![]() |
De ce Dumnezeu ne a creat?
Care este motivul pentru care ne a creat? De ce a creat pamantul?
|
Din dragoste. Tu de ce vei vrea sa ai copii (daca vrei)? Sa ai pe cineva pe care sa-l iubesti si care sa te iubeasca, nu?
|
din iubire
se stie foarte bine ca Dumnezeu ne-a creat din iubire.de ex, cand un copil isi cumpara un animal il cumpara ca sa-l iubeasca,nu?sau cand doi oameni fac un copil il fac din iubire nu?asa si cu Dumnezeu,ca nu intamplator rugaciunea ,,Tatal nostru"se numeste astfel.
acum nu stiu exact de ce a creat Dumnezeu pamantul.probabil ca sa avem si noi unde locui,nu?probabil S-a gandit ca ar fi mai frumos sa ne creeze un astfel de loc unde sa traim.io cred ca Dumnezeu a creat lumea in modul in care a creat-o pt ca stia ca este mai frumoasa asa decat altfel.ca si zice parintele Cleopa ca daca stia Dumnezeu ca ar mai frumos omul cu unghii rosii(de ex),asa il facea(desigur,a vrut sa convinga femeile sa nu-si mai faca unghiile- in acest caz).de aici reiese ca Dumnezeu a creat lumea cum a stiut mai frumos.poate de aceea a creat un pamant ,ca S-a gandit ca acesta ar fi un loc frumos unde sa locuim. |
Haha, intrebarea corecta dragi prieteni nu este de ce Dumnezeu a creat omul ci de ce omul l-a creat pe Dumnezeu?
|
Citat:
de furca pe vremea cand eram ateu. Surprinzator, dar raspunsul m-a socat si m-a determinat sa caut mai adanc. Cele bune. |
Puteti va rog sa detaliati? Nu de alta dar ca fost crestin nu as putea spune ca ''raspunsurile'' de atunci erau pe masura intrebarilor de acum :)
Numai bine! |
Citat:
absolut necesar omului (pentru nevoia de sens), si ca daca nu crede in Dumnezeu atunci isi creaza propriul idol, dar fara el nu poate. Daca nu simti nevoia de sens atunci mie mi se pare ca dormi pe tine, ca te autoanesteziezi. Omul nu poate trai in lipsa sensului decat daca baga capul in nisip ca strutul. Iar sensurile relative nu-l multumesc. In toate cazurile nu poti fara idol sau fara divin. Nu vedeti ce usor se fabrica idolii astazi? Cele bune. |
Imi suna foarte cunoscut acest mod de a gandi, este de altfel ceva asemanator cu ceea ce gandeam si eu atunci cand eram crestin.
Dar va rog sa observati in primul rand un lucru : acesta nu este un argument ca ar exista dumnezeu, e mai curand o justificare utilitarista a religiei si credintei in divinitate, este adica util omului sa creada ca exista cineva acolo sus ca sa aibe un sens viata lui. Ceea ce nu inseamna implicit ca si exista cineva acolo sus. Dar mergand mai departe, va spun ca nu sunt de acord cu dumneavoastra in acest punct. Ceea ce spuneti dumneavoastra imi suna a ceva de genul : daca nu exista ceva etern in afara vietii, ceva care sa garanteze viata si sa ii confere un sens superior, atunci viata nu are sens, putem doar sa construim idoli. Eu va spun ca viata are sens, mai exact are sensurile pe care i le dam fiecare din noi. Iar in firul gandurilor dumneavoastra gasesc mai curand un rationament nihilist in raport cu viata. Devalorizati viata, o reduceti la nimic pentru simplul motiv ca nu e asa cum doriti sa fie, in cazul de fata pentru simplul motiv ca nu exista acel sens superior pe care l-ar conferii divinitatea. E un noroc pur ca ne-am nascut, nu e scris nicaieri ca ar fi trebuit sa ne nastem, sunt probabil miliarde de altii care nu s-au nascut si nimeni nu isi va putea pune vreo intrebare in ceea ce ii priveste. Viata este inapreciabila, dar nu un dar divin, ci un rod al intamplarii, intamplare ale carui mecanisme si profunzimi raman insondabile pentru mintea omeneasca. Iar a devaloriza viata aceasta, singura de care putem fi siguri, singura pe care putem paria, a o devaloriza in favoarea unei presupuse vieti viitoare inseamna in viziunea mea a nu traii in masura propriilor posibilitati, inseamna a traii doar pe jumatate. |
"Mai bine era pentru ei sa nu fi cunoscut calea dreptatii,
decat, dupa ce au cunoscut-o, sa se întoarca de la porunca sfanta, data lor." (2 Petru 2, 21) |
Domnule Windorin sa inteleg ca nu puteti folosi cuvinte proprii ci doar citate dintr-o carte scrisa de un trib primitiv de acum 2000 de ani. Argumente nu mai vorbim, cred ca as cere chiar prea mult...
|
Chiar, de ce ne-a mai creat Dumnezeu daca stia dinainte ca vom fi condamnati la suferinta? Sau de ce i-a mai creat pe atei, cu tot cu personalitatea lor, nu era mai bine sa nu-i mai creeze deloc decat sa ii condamne la suferinta vesnica?
|
Postul dvs
Citat:
Best regards |
Citat:
Referitor la tema topicului, raspunsul e ca Dumnezeu a creat lumea din bunatate, nu din necesitate. |
Citat:
Niciodata nu trebuie batjocorit ceva ce nu ne place, nu ne priveste, ori nu intelegem. Asa cred eu de cuviinta. Acelui "trib" i s'a alaturat multime nespusa de minti luminate. Dintre ele, unele au schimbat lumi, popoare si tari. Ai pace si... ai grija, sa nu ramai cu argumentele. |
Faptul ca veti reusii poate chiar sa ma banati nu schimba continutul imoral si primitv al Bibliei. Versetele ce indeamna la crima, la omorarea pentru adulter, vrajitorie, sacrificiile umane si animale prezente in Vechiul Testament descalifica cel putin anumite carti ale Bibliei de la pretentia de a fi fost scrise de o minte luminata.
Fireste ma pot insela, atunci probabil crima poate fi chiar sacra, de altfel si cenzura pe care o doreste domnul scotian este probabil tot sacra. Pretentia de a fi considerata sfanta o carte plina de atata violenta, de atatea contradictii si absurditati nu pot sa o gasesc decat deplasata. Reactiile exagerate ale domnului Scotian in special sugereaza ca poate ar fi de dorit chiar o inchizitie care sa le mai bage putin mintiile in cap ateilor astora teribilisti. Doar metode pentru a baga mintiile in cap cat mai eficient gasiti destule in biblie. In fine, nu astept nimic de la nimeni. Puteti sa va considerati indreptatiti si sa va savurati o eventuala mareata victorie obtinuta prin banarea unui ateu pe un forum majoritar crestin. Asta da victorie crestina, fara argumente, prin cenzura si ignoranta. Pe cand un nou ev mediu? ca parca prea se cere pe aici... |
Citat:
|
Gresit domnule
Citat:
PS>am corectat in citatul dvs si am scris Biblia cu ,,B" mare.Asta ca o concluzie la faza cu politetea. |
Citat:
O intrebare ar fi de ce Dumnezeu le-a permis sa devina astfel?Liberul arbitru, cred. |
Citat:
Desi nu esti obligat de nimeni sa impartasesti judecatile lor de valoare - adica nu esti obligat nici sa consideri Biblia o colectie de scrieri inspirate, nici sa-ti calauzesti viata dupa ele - nu este politicos sau dezirabil sa-ti exprimi in gura mare toate indoielile. Ca sa dau un exemplu tangibil - sa zicem ca eu am anumite indoieli despre moralitatea mamei lui X. Desi este, categoric, dreptul meu sa am aceste indoieli, cu atat mai mult cu cat am convingerea (care poate fi reala sau nu) ca am si niscaiva dovezi, totusi este o dovada de maxima mitocanie sa merg in vizita la familia lui X, sa ma asez la masa cu familia X si pe la mijlocul discutiei sa exclam cu convingere si sinceritate: "X, mata-i curva!". |
Citat:
Oricum ar fii, nu este Dumnezeul la care vreau sa ma inchin. |
Dar Dumnezeu a invins raul.
Probabil ca ceea ce iti doresti tu este un Dumnezeu care sa te scuteasca de toate dificultatile, de toate durerile, chiar si de acelea naturale si normale, chiar si de acelea care sunt intrinsec necesare pentru a putea percepe si aprecia opusul lor - binele si fericirea. Tu esti copilul care il acuza pe parinte de lipsa de iubire pentru ca ii face o injectie care doare putin. Ceea ce iti doresti tu este o divinitate care sa: 1. anuleze orice durere, orice suferinta, orice nevoie, de orice natura ar fi acestea; 2. anuleze liberul tau arbitru; 3 impuna o stare de "fericire" artificiala, in lipsa oricarui merit sau chiar a oricarei acceptari. Te informez ca aceasta divinitate a fost dscoperita si este relativ accesibila; ea se numeste "doze dese si masive de heroina". |
Citat:
In plus exemplul nu are nici o legatura cu cea ce se intampla aici: este o acuza, o jignire si o prostie. Totusi ateul se occupa de a nega un fapt religios (Biblia, Dumnezeu) si sa le puna in discutie incat este "munca" lui. Si trebuie sa te obisnuesti cu idea, deoarece nu este unica oara de vei intalni astfel de posturi. |
Citat:
Nu vreau sa-mi elimine duerea mea de la cap, vreau sa elimine foamea din lume, razboaiele, Satana (care este sursa raului). Oricum nici voi nu stiti cum functioneaza intr-adevar Dumnezeu si Satana. Unul imi zice ca el sta numai in iad, altul ca pamantul este iadul, altcineva ca Satana face sa se intample raul ca sa te puna la incercare. Deci fiecare are o punct de vedere a lui, divers de fiecare. De asta unul care vine aici nu intelege ce este crestinismul si in ce consista deoarece i se povesteste varianti toate diverse intre ele. (de exemplu eu) Nu nu-mi trebuie heroina ca sa ma simt bine. Voi aveti deja opiul credintei. |
Nu cred ca ai prins ideea. Este dreptul oricui sa aiba o parere, si sa o exprime.
In ipoteza in care o exprima in mod nepoliticos, este dreptul familiei X sa-l pofteasca afara din casa. Mai mult, exista ceva care se numeste self-respect, iar din punct de vedere intelectual, acesta ar pretinde ca inainte sa dai cu barda la modul "carte scrisa de niste primitivi", sa te informezi, macar la modul minimalist. De exemplu, am dubii serioase ca amicul Z. stia din ce carte a Bibliei era citatul care l-a scos din pepeni, cine a scris cartea si cand. A afirma ca Biblia este "o carte", scrisa "acum 2000 de ani", de "un trib" primitiv este atat de ridicol incat self-respectul intelectual al autorului afirmatiei poate fi pus la indoiala cu bun temei. Cu ideea ateismului si a manifestarilor sale sunt FOARTE obisnuit, deoarece am fost eu insumi ateu timp de mai mult de 30 de ani. |
Citat:
2.Mi-a placut faza cu ,,a nega un fapt religios".Conform Dex>fapt - FAPT, fapte>Întâmplare sau împrejurare reală, lucru petrecut în realitate.Sesizati momentul cand ati dat cu capul de peretele logicii?Nu este vorba de religie ci de logica elementara.PS>orice scop distructiv poate avea 2 finalitati:inlocuirea elementului contestat cu unul mai bun sau b).contestam pe sistem nihilist si atunci Dumnezeu cu mila.Daca ati fi incheiat postul dvs pe stil Tristan Tzara v-as fi inteles. 3.Nu confundati politetea cu altceva. |
De ce Dumnezeu ne-a creat ?
Citat:
|
Citat:
Eu nu vreau sa inlature Dumnezeu razboaiele, eu vreau sa o faca oamenii. In ce priveste dogmele Bisericii, acestea sunt relativ lesne accesibile, google is your friend.. E adevarat, Bisericile difera in interpretarea pe care o dau unor adevaruri de credinta. Nu-ti ramane decat sa-ti pui la lucru inteligenta, eventual sa te rogi, sa meditezi, si fii sigura ca Dumnezeu te va ajuta sa discerni adevarul, cu conditia sa-l cauti cu sinceritate. |
[quote=Erethorn;259219]Dar tu ce bai ai ? Razboaiele si foametea sunt produsul acelei propensitati pentru raul moral pe care am invocat-o in alt post, numita de crestini pacat originar. Nu ti se pare cam exagerat sa-i pretinzi lui Dumnezeu sa ascunda sub faras toate produsele greselilor facute de oameni, iar oamenilor sa la negi astfel orice responsabilitate ?
QUOTE] pai si e moral sa plateasca atata omenire greselile a 2 prosti? oamenii de atunci nu sunt oamenii de azi, asa cum evreii de acum 2000 de ani nu sunt evreii de azi. nici nazistii de acum 70 de ani nu sunt germanii de azi. |
Blue cat, nimeni nu plateste greselile altuia. Tu te consideri cumva perfect, fara pata ? Dintre problemele si dificultatile din viata ta, nici una nu ti se datoreaza tie ?
Oricum, consecinta pacatului originar nu este responsabilitatea mediata, ci concupiscenta. De la regula "platii nedatorate" exista o singura exceptie: Isus Christos, cel care a platit in intregime pentru greselile altora - inclusiv ale tale. |
Pt Blue Cat
Ai mai jos un text spre analiza.Daca doresti putem continua discutia si pe coordonatele lui Nae Ionescu(vezi link mai jos).
http://www.crestinortodox.ro/religie...tei-88733.html Sper ca cele 2 texte sa fie macar o lectura placuta despre ce s-a intamplat cu cei ,,2 prosti" care au avut tupeul sa ne lase numai probleme pe cap. ,,Creștinismul bine înțeles nu interzice cunoașterea și nici nu aduce atingere cunoașterii, ci din contra trimite la cunoaștere, din moment ce Sfânta Scriptură, cartea fundamentală a Bisericii, ne spune că Însuși Dumnezeu l-a îndemnat pe Adam, strămoșul omenirii să dea nume făpturii (Facerea 2, 19). Dar îndemnându-l pe Adam să dea nume, Dumnezeu l-a îndemnat de fapt la cunoaștere pentru simplul motiv că entitățile făpturii, respectiv entitățile creației, nu puteau fi denumite fără a fi corect definite prin cunoașterea din ce în ce mai aprofundată și mai cuprinzătoare. De la spic, la bob, de la bob la embrion, de la embrion la celulă, de la celulă la moleculă și așa mai departe, sau în perspectivă spațială: de la pământ la lună și la stele, de la stele la galaxii. Într-un univers fără de margini, de la microcosmos la macrocosmos, nici cunoașterea nu poate fi limitată din moment ce omului i-a fost dat să atribuie mereu noi nume, noilor entități identificate și definite prin perfecționarea continuă a instrumentelor și a metodelor de investigare. De fapt, Dumnezeu după ce l-a făcut pe om „bărbat și femeie” l-a binecuvântat și i-a spus: „Creșteți și vă înmulțiți și umpleți pământul și-l supuneți; și stăpâniți peste peștii mării, peste păsările cerului, peste toate animalele, peste toate vietățile ce se mișcă pe pământ și peste tot pământul!” (Facerea 1, 28). Dar a spune: „supuneți” și „stăpâniți” echivalează cu a spune cunoașteți, cunoașteți și iar cunoașteți, căci nu poți să supui și să stăpânești fără a cuprinde cu pricepere și cu responsabilitate de profesionist toată creația în rosturile ei. A stăpâni, adică a administra înseamnă a c u n o a ș t e. Iar aceasta este prima poruncă, dar și prima binecuvântare pe care Dumnezeu a dat-o omului. Chiar și în grădina Edenului, Adam a fost pus ca să o lucreze și să o păzească. Dar a lucra însemna a avea știința a ceea ce era de făcut, iar a păzi însemna a cunoaște în mod obligatoriu obiectivul de păzit cu detaliile lui ca și pe cei în contra cărora trebuia păzit Edenul. Toate poruncile date de Dumnezeu omului, prin Adam, se adresau și se adresează libertății sale de acțiune și implicit capacității sale de a distinge și de a înțelege, aptitudini ce pot exista numai și numai prin cunoaștere temeinică . Teocentrism sau antropocentrismul deviant? Celebra interdicție primită de Adam: „Iar din pomul cunoștinței binelui și răului să nu mănânci, căci, în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreșit!” nu s-a referit și nu se referă la cunoașterea tehnico-științifică a nemărginitei creații, ci la sistemul de criterii, imaginat ca un pom, pe baza cărora se stabilește ce este bine și ce este rău să creadă și să facă omul în viață, fiindcă Dumnezeu în desăvârșita Sa înțelepciune a stabilit aceste criterii odată pentru totdeauna. Șarpele, unealta lui Satan, adică cel care iubindu-se doar pe sine însuși nu putea decât să se târască fără a fi capabil de idealuri mai presus de jalnica-i persoană, știa bine sensul interdicției. Acesta chiar spune: „Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi ca Dumnezeu, cunoscând binele și răul.” (Facerea 3,5). Deci nu despre cunoaștere este vorba, ci despre distincția dintre bine și rău, distincție pe care o știe face numai Dumnezeu, Cel Care Își iubește creația în întregul ei, până la sfârșitul veacurilor, și nu sărmanul om, această efemeridă limitată și egoistă pentru care lumea se termină odată cu el. Așa după cum arăta la vremea sa Nae Ionescu, Dumnezeu a exprimat prin această interdicție însăși condiția umană ca și când ar fi spus: „Măi omule, tu trebuie să știi că asta nu este natura ta. Dacă tu faci asta calci nu legea Mea, calci legea ta. Vrei să treci peste condiția ta? Dumnezeu a stabilit această lege nu fiindcă s-ar fi temut de noul statut al omului, ci tocmai fiindcă știa că omul, ca ființă imperfectă dar perfectibilă, nu avea aptitudini pentru un asemenea statut. Înzestrat cu inteligență și cu voință, dar fără a putea fi Dumnezeu, omul s-a vrut a „fi ca un Dumnezeu” și de aici toate erorile voluntarismului antropocentric. Păcatul păcatelor Prin neascultare, adică prin contestarea sau pervertirea, sub orice formă, a criteriilor de bine și de rău, așa cum sunt ele date omului de Dumnezeu în Sfânta Scriptură, dar și în Sfânta Tradiție, omul a comis, de fapt, păcatul păcatelor, adică păcatul pervertirii normelor divine de conduită, care ne-a deviat evoluția spre o existență dominată de legitățile ciclurilor trofice specifice biologiei, adică spre acea zonă în care natura afectelor noastre nu depășește ternul afect al necuvântătoarelor, care și ele au viață socială îngrijindu-se de hrană, de vizuină, de tandrețea nupțială, dar și de joc, de comunicare sau de recunoașterea liderului. Pierzând desăvârșitul etalon dumnezeiesc, singurul care ne permite trăirea sacrului, specific umană, omul a pierdut șansa de a se îndumnezei, pierzând astfel și șansa de a realiza progresul real pe termen lung prin armonizarea diversității lumii în viziunea unitară dată nouă de Unicul Ziditor, urmând o scară unică de valori, care să aibă în vedere inclusiv păstrarea creației” Bye |
Si pe langa asta ti se pare ca omul de astazi e desavarsit,ca stie ce e aia iubirea neconditionata?Noi platim in primul rand greselile noastre personale,fiecare pe masura lui si suntem incercati in functie de ceea ce avem de reparat fiecare la noi,viata in trup fiind o scoala spirituala si nimic mai mult.
In momentul in care noi vom evolua spiritual,vor inceta si toate atrocitatile care exista asupra oamenilor,animalelor si intregii Creatii,atrociti facute de si datorita omului,nu lui Dumnezeu. |
Citat:
|
Citat:
|
Pentru un crestin, daca Dumnezeu este cauza existentei, tot Dumnezeu este si tinta existentei.
Pentru ateu, omul vine de nicaieri si se indreapta spre nicaieri. Cunoastem aceasta teorie omul fara scop pentru ca nu are cauza. |
Citat:
Atunci de ce atata vorbarie? |
Citat:
|
Citat:
De ce sa traim viata asta in suferinta cand sunt posibilitati ca dupa viata nu este nimic si ca asta este unica noastra? |
Citat:
Concluzia mea a fost: daca totul mi-ar merge perfect pe acest pamant, si nu ar mai exista nimic dupa moarte, se cheama ca am luat o mare teapa. Daca Dumnezeu m-a creat numai pentru o viata in lumea asta nenorocita, inseamna ca si-a batut joc de mine. Si, eu stiu ca nu este deloc asa. |
Citat:
|
Citat:
Suntem calatori pe acest pamant, cu un scop, sa ne intoarcem de la cine am plecat. Sutem liberi, vrem sa facem asta, e alegera noastra, nu vrem sa facem asta e tot alegerea noastra numai sa nu ne trezim dupa aia ca de fapt am fi vrut sa facem cealalta alegere. Blaise Pascal spunea ca daca Dumnezeu nu exista, nu pierzi nimic crezand in El, dar daca El exista si nu crezi, atunci ai pierdut totul. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 07:03:17. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.