![]() |
Fizicianul Stephen Hawking spune ca stiinta invinge
Celebrul astrofizician Stephen Hawking sustine ca stiinta se va impune in fata religiei deoarece "functioneaza". Intr-un interviu realizat de ziarista Diane Sawyer pentru ABCNews, Hawking a declarat ca cel mai mare mister pe care vrea sa-l rezolve este sa afle "de ce Universul exista, de ce exista ceva mai maret decat orice altceva".
Unul din punctele care imi place mie este: despre religie: exista o diferenta fundamentala intre religie, bazata pe autoritate, si stiinta, care e bazata pe observatie si intelegere. Stiinta va invinge deoarece functioneaza Voi ce credeti? |
eu cred ca Dumnezeu exista, restul e praf in ochi.
|
Sii crezi ca daca tu crezi in el, el se va infiinta? Sau crezi in puterea gandului de a crea ?
|
cine sa se infiinteze? fizicianu', stiinta, erezia?
|
Citat:
Despre religie [mai precis credinta] stiu sigur ca functioneaza, dar stiinta foloseste numai partial, nu poate da o solutie/explicatie de ansamblu solutiile oferite de ea nu merg prea sus. Explica efectele pana la un anumit nivel, de multe ori neajungand pana la cauza dincolo de cauzele aparente. |
Citat:
|
Citat:
Cat despre topic, stiinta va putea explica tot si religia va pierde teritoriu. Cu siguranta. |
Citat:
Citat:
Dar, hei, succes in cautari...Fiecare gaseste exact ceea ce cauta. ;) |
Pana una alta, exista inca multe lucruri pe care stiinta nu le poate explica;nu are toate raspunsurile.
|
Da, da si eu sunt mai tanar cu 20 de ani, si zbier cu flamura rosie'ntr-o mana traiasca leninnnn maretu'...hai ma copii, fizicianu' calca aratura, stiinta lui nu-i decat racaiala la "poala lui Dumnezeu", veniti-va'n fire mai...:11:
|
Citat:
Daca stiinta nu are toate raspunsurile, nu inseamna ca exista zane. |
Citat:
Cum adica L-au intilnit? tu asa, realizezi ce spui? Bun, si stunci cum arata, ce le-a spus, sau doar a trecut ca o naluca misterioasa. Din nou revin la vesnica mea intrebare: De ce oare Dumnezeu este asa de sfios? |
Creste credinta creste prostia. Se intampla lucruri si oamenii si pun intrebari si vine unul cu o singura carte si spune: De asta! Daca nu stiti de ce e asa si asa duceti-va si intrebati-l pe profesorul de biologie, pe cel chimie pe cel de fizica.
|
Citat:
|
Fizicianu ii dus cu pluta.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ce ma distreaza la credinciosi e ca iti interzic ca mai vorbesti daca le negi adevarul credintei, oamenii de stiinta se amuza cand un ignorant le ataca descoperirile. Credinciosii stiu au numai vorbe si credinte, in spatele stiinte exista fapte care exista.
|
Citat:
Dincolo de a fi un trup fizic, omul este o fiinta spirituala. Asta inseamna ca poate vedea , auzi, simti in domeniul spiritual. Pana la urma fizicul va putrezi si vom ramane numai cu ce am sadit in spirit [duh]. |
Citat:
Zau, exista ? Hai lasa-ma...Stiintire cu folos, las' ca-ti vii si tu in fire. |
Citat:
|
Nu se amuza credinciosii, vezi Giordano Bruno, pus pe rug ca indraznea sa spuna ca Pamantul e centrul Universului. Oamenii de stiinta insa, cand vad ignoranta credinciosilor, ii scolarizeaza, ii asculta la lectie si daca nu stiu le pun patru. Si uite asa credinciosii fara stiinta de carte folosesc si ei la ceva, lucreaza pamantul la manastire.
|
Citat:
"Zis-a cel nebun în inima sa: „Nu este Dumnezeu!” Ps 13:1 P.S. Nu prea pari amuzat. ;) |
Citat:
E exact ca si atunci cand un copil invata sa mearga.Ii dai drumul si te indepartezi un pic,pentru ca el sa vina dupa tine...si mai un pas,inca un pas...si a invatat copilasul sa mearga . |
Citat:
|
Tu trebuie sa treci mai intai pe la profesorul de limba romana. Apoi poti discuta si cu cel de biologie, chimie. Vezi ce-i gresit gramatical la propozitia ta, ca te trezesti cu un prof pe forum si iei patru.
|
Citat:
"Cereti si vi se va da; cautati si veti afla; bateti si vi se va deschide" "ca oricine cere, primeste; cel ce cauta, afla; si celui ce bate i se va deschide." Acuma ca oamenii au facut ce au facut, asta e alta poveste. |
Citat:
p.s. sper ca nu am mai gresit ceva in propozitia de mai sus, ori daca da, ce sa-i faci sunt un anagramat, asta-i-i. |
Vorbeam cum reactioneaza credinciosii, cand este atacata religia lor. Vezi tu e vorba de credionciosi asta-i subiectul nu credinta.
|
Citat:
Suntem si noi oameni ca toti ceilalti.Poate ar trebui sa fim mai buni,sa iesim in evidenta prin iubire reciproca,iertare.Dar cei care cred sunt exact ca si cei care nu cred,cu calitati si defecte ! Sa nu generalizam ca e pacat ! |
Citat:
Dumnezeu atunci ne a creat pentru sadismul lui, el ne face sa suferim, nu consider un Dumnezeu bun. Omul nu este o creatura minunata, este o fiara care distruge tot ce este in jurul ei, incepand de la natura si sfarsind cu bombe H, sterminatii. Omul este moartea. Atata tot. Da, ne tragem di maimute: este chiar asa de greu de acceptat, minte inchisa? |
Citat:
P.S. Cand nu intelegi ceva intreaba pe altii care stiu. Daca tu ai mers pe drum si ai cazut cu nasu-n bordura nu inseamna neaparat ca poti da lectii despre echilibru.:58: |
Citat:
Idea creazionismului este o mare absurditate, dar inca nu ti-ai dat seama. Sper pentru tine o zi in care vei deschide bine ochii si vei intelege ca nu este nici un Dumnezeu, sau ca a fost si ne-a parasit. Si vei intelege mai bine realitatea. |
Citat:
Merci de gandul bun, pana una-alta nu poti sti cat am cautat si ce am gasit. Daca cineva nu vede trebuie doar sa se spele pe ochi, nu sa-i declare orbi pe toti. |
Citat:
|
Citat:
Intorcandu-mi la post, tu inca nu ai deschis ochi, ce sa te mai speli. |
Invinge stiinta?
Citat:
Unde este astazi Stephen Hawking, cel care credea ca mintea omului cuprinde nasterea universului? Cine este omul ca să trăiască și să nu vadă moartea și să-și izbăvească sufletul său din mâna iadului? -Psalm 88 |
Citat:
No offence, ne cunoastem cumva de afirmi ca stii atatea despre mine? |
Ateilor...
@Panthera
Stim de la Kant ca nu putem aplica ratiuni constrangatoare unor concepte care depasesc experienta. Existenta lui Dumnezeu e, fara indoiala, o chestiune care scapa experientei directe. Astfel ca o situare onesta ar fi aceea agnostica:"Nu stiu domn'le daca exista sau nu exista Dumnezeu. Nu pot sti." A aplica o judecata de genul "exista" sau "nu exista" nu are un fundament solid(e a priori). Si atunci pesemne ca problematica se reduce la una de credinta: "cred ca exista" sau "nu cred ca exista"-e de fapt un mister (in sensul lui Blaga). "Considerarea a ceva ca adevărat este un fapt al intelectului nostru, care se poate baza pe principii obiective, dar care reclamă și cauze subiective în simțirea celui care judecă. Dacă ea este valabilă pentru oricine, în măsura în care posedă rațiune, principiul ei este obiectiv suficient și atunci considerarea a ceva ca adevărat se numește convingere. Dacă nu-și are fundamentul decât în natura particulară a subiectului, ea se numește persuasiune. Persuasiunea este o simplă aparență, căci principiul judecății, care se află numai în subiect, este considerat ca obiectiv."(Critica Ratiunii Pure) In chestiuni de credinta vorbim bineinteles de "persuasiune". Inca o remarca. Ma leg de: "Daca Dumnezeu exista, ar trebui sa-mi ceara scuze. (scris pe un zid la Auschwitz) " Raul din lume e o cauza directa a liberului arbitru de care dispune omul. Astfel ca razboaiele, omorurile si toate lucrurile abominabile, la un loc cu cele bune sunt rodul acestei libertati de a alege cu care e inzestrat omul. Intrebarea e: de ce mai exista rau daca Dumnezeu e bun? Asta pentru ca Ratiunea Divina nu doreste sa ne ingradeasca libertatea (fie si libertatea de a face rau), ci doreste o deschidere constienta si voita spre Bine. Acum ma adresez ateilor in general. Va propun un subiect de meditatie. Reproduc un eseu al lui Nicolae Steinhardt: "Până la cibernetică poate că mai găseau scuze oamenii de știință lipsiți de credință în Dumnezeu. Deși Bettex, încă din veacul trecut, spunea că la cei simpli și inculți necredința este explicabilă, dar la savanți desigur nu. Bacon, acum mai bine de trei veacuri, tot la cărturari se referea certându-i că nu-l pot gândi pe Tatăl numai deoarece, potrivit cuvintelor Evangheliei, „se rătăcesc necitind Scriptura și necunoscând puterea lui Dumnezeu." Cibernetica a dovedit peremptoriu ceea ce progresul neîncetat al științelor dezvăluia cu încetul: implicata, absoluta necesitate a unui Mare Programator. Biologia admite în cele din urmă că analizatorii (cum ar fi ai văzului) intră în acțiune după un program dinainte stabilit (înnăscut zice Monod) și că transmit numai selectiv — există neuroni specializați numai pentru viziunea liniilor drepte, spre pildă -, realitatea fiind analizată în fiecare situație după criterii preexistente. Codul genetic? Fixat și invariabil, programat. Constituția atomului? Numai după anumite modele arhetipale, programate. Limbajul? Structurat și el, ca inconștientul, după program. Invarianța speciilor? Tot dovada unor limite prevăzute. Rețeaua legăturilor de rudenie? Cu numeroase variante, dar nu infinite, deci iar structuri, programare. Acestea sunt viziuni cibernetice ale lumii, adică tot atâtea recunoașteri ale unor modele. Să fie toate spontane și întâmplătoare? Aida de! Cibernetica este suprema dovadă rațional științifică a creației, noțiunea universală de programare nu mai îngăduie nici o îndoială cu privire la existența Creatorului.Ceea ce, desigur, nu cuprinde și necesitatea unui Mântuitor și a întrupării sale. Acestea rămân mai departe sub semnul libertății, sunt actul nostru cel mai de preț, mai specific diferențiator și mai anti-entropic: actul de credință, la fel de anti-destin ca și Arta pentru un Malraux, ca și anti-istoria pentru un Mircea Eliade. Ipoteza hazardului creator al vieții mi se pare, față de a creației divine, din ce în ce mai puțin probabilă, pe măsură ce realitatea se dezvăluie în uluitoarea ei complexitate și conexare. Puțin probabil în limbaj probabilistic e tot una cu zero. (Dar calculul cu milioanele de maimuțe care bat la mașină vreme de milioane de ani? Nu vor bate până la urmă și Hamlet?) Posibilitatea e pur teoretică, iar exemplul — scolastic — are tot atâțiasorți de realizare ca și tragicul sfârșit care-l așteaptă pe măgarul profesorului Buridan. Și chiar dacă l-ar bate, nu va fi niciodată scos din flux și nici nu va fi trecut în acumulator ori stocat ori copiat: Va fi tot o virtualitate. Că pilda cu maimuțele dactilografe e neconcludentă și constituie o alegorie pseudo-științifică rezultă și din aceea că întreg raționamentul implicat suferă de un viciu elementar: o confuzie în privința verbului a bate. Maimuțele nu bat la mașina de scris în sensul operațional, care singur ar da naștere unor serii combinatorii asupra cărora să se poată face calcule probabilistice, ci lovesc într-însa, asemenea copiilor care se așează la pian și se prefac a cânta. Dacă maimuțele ar putea fi învățate să bată clapele izolat, exemplul din nou n-ar fi bun, pentru că în acest caz nu mai avem de a face cu serii de întâmplări, ci de acte conștiente.)"(Jurnalul Fericirii - Nicolae Steinhardt) Take your time. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:44:56. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.