![]() |
A fost Sfantul Apostol Petru episcop in Roma?
A fost Sf. Apostol Petru episcop in Roma?Ce dovezi aveti/avem in acest sens?
|
Ce răspunde apologetica catolică la această întrebare ?
http://www.catholic.com/library/Was_Peter_in_Rome.asp Ce răspunde la această întrebare tradiția ortodoxă, mineiurile și hagiografiile ? Să citim, de exemplu, aici: Acolo, petrecînd multă vreme și aducînd multe popoare la credința în Hristos, a văzut pe un înger, care i s-a arătat, zicîndu-i: "Petre, s-a apropiat vremea ducerii tale din viața aceasta; deci, se cade să te întorci la Roma, unde, suferind moarte pe cruce, vei lua răsplătire dreaptă de la Domnul nostru Iisus Hristos". Petru, mulțumind lui Dumnezeu de aceasta, a mai zăbovit cîteva zile în Britania, întărind Bisericile, punînd episcopi, preoți și diaconi. Iar în al doisprezecelea an al împărăției lui Nero, s-a întors în Roma. Sursa: http://paginiortodoxe.tripod.com/vsi..._ap_petru.html Lăudat fie Isus ! |
Citat:
|
eu nu am intrebat daca Petru a fost in Roma, ci daca a fost episcop in Roma.. din ce mi-ati dat nu reiese acest lucru...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dacă ai fi întreprins un mic efort ai fi aflat că nu există nici o dovadă despre prezența lui Petru la Roma și că dovezile existente, în primul rând Scriptura, arată că el nu a fost acolo. Este inacceptabil să credem că Sf. Petru a fost la Roma și aceasta să nu fi fost menționat în epistolele scrise de Sf. Pavel din acest oraș (Efeseni, Filipeni, Coloseni, Filemon, 2 Timotei), cele mai târzii dintre ele fiind scrise în anul 64. De asemeni, nici Epistola către Romani scrisă în anul 50 nu-l menționează pe Petru acolo. E deci sigur că până în anul 64 Sf. Petru nu a fost la Roma pentru că în epistolele sale Sf. Pavel îi menționează pe toți reprezentanții de seamă ai comunității din care scria, în salutul final sau la început. http://www.bombaxo.com/paulchron.html Iar Petru a murit între anii 64 și 67, deci cei care vor să susțină, fără nici o dovadă, că el ar fi trăit la Roma sunt nevoiți să-l înghesuie în acest interval. Asta e foarte diferit de tradiția bisericească care spune că Sf. Petru ar fi stat 37 de ani la Roma (începând din anul 30), tradiție care încă constituie poziția oficială a bisericilor catolică și ortodoxă. Asta e o dovadă despre cât de false sunt unele din aceste tradiții bisericești. De asemeni ca Sf. Petru să plece din Orientul Apropiat însemna să calce ceea ce se stabilise în Duhul Sfânt la Ierusalim, ca Sf. Pavel să propovăduiască neamurilor iar Sf. Petru evreilor: Și cunoscând harul ce mi-a fost dat mie, Iacov și Chefa și Ioan, cei socotiți a fi stâlpi, mi-au dat mie și lui Barnaba dreapta spre unire cu ei, pentru ca noi să binevestim la neamuri, iar ei la cei tăiați împrejur (Galateni 2, 7). Dat fiind că Sf. Pavel a fost părintele spiritual și putem spune primul episcop al Romei, nu există motive să credem că Sf. Petru ar fi avut de ce să vină și el la Roma, când el era responsabil de Iudeea și Orientul Apropiat, ținutul unde trăiau evreii. Mai mult, întâia epistolă sobornicească a lui Petru, scrisă după anul 60 se încheie cu Biserica cea aleasă din Babilon și Marcu, fiul meu, vă îmbrățișează. Babilonul este Ierusalimul, orașul în care Sf. Petru a trăit și a murit, conform aceleiași denumiri de Babilon date Ierusalimului în Apocalipsă și în Vechiul Testament: http://www.lookup.org/mysterybabylon.htm Deci, cândva între anul 60 și anul morții sale, Sf. Petru scria din Ierusalim fără a arăta nici cel mai mic semn că ar intenționa să părăsească acest oraș. De altfel mormântul lui Petru a fost descoperit la Ierusalim și toate dovezile arată că este autentic: http://www.hol.com/~mikesch/peters-jerusalem-tomb.htm Cum s-a format atunci tradiția că Sf. Petru ar fi fost la Roma? În epoca bisericii primare circulau foarte multe legende, epistole, evanghelii false și, pe baza unor referiri cu alt sens din două epistole ale Părinților Apostolici Clement și Policarp, s-a format legenda că Sf. Petru ar fi fost la Roma. Aceasta s-a petrecut cândva în primul sau al doilea deceniu al secolului 2, când nu mai existau contemporani ai Apostolilor la Roma și chiar dacă ar fi existat, nu ar fi putut avea puterea să oprească un astfel de mit. Apoi, prin viu grai, prin referiri ale altor Părinți ai bisericii, legenda s-a transformat în tradiție bisericească, s-a completat cu alte elemente inventate așa cum se întâmplă în cazul acestor tradiții orale atunci când sunt fixate în scris. Exegeții scrierilor biblice cunosc această dinamică a textelor religioase, felul cum zvonuri și legende devin "adevăr istoric" datorită ignoranței de a crede orice a maselor. A avea pe Petru ca fondator convenea foarte bine clerului de la Roma, dându-le prilejul să pretindă o mare autoritate și nu e de mirare că legenda a fost îmbogățită cu povestea morții martirice (pe crucea întoarsă) și alte tradiții mincinoase, inclusiv inventarea unui mormânt al apostolului. De asemeni, așa-zisele oase ale lui Petru descoperite la Roma sunt un fals arheologic grosolan. Inițial a fost atribuit apostolului un schelet care avea oase de la trei picioare și mai apoi altul dintr-un cimitir păgân, unde se făceau sacrificii animale, motiv pentru care în cripta bazilicii Sf. Petru sunt păstrate, din evlavie și oasele unui șoarece, a unor porci și ale altor animale descoperite acolo: http://www.hissheep.org/catholic/pet...mes_truth.html ............ Credința noastră nu trebuie să se bazeze pe fanatism ci pe adevăr. A ne fundamenta viața pe minciună are consecințe grave în veșnicie. Poziția oficială a unor organisme cu sute de milioane sau peste un miliard de membri are un mare impact psihologic, datorită efectului de turmă: Când un lucru e crezut de mulți el capătă și mai mare credibilitate. Dar asta nu-l face adevărat. |
Faptul că Petru a fost episcopul Romei este menținut de Sf Tradiție și de numeroși Sfinți Părinți. Aici am să dau un singur exemplu: Sf Ciprian, care îi scrie lui Corneliu:
"After such things as these, moreover, they still dare--a false bishop having been appointed for them by, heretics--to set sail and to bear letters from schismatic and profane persons to the throne of Peter, and to the chief church whence priestly unity takes its source; and not to consider that these were the Romans whose faith was praised in the preaching of the apostle, to whom faithlessness could have no access." Cyprian, To Cornelius, Epistle 54/59:14 (A.D. 252). (subl mea, M.D.) Dacă mărturia unui singur Sfânt Părinte nu ajunge, consultați apologetica catolică existentă din abundență pe Net. Asta, dacă vrem cu adevărat să cercetăm adevărul și să fim deschiși oricărui răspuns la întrebările noastre. Dacă nu, nu avem decât să credem propaganda ortodoxă, aceea care ne învață că "Isus" scris cu un "i" înseamnă măgar, că greco-catolicii au aderat la Biserica Romei ca urmare a torturilor papistașești, că ultimul împărat al Bizanțului ar fi murit în schismă față de Papa, ori că Sfinții Părinți ar fi declarat că Duhul Sfânt purcede numai de la Tatăl. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:14:39. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.