Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Cum vi-l imaginati pe Dumnezeu (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=17469)

AndraEu 14.10.2014 22:50:07

Cum vi-l imaginati pe Dumnezeu
 
Cand va rugati cum vi-l imaginati pe Dumnezeu ca este? Sau cum il simtiti ??

abaaaabbbb63 14.10.2014 22:57:27

Cea mai mare greseala a unui om este sa incerce sa-si imagineze, cu mintea lui simpla, ceva ce nimeni si nimic nu poate intelege, si probabil nu va intelege niciodata.

AndraEu 14.10.2014 23:03:31

Hmmmmmm....

AndraEu 14.10.2014 23:04:43

hmmmmmm,,,

Pelerin spre Rasarit 15.10.2014 01:47:59

Citat:

În prealabil postat de AndraEu (Post 569402)
Cand va rugati cum vi-l imaginati pe Dumnezeu ca este?

Uitati-va cum il percepea psalmistul in Psalmul 103,versetul 2: ,,Intru stralucire si mare podoaba Te-ai imbracat; Cel ce Te imbraci cu lumina ca si cu o haina"

AndraEu 15.10.2014 02:16:34

Hmmmmmm.....

Mihnea Dragomir 15.10.2014 07:26:43

Citat:

În prealabil postat de AndraEu (Post 569402)
Cand va rugati cum vi-l imaginati pe Dumnezeu ca este? Sau cum il simtiti ??


Dumnezeu are un trup.

Ioan_Cezar 15.10.2014 08:44:37

Citat:

În prealabil postat de AndraEu (Post 569402)
Cand va rugati cum vi-l imaginati pe Dumnezeu ca este? Sau cum il simtiti ??

Nu mi-L imaginez nicicum. Pot să-L privesc în icoană, de pildă în icoana Schimbării la Față, pe Tabor. Sau în icoana Botezului, la Iordan. Sau în icoana Răstignirii. Sau în icoana coborârii la iad, unde a sfărâmat cheile iadului și a eliberat pe oameni din robia morții. Sau în icoana Înălțării la Ceruri...
La rugăciune, mă concentrez pe cuvintele rugăciunii și îmi amintesc păcatele mele, grosolăniile, prostia, răutatea, curvia, în genere toată fărădelegea mea. Și astfel plâng, uneori amarnic.
Domnul coboară, poate, cumva și mă mângâie. De aceea eu Îl simt, îmi pare, ca fiind Bun, nespus de Bun, Milostiv, Mângâietor, Protector, Puternic, Înțelept. Uneori îmi pare că Îl simt ... rănit. De nebunia și răutatea, de nerecunoștința și rătăcirea mea.

Nu e nevoie să caut să Îl văd pe Domnul. Nu e nici folositor, dimpotrivă... Deși inima mea tânjește uneori, copilărește...
Domnul ne-a dat deja "ochi" să Îl vedem. Acești ochi sau aceste ferestre prin care să Îl vedem, să Îl întrezărim, sunt:
- Scriptura
- slujbele bisericești
- Istoria Bisericii
- plânsul de căință și faptele creștine ale pocăinței
- milostenia
- toată zidirea
- omul, oamenii, în care este chipul Lui
- icoanele, în care sunt oamenii după chipul și după asemănarea Lui

Dar nu-L imaginez, nu Îl caut în imaginar, nu construiesc nimic, nu-i asta treaba noastră. A mea, în orice caz, nu asta-i lucrarea.

Corinusha 15.10.2014 09:29:41

Citat:

În prealabil postat de AndraEu (Post 569405)
Unde e Dumnezeu?

Dumnezeu este acolo unde este viata. Dumnezeu este preturindeni. Asa vad eu lucrurile...

cristirg 15.10.2014 15:02:39

Sfantul Ioan Damaschin,Dogmatica: http://www.biserica-luzern.ch/Dogmat...0Damaschin.pdf

"Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul, Unul-Născut, care este în sânurile Tatălui, acela L-a făcut cunoscut€. Prin urmare, Dumnezeirea este inefabilă si incomprehensibilă, €žcăci nimeni nu cunoaște pe Tatăl afară de Fiul si nici pe Fiul afară de Tatăl€. Sfântul Duh, însă, cunoaște cele ale lui Dumnezeu, în chipul în care duhul omului cunoaște cele ce sunt în el. In afară de prima si fericita fire, nimeni n-a cunoscut vreodată pe Dumnezeu, decât numai acela căruia ea i s-a descoperit. Nimeni, nu numai dintre oameni, dar nici dintre puterile suprapământesti, adică chiar dintre Heruvimi si Serafimi.
Dumnezeu, însă, nu ne-a lăsat în completă neștiință, deoarece cunoștința existenței lui Dumnezeu este însămânțată de El în chip firesc în toți oamenii."

.."este evident că există Dumnezeu. Ființa si natura Lui, însă, este cu totul incomprehensibilă[care nu poate fi înt›eles, cuprins cu mintea;] și incognoscibilă.[Care nu poate fi cunoscut de rat›iunea omenească] Este evident că Dumnezeu este necorporal. Căci, cum ar avea corp ceea ce este infinit, nemărginit, fără de formă, impalpabil, nevăzut, simplu si necompus?

Dacă Dumnezeu ar fi corporal, cum se va putea respecta dictonul că Dumnezeu străbate prin toate si umple toate, dup ă cum spune Scriptura:
€ž"Nu umplu Eu, oare, cerul și pământul, zice Domnul?"€.[Ieremia XXIII, 24.]


"Cel care voiește sa definească ființa cuiva trebuie să spună ce este ființa aceluia, nu ceea ce nu este. Cu privire la Dumnezeu, însă, este cu neputiță să spunem ce este ființa Sa.

Dumnezeu nu face parte din existențe. Asta nu înseamnă că Dumnezeu nu există, ci că el este mai presus de toate existențele si mai presus de însăși existența. Și dacă cunoștințele sunt în legătură cu existențele, urmează că ceea ce este mai presus de cunoștință va fi negreșit si mai presus de existen ță, si din contră, ceea ce este mai presus de existență, va fi si mai presus de cunoștință.
Prin urmare, Dumnezeirea este infinită si incomprehensibilă. Și numai aceasta putem înțelege cu privire la ființa sa, anume nemărginirea și incomprehensibilitatea Sa. Toate câte le spunem in chip afirmativ cu privire la Dumnezeu nu indica natura Lui, ci cele in legatura cu natura Sa. Chiar dacă vom spune că Dumnezeu este bun, că este drept, că este înțelept, sau orice altceva, nu indicăm natura lui Dumnezeu, ci pe acelea în legătură cu natura Lui.

Este cu neputință să se găsească în lume o imagine care să exemplifice în ea însăși în chip exact modul de existență al Sfintei Treimi. Căci cum este cu putință ca ceea ce este făcut, compus, stricăcios, schimbător, circumscris, care are formă si este coruptibil, să arate în chip clar ființa dumnezeiască cea mai presus de ființă și liberă de toate acestea? "


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:07:09.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.