasta este pentru totdeauna unita cu Persoana divina. Tocmai de aceea este falsa reprezentarea aceea protestanta a lui Grunewald cu Hristos pe cruce putrezit, lucru imposibil dogmatic, pentru ca Hristos este mereu legat indisolubil de Persoana divina. Nici nu are cum ca Hristos sa nu fie si in cer, langa Tatal, si pe pamant, printre oameni, pentru ca Dumnezeu este oricum omniprezent. Dupa inviere, Iisus se inalta cu trupul care nu mai e in starea noastra de agregare, dar care nu e fantomatic (Toma pune degetul, le cere mancare apostolilor). Asta nu este explicatia mea, ci asa ne invata credinta ortodoxa, dupa cum s-a stabilit in cadrul sinoadelor si au fost oameni care si-au dat sangele pentru asta si altii care au fost anatemizati


[quote=vasinec65;257194]Iata ce spune si Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.[quote=vasinec65;257194]

Aceasta lucrare nu apartien Sf. Iustin martirul si filosoful (vezi nota 1 din editia PSB, 1980), ii este atribuita. Dar nu are a face.

[quote=vasinec65;257194]
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".[quote=vasinec65;257194]

Dar ai citit nota de subsol pentru acest fragment? "Sfantul Iustin nu concepe ca sufletele ar merge in cer inainte de judecata finala, ci arata ca, in asteptarea invierii finale, ele merg intr-un loc mai bun sau mai rau decat pamantul acesta – si este si o trimitere, la V, 3 – dupa cum ele apartin celor buni sau celor rai". Si iata ce scrie acelasi sfant la V, 3:

„Dar eu nu spun nicidecum ca toate sufletele mor: caci pentru cei rai, aceasta ar fi cu adevarat un profit. Dar atunci cum? Sufletele celor piosi raman intr-un loc mai bun, iar cele nedrepte si cele rele intr-unul mai rau, asteptand acolo vremea judecatii. Astfel, sufletele cele vrednice de Dumnezeu nu vor mai muri, pe cand celelalte vor fi pedepsite, atata vreme cat Dumnezeu voieste ca ele sa existe si sa fie pedepsite.”


Citat:

În prealabil postat de vasinec65 (Post 257194)
Si, tot din scrierile Sfantului Iustin Martirul:

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Trifon cap.6

In editia PSB din 1980, partea aceasta "Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu" suna "Caci sufletul nu traieste prin el insusi, cum traieste Dumnezeu". O sa ma uit sa vad si cum e in greaca, dar aceasta exprimare mi se pare mult mai clara si, din ce inteleg eu, vrea sa exprime faptul ca omul, spre deosebire de Dumnezeu, are si inceput, si sfarsit. Adam are aceeasi natura dumnezeaisca (physis), de vreme ce e facut dupa chipul si asemanarea lui, dar nu are aceeasi fiinta (ousia). Normal ca atunci cand sufletul iese din om, omul nu mai exista, pentru ca omul este facut din uniunea trupului cu sufletul (nu inteleg de ce ai subliniat partea asta). Privind partea cu acest "spirit de viata", iata ce se spune la subsol: "De aici nu se poate trage concluzia ca sfantul Iustin ar fi distins in om spiritul, sufletul si trupul (teoria trihotomista). Si sunt date niste trimiteri la conceptia sa dihotomica - trup si suflet:

"iar ca sufletele raman (si dupa despartirea de trup), v-am dovedit-o din aceea ca si sufletul lui Samuel, la cererea lui Saul, a fost despartit de ventriloca... Din cauza aceasta, Dumnezeu ne invata si prin Fiul Sau ca sa ne luptam din rasputeri sa devenim drepti si, la iesirea noastra din viata, sa cerem ca sufletele noastre sa nu fie supuse unor astfel de puteri".
O sa revin altadata cu niste citate din sfantul Iustin martirul.

Dar luam numai ce ne convine din acest dialog. Dar nu cumva ai citit dumneata ce spune Sf. Iustin Martirul despre Sfanta Cruce, spre exemplu?

vasinec19 08.06.2010 20:12:34

Citat:

În prealabil postat de Florin-Ionut (Post 257236)

Asa ca NU in erau in trup, caci erau morti de-a binelea... :)

1. Stiu ca pilda bogatului nemilostiv ne spune ca atat bogatul cat si Lazar au murit(Luca 16:22);

2. Spui ca nu erau in trup desi atat bogatul cat si Lazar aveau parti trupesti (degete, limba) si suferinte trupesti; in concluzie, cei care vor sa-si argumenteze teoria sufletelor nemuritoare trebuie sa se agate de alta pilda;

3. Cum expici faptul ca pilda spune ca cei doi au murit si totusi au trup si suferinte trupesti?

4. Daca tot mai crezi ca nu erau in trup, explica de ce se vorbeste despre parti trupesti si suferinte trupesti. Ar fi corecta o explicatie in care pilda sa fie tratata in mod literar, deoarece tot literar a fost tratat si restul pildei.

vasinec19 08.06.2010 20:19:34

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 257270)
Cred că nu ați înțeles cele două principii după care funcționează "logica" adventistă.

1. Dogmele adventiste se bazează pe Biblie și numai pe Biblie.
2. În situația în care Biblia contrazice dogmele adventiste se revine la punctul 1.
3. Biblia poate fi interpretată literal sau alegoric. Pentru a ști cum trebuie interpretată Biblia se aplică următoarele principii:
4. Dogmele adventiste interpretează Biblia literal. (exemplu: mileniul)
5. Când interpretarea literală a Bibliei ar contrazice dogmele adventiste, înseamnă că Biblia trebuie interpretată alegoric (ex: bogatul nemilostiv și săracul Lazăr).

Simplu, nu ?

Domnule doctor Mihnea, ati dat doagnostice gresite, ceea ce este foarte grav. De fapt, ati gresit pacientul. Altcuiva se potrivesc cele spuse de dvs. Eu nu am interpretat pilda nici literar nici alegoric. Doar am pus intrebari.

Explicati dvs. ce intelegeti din pilda bogatului nemilostiv. Luati-o cum doriti: literal, alegoric, de la urma la sfarsit, etc.

Toti cei care cauta sa sustina teoria sufletului nemuritor, cu aceasta pilda, ajung imediat intr-o fundatura, indiferent de modul de interpretare.

Si, cand te gandesti ca pilda ne duce catre un mesaj mult mai profund si mai important?! Iar noi intindem de ea ca sa ne iasa teoria cu fantomele (entitate a unui mort, care nu moare si are simtiri si constiinta).

Mihnea Dragomir 08.06.2010 21:40:06

Citat:

În prealabil postat de vasinec19 (Post 257510)
Eu nu am interpretat pilda nici literar nici alegoric. Doar am pus intrebari.

Îmi pare că nu ați pus niște întrebări precum cineva care, în bună conștiință, ar cere lămuriri asupra unui aspect sau altuia din Sf Scriptură, ci că ați venit deja cu interpretarea adventistă.
Or, trebuie să fii adventist (sau dus cu pluta în alt fel) ca să susții că săracul Lazăr și bogatul nemilostiv nu erau morți, ci erau vii. Carevasăzică, acolo unde Biblia spune lămurit că după o vreme au murit, e o alegorie, și anume alegoria faptului că erau...vii.
Asta îmi aduce aminte de una dintre legile lui Murphy, care spune așa: "un experiment trebuie apreciat ca reușit dacă, pentru justificarea teoriei, trebuie omise cel mult o jumătate din observații".

Precum tâlharul Procust, și dv veniți cu o dogmatică și chinuiți Biblia ca să încapă în dogmatica dv.

vasinec19 08.06.2010 21:51:26

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 257526)
Or, trebuie să fii adventist (sau dus cu pluta în alt fel) ca să susții că săracul Lazăr și bogatul nemilostiv nu erau morți, ci erau vii. Carevasăzică, acolo unde Biblia spune lămurit că după o vreme au murit, e o alegorie, și anume alegoria faptului că erau...vii.

Aveti probleme, domnule doctor. Nu v-ar strica niste analize. Din nou, incurcati lucrurile. Nu stiu cine a sustinut ca saracul si Lazar nu murisera, dar sigur nu am fost eu acela.Dimpotriva, chiar am amintit versetul din Luca 16:22, unde se spunea clar ca cei doi murisera.

P.S. Referitor la limbajul folosit de dvs.: va inteleg. Probabil sunteti extenuat dupa o zi de munca si nu mai sunteti responsabil de ceea ce spuneti.

cristiboss56 08.06.2010 21:59:05

Citat:

În prealabil postat de vasinec19 (Post 257533)
Aveti probleme, domnule doctor. Nu v-ar strica niste analize. Din nou, incurcati lucrurile. Nu stiu cine a sustinut ca saracul si Lazar nu murisera, dar sigur nu am fost eu acela.Dimpotriva, chiar am amintit versetul din Luca 16:22, unde se spunea clar ca cei doi murisera.

P.S. Referitor la limbajul folosit de dvs.: va inteleg. Probabil sunteti extenuat dupa o zi de munca si nu mai sunteti responsabil de ceea ce spuneti.

Nu fi nesimtit vasinec 1 , 2 , sau cum te vei mai loga de acum incolo ! Banarile nu ti-au fost lectie pentru soricul tau mult prea gros ! Exista posibilitatea de a se afla ip.-ul tau ce multe va da in vileag despre adevarata fata a ta . INCETEAZA ODATA !

Rodica50 08.06.2010 22:07:07

Dar v-ati intrebat cat vii sunt "morti" si cati morti sunt vii?

vasinec19 08.06.2010 22:15:33

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 257539)
Nu fi nesimtit vasinec 1 , 2 , sau cum te vei mai loga de acum incolo ! Banarile nu ti-au fost lectie pentru soricul tau mult prea gros ! Exista posibilitatea de a se afla ip.-ul tau ce multe va da in vileag despre adevarata fata a ta . INCETEAZA ODATA !

Off topic. Multimea de banari nejustificate nu a facut decat sa ma "motiveze". Sunt cam pe la al 30-lea nume. Poti sa-mi urezi "multe inainte".

P.S. Foarte mult timp, am postat numai la "secte si culte" (stii lucrul acesta - chiar ti-ai manifestat aprecierea), fara sa jignesc pe nimeni. In schimb, eu eram facut in tot felul. Si tot eu eram cel banat. Cred ca este normal sa fiu si eu un pic suparat. Si, imi manifest suparararea intrand pe mai multe topicuri si chiar pe stil putin mai agresiv (numai cu anumite persoane).

P.S.2. Mi-ar face placere sa postez numai la "secte si culte", intr-un limbaj cuviincios iar cei care ma jignesc in tot felul, sa fie ei banati.

vasinec19 08.06.2010 22:20:59

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 257539)
Exista posibilitatea de a se afla ip.-ul tau ce multe va da in vileag despre adevarata fata a ta . INCETEAZA ODATA !

Ceea ce faci seamana a ilegalitate si amenintare (santaj). Pe cine crezi ca sperii? Daca tot esti preocupat de persoana mea voi avea grija sa stam mai des de vorba.

vasinec19 08.06.2010 22:36:26

Citat:

În prealabil postat de Rodica50 (Post 257545)
Dar v-ati intrebat cat vii sunt "morti" si cati morti sunt vii?

Chiar daca ma intreb, nu pot raspunde.

Am ceva de obiectat, la intrebarea dvs. Sunt de acord cu prima parte:"cati vii sunt morti". Chiar Sfanta Scriptura spune: "stiu faptele tale, cã ai nume, cã trãiesti, dar esti mort."(Apocalipsa 3:1)

A doua parte nu are sens:"cati morti sunt vii". Poate voiati sa intrebati "cati morti vor fi inviati, pentru viata vesnica"?

P.S. Probabil ca sunt cam stresant cu insistenta pe inviere. Este un defect capatat in urma citirii Sfintei Scripturi. Scrie mult despre revenirea Domnului si invierea mortilor.

glykys 11.06.2010 19:36:37

Citat:

În prealabil postat de vasinec19 (Post 257561)

P.S. Probabil ca sunt cam stresant cu insistenta pe inviere. Este un defect capatat in urma citirii Sfintei Scripturi. Scrie mult despre revenirea Domnului si invierea mortilor.

Si noi, ortodocsii, credem in invierea mortilor, asa cum marturisim in Crez:
"Astept invierea mortilor si viata veacului ce va sa fie. amin" si in revenirea lui Hristos pe pamant, la judecata de apoi. Numai ca, pana va fi aceasta, exista o judecata particulara a fiecarui suflet, imediat dupa despartirea de trup... In functie de aceasta, sufletul ajunge fie in rai, fie in iad, iar starea aceasta va putea fi schimbata pana in momentul judecatii de apoi, prin slujbele Bisericii si milosteniile / pomenilor rudelor decedatului.

vasinec7 11.06.2010 21:07:34

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 258560)
Si noi, ortodocsii, credem in invierea mortilor, asa cum marturisim in Crez:
"Astept invierea mortilor si viata veacului ce va sa fie. amin" si in revenirea lui Hristos pe pamant, la judecata de apoi.

1. Credinta in revenirea Mantuitorului si invierea mortilor este o mare nadejde a crestinului. Cu putine zile in urma, o bunica de a mea (iubita de toti) a fost inmormantata. Cand a fost coborata in groapa, mi-am zis in sinea mea:" ne vom intalni la inviere, cand va reveni Domnul".

2. Ceva de corectat: in prima faza, Domnul nu va reveni pe pamant. "vom fi rãpiti, împreunã cu ei, în nori, ca sã întâmpinãm pe Domnul în vãzduh, si asa pururea vom fi cu Domnul."(1 Tesaloniceni 4:17) Este un fragment din descrierea revenirii Domnului si a invierii mortilor, desriere facuta de Sfantul Apostol Pavel.

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 258560)
Numai ca, pana va fi aceasta, exista o judecata particulara a fiecarui suflet, imediat dupa despartirea de trup... In functie de aceasta, sufletul ajunge fie in rai, fie in iad, iar starea aceasta va putea fi schimbata pana in momentul judecatii de apoi, prin slujbele Bisericii si milosteniile / pomenilor rudelor decedatului.

Mantuitorul ne spune cu totul altceva:
"Iatã, vin curând si plata Mea este cu Mine, ca sã dau fiecãruia, dupã cum este fapta lui."(Apocalipsa 22:12)
Inainte de revenirea Domnului si invierea mortilor, nu exista nici un fel de rasplatire.

In ceea ce priveste judecata, biserica nu poate schimba nimic. Domnul Iisus Hristos spune clar: "sa dau fiecaruia, dupa cum este fapta lui."

Iar Sfantul Apostol Pavel spune:"Pentru cã noi toti trebuie sã ne înfãtisãm înaintea scaunului de judecatã al lui Hristos, ca sã ia fiecare dupã cele ce a fãcut prin trup, ori bine, ori rãu."(2 Corinteni 5:10)

Concluzii :
1.pana la revenirea Mantuitorului nu exista nici o rasplata (mortii nu pleaca in rai sau in iad).
2. pentru cei trecuti la odihna, nu se mai poate face nimic. Vor invia si vor fi judecati "dupa cele ce au facut in trup" (nu dupa cele ce a facut biserica sau mai nu stiu cine).

P.S. Am o nelamurire: ce rost mai are sa revenirea Domnului, invierea mortilor si rasplatirea lor, daca mortii oricum merg in rai sau in iad. Nu vi se pare ca Domnul Iisus Hristos se deranjeaza degeaba si nu mai este nevoie de amestecul Lui?

glykys 11.06.2010 21:16:21

Domnule, una e credinta noastra ortodoxa, pe care am expus-o mai sus, alta e credinta dumitale, care nu stiu ce hram poarta. Nu e obligatoriu sa crezi in ce spune Biserica Ortodoxa, dar nu stiu ce oi zice dumneata cand vei vedea Crucea, semnul Mantuitorului, la Judecata de apoi.

Despre Judecata de apoi ne vorbeste foarte frumos parintele Cleopa aici:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleop...catadeapoi.htm

vasinec7 11.06.2010 21:30:47

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 258577)
Domnule, una e credinta noastra ortodoxa, pe care am expus-o mai sus, alta e credinta dumitale, care nu stiu ce hram poarta.

Credinta mea poarta hramul Sfintei Scripturi. Va recomand un link pentru studiul scripturistic a problemei in dicutie:mortii.http://www.proto-teologia.info/wiki/...Proto-Teologia

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 258577)
Nu e obligatoriu sa crezi in ce spune Biserica Ortodoxa, dar nu stiu ce oi zice dumneata cand vei vedea Crucea, semnul Mantuitorului, la Judecata de apoi.

Nici dvs. nu trebuie sa credeti in ce spun eu.Sunteti datoare sa cercetati si sa acceptati adevarul, chiar si atunci cand este altul de cat ce ati crezut.

Eu nadajduiesc sa nu trebuiasca sa spun ceva la judecata.

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 258577)
Despre Judecata de apoi ne vorbeste foarte frumos parintele Cleopa aici:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleop...catadeapoi.htm

Cunosc unele scrieri ale parintelui Cleopa. Mi se pare ca avea o inclinatie catre fantezie si nascocire. Legat de subiectul nostru, cititi urmatoarea scriere a parintelui Cleopa:http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm. Nu stiu daca veti gasi vre-o asemanare intre ceea ce infatiseaza parintele Cleopa si intre ceea ce ne invata Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli (Noul Testament). Astept parerile dvs.

glykys 11.06.2010 22:10:11

Citat:

În prealabil postat de vasinec7 (Post 258580)


Cunosc unele scrieri ale parintelui Cleopa. Mi se pare ca avea o inclinatie catre fantezie si nascocire. Legat de subiectul nostru, cititi urmatoarea scriere a parintelui Cleopa:http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm. Nu stiu daca veti gasi vre-o asemanare intre ceea ce infatiseaza parintele Cleopa si intre ceea ce ne invata Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli (Noul Testament). Astept parerile dvs.

Domnule, eu trebuie sa cercetez Scriptura ortodoxa si Sf. Parinti, nu linkurile dumitale. Iar pe parintele Cleopa, Dumnezeu sa-l aseze in rand cu sfintii sai, multi l-au facut in toate felurile, dar el nu face altceva decat sa expuna credinta ortodoxa, asa cum ne-au lasat-o Sfintii Parinti:

[SIZE=3][COLOR=#333333]Dar, ca să știți ce se întâmplă cu sufletul când moare omul, am să vă spun care-i drumul sufletului imediat după moarte, după tradiția Bisericii Ortodoxe.[/COLOR][/SIZE]


Ora este GMT +3. Ora este acum 19:36:48.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.